-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz tibbike01 #215106 üzenetére
A gyárat 220 lóerős verzióként hagyta el, CHHB motorkód.
Kb. 280 ló, 450 Nm, ennyi reálisan elegendő mindenre nekem. Örülnék ha azt mondaná egy szerelő, hogy ereszt a turbó mellett, lenne indokom megvenni rá az IS38 turbót, két kiló újonnan, gyáriban.#215110 tboldi: Nálam több mint fele autópálya, ott sincs állandó parketta. Városban hangulat- és forgalomfüggő mikor váltok, sokszor 2000-nél, máskor 3000-nél, ha olyanom van elforgatom 5-6-ig egyesben.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz 426os #215120 üzenetére
Értem a kérdést, nem füstöl, a másik ugyanilyen autóm se füstölt. Persze a magasabb hegy relatív, az Adriára menet a Dinári hegységből kell leereszkedni a tengerszintre, ott nem füstöl.
(Általában gyakran motorfékezek, az üzemi fék elég tartós nálam.) Az olajszintet kb. havonta ellenőrzöm és 2-3 havonta töltök utána.Amennyire tudom, a rossz szelepszár szimmering miatt füstölnek egyes autók, de mérget ne vegyél rá.
-
veterán
Már a Lada Szamara és a 80-as évek végén gyártott kocka Ladák is elzárták az alapjárati fúvókát tolóüzemben (= motorféknél). Köszönöm.
-
veterán
válasz AssAssynn #215402 üzenetére
Szegény autó az olajnyomás hiányát* nem bírta, azaz nem volt megfelelő a csapágyak, stb. kenése, nem hűtötte az olaj a dugattyúkat, stb. Ha eldobós volt szegényke, akkor most jött el a pillanat. Vagy kell bele egy másik motor. (Vagy fel kell újítani ezt motort, ami vélhetően nem gazdaságos megoldás.)
*Piros olajoskanna piktogram = nem megfelelő az olajnyomás.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz TrollBalint #215461 üzenetére
Gratulálok!
Mielőtt hozzányúlnának a váltóhoz, igyekezd megszokni a kezelését, nem kell lapadlózni, a gázpedál hirtelenebb megnyomására is visszavált, illetve ha van a kormányon váltófül, húzz azon egy mínuszt.
(Ha belepiszkálnak, inkább a motort pöcköljék meg.) -
veterán
válasz TrollBalint #215468 üzenetére
Váltó fül nincsen (az amúgy is csak akkor működne, ha manual állásban lenne, nem? )
Nem. VAG DSG-nél a váltófül D-ben, S-ben is működik. (De ha nincs, akkor nincs, a való életben ritkán van rá szükség.)
egy határozott mozdulattal megnyomom a pedált) erre elkezd 5.-ben gyorsítani, szép lassan
Határozottan emlékszem, a 6-os DSG-s Golfom erre visszaváltott, autópályán nagyobb sebességnél is alig tudtam 6-ban gyorsítani, mert rendre visszatette 5-be.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #215484 üzenetére
Nekem van Alis VW, sorjás, sajnos nem kínai gyári. (Nem szeretem a kerékőrt, csere gyári csavarra, ahhoz kellett 4 db, a célnak nagyjából megfelel.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz AssAssynn #215550 üzenetére
alsó vezérműtengely
Esetleg a főtengelyre gondolsz inkább?
Ha elment az olajnyomás, akkor megszorul a főtengely. Illetve ha más okból megszorul a főtengely, akkor elmegy az olajnyomás.
Viszont az rémlik, hogy járt még a motor egy darabig miután feljött a piros olajoskanna, tehát előbb az olajnyomás ment el, és ennek okán megszorult a főtengelycsapágy, aztán reccsent maga a főtengely.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz kisza25 #215603 üzenetére
Ki se kell nyomtatni a biztosítós ajánlatot, elég telefonon megmutatni (Bp-en biztosan).
Sőt! Márciusban mikor mentem autót átíratni, elfelejtettem előre kikeresni az emailt a telóban, mondta az ügyintéző, hogy hagyjam a fenébe, látja már a rendszerben a (Generali) GFB-met. -
veterán
válasz TrollBalint #215649 üzenetére
Olajhőfok.
(Bár nekem Golfban van ennek a motornak egy erősebb kivitele, de szvsz ugyanaz.)
- 90 foktól lövöm neki, vagy ha éppen óvatoskodom, akkor 100-tól. - A 100 fokot országúton kb. 10 km alatt éri el, városban elég ehhez durván 6 km.
- Országúton, autópályán időjárástól, sebességtől és terheléstől függően 102-108 C (nyáron 105-108) az üzemi olajhőfok.
- Városban, kánikulában és egyben hegymenetben időnként felmegy 118 C-ig. Ha ezek mellé még lövöd is neki, úgy 120-122.Felesleges leállítás előtt különösebben a visszahűtéssel próbálkozni ha nem ment 120 fölé. Ha van garázsod, azt tudod tenni, hogy megérkezés után felnyitod a géptetőt és úgy gyorsabban kihűl a motortér (ugyanezt szívómotoros autóval is megteszem).
A turbó pihentetése más kérdés, azt illik hagyni lecsengeni ha előtte erős terhelést kapott, ehhez elég ha az érkezés előtti 1 km-en kíméled.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #215717 üzenetére
Én a HILTI-re gondoltam, de nem. Ott virít a szélvédőn egy jellemzően háziorvosok használta matrica. Első tulajos.
Szerk: Írni akartam, hogy piros autót csak Ferrarit vennék... aztán hirtelen eszembe jutott, hogy van egy piros autóm. És nem Ferrari.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz espi38 #215837 üzenetére
Eredendően VW 504 normát teljesítő olaj való bele, ezek jellemzően 5w30-asak, van pár 0w30-as is.
Rövidített olajcsere intervallum esetén mehet bele VW 502 normát teljesítő olaj is, ezek jellemzően 5w40-esek.Ha az enyém lenne, én VW 504-est tennék bele, mert az csökkentett hamutartalmú, így ha eszi az olajat, kevésbé terheli a katalizátort. Ezen belül igyekeznék API SP teljesítményszintűt venni, mert ott külön hangsúlyt helyeznek a közvetlen benzinbefecskendezéses motorok igényeire. Természetesen igyekeznék cserélni 15 ezer kilométerenként, hiába tud többet a VW 504.
-
veterán
válasz f4lcon #215839 üzenetére
Biztos van Castrolból is ilyen, nem kerestem rá. espi38 a Totalt említette, abból a Total Quartz INEO Long Life 5W-30-nak ugyan nincs API minősítése, de a "butább" VW 502-es 5w40-nek van API SN, így az előbbi se lehet annál rosszabb.
Mindenki azt az olajmárkát vegye amiben hisz vagy szimpatikus neki, vagy úgy érzi, az éri meg neki.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz espi38 #215844 üzenetére
Az autodata-ban minden benne van.
API: [link]
API SP: [link] 4. oldalonIntroduced in May 2020, designed to provide protection against low-speed pre-ignition (LSPI), timing chain wear
protection, improved high temperature deposit protection for pistons and turbochargers, and more stringent sludge
and varnish control. API SP with Resource Conserving matches ILSAC GF-6A by combining API SP performance with
improved fuel economy, emission control system protection and protection of engines operating on ethanol-
containing fuels up to E85. -
veterán
válasz IntelKiller7 #216808 üzenetére
ha be tudok lepni.
Generali? Az rémálom tud lenni.
-
veterán
válasz TrollBalint #217077 üzenetére
"Megszűnt", idézőjelbe kellett volna tennem. Mint márkanév tovább él.
-
veterán
válasz imyourfriend #217082 üzenetére
A Stellantis előtt még a PSA-ba. (A GM része asszem 1928-2017-ig volt.)
És mit gyártatok ma abban a szép emlékű gyárban; fasza 3 hengeres Pözsó motorokat?
-
veterán
válasz imyourfriend #217084 üzenetére
Akkor készül már 4 hengeres Pözsó motor is. A lényeg, hogy nem zárt be a gyár!
-
veterán
válasz macilaci78 #217178 üzenetére
Golf 6-ban ha elfersz, elég tartós konstrukció. 2.0 TDI csaló szoftverrel. Hahun ránéztem, inkább 3 milla a 200 e. km alatti.
Más.
Kollégámnak kéne kicsit okosabb műszaki, nem bontószökevény, némi rozsda az alvázon, Focus 2. Tipp esetleg valakinek Bp és környéke?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Vismajor01 #217247 üzenetére
Anno a V60-at már próbálta macilaci78, belső méretre kicsinek találta.
-
veterán
válasz macilaci78 #217304 üzenetére
Szuper! 👍
Nem kell ilyenkor hónapokig tökölni. -
veterán
válasz macilaci78 #217345 üzenetére
Tegnap láttam a linkelt hirdetést (fehér, dízel ceed kombi, talán 2017-es, 205 K km, talán 3 millió), ha mégsem tetszik, el tudod adni. 🤗
-
veterán
válasz grizlisandor #217353 üzenetére
Ez fontos.
Főleg ha kényszerhelyzetben vagy, mert pl. hirtelen GTK lett az (egyetlen) autód.
Továbbá a jó vételeket gyorsan elviszi más is. -
veterán
válasz sagesz93 #217596 üzenetére
Van egy Auris / Corolla kombid, amellé nem vennék egy mezei hothatch kompaktot. Nincs sok értelme. Valami elborultabb kell, kevésbé praktikus.
Írtam a kompresszoros Mini Cooper S-t, jó ötlet a WRX, STi. Akár az Abarth is, hozzáteszem az én volt Abarthom 14 hónapja egy helyben áll, várva a megváltást. Clio 3 RS-t vezettem, nem rossz, de nem tépi le a fejedet.
Nagy motoros BMW E46? Az legalább hátul kapar.
Valami japppán kupé, Toyota GT86? -
-
veterán
válasz Yiggdrasil #217860 üzenetére
+ Twingo RS, talán Clio RS is akad ennyiért a 3. szériából.
Nem rohadó (?) MX-5 NB. -
veterán
válasz szőröscica #217875 üzenetére
V10 TDI: +1000!!!!
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs