-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
HI!
ugyaam ugyanaz mit a gumiteszt amikor kigyun egy teswzt es jo hejjen van az adott gummedli akkor hirtke4n mgszaporodnak a pozitivak es el ekell telni jopar honapnak-felevnek mire visszamaszik
udv
neduddki
mod: hogyne lenne otobildek bele sozktka keveredni anyarikan nagy eretknel
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
raczger
őstag
Pedig van, ott még bringával is lassítok, nemhogy autóval. Persze, ha elég gyorsan mész lehet, hogy átrepülsz az úthibák felett
(#77212) Qru: én többnyire bringával szoktam arra járni
óránként egy korsó sört fogyaszt, jobban szeretek a vár felé menni, lefele gyakran feltartanak az autókremélem, hogy te nem úgy poroszkálsz
Szerk: picit tovább mentek, racsing bmw
szabályosanmegfordul[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
DeFranco
nagyúr
Én meg olyat láttam, lefagytam... állunk az Egressy úti villamosmegállóban, velem szemben ugye pont a kanyarodósáv, ami a Hungáriáról kanyarodik le az Egressyre kifelé, piros a lámpa, áll egy autó, mögötte egy Ka, mögötte egy kettes Fóka. Nézegetem a fókát, hogy azon bezzeg van kőfelverődés gátló, nekem is kéne, alufelni, deszép, egyszer csak megindul a szőkenő szarvas a kis Ká-val hátrafelé, de valami durva tempóban (összesen nem volt két méter a két autó között, egymás mögött álltak a lámpánál) neki a Fókának. Épp egy centivel vagy még annyi sem állt meg az orra előtt, tuti nem volt szándékos a manőver Fókás kislány is látom sokkot kapott, hogy ez akkor WTF, majdnem lebontotta a kis Ka az orrát nemes egyszerűséggel. Utólag nyomta szegény a dudát de már minek.
Kis Ka sávot vált és elszelel egyenesen.
B.szki, mondom, ha ez belemegy, még képes rá is húzni a Fókára, hogy ő szállt bele háturul. Ki sem mossa magát a szerencsétlen. Ilyen hülyéket...
-
Mágus2
Közösségépítő
Hétközben nem sokat megy, akkor sem érkezik bemelegedni, hétvégén kap rendesen, de akkor már üzemmeleg. Néha előfordult, hogy megjatottam hidegen, mert az ember fontosabb, mint a gép. Szomszéddal rohantam kórházba, meg ilyenek... átjött lógó hüvelykujjal, mert lecsapta a körfűrész, no ilyenkor nem várod meg, míg bemelegszik.
[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Tudom, hogy nem baszogtatásképp kérdezted, de akkor is
a_tesz: Saját magamból és még sokakból kiindulva tudnám azt mondani, hogy a biztonság terén nálam konzervatívabb embert nem hordott a föld. Én vagyok az, aki őrült módon tudnék örülni az automata rendszerek elterjedésének. Hihetetlen mód örvendenék, ha a buszok úgy lennének össze rakva, hogy egyszemélyes kabinokban utazhatnánk. Vagy GPS alapú sebesség felügyelet lenne a kocsikba kötelezővé téve. A biztonsági felszereléseket alapvető csere kötelesre tenném: díja lenne, mint a kötelező biztosításnak és a fékrendszer, futómű, illetve a gumik állapotát központilag felügyeltetném és szabályoznám. Senki illetve kevesen értik: Életekkel játszik mindenki, aki 90 helyett 130-al megy, aki mehet bármilyen műszaki állapotú autóval..és még sorolhatnánk.
De pl ha már ilyen rendszerrel kell élnünk: ha azzal spórol, hogy olcsóbb használt gumit tesz fel, ráadásul 15 colost, azt a pénzt költheti másra...családjára. Vagy akár a fékekre is... -
DeFranco
nagyúr
"kezdem azt
érezni, aki jön és megkérdezi a
világ legnagyobb faszságát autó
ügyben, az kb. az autótulajdonosok
50%-ánál már előrébb tart =
ilyenformán nem igazán érdemli
meg, hogy kigúnyolja bárki ...."ezzel nagyon egyetertek
mas, csak hogy en is bizonyitsam a sajat hulyesegemet: mi van akkor, ha "tul sok" olaj van az autoban? kifolyik/karosodik/egyeb?
most volt olajcsere, raneztem a nivopalcara, es nem lattam rendesen, mert ugye most meg tiszta uj az olaj es eleg "szoke" de mintha a max. szint felett lett volna. ilyenkor mi van? hibalampa nem vilagit.
-
raczger
őstag
Jogsival rendelkezők nagy része nincs tisztában azzal, amit leírtál, pedig szvsz nagyon kellene a jogsihoz, hogy megfelelően tudja kezelni az autót szélsőséges helyzetekben.
Amíg tanultam vezetni a legjobban engem az zavart amiket leírtál, nem tudtam hogy fog viselkedni az autó szélsőséges helyzetekben. Forgalmi előtt én is biztosan bevezetnék egy kötelező vezetéstechnikai tréninget, ahogy te is írtad, tudja meg a tanuló milyen érzés, ha hirtelen elveszti az uralmat az autó felett. Szar érzés, szerencsére én versenypályán tapasztaltam ezt meg, ahol nem kellett félnem semmitől (110-el nem fékezünk bele egy nagy pocsolyába szakadó esőbe
), de azért egy pillanatra előjött a pánikérzés.
A szabályokat meg ugye az ügyetlenebbek szintjére próbálják megírni, értem ezalatt főként a sebességhatárokat. Nincs olyan a valóságban, hogyha elég XP-t szerzel akkor te autópályán 250-el is mehetsz 130 helyett.
Én leginkább éjjel félek kicsit vezetni, felénk sok a vad, kint is van a tábla, az erdőből bármelyik pillanatban eléd ugorhat pár szarvas (szinte minden héten van vadgázolás), aztán nem olyan vicces, ha benéz a szélvédőn. Ilyenkor általában 90 helyett mindenki 60-70-el megy errefelé.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
#10726912
törölt tag
Offba lesz, ezért szerintem nem baj, ha külön válaszolok
Én tudom, hogy NEM tudok vezetni, nincs meg az a szintű technikai tudás, amiket te felsorolsz, nem pörögtem sehol kocsival, még motorral is szinte eldűltem oldalra, nemhogy elborultam volna vele és még sorolhatnánk.
A sebesség betartását pont azok miatt szeretném, akiknek halvány béka fingja sincs a vezetésről a kocsi kezelésről. S a többi dolgot is miattuk, miattunk, szeretném.
A kocsi egy eszköz. Közlekedési eszköz. Nem a rajkodás végett van, nem azért, hogy cikázz a sávok között, és nem azért hogy letold a sokliteressel a trabantot az útról (bár ilyen esetben komoly a csábítás). Abban megegyezhetünk, hogy a reflex nem elegendő a balesetek kikerüléséhez, kell a rutin, amiből talán soha nem elég, kellene a magas szintű oktatás, amiről Te beszélsz, és kéne millió dolog, hogy Ne legyen gond, ha valaki gyorsabban megy a megengedettnél. De amiről mi beszélünk bitporkkal, az ettől még nagyobb szintű beszabályzás: kötelező távolság tartó radar, amit csak akkor kapcsolna ki az automatika, amikor indexelnél, olyan automata rendszer, ami veszélyes vagy tiltott helyen megakadályozná a sáv elhagyást...soroljam még a borzalmakat?
Az autó vezetés érdekes mód, ha saját magad viszed a-ból b-be, az szimpla magánügynek minősíthető. Ha más másokat viszel pl egy busszal, akkor már nem magánügy, akkor má az má nagyon húdekomolyám!
pedig egy másfél tonnás kocsival is lehet embereket ölni egy buszba csapódva...
Szóval Te ne vedd személyeskedésnek a 130-at, mint úristenbűnt, nem, nem az...
Maga a rendszer léte hibás.
Egy taknyos, akinek nincs felelősség érzete, egy friss jogsis, akinek nincs rutinja (pedig régebben ugye volt ilyen "oktatás" a jogsi megszerzésének procedúrájában), beleülhet vagy átülhet egy 60 lovas gépsárkányból egy 200 lovas (vagy több) autóba. Vagy 0 tudással ülhet bármilyen autóba, csakmert van jogsija.
Én vagyok az egyik ember a földön aki abban lenne a mérce, hogy Nekem Ne legyen jogsim, és azoknak se, akik nálam kevesebbet tudnak.- Pedig vezetek 7 éve és az utasok (család utaztatása, kollégák munka helyre szállítása, stb) szerint jól vezetek
Remélem érted, mit szerettem volna mondani.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
Még mindig parázva emlékszem vissza egy téli, havas, szürreális pillanatra, Sukoró előtt egy S kanyarban egy tompa puffanást hallottam a kocsi hátuljánál, azt hittem, elpattant valami, de asszony szólt, hogy áá, semmi csak egy őz futott neki a hátuljának, de ment tovább. Na most az autó 4 méter kb, ki lehet számolni, hogy mennyin múlott, hogy nem a szélvédőn nézett be. 60-al mentem és nappal volt.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
tomcsi23
veterán
sokliteres
Az enyém nem sokliteres (nem éri el a kettőt), ellenben a Tied az.
Azért lehetne iparkodni.Jó, de az már "kétliteres".
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Kornel
veterán
+1
szvsz ez lenne a minimum, emellett normális alkalmassági vizsgálat is kellene, mert tudomásul kellene venni, hogy nem mindenki alkalmas arra, hogy vezessen.
de ezt már párszor kifejtettem itt, le is hurrogtak jól.gumiról meg annyit, hogy sose spórolok rajta, bár most eléggé tanácstalan vagyok, mert a 185/55 r15 nem olcsó. toyo nanoenergy2-vel szemezek
-
#10726912
törölt tag
Az a veszélyes, hogy a kocsi a teljesen alkalmatlan vezetők kezébe is kerülhet. Sokszor azt sem tudják, hogy alkalmatlanok a feladatra. (Nők, idősek, akiknek lepecsételi a házi orvos az alkalmasságit, gyerek felfogású 18 évesek (tól-ig terjedő korúakkal megeggyezően). Ehhez jön a rutin és a vezetés technikai oktatásban NEM részesült és ilyen téren nulla tudással rendelkezők száma...ehhez jön a maradék ember csoportbot leszűkített egyedek kiszűrésével a műszaki analfabéták (nem érdekli, hogy kell működnie, jó az a 8 éves téli gumi, a két utóbbi nyarat is kibírta), a fáradt vezetők és azon egyedek száma, akiknek egyszerűen nincs pénze fenntartani a kocsit, tudja, hogy sz.r a gumi, a fék, a lámpa a hold fényével (sem) vetekszik, de nincs pénze javíttatni, s használja.
Ha mindezeket átgondolod, mennyi is marad, ami indokolja a jelenlegi rendszer lét jogosultságát, mert biztonságos? ( a rengeteg eleve rossz út tartású, fékhatású satöbbijenű autókról még nem is beszéltünk).
Na jó, befejeztem az offgyártást, úgyse tudok semmin változtatni...Elnézést és köszönöm a türelmet!
-
#10726912
törölt tag
A lehetősége adott, hogy történjen baleset. S lehetsz Te a szenvedő alany. Az esetek nagy százalékában pedig az ember a hiba forrás. (ezt szűrné ki az automatizált, vagy részben automatizált rendszer).
Persze tudom, nagy általánosítás van és nem így vannak a történések és nem ilyen tragikus a helyzet. De akkor kérdezd meg magad őszintén: hány ember lenne képes megfogni egy pördülő autót? Vagy egy megcsúszót? Akik nem, azok potenciális veszély források? S a rutin hiánya? Tudom, hogy meseszerű az a világ, amiről irkálok, de már az is elég lenne ha TÍZ percet tudnék úgy autózni, hogy ne lássak egy ostobát az utakon. Szabálytalankodót, vagy figyelmetlent, vagy tragacsban ülőt, vagy, vagy. S valahogy nem javul a helyzet.
Könnyű lenne a kocsimat is újra fényeztetni...napi szinten nyílna rá alkalmam, csak egy satufék kéne egy kedves pillanatban (én láttam azt az őzet!), s már le is rombolta a mögöttem jövő a kocsi farát, mert a követési távolság két méter.
U.i : De már tényleg pardon, nem reagálok többet, nagyon elszálltam ettől a két sertől, lassan mehetnék meditülni a budhák mellé[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Ez azért szép összefoglaló volt.
Én már annak örülnék ha mindenki (legalább a túlnyomó többség) betartaná a szabályokat. És nem a sebességhatárra gondolok, hanem mondjuk az előzés alapvető szabályaira meg az elsőbbségadáséra. Mert ugye a legtöbb baleset ezekből adódik, no meg a gyorshajtásból (statisztika szerint), az viszont már "hozzád" kapcsolódik, amit leírtál.Szóval na, amíg az ember nem tartja be azokat az alapvető szabályokat (lásd beláthatatlan kanyarban ne kezdj előzni max traktort, de még azt se, vagy hogy az a fordított háromszög láttán mit is kell tenni? Körforgalomban kinek van elsőbbsége? stb) addig teljesen fölösleges a vezetéstechnika. Bár ez fordítva is igaz lehet. Mindkettőre szükség lenne.
Jó lenne ha a jogsi megszerzését vezetéstechnikai vizsgához is kötnék. Plusz akár egy lazább IQ teszt is beleférhet ha már szabadon gondolkodunk. A gond ott van, hogy akkor a jogsi költsége nem 130-140k lenne, hanem mondjuk 250-300k (bár nem tudom mennyibe kerül egy ilyen vezetéstechnikai nap, de nyilván tanulni 1x-i alkalom édeskevés).
-
szőröscica
addikt
-
szőröscica
addikt
Igen, ezért gondolom én is úgy, hogy érdemes lenne azért alaposan megfontolni ezt a váltást. Ha a menetteljesítmények érezhető javulását szeretné elérni, akkor nem feltétlenül jó ötlet. Ha szeretne egy hasonlóan dinamikus autót, mint ami most van, csak RWD-vel, akkor érdemes cserélni.
De én úgy gondolom, hogy a 2.4 JTD és a 530d/330i is bőven elegendő tartalékokkal rendelkezik közúti használatra.
-
Nkboy
senior tag
Az eladó elmondása szerint....... Az nem biztos, hogy Ő cserélte saját kezüleg.
Szerk.:
Ha felemás (nevű, "márkájú") betétek vannak benne, Attól még foghat a fék normálisan, nem áll keresztbe.
[ Szerkesztve ]
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
sNORh
addikt
méghozzá "autószerelő".. Annak ellenére eléggé elhanyagolt volt, elég sokmindent javítottam rajta mint "nem szerelő" amit neki könyökből kelett volna, nameg Castrol 10w40 Magnatecet japánba.. csattog is a hidrotőke, tuti attól.. Eneostól már kevésbé.
Érdekes h nem rázott 160-nál sem.MunezXBK Na az kemény, Jócsaládi iszony
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
Új hozzászólás Aktív témák
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!