-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Nagyon itt az év vége az utakon, vigyázzatok mert sok a balfék meg az idegbeteg sofőr, ha a szomszéd utcába mentek is legyen hideg élelem meg víz nálatok, meg valami kellemes zene ami nyugtat. [kép]
-
cOxeR
Ármester
válasz Kickass #288854 üzenetére
Nincs itt semmi extra amúgy, mindehol ugyanez van főidőben, összement több auto a hídon, 2 sáv kuka, mire lehordták az autókat az sok idő volt.
Campona 13 perc, MOM 23 perc, ezek nem igazán vészes idők, ha dugó van meg… múltkor 13 perc volt mire tettem egy parkolót keresek kört a Dohány-Erzsébet-Akácfa utcákban, pedig az nem nagy táv.
Nem a közlekedés a leggyengébb része a városnak.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Valami év végi csapatépítő nem lesz?
Ma sikerült beleszaladnom ebbe a frenetikusan remek hétfő déli időzítésbe, hogy az Andrássyn mórikálta magát a kettő jómadár, szerencsére előttük haladtam még lezárás előtt, csak a temérdek rendőrt láttam: [kép]
Nagyon épül ez az elektromos autó /akku biznisz... -
cOxeR
Ármester
válasz focvis #289530 üzenetére
+1 szavazat 28-ra.
I3-on van matrinca (spec oda matrica nélkül se gáz lemenni, picit szar a 7-es útburkolat), szóval fehérvár se probléma, max töltenem kell mert télen pont kevés vagyok ehhez oda-vissza. - de tény tuti kevesebb lenne a létszám
Vörös homár halbisztró is jó a budaörsi madarasba, ha valaki nem kommersz iparit enne.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #289687 üzenetére
Na de itt meg van ez a remek aluljáró, lehet benne durrogtatni. [kép]
-
cOxeR
Ármester
válasz lazac_ #289767 üzenetére
Tegnap már láttam kb ahogy kitette, ez a srác nagyon talpraesett, okosan is gondolkozik sok mindenben, én bírom, eddig is szimpi volt.
Ez bevállalós út azért…de sok pénzt fogott rajta, ez egy nagyon jó vétel, enyém felszereltségben lentebb van, igaz 38e km-el vettem, most kb ott vagyok ahol az övé, de 6M alá max csak mutatóba vinném le az árat. Áfacsalt autó azért azt is tudjuk…
Celeb auto? akarsz igazi celeb I3-as tulajt, akkor tessék TikTok alert [link] -
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #289787 üzenetére
Én decemberben nem voltam még mosóba, szerintem ez mindent is elmond… sokszor nem is értem, hogy járnak mások ennyire tiszta autókkal, pedig garázs is van… hetente kiborítom a homokot a tálcákról, porszívóztam hétfőn, aztán fenyőt hoztam vele, tegnap kutyát… ennyit arról is.
-
cOxeR
Ármester
Lehet inkább a milyen autót vegyek téma, de ki miként próbál auto értéket meghatározni, mit is vehet/engedhet meg magának? Kíváncsi lennék ki hogy gondolkozik…
Tegyük fel új auto vásárlása mondjuk a cél.
Fizetés/bevétel alapján, vagy megtakarítás alapon?
Nekem pl a hitel az nem fér bele (ingatlan érdekében talán lenne újra hitelem, de más esetben kizárt), sokaknak az is egy alap használt forrás vásárláskor.
Legnehezebb kérdés milyen értékvesztést lehet számolni… de ezt ki jósolja meg mondjuk, ha 6-8 évre tervezel.
Sose volt új autóm, sose volt semmi giga nagy értékű autóm / jókor szálltam be, meg nem is vagyok az a cserélgetős típus. -
cOxeR
Ármester
válasz polonic #289807 üzenetére
Ebben is van igazság, viszont hitel oldalról nem vagyok erős, mert egyéni vállalkozóként nem vesznek igazából semmibe.
Volt, hogy bementem és babavárót nem kaptam meg, miközben lekötött betétem annak többszöröse volt ott, no meg az ingatlan amit vettünk se kp-ba volt itthon… ergo 14-15 évre visszamenőleg ismernek. -
cOxeR
Ármester
válasz szőröscica #289809 üzenetére
Ez akkor lenne igazán releváns nekem, ha munkavállaló lennék, nem vállalkozó, nálam főleg csalóka a bevétel… még akár az éves átlag is, meg azt gondolom másoknál is.
Nem kell meggyőzni inkább ez a meglátásom nekem is.
Mondjuk 6-12 havi megtakarításból (nem fizetés) sokminden nem jön ki, még ha combos fizetéssel számolok akkor se.
Sok egyéb kérdés is van, én a focust azért dobtam a végén mert “féltem” benne (idén lett volna 20 éves), bárki belénk jön nulla esély megmaradni, ez most gyerekkel még kardinálisabb azt gondolom és nem nem akarok böszme suv-ot. -
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #289841 üzenetére
Ár/érték az sokszor nagyon nehéz/csalóka, meg nehezen tervezhető 5-6 éves távlatba, de értem mit írsz.
Eszembe nem jutna új autót venni teli áron, de ha van pl 4M Ft támogatás arra ami nekem előbbre lépés azt nem biztos, hogy hülyeség elengedni, ennyit veszt az árából 2-3 év alatt az auto, de akkor végig én hajtottam/vigyáztam rá, kicseréltem amit kell, még ha nem kötelező akkor is. (pl I3 esetén hajtómű olaj, ecetera)
Másik amivel meg vagyok lőve, csak elektromos jöhet szóba, tehát szűkül a lehetőségek tárháza. - gyártók is modellek is -
-
cOxeR
Ármester
válasz rbalint88 #289848 üzenetére
Hitel így az igazi, ha igazából az anyagi biztonság a cél vele, nem pedig a nem tudom kifizetni kategória.
Én értem a pesszimista álláspontot is, hajlamos is vagyok rá, főleg ami zajlik az elmúlt időszakban nincs igazán optimizmusra oka az embereknek.
Na a casco… az kemény, eddig sose volt, itt a támogatás mellé feltétel a kötelező casco vállalása/megkötése x ideig.
Ezeket is számolnom kell, mondjuk legyen egy nagyságrendi példa.
Használt auto 12-13M ami teljesíti amit szeretnék és érdemes megvenni, nagyobb kockázat vállalás nélkül (mármint auto műszaki oldala) új auto 17-19M ebből ha lejön a 4M támogatás akkor 14M marad, de ott a kötelező casco, mondjuk azt a használatra is kötnék, mert az is tetemes pénz már.
Nem egyszerű ez na… -
cOxeR
Ármester
válasz Tapsi #289852 üzenetére
Ez több ezer auto, persze lesz piacmozgató hatása… de azért elég szűkre szabtak ki felel meg, én is kb a véletlen során kerülök bele… ha így marad amit lehet tudni róla.
Pl egyéni vállalkozó vagy taxis vagy úgy egyéni, hogy van bejelentett alkalmazottja ami kb ritka mint a fehér holló (nekem van)A készlet akció az oké, de Te láttál bármit ami nem drasztikusan emelkedik és egyre elérhetetlenebb lesz, mint 3-5-7 éve? Mert én nem… így az akcio is hiába… az is csak egy “kamu” úgy kerül volumene az autónak értelmezhető szintre.
Én nem tudom visszacsencselni, kataba semmi lehetőség erre, ergo nekem ezt új autónál így is úgy is be kellene nyelnem. (nem tenném mert sose vettem) Inkább hoznék be kintről támogatással vett autót, x évesen.
Itt szerintem hitel nem játszik, vagy ki tudod fizetni telibe és visszakapod egyből ezt a pénzt az államtól vagy nem is mész bele.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Tapsi #289855 üzenetére
Olvasd el akkor, taxis támogatás ez is… Más cég forma meg aki lizingel áfát ír le, nekik ez nem kecsegtető igazán.
ÉV fronton másként van az árazás, ott nehéz alsó szegmenst venni, mert élből magasan kezdődik mind.
Nem véletlenül nem választja “senki” az áfakörös létet, csak ha nincs más lehetősége.
EV-t vennék I3-nál magasabb hatótávút az meg kapásból drága, ergo közel vagyok ahhoz akinek ideális ez a pályázat.
Taxisok beteg sok támogatást kapnak, én őket nem támogatnám ha őszinte akarok lenni semmivel se… és most is hisztizni fognak, mert nem 50-100%-ot kapnak mint korábban. TGK vonal az megint más, szerintem ez nagy részét fogja kitenni a pályázóknak, nem ismerem mik férnek a keretbe ott az lesz a szűk rész. Pl egy VW ID. Buzz is 25M körül van.
-
cOxeR
Ármester
válasz szőröscica #289860 üzenetére
Mennyire lehet benne elférni hátul, mennyi a hely az utasoknak? Azért kérdezem, mert hasonló felépítésű autó is képbe került, kb ugyanekkora 8mm-el rövidebb, 4mm-el alacsonyabb. Csomagtér nagyobb a Kamiq-ba, így gondolom utastérben nem lehet nagy difi.
bandus
Van ebből digitális is, ha jól láttam, gondolom felszereltség függvénye. Összességébe szerintem nem néz ki rosszul a belső tér.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz szőröscica #289872 üzenetére
Köszi!
-
cOxeR
Ármester
válasz rbalint88 #289876 üzenetére
Van bajom a Teslával, pl a Modell3 esetén a csomagtartó, nekem az nagyon szűk, nem jól pakolható, az Y kereten felül van, bár gondolom azt a kis többletet le lehet papírozni/alkudni. Illetve leginkább az, hogy a LR egyikből se fér bele, és nagyon játszanak az árakkal és nagy az értékvesztése.
Nekem a Volvo EX30 tetszik nagyon, felépítésre jobb mint pl egy Modell 3, ha meg az Y-hoz nézem, ott kapsz egy alap Y-t ebből az összegből, Volvonál meg a dual motor, teljesen kiextrázott van egy abban az árban.
Nem pörgök rajta nagyon, mert ki tudja merre tekerik a pályázatot - na meg ugye megint regionális arány osztás lesz Pest megye hátrányban szokás szerint... de azért matekozok kicsit.szőröscica
Én ott leszek.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #289885 üzenetére
Igen, ezek nagyon bármi értékes ellen szólnak… és hát mivel ez használati tárgy,
-
cOxeR
Ármester
válasz tototos #289892 üzenetére
Rengeteg céges van, lsd a most bebukott 101EV park vásárlások, ahol visszavették a végfelhasználóktól az autókat, mert a cég a banknak nem tudott fizetni. (akart)
Illetve sok a külföldi amire volt ev vásárlási kedvezmény, sőt abból is lehet mint a fenti cégtől bérleti alapon vásárolni - van több ilyen cég aki ezekkel foglalkozik, már aki ilyenbe belemegy… én sose tenném.
Valamint ha megnézed jelenleg már elég sok a 9-10M-ért is megvehető példány, ami 180-200 e km-t futott garancia lejárt, vagy le fog járni, azokat kintről “olcsón” hozzák.Szerintem a valós matek inkább úgy jöhet ki, hogy veszed/adod az autóid, azok ha jól csinálod nem vesztenek az árukból vagy esetleg picit még nyersz is rajtuk, és így a volumen amit kocsira költhetsz az emelkedik az évek alatt, picit mindig teszel hozzá amikor váltasz.
Tipik példa Z4 nálam, jó áron vettem, költöttem is rá, de most ha piaci ár alatt hirdetném is plusszba lennék, de nem kapkodok, az eladással, próbálom maximum profittal eladni. -
cOxeR
Ármester
válasz Gergőke88 #290011 üzenetére
Kettő érdemleges, a többi vagy azt gondolta féláron odaadom, vagy elcserélem egy 318d-re…, igazából tavasszal lesz szezonja, akkor veszik a legtöbbet, meg viszik vissza a németek, magukhoz a jobb példányokat, mert ott elfogyott vagy nem eladó, felteszem majd év elején oda.
-
cOxeR
Ármester
válasz gooool #290016 üzenetére
MX-5 könnyű egy széria Z sokkal komfortosabb, még a regiek is, kell rajta faragni, hogy közelítsen, cserébe jóval erősebb ami néha jól jön.
Most ránéztem mik vannak fenn… ezt a gázozást soha nem fogom megérteni… főleg nem ilyen autónál, miért kell mondja már el nekem valaki!
[link] -
cOxeR
Ármester
Boldog karácsonyt fiúk lányok! Megmutattam a havat kicsit a Z4-nek is bentről Insta video: [link]
-
cOxeR
Ármester
Mivel elektromos, meg volt téma külföldről lábon behozott I3, itt a következő rész, én egyre jobban bírom ezt a srácot, feszegeti a határokat a kocsival, nem elfogult, de valós realitást is képes látni. Nem mellesleg megfüstöltetni az I3-at is ennyi tulajdonlás után is mókás. [link] - itt voltam én is, bár ez a hely annyira nem életbiztosítás a barádzák miatt
MunezXBK - persze másoknak másként van az értékrendszere... de nekem a ház/élettér előbbre van mint az autó
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Nem követem nem tudom mi volt előtte neki. Sokan lenézik az I3-at, de ennyi év és km után én is azt mondom, hogy egy nagyon élhető, jól fenntartható auto, tudni kell a határait, de rengetegszer kerülök abba a szituba, hogy a Z4-et nem használom, mert egyszerűen egy normális életvitel esetén sokkal jobb választás az I3 a saját bugyutaságaival együtt is. Vélhetően más elektromos is ilyen érzést keltene.
Közúton így se úgy se tudsz giga forszírozottan menni egy sportosabb autóval ha akarsz akkor se, vagy az út minősége vagy a forgalom miatt. Pályára meg igazából épített auto kell, nem közútra megfelelőt szétcsapni. (ezért nem visz rá a lélek akar csak kimenni kakucsra)
bandus
Nehéz azért ilyen időmennyiség esetén mindent megugrani. - de görgettem én is benne ez van -
cOxeR
Ármester
Mi az a táv, most már érdekel, meg mi a lovaskocsi tempó feletti sebesség? - nem akarok senkit meggyőzni pusztán azt látom nagy badarság lett volna ha nem ugrok bele és veszek egy másik benzines, évente azt a 3-4 alkalmat mikor kevés meg túl lehet élni értelmes “tervezéssel” egy idő után nem kell valójában
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #290254 üzenetére
EV-vel is lehet előzni, egy előzés nem is visz el annyit amiért érdemes hátráltatni bárkit is, ez pusztán emberi figyelmesség, vagy minek is mondjam... rutinosság, figyelés a környezetre, vagy pusztán az ego nem előtérbe helyezése, hanem csapatjáték.
Szerintem sose azzal van a baj, ha valaki szabályt szeg, hanem ha nem tudja milyen helyzetben van ennek másokra nem veszélyesen "lehetősége". -
-
cOxeR
Ármester
válasz focvis #290328 üzenetére
Volt eső, nem túl sok, de volt. - pár órája konstatáltam, hogy beázott a tető mikor hazaértem Győrből, fa gerendák, fa födém, csöpögött a gyerekszobába be a víz… napelemesek valamit nagyon el**rtak telepítéskor, reggel bontom szét a padlást 20 centi szigetelés le… de jelenleg szikrát nem kap az agyam, kívülről napelem, nem is férek hozzá, ha szét kell bontani a tetőt akkor ások egy nagy gödröt a kertbe valahova
I3 ma jól futott, reggel ha feltölt majd írok fogyit, 270 km körüli távot mentem Haltelek-Győr-Haltelek-Bp-Haltelek szerintem elég magas lesz, pedig 110 tempomat volt pályán este a városba meg 0-1 pedál állás alig volt pár auto. Sok a gyökér az utakon mint mindíg, a városba majdnem nekem jött egy rendőrautó este mikor már haza tartottam, megálltam a zebránál 2 néger srác miatt… [kép] itt szar az út vizes is volt és a zebra előtt van egy súlyterhelt teknő mélyedéses szakasz, annyit láttam csak a tükörbe, hogy csak közeledik csak közeledik és nagyon nyomja a satuféket, tuti ment az abs a skodába… tuti szidtak miért álltam meg, de nem sok kellett a csattanáshoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Győri autós topiktali - 2024. 05. 31. 13:30-tól a Praktiker parkolóban.
#nincsbennetarcsi
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest