Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz kisza25 #1973 üzenetére
Ez igaz. De ami meg magyar az meg olyan áron van ,hogy már a vicc kategóriát súrolja.
Drughi Ez igy van! Ezért is ajánlották a Suzikat mert az 99%-ban Mo-i és max 2 tulajos ás full leinformálható.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
user2
csendes tag
válasz kisza25 #2036 üzenetére
A visszagurulás-gátló engem inkább zavar időnként (főleg mikor visszaülök az ezt nélkülöző másikba. ).
Ez a "kuplung-téma" nálunk elég hektikus, előjön-e vagy sem. Általában min. egy-két nap állás után, az első pár álló helyzetből (kis emelkedőn - az utca végén elsőbbségadás tábla van) indulásnál. Ha nagyon figyelek, akkor elkerülhető a rángatás, de figyelni kell. A gáz nélküli elindulással nincs gond, simán megy ezzel is, akármelyik másikkal is ment, ha így próbálom, akkor általában nincs gond ezzel sem. Csak így az emelkedőn nem fog felmenni...
Néha azzal "nyugtatom magam", én vagyok a béna, jobban kell figyelni. Érdekes, az előd 1.2 C Corsa is előadta néha, szóval lehet, tényleg én vagyok a hunyó... Bár a többi, eddig használt autónál (Astra F, G és a jelenlegi H - mind benzines) nem volt ilyen nyűg.@terappy:
Ha még nem tetted, érdemes átolvasni az autóhoz kapott kézikönyvet, nagyon sok kérdésre választ ad. Legalábbis a KIA-hoz egy vaskos könyvet kaptunk, ezernyi érdekes/fontos/hasznos tudnivalóval.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisza25 #2045 üzenetére
Szerintem lendkerék szempontból dízelnél a finom pedálkezelés tud sokat jelenteni még, de én szeretek alapjáraton indulni, akkor a motor leadott nyomatéka is limitálja az igénybevételt mondjuk az is inkább kb 2 liter körül kényelmes. Céges 1.4 TDCI-nek jellemzően adtam egy pici gázt induláshoz, hogy tuti ne fulladjon le, sőt, az 1.9 dCi-nek is, de ott csak azért, hogy oldjon automatikusan a villany fék bezzeg az SDI, se kettőstömegű, se lefulladás, 1.3 dízel után felüdülés vezetni
-
nagyúr
válasz kisza25 #2036 üzenetére
Nekem újabb van, 2017-es Rio... nekem sincs kuplung problémám... nem tudom mire gondolnak. Szerencsére.
Vagy legalábbis nekem sem tűnik fel semmi rendellenes.Honda Jazz-t is vezetek, szinte ugyanolyan jó mindkettő kuplungja.
Szinte ugyanúgy lehet vezetni őket, mindkettő 1.4-es... csak a Jazz 5 sebességes régebbi kocsi... az jobban pörög azonos sebességeknél.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
user2
csendes tag
válasz kisza25 #2045 üzenetére
Félreértesz. Nyilván nem gáz nélkül indulok el "üzemszerűen". Csak annyi, hogy el tudok úgy is indulni (aka: tudom finoman kezelni a kuplungot ). ...és nem lefullad, hanem rángat, mintha nem tudná eldönteni, fogjon-e vagy sem. De azt hiszem, ezt a témát túl is tárgyaltuk
Egyébként jó kis gép, tényleg csak ajánlani tudom mindenkinek.
-
molnarpeter
nagyúr
-
#86950656
törölt tag
válasz kisza25 #2066 üzenetére
Köszi a válaszod!
Kerestem videót, amiből kiderülne, hogy az ugyanilyen autóknak milyen a hangja. De sajnos nem találtam.
Mondjuk azt nem hiszem, hogy valamelyik henger kihagy, de tény, hogy anno a kispolszkimnak volt ilyen hangja. De a kompjuter kiírása szerint az 5.2-es fogyasztás ezt cáfolni látszik.
Tudtok videót linkelni?
[ Szerkesztve ]
-
#31600896
törölt tag
válasz kisza25 #2074 üzenetére
Kipróbálom kicserélni. Netet túrom, nem tudok meggyőződni milyen a belevaló.
Nem pont ezt venném éppen, de ilyen 21W , 12 voltos a belevaló?
https://lumenet.hu/neolux-n581-py21w-21w-12v-bau15s-duo-bliszter -
Atlantis
veterán
válasz kisza25 #2089 üzenetére
Ki?
Az nem közvetlen befecskendezésű? Mert ha igen, akkor a fent említett problémák zöme ott is meglehet.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
AMD Power
titán
válasz kisza25 #2094 üzenetére
Iszonyat árak vannak. 2010 i30 2 milla egy normális. KIA Ceed 2010 évjárat 2 milla egy normális. Most amiket nézegetek Sx4 2007-08 évjárat 1.5-től indul ami jónak tünik.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz kisza25 #2121 üzenetére
Rio-m van... de ízlések és pofonok, már megkaptuk sokszor.
(Nem azt mondom, hogy a Rio a tökéletes non-plusz... de az i20-nál jobb szerintem...)Nekem ez az i20 fantáziátlan... persze aki a 2000-es évekbeli régimódi stílust kedveli annak biztos ez jobban bejön.
Mondjuk most jön majd az i20 facelift... majd kiderül mit újítottak.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz kisza25 #2124 üzenetére
Nem a kijelző színére gondoltam, hanem a formákra, vonalakra.
Igen, valszeg nem facelift-re gondoltam, arra ami most jön új "verzió".
A képeket néztem és már picit bátrabbak voltak, de azért jó lenne élőben is majd látni.
No nem mintha új kocsit akarnék venni ilyen árakon meg gazdasági helyzetben, csak érdekel.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
gaborbol
őstag
válasz kisza25 #2121 üzenetére
Lol,
Az a kulcs az ugyan az mint az en alap 2020-as Kia optima-ba.
A 2007 es prius-bol ultem at aminel volt ugye wireless key meg push button start.
2 hetig lazan csak beultem, leraktam a kulcsot a pohartartoba, aztan neztuk egymast....
Aztan rajottem, hogy bakker bicska kinyit, bedug aztan indit
Baltimore ba lehet egyszer majd jol jon. A rossz arcok, ha megallitanak, hogy ide a penzt + telefont, kicsattintom a bicskakulcsot fix, hogy elszaladnak.
[ Szerkesztve ]
-
Akula
őstag
válasz kisza25 #2124 üzenetére
Anno azért adtuk el a Passat-ot, mert a kék kijelzőtől kikészült a szemem. Egy órás esti vezetés után akárhová néztem, sárgászölden láttam a retinámba beégett műszerfalat. Hiába vettem le a fényerőt. A kék fény káros. A pirossal soha nem volt ilyen problémám. Lehet, hogy pont ezért találták ki a monitoroknál is az esti kék fény szűrést?
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
user2
csendes tag
válasz kisza25 #2121 üzenetére
nem értem ezt a "lehangoló a beltere" dolgot. egyszerű és ennyi. az i20 tényleg kétezres évek, a váltógombja meg pont ugyanolyan bumszli így kép alapján mint a a6-os a rioban. de persze ízlések...
más: foglalkoztat az Astra H cseréjének gondolata (praktikus szempontok mondjuk nem indokolják 70e km eddigi összes futással, szóval erős a kísértés, hogy üljek inkább a pénzen, mintsem költsem...) az új i30-at március óta várom, az 1,5 DPI motor naaagyon szimpatikus (mondjuk mivel új, gondolom érdemes lenne várni egy évet, jönnek-e elő gondok) ezért elkocogtunk a helyi hyundai kufárhoz, hogy mutimeg/szabad-e beülni? azt kell mondjam, tetszik. élőben, sokkal jobb mint a képeken. kb minden benne van ami kellhet. mivel az egyszerű dolgokat csípem a megszemlélt comfort helyett lehet, hogy az "alap" life lenne...
...és mivel a közelben van kia is, benéztünk oda is. egy pont ilyet néztünk, amitől megremegett a térdem:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/kia/ceed/kia_ceed_ceed_1_4_t-gdi_gold_my20_keszleten-15541540
üléspróbával, érzésre sokkal finomabb cuccnak tűnt. kár, hogy nincs rá szükségem. -
gaborbol
őstag
válasz kisza25 #2157 üzenetére
Nalam az asszony szokas szerint lusta volt tankolni, mindig amikor beultem a kocsijaba, vilagitott a lampa. Elso ut a benzinkut... A sokaik ilyen moka utan az Outlander dobott egy hibat ->Markaszerviz....
Katalizator megdoglott... Mindketto..
Elso kerdes. Szoktuk-e keves benzinnel hasznalni az autot?
Bumm.
Elovette a kezikonyvet... Hasznalati utmutato... Minden koruleny kozott kerulje az alacsony uzemanyag szintet a benzin pumpa es a katalizator karosodasanak elkerulese vegett.Ahogy mondod, a benzin pumpa huteset az uzemanyag biztositja. Vagy leeg a pumpa, vagy a tank aljan ami ul kosz-mocsok, amikor alacsony a szint, azt elkezdi felszivni: vagy megakad a pumpa, vagy nem tud eleg benzint szallitani, vagy ha annyira nincs mit kuldeni akkor levegot kuld.
Megvalltozik a keverek, es gyakorlatilag szeteg a katalizator bellurol. Baszott draga moka, semmi ertelme nincs alacsony benzinnel jarni. Nem fogyaszt kevesebbett, ugyan ugy tankolni kell, viszont nagyon zsebbenyulos tortenet lehet belole.
I20 Hasznalati utmutato 113. oldal:
This warning light illuminates:
When the fuel tank is nearly empty.
If the fuel tank is nearly empty, add
fuel as soon as possible.
- Low Fuel Level
Driving with the Low Fuel Level
warning light on or with the fuel level
below “E (Empty)” can cause the
engine to misfire and damage the
catalytic converter (if equipped).296. oldal
Avoid driving with a extremely low
fuel level. Running out of fuel could
cause the engine to misfire, damaging the catalytic converter.
Failure to observe these precautions
could result in damage to the catalytic converter and to your vehicle.
Additionally, such actions could void
your warranties.Alacsony benzin szint-> Katalizator-> Garancia vesztes...
[ Szerkesztve ]
-
Akula
őstag
válasz kisza25 #2178 üzenetére
Ezzel óvatosan! Ha felkapcsolod a helyzetjelzőt, hogy hátul is világítson a lámpa, akkor a nappali menetfény fényerejét csökkenti a rendszer. Legalábbis a legtöbb autóban így van megoldva. Ne kérdezd miért, nem tudom. De egy komolyabb LED-es nappali menetfény rohadt messziről látszik, főleg hogy már nem divat kapcsolni a lakott területen kívül fényes nappal a lámpát, mert akkor fogyaszt 1 decit százon. Rengetegen autókáznak lámpa nélkül, főleg a régi prémium német típusok.
Az újabb sorozatú Vitara-nak olyan erős a nappali menetfénye, hogy rendesen vakít. Jó az, ha van, nemcsak menőzés ez."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz kisza25 #2172 üzenetére
Most már akkor én is vidékre fogom hordani valahová.
Amikor a hátsó ajtó nem maradt a helyén, hanem visszaesett 1 évesen, akkor is mekkora menet volt már, ötször elmenni a szervizbe, hogy kicseréljék a teleszkópot. Először elmegyek, mutatom, hogy mi a baj. Mondják, hogy jó, megnézik. mit csináltak? előttem a szerelő átkente WD40-es ronggyal a pálcát. Kérdezem, most viccelnek!? Azt mondták, hogy ez ilyen, nekem is meg kéne csinálnom gyakran, mert ez csak sima karbantartás. Mondtam, hogy ilyet még nem pipáltam, pedig már jópár kocsim volt. Persze 1 hónap múlva megint seprűnyéllel kellett kitámasztanom. Vissza szervizbe. Közölték, hogy igen, ki kell cserélni, írjak hivatalos kérvényt a Kia motors-nak hogy mi a bajom és kérjem az ő szervizük közbenjárását. Megtettem. Egy hét múlva hívtak, hogy megjött az alkatrész, guruljak be, gariban kicserélik. Beraktak egy pálcát, de nem volt jó. Berakták a másik oldali helyére, de úgy sem volt jó. Ekkor derült ki, hogy valszeg mindkettőt ki kéne cserélni egyszerre. Így még egyszer kellett mennem. És ez csak egy apróság. A szervizvezető meg mutatta nekem, hogy ez nekik milyen bonyodalom és mennyi papirmunkával jár. Mikor közöltem velük, hogy a VW-nál kaptam egy golfot, amíg megcsinálták a szervizt, hogy el tudjak menni dolgozni, csak nézett, hogy biztos viccelek.
Aztán egy másik helyen meg motorolaj csere közben melléöntötték az olajat. Na bumm, emberek vagyunk. De hogy nem is törli le és ráég a motorra, míg hazaérek és füstöl a motortér. Na ne már! Ugyanitt a munkafelvevőtől kérdeztem mikor leadtam a kocsit, hogy milyen motorolajat használnak? Azt mondja, nem tudja, nem nézte meg, még csak most jött vissza szabiról. ezek szerint naponta változik az is?"Akula Sub, ready for the deep!"
-
prsq
tag
válasz kisza25 #2178 üzenetére
Hadd vitatkozzam.
Először is nem menőzésre van. Ha jár a motor, világít, nappal jobban észrevesznek. Nem felejted el felkapcsolni. (Szabályos menetfényről van szó.)
A lakott területen kívüli tompítottról annyit, hogy ha jól tudom, 15 éve kötelező, és ennek ellenére simán 10-ből legalább egy autós nem kapcsolja fel. (Mint tudjuk a törvények annyit érnek, amennyire betartatják őket.) Ennél jobb a menetfény. És nem tompított helyett használják, teljesen szabályosan váltja ki a tompítottat lakott területen kívül (nyilván nem éjjel).
Hátul minek világítania? Nem kell neki. Nappal nem sok értelme van. Renault-okon szokott, de az csak parasztvakítás, látványos meg szép, de minek?
Két ökölszabály, ami szerint én az utólagos menetfényes autómban "működök":
1. Ha az előttem haladót hamarabb látom, mint a hátsó helyzetjelzőjét, akkor az a helyzetjelző feleslegesen világít. Ha a helyzetjelzőt látom hamarabb, kapcsolok én is tompítottat.
2. Ha már rosszul látom a műszerfalat (utólagos menetfény, a műszerfalvilágítás csak helyzetfénnyel együtt kapcsol be), kapcsolok tompítottat. Legyen ez sötét/eső/bármi miatt.A tompított arra való, hogy láss (lefelé világít, eléd). A menetfény arra, hogy látszódj (előrefelé világít). Másra van kitalálva.
A probléma nem itt van, hanem az állandó műszerfal-háttérvilágítású (a full digitális működés miatt főként) autókkal. Városban simán nem veszi észre a sofőr este, hogy csak menetfénnyel megy, mert előtte a műszerfal, mint karácsonyfa, előre meg lát valamit a DRL-el is, azt az egy aprócska visszajelző (hiányá)t meg nem veszi észre. Nyilván van Auto állása a világításkapcsolónak, csak nem használja.
Régen, míg a műszerfal analóg volt, a világítása meg a helyzetfényre volt kötve, csak észrevetted, ha töksötét előtted az egész műszerfal (bár ez sem igaz, mert rendszeresen látok "night rider"-t, menetfény nélküli autót, ahogy töksötéten megy este. Vaknak is adnak jogsit?)
Az javíthatna a helyzeten, hogy az állandó műszerfalvilágítású autóknak az Auto üzemmód lenne alap a világításnál, mint a start-stopnál sokszor (azt nekem is folyton ki kell kapcsoljam). Ha beindítod a motort, mindig az Auto világítás lenne aktív, ha sötét van, kapcsol tompítottat. Ha már egyszer a sofőr nem figyel...
Egyébként meg az utólagos menetfényes autómban, ha tompítottal járnék, az kb. 150W-nyi fogyasztás, plusz egy csomó kiégett izzó, aminek a java totál feleslegesen ég (rendszámvilágítás, műszerfal, stb.). Menetfénnyel ez 13W. Az már kb. egy deci benzin 100 km-en. És nem is tudom, hány éve cseréltem bármilyen izzót is. (Ami sokkal inkább macera, mint költség.)
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz kisza25 #2193 üzenetére
"tehát hátulról nem kell látni egy autót, csak szemből?"
Erre írtam, hogy nappal a legtöbb esetben nem a hátsó lámpát fogod látni úgysem, hanem az autót, sokkal hamarabb. Akkor minek?"egyre kevesebben kapcsolnak be világítást nem csak lakott területen kívül, de autópályán sem, mert minek, van menetfény"
Nem kell nekik. Így teljesen szabályos."na ezért kellene hátul is világítani, hogy ha már semmit nem kapcsol, legalább látszódjon"
Nem az látszik, lásd fentebb.
"A led meg sokszor olyan hülye helyen van, hogy még nappal is vakít"
Erre írtam, hogy pont ez a lényege a menetfénynek, hogy látszódj minél messzebbről, tűző napsütésben is. -
prsq
tag
válasz kisza25 #2199 üzenetére
"mert mióta van nappali fény, azóta esőben, meg ködben sem kapcsolnak sokan lámpát"
Az megint más lapra tartozik. Kéne nekik. (Én kapcsolok.) A menetfény csak nappal és jó látási viszonyok között elég/szabályos. Lusták, leszarják, nemtörődömök, azt hiszik, majd az autó. (Ez olyan, mint az, hogy üzlet parkolójában majdnem elüt, mert nem néz a tükörbe, arra számít, hogy majd sikít a tolatóradar. Nem gondolkozunk, a technikára hagyatkozunk.)"ennek nézz utána, mert pályán nem az"
Erre inkább ne fogadj. Bizony elég, nincs ilyen megkülönböztetés, "lakott területen kívül" van a 44.§-ban. De bármelyik KRESZ pragrafussal vagy Köhém rendelettel megcáfolhatsz."nappal erős fénynél nem látod az autót ami jön?"
Nem feltétlenül. Árnyékos fasor mellett, szembe napsütésnél, szürke autót, kivilágítatlanul - se DRL, se tompított - bizony elég nehéz néha időben észrevenni, egy előzésnél elég szoros helyzet lehet belőle.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Teljes az összecsapott Motorola csúcsmobil tudáslistája
- Linux kezdőknek
- Huawei P30 - kell ennél több?
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Vallás
- Politika
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs