Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashcash
Közösségépítő
Úgy néz ki 17-18év után az állam végre megköti a közszolgáltatási szerződést a MÁV-al és fizet a kedvezménnyel utazók (az utasok 85%-a így utazik) után. [link]
-
lorcsi
veterán
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Három ember meghalt, harmincöt megsérült, többen életveszélyesen Monorierdőnél, amikor egy Budapest felé tartó személyvonat utolérte a vele egy irányba tartó intercityt. 2001-ben a biztosítóberendezés elromlása miatt ütközött össze két vonat ugyanitt, akkor 37 ember sérült meg.
(A cikk elolvasásához klikk a képre)
[ Szerkesztve ]
“Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein
-
Hasek
Közösségépítő
Szomorú...
1 órával későbbi vonattal mentem volna, és nem a 9:17-essel akkor én is rajta lettem volna a személyvonaton(Pilisi vagyok) Ennyin múlik...
Üdv. H
-
zsid
senior tag
Lassan minden évre jut egy ilyen, tavaly Komáromnál, most itt.
<tRucKdriFteR>
-
KrAt
veterán
Már 4 halott Azért valaki nagyon elbaszhatott valamit, ha folyamatosan mondanak le a nagy fejesek
-
tiv83us
veterán
válasz Atlantis #659 üzenetére
Epp most olvastam a Zindexen eppen, hogy sorban mond le mindenki.
Ez aztan szep peldaja, hogyan vallaljuk a felelosseget, ha valamit elk*runk.Hasek: Lattad mar a Final Destination c. filmet?
ps: tudom, szar vicc es orulok, hogy rendben vagy of korsz.
Viszont marhara szomoru, hogy ilyenek meg mindig megtortennek.
[ Szerkesztve ]
Always Outnumbered, Never Outgunned
-
Hasek
Közösségépítő
Láttam igen, de nem egy látomásnak, hanem egy ex-osztálytársnak köszönhetem, hogy nem azzal mentem, amiért rávett, hogy menjek inkább azzal amivel ő is.
Az viszont érdekes hogy a vonatok egymás alá/felé csúsztak. Másutt már ezt kiküszöbölték azzal, hogy a vagonok végére és elejére egy-egy pár tömör fém "fésűszerű" elemet raknak. Ezek ilyen esetben egymásba kapaszkodnak, és még ha sérülnek is a kocsik, de nem csúsznak egymásba.
Üdv. H
-
zsid
senior tag
Egy IC mondjuk 300 tonna, áll befékezett kerekekkel. Belecsörget hátulról egy másik 300 tonnás vonat mondjuk 60nnal, szted akkor mi történik ha mégjobban ki van merevítve a vagon hátulja? Valaminek a hátsó vonat mozgási energiáját el kell nyelni..
Ha most a zónázó vonat nem vezérlőkocsival, hanem mozdonnyla előre megy , akkor nemcsak az utcsó fél kocsit, hanem az előtte levő kettőt is legyalulja.[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
Hasek
Közösségépítő
Arra is vannak különböző módszerek, hogy miként nyelessük el az energiát. Gondolj csak a személyautók esetére...először a motor törik, aztán jöhet az utastér. Jó persze soha nem lehet 100%-osan garantálni mindenki épségét, és lehetnek esetek, mint ahogy mondtad is, hogy mondjuk ha a mozdony rohan neki, akkor nagyobb a kár, de én úgy gondolom, hogy ha már olyan eszközöket használunk, és fejlesztünk amelyek ugyanannyira veszélyesek, mint hasznosak(vagy közel) akkor egy bizonyos biztonsági szint nem árt. Lásd: Repülők. Azért valljuk be, a vonatozás sem egy gyengéd játékszer, amelyet félvállról lehet venni(mint ahogy ez a tragédia is mutatja)
Üdv. H
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Atlantis #659 üzenetére
Magyarország az un. Közop projektek keretében még egyetlen közlekedésfejlesztési EU projekt támogatási kérelmet sem nyújtott be vasúti témában (amennyire tudom összesen 1db kormánytól független projekt támogatási kérelem készült el a teljes közlekedési témában). A projektek között van a vasúti közlekedésbiztonságot elősegítő fejlesztés is.
-A miniszter lemondása ezeket az egyébként is jelentős késésben levő projekteket tudja tovább késleltetni. Ne feledjük, hogy a közlekedési tárcánál nagy a jövés menés Kóka -> Kákosy -> mostaninak a nevét se tudom -> következő gárda + a saját embereik vándorolnak lassan 5-6 havonta.
Nem szakmai kormányzás folyik itt hanem nagyüzemi semmittevés.
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
Az energiaelnyeletés az egy jó dolog, de egy mozdony főkerete úgy vagy kialakítva, hogy ha ráakasztasz 1-2000 tonnát, akkor is masszívnak kell maradnia, nem deformálódhat, még évek alatt sem ( néhány baleset bizonyítja ). Ütközésnél nem az lesz a puhábbik fél, itt pedig már nem olyan nagyságrendű erőkről beszélünk, mint a közúti közlekedésben. Itt az gyűrődő zóna za utolsó vagon, és ezen sokmindent nem is lehet változtatni szerintem.
Be kell tartani minden szabályt, és akkor nem történnek ilyenek, mint ez is .
<tRucKdriFteR>
-
-
Hasek
Közösségépítő
A válaszodból arra merek következtetni, hogy csupán az első mondatot olvastad el a rövidke véleményemből. Elhiszem és tudom én azt, hogy nagyon masszív egy vonat, és annak bizonyos alkatrészei, és éppen ezért mondtam, hogy minél veszélyesebb valami, annál inkább vigyázni kell vele, és biztonságosan felépíteni/használni.
A szabályozás önmagában nem ér semmit(vagy legalábbis keveset), amíg ember van a közelben, és ő dönt, hogy azt most betartja-e vagy sem, vagy hogy mi legyen.
PazsitZ: A pénzügyi és politikai gondoktól elhatárolódnék. Semmiféle vitába sincs kedvem belefolyni. (legyünk inkább jóban ) Csupán a véleményemet mondtam el, a műszaki/biztonságtechnikai oldalról.
mod.: mentem mára, ha válaszomra számítanátok.
[ Szerkesztve ]
Üdv. H
-
Először is: részvétem az elhunytak hozzátartozóinak. Az áldozatok pedig nyugodjanak békében.
Továbbá: örülnék, ha legalább néhány, eddig a fejét homokba dugó ember a fejéhez kapna, és elgondolkodna, hogy vajon mitől mehetett tönkre az a biztosítóberendezés? Nyilván magától is tönkremehet, de azért ezeket a berendezéseket szokták ellenőrizni, főleg, hogy egy fővonalról van szó (ezt a vonalat néhány éve újították fel). Erős a gyanúm (tehát nem állítok én semmit, csak hangosan gondolkodom), hogy színesfémlopás történt. Színesfémlopás, ami 4 ember életét követelte. Mindenki vonja le a következtetéseket.
[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
[link]
én ma reggel láttam a lánglovagokon a képeket, meg olvastam az infókat, először nem hittem a szememnek, hogy így megtörténhet egy ilyenwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Archer
őstag
Bár még nem egyértelmű, hogy mi is okozta a tragédiát de attól még, hogy a biztosítóberendezés nem működött a vonatnak bőven nem szabadott annyival mennie (100-110 km/h-t írnak) mint amennyivel ment. Ha az ilyenkor engedélyezett 15 km/h-s sebességgel ment volna gondolom elképzelhető, hogy ha a mozdonyvezető nem is veszi észre időben a vonatot, egy nagyobb koccanáson kívül komolyabb baj nem történt volna. Vagy pedig kikapcsolta a vonatbefolyásoló berendezést. Mind a kettő emberi mulasztás.
Az ütközésről: a mozgási energiát valaminek el kell nyelnie és ez bizony ekkora tömegnél már óriási. Ha másmilyen a kocsik felépítése és nem felszalad a tetejére akkor nagy valószínűséggel a vezérlőkocsi és szerintem még az IC utolsó kocsija is összepréselődött volna mint egy harmonika.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
peterszky
őstag
Személyvonat 100-110-el? Az szép, jó vonal lehet arra, nekem még talán IC-vel se sikerült ilyen sebességgel menni.
Amúgy itt a válasz arra, miért utazz középen a vonaton. Én azon lepődtem meg, hogy "csak" 4 ember hunyt el (ez is 4-el több, mint kellett volna ).
[ Szerkesztve ]
What else you gonna do on a Saturday?
-
-
Archer
őstag
válasz peterszky #675 üzenetére
Nem ismerem a vonalat de ha a Teloc (regisztráló sebességmérő, gyak. ez a "feketedoboz") az rögzítette, hogy az ütközés előtt ekkora sebességről kezdett fékezni a szerelvény akkor így is volt.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Jarod1
addikt
Most monorierdőn történt baleset,csak azt nem értem ezért miért mond le a miniszter? Ő vezette a vonatot vagy mi? xerintem ezzel az erővel Bush kormánynak is le kellene mondani
-
tildy
nagyúr
válasz peterszky #675 üzenetére
Mennyire középen?
Emlékszel gondolom Szajolra. Emlékeim szerint a 3. kocsiban volt a legtöbb halott."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
zsolt1129
addikt
Én is kiváncsi lennék a sebességére,mivel a sz.vonat teljessen végighasitotta az IC utolsó kocsiját.A szennylapok meg irnak 120km/h-át is. Egy másik lap,meg 80-at
-
tildy
nagyúr
Én is így emlékeztem. Ezért írtam, hogy igazándiból sehol se túl biztonságos.
Bár talán ha a villanymozdony van elöl, akkor az utána lévő egy-két kocsi azért akkora veszélyben majdcsaktán nincs. Egy v43-v63 mozdony meg nem hinném, hogy nagyon gyűrődne..."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
(Darkwood)
őstag
Ott egyértelműen emberi mulasztás történt, hisz felvágták a váltót és ezért történt a baleset!
Én korrekt eladó és vevő vagyok, így elvárom, hogy más is az legyen velem! Ha nem vagy korrekt és átba****, akkor az én szememben egy utolsó patkány vagy és ne találkozz velem az utcán, mert...!
-
(Darkwood)
őstag
Ne lepődjünk meg azon, hogy 100-120 vagy akár 160-nal megy a vonat (ezt a 160km/h-t a Keleti-Győr vonal egyes részein kell érteni). Ha a Szolgálati Menetrendkönyv és a Menetrendi Segédkönyv nem "'tiltja", akkor mehet, mint a hülye!
[ Szerkesztve ]
Én korrekt eladó és vevő vagyok, így elvárom, hogy más is az legyen velem! Ha nem vagy korrekt és átba****, akkor az én szememben egy utolsó patkány vagy és ne találkozz velem az utcán, mert...!
-
zsid
senior tag
válasz (Darkwood) #690 üzenetére
Persze tudom, miért itt nem emberi mulasztás történt?
<tRucKdriFteR>
-
zsolt1129
addikt
válasz (Darkwood) #693 üzenetére
Szerintem is.Hátha kiderül valami.
-
zsid
senior tag
-
(Darkwood)
őstag
Nagy a csend...
Én korrekt eladó és vevő vagyok, így elvárom, hogy más is az legyen velem! Ha nem vagy korrekt és átba****, akkor az én szememben egy utolsó patkány vagy és ne találkozz velem az utcán, mert...!
-
zsid
senior tag
-
juliabrilke
addikt
Párom most mondja, hogy Fehérvárról -Pestre reggel törölni fognak a tervezet szerint 2 vonatot is.
6:48 és 7:48 lesz helyette. Ezzel csak 40 percel kell hamarabb elindulnia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Háztartási gépek
- PlayStation 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Crypto Trade
- OLED TV topic
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- További aktív témák...