Új hozzászólás Aktív témák
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4837 üzenetére
Értem én (mondjuk az valahol szégyen, eszerint sokkal olcsóbbak itt, mert újkorukban extrém 80-100 százalékos adót kell rájuk fizetni, a vételárra), itt azért akad, mert ez a méret nagyon népszerű, el van árasztva a piac. Főképp a "zöld-adó" és az extrém üzembehelyezési adó miatt, sokkal több ilyen van itt, mint Magyarországon. Csak hát a karbantartás az igen drága a helyi műhelyárak végett, így elsumákolják a tulajdonosok
*Amúgy 75000DKK/4,2M körül már látok az utolsó előtti generációból szép, korrekt kocsikat i20-ból.
Ha a kövi 3 megtekintett kocsi 3-3,5M környékén erősen kérdőjeles lesz, akkor megyek ebbe az irányba, mert azért annyi időm nincs nézegetni
-
Ocean
tag
válasz kisza25 #4803 üzenetére
Én meg mindig kíváncsisággal kevert értetlenkedéssel nézem a hozzád hasonlókat
Korábban ráadásul azt gondoltam, biztos egy csomó pénzt is buktok az állandó cseréken, de ezek szerint nem feltétlen.
Én csak néhány dolgot akartam eladni életemben, de az is épp elég volt, nekem nincs türelmem a hülyékhez, és állandóan jön valami hülye... -
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4839 üzenetére
Ha 18-as évjárattól nézzük mondjuk, akkor 6,5M az alja Azért drágábbak, de nem extrém módon. A vadiúj autók amik tényleg brutál árban mennek, de a használt piacon azért ez a hatás valamelyest csillapodik...
#4843 Dare2Live: Köszönöm. Elvetem azt az autót, volt ott több necces dolog is
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4855 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Az sajnos a motor teljesítményéből látszik a D3Fa-nak, hogy kényszerkonstrukció, kizárólag az emisszió mérséklésére. Mondhatni "politikusok tervezték" lehet, nem mérnökök . Ritka az olyan dízel Dániában, ami dízelként belefér a minimum zöldadóba, a legtöbb szét van verve az adó által évi százezer vagy többszázezer nagyságrenddel. Ez papíron olyan jól fogyaszt, hogy okés adó szempontból. Ezért relatíve gyakori itt az autó ezzel a megoldással.
Akkor itt nincs olyan, mint az i30-nál, hogy a benzin kevésbé ajánlott bizonyos esetekben, mert láncgyilkos meg olajat eszik, mint a dízel? Az 1,25 benzines motor kevésbé olajfogyasztásra hajlamos, mint az 1,4- ami az i30-ban volt? Mondjuk az i20/Rio-nak sosem volt 30 ezres csereperiódusa, csak 20 ezres... lehet ott nézte be a Kia.
Köszönöm szépen a választ és a részleteket!
Amúgy Dániában nem kell erős autó, csupa ilyen gyösz szaladgál, a pályán ahol a párom menne 100-110-el csorognak az emberek általában. Szóval az, hogy erőtlen és nem hozza turbódízel fickósságot az nem gond, itt minden ilyen.
Mondjuk az, hogyha az életének a végére ér lassan az kevésbé vidám.
Köszönöm a DPF megszakított regenerálás tippet, ha oda jutunk valahogy akkor egy ilyenbe bekérdezek.
Ami igazán vonzó, hogy éppen a garancia végén van, ezt szervizelték legalább és a lízingcég nem szokott ezen sprórolni, titkos tipp, egyesek szerint (a 135k km-nél olajevős 10 éves 1,25 benzines i20 megszemlélése után kezdtem el én is ezen agyalni), hogy azoktól kell venni, csak benzineset nem láttam eladót lízincégtől. 10 évesek már túl sokat voltak helyi műszaki-beletojós emberek kezében és ez látszik a két éves olajcsere meg hasonló "okosságokkal"
Rákérdezek, hogy mennyire volt cserélve a DPF-turbó-kettőstömegű Bermuda-háromszögből alkatrész...
*KB. egy évet kell, hgoy kibírjon úgy, hogy ne legyen nagy értékvesztése és csak menjen. Így viszonylag új kocsit hajtva letudhatjuk a páromnak ezt a bejárós időszakot. 2,5M bukó lenne a lízing/hosszú távú bérlés, szóval ahhoz mérem a dolgokat. Ha a szervízszámla 1 év alatt megáll egy millió HUF alatt, akkor okés. Tekintve, hogy ezen ársávban a benzinesek sem úgy néznek ki, mint amik jajj-de-lazán, tutire szétüthetetlenül elviszik az évet. A szervízben a köszönés 100k HUF körül indul kis túlzással sajnos...
Megnéztük, hogy a családban kódorgó "felesleges", 5 éves S-Crosst mennyi lenne behozni a szégyen használatautó állapotok miatt, de 3-4M lenne a honosítás kb. Viccesek a dánok. Pedig abból legalább kinézném, hogy elvan 1 évet baj nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4858 üzenetére
Persze, jogos, értem én. Akkor a fő hiba az volt az i30-nál, hogy 30 ezres periódust is engedtek és ezzel "elbizakodtak" a tulajok...
Az i20-nál soha nem is volt 20 ezernél nagyobb a hivatalosan ajánlott periódus, most meg leginkább 15k, ha jól gondolom, legalábbis a Stonic, 1.25 szívónál úgy van a szüleimnél... lehet amiatt voltak a tulajok talán jobban kényszerítve.
Azt látom, hogy sajnos Dániában tényleg igyekeznek akár kétévente vinni csak szerelőhöz, mert ha épp mondjuk 20 ezer is engedve van, akkor ők azt nem "max 20 ezrenként, de max 1 évente"-ként értelmezik, hanem 20 ezrenként, amikor kiadja elven. A Honda Jazz alertel meg mindent csinál amikor lemegy a kb 10 ezres periódusa ha jól gondolom, ezért azelől kevésbé tud "elbújni" az egyszeri tulaj.
Gondolom akkor a dízel D3FA-nak sem ideális a 30 ezres periódus, még ha autopályán megy végig akkor sem feltétlen... Sajnos az lehetett a gyári könyvében feléteszem, szóval tuti akkor cserélték, nem voltak proaktívak. Lízingcégnél legalább azt betartják, magánban ki tudja
*De valamennyire elment a kedvem így a dízel i20-tól... Nem annyira ideális az sem.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4862 üzenetére
Köszi, hagyom, elengedtem azt. Pedig élhető árban egy amúgy nem szétesett kocsi lenne... de jobb lesz nekem anélkül.
De ezt úgy érted amúgy, hogy ilyenkor már kompresszióvesztés meg hasonlók lesznek nála? Anélkül is tudna amúgy gazdasági totálkár lenni ez simán, úgy, hogy még bőven gyári minden drága része... azzal persze aztén végképp
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4882 üzenetére
Köszönöm igen, a Picanto mondjuk túl kicsi nekem érzésre, lehet, hogy ez téves meglátás, de azért ilyen autópályára annyira nem érzi magát az ember feltétlen biztonságban...
De valahogy lejjebb kell faragni a költséget, mert ez az 5M közelítés annyira nem vidám
Néztem még Jazz-eket, de 2010 előtti példányokból is a vállalható az 3,5-4M kb. itt...
Köszönöm szépen! Ez megnyugtató, hogy van amit azért meg tud az ember csinálni maga is Rendben ezt a görgőt észben tartom akkor.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #4896 üzenetére
huh.
Nem az a lényeg, hogy melyik nagyobb hanem, hogy adott méretben melyik nagyobb.
Az adott plnél belső térre, csomagtartóra a Venga érezhetően nagyobb miközben 28cmel rövidebb! Ez az egyterű lényege.
A milyen az ülést (lámpa, hangrendszer...) raknak bele sztem ne keverjük ide.
@tboy tipikus egyterű pl
Az említett E36/I20ban sztem a fejtámla közepéig tart a belső magasság. Tppre 25cmel alacsonyabb.
Az áll egyterüeket most ne keverjük ide. Azok kb olyanok mint egy picit magasított kombik.
@ocean Általános ökölszabály, hogy ne próbáld ki a jobb hangrendszert... mert utána már nem lesz jó amivel 10éve boldog voltál. Anno trabantal jártunk horvátba és az is jó volt.
Az egyterű veleje az, hogy kissebb helyen ad sokkal nagyobb belteret és csomagteret. (Meg variálhatóságot) Célszerűségre van összerakva. Nem szépségre. Az eleje pl 15-30cmel rövidebb ezért doboz formája van, sokaknak nem szép. Viszont azzal a 15-30cmel nagyobb a beltere meg a csomagtartója. Ennyi.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4885 üzenetére
Köszönöm az infókat. Értem én, nem a beleférésről van szó, simán ellenénk azzal is... inkább arról, hogy nagyobb gyűrődő zónája van egy i20-nak pl, ha jól gondolom... illetve a mini városi autók hiába 5 csillagos töréstesztűek, ők a saját kategóriájukban játszanak nem? Meg akinek nagyobb tömege van az azért jobban ki fog jönni egy ütközésből. Szóval a nagyobb kocsi nálunk inkább a biztonság miatt kellene...
Jó persze azért pár cuccot el lehessen hozni az IKEA-ból, de talán olyan egetverő különbség ott nem lesz ezen kocsik között.
Köszönöm az infókat neked is!
Nézegettem így 2013 utániakat, amiket írtál. Sajnos a közelünkben nincs semmi, ami jó messi van az meg 3,9 milliótól indul... és évente +80k a környezetvédelmi adója az 1.2-es i20-hoz képest.
-
csubuka
addikt
válasz kisza25 #4909 üzenetére
Természetesen. Meg azért ránézésre látszik, hogy a Picantonak kisebb gyűrődő zónája van, mint egy i20-nak legalábbis én érzésre ezt mondanám.
Ott nem is az a 100-150kg különbség játszana talán...
De szimplán pályázáskor nem lenne ideális a létező legkisebb autóval menni, ennyi. Dániában nincs ilyen óriási SUV őrület, mert az adók kijózanították az embereket ebből valamennyire. Szóval azért óriási dózerekkel való ütközés az elég alacsony esélyes.... leginkább ez a Picanto-i20 vonal amikkel szembetalálhatja magát az ember. Meg pár Tesla a még adókedvezményes időszakból...
Két azonos tömegű autónál persze már számít, hogy melyik kapott jobb csillagot. De egy nehezebb, 20 éves X5 ma töréstesztelve nem kapna túl jó csillagokat már gondolom. Mégis lehet jobban járna a benne ülő a mai 5-csillagos Picantoval szemben (hacsak nem gatyára rozsdált már az X5 és már semmi nincs a védelméből...)
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz kisza25 #4945 üzenetére
A felhasználó könyv az benne van a kesztyűtartóba.
A szervízkönyv és kb. 4-5 A4-es a szervízről szintén. A könyvben viszont csak annyi van, hogy dátum, bélyegző, km, aztán viszlát. A papírokon pedig ilyesmi, hogy olajcsere, vagy időszakos szerviz, stb.
Azt nem tudom meg belőle, hogy a 10 alkalomból melyikben volt utoljára gyertyacsere, hűtőfolyadék, váltóolaj, fékolaj, stb.
Ebből az alomból van a gép, ilyen az én könyvem is, egyszerre vitték az összes autót mindig:
[link]15k-ként cserélték az olajat, azt tudom egyedül, hogy az most van meg a 15k, így olajszűrő, olaj, levegő és pollen nemsokára beugrana,
utána én már úgyis évente fogom, ami nekem 8000Km durván. Minden másnál is át kell állnom a km helyett az évekre.Ha 60-nál volt, és 70 a gyertya pl, akkor gondolom a következőnél 75-nél cserélték. A víz szerintem 100nál van, de 105-nél volt szervize, utána 20-asával kellett volna, 120-nál az még korai 135-nél késő, szóval nem igazán lehet kimatekozni.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz kisza25 #4953 üzenetére
Berakok majd, csak tiszta retek, mert nem mosták le semennyire, a belsőjét is úgy hagyták, és a motort is porosan. Van rajta pár kavicsfelverődésből sérülés a gyári fényezésen, remélem amit kosznak véltünk az mind valóban kosz, és nincs a megtalált pár pöttyön kívül sérülés.
Egyébként 1:1-ben ilyen: [link] Annyi, hogy 1 számmal eltér a rendszám. Az enyémen a lökös alja jobban le van karistolva, viszont nincs karcolás, horpadás és ajtó belenyitás, míg
amit link-eltem, ott van egy kicsi horpadás és 2 ajtó belenyitás, valamint annak koszosabb a belseje, ültek benne utasok hátul, két kavicsfelverődés a motorháztetőn van, cserébe azon jobb gumik vannak.
Az enyémben a hátsó ajtókat valszeg szinte soha nem használták, meg a váltógombon kevésbé látszik, hogy már van benne 165.000. Az enyémen közel kell hajolni, a linkeltben látszik az ablakból is, hogy ahol feketének kellene lenni ott már szürkés.* -
-
-
Pogacsa36
csendes tag
válasz kisza25 #5148 üzenetére
Persze, ezért is furcsállom, mert pl. a TMPS alacsony guminyomás jelzés esetén a megfelelő nyomásra felfújt gumiknál már megszoktam, hogy kell a rendszernek egy kis idő, amíg frissít és észreveszi a változást. Mondjuk tegnap legalább odáig eljutottam, hogy rájöttem, a Menü gombbal le tudom venni a kijelzőről, de csak a következő újraindításig. Zavaró volt, mert pont a digitálisan kijelzett sebességet takarta ki.
KIA Soul
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Aliexpress tapasztalatok
- Nők, nőügyek (18+)
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- LEGO klub
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S7 - páratlan galaxiS
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs