Új hozzászólás Aktív témák
-
saril
senior tag
válasz
Thunderzolee #13806 üzenetére
Azért ne legyél befosva, ha emlékszel a kétütemű motorokat is ki akarták tiltani, aztán olyan kevés maradt forgalomban hogy mai napig használhatják az emberek, pl: trabant
Másik beszélgetnek itt már évek olyat hogy euro 4 alatt nem lehet majd használni az autokat, azóta is beszéd téma maradt semmi több, szerintem nem lesz ebből semmi még évekig, ha meg mégis lesz akkor címkenyomtatóval nyomtatok egy xxx wattos felíratot amit ráragasztok a rolleromra és veszek még egy fékkart amit felszerelek de nem lesz bekötve és ennyi... ez magyarország... -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #13806 üzenetére
Ez nem a facebook! Ez egy szakmai fórum. Értelmes gondolkodással előrébb lennél, minthogy a magyar politikusokat hibáztatod olyan esetben, ha valami nem az elképzelésed alapján történik.
A jogszabályok jelentős része korlátozó intézkedés, és azok általában válaszreakciók konkrét problémára.
Mivel az EU része vagyunk, így "kénytelenek vagyunk" átvenni az EU-s jogszabályokat. Lokális szinten lehetőség van némileg eltérni tőle (lásd az általad is említett szigorú németek előírások).
Konkrétan ez már többször is be lett linkelve: "AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE (2013. január 15.) a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről"
Még nincs (hazai) konkrétan e-rollerekre írt szabály, ezért a némileg hasonló elektromos kerékpárokból lehetne kiindulni. I. fejezet, 2. cikk, h pontja: "a 250 W vagy annál kisebb legnagyobb folyamatos névleges teljesítményű, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerékpárok, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll;"Mint korábban említettem, a problémákból indulnak ki. És nem azt tekintik alapvető problémának, hogy egy 15 kg-os roller nem képes egy 120 kg-os embert 20%-os emelkedőn 20 km/h sebességgel felvinni, hanem hogy sík terepen, a jellemző közlekedési körülmények között kerékpárúton milyen eszközöket engedjenek össze.
Az e-roller mikromobilitási eszköz, és jellemző városi körülmények között a 25 km/h sebesség limit teljesen racionális érték. Más célra talán más eszköz lenne a megfelelő választás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Air Jordan 1 Retro High OG GS Black/Medium Grey-White, 44,5 méret
- DJI Air 3 RC-N3 drón szett +Garancia +Care Refresh +táska
- DJI Air 3 Fly More Combo RC2 drón egyedi megjelenéssel
- DJI MINI 4K Fly More Combo 1 órát repült teljesen új és hibátlan DJI CARE CSEREGARANCIA!
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Beszámítás! Dell Optiplex 3080 SFF asztali számítógép - i5 10505 8GB RAM 256GB SSD Intel UHD 630 IGP
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest