-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz bitpork #170028 üzenetére
Valoban, de ez is le van irva. A gond az, hogy sokan nincsenek kepben a szamokkal / nem kelloen veszik figyelembe dontesnel. Nem muszaj (anyagilag) racionalis valasztast hozni, csak nem art, ha tudja valaki, hogy ez mennyibe kerul neki valojaban.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz gzbotii #170030 üzenetére
És ezt a következtetést miből vontad le?
Le van írva ott is: ha megengedhetsz magadnak egy erős / új / nagy (vagy akár épp egy kicsi / olcsó / öreg, mindegy) autót, akkor hajrá. Ha nem gond az új autó hitelének felára, mert valami olyasmit kapsz érte, ami annyit neked megér, rendben, te dolgod.
A gond akkor van, amikor az ember nem számol utána a költségeknek, és csak felületesen legyint, hogy ez nekem jár / belefér. Holott azt sem tudja mennyiről van szó. Vehetnék én is új autót hitel nélkül is, de nekem ez nem ér annyit (jelenleg). Ezt mindenki maga dönti el, csak sokszor nem tudatosan.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz gzbotii #170035 üzenetére
Ez így is van, na de nem befektetésnek veszi az ember, hanem egyéb céllal: szállításhoz / szórakozáshoz / egyéb. S mint ilyen, ez is költség, amit mérlegelni kell. De mondom ezzel nincs is baj, azok a cikkek sem arról szólnak, hogy ne vegyél kocsit, csak ismerd az anyagi vonzatát.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Korábban említettétek a Focus II 1.8 - 2.0 motorjai kapcsán, hogy jó (?), csak sok olajat eszik.
Pont most volt egy Totalcar erőmérőben egy ilyen kocsi, ahol utána arra jutottak, hogy ez rendszeres szerviz / olajcsere / minden rendes karbantartás mellett is előjön, aminek a vége egy hengerfej-felújítás és gyűrűsor csere, ami 300-350k környéke. linkNa most ha 150-200k van óra szerint a gépben (facelift esetén 8-10 éves kocsikról lévén szó), jó eséllyel ezt nem tette még meg a tulaj (főleg ha erről papírja sincs, bár annak a megbízhatósága is kérdéses), szóval egy ilyen motornál ezt hozzá kell számolni fixen, vagy jobb kerülni, vagy mit tennétek?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Jó móka ez a jármű lekérdezés link
Hirdetés szerint 196k 'valós kilométer', de a lekérdezés 2017-ben mutat 422k -t Meg sárga színt. Elég szomorú.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz myckie2 #170438 üzenetére
Jep láttam. Mondjuk ezt már a hirdetésből lehet látni általában (1.6 Trend fehér kombi, 2 antenna, nem-gyári rádió, néha csomagtérrács stb, Totalcaron írták, ránézésre miben más egy rendőr Focus). Mondom itt inkább a kb felére tekerés volt, amit szomorúnak találtam.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hello, az eredeti elképzeléstől kicsit messze, mintegy kíváncsiságból: vélemények Mitsubishi Outlanderről? Pl. link MK2, benzin motor, manuális váltó amire ránéztem, na most ezen kívül sok más nem is nagyon jön szóba, HaHun is csak pár találatot mutat: link (sőt ebből az első pár még a korábbi modell). Szóval konkrétan más példány nem is annyira jöhetne szóba.
Erről mit érdemes tudni? 2.4 benzin motorról, vagy úgy egyáltalán a kocsiról? Van ebben már kettős tömegű lendkerék, vagy egyáltalán turbó, változó vezérlés, bármi spéci dolog? Mit érdemes tudni a 4WD-ról? A fogyasztást és biztosítást leszámítva, mennyivel körülményesebb fenntartani egy ilyen / ekkora autót, mint egy sima 1.6 szívó mk2.5 focust? Nyilván drágább egy nagyobb kerék / fék / stb, inkább az arányok érdekelnének, mennyivel bonyolultabb technika, vagy van annyira megbízható a japán, hogy pusztán emiatt nem kell tartani tőle...?
Gyanítom nem az én kocsim lesz ez, ha már egy sima focus esetében lemondanék az 1.6os ti-vctről a 'sima' verzió javára, a változó vezérlés meg a két katalizátor miatt, itt gyanítom ennél csak több a hibaforrás vagy a zsebbenyúlósabb lehetőség...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Van esetleg olyan gyűjtőoldal, ahol egy-egy autó típus (pl. Focus II) motorverzióiról többet meg lehetne tudni? Pl. wiki oldalakról megtudni ezt-azt (hányféle motorral szerelték, térfogat / teljesítmény), de pl. számomra teljesen meglepő volt, hogy az 1.8 - 2.0l benzines motorokhoz már van kettős tömegű lendkerék, illetve az 1.6 Ti-VCT motorhoz két katalizátor / 4 lambda szonda van Néhol még azt is macerás kibogarászni, hogy turbós / szívó motor, esetleg közvetlen befecskendezésről van-e szó... Az osszesauto.hu sem rossz oldal, de pl. ez utóbbiak ott sem szerepelnek, és azért nem mindegy, hogy ezekkel tisztában van-e valaki.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz aero. #175252 üzenetére
Nem feltétlenül 'baj', de ha lehet, nem szeretnék egy ~10 éves / 200k -t futott kocsinál még abba is belenyúlni, hogy esetleg gond van vele / cserélni kell akár csak évek múlva is, mindezt azért a +pár lóerőért.
Avagy ha valaki nem tudja, s csak annyit lát, hogy nahát erősebb s inkább vesz 1.6 helyett nagyobb motort, akkor ráfázhat (ha tudja, akkor legalább mérlegelheti a kockázatot - nekem pl. ennyit nem ér).
De ez a helyzet az 1.6-nál is, a változó szelepvezérlés +15 lóereje megér-e annyit, hogy van benne még egy katalizátor s még két lambda szonda, ami ha cserés, akkor jóval zsebbenyúlósabb.Nem az a gond, ha egy technika bonyolultabb, csak legyünk tudatában ennek vonzatával is, s ha valakinek nem gond, akkor hajrá. Nekem első körben ez a 'tudjunk róla' kérdéskör érdekes...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Focus mk2.5 1.6 benzin mellett egyre jobban szemezek a Kia Ceed mk1-el (~2007-12 között, kombi, benzin szintén). Kicsit talán drágábbak, viszont van egy olyan érzésem, hogy talán okkal - megbízhatóbbak...? Mi erről a vélemény?
A családban Focus I van, így adná magát, hogy ebbe az irányba menjünk, nekünk gondunk sem volt vele, de ezt újonnan vettük, most meg ugye az a kérdés, hogy egy esetleg gondatlanabb tulajt melyik élt túl jobban. Szokták szidni a Fordokat, nekem nincs velük rossz tapasztalatom, de ez nem túl nagy merítés.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz harry #175427 üzenetére
Illetve ha már megbízhatóság / ázsiai vonal, akkor Civic talán (?), igaz kombi nincs de így is van 415l csomagtér, bár a formáját szerintem sokáig tartana megszokni...
Meg Octavia, Astra jöhet meg szoba, de azok valahogy kevésbé mozgatnak.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz kisza25 #175441 üzenetére
Ez ellen segít egy rendes alváz-üregvédelem, vagy ha gyárilag olyan a fényezés, akkor mindenképp elkezdi enni egy idő után?
Én itthon vennék autót (hogy 'honnan' szinte mindegy), viszont utána huzamosabb ideig osztrákoknál használnánk (kiköltöznénk), így azért ez is szempont lenne.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Core2duo6600 #175443 üzenetére
Hosszútávra költöznénk ki, így igazából mindegy hol / mennyi fenntartani, annyi amennyi.
Lehet kiszámolom a kinti vásárlás költségét is (hogy anyagilag hogy éri meg), de nem szeretném, mert
- nem tudok németül, így aztán végképp necces lenne használt autót venni, átvizsgáltatni, hibákra rákérdezni (még angolul is feltételez szakmai nyelvismeretet mindkét fél részéről)
- nem tudok Budapestről kijárni autót nézni
- még egy ~fél évet vagyunk itthon, addig itt is használnámdbocskai: még nem jártam utána a helyi honosítási folyamatnak, erről mit tudsz? A terv az, hogy kiköltözünk a kocsival, nyilván kell lakcímkártya bank / munkahely miatt, és ezek után van még 3 hónapom megcsinálni a kocsit is, jól értem?
Nekem nincs azzal problémám, hogy szabályosan kell csinálni, csak tudjak mindenről időben / tudjam elintézni... Nem akarok ide-oda ingázni és/vagy ügyeskedni.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Johnny_vT #175455 üzenetére
Aham, végső soron ez sem egy kizárt megoldás, bár annyiból mindenképp macerásabb, hogy egy vétel helyett kettőt kell vennem és egyet eladnom, ami mindenképp több macera (az ügyintézés még hagyján szerintem, de keresni, utánajárni, emberekkel foglalkozni...). Vicces de ismerős pont most akar eladni 400k körül egy 2003-as Megane-t, így olcsó is, szervizelt / ismert is...
Regadó: ha eleve itthon üzembe helyezett akkor csak az ottanit kéne fizetnem. Meg mondjuk osztrákokról van szó, nem németekről, ott nem tudom ugyanúgy 'nagy üzlet'-e kocsit keresni. Írtátok is, hogy hegyvidékről óvatosan a sózás miatt, de mondjuk emellett valószínűleg jobban karban tartják őket.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Johnny_vT #175479 üzenetére
Úgy értem a konstans-havas részről
Addig megszakértenétek ezt nekem? link Magamtól eszembe nem jutna ezt venni, de így, hogy ismerőstől van, volt vezérlés csere, van két szett gumi, olcsó, kb fél évre kell, így azért elgondolkodtam rajta. Avagy, ha ennél a 'veszek addig is valami rohangálósat itthonra' tervnél maradok, ennél nem hiszem, hogy találnék jobbat...? Igen, műszakiztatni kell majd.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha mégis az eredeti terv marad, erről mi a vélemény? Kia Ceed: link
Ha jól látom a srácnak van egy céges, s most elad minden céges autót (lehet 10 éves csere...?), szóval kvázi magánhasználat, szemre jónak tűnik, itt van a közelben.
Érdemes Kia specifikus szervizbe vinni, vagy elég a sarki szerelő? Gondolok ilyesmire, hogy elektronika / diagnosztika átnézése, vezérlés (lánc) vizsgálata (nyúlt-e, feszítők jók-e), bármi egyéb márkaspecifikus gond lehet-e...?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Miért túl profi? Én ezt várnám el egy átlagos hirdetéstől is Akinek olyan cége van, aki technikai dokumentumok írásával foglalkozik, attól szerintem nem idegen egy autó hirdetés
Igen, ezeknek mind utánajárok. A márkaszervizt megpróbálok keresni (esetleg tipp Bp XVII környékén?). Mármint az oldalukat megtaláltam, de itt listát nem látok - vagy az ugyanaz, mint a márkakereskedés?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz harry #175489 üzenetére
Aztán lehet tényleg alapított egy céges külön autó kereskedéshez, nem tudom: link link, itt már gépjármű-kereskedésként szerepel. Illetve állítólag egy Focus II kombi is eladó lesz nemsoká, annak a rendszámtábla keretén egy Auto Stephan felirat látszik, ami meg külföldi, szóval passz, de mindegy is, lehet délután felhívom a jobban körbejárom a dolgot.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz kisza25 #175493 üzenetére
Inkább azt furcsállom, hogy kint (ha tényleg külföldi) mások voltak a felszereltségi osztályok? Találtam egy extralistát (face Ceed csoport), ami szerint csak az LX szériában volt manuális klíma, minden másban automata, illetve 4 elektromos ablak kéne legyen. Itt a hirdetés / képek szerint is manuális van, s csak az első ablak elektromos. Most mindent nem néztem át, de ez így fura. Persze továbbra is, ettől ez még lehet egy jó állapotú, szervizelt autó, csak érdekelne miért lehetnek ezek a különbségek.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz harry #175497 üzenetére
Németországból ~1 hónapja behozott, próbarendszámos autó. Első tulajtól, magánhasználatból. Márkaszervízbe hordták, utolsó bejegyzés 2018 december, addig végig vezetve. Klímát az eladó töltötte nemrég, elmondása szerint működik minden, hiba, sérülés nincs. Két szett jó állapotú gumi jár hozzá, két gyári kulcs megvan.
Szóval elvileg a foglaló fizetése után átírnák a nevemre. Ilyenkor az eladó gondolom a kereskedő, mint cég. Ilyenkor márkaszerviz kiad neki is szerviztörténetet, igaz? Említettem, hogy elvinnénk a Kiához, megoldható. Főleg az érdekelne, hogy a hivatalos típushibák / javítások megtörténtek-e (kormányszervó / futómű kopogás, nyikorgó vezető üléstámla, ütemanyagtartály pánt, rádió hibái stb).
Igaz ha tényleg ~98k van benne, amit alátámasztana a végig vezetett márkaszerviz füzet, akkor ez valóban lehet jó. Gondolom a vezérműláncra rá tudnak nézni, nem nyúlt-e meg, rendben vannak-e a feszítők? Így akkor azt nem cserélném (ettől kicsit félek, remélem a gyári diagnózis pontos lesz, olvastam már olyat, hogy gyári új kocsin is 110k-nál gariban cserélték, szóval fene tudja).[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz MunezXBK #175519 üzenetére
Hogy hogy nincs adásvételi? Bármiről lehet szerződést írni, nem? Szokták is javasolni, hogy ekkor érdemes kétnyelvűt vinni.
Oké, most akkor ki az eladó? Mármint, ez egy aránylag bevett dolog, hogy kintről hoznak kocsikat, biztos ki van ez találva. Nem értek hozzá, lehet nem értettem pontosan amit mondott, de azt tudom, hogy nincs rendszám / nincs forgalomba helyezve, de műszaki még érvényes 2019/09 -ig.
Az itthoni eladó mondta, hogy töltött a klímán.
Ahogy face-en átfutottam az autókat, mindegyik szervizelt, jó állapotú, pár hét alatt elkelt kocsi, és nem láttam negatív kritikát (csak pár pozitívat). Így nem élnék gyanúval, bár nyilván figyelni kell, csak nem akarom a hozzá nem értésem miatt rossz színben feltüntetni.A foglaló fedezi az átírás költségét, nem tudom mi van a szerződésbe írva, gondolom tárgyalja ezt a részt (idáig még nem jutottunk).
Inkább az zavar, hogy kérdeztem egy márkaszervizt, ott 3 héttel későbbre tudnak adni időpontot : \ Megnézek másikat is, de ha nem tudom elérni a szerviztörténetet, az necces: több típus hiba van, amit elvileg cseréltek garanciában, de nem tudom, hogy ennél megtörtént-e. Pl ilyen a felpúposodó műszerfal, itt az egyik képen valaki ezt ki is szúrta.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Johnny_vT #175531 üzenetére
Na de ezt egyszer így is - úgy is ki kell fizetni, amit meg így vagy úgy ráver a vevőre, akkor nem egyszerűbb eleve megcsinálni? Jó tudom neki nem... de ezt így én elég neccesnek érzem, ebbe én nem mennék bele. Egy 'jobb' kereskedő megcsinálja a saját névre vételt s úgy árulja? Mert így kiadni bő 1.5M Ft-ot, hogy 0 garancia (vagy bármilyen felelősségvállalás) van rá, kicsit erős. Van akit ez nem érdekel?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Core2duo6600 #175545 üzenetére
Jep, köszi, már beszéltem is velük, sajnos az itthoni adatbázisban nem látszik lényegében semmi (2010-ben valamilyen garanciális bejegyzés van, aztán annyi). Időpont 3 hét múlva kérhető, de így nem lennék vele előrébb semmivel kb. A kinti Kia-nak lehetne írni (ahova hordták).
Viszont most egyre inkább hajlok arra, hogy ismerősöm Renault Megane-jat megvegyem arra a ~fél évre itthon (~350k körül), aztán majd az osztrákoknál kitalálom, hogyan tovább.
Kérdés: mivel cimborám, ezért lehet variálni azzal, hogy miként történjen az átadás: teljes adásvételi, üzembentartói, vagy nem tudom mit lehet még. Ha nem eladja nekem, annak előnye, hogy nem kell még az átírást is fizetni, köztünk meg ez nem gond. Ezzel viszont az a gond, hogy nem leszek tulaj, én nem fogom tudni eladni, jól sejtem? Még ha egy megbízást is írnánk, kétlem, hogy ebbe sokan belemennének. Persze később is felmerül, hogy vajon más megvenné-e tőlem, ugyanezen okokból kifolyólag.
Mit javasoltok? Legyen egyelőre egy üzembentartói (?) szerződés, s később még mindig írhatunk adásvételit? Én hogy tudnám később eladni ilyen árfekvésben? Vagy ez annyira még nem a vészesen olcsó kategória, s simán ki szokták fizetni rá az átírást költségét? Ami ahogy számolom, 60k lenne.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
Ez mi a bánatot jelent egy adásvételin?
5. A felek kijelentik, hogy a szerződés tárgyát képező gépjármű bizalmi vagyonkezelés alapján fennálló kezelt vagyonba □ tartozik / □ nem tartozik.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Köszi az infókat
Ezzel tegnap hivatalosan is egy négyajtós 2003-as Renault Megane tulajdonos lettem
Ha jól tudom akkor most kössek rá biztosítást, irány eredetvizsgára, majd a hivatal, minderre van már csak 14 napom (azóta amúgy a kertben áll). A hétvégén kap egy kis takarítást.
Ismerőstől vettem, s kb. fél-egy évet szeretném használni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Doki16 #175579 üzenetére
Nyeh, két nap (~1.2k) bukó, most már mindegy, majd délelőtt összerakom. Sebaj, első autó, ezeket is tanulom Mondjuk kissé hülyén jön ez ki, hogy eldöntöd kell-e az autó, s ha igen, ott helyben (akárhol) kössél biztosítást... Jó persze mobilnet és okostelefonok korában annyira nem bonyolult feltétlenül, de azért nem is a legkényelmesebb módja, hogy átböngésszem a millió kedvezmény opciót és lehetőséget és hozzak egy döntést egy évre (ha meg casco is kell főleg)... (igen, esetemben lett volna rá ugyan lehetőség, de úgy magát a helyzetet furcsállom kicsit).
Remélem eredetvizsgára kapok hamar időpontot a környéken.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz LuckyL #175581 üzenetére
Persze, csak jellemzően úgyis együtt vizsgálod az ajánlatokat / egy biztosítónál kötnéd, ezért a macera.
Más: első indításnál nem, de később panaszkodik az alacsony olajszintre. Ránéztem, valóban a minimum alatt volt : \ Egyelőre veszek egy liter olajat (10W-40 jár hozzá elvileg / egyik motortérben lévő matrica szerint), aztán később a hetekben megcsinálom a többi szervizt is persze.
Csere után mehet más olaj is? Van itt egy leírásban egy ábra, nem teljesen sikerült értelmeznem, hogy akkor most 5W/10W mehet-e (a -30 vagy -40 gondolom mindegy az itthoni klíma mellett).
(Nem tudom mennyire férnek el ebben a topikban az ilyen szerelős kérdések, mindenesetre sokat nem akarom firtatni a dolgot ha nem, csak a hetekben kicsit kapkodós lesz mindent elintézni).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz freeknight #175585 üzenetére
1.4 16v benzin, az egy hivatalos szervizmatricanak tunt, a gepkonyv meg nekem kicsit nem egyertelmu, ezt talaltam azon kivul: link Meg egy ilyen fuzetecsket.[kép]. Megkerdem ismerost, de a tobbit majd intezem a Renault topicban De mondom most ez csak az utantolteshez kell, a cserenel jobban korbejarom a dolgot.
Kotelezo megvan, at is utaltam, mas kerdes, hogy az csak kedden er oda, ezzel mar vegkepp nem tudok mit csinalni Mindenfele visszaigazolast lementegettem.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Biztositasos kerdes: hetvegen vegigkattintgattam Netrisken, kaptam visszaigazolast az ajanlat tovabbitasarol, ebben szerepeltek a dijfizetessel kapcsolatos adatok, ezt at is utaltam, ma oda is ert elvileg.
Kerdesem az, hogy mi az az igazolas, amit hivatalosan magamnal kell tartanom arrol, hogy van ervenyes biztositasom? Ez az email csak azt irta, hogy tovabbitotta a biztosito fele (Aegon). Az OTP oldalarol le tudom persze menteni az atutalas adatait. De nem kene a biztositotol kapni legalabb egy emailt, hogy 'na minden rendben, ezt nyomtasd ki mert kerhetik'?
Probaltam beregisztralni az Aegon oldalan, ehhez kell egy ugyfelszam, ilyet viszont nem talalok (szerzodes szam van, ajanlat szam, de ugye a biztosito meg nem is kuldtek nekem semmit, csak a Netrisk).Varjak turelemmel, s majd irnak, vagy mi ilyenkor a teendo? Kene az igazolas az atirashoz is, inkabb emiatt lenne fontos / surgos.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz LuckyL #175769 üzenetére
Vegso soron van ilyen tetel, hogy:
Visszaigazoló email: A szerződés megkötése végén, a szerződés megkötésének tényéről küldött visszaigazolás. [kép]Csak ebbol nekem nem kovetkezik, hogy ez be is van fizetve / a biztosito elfogadta. Ezt nem kell igazolni? Vagy az atirashoz nem kell, kesobb kozuti ellenorzesnel kerhetik, addig meg ugyis kuld a biztosito?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz LuckyL #175771 üzenetére
Oksa, koszi!
Penteken eredetvizsga; utana eleg a mindenfele doksival elmenni a kormanyablakhoz, s ott lehet szemelyesen fizetni vagyonszerzesi illeteket + forgalmi, torzskony dijakat, igaz? Tehat azt nem kell atutalni az ugyintezes elott? Marmint a vagyonszerzesi illeteket.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mondtátok korábban, hogy ha Ausztriába költözök (ami fél éven belül tervezek, kinti albérlet -> kinti lakcím), akkor az autót is regisztráltatni kell 3 hónapon belül.
Ennek a részleteiről tudnátok mesélni / linkelni irományt (angolul vagy magyarul)?
Mivel a jelenlegi autóm egy 2003-as Megane, amit amúgy is csak rövidebb időre vettem, ezért kint szeretnék venni másikat, ezt meg eladni (itt vagy ott). Csak hát nem biztos, hogy 3 hónap alatt ezt sikerül megoldani, meg eleinte lenne elég másik gondom is, mint kocsik után járkálni.
Pontosan mikor / miért szükséges az autót átregisztrálni, illetve ki lehet-e tolni ezt az időtartamot 3 hónapról többre?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz kisza25 #179215 üzenetére
S azt hogy néznék / bizonyítanám, hogy mikor, mennyi időre járnék haza?
Bérelt lakásnál, ahogy gondolom itthon is, csak tartózkodási címem van, nem hiszem, hogy állandóra lenne szükségem, nem? Igaz ez picit off, de gondolom itt is tesznek különbséget, de akkor csak az állandónál van ennek jelentősége?
A cél az, hogy hosszútávon kint legyünk (és nyilván idővel lenne 'kinti' autó is, csak nem az első negyedévben). Na de én úgy gondolnám, hogy az ember bérelt lakásnál csak tartózkodási helyként regisztrálja, ahogy itthon is, nem állandó címet (bár nyilván ha nem lenne itthoni címem, kénytelen lennék ott kérni...)
Másik (kinti) kérdés: az ugye szabályos kutya szállítási mód, ha a hátsó ülésen van, (kutya) biztonsági övvel + hevederrel rögzítve van, illetve van egy a széktámlák között átdobott ponyva, ami így elszeparálja az első ülésektől...?
Mivel 4 ajtó, így csomagtérbe nem tudom tenni... Max az ülés helyére tudnék szállító dobozt szerelni, de arra megint csak nem feltétlenül költenék már.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz kisza25 #179219 üzenetére
Nálunk a terv kb az, hogy 2-6 hónapig egy bútorzott 'ideiglenes' albérlet, megnézni milyen is ott kint. Aztán ha minden jól megy, éves távlatra bérelni lakást. Így 0 vagy 1 lakcímváltás lesz ~4 hónap alatt. Mindemellett lenne magyar állandó lakcímem. Így akkor csak annyi a lényeg, hogy a kint cím tartózkodási, s nem állandó...?
Mindenesetre köszi, megpróbálok utánajárni osztrák / kiköltözős oldalakon.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ausztriaban van ilyen 'nagy' adok/veszek oldal, mint itthon a HaHu, vagy nemeteknel a Mobile.de? Egy ilyen gyujtooldalt talaltam: link, meg par helyen ezeket felsorolva: gebrauchtwagen.at, automobile.at, autoscout24.com, autto.at/en/
Mit javasoltok, hol lenne erdemes korulnezni?
(ugyan meg odebb van, de tervezunk kikoltozni, s akkor lecserelnem idovel a kocsit is / meglevot nem regisztraltatnam at, inkabb ott keresnek)Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Sziasztok!
Kulfoldre koltozes miatt lassan lecserelnem az autot (2003-as Megane1), ehhez kernek segitseget.Auto parameterek
- kombi
- kezivalto
- szivo benzin motor (lehetoleg nem direkt befecskendezeses)
- kb. 2012 utani modellek (legtobb gyartonal ekkoriban volt modellvaltas / facelift)
- megbizhatosag (es alacsony fenntartas / szervizkoltseg, kivetel a fogyasztas)
- ar: 6-8000 eur (+ valamennyi ha indokolt)
(Luxemburgban vagyok, nem tudom itt mekkora a kinalat, inkabb mobile.de -t nezem)Tervezett futas:
- par naponta, 2-5 km-es utak (boltba, kozeli erdobe kirandulni stb)
- par hetente hosszabb kirandulas (~200km)
- 3-6 havonta nagy ut (1200km *2)
(- mivel nemreg koltoztunk ki, egy munkahely is meg alakuloban, lehet jovore masik lakasban / varosban leszunk, eves futast nem tudom megtippelni, 10-20k km kozott)Alapvetoen a megbizhatosag lenne fontos szempont, ennek megfeleloen keresek tipust + motor kombinaciot. Amiket eddig neztem:
# ford focus 3, 2011-tol, 1.6 Ti-VCT.
+ futomu / vezetesi elmeny :) de ez masodlagos...
- kisebb csomagter, illetve nem tudom mennyire massziv a motor / valtozo vezerles?
# hyundai i30 / kia ceed, 2gen, 2012-tol, 1.6MPI (ha van...), 1.6 GDI
+ design (foleg i30), gondolom a GDI-vel egesz jol is megy
- GDI kokszosodas? lancnyulas gondok vannak meg? kisebb kinalat / dragabbak
# opel astra j, 2010-tol, 1.6 VVT. Talan inkabb 2012 facelifttol neznek.
(nem igazan ismerem, nem tudnek kiemelni semmi jot / rosszat)
# renault megane 3, 2009-tol indulnak, de talan inkabb facelift-et 2012-tol (de nem tudom mit ujitottak, nincs kobe vesve a datum). 1.6 K4M motor (110le, 6-os valto).
+ egyszeru es jo motor
- nem tul lomha?Extra pont, de nem kotelezo:
- csendes / kenyelmes (azert megis csak le kell vezetni neha 15 orat vele)
- adott motor adott kocsit mennyire mozgat jol (pl. 1.6 GDI 135LE-vel biztos fickosabb az i30-ban, mint a Megane-ban a 110LE motor).
- biztonsag (bar gondolom a passziv inkabb tipustol fugg, az aktiv inkabb felszereltsegtol)Kerdesek
- Melyik az a tipus es / vagy motor a fentiekbol, amit leginkabb javasolnatok?
- Milyen egyeb szempont miatt dontenetek egyik / masik mellett?
- Milyen tipushibakra / problemakra kell szamitani, megnezni?
- Mas javaslat esetleg?[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Koszi az eddigi tippeket
Persze nagy menest egyiktol sem varok, csak ugy a lehetosgekhez kepest kerdem.
Astra: hallottam mar tobbektol hogy nehez, de speci alapjan en nem nagyon latok kulonbseget tomegben...? Gondolom inkabb arrol van szo, hogy az 1.6-tal lomhabb mint a tobbi kocsi.
Focus: ez mondjuk jo hir, eleg nagy valasztek is van. Ehhez mar 6-os kezi valto jar, vagy 5?
Ceed/i30: lancos vezerlessel nincs gond MPI motornal? Elso generacional hallottam nyulasrol (bar ha egyszer cserelem akkor sokaig jo).
GDI: ezt mondjuk sajnalom, de szamitottam ra. Mondjuk ha eleg pl evente egyszer elvinni kitisztittatni, es az nem egy nagy koltseg, akkor azert egyutt lehet vele elni (ha mas gondja nincs?). Vagy ez ennel macerasabb / koltseges moka?Megane: igen nagy elony a 6os valto, stabil motor, csomagter, Renault topikban mar tobb jot olvastam rola, konnyen hajlok is erre.
Chevrolet Cruze 1.6 esetleg? Errol mit erdemes tudni?
Peugeot 308 Prince motor, neve alapjan sok jo nem jut eszembe, nem tudom ez mar masik szeria vagy sem.
Toyota Auris kombit neztem, de ezek fiatalok es 8-9k korul indulnak... (Civic kombi meg inkabb 10k)Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Qru, cappa72
Koszi az infokat, meg kicsit korbejarom a dolgot, de valoszinuleg akkor vagy Focus 3 1.6 Ti-VCT, vagy Megane 3 1.6 lesz.Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs