Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Na, ez, vagy valami hasonló lehetne gumiból is.
Amolyan leffentyű, de nem kézzel körvevágott, hanem direkt e célra gyártott.
És akkor nem akadna fenn a padkán, lépcsőn, mert el tudna hajolni, mivel ugye gumi lenne.
Csodálom, h még nem jutott eszébe egyik gyártónak sem ez a kis piaci rés, mind csak műanyagban gondolkodik, ami merev, törik.Mindannyian láttunk már szőrkormányos ezeröcsit, aminek valami "racing", vagy "tuning" feliratú kőfelverődés gátló lógott a kerekei mögött..
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz mekker #13415 üzenetére
Napidroidon a Segway G30-as kuponnal 222ezer.
Itthon ez 300ezernél indul árukeresőn.Napidroidon kuponnal szoktak kitenni rollereket:
Xiaomi Pro 2 (136ezer)
Xiaomi Mi 3 (109ezer)
Segway Max G30 II (222ezer)A Mi 3-as, az most 126ezer kuponnal, idehaza 150ezer környékén van, annyira nem éri meg, akkor már egyszerűbb itthon megvenni.
A Pro 2 meg nem volt mostanában kuponozva ugye idehaza 180ezertől indulnak.
A gshopper teljesen megbízható oldal, különben napidroidon sem tennék ki
Ráadásul ez a G30-as global verziós:
G30D német (20km/h)
G30E EU (25km/h)
G30P global(USA) (20mph)
G30LE kisebb akksis EU-s20mph = ~32km/h
A 10"-os kerekei miatt jobb a Xiaominál (8.5").
Hatótávot is kimaxolták. Még ha évekkel később csökkenni kezd az akksi kapacitása, akkor is bőven elég lesz a legtöbb embernek.
Lengéscsillapítót kell rá venni, és kész a tökéletes pálcikaroller.Amik ennél jobbak, azok már nagyságrendekkel drágábbak.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz bkiky01 #13420 üzenetére
Hát pár nap múlva kiderül.
Rendeltem hétfőn egy G30-ast.Nem arról híresek, h meghibásodna ez-az. Vezérlő ami az egyik legdrágább alkatrész, meg van az itthoni roller szervizekben is. Nem egy nagy összeg.
Akku ha hibás, javítható, a hibás cella cserélhető, szóval ettől se félek.Bízom az eddigi tapasztalatokban.
A Mi 3-ast kb egy hónapja rendeltem (még 109ezer volt), azóta folyamatosan használom, emelkedőkkel terhelt úton.Hát majd meglátjuk.
Mindenesetre engem a macerás garancia egyáltalán nem tart vissza.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
válasz Sordoran #13428 üzenetére
Van egy kis video a Xiaomi oldalán, ahol bemutatják a Mi 3-as roller újdonságait:
https://youtu.be/XccIXuJLiS8Valószínűleg nemsokára lesz egy Mi 3 Pro is, amiben egyesítik végre a hármas újdonságait a 2 Pro nagyobb akksijával.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Csigusz 1 #13449 üzenetére
A Mi 3 -as rollerről van egy teszt, amiben lámpával, ill. anélkül is összehasonlították a hatótávot.
https://youtu.be/bj2-vXY8oFINem sokat fogyaszt sztem sem, viszont imádom, h be van építve, jó fénye van, és nem kell tőle félnem, h lelopják róla, mint biciklinél, ha esetleg nem vinném magammal. (Biciklinél jártam már úgy, h leszedték villogómat - nem szoktam levenni, aztán tessék..)
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Csigusz 1 #13456 üzenetére
Igen, ezt én se értettem, ennek mi értelme.
Ha valaki lassabb gyorsulást szeretne, illetve elég neki a 20km/h max sebesség, még nem jelenti azt, h dombokra, emelkedőkre nem akarna felmenni.Vagy elektronikusan csak így lehetett megoldani a gyengébb gyorsulást, kisebb végsebességet, h a motorteljesitményt is korlátozták vele?
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz DonThomasino #13516 üzenetére
Ajánlottuk már a G30-ast, de írtad, h ~150-ből szeretnéd letudni.
Annyiért csak Mi3-ast kapsz, 8.5"-os kerekekkel.
Vagy hát Akait pl.Nem véletlenül ajánlgatom boldog boldogtalannak, mert a 300ezres ár helyett 220ezerért megvehető. Na ez egy jelentős akció, ha telik rá, nem érdemes gondolkodni, h hátha lesz jobb ajánlat, a végén addig vársz vele, míg lejár a kupon.
G30D német (20km/h)
G30E EU (25km/h)
G30P global(USA) (20mph)
G30LE kisebb akksis EU-s
G30LP kisebb akksis global20mph = ~32km/h
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz Miikee #13570 üzenetére
Miről
szól a vita?tanácskoztok?
Az a téma, h érdemes-e megvenni a Gshopperes G30-at?Várj még pár napot.
Ketten is rendeltünk a múlt hét elején innét a topicból.
Holnap-holnapután kapjuk meg.Tudtommal a global verziókat (G30P) az új motorokkal szerelik, és a G30E, G30D kapja a gen 1-es motorokat.
Illetve II-es verzió ez már, tehát a rendszámtábla, meg a prizmák/lámpa az újabb fajta.
De pár nap, és kiderül.Azt még várd meg, utána könnyebb lesz döntened, h itthoni garist veszel 300felett, vagy berendelsz egyet te is Gshopperről. A Napidroidon folytatódik az akció, a tegnapi listában is hirdették.
De lengéscsillapítót ehhez is fogok venni, Sharksetet. Nem nagyon izgat a garancia megléte, az ízületeim, csuklóm, (kényelmem) fontosabb, és ha ezen múlik, h ne repüljek le a rollerről egy nem időben észrevett úthiba miatt, akkor megéri az a párszáz Euro a lengéscsillapítókra.
Meg sajnálom szerencsétlen gépet is, mi mindent el kell viselnie, az úthibák miatt, így talán hosszabb távon megóvom az szétrázódástól.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Rolleres szervizekben nem kérdezted?
Mikor a Mi 3-asra akartam Sarksetet tenni, a Rollexben mondta a srác, h nem tudja, olyat még nem csinált, és annak kicsit másabb a nyaka.
Aztán közben egy G30-at szereztem be, így a Mi 3-as maradt lengéscsillapító nélküli.
Nyomtatni nem lehet oda valamit kopásálló műanyagból? Egy ilyen alakú közdarabot, alátétet, perselyt? Vagy hát persze cnc-vel fémből?
Ez lenne a piaci rés, amivel most nagyot lehetne kaszálni, ha a népek tömegesen elkezdenek Mi 3-at venni, a Monomrimnál meg még nem vették észre, h a jelenlegi lengéscsillapítóik nem teljesen kompatibilisek. :/Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz phoenix1989 #13593 üzenetére
Például:
Mi 3 roller hatótávja kb ~25km.
A Pro 2- é ~40km.Nekem elég lenne egy 20km-es hatótávú roller, tehát elvileg a Mi 3-as is jó lenne.
DE mivel 10%- os emelkedőn is használni akarom, a Mi 3-as mégsem jó, mert amikor az akksi már csak félig van, akkor ugyan benne van még ~12-15kmnyi hatótáv SÍK terepen, de dombra fel már visszaesik a sebesség 12-13km/h körülre, ami már az, amikor az ember majdnem elborul, ha nem jól ellensúlyoz.A Pro 2 ezzel szemben 10-12 km után még mindig háromnegyedig van, így jóval tovább lehet hatékonyabban használni emelkedőkkel tűzdelt terepen, pedig hardveresen kb ugyanaz, csak az akksija nagyobb.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz gergo5991 #13615 üzenetére
Ez komoly?
Nekem folyton online van a net, hát minek azt kapcsolgatni, azt hittem már mindenki így használja.
Mondjuk nekem egy ezres a digis 30giga mobilnet, így txkmindegy mennyi fogy le belőle havonta, rikta, h kimerítsem.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz nemes.alex14 #13633 üzenetére
Ha már a Gshopperről linkeltél.
Napidroidon a G30 kuponnal 227ezer. (Idehaza ez 300ezerről indul árukeresőn.)De ha itt lejjebb görgetsz, van aki kirakta másik oldalról is, hasonló árban (néhány 10 Dollárral kevesebbért még plusz kupon is van hozzá).
Múlt héten ketten is rendeltünk ilyen G30-ast, ma jön meg mindkettőnknek, én konkrétan dél körül várom érkezését.
Emelkedőkhöz jobb a nagyobb akksis roller, mert hiába menne fel a roller az emelkedőn, ha az akku már csak mittudomén 30-40%-on van, nagyon belassul. Viszont nagyobb akksis roller ugyanazon táv megtétele után még mindig akár 60-70%-on lehet, miközben a másik már sokkal jobban lemerült.
Amiket linkeltél Xiaomi, Segway klónok nagyon ígéretes specifikációkkal rendelkeznek, ezekből a klónokból n+1 féle van, feljebb leírták a hátrányaikat (alkatrész ellátottság, kiegészítők kérdésesek).
Lengéscsillapítót pl. nem árt rakatni rá, (majd úgyis rájössz), Xiaomikhoz, G30-hoz van, de a klónokhoz nem biztos, h jók.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
#ultio, #nemes.alex14, #sagesz93:
Megjött a G30 a Gshopperről Napidroidos kuponnal.
8 nap volt az út, Lengyelországból indult.Ez G30P verzió.
A gépen az adattáblán is G30P szerepel.
Amiket papirokat adtak, azokon kézzel van egy P betű hozzáirva a G30 után.
30km/h a vége.
Gen 2-es motor, a keréken rajt a serial, 9-essel kezdődik.
Adtak hozzá egy "Segway"-es számzáras zárat, kormányra csavarozható tartóval. Ugyanilyen.A kialakítása még a régi, tehát a hátsó sárvédőn csak lámpa van, rendszámtartó nincs.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz DonThomasino #13654 üzenetére
Minden bizonnyal.
Megkapja majd a hármas újításait, és a kettes nagy akksiját.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
Holnap kipróbálom azokon az utvonalakon, ahol szoktam járni, h mivel másabb a Mi 3-hoz képest, pl. van itt egy 10%-os emelkedőnk, azon hogy megy fel, ha már nincs tele az akksija (a Mi 3 pl lelassul pl. a nem teli akksival vágok neki a dombnak, 50%-os akksival pl 12-vel vánszorog fel).
Az pl txkjó, h végre akkora a fellépő, h elfér a lábam kényelmesen, nem kell attól féljek, h egy váratlan úthiba miatt lecsúsznak a lábaim kétoldalt.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz bkiky01 #13665 üzenetére
Van egy kis video a Xiaomi oldalán, ahol bemutatják a Mi 3-as roller újdonságait:
https://youtu.be/XccIXuJLiS8Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
válasz Tamás9x #13656 üzenetére
Első lámpa a G30-on közelebbre világít, mint a Xiaomi Mi3 -as lámpája.
Talán egy árnyalattal gyengébb is, de mivel lejjebb van állítva, így közelebbre világít, ezért távolabbra már nem világít el úgy, ahogy a Xiaomié.
Xiaomi ebből a szempontból jobb lámpát szerelt be, távolabbra ellátni vele, annyira közelre hiába világít, haladás közben nem azt kell látni, ami pont előttünk van egy méterre, hanem ami kicsit távolabb van, h esetleg észlelési távon belül korrigálni tudjunk.A hátsó lámpa meg hát egyértelműen gyengébb a G30-ason, de ez még nem az új változat, azon nagyobb a hátsó lámpa.
A képen ez nem látszik igazán, de távolabb sétálva a Xiaomié jól világít, míg a másik épp csak látszik.
(Szerintem fontos, h messziről látszódjon a rolleres hátulról.)Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
válasz sagesz93 #13739 üzenetére
LOL, hát meghirdeted, azt eladod. ;]
Ezért jó, h én a Gshopperről vettem azt is 109ezerért.
Gyakorlatilag ugyanennyiért eladhatom, és semmit se bukok rajta.Mi 3 vs G30P:
Nem gondoltam volna, h ennyit számít az, h egyiknek 8.5"-os a kereke, másiknak 10"-os. Hát menetkomfort szempontjából kb ég és föld, természetesen a Segway javára.
Többnyire ugyanazokon a megszokott, ismert utakon járok, tehát tudom hol milyen úthiba van, mit kell kikerülni, hol vannak azok a pontok, ahol le kell lassítani.
Na, hát a Segwayyel nem kell annyira lelassítani, átmehetek az úthibákon, járdaszegélyeken, térköves bicikliutakon, nem ver oda se a csuklómnak, se a térdeimben nem érzem annyira a buckákat, mint a Xiaomival korábban.
Most egyelőre ott tartok, h lehet nem is nagyon kell lengéscsillapitó, mert jóformán minek, anélkül is jól használható.
Nem gondoltam volna, h ennyit számít ez a másfél coll különbség.
Ezek szerint márpedig rengeteget számít.
Tudom, h a Xiaomira is lehet 10"-os kerekeket tenni, de na, hát csak egyszerűbb így, h már alapból eköré van tervezve az egész roller.Emelkedő:
Kb 65kg vagyok. Van egy 10%-os emelkedőnk.
Mire a Xiaomival otthonról elindulva odaértem és felmentem rajta, 20km/h-ra visszaesett a sebessége.
Mikor kocsival odavittem a rollert, h 100%- os akksival felmenjek, akkor 22-vel ment fel.
Ha már kicsit lejjebb volt az akksi, akkor 15-17, majd 50-60% körül már12-13-ra esett le a sebesség. Ez már majdnem az, h eldől az ember oldalra. Ráadásul illett "ránehezedni" az első kerékre, mert hajlamos volt kipörögni felfelé menet.
Elhiszem, h a Pro 2 jobban bírta volna a nagyobb akkupack miatt, de ettől függetlenül a Segway akármeddig van töltve, simán felmegy; tele akkuval 25-26-al, 60-80%-al 22-24-el, és még 30-40%- os állapotban is 20-al megy felfelé, a motoron sem hallok semmi erőlködő hangot. A Xiaominak felfelé a hangján is hallatszott, h nem örül a hegymenetnek.A konzekvencia az, h vagy előre is kellene egy motor, ami kapcsolható lenne, így emelkedőn bekapcsolva bizonyára jobban felmenne, vagy átépíttetni az egészet 48V-os rendszerre 500W-os motorral.
A lámpája már írtam korábban, nem gyengébb, de lejjebb világít, így sztem nem biztonságos vele sötétben, nem látni be kellő útszakaszt, fog kelleni egy biciklilámpa rá. A hátsó se valami erős, nem tudom, a "II"-es verziónál mennyit javítottak a fényerőn hátul, vajon a led is erősebb, vagy csak egy nagyobb műanyag burkolatot kapott?
Ami még tetszik, h sokkal nagyobb, magasabb, stabilabban haladok vele (176 magas vagyok), a Xiaominak pl a kormányát alig mertem elengedni, féltem, h egyből elvágódnék, ez valahogy magától is egyenesben marad, ha hátranézek pl, vagy megigazítom a pulcsit, szemüveget, nincs az az érzés, h jaj, nem szabad, mert egyszer ebből esés lesz, hát most már nem kell tartanom tőle, jobb az úttartása, talán a geometriájának köszönhetően, a nagyobb kerekek jobb centrifugális erőt fejtenek ki, emiatt stabilabban áll, nem "inog" alattam.
A sebességen észrevettem, h nem 25, hanem 30, viszont szintén úgy érzem, h ez a roller annyival "nagyobb", h magabiztosan tudnám vezetni 40-45km/h-val is, ha menne annyit.
A Xiaominál azért elvoltam a 25km/h-val, nem siettem módosított szoftvert tenni rá mindenáron.A platni pedig akkora, h hosszában is kényelmesebben tudok állni rajta, és egymás mellett is elfér a lábam, és nincs az az érzésem, h félnem kell tőle, h ráhajtva egy úthibára, lecsúsznak véletlenül kétoldalra a lábaim, és hatalmasat bukok, mert ezen már pont annyival szélesebb a talp, h nem lóg annyit le az ember lába kétoldalt.
Mivel a hajtott kerék hátul van, nem szokott kipörögni.
Elég gyakran megesett a Xiaomival, h induláskor egy pillanatra elforgott a kerék, jobban rá kell előre nehezedni, márpedig a rollernél inkább hátra kellene a súlypontot helyezni, nem előre.A gyorsulása talán egy hajszálnyival gyengébb, mint a Xiaominak volt, de ezt betudom a roller eleve nagyobb tömegének. Vicces pl. h a Xiaomit úgy szoktam "betenni" szűk helyeken, kertkapuban, garázsajtóban, h lábfejjel a hátsó kerék előtt megemelem, és beállítom a kívánt szögbe, h be tudjam tolni; na hát a Segway azért ennél jóval nehezebb, h csak úgy lábfejjel emelgessem.
De nem baj, nyilván a hatalmas akkupacknak számottevő tömege van már.
Nem zavar. Termes vonatra feladni, vagy csomagtartóba betenni már inkább kihívás, mindenfelé meg nem jár Flirt. Testépítőknek pl. lehet vele edzeni is, mármint emelgetni..Ami még tetszik, h nem kell töltögetni naponta, mert úgyis akármeddig van az akksi, az még mindig bőven több, mint amennyit megyek vele egy-egy nap.
Ennek akkor van jelentősége, amikor reggel indulás előtt veszi az ember észre, h éjszaka nem lett az elosztó bekapcsolva, amibe a tápkábel volt dugva, és így nem lett feltöltve a roller. Na, ezt nem kell naponta tölteni.Fékezés nekem ezzel jobb, mint a Xiaominál.
A Mi 3-asnak jó a féke, de ahhoz, h hatékonyan fogjon, hátra kellene a súlypontot helyezni, nem előre, így gyakran észrevettem, h a kerék szinte megáll, a roller meg megy tovább - mert csúszik a hátsó kerék.
Na a Segwaynél ilyen nem volt eddig, a fék nem veszett erős, de legalább megállítja a rollert. Ha lesatuzná az első kereket, értelme nem sok lenne amúgy sem, mivel kb azonnal fejreállnánk vele, így meg lehet "adagolni".
Meg valamiért nekem a Mi 3-as hátsó féke folyton sírt, ha használtam, mit kell vele csinálni, h néma legyen? Biciklim se nyikorog fékezéskor, a Tescos bicikliken szokott így nyöszörögni a fék. :/Kaptam hozzá egy számzáras sodronyzárat, vagy mi a neve, kormányra szerelhető tartója is van. Ez pont arra jó, h valahová az ember beugrik boltba, pár percre lezárja vele a rollert.
Asszem ennyi lenne, én azt mondom, akinek van rá pénze, az ne gondolkodjon, ég és föld a Xiaomikhoz képest egy ilyen roller. Kár a Xiaomikra egyáltalán szót fecsérelni, ez a G30P ennyiért BESTUY. És ez még mindig csak pálcikaroller.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz DigitXT #13741 üzenetére
Köszi a választ.
Semennyire se ismerem ezeket a motorokat, csak amiket rolleres topicokban olvasok róluk.
Elgondolkodtató, az 500W-os motorról amit írtál, mert mintha alkatrészként láttam volna már 10"-os motort 500W-ost Segwayhez, de 350W-os 10"-ost még nem.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Miikee #13750 üzenetére
Hát most már késő, Gshopperen emeltek a roller alapárán. Kuponnal is 247ezerre jön ki.
Jó ez a roller, de nem 300ezerért.
Ahogy PociAti is megjegyezte: #13745
Nem véletlenül ajánlgattam boldog-boldogtalannak a Facen is a rolleres csoportokban. Gyakorlatilag ez a három roller van a pálcikarollerek között, ami említésre érdemes:
150ezer Mi 3 (30km)
180ezer Pro 2 (45km)
220ezer G30P (65km) - kizárólag kuponnalEz így árban lineárisan nőtt. 300ezer már túl sok különbség a Pro 2 180ezre után.
Pedig akkor még nem tudtam, h mennyit számít a kerékméret is például.
De 220ezerért nagyon megérte.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz fradi81 #13780 üzenetére
Mármint a madárcsicsergéssel?
Hát ahogy itt feljebb írták, ha lefújod WD40-el (mármint a madarat), elhallgat.
A másik megoldás, h a betondzsungel közepén használod a rollert, ott garantáltan nem fognak holmi madarak csiripelni..[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
A Mi 3-al már párszor szxrrá áztam. Esett az eső, és ugyanúgy használtam, mintha nem esne.
A pocsolyákba nem mentem bele, de azon kívül teljesen elázott a roller - ahogy én is.A G30-assal még esőben nem voltam, nem kellett (szerencsére).
De úgy olvastam, a vízállósága ugyanolyan, mint a Mi 3-é.Pocsolyákat kihagyom majd ezzel is, de amúgy rendben lesz esőben is.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz dzsidzsas #13803 üzenetére
Amúgy miért kell bele a teljesítmény-korlát?
Miért nem elég a max 25km/h kitétel?Vagy a feltételezés miatt? Hogy mittudomén, 500W-os motor az megy 45-50km/h sebességgel is akár, és nem hiszik el, h akinek ekkora motorral lenne szerelve a roller, az nem csak 25-el menne, hanem bizonyára többel is?
Mert a 25km/h az mindenkire vonatkozik, oké.
De aki emelkedőkön is jár, az a 350W-os motorral nem tud haladni, oda már nagyobb teljesítmény kell, függetlenül attól, h a végsebesség csak 25km/h lenne.Ezért tartom szívásnak ezt a "hány wattos legyen maximum" dolgot.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz dzsidzsas #13803 üzenetére
Másrészt meg, hát gratulálok, h olyanok akarnak jogszabályt előkészíteni, akik még életükben nem használtak rollert.
Mert persze a civil szervezetek lennének, akik az ilyesmit előkészítik, és átadják a tanulmányaikat a döntés-előkészítőknek, de nálunk ugye ez nincs, mert a kormány tűzzel-vassal irtotta a civil szervezeteket, a zátlagember meg azt se tudja mire valók a civil szervezetek, mert csak azt hallja, h Brüsszel, meg Sorosista civilek, stb..
És persze, mi az első, ami a topa agyukban megfogan? A német szabályozást vegyük át... Hát persze, mi mást..
Hiszen nem azért van a roller, h kiváltsuk vele az autózást rövid távokon, hanem, h szxpassuk azt aki esetleg ráfanyalodna a használatára.
Meg bukósisak.. az.. biciklizéshez meg fel sem merül. Oda akkor miért nem kötelező?
25km/h alatt ne legyen már kötelező.
Gondolom amúgy sem a biciklis sisakra gondolnak, hanem a komplett zárt motoros sisakra..
Mindenki el tudja dönteni, h akar-e viselni bukót, vagy nem. Ha meg nagyobb sebességgel halad, akkor amúgy is felveszi, meg tőlem elő is írhatják.Remélem a dupla fékkart is bevezetik, és még csak véletlenül sem olyan alapon, h a rendelet megalkotása után forgalomba állított rollerekre lesz kötelező, hanem mindegyikre, mert nincs jobb dolga az embernek, mint felszereltetni egy másodikat az egy fékkaros rollerekre.
Már a megjelenésük óta úgy kellene használni a rollereket, h biciklinek tekintik őket 25km/h sebesség alatt, és kerékpárutakon kellene velük közlekedni.
Eszemben sincs a járdán menni vele, ahogy biciklivel se nagyon szoktam, vagy max ugye 10km/h-val.
Csak hát ugye a Doktorminiszterelnök úr jobbkeze két hét alatt rendet tett a rollerek között a minden alapot nélkülöző kinyilatkoztatásával.
Ez két és fél éve volt Azóta nem sikerült az eltérő rendelkezés hiányát felszámolni, miközben bármiről képesek egy éjszaka alatt törvényt alkotni, megszavazni, és a Közlönyben kihirdetni.Hányok ettől az országtól.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz bkiky01 #13999 üzenetére
Én villanyszerelő vagyok, ha engedélyt kérsz, nem fogják megadni, mert csak, mert minek.
Szereld be magadnak, és kész.
A szomszédnak hogy lett ott áram?
Vagy egyáltalán mióta van neki ott áram?Kérd meg, h akivel csináltatta, szerelje be hozzád is.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Reggie0 #14002 üzenetére
Ez így van, de ha valóban felgyullad valami, és nyomozás indul, akkor őt is meg fogják kérdezni, h miért vállalta el a létesítést, mikor tudomására jutott, h a konnektorba majd olyan fogyasztót akarnak dugni, amit felügyelet nélkül fognak hagyni, miközben tudta, h ezt nem volna szabad a társasház többi lakójának tudomása, ill. engedélye nélkül megtennie; mivel adott helység olyan tűzveszélyességi kategóriába tartozik, ahol csak tűzjelző berendezés mellett lehet magára hagyni elektromos készüléket.
Vannak ilyen (fontoskodó) villanyszerelők, akiknek épp elég munkájuk van, nem akarnak ilyenben inkább részt venni, én megértem.
Én ilyeneket megcsinálok.
Vagyis hasonló helyzetben nem kérdezem meg, van-e engedély konnektor felszerelésére, mivel nem azzal bíztak meg, h létesítés engedélyezésnek is járjak utána, egyszerűen csak egy konnektort kértek és kész. Ha műszakilag megvalósitható, akkor tőlem mehet.A vezeték-keresztmetszet az, amiből nem szoktam engedni, ha nincs pénz a szabványok betartására, akkor nem csinálom meg vékonyabb vezetékből csak azért, mert szépen megkértek.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
Egyébként nagyjából megegyezik.
https://youtu.be/XccIXuJLiS8Ennyiért pedig csodálom, h nem vitték még el előled.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz smallcurrant #14065 üzenetére
Ilyet használ mindenki.
Vagy telefon üvegfoliából/hydrogelből kivágnak egy darabot, ahogy mutatta itt feljebb valaki.
Ez a "leeső" fajta. De nekem még sose esett le, meg nem is nagyon hallottam róla, h leesne. Rászorul szépen, ill. adnak hozzá két csík kétoldalú ragasztót is, amivel oda lehet ragasztani.
A gond az vele, h alig látszik át, napsütésben egyszerűen nem látni mit mutat a kijelző.
Nem mintha nézegetném, de emelkedőn felfelé azért eleinte szerettem tudni, h mennyire lassult be a roller.A másik: ha néha leveszed, akkor már nem fog úgy tapadni. De inkább az ellopása az, ami jellemző, mármint valami idióta rongálási szándékkal leveszi róla, ha már a rollert ellopni nem tudta.. :/
Ne misztifikáld túl, elvan a kijelző ilyen nélkül is.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Ezekiell #14066 üzenetére
Hát én egy szoval jellemezném: Monorim.
Sajnos ezek úgy látszik ilyenek.
Elsőből is a negyedik verziónál tartanak.
Sztem olcsón nem lehet erőset alkotni.
Ugye könnyű, olcsó, és erős is legyen. Csak kettőt lehet választani.Azért írd majd meg mi lett a vége.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Azért 30 a vége, mert "global" verziót vettél. A Dhgate is global verziót küld.
G30D német verzió (20km/h)
G30E EU verzió (25km/h)
G30P global (USA) verzió (30km/h)Egyébként a G30P-k mind gen2-esek.
A D és az S mód között nem csak a végsebesség különbözik, hanem D-ben lomhábban gyorsul, az S az fürgébb, plusz emelkedőn felfelé D-ben nem megy annyira, ilyenkor át kell kapcsolni S-re.
Szoftveresen lehet állítgatni, majd mások adnak hozzá linket, illetve rolleres szervizekben is tudnak segíteni, pénzért persze.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz phoenix1989 #14558 üzenetére
Mi értelme az ilyen cikkeknek?
Hiába dönt a rendőr tévesen, jobban jár, ha nem okoskodik.
A bíróság helyén kezelte az ügyet, az Index pert nyert a rendőrség álláspontjával szemben.
index.hu/belfold/2020/04/03/elektoromos_roller_szabalysertes_pert _nyert_az_Index/Nem a Doktorbelügyminiszerelnök úr dönti el egyszemélyben, h mi legyen az álláspont a rollerekkel kapcsolatban. Ez teljesen nyilvánvaló volt már az ominózus 2019-es kinyilatkoztatásakor is.
Szégyen, h politikai vitát csináltak egy txk ártalmatlan közlekedési kérdésből.
Ha nem egy ellenzéki képviselő kérdezte volna meg, h mi legyen a rollerekkel, gyanítom nem is ez a válasza született volna Pintérnek.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Tőzsde és gazdaság
- Autós topik
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Yettel topik
- EAFC 24
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest