Új hozzászólás Aktív témák
-
-
reki9
újonc
[P][/P]Hello mindenkinek! Olvastam amit írogattok,de szerintem nincs itt egy igazi hozzáértő,ezért döntöttem úgy,hogy regisztrálok és írok.Rólam annyit kell tudjatok,hogy 33 éves vagyok és több mint egymillió km.-t vezettem baleset nélkül.Ezt csak azért írtam le,hogy azt is tudjátok,hogy nem egy kezdő vagyok. Nos,szerintem az van,hogy az emberek amikor a volán mögé ülnek agresszívak,"én vagyok a legjobb" emberekké válnak és nem nagyon tudják,hogy hogyan kellene közlekedni.Ha valaki bénázik,nem tudja,hogy hol van-azt gondolkodás nélkül elküldik melegebb éghajlatra,leszídják kurvának,buzinak stb.Úgy kellene autóval közlekedni,mintha gyalogosan közlekednénk...udvariasan,meggondoltan és a jó csajoknak kaccsintani Szerintem az nem jó vezető aki gyorsan,meggondolatlanul váltja a sávokat és mindenkit megelőzz...az ilyen ember csak azt a látszatott akarja kelteni másoknak és önmagának is,hogy Ő a legjobb. Az ilyen ember valójában egy meggondolatlan,másokkal nem törődő egyén,aki simán elbukna egy igazi tesztvezetésen.Ha sietek én is úgy megyek ...igaz,ez ritkán van! [P][/P]
Na kb.ennyi...majd megnézem mit írtok erre és ha jók lesztek még írok. -
Mr X
veterán
Vajh miért számít mindíg jó hivatkozási alapnak a levezetett km? Ez vajon garancia a közlekedni tudásra, vagy a biztonságos vezetés képességére?
-
lajafix
addikt
"A éevezetett kilóméter az nem mérvadó."
nem? érdekes. Gondolom statisztikát láttál arról, hogy a balesetek okozói hány km/hány év vezetés után okozzák első balesetüket viszonyítva az adott csoport teljes létszámához! Szvsz ebből csak az következik, hogy mindenkit érhet baleset! (Ez volt ugye Fülig Jimmy sapkájára is írva. ) És nem az, hogy a tapasztalat nem számít!Minden bántás nélkül nekem erről az jut eszembe, hogy boldogult sorkatona koromban a nagy 18-20 éves bagósok osztották az észt arról, hogy milyen hülyeség az, hogy a cigi tüdőrákot okoz, mindegyik ismert legalább 1 tüdőrákban meghalt embert ,aki sosem cigizett. Amikor mondtam nekik, hogy a temetőben fekvő tüdőrákosok 80% miért volt erős dohányos? akkor halgattak, majd 2 perc múlva elkezdték, hogy micsoda hülyeség az, hogy nem lehet bárhol bagózni, a bagózás jogát is törvénybe kellene iktatni...
Rock'n Roll
-
reki9
újonc
Jók voltatok,ezért írok még pár sort...
R...te voltál a legjobb!
Hogy nem számít a sok km? ez nem így van fiúk! Bécsből gyere haza fék nélkül! Én ezt nem egyszer megcsináltam! És tartottam a tempót,csak mindig megtartottam a követési távolságot! Pl.ha egy kamion előzte a másikat,akkor én időben levettem a gázról a lábam és amire beértem én is 90-el haladtam mint a kamion! Aki nem tudja megtenni Bécs-Budapest távot fék nélkül,annak még nincs elég gyakorlata. Ha valaki úgy vezet,hogy váltogassa a jobb lábát a gázpedál és a fékpedál közt, az bizony nem tapasztalt vezető! És elég ha a féklámpáját nézed az előtted haladó autónak: tudni fogod,hogy az a volán mögött ülő személy rendelkezik-e elég tapasztalattal és kell-e attól tarts,hogy balesetveszélybe kerülhetsz általa. Biztosan érti néhány ügyes vezető( aki írta nekem,hogy már majdnem annyit vezettem mint ő ) ,hogy miről írok!
Az egyik autóm most 3 éves,137.000.km-ben van,még nem cseréltek rajta fékpofát!Egyébb: Egy hónappal ezelőtt láttam az M3-on egy zsigulit száguldozni kb.110-el,szélvédő nélkül,esőben!! 3-an ültek benne 2 srác és egy csaj...tetszett nekük!
Szerintettek az jól vezet aki úgy halad reggel a hungárián(05:30-kor orakor,senki az uton),hogy az egyik pirostól a másikig nem tud fék nélkül elmenni? Én mindig ezeket figyelem....a féklámpát...hiddjétek el nekem,hogy 10-ből 9 autós nem teszi meg a távolságot(zöld jelzéstől a másik lámpáig) fék nélkül!
Na jó éjt nektek!![OFF][/OFF]
-
zsid
senior tag
válasz lajafix #11011 üzenetére
Szerintem azért levezetett km nem feltétlen egyenlő a tapasztalattal.
Egy példa: lehet hogy XY vezetett Mucsajröcsöge és Iszapszentmotoros között 3 év alatt 150 000kmt, ZY meg Budapest és környékén 3 év alatt csak 80 000ret. Akkor lehet, hogy mégis a kevesebb a több.
Ez kicsit sarkos volt A balesetekről meg annyit, hogy legtöbbjüket a közlekedési szabályok be nem tartása okozza, ahol szintén mindegy a levezetett kilóméter, annyiban előny hogy több esélyed van elhárítani egy kialakult veszélyhelyzetet.Ez a Bécs - Budapest fékezés nélkül meg hülyeség. Nem a te vezetési tudásodon múlik, hogy épp szükséges valamelyik idióta miatt fékezni vagy sem.
<tRucKdriFteR>
-
amol
addikt
válasz gabx76 #10918 üzenetére
"Ez mennyire durva:
papírautó"
Ugyanezen a helyen Kenesén vagy egy gyalogátkelő amit már többször említettem itt is. Nem könnyű feladat átkelni rajta gyerekkel. Közelharc egyenlőtlen esélyekkel. Mennek mint az állat és nem csodálkozom a baleseten, már várom mikor tesznek ki lámpát.
Bár már az sem akadály. Nem egyszer látom hozzánk közel hogy a piros lámpa ellenére kihajtanak jobbra, mert éppen a jobbról bekanyarodóknak zöld és elvileg lehetne csak nincs kiegészítő lámpa. Tehát gyakorlatilag nem. Ma egy suzukis csinálta meg úgy, hogy közben kikerült egy autót ami megállt szabályosan. -
amol
addikt
Bécsből gyere haza fék nélkül! Én ezt nem egyszer megcsináltam!
Ügyes, én azért hosszabb út előtt megcsináltatom ha "nincs", hátha véletlenül szükség lenne rá (más miatt).
Feleslegesen én sem használom de azért ne kelljen fék nélkül közlekednemegyébb: egyéb
hiddjétek: higyjétek[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
értem, tehát te is azok közé a ............................-k közé tartozol, aki miatt a sor felduzzad és megnyúlik, mert sajnálja a 10k-t fékbetétre?
képzeld már el, mit okozol, ha a lámpa zöldre váltásakor nem rendes tempóban mész el a következő lámpáig, hanem lassan gyorsítasz, és kiengeded a lámpa előtt, hogy gurulva/motorfékkel megállj, mert úgyis piros lesz?
ezzel a mögötted lévő kocsik közül csak 60-70%-a tud átjönni veled a zöld alatt, mert nem mész előre rendesen, és máris lecsökkentetted a kereszteződés kapacitását 30%-al, és ennyivel növelitek a hasonszőrű haverjaiddal a dugó méretét.
Ugyanez igaz a dugóban el nem indulóra, mert majd egyszerre gurul 50m-t, nemá 20 lépésben, mert kopik a kinyomócsapágy.
a sor vége meg csak nő és nő.Szerintem inkább gondolkozz néha a sok vezetés helyett megéri
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
dabadab
titán
válasz lajafix #11019 üzenetére
"hát, ha a levezetett kilométer nem korelál a tapasztalattal, akkor megeszem a kalapom."
Korrelacio mindenkeppen van, kerdes, hogy mennyire eros.
"nem tudom mitől lenne a budapesti vezetés több?"
Azert, mert Bp-n teljesen mindennaposak az olyan bonyolult forgalmi szituaciok, amikkel egy kisvarosi vezeto lehet, hogy egesz eleteben nem talalkozik, mert pl. egyaltalan nem jar tobbsavos uton (sot, meseltek, hogy a kilencvenes evek kozepen a kazincbarcikai autos iskolak a tanulokat Miskolcra vittek, hogy lassanak kozlekedesi lampat ). Nem veletlen, hogy egy csomoan szabalyosan felnek attol, hogy Bp-n vezessenek.
Egyebkent a hetvegen pont szekesfovarosunkban jartam es amikor meglattam egy gyalogost a zebra mellett, akkor tiszta megszokasbol atengedtem - csak hogy ez pont egy ketsavos ut volt es a masik savban lassitas nelkul huztak el hatvannal az autok - nem egy, sok (mar eppen ott tartottam, hogy keresztbeallok az uton, mielott gazolas lesz a dolog vege, amikor vegre az egyik csikorgo gumikkal megallt).
DRM is theft
-
c.zsolti
őstag
Sziasztok!
Mi a véleményetek a körforgalmakkal kpcsolatban?
A lakóhelyem közelében is vannak, illetve egyre több helyen építenek.
Ezek véleményem szerint csökkentik a balesetveszélyt, de a sok töketlen kolléga miatt baromira le tudják lassítani a forgalmat.
A hideg ráz amikor kb harmadik autóként közelítem meg a körforgalmat, ami üres (vagy egyértelműen látszik, hogy a bennt lévő jármű ki fog jönni előttünk), erre az előttem lévők megállnak... Aztán még a legnagyobb átmérőjű körforgalom esetén is kb. 15km/h sebességgel "hasítanak" át rajta, még akkor ha az első kijáraton kimegy és kvázi majdnem egyenesen át tudna haladni.
Szóval egyszerűen borzasztó....
-
Integra
titán
te igazi kopter vagy, bravo..
vagyis nem igaz, mert te a nem nyomom a fékpedált magyar bajnoka vagy, ejha, tapsvihar!
amit itt leírtál ez csak azt mutatja, hogy te a bécs-bp távot fék nélkül kurva ügyesen csinálod, illetve hogy még a fékbetét cserére is skót vagy.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
-
dokar
addikt
válasz c.zsolti #11021 üzenetére
én meg pont az ellenkezőjétől félek, hogy amikor már a körforgalomban vagyok, nehogy belém jöjjenek.két kezemen sem tudnám megszámolni, hogy hányszor kellett már satuznom, mert a barom azt hitte, hogy előtte kimegyek vagy még gyorsan be tud ugrani előttem.
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
na ne már. én nem vezettem annyit mint te, de annyi tapasztalatom már van, hogy ha lassítok is motorfékkel, legalább annyira rálépek a fékpedálra, hogy világítson. sőt, lámpánál várakozva már egyszer hátulról nekem jöttek, mert álló helyzetben voltam és nem nyomtam a féket, így a féklámpák nem égetek, aztán biztos azt hitték, hogy gurulok.
én is nagyon sokat használom a motorféket (fogyasztás:a lejtmenet program miatt is), de ha egy picit rálépek a fékpedálra, még mielőtt a fék fogna, már világítanak a féklámpák és így a mögöttem jövő figyelmét felhívhatom a jelentősebb lassításra.extra - SEXRay
-
Skót
aktív tag
válasz Integra #11024 üzenetére
"...illetve hogy még a fékbetét cserére is skót vagy..." na azért kéremszépen nem szidni a Skótbácsit
Amúgy azt írta reki9, hogy olvasgatott már minket, hát nemtom, sztem semmi ilyet nem tett, mert akkor nem ilyen belépővel indít mint amit most bedobott.
Vagy csak ő is az x mákra vagy a fórumos bohócok egyik címeres példánya, akkor meg nincs mit tenni, ilyen is marad (de legalább tudunk mosolyogni )[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
lajafix
addikt
válasz dabadab #11020 üzenetére
tapasztalatot mivel lehet szerezni, ha nem minél több vezetéssel? (jó persze, legyen minél többfajta közlek szitu, amiben pest elég erős)
"Azert, mert Bp-n teljesen mindennaposak az olyan bonyolult forgalmi szituaciok, amikkel egy kisvarosi vezeto lehet, hogy egesz eleteben nem talalkozik, mert pl. egyaltalan nem jar tobbsavos uton" Ez egzakt, bár többsávos út ma már mindenhol van 30 kmes körön belül.
A 90es évek közepén tudtommal azért vitték a tanulókat lámpás messzi helyekre, mert bevezették, hogy vizsgázni lámpás helyen lehet csak. Emléxem én 90ben azért vizsgáztam a szomszéd városban mert csak ott volt többsávos út akkor még és utána már Szolnokra kellett volna menni vizsgázni, mert ott már lámpa is volt...
Rock'n Roll
-
-
dabadab
titán
válasz lajafix #11029 üzenetére
Az, hogy hany kilometert vezet az ember, onmagaban olyan rettenetesen sokat nem szamit: azzal, ha az ember belovi a tempomatot kilencvenre es az autopalyan a kulso savban elgurul Amszterdamig meg vissza, felennyi tapasztalatot sem szerez, mint ha pl. elmegy egy vezetesitechnikai treningre, pedig ott max par kilometert fog vezetni, nem ezreket.
DRM is theft
-
lajafix
addikt
a mindenhol nálam kb annyi, hogy több mint 90%... Azok száma, akik autóval csak a saját kis egysávos településükön közlekednek szvsz jóval kisebb, mint azoké, akik már egy nagyvárosig is elvetődnek.
dabadab: a tempomattal elgurulok amszterdammig és vissza kb annyira jellemző, mint a vezetéstechnikai tréning vétele
Rock'n Roll
-
erdoke
titán
válasz dabadab #11031 üzenetére
Tempomatozni pályatempón (140 km/h) Debrecen <=> Budapest viszonylatban is csak kb. Db. és Hatvan között lehet, de néha csak az M30-as leágazásáig...
Emellett ha sokat és sokfelé vezetsz, az évek alatt rengeteg olyan helyzettel találkozol, amivel tanpályán 5 haladó tréning után sem. Jó és hasznos a vezetéstechnikai tréning (voltam vagy hétszer), de nem váltja ki a rutint és a józan észt, csak plusz tapasztalatot ad hozzá.
Mindent összevetve én úgy látom, hogy bizonyos embereknek mindegy, hány kilométer és hány tréning, alig látszik rajtuk. A kérdés csupán az, hogy nem akarnak tanulni, vagy ennyire gyopárok?A legjobb aláírás a héten
-
erdoke
titán
válasz Calogero #10979 üzenetére
... és amit mindig elfelejtenek az istenbarmai: Belső sávból körforgalomban se kanyarodunk jobbra, kivéve ha a felfestés azt úgy jelzi! Utóbbi esetben viszont már a többsávos körforgalom előtt is tábla mutatja a sávok használatát. Nem értem, miért hal be mindenkinél a józan ész, ha többsávos körforgalommal találkozik. Párhuzamos közlekedés szabályai, tehát külön jelzés és útburkolati festés nélkül jobbra a külső sávból lehet kanyarodni, a belsőből először szabályosan sávot kell váltani.
A legjobb aláírás a héten
-
NoLF
veterán
válasz erdoke #11036 üzenetére
pont a múlt héten láttam kecskeméten egy ilyen koccot, a praktikernél lévő körforgiban, külsőben 7 tonnás köröz, nem akar kimenni még, belsőben vw-s anyu, ő kitette az indexet, úgyhogy ő kimegy, a batár is biztos kimegy. a batár nem ment ki, így anyu sem, viszont viheti karosszériáshoz a golfocskát. és persze hogy pattogott mikor kiszállt, hogy képzeli, mit csinál, hát nem látja? stb stb.
gratulálok, még bizonygasd is hogy teljesen hülye vagy, lúzerjúzer! miért van az hogy nem evidens embereknek hogy belsőből nem megyünk ki hisz nem tudhatjuk mit akar a mellettünk levő?
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
nagyúr
én a múlt héten olyat láttam, mint soha. este 11 körül jöttünk haza Tatáról, az 1-es úton, és az egyik körforgalomnál, valahol Szárliget környékén, a kettővel előttünk haladó Suzuki a körforgalom kijáratánál leparkolt, és úgy maradt, nem lehetett elférni tőle a járdasziget mellett. Nem hittem el. Egy perc dudálás kellett, hogy odébbálljon, félre.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
ABE
őstag
válasz erdoke #11037 üzenetére
Nem is mondtam, hogy semmit nem jelent. De nem hiszem, hogy a levezetett kilométer és az évek száma lenne a leginkább mérvadó. Elég csak megnézni pár hivatásos sofőrt, nem nehéz találni olyant, akitől helyben el kéne venni a jogsiját, holott lehet, hogy millió kilométert vezetett baleset nélkül.
-
Bubu79
addikt
Tréleres ismerős mesélte, hogy egy kuncsaftja nem győzte fényezni magát, hogy mennyi kilométert vezetett már le balesetmentesen, meg hogy hivatásos sofőrként ő aztán tudja, hogy mi is a csízió a volán mögött - annyit tett hozzá, hogy nem akarta megkérdezni tőle, hogy most akkor miért is van a tréleren a rommá tört autója, miután az árokban kötött ki önhibájából...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
KrAt
veterán
Ma majdnem megtörtént az, amire soha nem számítottam: majdnem kiszedtem egy buzit az autójából..
Szitu: Üllői kifelé, állok első helyen, vonalon, 3 sáv, 2 belső megy egyenesen, külső megy jobbra. Egyenes sávúaknak piros, jobbra kanyarodók mehetnek.. Állok, állok, bambulom a lámpát, erre egy tajparaszt köcsög egy WagonR-ben (asszem azvolt, vmi suzuki, nem emlékszem pontosan mi) jobbról kielőzi a sort, záróvonalon kereztül beáll elém a sorban.. Mondom ezt megkérdem, mivolt, kapcsolom ki az övet, erre zöld.. Majd a követező sarkon lefordult.. Azért a kurva anyját az ilyennek, úgy meg tudnám verni, h beszarik..
Arról nem is beszélve, h jövök kb 80-al a Lágymányosin, erre egy busz bevág elém 20al.. Azt is villoghatam le az útról..
Áh, kár volt kocsival mennem, csak felbaszom magam...
-
mefistofeles
addikt
válasz c.zsolti #11021 üzenetére
Itt Szombathelyen is sűrüsödnek a körforgalmak és alapvetően jók a tapasztalataim. Szerintem lényegesen egyértelműbbé, folyamatosabbá teszi a forgalmat minden irányban, persze kellő dinamikával de körültekintéssel kell használni. Eddig nem volt kirivóan veszélyes szitu amibe beleestem volna, bár az tény, hogy sok vasárnapi vezető túl óvatosan közelíti ezeket meg. Szerintem ezt tudni kell kezelni, még pár 15 km-el döcögő ellenére is folyamatosabb a közlekedés és ez jó.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen SSD-t vegyek?
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Xbox tulajok OFF topicja
- Automata kávégépek
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest