-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #273888 üzenetére
A vetés forgó miatt amúgy sem lehet a termőföldeket 100%-os kihasználással művelni, muszáj pihentetni őket. Vagyis lehetne 100% a kapacitáskihasználtság de akkor hamar bekövetkezne az éhinség itt is a földek kimerülése miatt.
Másrészt az addig megtermelt többletet kinek adod el? Mert jellemzően ahol éheznek ott nincs elég pénz...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
brumi1024
veterán
válasz MC Pite #273888 üzenetére
Azt, hogy az atlaguser hogy tolti nem tudom, azt tudom, hogy mi hogy toltjuk: jellemzoen otthon, hosszabb uton Ionityn, es igyekszunk nappal, napelemrol. Ha kell, mert lemerult vagy 100+ km-es ut van betervezve masnapra akkor fel van dugva, egyebkent nem log tolton. Publikus AC tolton szerintem meg sosem volt, vagy talan akkor, ha nagyon nem volt mas. Azon kivul, hogy otthonrol teli indulunk el szinte semmiben nincs mashogy kezelve mint a belsoegesu. Illetve a napelem sem arra lett meretezve, hogy sokszorosat termelje a maximalis felhasznalasnak szaldo remenyeben, hanem probalom ertelmesen automatizalni a fogyasztokat.
Nem, HO már nem igazán jellemző
Szakmaja valogatja, IT-ban pont hogy de. Brutal nehez embert talalni 5 nap irodas pozira.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz MC Pite #273888 üzenetére
pl +3-4db Paksal CO2 mentessé lehetne tenni amblokk a komplett magyar áramtermelést/fogyasztást úgy hogy még az autók is villanyosak?
Én ezt az egész problémát anyaginak látom. Mivel a katasztrófa csak maaajd lesz az embereket annyira nem érdekli, hogy Berlint elönti a víz maaajd. De akar új autót meg nyaralni és nem két hetet hanem 3at. A politikust mégannyira sem mert 4-8-12évben gondolkodik.
btw most számolgatok napelemmel évi 15-20kkmel az elektromos autó jobban megéri mint egy ICE.btw ezt a hszem is HOból irom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz MC Pite #273900 üzenetére
Nem nekem lenne hanem édesanyának.
Még csak most merült fel a lehetőség nincs végigszámolva de innen indultam ki
[link]
Vannak gondjaim a cikkel viszont 70Ft/kwhval számolt és úgy jön ki kvázi 0ra a PHEV előnye viszont édesanyánál picit túlméretezett napelem van.Még rágom a témát amennyibe kerül nem lenne sokkal drágább egy modell 3
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
brumi1024
veterán
válasz MC Pite #273893 üzenetére
Ezekre is letezhet/letezik megoldas, nagyobb irodahazaknal sokszor van tolto, de meg ha normal halozati arammal tolti akkor is elonyosebb, mint a belsoegesu.
#273894 dnelb: A tarsashaz konnyebb, par eve kotelezo a garazs, orat kell rakni a parkolohelyre (van ahol meg is teszik). A meglevo, garazs nelkuli tarsashazak jobb kerdes, de 15 ev az autopark atlageletkora, nem gondolnam, hogy azonnali megoldast igenyel a problema. Amugy nem kotelezo este, otthon tolteni az autot, mint ahogy a belsoegesut sem tesszuk. Az itthoni atlag felhasznalas mellett heti 1x eleg 20-30 percet toltenie, az meg megoldhato belsoegesuhoz hasonloan.
-
norbert1998
veterán
válasz MC Pite #273870 üzenetére
Miért hiszed azt, hogy veszélyes hulladék? Az ólomsavas akku nem vestélyes hulladék? Mégsincs vele semmi gond, mert kegyetlen jól újrahasznosítható. Pont, mint a litium ion akkuk is. Amúgysem tartunk még ott, hogy tömegével hulljanak ki az autókból azok, hiszen ha mégis kihullana, bőven van még neki egy évtized munkája máshol, mielőtt kukázni kéne. A bontott, 70-80%-os tesla akkukért is képesek megveszni emberek, hogy DIY powerwall-t csináljanak otthon, például.
Az igaz, hogy (a fenti ok miatt) valóban nincs még nagy ipara a litium ion újrahasznosításnak. De azt mondják, akik ezzel foglalkoznak lassan, hogy újra lehet hasznosítani bőven 90% felett, akár 98-99%-ban.
A plusz súly szintén bullshit már sajnos. Talán Karotta fejtette ki nemrég, hogy mennyire szándékosan csinálnak nehéz autókat a gyártók, főleg villanyból, mert azzal duplán tudják lefelé húzni a flottakibocsátásukat, egy hatalmas csalás az egész, aminek te iszod meg a levét, mert nem kapsz villanyautót 2,5 tonna alatt. Na jó, azért de.
Például egy Model 3 pontosan olyan nehéz, mint egy BMW M3.
Korábbiaknál persze nehezebbek, de a mostaniaknál? Nem nagyon.A gyártás vízigényét is lehetne szürkevízzel fedezni, Debrecennél úgy tudom, így is tervezik. Az gyakorlatilag nem hiányzik majd sehonnan (hiszen nem teleportál hirtelen a napba, visszakerül így vagy úgy a földre, szintén szürke vagy kevésbé szürke vízként. A kivitelezés minősége más kérdés... )
-
norbert1998
veterán
válasz MC Pite #273991 üzenetére
Igen, újrahasznosítják azt ami még tűrhető. Ahol sérült a karambolban, vagy tönkrement egy része, stb stb, az kuka.
Ez nekem új infó. Nem úgy van eleve, hogy bedarálják apró szemcsésre az egészet és aztán válogatnak mindenféle eljárásokkal? (Nem tudom, ennyire nem mentem bele).
Egyelőre értékes vizet használunk ehhez.
Pedig elvileg nem lenne muszáj.Mi van? EZ a bullshit!
Megane IV 1.33: 1185-1265 kg (1403-1493 kg!!), a picike ezres benzines is 1280-tól indul és felszereltségtől akár 1372 is lehet; ha a csapottvalagú szappantartót nézed akkor helyes az adatod
Megane V: 1624-1636kg (wrong, 1537-1636)
Difi: 400kg
Bruh
Szóval hol az ordas különbség?
A Megane V-nek inkább a Kadjar (1692 kg) meg a Koleos (1770 kg) alatt, a Captur (1564 kg plugin + 1.6, 1327 kg kisdízel) felett a helye. Az első kettő nagyobb, utóbbi méretben stimmel, de jóval fapadosabb azért egy Megane-nál.
De azt is leírtam, hogy miért ne a hagyományos autókat gyártó cégeket nézd. Átbasznak mindenkit a flottaátlagukkal. Leírtam. Azt így nem dívik elolvasni?Model 3 - BMW M3 súlya? Nem rémlik?
Model 3 nagy aksival 1913 kg, kis akksival 1655 kg. Ez egy 325-513 lóerős szedán ezzel a súllyal. A Megane IV szedán dízellel meg 1493 kg. Hát nem tudom, háromszoros teljesítmény, harmadolt 0-100, és nehezebb a kicsit nagyobb Tesla 160 kg-mal?
BMW 340i, pontosan akkora, mint a Model 3 szinte, 1725 kg. Nehezebb, mint az alapmodell tesla? Menjenek már És gyengébb is. 330i 1600 kg, az épp könnyebb kicsivel, mint az alap tesla. BMW M3, ami a Model 3 Performance-szal összevethető 1790 kg, 120 kg-mal könnyebb, mint a Tesla.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz MC Pite #274069 üzenetére
Azért mondom a sportautókat, mert a Tesla az egyetlen cég, aki nem gyárt belsőégésű autót (és népszerűbb is). Azzal pariban a 3-as BMW van. A többi autót hasonlítgatni felesleges, emrt mint mondtam, szándékosan nehezek.
Igazad van abban, hogyha a Teslától eltekintünk és tényleg úgy nézzük, ahogy te is hasonlítod őket össze, akkor sokkal több a súly (ID4-golf, Megane 4-5, etc), de ez szándékos. Azért mondom, hogy bullshit a többletsúlya az elektromosnak, mert nem kéne, hogy több legyen, nem a technológia adja. Nagyon nehéz a belsőégésű motorblokk is minden kiegészítő marhasággal, hatalmas üzemanyagtankkal, stb, ráadásul az akku struktúrális elem is tud lenni, ergo vázat könnyíthet.
Azazhogy: A nehéz villanyautó nem a technológia, hanem a gyártók sara.
A Model 3 és az S is mind a velük pariban lévő méretű, erejű és kategóriájú belsőégésűek súlya körül vagy akár alatt mozognak, mert a Teslának nem érdeke nehéz autót gyártani, hisz a nullás flottakibocsátás nem lesz nullásabb.Az, hogy emiatt a nagy papucs gyorsan fogy és drágán kapod, szintén a gyártók sara, tessék náluk reklamálni.
Nyilván sejthető, hogy az értelmetlen suv mániát sem csípem.
+1!Ez még a CMFB előtti akkor?
A micsoda előtti?[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #274093 üzenetére
Pont kimaradt (mert több darabban tudom írni a hsz-t)az Y
(bár a topik szerintem már kezdi unni):
Alap 50es Y 1844 kg (egész korrekt), amivel nekem szóbajöhetne 75/80as, az 2t. Nem rossz, de itt is van kábé fél tonna. A nagyobbak mellé a model X-et állítanám, bár ez is 4,75, hosszú mint a vonatfütty, garázsba karcos lenne.
És az Y meg a 3-as inkább az átlag, nem a prémium autókhoz van közel (ár, kivitelezés, stb).Tsebacsi: Ezt nem találtam hány évre, de a garanciális (jellemzően 2-5) időszak lesz szerintem.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
brumi1024
veterán
válasz MC Pite #274096 üzenetére
Az előző hszbeli felsorolás azért nem stimmel, mert az Y D szegmens, és ott főleg C szegmensbeli autók vannak. Az Y-nak 854 liter a csomagtere (és nagyon jól pakolható), egy C5 Aircross pl csak 580. Aztán azok az apróságok sem stimmelnek, hogy rossz helyen hajt, 180 vs 3-4-500 lóerő, stb. Hasonló feature-ökkel más a matek tömegben is.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz MC Pite #274071 üzenetére
Mindent tudok használni a telón, miközben megy az AA. Kivéve a Wazet, az kiírja, hogy az autó kijelzőjén matassam. Böngésző, Spotify, telefonkönyv, viber... Bármi megy. Ez a Xiaomi, de az előző Huaweinél csak egy nagy AA felületet mutatott. Viszont rémlik, hogy ezt valaminek a beállításaiban lehet állítani.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz MC Pite #274093 üzenetére
Olvasgatok, olvasgatok.
Vagy itt, vagy a társtopikban volt, hogy olyan autót kell venni, aminek a legkevesebb az ismert típushibája, és már van rá megoldás. Vagy minden ismert típushiba feltárt...
Ez aztán a hű de megnyugtató vásárlási útmutató ...Vagy a vizet eszi, vagy az olajat, vagy mindkettőt, "japók egyiket sem" ( ) .
Elektronika nem megy (vagy S-Max kijelzője megfagy....)Cimkefelhő:
Rozsdamazda vagy Mazdarozsda, 3F, FIRE, Prince, 3 henger, száraz DSG, TSi (csí), Ecoboost, szaradízelB.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
norbert1998
veterán
válasz MC Pite #274093 üzenetére
Nem, ez még Captur I, utolsó évjárat.
Végül a Xiaomi 12 telefonomról ment a Waze meg a GMaps, de félóránként megszakadt. Viszont közben tudtam nyomkodni a telefont, ha akartam, bár annyira nem akartam, de néhanapján a Spoty-t terelgetni jó volt.Szép lassan lecsorogtunk, após nem egy sietős fajta, úgy fest, 122-nél feljebb nem nyomta a tempomatot
-
veterán
válasz MC Pite #274366 üzenetére
A meglévő elmegy mégy egy betétszettet, most nem cserélek tárcsát.
Nem tudom mi. Lehet még gyári, ha 159 ezernél ez lehetséges. Legalábbis az előző kocsimra, amit 183 ezerrel vettem, 280-nál került föl új tárcsa, és betétet sem kellett cserélnem ezalatt.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Rivaul
addikt
válasz MC Pite #274686 üzenetére
Köszönöm. Nem gondoltam hogy ennyire bekavarhat. Sok autóm volt, megnyekkent már párba az akku. De még nem okozott ilyet egyik sem. Mondjuk a Volvo ebből a szempontból elég problémás.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz MC Pite #274721 üzenetére
"Azért a hipermillerek sem akarják a technikát sem szétküldeni (a nagyja)."
Fabia. Manualnal én már elméletben se értem mért küldenék szét vele a technikát. Ez szerintem valami urban legend.
Gyakorlatban meg yaris vonalon vmennyire képben voltam hypermilages vonallal ott 500.000-700.000kmes yarisok voltak úgy hogy váltóhoz, motorhoz még nem kellett hozzányúlni.
Tény nem hypermilages vonalnál se volt ritka uez.
(Valahol nagyon szomorú, hogy 2023ban nem tudok olyan toyota motorrol ami ezt tudná. Ja és a hypermilages yaris vonal 90%ban 998ccm 1szfe)don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MasterMark
titán
válasz MC Pite #274763 üzenetére
Ezt anno úgy oktatták, hogy ahogy engeded a kuplungot úgy nyomod a gázt is hozzá. Arról nem volt szó hogy visszaváltásnál máshogy kéne.
Én szoktam hozzá nyomni előtte egy kis gázt, hogy már ott legyen a fordulat ahol kell ez a rev matching, nem?
Ha meg direkt motorfékezni akarsz akkor meg nem kell gáz, csak lassan kell a kuplungot ráengedni.
Switch Tax
-
-
Integrale
veterán
válasz MC Pite #274763 üzenetére
Felváltáskor nem használom, mert gyorsan váltok. Mielőtt benyomom a kuplungot, már kint van sebességből, kinyomással pedig rakom a következő fokozatot.
Gyorsításkor, mielőtt váltasz fel, gázelvétel pillanatában nem terhelt a rendszer, így gond nélkül ki lehet venni fokozatból, kuplung használata nélkül."Bad reklám is reklám too"
-
-
-v-
addikt
válasz MC Pite #274763 üzenetére
En meg normal kozlekedesnel is csak ugy megyek
Veretesnel meg ha amugy is ki van maxolva a fektav es csak ugy rabaszod akkor blokkol a kerek.
Amugy uj autoknal ha akarsz se tudsz fektavon gazfroccsot adni mert ha fekezel letiltja a gazpedalt .. sportmodellekben megy (de eggyel ezelotti fiesta st is csak ugy engedi hogy egy ideig mehet az overlap aztan letiltja)[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
válasz MC Pite #274763 üzenetére
Használom, különben idegesítően nagyot ránt. Szerintem ez a legtöbbeknek itt ösztönösen megvan alapból.
Meg amúgy fent is tartja a fordulatot magától is, ez egyrészt fícsör pont emiatt kényelmesebb legyen váltani, másrészt Grétatech, hogy nem fullasztja magát egyből alapjáratra. Valaki pont ezt utálja, én szeretem.
A sarokkal gázfröccsöt nem használom sose, a villanyoszlop vastagságú lábaim nem erre valóak.
Valamikor én is gázelvételre már tolom ki sebességből, akkor tényleg olyan gyors a váltás mintha automata lenne, de nagyon figyelni kell rá így nem szoktam általában úgy vezetni.
Én amúgy ki nem állhatom a kéziváltót, de mivel az ilyen furgonszarokba csak kézi van így kénytelen vagyok, szerencsére a személyautóink automaták.
Én fékezek állóhelyben, automatáknál főleg, de kézissel is. Sajnálom, de a közlekedés ilyen, nekem is el kell viselnem mindenki más bogarát a résztvevők közül, nem alkalmazkodnak hozzám, ez fordítva is így lesz.Egyedül vagyok úgyhogy a szellőző meg klíma meg ablak, meg napellenző, rádió buzerálása, meg jajjdehidegvan, jajjdemelegvan, jajjdehuzatvan, csapja a szemem, jön a lábamra, minek mész így, jajj lemegyünk az árokba és hasonló borzalmak engem elkerülnek hál égnek, csak ritkán fordul elő hogy valaki ül mellettem.
[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
nagyúr
válasz MC Pite #274836 üzenetére
Hát nem tudom. Ha leszáll a fékről, és hátratolja a koccanás, akkor a mögötte lévőnek nekitolja... az sem jobb, sőt. Mivel elhajtott a hölgyike, és még a mögötte lévőt is megkoccolta volna, az nagyobb gáz.
Persze ez is adott szituációtól függ. Szerintem most mákja volt a kölkömnek.Még többen is figyelnek a fordulatszinkronra a topikból mind gondoltam.
Amikor eladtam az S-Max-ot, és vittem a leendő tulajt egy körre, majd egy kanyar előtt szokásos módon motorfék, visszaváltás emelt fordulattal, csak annyit mondott, hogy "hm.. ügyes!"B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
macilaci78
nagyúr
válasz MC Pite #274763 üzenetére
Elveszem a gázt, de mikor visszakapcsolok és ráengedem a kuplungot, adok egy gázfröccsöt, hogy olyan 2-2,5k rpm meglegyen.
Ha intenzíven kell fékezni, nemigen van idő még visszakapcsolgatni is a motorfék érvényesítéséhez. Ha nincs szükség intenzív fékezésre, akkor viszont használom a motorféket, visszaváltok 3.-ba, 2.-ba. Aztán ha engerdi a forgalom, finom gázzal állítom meg a lassulást és kezdek gyorsítani.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
veterán
válasz MC Pite #275205 üzenetére
Országúton kb. egy 2.0 dízel fogyasztása, autópályán inkább egy 2.4 dízelé (Makarska - Budapest 7,5 nem pocsolve, minimum töltéssel indulva). 160 kmh felett a dinamikája ismét csak 2.0 dízel, 2 tonna az önsúly.
Elektromosan is tud hűteni, fűteni és még gázolajos Webasto is van benne. Belső méretre kb. egy 5 ajtós Golf, utóbbi szellősebbnek érződik. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #275233 üzenetére
Kevesbe az en erdemem, inkabb a szrul programozott tempomate. Gyorsit majd elveszi a gazt, gyorsit elveszi a gazt. Ez igy nem uzemanyagtakarekos. Eleve a beallitott erteket is ugy eri el, hogy fole gyorsit majd ugy lassitja vissza magat. A Passat es Superb pl soha nem csinalt ilyet.
#nincsbennetarcsi
-
cOxeR
Ármester
válasz MC Pite #275237 üzenetére
Limiter esetén arra gondolsz, ami 200-nál idegesítően füttyöget és az ember a második ilyen után félreáll és kinyírja a menüben?
#275240Qru
Na ez Z4-ben nem volt ilyen gond, míg nem került fel rá az xhp, ami 1-2-ben enged forgatni elváltás nélkül, mióta ez fent van, párszor én is mondjuk nem motorfékkel, hanem padlón, de tovább forgattam, mint kellett volna.Ilyen csodák nincsen nálam, egyik régi, másik meg villany, az gyárilag ki van ütve végsebességre, és annyi pont.
[ Szerkesztve ]
-
válasz MC Pite #275237 üzenetére
Nem, semmi köze a limiterhez, attól, hogy mondjuk 130- ra rakom a limitert attól még mehetek 120- al, ha 130- ra rakom a tempomatot, akkor 130- al megyek végig, nem kell félnem a trafitól és egy dombon nem esik vissza a sebességem
A limiternek az az értelme, hogy mondjuk 130 tempomatnál beállítom 135- re a limitert, ha erős lejtő van, akkor ne engedje tovább hyorsulni[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest