Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #2667 üzenetére
Sajnos, ha egyszer belenézel, akkor a hajad téped, mennyire gagyi az elektronika,
és akkor ezekkel közlekednénk napi szinten? Egy játékszerbe lenne jó az ilyen.
De mindegy: olcsó húsnak híg a leve, ez ennyiért ezt tudja, örülni kell, ha garizzák,
aztán ha mégis megtartod, akkor mielőbb leszigetelni rendesen, hogy ne ázzon be.Meg megelőzni az ívhegesztést az akku csatlakozásánál. Ilyen "apróságok": közel
sem veszélytelen apróságok amúgy. Egy Li-Ion akksi elég szépen tud égni, sajnos.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mármint az ívhegesztős történet? Kollégával esett meg az eset. Nem tudom,
van-e videója, de szerintem nincs, mivel ilyenkor az első, hogy ne gyulladjon ki.
Persze a stand-uposok néha viccelődnek, olyannal, ha kigyulladt, fel kell venni,
ahogy leég a francba, és akkor mehet a YouTube-ra; de azért inkább eloltják. -
DigitXT
félisten
Minap találkoztam BLACK fórumtárssal, rögtön ment vele egy kört, megállapította,
hogy nem rugózik, meg nyikorog. És jóval gyengébb, mint a 15A-es vezérlővel volt:
utóbbin nem tudok segíteni, előbbin viszont egy kis WD40 segített, de még csak a
fészerben "ugráltam rajta", élesben még nem próbáltam ki az időjárás okán. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
ami meg erdekes, hogy 42V-rol eljutni 37V-ig nem tart sokaig, kb 2-3km, es utana szinte vegig a 33-36V regioban tanyazik a roller
Szerk: azért kerestem rá, mert nekem meg az tűnt fel, hogy nem 42V-ról indul, ha sokáig rajta volt a töltő, és már lekapcsolt. Névleg ugye 36V a rendszer, tehát a 42V az csak a töltő fesz, azt nem fogja magától megtartani, és ez nem is baj. Elvileg. 39.4V körül mértem, a kijelzőn nem igazán látszik még... (Úton van az új.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mivel használtan vetted ez éppenséggel azt is jelezheti, hogy félig halott az akku...
Szerk: mondjuk visszakerestem, hogy elvileg 50 km volt csak benne, az semmi.
De ugye kis hazánk az óratekerés hazája, miért ne tekernék vissza a rollereket is?Szerk2: persze ez csak feltételezés, öreg telefonom volt ilyen. 60%-ról kikapcsolt.
(Mert a 2+ éves akkuja sokszor kapott töltést 60% környékén, és elhasználódott.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Meglehet. A legbiztosabb az lenne, ha látnád a mindenkori akkufeszültséget.
rushty: nem kamu a 60%, de pl. akkucsere esetén el kell telnie egy kis időnek,
míg az elektronika megtanulja a helyes töltöttség kijelzést. Hiszen alapvetően a
feszültség érték áll rendelkezésre, minden más csak következtetés ebből. -
DigitXT
félisten
Nézegettem a Kugoo S1 "kijelzője" és motorvezérlője közötti kommunikációt,
egy mini-oszcilloszkóppal (laptopra kötve), és (egyelőre) odáig jutottam, hogy1) aszinkron soros kommunikáció 9600 baud, 2 stop bit (8 bájt 20 Hz frissítés)
2) a fehér vezetéken gáz/fék/fokozat/lámpa, utóbbi a féklámpa villogtatás miatt
3) a csúcsteljesítményt úgy korlátozza, hogy 3-asban a nyélgáz 200-as értékű
(00010011), 1-esben, viszont ha átírtad 50%-ra mint én, 100 értékű (00100110),
mivel vezérlő 15A-t tud, 255-ös értékkel (11111111) megküldve tolná a maxot!
4) a vezérlő hasonlóan válaszolgat a zöld vezetéken, ritkábban (1 Hz) 9 bájton,
pl. a motor által éppen felvett áramerősséget tudhatja meg innen a kijelző rész
(meg gondolom a motor forgási sebességét is, de ezt még nem elemeztem)Mivel a kínaiak még mindig váratnak a (garis) kijelzővel, megfordult a fejemben,
hogy fogom az M5Stack-et, s írok rá egy "Kugoo S1" programot. És ha már itt
tartok a tákolásban, kipróbálom rá lehet-e ereszteni a 15A-t mint "boost mód"?
(Nem mindennapi használatra, az esetleges túlmelegedés ellen, de próbára.)Legalább lenne sebességjelzőm, meg látnám az áramerősséget. (Persze picit
para, hogy ha esetleg egy programhiba miatt elszáll a fék, akkor mit csinálok.)
Az M5Stack-be van beépítve GPS is - rögtön lehetne sebességtesztet csinálni. -
DigitXT
félisten
Hát ha az is olyan gyorsan jön, mint a kijelző, akkor roller nélkül maradok...
Kijelző nélkül még elvagyok vele (mert amúgy minden működik), de akku nélkül?
(Tudom, linkelted már, és el is raktam a kedvencekbe ezt, csak az ára a húzós.)Szerk: amúgy az M5Stack-kel fel lehet menni netre, aztán még órám is lenne.
Esetleg navi, de az már overkill.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem vagyok nagy spíler az akku építésben, de azért nem mindegy, hogy
1 db cellából akarsz 20-30A-t kihúzni, vagy 2(3) párhuzamosan kötöttből.
Utóbbi esetben a 15A eloszlik 2(3) felé - max. 7.5A(5A) lenne cellánként:
nyilván több, mint 5.5A(3.6A), de még nem a "felrobbanós nagyságrend"!Ui: ez nem tetszik amúgy az 50K-s pakkban, simán jó 30A-re, de azért a
BMS 15A-es, ami HA maxon hajtanád (első szériás, vagy moddolt!), pont
teljesen ki van terhelve: ez megint nem az igazi élettartam szempontjából. -
DigitXT
félisten
válasz f3rdzs0 #2790 üzenetére
Ha jól értelmeztem a szkópon látottakat (képminőségért bocs, illusztráció), akkor
ez a 11A-es történet lényegében annyi, mintha nem nyomnád teljesen a gázt, így
nem csak lassabbnak érződik, hanem ténylegesen lassabb. Nem gyorsul úgy, és
a végsebessége is kisebb, mivel 80% körül dolgozik csak. (Aztán lehet, tévedek.)B-L-A-C-K: na igen, és ugye ha picit emelkedik is, mindjárt többet zabál ekkor.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz f3rdzs0 #2794 üzenetére
Van egy végsebesség beállítás a menüben, alapból 25/30 szokott lenni, és azt
simán átírhatod. Azért a 11A-es megfutotta a 28-29-et alattam, az első utamon.
(A korlát beállítása 30 km/h volt.) A Lágymányosira a bicikliúton 20-szal felvitt...
Azóta persze nem tudom, lassult-e, mert már "nincs" km órám... De majd lesz! -
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #2796 üzenetére
Ennyire nem bízol abban, hogy garizzák azt a kereket?
Szerk: nézem a videót, nem lenne rossz, csak a felében nem látszik semmi,
meg valljuk be, nem annyira izgalmas, hogy kicsavarsz (perceken keresztül!)
néhány db imbuszcsavart. Az ilyeneket szokták felgyorsítani, hogy mutassa,
hogy megcsináltad, de ne rabolja a néző idejét... De ne vedd belepofázásnak,
nem bántásból írom, és köszi, hogy láthattam a sajátom szétszedése nélkül!
Izé, megírtam a zene hallgatása közben a fentieket, erre a végén rajta marad
a műanyag burkolat?! Azt a kutya, meg a macska, mindjárt diszlájkolom...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #2799 üzenetére
Hát, azért szétégve valószínűleg nincs, szerintem javítható, meg azért garis még.
Persze megértem, hogy nem akarsz vele többet szívni, de ha tényleg "kukázod",
azért szólj, hogy hova dobod, mert alkatrésznek mindenképpen érdekelne.Amúgy a műanyag burkolat végül nem jött le? 13 perc videó/a lényeg lemarad.
Szerk: egyetértünk amúgy. Én megvettem (rögön mentem vele!), és aznap le is
szakadt az ég, tök nagy szerencsém volt, hogy nem kapott el, viszont tócsákban
kellett karikáznom, de szerencsére nem lett baja: esélyem se lett volna szigetelni,
noha tudtam róla, hogy kell, de nekem meg azonnal kellett a roller közlekedni...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hát annál a tempónál tényleg van benne némi életveszély. Nekem amúgy a
kedvencem, ha szabad ilyet mondani, amikor jövök le a Lágymányosiról, és
ha nem kezdek időben fékezni (mint a Vissza a jövőbe harmadik részében),
akkor már nem lehet megállni (motorfékkel), szóval készülhetek hátra lépni.Azért azt eléggé gázosnak tartom, hogy ENNYIRE gyenge a motorfék. Ám,
ha meg csak picit akarsz fékezni kisebb tempónál, akkor meg harap, ránt...
(Pedig abszolút analóg a fékkar is, csak úgy néz ki leszarja a vezérlő, LOL.) -
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #2812 üzenetére
Kugoo M365? Érdekes. (Tudom, az IP54 a poén, de ez se kutya...)
Szerk: beázás esetén, ha értelmezhetetlen* dolgokat, vagy semmit
se mond a "kapitány" a "gépháznak", akkor letilt a vezérlő, befékez.MÁS: működik a vezérlőm, majdnem elszaladt a roller a fészerben!
Egy picit magam is meglepődtem, hogy elindította. Nem várt siker?
Bár titkon reméltem, hogy működni fog, hiszen az olvasás jól ment.A feketeleves: pont leszarja, hogy 200 fölé növelem a gázállást...
Pontosabban attól már nem nő tovább a fordulatszám levegőben lógó
kerékkel, hang alapján: a válaszokat még nem sikerült értelmezni.*: külön bájt van a gázállásra, fékre, fokozatra, világításra, s az utolsó
ezek összege, így ha átviteli hiba van, és csak pár bitet érint, kibukik.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #2643 üzenetére
Most már csak hónap végére várható, mert nem kicsit nőtt meg rá a kereslet.
ON: nincs ennek valami olyan alternatívája, ami kis hazánkban beszerezhető?
Nem szeretnék hónapokat várni kínai szállításra, hátha addigra végleg megkotlik.Szerk: bevállalnám a felfújhatós verziót is, ha az kapható... ez majdnem jó, csak
egy kicsit nagyobb, ha jól sejtem. De ilyesmit nem lehetne rá applikálni?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #2824 üzenetére
Eddig tartott az öröm. Ma rendesen kibaszott velem, kb. félúton megállt munkába
menet, utána a gázra nem reagált: haza rollereztem, otthon elkezdte venni a gázt,
de folyamat kattog a vezérlőnél. Csak kell az a cserealkatrész, így nem jó.Egész konkrétan a hátsó kerék zökkenésével (járdán göcsört) egyidőben történt...
(Most jöhetne megint az, hogy nézzem meg, szétcsúszott-e valami, ám valójában
tudom, hogy ez nem történhet meg, hiszen pöckök fogják össze a csatlakozókat.)Szerk: én még azt is el tudom képzelni, hogy valami elbaltázott forrasztás miatt a
panelben megy szét valami. Komolyan egy ipari hulladék az egész. Már bocsánat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Ezekiel Ston #2830 üzenetére
Hét közepén esőt mondanak, legalább letesztelheted a vízállóságát.
-
DigitXT
félisten
Elvileg sima S1. Az nekem is feltűnt, hogy a kijelző burkolata más. Lehet, hogy
már mind ezzel szerelik. Nem beszélve a nyitó mechanizmusról, ami gyengébb
volt anno (és láttunk már törést): valsz'eg megkapta a sima S1 is, mint upgrade.vegyél te is 10e-ért egy LCD és egy ECU vezérlőt, aztán kész.
Itt nem a 10K a baj (kereket is kész voltam venni 15-ért), hanem az, hogy nincs.
Berendelhetem, amit linkeltél, de 20-30 nap szállítási idő, végülis őszre ideér.
Amúgy meg elvből zavarna: ha garis és küldik, minek rendelgessek magamnak?
(A kerék nyilván nem garis, az csak szimplán szar, de majd veszek rá valamit...) -
-
DigitXT
félisten
Én úgy tudom, hogy az adott típusú akkut nem szerencsés 42V-nál tovább tölteni. Tehát véleményem szerint teljesen jó, hogy 42.2-re tölti. Nekem is 42.4 volt az első töltésem után. (Aztán meghótt.) Az a 45V motorfék üzemben fordulhat elő, és túltöltésnek minősül, azaz károsíthatja az akkut, ezért a roller hosszabb lejtőzés esetén, ha full töltéssel indulsz neki ilyenkor hajlamos letiltani a féket. Barátságos. (Ja nem.) Az a vicc, hogy valójában meg lehetne oldani ezt regeneratív fékezés nélkül is (van is erre menüpont a szervizmenüben), kérdés, hogy az mit állít: lesz fék mindig, de soha nem tölt vissza, vagy onnantól soha nem lesz fék? 35V-nál még nagyon nem kéne leállnia, hiszen névleg 36V-os az akkupakk. (3.6V@10S3P) Többen írták, hogy 29V a vége, amikor kikapcsol. Szerk: a "csak 40-ig" tölt mikor volt? Én is úgy láttam később, hogy nem éri el a 42-t, de úgy gondolom, ha elveszi a töltést, akkor normális, hogy nem marad az akku az emelt feszen. (Autónál is 14.4V a töltőfesz maximuma, de ha lekapcsolod róla, akkor gyorsan visszamegy a névleges 12.8V-os értékre - csepptöltésen szokták 13.6V-on tartani.)
B-L-A-C-K: 85-ért tényleg barátinak hangzik, reméljük tartós(abb) is lesz. Szerk: ha ezt is leszigeteled, és neadjisten nekem nem egy új S1 jönne idővel, hanem a pénz vissza, akkor még az is szóba jöhet, hogy topikban marad. Rollerhiányom van, na...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Azért a 29V messze van a full lemerítéstől, ezek a cellák 2.5V körül mennek mélykisülésbe, ha jól tudom, szóval pont azért (is) van benne a BMS, hogy lekapcsoljon egy még bőven biztonságos fesznél. Ergo nem tudod túlmeríteni, ha meg is áll alattad, akkor sem. Mondjuk én se láttam 29V-nál soha, de én még a teljesítmény csökkenést sem éreztem, nekem egyszer csak kikapcsolt. Igaz, akkor már sz.r volt a kijelző, így nem lehettem biztos benne, mennyi az annyi.
Szerk: mondjuk megtévesztő lehet a dolog, mert a nyugalmi fesz ezen a képen 35V (aznap vettem, konkrétan a kocsiért mentem vele a szerelőhöz, abszolút bevált, teljesen meg voltam vele elégedve, másnapig), és a töltöttségjelzés eléggé pirosban van 12.4 km után.* Esetleg el tudom képzelni, hogy terhelésre esne be nagyon, és akkor tilt le a BMS, ha benéz 29V-ra... Alattam kb. 16 km-t bírt ki, mások pedig azt írták, hogy 33V-nál még 5 km van hátra: reális lehet...
*: nem a teljes futás: a folyamatos 55 perces út előtt volt benne még egy kisebb is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #2873 üzenetére
Nem hogy semmi értelme, hanem az nem is az akku feszültsége... Mint példának
írtam volt, egy hagyományos autóakksi se marad meg 14.4V-on, egy másodpercig
sem, ha leveszed róla a töltést: pont azért töltőfeszültség, és nem akkufeszültség.
Ha és amennyiben annyi lenne az akku feszültsége is, úgy nem működne a töltés.Ui: mi baja az OXO-nak ilyen kevés használat után? Azért az közel félmillás cucc.
Szerk: még linkeltem is egy ábrát, ami éjjel még megjelent, ma már nem, mert az
oldal úgy gondolta, hogy nem hagyja az ábrájának a közvetlen linkelését. Másolat:[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #2876 üzenetére
Elvileg megvan az Amper a válaszüzenetben, de álló helyzetben nehéz tesztelni,
mert terhelés nélkül gyakorlatilag nem vesz fel áramot, 0-t ír ki, úgy is felpörög...
Mindenesetre én roller nélkül maradtam: további tesztek (egyelőre) nem várhatók.OXO-ban azt nem értem, hogy csak első motorral nem lehet vele menni? (Jó, hát
úgy biztos nem tud 60 km/h-val repeszteni, de azért rollerezni csak lehetne vele.) -
DigitXT
félisten
-
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #2895 üzenetére
Amennyire én láttam a 15A-es is inkább csak 14-et ír ki. Csumára terhelve.
Persze nem full feltöltéssel néztem, mivel már a 10. km környéke volt, mire
jöttem fel a Lágymányosira, ahol a paraméterek: 32V/14A/20 km/h kijelzettJa igen, ez egy sima S1, amit ma vettem, 330 km-rel egy végtelenül korrekt
fazontól, és rögtön jöttem be vele melóba. Ég és föld a másikhoz képest.Pro/kontra:
+ erősebb (11A vs. 15A)
+ gyorsabb (lejtőn 30 km/h+, bár még nem néztem a kalibrációt GPS-szel)
+ halkabb (szinte nem is hallani, mikor sík úton 5-6A-rel tartja a 26 km/h-t!)
+ működik rajta minden (első nap a másik is működött... holnap meglátjuk)- a kormány kicsit lötyögősebb (van benne km!)
- a zárószerkezet még a régi (törésesélyesebb)
- kijelző régi burkolatú (vízállósága nyilván nulla)* a fék talán egy kicsit gyengébb (viszont pont úgy viselkedik, ahogy írtátok,
hogy nem rögtön harap bikából, na pl. a másik az ehhez képest bináris volt)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #2898 üzenetére
Nem más a villája véletlenül?
Na jó, képek alapján dehogynem. Szóval nem egyszerűen pattintható be hátra:
Amúgy elgurultam a rollers.hu-hoz, tudnak-e valami megoldást hátra, de nem...
A kinézett Frenzy kerék tényleg 230-as (titkon reméltem, hogy mivel annak az
első és a hátsó kereke eltérő méretű, hátha csak elírás), abszolút nem fér be...
Meg ha beférne sem igen ajánlották, mert műanyagfelnis, s nagyobb tempónál,
ha kap egy ütést megfeküdhet, mert nem elektromos rollerhez találták ki.Ui: a gurulás végén lemerült, megtapasztalhattam végre* az elgyengülést, ill. a
legvégén a nulla rásegítést, viszont nem kapcsolt ki! Szépen megállt 29.5V-on,
a kijelző működött tovább, mérte a sebességet, távot, sőt volt fék is! Mi több, a
regeneratív fék segítségével még valamennyi extra rásegítést is lehetett nyerni,
"lejtőzés" után, szóval tényleg tölt vissza, ahogy kell. Ja és pici rásegítéssel
is kényelmesebb rollerezve haladni, mint teljesen nullával! Hatalmas pluszpont,
hogy funkcionális marad (távmérés, fék): ez még májusi modell, teljesen bevált.
(Ha megjön a csere, elképzelhető, hogy családban marad az is, meglátjuk...)*: a másik az fogta magát, és se kép se hang, vissza se lehetett kapcsolni.
Szerk: viszont a Dembinszky utcában kegyetlen milyen macskaköves járda van.
Jó, hogy nem feküdtem el rajta, aztán inkább mentem az aszfalton, mint azon...
Kis tempónál is iszonyat csörgés-zörgéssel lehet csak rajta haladni. Kegyetlen!
Ill. ezt a vékonyka hátsó kereket úgy meg tudja vezetni, hogy csak kapkodsz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem bizony: nekem hasonló távon kicsit több idő alatt (lámpáknál megállás
miatt gondolom, mert amúgy 3-ason tolom neki) lement 34V-ra. A 36V jó!
Aztán egy nem teljes töltést követően (2:40, ~40,7V) nekem is 36V-ra ment
fél óra alatt 7.5 km-en. Utána sajnos nem töltöttem, és csak 5.5 km maradt.Amúgy az nem is elég, ha eléri a 42V-ot, ott is kell egy ideig maradnia, amíg
le nem csökken a töltőáram. Nulláról töltve ehhez nem elég a 3.5 óra, de 4.5
után már zöldre váltott a gyári töltő: nagyobb kapacitású akkut ugyanazzal a
töltővel gondolom tovább tart teljesen feltölteni, vagy erősebb töltő kell hozzá.Ui: duplamotoros verzióhoz célszerű lenne dupla akkut is használni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs