-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz
footy #175063 üzenetére
Csupán megemlítettem, hogy autópályázni az a szigorú 105nyiha is elég, városba meg kb. mindegy mennyi az annyi. Egy 2.0 150 lovas Octavia TDI nagyon fincsi cucc. Annyira még nem nagy, hogy városban szopó legyen vele mozogni, az már megy is ha kell, négy fő kényelmesen elhéderezik benne és alig fogyaszt valamit. Ár/érték arányban is kitűnő 3,5M-ba belefér jobb felszereltséggel kombi bódéval is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Declare #175066 üzenetére
Amúgy ja. Nem írta a kérdező mit cuccolna vele amiért kombiban gondolkozik de ügyesen pakolva a sima Golf csomagtere is rengeteg dolgot elnyel és 47cm-el rövidebb mint egy Octi kombi. Fene tudja aki dízelben gondolkodik annak tök mindegy. Magyarországon az euro5 részecskeszűrős dízeleket (még) nem nagyon basztatják ha majd mégis akkor legfeljebb évente néhány napot nem hajthat be vele az ember a belvárosba. Azt azért bőven ki lehet bírni szerintem. Aki manapság használt dízelben gondolkodik azt nem izgatja, hogy mi lesz öt év múlva amikor majd lecseréli mert vagy vesz majd egy újabb euro6 dízelt amivel bármikor bárhová behajthat vagy beleül egy hibridbe.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Declare #175072 üzenetére
Használt autót venne a kolléga abból pedig a dízel a mostani dízelhisztéria miatt (is) olcsóbb mint a benzines. HaHu-n Golf 6 2013-2016 közötti évjáratra kerestem rá. 1.2/1.4 TSI-k 2.8M-tól kezdődnek a legolcsóbbak. 1.6 TDI-k félmillióval olcsóbban is vannak már de 3.3M-ért 1. tulajos végig vezetett szervizkönyves ~125k-t futott 1.6 TDI kombi van Weltauto garanciával. Vagy szervizkönyves kétliteres száznegyven lovas dízel kombi hatos kézivel jó felszereltséggel. Tehát nemhogy drágább lenne hanem kifejezetten olcsóbb a dízel adott modellből. Fogyasztásuk forintosítva nagyjából azonos így már csak vallás kérdése ki melyiket veszi.
Core2duo6600: Városba tuti, hogy nem éri meg a diesel az addig oké de a kérdező havi ezer kilométert menne vele autópályán a városi tötymörgés mellett. Így azért már árnyaltabb a kép.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Core2duo6600 #175083 üzenetére
Ja, 12 000 km/év de ez csak a hétvégi (haza?)utazás. A munkába járás a napi teendőkből fakadó autókázás és az egyéb random kiruccanások erre jönnek még rá. 20 000 km/év futással nyugodtan lehet számolni vagy még többel is akár. Ha hosszútávra tervez az ember fia ekkora futásteljesítményhez már megérheti a takarékos dízel. És nyugodtan tervezhet hosszabb távra mert a fővárosban úgy sem lesz szigorú euro5 dízel tilalom még vagy tíz évig. Belvárosi részeken sem csak a szmogriadó(k) idején. A dízelen a részecskeszűrő lenne az egyetlen taposóakna de azt rendben tartják a havi 4-6x hosszú az autópályás etapok. Más baja meg nincs. A régebbi TSI motorokról ez már nem feltételül mondható el.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Core2duo6600 #175166 üzenetére
Az év vicce, hogy míg egy 2014-es évjáratú euro5-ös részecskeszűrős dízel nem mehet majd be a város bizonyos részeire addig a véres torkú a belüket a földön húzó hármas golfok f asztrák és hasonló régi szarok a fossá-szarrá kopott motorjaikkal és olyan olajfogyasztásukkal, hogy egyik másik már gyakorlatilag keverékkel üzemel mint a trabant vígan bemehetnek akár a belvárosba is. Azokon már a katalizátor is csak dísznek van mert a tervezett szerepét már réges-rég nem látja el megfelelően. De az bemehet. Mert csak. Baszogassák a részecskeszűrő nélküli akár euro5 dízeleket az ellen nincs semmi kifogásom de ez már nettó boszorkányüldözés semmi más. Egyik hülye kitalálja másik barom betartatja. Az emberek meg szopnak mint a torkosborz.
Javaslom az idiótáknak, hogy a következő lépés az legyen, hogy szmogriadó idejére tiltsanak ki mindenkit a fővárosból aki nem villannyal vagy távhővel fűt és pont. Már másnap vége lenne a szmogriadónak is. Ja a dohányosokat végleg basszák ki a városból szmogriadó ide vagy oda mert akár rákos is lehetek a cigije füstjétől. Nagyjából akkora esély van rá mint, hogy dízel kipufogógázától betegedjen meg valaki. Esetleg kötelezővé tehetnék minden ingatlan tulajdonosnak, hogy szereltessenek szűrőket az ingatlanjaik kéményeire. És még sorolhatnám... Kapják be tövig a pisilőmet."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
kisza25 #175175 üzenetére
Hát... a melegházasság ott már rég elfogadott így várhatóan lassan ide is begyűrűzik majd az elmebaj. Csak aztán a trendeket elnézve kötelezővé ne tegyék mert akkor muszáj leszek Moszkváig menekülni pedig utálom a hideget.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Core2duo6600 #175207 üzenetére
Egyszerű akkora adót kell kivetni a füstös kocsikra, hogy ne érje meg fentartani őket, és még jobban adóztatni azokat a háztartásokat ahol 2 vagy több kocsi van. Míg az elekromosok vásárását tovább könnyíteni, és idővel majd lesznek használtan is.
Tehát büntessük az embereket ha csak nyolc kilójuk van autóra és nincs pénzük egy műanyag törpeautóba átülni? Bomba ötlet! Saját zsebből kicsapsz az asztalra mindenkinek 2.5millát, hogy autót cseréljen vagy hogyan gondoltad kivitelezni a dolgot? Most is vannak használtan. Potom 3M-ért be is ülhetsz egy szűkös fos rugózású szánalmas hatótávú használt C-Zeroba és hasonszőrű társaiba amelyek a belvárosi forgolódáson kívül konkrétan semmire sem jók. 100km/h-nál már vért pisálnak és ennél a tempónál ha esetleg klímázol is mellé, hogy a gyerek ne kapjon agylágyulást a kocsiban úgy szopják az akkut mint Mia Khalifa a szopni valót. Ilyen körülmények között a használt akkujukkal tudnak valós ~70km hatótávot? Télen -10°C alatt fűtve talán még annyit sem. Az a hatótáv mire elég? Mert a Budapest táblán kívül is van ám élet. Koppra töltött akkuval nem tudod megjárni az alig 80km-es Bp.- Vác - Bp. útvonalat ami azért marhára nem a világ vége. Ez itt a baj. Nem elég, hogy kicsi még szar is. A méretben és hatótávban is vállalható villanyautók árát pedig meg lehet nézni...
Büntetni a saját kocsi tartást? Ingyenes tömegközlekedés? Aha, meg örök élet + ingyen sör. Mi ez itt vicc topik?
Az a helyzet, hogy amíg nem lesznek autó méretű 1,5millióért megvehető minden körülmények között legalább 200km-t tudó villanyautók addig a többség magasról leszarja a témát. És igazuk is van.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Ez egy valós probléma amivel foglalkozni kell de ez ebben a formában semmilyen szinten nem megoldás és biztos vagyok benne, hogy nem is fogják ezt így megszavazni. Az már egy sokkal korrektebb megoldás lett volna ha azt mondják szmogriadó idején kitiltunk minden euro4-nél rosszabb benzinest és az összes részecskeszűrő nélküli dízelt euroXY besorolástól függetlenül. Az nem megoldás, hogy eldöntjük, hogy te meg te meg te nem ülhetsz többet autóba mert nincs három millió a zsebedben egy használt elektromos (kis)autóra. Ez Magyarország. Itt mindenki csóró. Örül az ember ha egy 1.6 focusra vagy astrára ki tud nyögni nyolc kilót és azt fenn tudja tartani valamiből. Na pont ezeket az embereket tiltanánk el az autózásról úgy mint ha valami bűnt követtek volna el mindeközben emberek tízezrei (százezrei?) vígan mérgezik a környezetüket vegyes tüzeléssel a fővárosban. De az nem érdekel senkit. Szóval baromi álszent dolog két kézzel az autósokra mutogatni miközben egy annál sokkal fontosabb tényezőt figyelmen kívül hagyunk.
Szóval igen, akinek nincs pénze a teljes költségek fizetésére, az ne autózzon, nem alapvető emberi jog.
Ez mennyire demagóg. A logikádat követve akinek nincs pénze geotermikus fűtésre átállni az aludjon sízokniban és nagykabátban mert a fűtés nem alapvető emberi jog. Tovább megyek akinek nincs pénze passzív házat építtetni az lakjon élete végéig sátorban és még sorolhatnám. Amíg orrba szájba mérgezik egymást és saját magukat az emberek addig ne az legyen a legégetőbb probléma, hogy belsőégésű motorral hajtott autókkal közlekedik az ember.
Ez olyan mint ha én odaállítanék random lakóházhoz és közölném az ott élőkkel, hogy nem érdekel van-e rá 3-5millió forintja de amíg nem szigeteli a házát és nem épít ki környezetkímélő fűtési rendszert addig nem fűthet be és fagyjon meg a családjával együtt. Marha jól hangzik nem?
mod: Na és persze meg lehet nézni mennyire egészségtelenül élnek a magyar emberek. Zabálják a szemetet nem mozognak stresszelnek rengetegen cigiznek isznak is és akkor az autókra fogjuk ha valaki megbetegszik? Ugyan már. Mert biztos az a #rohadtdízel, az tehet mindenről...
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
galervin93 #175227 üzenetére
Hiába csóró, hiába a hitelek, dől össze a ház, enni is alig van, hóvégén számolgatás,de ott áll a ház előtt valami ezer éves fos, mert "nekem ez jár"
No ezt a gondolkodást igazán el lehetne felejteni. Annyira nincs értékelhetetlenül rossz helyzetben a közösségi közlekedés, hogy ne lehessen megoldani a munkába járást.
Ó pajti gyere le BKK megyébe és rájössz miért áll minden omladozó ház előtt is valami 200ezres rozsdaboglya.
Példa. Kalocsa melletti településről, hogy átmenjen Kiskőrösre az ember dolgozni (nincs 25km légvonalban) fel kell kelj hajnal négykor be kell menni az első busszal Kalocsára ott várni majd átszállni egy másik buszra és azzal átzötyögni Kiskőrösre. Ott leszállsz a buszvégállomáson és talpalsz ezerrel, hogy hat helyett legalább negyed hétre beérj. Utazol napi 2x 38km-t és ezzel napi három óra elmegy az életedből a semmire. Számold ki az egy évben hány órát ad ki. Arról nem is beszélve, hogy drága is és körülményes mert két bérletet kell vásárolnod a két külön vonalra. Kocsival ez fél óra sincs naponta oda vissza. Sajnos ez nem a főváros itt másfél óránként jön egy busz már ha jön és épp le nem rohad valahol ezért itt a legcsóróbbak is autóznak ha telik rá ha nem. Mert muszáj.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
dbocskai #175446 üzenetére
Ez is mint minden, kijátszható.
tboldi: Honda fűkaszám már kétszer volt szervízben a Ryobi csavarozóm még soha.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Humbucker #175682 üzenetére
Inkább az lenne a fő szempont, hogy lehetőleg ne legyen nagyon szervíz igényes, mint ahogy kiderült sima szívó benzin motorokat kell néznem.
Pont ezért vegyél egy benzines Audi A2-t (nem FSI-t). 1.2M-ért sérülésmentes példányokat is kapni belőle. Az alapfelszereltségi szint is élhető belőle (abs, esp, digit.klíma, villanyablak /elől/, 6x lufi stb.) a korabeli VW Polo technikája lapul az alu bódé alatt így bármi baja van az olcsón javítható, könnyű, nem rohad, és nem egy Passat méret ami inkább előny mint hátrány.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
fecaga21 #175884 üzenetére
Már rég magam mögött hagytam azt a korszakot amikor még érdekelt, hogy néz ki egy autó. Ne legyen problémás és költség szempontjából tudjak vele előre számolni, engem semmi más nem érdekel. A kérdező felhasználási feltételeinek sokkal inkább megfelelne egy proli szívóbenzin a2 mint azok a pénztemető szarok amiket nézegetett. De a döntés az övé.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
rbalint88 #176020 üzenetére
Vagy esetleg adjanak egy normális állami támogatást, hogy az emberek könnyen le tudják cserélni a dízel autóikat hibridre vagy elektromosra. Mert az év vicce, hogy egy dízel b7 passattal (adblue, dpf stb) szmogriadó idején nem mehet be a városba az ember. Adjanak annyi vissza nem térítendő állami támogatást a dízeleseknek amennyit eurotax szerint az autójuk ér és rengetegen azonnal feldobnák hahura a dízel autójukat. Ennyi. De amíg nincs ösztönzés addig hülye lesz bárki is lecserélni a jól bevált problémamentes kis fogyasztású dízelét, én se tenném. Az, hogy kitiltunk kis köcsög és rohadj meg az nem ösztönző erő az csak egy szép kis bizonyítvány a mélysötétségről a döntéshozói fejekben. A harcos kiállás meg az egymást túllicitáló nagyot mondás az nagyon megy odafent a főokosoknak egészen addig amikor már érdemben tenni is kéne valamit. Na ott rögtön megáll a tudomány és jönnek az ilyen bomba ötletek mint a dízel autók kitiltása. Szélmalomharc. Annyi felesleges hülyeségre szórja az állam számolatlanul a pénzt, ha tényleg érdekelné őket a városi emberek egészsége akkor haladéktalanul megléphetnék ezt mert bőven lenne miből. De magasról le vagyunk mi szarva. Minden szinten. Ha beledöglünk a városi szmogba legalább nem kell nyugdíjat fizetni.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
freeknight #176033 üzenetére
Nem meglepődve vagyok rajta hanem felháborodva. Szemlátomást nem gondolták végig a folyamatot, hogy miből áll össze az a finom szálló por. Értelmetlen hülyeség amit csinálnak. Nincsen semmi értelme. Az agglomerációból ingázókat is beleértve jól kiszúrnak több tízezer emberrel szmogriadó idején miközben a kitiltások miatt alig fog tisztulni a levegő Budapesten és ha tisztul is csakis azért mert xy százalékkal kevesebb autó fogja felverni az utcaport a flaszteron a nyári kánikulában. Végig sem gondolták a döntéshozók ezt az egészet. Jó kis látszatintézkedés amolyan vakuljatok parasztok módjára amivel a tájékozatlanokat meg lehet etetni aztán verhetik büszkén a mellünket, hogy jól megoldottuk a problémát. Az ostobák.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
tboldi #176095 üzenetére
Bontatlan szög gyári L15A motor 0.4-0.45 bar nyomást tartósan elbír, úgy már azért elég jól mozog az a kis madárkalitka.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
CactuS #176147 üzenetére
Csak benzines játszik? Mert valamivel 1M felett már Ibiza FR is van ami elég ügyes autó és dízel létére nem egy betegágy.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
MunezXBK #176179 üzenetére
Én kifejezetten szeretem a hármasokat de az a hulladék 1.8 motor mindennek a legalja. Napi használósnak biztos nem tartanék ilyen motorral szerelt autót. Itt van nálam a garázsban szétborítva egy G2 Syncro ugyanazzal az 1.8 90le motorral. Városban 11-12 vegyesben 8 környékén fogyaszt normálisan hajtva hamar felváltogatva. Klíma erre rátett plusz 1 litert. Városban még többet. Ellenségemnek se.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Core2duo6600 #176183 üzenetére
Lópisztolyt. Norvégia pont rossz példa mert ők földrajzi adottságaiknak hála közel 100%-ban vízierőművekből nyerik az elektromos áramot tehát kvázi ingyen korlátlan mennyiségű elektromos áram áll rendelkezésükre, ezért van ott annyi elektromos autó és ezért fűtenek villannyal mindenhol. Ráadásul az északi tengeren kibányászott és másoknak méregdrágán eladott környezetszennyező kőolajból megy ott a nagy habzsi-dőzsi szóval ne hasonlítsd Norvégiát a fejtetőig eladósodott koldus Magyarországhoz. Ott olyan támogatások és kedvezmények vannak érvényben az elektromos autóra, hogy az e-golf olcsóbb mint az alapmotoros alapfelszereltségű benzines golf. Nálunk az e-golf 12,5M míg az alap benzines 6,85M Ft. Nesze vegyél elektromos autót. Magyar keresetből. Okos...
a diesel katalizátor nélkül nem mehet, vagy egyaltalán nem
Kezdem azt érezni, hogy nem nagyon tudod miről beszélsz.
Én az euro 6 nak sem kegyelmeznék.
Most már teljesen biztos vagyok benne, hogy fogalmad sincs miről beszélsz.
máyköl: +1
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
bitpork #176199 üzenetére
Szerintem tiltsuk be a közösségi közlekedést nyáron. A sok izzadt ember ott szellőzteti a büdös hónalját a buszon/villamoson/metrón kapaszkodás közben. Na az a veszélyes nem a soros terv.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Dare2Live #176260 üzenetére
Pontosan. Egy valamire való burkoló 10 000 Ft/m2 ár alatt már a kisujját sem emeli fel és ebben többnyire csak a ténylegesen elvégzett munka van benne semmi más. Felszedés, aljat kiegyenlítés, lerakás, takarítás és szia. Még a sittszállításért is külön kell fizetni vagy rendelhetsz te magad is konténert ~50k-ért. Egy 20m2-es apró kis butiksori üzlet padlóburkolását egy ember kényelmesen két nagyon max. három munkanap alatt megcsinálja. Az a legrosszabb esetben is 40k/nap. Ne hajtsa magát halálra dolgozzon egy hónapban csak tizenöt napot...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
aelod #176312 üzenetére
Mi az a nagyon sok? Egy DQ250 DSG teljes felújítása a bonyolultsága ellenére nem egy anyagi csőd és utána elmegy újabb háromötvenet probléma nélkül.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
molnarpeter #176338 üzenetére
Népi bölcsesség: jót meg kell fizetni, a szart duplán.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
aero. #176380 üzenetére
Mi ruszki fúrógéppel. Így jött ki, hogy a 6.0 benzines V8 ZIL 130 litert fogyasztott száz kilométeren. Gépkönyve teljes terhelésen 40 litert írt 100km-re. De valóságban még 30L litert sem evett. Abból aztán volt arany élet. Az ehetetlen fejadag gyíkhús konzerv ment a konyhás körletbe mi meg a kantinban hambiztunk hotdogoztunk és söröztünk minden áldott este. Még szolgálatban is. Majd negyed mázsát híztam míg katona voltam.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Pttypang #176410 üzenetére
Lehet rámozdulnék erre. 120-ba elhoznám a maradék pénzből gatyába ráz(at)nám és használnám míg szét nem esik. Két felnőtt bringa kormányhajtogatás nélkül lazán elfér benne meg amúgy is döbbenetes, hogy kiszedett hátsó üléssel mennyi mindent elnyel a hátulja. Nem egy gyorsuló bajnok, cserébe öt literrel elgurul csak városban használva. Alkatrész fillérekért van hozzá újonnan és bontottban is és alap szerszámokkal is megjavítható/cserélhető rajta szinte bármi annyira faék az egész. Tipikus filléres közlekedőedény.
mod: Látom inkább benyás kéne. Akkor vagy ugyan ilyen Polo 1.3b motorral vagy egy Fiat Punto Van. Rácsot kikapni belőle és szerintem úgy befér egy bicó abba is. Legfeljebb az anyósülést előrébb kell lökni egy picit. Egy küszöbcsere még nem a világ ha tényleg csak annyi a baja. Igazából ebből az első generációs "Punto Van 55" lenne a tuti. Az sokkal egyszerűbb és agyonüthetetlenebb mint az mk2 punyesz. De az sem olyan rossz.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Kicsit olyan ez mint régebben a mozgáskorlátozottak autóvásárlási támogatása volt. Ott meg csak Suzukit vehettél semmi mást. Após kétoldali csípőprotézissel megpróbált beleülni egy akkor (2006-2007 környéke) új swiftbe a szalonban és rögtön látta, hogy ebből nem lesz új autó vásárlás.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
dragonfx #176680 üzenetére
Volt korábban itt egy fórumozó aki elkezdte megmagyarázni a nagyérdeműnek, hogy milyen olcsó fenntartású autó a hetes bmw-je meg, hogy olcsóbb azt üzemeltetni mint egy Fiat Bravót vagy Opel Astrát. Aztán kiderült, hogy azért olyan olcsó mert nem tartja karban. Bontott fék, leg-legolcsóbb gagyi gátló, használt gumi a gumistól, cserealkatrészek a bontóból stb... Na azóta lett itt szállóige az olcsóbb a hetes mint az astra.
mod: [link]
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
bitpork #177245 üzenetére
a bontott nem egyenlő a karbantartás nélküliséggel De igen. Ha fékről futóműről gumiról van szó akkor igen. Ha valaki vesz egy kivénhedt luxusautót mert villantani akar de használt gumikat rakat rá bontott fékekkel mert nem futja újra akkor sorry de az nálam nem karbantartás hanem a szarrágás csúcsa. Egy két tonnás batárra igenis rendes fék és rendes gumi kell nem mások levetett szarja. Ezek a legalapvetőbb dolgok minden autón könyörgöm.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
bitpork #177283 üzenetére
Nem azért dobnám ki mert használt hanem azért mert sokkal egyszerűbb feldobni egy újat ráadásul nem is biztos, hogy a végére a használt lesz az olcsóbb. Ha használtat veszel azzal foglalkozni kell. A bontott fék nem csak vékonyabb de jellemzően már üt is mert anyagában deformálódott az egész tárcsa a sok hősokktól amit élete során kapott. Futkoshatsz szakember után aki leszedi a vállat róla és korrektül felszabályozza az egészet, ezzel persze még tovább vékonyodik a már amúgy is kopott tárcsa. Aztán mehetsz betétet venni hozzá majd a szerelőhöz, hogy cserélje már le. Idő, pénz, utánajárás, telefonálgatás és a végeredmény az, hogy lesz egy az új tárcsáknál vékonyabb és sokkal rövidebb élettartamú féked ugyanannyiért ami ha nincs szerencséd még ekkor is ütni fog. Magyarán adtál a szarnak egy pofont. Jó nagyot. De ez csak az anyagi része a dolognak. Elvből nem tennék fel bontott féket semmilyen autóra. Ezzel nem szórakozom. Ablaktörlő motor, generátor, karosszériaelem meg kb... bármi más jöhet bontottban de a fék nem játék ahogy a gumi sem. Tökéletesen igaza van mágusnak. Aki bontott féket vesz az bármire képes...
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
hobizoli #177351 üzenetére
Vigyázz mert úgy végzed mint füsti neked is tele lesz az udvarod idő hiányában félbehagyott projektautókkal.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Yiggdrasil #177422 üzenetére
Ha pici autó kell nézz egy Lupo-t az aránylag biztonságos a kortársaihoz képest.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Yiggdrasil #177429 üzenetére
Attól függ mire van szükséged. 1.7 SDI lomha cserébe még sima szög egyszerű adagolós szívódízel motor de már közvetlen befewcskendezéssel. Lehet taposni neki (igényli is, gyenge mint a harmat) mert hengerfejesedésre nem hajlamos. Az 1.4 TDI már bonyolultabb (PDTDI) de azokkal sincs baj. Se részecskeszűrő se kettőstömegű nincs rajtuk bírják a ridegtartást és a gyakorlatban szinte ugyanannyit fogyaszt mint az SDI de sokkal dinamikusabb annál. Benzinesből én az 1.4 16v-t venném. Az 1.4 8v ősmotor is tartós de lomha vele az autó. Az 1.0 50hp verzió felejtős. Zabál és nem megy.
Én 1.4 TDI-t vennék.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Yiggdrasil #177432 üzenetére
Autópályázásra egyértelműen Lupo 3L. Az 140-nél kerek 4.0 litert fogyaszt, országúton 90-nél 2.8 litert. Nem vicc. Egyszemélyes ingázós autónak nincs nála jobb.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
kisza25 #177434 üzenetére
Nincs csak automata, amúgy van fél tucat kézi váltósra átalakított az országban. Egy sima ötös kézi váltó van benne egy robottal a tetején ami kapcsolgat az ember helyett. Leegyszerűsítve kell bele egy bontott pedálsor egy sima lupóból annak motyóival együtt, egy váltórúd, és az ecu-t teljesen át kell írni. Egyedül a start-stop nem fog működni semmi más hátránya nincs az átalakításnak. Ugyanúgy megmarad az ECO módtól kezdve minden. Jópofa. Legutóbbi ismereteim szerint 150k alatt megáll egy ilyen átépítés alkatrészekkel szereléssel együtt. Szerintem érdemesebb egy sima 1.4 TDI VAG konszernes autót venni és aláfaragni a Polo Bluemotion TDI váltóját (JDD). Szinte 1:1 alámegy egy picit hegeszteni kell mert egy fül máshol van rajta és fel is cuppan a gyári helyére. Abban a negyedik és ötödik fokozat hosszabb mint a 3L-ben így városon kívül alacsony gördülési ellenállású gumikkal közel azonos fogyasztást lehet elérni vele. 3,5L-el elgurul százas tempónál. Alkatrész is olcsóbb hozzá mert nincsenek spéci karosszériaelemei vékonyított szélvédői mint a 3L-nek, meg az orra sem ér le mindenhol. De amúgy durván egy százasból rendbe lehet rakatni a váltó robotot ha teljesen kukára barmolta valami kontár szerelő akkor is és tízezrenkénti alapbeállítással elmegy kétszázezret szóval abszolút nem kell tőle félni használtan sem. Patika állapotú soklufis szervós klímás példányokat 1000-1200euro környékén adják veszik váltóhibával. Lehet csak a nyomástárolója szar vagy a csöveket kell cserélni az meg nincs 30k. 750k-ban megáll hazahozatallal honosítással váltójavítással kötelező szervizeléssel együtt. Az mondjuk nem kevés egy ennyi idős pici autóért cserébe ha messzire jár az ember melózni néhány év alatt visszahozza üzemanyagban ezt a pénzt.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
LuckyL #177486 üzenetére
"ottani piacon vannak annyira alacsony felszereltségű modellek, amit itthon nem is kapni."
Ez fordítva is igaz. Láttam már olyan német import Golf IV Variantot amiben a nálunk szokásos téli csomagon felül: állófűtés, hátsó! ülésfűtés, dupla 12v csati a csomagtérben és fűtőszálas csomagtér oldalablakok voltak gyári extraként. Nálunk ezek az extrák sosem voltak elérhetőek. Ezért (is) éri meg onnan autót hozni.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
tibbike01 #177561 üzenetére
Ha csak ennyi típushibája van akkor akár jó választás is lehet mert amúgy nem rossz kis kocsi. Alvázszám alapján ki lehet deríteni részt vett-e az autó a visszahívási kampányban vagy sem. Ezt bármelyik hivatalos ford márkaszervíz meg tudja mondani.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Én biztosra mennék és egy drágábban javítható Common Rail rendszerű motor helyett vennék egy sima adagolós 1.9 SDI-s akármit (Polo, Fabia, Ibiza, Lupo stb. ami tetszik). Utcahossznyi előnye, hogy nincs rajta semmi ami a modernebb dízelmotorok szinte mindegyikén ott van (turbófeltöltő, kettőstömegű lendkerék, méregdrága üzemanyagellátó és befecskendező rendszer, részecskeszűrő ...). Egy 15+ éves 300-400ezret futott használt dízelen ezen alkatrészek gyakorlatilag bármelyike bármikor elromolhat már egy sima adagolós szívódízelen ellenben nem sok minden tud elromolni ráadásul ugyanúgy elmegy városon kívül 4-4,5 liter között mint a modernebb dízel kisautók csak hosszabb távon azokhoz képest töredék pénzből üzemeltethető és egyszerűségéből fakadóan sokkal de nagyon sokkal megbízhatóbb az összesnél. Viszont azt is meg kell említeni, hogy nagyon sok benzines kisautó is elgurul öt és fél literrel de akár még alatta is városon kívül 90km/h környékén. Szóval azokat sem zárnám ki élből.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
tboldi #177596 üzenetére
Napi száz kilométert biztosan nem ingáznék egy "vagyonőrben". Városban elmegy oké, de ekkora távra autó kell nem autópótló.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Yiggdrasil #177646 üzenetére
Az autó maga az jó, a motorjáról nem tudok semmit. Valami sűrűbb tucatmodellt néznék inkább amiből sok fut.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
MunezXBK #177653 üzenetére
A szépség szubjektív erről felesleges vitázni, meggyőzni úgy sem tudsz. Az a hosszú seggű büdösbogár, az a lapított poloska rendesen bacca a szemem minden alkalommal amikor meglátok egyet. Durva ízlésficam kellett ahhoz, hogy valaki besétáljon a szalonba és rendeljen magának egyet. Ha már nagyobb kell mint a 911 és mindenképpen Porsche akkor százszor inkább a Cayenne pedig az is rendesen lóharapás. De legalább néz ki valahogy és autó formája van. Többé kevésbé.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."