-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz AMD Power #130358 üzenetére
ITT megtalalod spritmonitor profilomat. Az ott szereplo 3 masik autoval ossze is tudod hasonlitani a fogyasztasi ertekeket, mert kb ugyanazokat a szakaszokat tolom. Annyi arnyalja a kepet, hogy regebben meg jobban nyomtam neki, tehat azt a 2 tizedet a mazdanal le is veheted, igy kb 8 liter jon ki nagyreszt autopalyazva. Szerintem az auto meretehez ez teljesen rendben van. A motor lancos(nem tsi kemping lancos hanem rendes), nem hallottam rola hogy valaha is cserelni kellett volna (pedig regebben a nemet mazda forumokon is aktiv voltam).
-
-
footy
addikt
válasz BigBlackDog #130491 üzenetére
A bora az konkretan egy golf puttonnyal, nincs nyujtva a tengelytav.
Egyébként a motorzajt mennyire lehet minimalizálni egy benzines ~10 év körüli konstrukcióban?
Utolag kb semennyire, viszont ilyen szempontbol nem rosszak a G4-ek -
footy
addikt
válasz atenza #130539 üzenetére
En valami mast neznek. A minosege szerintem nem kimagaslo. Hatra beszallni pedig kinzas, pedig en 173cm vagyok. A csomagtarto kicsi, a zajcsillapitas gyenge.
Ha nemetet akarsz, akkor Golf, ha olaszt akkor Bravo 1.4 Tjet, ha pedig japant, akkor Civic 1.8. Bar szerintem ebbol a Bravo a legjobb ar/ertek-ben[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz drosan #130553 üzenetére
En 2. gen-ben ultem, ha az 1 gen meg ettol lejjebb van az tenyleg szegyen. A vezetesi elmenyrol nem tudok nyilatkozni, mert utas voltam, de arrol elhiszem hogy jo, mert a BMW-knel ezzel soha nem szokott gond lenni. Viszont a beszallas az nagyon gaz, vagy a tetoben vagy a valahol kapaszkodni kell. Az ajtonyilas sem tul szeles, a kerekjarati iv pedig nagyon belog, igy olyan mintha egy lyukba kellene belepni.
Az ules elol-hatul gagyi (semmi formazas, stb), olyan mintha valami iskolapadba ulnel be.
Nem tudom a kollega autoja milyen felszereltsegu volt, biztosan nem individual meg ilyenek,de a BMW extrapolitikaja ettol fugetlenul egy vicc, egy normalis ules ne legyen mar felaras egy premium autonal. -
footy
addikt
válasz BigBlackDog #130643 üzenetére
Az 1.6 nagyon keves bele. A dieselekben pedig mar csillio kilometerek vannak, emiatt a gondozasmentes reszt el lehet felejteni.
-
footy
addikt
válasz BigBlackDog #130657 üzenetére
Az 1.8 20V turbo nelkul eleg tartos es nem tul kenyes konstrukcio. Egy olyat be lehet vallani. Viszont azt tartsd szem elott hogy az Audi nem fillerekbol fenntarthato. Ha a lengokarokat cserelni kell az 120 alatt nem nagyon all meg.
-
footy
addikt
válasz BigBlackDog #130918 üzenetére
Ami az alatt van, azt lehet, hogy csak visszatekerték, de ebben az esetben az állapota miatt esik ki.
Azert ahhoz kell rutin hogy kiszurd a tekert autot. Az enyemen belsejen sem latszik hogy lassan atlepi a 200at.(5eves)
Viszont vannak olyan tipushibak(a belterben), amik alacsony futas mellett is jelentkeznek. Pl a Mazda valtogombjanak kopasa, a VW csoportnal malo muanyagok(korabban) is inkabb az UV-ra erzekenyek mint a hasznalatra, a kormany kopasa is tenyer fuoggo, ha valakinek szaraz a keze az jobban dorzsoli, ha pedig meg melle kremezi is akkor hamar vege a kormanynak, meg meg lehetne sorolni... A masik reszrol viszont a regi nagy okosok a pedalgumit neztek amin 300e alatt kb semmi nem latszik. Ez meg mindig csak a kulso es ha meg belevesszuk, hogy a technika is be tud csapni, mert pl egy PD dieselnek ha nem tudod milyen hangja kell hogy legyen, siman azt hiszed hogy nem jar rendesen, pedig annal a legkalapacshang tok normalis. Aztan ott a valto, ami pl lehet hogy szar kapcsolasi erzetet ad, viszont egy renaultban vagy peugeotban ez tok normalis.(#130922) [rvilike]
Az mindennel nagyobb is[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz rbalint88 #130942 üzenetére
Szerintem az ampera legnagyobb baja, hogy belul akkora mint egy corsa (egyebkent a belter minosege sem epp top.). Az
sebessegiranyvalto kart aki tervezte az pedig nem hallott meg az ergonomiarol. Az hogy gyakorlatilag egy alagutba kell parkolaskor betolni a valtot eleg gaz. -
-
footy
addikt
válasz Qtya123 #131149 üzenetére
Ha elraktad volna a fotokat az eredeti allapotrol akkor nem kellene magyarazkodni hogy miert van ujrafujva.
Pont az ilyenekrol volt szo feljebb.Amikor eladtam a mazdamat kerdeztek hogy miert lett ujrafujva a hatso kerekjarati iv. Megmutattam a fotokat az eredeti (rozsdas) allapotrol es nem volt semmi akadekoskodas utana, el is vittek az autot.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz gooool #131217 üzenetére
Nincs tapasztalatom a renault automataival, de azt kellene megtudni, hogy kinek a valtojat epiti be es milyen mukodesu. A duplakuplungosok altalaban 200k-t mennek el es jon egy nagyobb felujitas. Mivel alapvetoen kezi valto van robotizalva ezert ugyanugy van kettostomegu lendkerek es kuplung(ami nem mindig olajban fut) mint a kezivaltoban, ezen kivul meg ott a mechatronika is es ezek kozul egyik tetel sem indul 200e alatt. A hagyomanyos automatak ettol joval tobbet elmennek megbontas nelkul ha be volt tartva az olajcsere. Ha kicsit visszaporgetsz akkor Qru linkelt egy 558-at futott volvot amiben meg csak most kezd nem szepen valtani az automata.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Luck Dragon #131607 üzenetére
Az 1.6 dieselnel alul van tervezve az olajkor ami a 30ezres olajcserevel kombinalva hamar/gyakran turbohalalhoz vezet. Ezen kivul a koxosodas is elegge jellemzo a motorra. A 2.0-nal pedig draga a befecskendezok csereje.
A 2.4D ajanlhato. Az 1.6 benzin keves bele.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz zoo8800 #131609 üzenetére
Elvileg 2009-tol mar javitottak a hibat, de a 116 lovasoknal mar biztosan. Ott nem jelentkezik a kokszolodas sem es alul nyomatekosabb. (8V)
(#131610) Luck Dragon
1.8 benzinest szerintem be lehet vallalni, bar annak nem olvastam utana komolyabban. A 2.4D az tutira jo, csak V50-ben ritka.(#131618) hobizoli
Ennyire hamar nem. Az 1.6 109 lovas verzional olvastam olyanrol hogy mar 90ezernel turbocsere volt.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Tsebacsi #131893 üzenetére
De a pék(curkrász) az a wannabe autószerelő, nem az 1bites autóvevő
(#131895) Tsebacsi
En amugy vagom a problemadat, mert nalam is mindig ez van ha autot veszek. Az alkalmi vetelt elviszik par ora alatt es nincs mindig szerelo keznel vagy a szervizben idopont hogy atnezessem az autot, sot normal munka mellett nekem sincs idom rogton ugrani. Az atnezes nelkuli (jo vetelnek tuno)auto pedig a vegen mindig szopas csak max kesobb jon ki.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz rbalint88 #131903 üzenetére
részben igaza van a 01malacnak abban, hogy 100%-os biztonságot nem ad semmilyen átnézés. obd-s hibaolvasást csinálnék, alánéznék, motortérbe jó alaposan, aztán hadd szóljon
Az a baj az ODB-vel hogy ha nem típuspecifikus software-t viszel, akkor csak a motorvezérlőt tudod olvasni, azt se 100%-ban. P.l. DPF telítettséget, befecskendezési értéket, meg hasonló dolgokat csak a típsu ismeretében és megfelelő programmal tudsz nézni és ez csak a motor, emelett még ott vannak a (váltó ha autómata) biztonsági(pl.:légzsákvisszajelző led kikötve), komfort és szórakoztatóelektronikai rendszerek, amikre simán el lehet tapsolni 100ezreket.
Az alánézés pedig csápos emelő nélkül megint elég trükkös, de mondjuk ha én alánézek, akkor csak annyit látok, hogy rohad-e vagy nem. Az újabb autóknak le van burkolva az alja még az se látod hogy folyadékot veszít-e valahonnan. Azon túl én hiába rángatom a stabilizátor pálcát, nem tudom megmondani, hogy cserés-e vagy az kis kotyogás még oké.A runner125 elvei alapján való vásárlás -részben- adhat jobb eredményt
Azzal meg az a gond, hogy sokszor csak az eladó hiszi azt hogy az övé a legjobb a piacon ezért árazza fel az autót.a kitűzött keretnél bőven olcsóbban vegyél autót és rakasd rendbe, akkor tuti a nyugalom
A szarból várat ritkán jön be, de minimum kell hozzá egy autószerelő barát aki nagyon olcsón dolgozik és még akkor is lehet valami rejtett akna. Pedig olyankor már rávertél annyit amennyiért egy jót lehet venni.Ne érts félre nem kötözködni akarok, csak szerintem a használtautó vásárlás tele van buktatókkal. Igazából irigylem azokat akik ilyen lazán állnak hozzá, mert általában ők csinálják a jó vételeket.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz ZsZso #132026 üzenetére
A Mazda 5-6 jo lehet ha talalsz olyat ami nem rohad. (Mas gondjuk nem nagyon van) Avensis-bol ugy remlik, hogy 1.8-at csak 2005 utan szabad venni, mert kajaljak az olajat.
Egyebkent en inkabb egy Honda Accordot(2.0) celoznek meg. A listara meg talan fel lehet venni a Mondeot, de abbol nem tudom mi az ajanlott motor.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz focvis #132103 üzenetére
Nekem az unalom a Golfrol jut eszembe. Nem mintha egy Kia Ceed jobb lenne, de mar csak azert is azt vennek, mert legalabb mas. Nem begyepesedett german.
(#132104) F-ECT$
+1 A Focusra es az Astrara. Az 1.0 motor 125 loval szerintem eleg bele es eleg tartos konstrukcio.
A Ceedet es I30-at csak azert vetnem el mert az 1.6 szivo az 1.0 turbo utan sokkal gyengebbnek fog tunni.A rapidot/fabiat felejtsd el.
Esetleg egy vitara?(#132105) werszomjas
A reference az rettenetesen fapad. Az ulesek is fosok benne.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz focvis #132120 üzenetére
Nekem most 2. Golfom van es nem tudom elkepzelni hogy megint azt vegyek
Egyebkent bajban leszek ha autocserere kerul a sor. A kovetkezo autonak egy csendes diesel automatat szeretnek, de mivel duplakuplungosat nem akarok igy nem sok gyarto marad kepben.
VW csoport egy az egyben kiesik, de a koreaiak is. Ha jol emlekszem akkor a Honda is elkezdte ezt a duplakuplungos buzeriat, ugyhogy talan a volvo,bmw, mercedes trio marad. Viszont a V60 csomagtartoja kisebb mint a G6 variante ugyhogy az sem optimalis, az S60-at szar pakolni, a V70 meg nehez igy a fogyasztasa is magasabb. A BMW draga es annyira nem jon be, a merci bejonne, de 2009 ota Delphi injektorai vannak es annak a felujitasara nem nagyon talaltam 100%-os megoldast. Szoval nem egyszeru ha az ember hasznalt automatat akar venni 13-15e euro korul ugy hogy azert az auto ne legyen tul idos.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Tsebacsi #132123 üzenetére
Ha most vennek valoszinuleg V50 D5 geartronic lenne tetocsomagtartoval.
(#132124) Atlantis
Az I30/Ceedet neztem, de azok picit zajosabbak mint szeretnem. Az I40 passzolna ilyen szempontbol, csak az meg mar kicsit tul nagy. Az a valto pedig annyira nem takarekos ahogy nezegettem 7L nehez jarni vele orszagut+palya komboban is.A dupla kuplungossal az a bajom hogy abban is van 2 kuplung ami az ujabb tipusokban nem olajban fut(a Kia Hyundait valtojanak a felepitesere nem keresetem ra, ez olajos lenne?), tehat legalabb annyira kopik mint a kezi valto kuplungja. Van bennuk kettos tomegu lendkerek is mint a hagyomanyos kezi valtokban. Azokban a tipusokban amiket nezek kb 120-160 ezer van aminel mar belathato idon belul szamolni kell a kuplung+lendkerek cserejevel, ami kb 300-350e Huf. Erre meg rajohet a mechatronika hibaja ami megint kb 150-250ezres tetel. Raadasul a hatramenetet mindegyik lassan rakja es nem valtanak olyan finoman mint a hagyomanyos automatak, sot a szarazkuplungosak visszavaltaskor rantanak is.
A hagyomanyos(hidropneumatikus) valtora konnyebben talalni szakit, ha nem sporoltak az olajcseren akkor 3-400ezerig nem nagyon kell hozzanyulni es ha megis egy kozepes javitas megvan 200korul.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Atlantis #132130 üzenetére
Az a vicces, hogy ha megnezed a az ujabb bolygomuvesek(ZF8gangos valtoja BMW-ben vagy a Mercedes 7Gtronic) fogyasztasat, akkor nem sok kulonbseg(par tized) van egy(hasonlo meretu) DSG-s autohoz kepest. A hetkoznapi eletben meg csak nem is erzik sokkal lassabbnak egy ujabb hidropneumatikus.
Az erdekes lehet hogy mennyire draga egy DSG valto egy hagyomanyoshoz kepest. A listaarak alapjan dragabb, szoval igy nekem ez elegge zsakutcanak tunik.
A CVT-t passzolnam, mert annak is van a konstrukciobol adodo egy-ket gyenge pontja es a vezetesi/gyorsulasi elmenyt agyonvagja.(#132131) rbalint88
En a penzemhez kepest szeretnem a legjobbat venni, ezert nem is adtam meg max evjaratot es futast.(a fenti futast 5-6 eves autonal atlagnak tartom).
Az Alfa nekem felejtos, mert a Facelift zajos(a PFL meg oreg lesz) es nem lett sokkal konnyebb, ugyhogy a suly miatt joval tobbet is fogyaszt mint a tobbi kiszemelt.V50-bol azokat nezem, de nekem nem kell a sok lo, mert nem szalguldozok es itt az ado is sok ra.
(#132140) Acheron
Eszerint az oldal szerint az S60 D5 1582kg, a V70 pedig 1751kg .
Amennyire en emlekszem pont itt a forumon volt rola szo, hogy a V70 az S80 platformjara epul ezert belul is nagyobb es nehezebb. Amugy a sprimonitor is bo fel literes fogyasztaskulonbsege hoz ki a 163 lovas valtozatoknal. S60 V70[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Atlantis #132165 üzenetére
Gondolok itt arra, hogy egy átlagos kétliteres 140lovas traktornál jobban észreveszed, ha hiányzik az a pár paci.
Mar annal sem venni eszre. Vagy itt vagy a masik forumban irtam a tapasztalataimat 2-es BMW-vel. 150Le volt az uj ZF 8gangos automatajaval es osszkerekkel parositva. Egy pillanatig nem volt az az erzesem hogy keves vagy lassu lenne. Ezek az ujabb valtok mar csak valtas kozben vagy padlos gyorsitasnal nincsenek direktbe kapcsolva, amugy szinte vegig zarva van az athidalo kuplung.(#132172) [rvilike]
Azt mar en is neztem, de manapsag szokatlan a 192LE melle jaro 250NM nyomatek. Ami viszont parades, hogy egy majd 200 loeros automata benzinessel amiben azert van hely, 8L korul el lehet jarni.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
-
footy
addikt
válasz rbalint88 #132361 üzenetére
A tuzfalon mindig van vakdugo ahol az erosito tapjat at tudod huzni, vagy a kormany alatt kabelkotegnel is lehet. A szigeteles pedig meg a gyari hangszorok megtartasa mellett is jelentos elorelepest hoz a legtobb esetben. A G4/Leon1 (Octaviat nem tudom) az mondjuk pont kivetel, mert azoknak gyarilag el jol le van zarva az ajtajuk es az akkusztikaja sem rossz.
Ha szabvany meretu hangszorot raksz be akkor pedig nem kell faragni. -
footy
addikt
válasz LógaGéza #132401 üzenetére
Abból a faceliftet(2010-2012) keressétek, mert ott már javítottak a zajszigetelésen és a futóművön is.
(#132406) bitpork
Az én G6-omban gyárilag nincs kettőstömegű és mégsem ráz szét semmit. Pedig már 4e hijján 200e van benne. Egyedül hidegen érezni alacson fordulaton, hogy több a vibráció, de ha abban a fordulati tartományban használod az autót(főleg hidegen) akkor a kettőstümegű is hamar kifekszik, szvsz. ez így egy értelmetlen dolog. -
footy
addikt
válasz bitpork #132481 üzenetére
A vasarlas elott nem tudtam hogy egytomegu van benne, kuplungcsere alkalmaval derult ki. Ezek alapjan en meg mindig tartom azt hogy a kettostomegu gyakorlati haszna kb 0. Ha a kovetkezo autovasarlasig nem lesz valami drama ami elviszi a lovet, akkor a kovetkezo autom tutira automata lesz. Szerintem ez valtozatlanul nem tokosseg kerdese.
(#132482) LógaGéza
Sokkal jobb lett a hangolasa, nem olyan pattogos mint az elso szeria. En varnek egy faceliftre.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Tsebacsi #132603 üzenetére
Ez azert nem ilyen egyszeru szerintem. A hondabol inulsz ki amit szet kell porgetni ahhoz hogy menjen, de a skyactive-nak dieseles karaktere van. Szerintem egy probat meger.
Szivo es szivo kozott is oriasi elteresek vannak.Civic 1.8 (pirossal)
Mazda 6 2.0
Mazda 6 2.5
A benzines Hondak kozul nekem egyedul a 2002-2008-ig gyartott Jazz 1.4@82Le(Disi?)-nek a motorja jott be, a tobbit szenne kell forgatni hogy valami legyen.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Integrale #132632 üzenetére
En nem is, a kollega hozta egy felsorolasban a BMW-vel meg Mercivel. Egyebkent en is eleg jokat olvastam az Octaviarol tobbek kozott azt hogy minosegben nagyot lepett elore(ez csak a zajszigetelesre lehet igaz), aztan beultem a kollega RS-ebe es kiabrandultam egy pillanat alatt.
(#132631) Tsebacsi
A Civic sose volt premium azzal hiaba is hasonlitod, de egy 2 generacioval ujabb kompakttal is felesleges. Sot en mar leirtam parszor, hogy nekem a 8G civic egyebkent is nagy csalodas volt minden teren. Azon az aron amit elkernek erte sokkal inkabb egy Fiat Bravot vennek ami fiatalabb es sokkal jobban megy is. (140PS~1.8vs1.4T-jet)Ha a mazdanal nem jon be a desing akkor valoban felesleges is nezegetni. Nekem tetszik, szerintem nem all messze a BMW beletol, de ez izles kerdese.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs