-
Fototrend
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51147 üzenetére
Mondom, Te hoztad fel ezt az SX710-est, mint az FZ200-nál jobb választást. Akkor miniatürizálásról még szó nem volt, csak a képminőségről.
Azon kívül, hogy kisebb, meg van benne wifi, meg nagyobb a felbontása, mindenben, ráadásul a végterméket illetően fontosabb területeken alulmarad. Így nem értem, miért lehet ez jobb választás, hasonló, vagy egy kicsit magasabb áron.
Az igényeket meg nem lehet ennyire általánosítani.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
yvsmad
őstag
Csak számomra jobb választás. Egyébként csak az összehasonlító oldalt hoztam fel azt megnézni, hogy a lenézett kis kompakt gép és a hájpolt bridge-ek képei milyen arányban állnak egymással. Onnantól már te kezdtél magyarázkodni, biztosan láttál valamit.
Az SX710 és a Sony HX60 az, amit ezek alapján kinéztem magamnak. Valamiben az egyik a jobb, valamiben a másik, valamiben meg mondjuk az FZ200 de más bridge is állhatna itt. Nyilván egy kompakt méretű 30x zoomos obinál valamiben kompromisszumot kell kötni, de ezek a kis vackok eléggé partiban vannak a komolyabb bridge-ekkel is, nem beszélve egy rakás gyengébb bridge-ről, akár milyen fé is van rájuk írva.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz bump3r111 #51148 üzenetére
Hogy megéri-e azt neked kell eldöntened. Az RX100 mellett szól a jobb és nagyobb szenzor, az LX7 mellett a jobb optika és a szélesebb nagylátószög. Az effektív fényerőt tekintve a nagylátó végén az RX100-nak van ~1FÉ előnye, míg tele végén az LX7-nek van kb. ugyanennyi
Szerintem nézegess mintaképeket pl itt és itt, hogy melyik gép képe tetszik, mindkét gép elég jó, nem igazán tudsz rosszul dönteni -
yvsmad
őstag
válasz Tin_Shield #51153 üzenetére
A dkamera.de oldalán a Sonynak kicsivel sötétebb a képe, de jobban eltalálta a fehéregyensúlyt.
Talán a sötétebb kép miatt, de kevésbé látom zajosnak is az RX100 képét. Innentől már ízlés kérdése a választás. -
Tin_Shield
őstag
válasz yvsmad #51154 üzenetére
Ezt a dkamera oldalt én annyira nem erőltetném, főleg nem mérvadó forrásként, nem egyforma beállításokkal készítik a tesztképet, így meg nincs sok értelme az összehasonlításnak, nézzük pl az ISO400-as képet az RX100: 28mm f5.6, az LX7: 24mm f2.8
(szerintem amúgy sincs túl sok értelme pusztán műtermi tesztképek alapján sommás véleményt mondani, a legtöbbünk nem bevilágított csendéletet fotóz, hanem embereket, tájat, ahol az számít milyen az ég kékje, a lombozat zöldje, a virág pirosa, a párunk arcának színe, mennyire keni el a képet az objektív, mennyire öli meg a részleteket a zajszűrés stb.)szerk: persze én is meg szoktam nézni a tesztképeket a jelentősebb tesztoldalakon pl dpreview vagy imaging-resource, de hogy statikus tesztképek alapján nem döntenék az biztos
[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Tin_Shield #51155 üzenetére
És ennek ellenére sötétebbre állítva is sokkal jobb az RX100 képe ISO 400-on.
Abban is van igazság, amit írtál, de még nehezebb összehasonlítani 2 gép képminőségét akkor, ha nincs semmi közös a tesztképekben. Ha minden változó egyszerre változik, akkor nem marad összehasonlítási alap.
Az LX7-ben tényleg csak 10 MPix érzékelő van? Mondjuk az új Pana TZ70 is visszament 12 MPix-re, de ez alá már nem érdemes menni szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz yvsmad #51156 üzenetére
A Sonyban jobb, nagyobb és modernebb a szenzor, ez egy percig sem kétséges. De az f5.6-os blende a tesztképen jótékonyan elfedi azt az "apróságot", hogy nem igazán brillírozik az RX100 optikája nyitva Szóval el is fér némi rekeszelés, így viszont ahol a Sonynak már iso 800-1600 kell, ott a kis Pana még elvan akár iso 100-zal is.
Szóval a helyén kell kezelni a beállított stúdió képeket is, meg azokat a képeket is amiket valós körülmények között készítenek, úgy ahogy te is használni fogod a gépet. A legtöbb tesztoldalon van "real-world samples" galéria mindenféle képekkel, számomra az többet elárul egy-egy gépről.
Igen 10MP, nem mai gép. Nem baj persze ha van több, sőt, főleg az esetleges vágás miatt, de amíg egy átlagos felhasználó számára kimeneti formátum egy 2MP körüli fullHD monitor/TV vagy papírkép addig túlzottan nagy jelentősége nincs a dolognak.[ Szerkesztve ]
-
válasz Tin_Shield #51157 üzenetére
A valós képek közül meg sokszor hiányzik a lényeg, hogy pl. beltér, villanyvilágítás, és ott mit tud Mert kint, verőfényben az ólajtó is csinál jó képet
Mutogatni való hater díszpinty
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51156 üzenetére
"Az LX7-ben tényleg csak 10 MPix érzékelő van? Mondjuk az új Pana TZ70 is visszament 12 MPix-re, de ez alá már nem érdemes menni szerintem."
Szerintem meg fölé nem érdemes menni. Ezeknek az 1/2.3"-es érzékelőknek még a 10-12 megapixel is sok, nem tudják teljesen kihasználni a felbontást.
Nagyobb szenzornál már más a helyzet. Ott indokolt lehet a 15-20 Mpix, vagy akár ennél is nagyobb felbontás.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51152 üzenetére
Én nem magyarázkodok, hanem pusztán a tényeket sorolom. Te nem csak felhoztad a teszteket (ráadásul egy komolyan nem vehető tesztoldalról), hanem azt mondtad, hogy simán pariban vannak:
"Érdemes beállítani egy Pana FZ200 bridge kontra Canon SX710 kompakt superzoom összehasonlítást, elég tanulságos."
"Javaslom még bármelyik felkapott bridge összehasonlítását egy Sony HX60V vagy Canon SX710 travel zoom géppel. Egyedül a dupla árú Pana FZ1000 egyértelműen jobb, viszont a többivel simán partiban vannak."
Aztán jöttél a "ha meg tudod tartani", meg "fé-t kompenzálni" dolgokkal, meg a kis mérettel. De ettől még a tények tények maradnak. Ne mondd azt, hogy magyarázkodok, légyszíves.
"de ezek a kis vackok eléggé partiban vannak a komolyabb bridge-ekkel is, nem beszélve egy rakás gyengébb bridge-ről, akár milyen fé is van rájuk írva"
Na, ezek után meg már tényleg nem tudlak komolyan venni fényképezés témában. Itt be is fejezhetjük.Tin_Shield: "Ezt a dkamera oldalt én annyira nem erőltetném." - Én is ezt mondom. Elég volt pár tesztet megnézni. Egyszerűen nem lehet mérvadóként kezelni, ha különböző beállításokon, össze-vissza lődözik a képeket. Ennek így mi értelme? Semmi.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Vyndree
őstag
Mit akarsz, egész sokáig bírtad én már hamarabb feladtam. A legjobb az volt, ha nem tudsz fényképezni mert rosszak a fényviszonyok, akkor készíts videót. Jó hogy nem egyél zizit, vagy szállj fel egy villamosra.
Az igazán okos az, aki fel se vette vele a kesztyűt. Mindegy, egy próbát megért. -
Vyndree
őstag
... és a 40 megapixeles mobiltelefonok? A 1020-as nokiába beletették a 41 megapixeles szenzort, bár nagyobb szenzort (2/3") is kapott mint az elődjei, de akkor is.
-
vond
MODERÁTOR
válasz Vyndree #51162 üzenetére
"Az igazán okos az, aki fel se vette vele a kesztyűt."
Persze, de akkor meg jönnek majd az érdeklődők pár nap/hét/hónap múlva, visszaolvasnak, és azt látják, hogy ez a Canon SX710 ugyanolyan jó, vagy jobb is, mint az FZ200, aztán megveszik, akár még drágábban is. Utána meg csodálkoznak a sötét optikán, a hosszabb záridőkön, a feljebb tolt érzékenységen, meg a zajos és életlen képeken.
Jahhh, azt a videós ötletet meg ne is hozd fel, mert kiugrok az ablakon.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
SharpSA
veterán
Nem tudom hol lehetne ezt megkérdezni, mivel itt vannak hozzáértők, ezért itt kérdezek.
A javaslatotok alapján ugyebár megvettem az LX7-est. Jó készülék, tetszik. Azonban kevesebb fénynél tényleg csúnyán sárgák a képek. Még nem néztem meg, hogy utólag photoshoppal mit lehet vele kezdeni. Viszont a készüléken van két manuális lehetőség az üzemmódok között. Gondoltam az egyiket beállítanám ilyen esetekre. Tudna valaki javasolni egy általános jó beállítást ilyen esetekre, ami így gyorsabban elérhető?Mindenki a maga korlátja és lehetősége is egyben
-
vond
MODERÁTOR
válasz SharpSA #51166 üzenetére
Keress az aktuális fényviszonyokhoz leginkább megfelelő fehéregyensúly beállítást a gépen, vagy legyen nálad egy fehér papír (vagy keress a környezetben valami ilyen felületet), és vegyél róla fehéret. Pár másodperc az egész.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Tin_Shield
őstag
válasz SharpSA #51166 üzenetére
Az LX7 awb-je nem a legjobb (igazán egyik gépé sem az, kevés és/vagy mesterséges fényben az összes általam ismert gép hajlamos csúnyán mellé lőni). Ha a gyári preset wb-k nem segítenek, akkor marad a manuális wb. Vagy a raw, azt oda állítod utólag a számítógép előtt ahová akarod.
[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz SharpSA #51166 üzenetére
Ez (gondolom) beltérben van, mesterséges fénynél. Tedd rekeszprioritásba és lövöldözz 2.8-as rekeszérték fölött, nálam 4-esnél már sosem volt sárga (2,8-nál is nagyritkán, 1,8-on meg nagyritkán nem). Illetve nálam az AWB automatán nagyából jó, ha finomhangolással a borostyánl (A) és magenta (M-) felé léptettem 2-2-őt.
-
válasz Tin_Shield #51159 üzenetére
Persze, csak egy rendes tesztben szerepeljen minél többféle helyzet.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Z_Kati
csendes tag
válasz Vergilia #51123 üzenetére
Igazad van, remekül szórakozom/tam... eddig. Amúgy nincs igazad, senkivel nem mentem szembe, semmi bajom azokkal, akiket említesz, csak leírtam, amit én gondolok. Miért is probléma, ha nem egyformán vélekedünk bizonyos dolgokról? Szerintem egy fórum épp erre való. Megbeszélni, megvitatni ...nem pedig letámadni a másikat és minden szavába belekötni.
-
Z_Kati
csendes tag
Igen, minden messzebbre vezet, ezért is megyek tovább innen. Nem ez a hely az, ahol ezeket a témákat meg lehet vitatni. Tapasztaltam és okultam, ez is valami. Itt is mint annyi más helyen megvan az a jó magyaros mentalitás, hogy "kössünk már bele mindenbe", ahol már nem a téma számít, csak a másik fölé kerekedés. Van értelme? Célja? Szerintem semmi és nincs. Ùgyhogy részemröl ennyi.
További szép napokat Mindekinek! -
válasz Z_Kati #51175 üzenetére
Hát, részemről nem ilyesmi volt a cél, már a bárki fölé kerekedés, inkább szemfelnyitás, hogy a "nemkelltudnihasználni" meg hogy "mindigagépahibás" stb. nem jó út. Persze mindenki úgy veszi, ahogy akarja, mert ugye a magyaros mentalitás része az is, hogy 2majdénjobbantudomúgyis".
Mutogatni való hater díszpinty
-
Z_Kati
csendes tag
Nem, nem tudom jobban, talán ezért is kértem segítséget. Igen, használni tudni kell a gépet, én csak azt mondtam, hogy olyan gépet szeretnék, amit néha csak fel lehet kapni és kattintani, ha kell. A fotózást tanulni kell, de addig is szeretnék fényképezni és nagyjából jó képeket készíteni.
-
válasz Z_Kati #51178 üzenetére
Szerintem a "néha felkapod és fényképezel" dologra a 600D is elég volt Meg nekem az 1100 is ilyen. Ugyan van kompaktom is, de az tényleg csak olyanra, hogy mindig a táskámban van. Ugyanakkor ha nem tudod használni, akkor ugyanúgy nem valósul meg a "néha felkapom" kitétel sem. Amit te vársz tőlük, arra a legtöbb csúcskompakt sem nagyon alkalmas, főleg mert a gyártók nem akarnak a MILC-eknek és tükrösöknek konkurrenciát.
Arra próbáltam rámutatni amúgy, hogy nehezen feloldható követelményeket támasztottál, és nem véletlenül nem volt megfelelő ajánlat.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
scarabaeus
őstag
válasz Z_Kati #51177 üzenetére
"maradok a PanaFz200-nál"
Az ekkora zoomtartományon egyedülálló fix f/2,8-as fényereje ellenére még mindig áll, amit mondtam, az LX7 szenzora nagyobb, amin nagyobb pixelek is vannak (az FZ200-nak kisebb szenzoron nagyobb a felbontása), az LX7 jóval fényerősebb is, ha azzal nem jöttek össze a beltéri képeid, akkor az épp nem oda szánt FZ200-zal még inkább gond lesz.Quoth the Raven "Nevermore."
-
Z_Kati
csendes tag
Igen, elég volt, más kitételnek nem felelt meg. De annyi mindent kell egyben összehozni, hogy azt nem is lehet valóban. Hónapok óta nézegetem a magyar és külföldi oldalakat, teszteket és az jött le, hogy ha lenne olyan kompakt, amilyet én keresek, akkor nem kellene tükrös gép. Viszont egy bridge gépre nem kell annyira vigyázni, nyugodtan megyek nyaralni, meg strandolni meg fagyizni is akár és nem kell folyamatosan rajta tartani a szemem. Tudom, ez nem szempont a fotózásnál, de jelen helyzetben nekem ez is számít.
-
Z_Kati
csendes tag
válasz scarabaeus #51180 üzenetére
Lehet, hogy így lesz, maximum ezentúl csak kültéri képeink lesznek. Viszont van kihajtható lcd-je, meg keresöje, amitöl nem lesznek szebbek a képek persze, csak praktikus. Most elvárások nélkül fogok nekiindulni és nem lesz akkora csalódás. Legalábbis ebben reménykedem, aztán majd meglátom a gyakorlatban.
-
válasz Z_Kati #51181 üzenetére
Hát, olyan nem nagyon lesz, ami mindennek megfelel. Sajnos a fogyasztói társadalom ilyen, illetve a vadkapitalizmus. Olcsóban, amire nem kell vigyázni, olyan se lesz.
Amúgy egy MILC, az pl. sokkal jobb, mint egy kompakt, és olcsóbb. Pana Gf1 van a Hardveraprón 20k-ért... Milyen kompakt veri?
Én ezért vagyok úgy, hogy vízpartra ökörködni, vagy kocsmázni viszek valami lerúgott kompaktot (javítok is mostanában, mindig van roncs), ha fotózni megyek, akkor a szintén nem drága 1100D.
(Ha gondolod, adok mintát, mire képes egy Panasonic TZ3, ha nyugton marad az alany - és az egy 7 éves vas.)
Tökéletes meg úgysem lesz, ráadásul olcsón olyan kompaktot nem nagyon fogsz kapni, amivel beltérben gyerekeket fotózhatsz, és vigyázni sem kell rá. (Én egy FZ200-at sem mernék a vízpartra vinni...)
Amúgy vegyél egy bármilyen kompakt + 2 erős lámpát[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
bump3r111
tag
Huh, köszönöm a kimerítő válaszokat Nekem igazából mindkét gép tesztképei nagyon meggyőzőek. Az RX100-hoz talán adnak tokot is, ami külön megvásárolva 20-e Ft-ba kerül, amit alapból is szerettem volna, így valószínűleg ő lesz a nyertes.
-
-
yvsmad
őstag
Légyszi, mutass egy tesztoldalt, ami komolyan vehető ÉS ugyanazokat a képeket ugyanolyan körülmények között lövik a különböző gépekkel. Én sajnos nem tudom egy félrárnyékos portré kontra napsütéses utcakép alapján eldönteni, hogy melyiket készítő gép a jobb. Még csak megközelítőleg sem.
Oké, akkor hagyjuk a "mindenki kedvence" FZ200-at (pedig összehasonlítási alapnak jónak tűnt) és vegyünk 10 db bridge-et neves gyártóktól a 80-100 ezer közötti kategóriában, jó alacsony fé számokkal (pl. Nikon, Olympus, Fuji, Kodak, stb., várok javaslatokat) és hasonlítsuk össze a képeiket a lent említett két kompakt gépével.
Az összehasonlító oldalakra is kérek javaslatokat a fentiek alapján.Nem itteni vitához kell, hanem nekem van rá szükségem, hogy választani tudjak.
De ha gondoljátok, 1-2 készüléket meg is beszélhetünk.[ Szerkesztve ]
-
yvsmad
őstag
válasz Vyndree #51162 üzenetére
Nem gondoltam volna, hogy valakinek még magyarázni kell a mozgókép előnyeit az állóképpel szemben, de hát itt ez egy fotós topic, itt minden feladatot csak fényképezővel, azon belül is csak állóképpel lehet megoldani és minden más téma OFF TOPIC.
Vegyétek úgy, hogy nem is említettem.[ Szerkesztve ]
-
Digger
senior tag
Reggel 6-kor levelet hozott a posta, a pik-pakk ponton átvehető az FZ1000.
Sajnos csak rövid ismerkedésre volt ma idő, mindösszesen 3 kép ment bele. Nagyon furcsa még a kicsike, mivel előtte D90-em volt. A hétvégén majd tesztelem az Aranyos völgyben. Sikerült hozzájutni jóárasítva egy 32 gigás SDXC UHS-I U3 kártyához. A 4K videóhoz az dukál. Valahol kérdeztem már de nem jött válasz, hogy lehet-e utángyártott akkut használni hozzá? A már korábban letöltött magyar nyelvű pdf-ben láttam olyan hibaüzenetet, ami arra utalt, hogy nem eredeti a benne levő aksi. Nem szeretnék potyára rendelni, tudtok valami forrást? (BLC12) -
yvsmad
őstag
válasz Digger #51190 üzenetére
Az árukeresőn több felhasználói véleményben szidták az FZ1000-est, mert nem tudták lejátszani a 4K videóját.
Csak akkor készíts 4K felvételt, ha van hozzá UHD tévéd vagy erőmű PC-d mert különben nem fog menni.
Ha nincs, akkor maradj a Full HD-nél (annak a szerkesztéséhez is egy erőmű kell PC-s oldalról). -
yvsmad
őstag
Az Imaging Resource-on megtaláltam az SX710-et és az FZ200-at, a "still life" képeket össze lehet hasonlítani.
Nekem itt is jobban tetszenek az SX710 képei, nagyobb ISO-n is finomabb a zaja, a Panának jóval darabosabb.
ISO80-on meg simán veri a Panát, ami csak ISO100-tól kezdődik. -
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51193 üzenetére
A legszebb az, amikor a 4K videót leméretezed FullHD-re. Brutál éles videók készíthetőek így vele, sokkal élesebbek, mint alap 1080p beállításon.
Az átlag ember még úgyis csak FullHD, vagy ehhez hasonló felbontású megjelenítőn nézi vissza a tartalmakat. Ezzel a módszerrel igazán nagyot lehet szakítani egy FullHD monitoron, vagy TV-n.
Egyébként PC-s megtekintéshez csak egy jó médialejátszó progi kell. Tudom ajánlani pl. a nem annyira ismert, de mégis nagyszerű PotPlayer-t.
A videóban a felbontáson és bitrátán kívül semmi extra nincs: 3840x2160px, 100mbps, H.264 High@5.1, 25/30p
(#51195) yvsmad: Na, már megint témánál vagyunk. FZ200 ISO100 mellé inkább SX710 ISO200-400-800-akat nézegess. És így tovább...
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
yvsmad
őstag
Milyen szoftverrel lehet jó minőségben (és normális sebességgel) elvégezni a leméretezést?
Az Imaging Resource mintaképeihez nem írják ki azokat a beállításokat, amiket a dkameránál reklamáltál, hogy nem egyformák. Enélkül is vaktában elfogadod megbízhatónak. (Mentsem le a képeket és olvassam ki az EXIF adatokat?) Érdekes, amit írsz, mert a zaj egyértelműen az ISO beállításhoz köthető és nem az fé értékekhez. Ha lesz egy kis időm, kigyűjtöm az EXIF adatokat, ha vannak egyáltalán. Az SX710-zel készített legjobb kép akkor is jobb volt az FZ200 legjobb képénél ezen a megbízható oldalon is.
A HX60-at nem találtam egyik ajánlott oldalon sem.[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51197 üzenetére
Tengernyi szoftver van, én általában HandBrake-et, XmediaRecode-ot, MediaCoder-t használok.
A blende, záridő, érzékenység összefüggésén szerintem még dolgozz magadban, mert a szavaidból úgy tűnik, alapvető tévedésekben vagy. A zaj persze, hogy az ISO-hoz köthető (meg a szenzorhoz persze), de az ISO meg a fényerőhöz, meg a záridőhöz. Nem fogom századszorra is leírni, hogy miért ajánlott magasabb ISO-s képeket nézgetned az SX710-esen. Már rég meg kellett volna értened.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
yvsmad
őstag
Addig nem nyúlok az ISO-hoz, amíg záridővel kompenzálni tudom az f2,8 és f3.3 közötti különbséget.
Pl. 1/640 helyett csak 1/320 s zársebességgel fényképezni szerintem nem nagy gáz, de lemehetek akár 1/100-ig is vagy ilyen still life csendélet esetén akár 1/50-ig is minden további nélkül. Akkor kell ISO-hoz nyúlnom, ha mondjuk a mozgás már kezd mosódni és ISO 80 helyett az ISO 200-at választom. Az FZ200 ekkor még maradhat ISO 100 állásban. Beltérben meg a Panán is feljebb kell venni az ISO-t, ahhoz már az f2,8 is kevés, hogy ISO 100-zal vaku nélkül lődözz kézből nem beállított embereket/tárgyakat. A nagy tele másik végén persze magasabb az fé értékem, de olyan távolságban az ugyanakkora sebesség sokkal kisebb szögperc eltérést okoz, tehát a látott képen lassabb lesz mozgás, kisebb az elmosódás.
Korábban volt 3 Pana gépem, két FZ és egy TZ, mindegyikkel igyekeztem minél kisebb ISO-val fényképezni a zaj minimalizálása miatt. A bridge gépeknek is ugyanúgy megvoltak a korlátai, pici előny volt csak a jobb fé érték wide állásban, nem ISO 100 vs ISO 800 a különbség az FZ és a TZ között, maximum 1 lépcső, de az sem mindig.[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51199 üzenetére
- sóhaj - Kezdesz nagyon lefárasztani.
Olyan szépen levezetted a nagylátós részt. A telébe miért nem fektettél ennyi energiát? Ja hogy az még rondább lenne? f/2.8 vs. f/6.9 - Tényleg elég ronda. ISO100 vs. ISO400-800, vagy én stabival kitartom a 600mm-t pl. 1/100-addal, Neked meg 1/15-ödöt kell. Válassz, hajrá.
"A nagy tele másik végén persze magasabb az fé értékem, de olyan távolságban az ugyanakkora sebesség sokkal kisebb szögperc eltérést okoz, tehát a látott képen lassabb lesz mozgás, kisebb az elmosódás."
Ez meg WTF? Ezt Te sem gondolhatod komolyan.Elegem van. Nincs nekem erre időm, meg energiám. Szétszemeteljük a topikot, mert nem is akarod megérteni a dolgokat.
De tudod, mit? Legyél boldog a "nemFZ200-addal", és a téveszméiddel. Csak aztán ne csodálkozz, ha valamit meg akarsz lőni 4-500+ mm-en, és nem bírod kitartani, vagy bemozdul a téma, vagy full zaj lesz az egész kép.
És vezess félre másokat is, aztán aludj nyugodtan. Gratulálok.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT