Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #1083 üzenetére
Ha dinamikára nézed akkor szerintem az 1.6MPI/GDI párja inkább az 1.0T. Igaz csak 120le de nyomaték 1600tól maxon egyenes és végig több mint ami az 1.6 max nyomatéka. Bárhonann meglódul.
@Andy hamár beírtad amit 1.4TGDIről akkor fejtsd ki picit. Nem mindegy annak aki venni akar.
btw Tudja vki, hogy 1.4T-GDIn még mindig kell szelephézagot ellenőriztetni mint a turbo nélülin? 2019ben azért ez már vicces.... mondjuk 2010ben is az volt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
doc
nagyúr
válasz kisza25 #1088 üzenetére
Igen, a DI és a lehetséges kokszosodas benne van a pakliban, ugy tudom reszecskeszuro is van benne, a környezetvédelmi normák miatt már kb mind ilyen lesz (na jó, kivéve a mazdat )
Ezeket "lenyelem", mind megoldható/cserélhető/javítható amikor (parszazezer km után) kell. Aminek baromira nem örülnek, azok a motort megölő konstrukciós hibak (mint a korai láncos TSI-knel, stb). Bár ha annyira nagyon gáz lenne, az talán kiderült volna már ennyi idő alatt, és azért csak van rájuk 5/7 ev gari...A Tipo nagyon jó, racionális és gyakorlatias vétel, de nekem most valami komolyabb kellett, meg ha meg is kérik az árát
Ja, és nekem most egy #szarfrancia kisautóm van, nagyon szeretem
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #1079 üzenetére
"i30- ról ahol 300ekm felett komplett motort cseréltek garanciában, mert olcsóbb volt, mint javítani."
Melyik motor? Gondolom dízel ilyen futásra azt éri meg venni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ZolkoW
őstag
válasz kisza25 #1119 üzenetére
Én Kia Ceedeket nézegetek főleg (~2012...) , ott is ahogy látom, 30 ezres az intervallum, ezek szerint aggódjak? Nekem is szimpibb a 15 ezres periódus, de az autók előéletére nincs ráhatásom . Egy 150 ezres km.óra állásnál mire lehet így számítani, akár dízelnél, akár benyásnál? Van, aki a garis időszak alatt is 15 ezrenként cserélte az olajat, vagy ilyen úgysem lesz?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #1135 üzenetére
1.6 gammanal maradva pl 4db.
G4FC, G4FD, G4FG, G4FJ1368ccmes az már aszem kappa.
venga 1.6nál elég egyszerű a helyzet mind G4FCvel jött.
Ceed 1.6 izgibb ott 2012ig jött mind G4FCvel onnan meg meg kell nézni mert kb bármelyik lehet a fenti sorból.ehez még hozzájön, hogy beszállítók is változtak az elmúlt 13évben. pl jó lenne tudni, hogy láncfeszítő/lánc probléma melyik éveket/motorokat érinti... de kb (se) tudom belőni. És G4FC nél legalább egy reviziós is volt...
Hát kb ennyit tudok.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #1137 üzenetére
68.000kmnál még kb semmivel nincs gond akkor se ha 40.000kmnél volt az első olajcsere... ha mégis az meg a belenyult a szarba kategória ami mindenhol előfordul.
Ahogy most én látom gamma egy kényes szivó. Ha erősen vigyáznak rá elfut 400.000km+okat.
Erősen vigyáznak:
-Cserélik idő elött az olajat.
-Szintetikus 0W30 5W30.
-A karter nagyon szerencsétlen, hibásan van megtervezve. Miután kicsöpögött ~3dl olaj is benne marad. Ezt érdemes leszívni, ha jól emlékszem videot is linkeltem róla.
-Betartják az alap melegítési itinert. pl. Beindítás után 20-25sec várakozás utána rakod sebességbe és mész. Hidegen 2000-3500közt tartod, nincs padló. A hidegen 1000es fordulaton terheledet ez a motor sem szereit.
-Legkésöbb 100.000kmenként szelephézag ellenőrzés. (Gyári előírás 60.000km) Ez totál el szokott maradni.
-Ha már szelephézag van nézve akkor lánc, egr... re is rá kell nézni.Ha tetszik ez nem egy legendás kategóriás szivó amibe csak olajat kell cserélni meg tudni milyen hangja van aztán elmegy 400.000km+okat. Gamma egy kényes szivó. A DI, turbo estén pedig hatványozottan fontos a fenti felsorolás.
A "bosszantó", hogy Kia/Hyundai hülyesége miatt 30.000km/2év olajcsere periódus, meg, hogy a láncfeszítő hibás volt hullanak a gammak, kappak és kezd egyre szarabb hírük lenni. No és még ott van a theta ami viszont egyértelműen tervezési, gyártás hibás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #1159 üzenetére
Ez édesanya IX20ára is él amin már nincs gari. És a 2szfe-s yarisnal is megpróbálom bár ott ahogy sejtem olajteknő nincs szarul megtervezve.
Kianal még soktényezős. De szerintem találok olyan szervízt ahol megértik amit mondok. Van egy kontaktom, de a te általad javasolt Kaposvár is útba esik.... De ha nem az se katasztrófa éves szinten nem fog 7000-8000kmnél többet futni tehát max 8000kmenként lesz olajcsere.
Garanciát nem akarom elengedni fő/döntő ok volt vásárlásnál a 7év gari. Ami erősen remélem nem csak *os PR fogás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #1163 üzenetére
Szerintem a baj az vele, hogy az egész egy gumiszabály. Mit nevezel kopónak? motor, lánc kopó alkatrész kopni kopik, nyulik...
ülés az az? szőnyeg? pl kerékcsapágy kikönyököl 3évesen 60.000kmnél. Kopó? 140.000km 6évesen kopó?
és akkor ott vannak tipikus egyértelmű hibák pl stabi pálca. Szarul lett megtervezve. Garis?Adtak rá egy hosszú ...os listát. kb karosszéria elemeken kívül ha akarják bármi kopó. Ha meg más értelmezésbe nézzük legtöbb dolog nem. Gumiszabály.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #1183 üzenetére
Pontosan. Nincs róla normális képem, mert csak egy utazókocsi. Persze mindent megkap attól még, mert nagyon fontos szerepe van JSZP-ről kaptam le kettőt. [kép] [kép]
Jó kis autó 130 van benne jelenleg. Jó vétel volt, családban maradt
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
bajnokpityu
félisten
válasz kisza25 #1242 üzenetére
nekünk pont előző 1.6GDIs sportagenk, 2015ös, 8x000 km helyben használat után köszönte szépen, semmi baja nem volt. kormos volt a kipu,mint ökre, de ezzel együtt se semmi. se olajfogyi, se égéskimaradás.
egy igen, hogy sokat evett. mármint autóúton 8,városban 9+.
utódja a 2018as meg vagy 2 literrel kevvesebbet azonos felhasználás mellett.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Phobion
őstag
válasz kisza25 #1262 üzenetére
Napi ~95 kilométert (oda-vissza összesen) megyünk párommal, abból kb. ~40 km autóút (M0), ~7km városban.
Mit értesz az alatt, hogy nem igazán passzol az a motor?
Ennyiért, fentebb leírt használatra milyen alternatív autó van még?
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
kopogo
tag
válasz kisza25 #1270 üzenetére
A Km is visszaszámol azt nem értem.
9600 volt az 1 szerviz a második az vagy 360 nap vagy 14400 km mutatott.
DE a serviznel az óra most azt mutatja hogy 13630 vigyem szervizbe hova tűnt a cirka 1000km belőle én ezt nem értem vagy maga az elektronika érzékeli és az szabályoz.
egybe mentem most kb700km és most vettem észre.Nem gond de nem értem hova tünt az kb 1000km . -
Phobion
őstag
válasz kisza25 #1269 üzenetére
Rendben, köszi!
(#1267) doc - köszi!Más: Jelenleg a Stonic 115 LE és 136 LE dízel motorral (is) elérhető. Melyiket érdemes választani? Lehet tudni mi a különbség köztük? Jóval erősebb a 136 LE-s kivitel, vagy csak a 115 LE változat lett jobban kihegyezve, de majd kevésbé lesz tartósabb?
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
Phobion
őstag
válasz kisza25 #1307 üzenetére
Köszi!
Kicsit visszaolvasgattam és teljsen tanácstalan vagyok milyen motorral vegyek és mit. Ezek a kis köbcentis turbós motorok hamar feladják? 1.4 MPi-ről sem sok jót olvastam, 1.6 dizel-t már talán sehol nem kapni plusz arról sem tudom, hogy mennyire lenne tartós, pályázás mellett is. A helyzet az, hogy nem 2-3 évre venném az autót, hanem jóval többre. Szerinted/szerintetek?Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
Polemius
aktív tag
válasz kisza25 #1306 üzenetére
Köszönöm!
Vajon mennyire valós az 1.4-es benzinessel kapcsolatban, hogy nem nagyon bírja az autópályázást?
Most 1.6 tdci focus van, és bár jól tud esni az a tartalék ami van benne, de pályán sem nagyon szoktam 120 felett menni, legfeljebb előzéskor. (1-2 havonta kb 1000 km oda meg vissza.)
Viszont a turbódízel nyűgjeitől szívesen megszabadulnék (volt már turbócsere meg egyéb zsebbenyúlós extra kiadások). -
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Formula-1
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- Ukrajnai háború
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen