-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Reggie0 #211562 üzenetére
1,4- es, 4 hengeres, hengerenként 4 szelepes, 4 ajtós és 4kereke van, ja 4,4M Ft vettem
Most már mindent értek[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
-
MasterMark
titán
válasz Reggie0 #211933 üzenetére
Li-Ion-nál és hasonlónál az a jobb ha nincs se lemerítve nagyon se feltöltve nagyon.
Ha csak keveset megy, de mindig feltölti 100-ra napotna és így mondjuk 80-100% között van az akku, az rosszabb mintha heti egyszer tölti, de akkor mondjuk nagyrészt 80-40% töltöttség között mozog.
szerk.: Azzal ha nem mész vele és mindig maxon tartod, azzal nagyon lehet degradálni az akkut. Autosimogatón van erről videó, hogy mikor ment autót venni, akkor a kevés kilométeres autónál majdnem majdnem teljesen degradálódott az akku. A tulajok meg mondták, hogy de hát ők mindig felötöltötték. És hát ez volt a baj.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz Reggie0 #211947 üzenetére
Ahogy már írták ezeknek a BMS-e egyébként sem engedi mélykisülni az akkut. Azért is bírják már sokkal tovább az akkuk is, sok évet is.
Viszont feltölteni jobban engedi a tetejéhez, ezért általában ott lehet kárt okozni ha mindig maxon van tartva.
Ugye ahogy degradálódik az akku úgy skálázza lefele a 0-100%-ot, lefele nagyon sok tartalékot hagynak benne, hogy sokáig jó legyen.
Ezért van az, hogy de előrébb vagy vele ha inkább hagyod 40%-ra lemenni, minthogy mész vele kicsit és mondjuk 85-ről megint feltöltöd 100-ra.
Switch Tax
-
grizlisandor
addikt
válasz Reggie0 #212021 üzenetére
Azért is írtam, hogy a jelenlegi felhasználásomban.
Haveréknak 2.0PDTDI van 420k km körül dobott először hibát, tisztítatták a DPF-et több ezer EUR-ért, rá pár ezer kilométerre megint hiba, mint kiderült az EGR köpte tele korommal, off lett mind2 sorsa.
Németország és Magyarország között jár évente párszor, meg volt hatjava.
Pedig a PDTDI nem akkora DPF barát, mint a CRTDI.(#212024) Szoszo94:
Para lehetett.
-
nagyúr
válasz Reggie0 #212527 üzenetére
És onnan ki vagy tiltva?
Vezetéstámogató rendszerhibákat generált azzal, hogy belelógott a rendszámtáblatartó keret a radarba, nem ment a távolságtartó tempomat, a ráfutás figyelmeztető, a gyalogosgázolás elkerülő, kvázi minden ami a radarral kapcsolatos.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
veterán
válasz Reggie0 #212862 üzenetére
Multiméter van! Vagy egy éve már az AliExpressről. Azzal mérem a feszültséget, imént is 12,75 V. Reggel újra.
A javasolt mérés az alattomos fogyasztókat szűri ki ugye? Köszönöm! Emiatt kevésbé aggódom. (De közgazdász vagyok, nem villamosmérnök - simán benézhetem. )
#212868 6030D: Jajj.
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
veterán
-
#89309696
törölt tag
válasz Reggie0 #213046 üzenetére
Az életben nem láttam még villanyszerelőt aki nyomatékkulccsal húzta volna le, de még az Eonos sem mikor a szekrényt csinálta, órát cserélte pedig nem egyszer jöttek ki és mindig más, az utca végén se láttam náluk sose mikor bővítettek a trafónál. Jó tudni, hogy ilyen is van.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Reggie0 #213046 üzenetére
Nálam dolgozik 3 villanyszerelő, minden szerszámot megkapnak ami kell nekik, mindenből Makitát veszünk, hogy ne sírjon a szájuk. De nyomatékkulcsra még nem tartottak igényt.
A CR2025 - BR2025-re. Nem kap ez (az enyém) extrém terhelést, reggel nyitom 1x, délután még 1x, nem kessy-s. Szerintem a Lidl elem egyszerűen nem tartós.
-
-
szabonagyur
félisten
-
-
válasz Reggie0 #214432 üzenetére
Én azt olvastam, hogy semmi gond nem lenne, mert annyit szállítanak, mint eddig, csak az emberek pánik vásárlásba kezdtek, a hírek hallatán, meg 500 litereket vesznek meg és seftelnek vele interneten.
A seftelés miatt korlátozzák a vehető mennyiséget.
Az adblu előállítása földgázból történik és melléktermékként műtrágya keletkezik, a modernebb előállításnál kevesebb műtrágya, több adblue, a régebbi típusú gyárban ott több a műtrágya
Mivel a gáz ára följebb ment, ezért mind a kettő drágult és mivel tavaszig nem igazán kell műtrágya a földekre, és magas áron nem akarnak venni a gazdák, ezért sok helyen olyan probléma lépett fel, hogy nem tudják már műtrágyát hol tárolni és addig nem tudnak adbluet előállítani, ez esetleg ami még gondot okozhat, innen is indult az egész hiány, de Magyarországra csehországból szállítanak és ott modern gyár van, nem jelent gondot jelenleg az adblue előállítás megfelelő mennyiségben[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Reggie0 #215509 üzenetére
Micsoda ami ritka? A lítium, a vas vagy a foszfor?
Csak a vízben lévő lítiumból, a föld minden lakosára jutna 30 tonna, és akkor még nem is bányásztál. Egy akku teljes tömegének csak a tizedét teszi ki a lítium.
1 hónapos cikkből:
"Vagyis amennyiben ez fenntartható módon, környezetkárosítás nélkül megvalósítható, a magyar termálvizekből vonnák ki a villanyautók akkumulátorainak egyik legfontosabb alkotóelemét, a lítiumot"
LFP röviden:
Jó energiasűrűség (de nem kimagasló)
Hosszú életciklus (3-5× élettartam)
Stabil kémiai, magasabb gyulladási hőmérséklet (sokkal biztonságosabb).
Nincs hőkibocsátás, és teljesen feltöltve is biztonságos.
Alacsony a költsége. Ugyanannyi pénzért nagyobb kapacitású LFP akkut kapsz.
Nem káros a környezetre.
Ha már nem jó az autóba, akkor napenergia tárolásra 100× jobb a "rossz" LFP, mint a Li-ion.
Jobban ellenál a vibrációnak.Ezzel csak egy ellenérvet tudsz felhozni, hogy egyező akkutömeg esetén nem 400km hanem csak 300km a hatótáv.
De 150-200ezer km futás után melyiknek lesz nagyobb a hatótávja és jobban/drágábban eladható?[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Borisz76
veterán
válasz Reggie0 #218274 üzenetére
Nem túl nehéz.
Egy kézzel kényelmesen lehetett tartani a kis "füleinél" fogva, amit az akku közepénél fel lehetett hajtani.
Ha saccolnom kellene , akkor 50-60 Ah-ra tippelnék.
A gond csak az, hogy holnap délelőtt a páromnak kellene az autó...olyan 11 óra magasságában. Én viszont dolgozom reggel 6-tól 14-ig.
Tehát még ma este visszamaegyek anyósomhoz ( ott áll az autó a garázsban ) és megpróbálom beindítani. Ha megy, akkor csapok egy "kört" vele a várost elkerülő szakaszon , 20-25 km-s távot.
Ha nem indul be , akkor megy az enyémmel majd....Synology NAS DSM6 - Összefoglaló : https://logout.hu/bejegyzes/borisz76/synology_nas_osszefoglalo.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs