- btz: Internet fejlesztés országosan!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Elektrosokk #116956 üzenetére
Eddig abból soha nem voltgondom, hogy városoztam dízellel. Az előző tulajok hanyagságából és a tekert órából annál több viszont...
Amúgy ha hajlandólennél 2,2-ért venni hebrákolt Galantot, akkor inkább keress egy jó, kevés km-es jts selespeed 156-ot, az megvan max 1,5-ből és fél misiből rendbe raksz rajta bármit, ha előjön. Amúgy kevesebbet eszik és jobban megy, mint a twin spark. -
rbalint88
addikt
válasz Elektrosokk #116965 üzenetére
Engem azért megfog a C70 is, főleg, hogy az egy kézzel készített (TWR építette őket) autó. 406c is szép, de minden tekintetben nagyon messze van a másik kettőtől. Talán presztízsben nem, azzal mindhárom elég szarul áll
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #117026 üzenetére
attól, hogy sok az egybites ember, akinek égeti a seggét a kisautó és neki 5er vagy A6, de inkább 7er vagy A8 kell, azt nem nevezném átlagigénynek, hogy kell a nagyobb autó. maximum átlagVÁGYnak.
szerintem az csinálja jól, aki az anyagi lehetőségeinek megfelelően vesz:
-ha kevés pénze van*, egy darab, a pénzéből fenntartható autót és azt karbantartja. olyat, ami elég az év 330 napján kényelmesen, a maradékon meg vagy kényelmetlenkedik, vagy kölcsönöz tetőboxot-utánfutót-lakóautót.
-ha sok pénze van:
A: vesz egy drága autót, amit amortizál minden nap, viszont tökéletesen kielégíti az igényeit, mert nincs 2-nél több gyerek és mellé kutya-macska-nagymama.
B: vesz két olcsóbb autót, amiből az egyiket élmény vezetni és meg lehet jelenni vele - ha ez szempont, mert pl ügyvéd vagy mittoménmi- és vesz mellé egy lelakható családi hodályt, amivel anya viszi a gyerekeket oviba-isibe, beszállhat a kutya a dagonyázás után is és elfér a bevásárlás, amikor bekészleteznek a négynaposvégítéletrehosszú hétvégére.*mondjuk 2M-ig
-
rbalint88
addikt
válasz DeFranco #117178 üzenetére
Ott a hiba abban, amit írsz, hogy az indokolatlanul lassan haladás nincs definiálva és tele van a kresz még csomó másik ilyen fos gumiszabállyal.
Hétvégén kimentünk asszonyékhoz Zsámbékra, erdőn keresztül vezető út, madárcsicsergés, zen, de azért nem annyira, hogy 60-nal kelljen ott menni. Kb 1km-t vonatoztam így, majd vatanen, megelőztem a három álmodozót egyben. Ha 80-nal ment volna, akkor azt mondom, hogy szarni rá, rövid szakasz, több is veszett mohácsnál, 5.-ben már forog legalább 1500-at a motor, krúzoljunk. De 60, bmeg, HATVAN??? Városban tök jó sebesség, de főúton nemá'. Ha tetszik az erdő, akkor álljon ki valahol és sétálgassanak. Mindezt persze gyönyörű napsütéses időben, nagybetűs ideális közlekedési körülmények között. Nyilván télen, havas-felfagyásos úton ez egy teljesen optimális sebesség, de akkor meg majd gondolom harminccal fogja veretni... -
rbalint88
addikt
válasz Chosen #117430 üzenetére
napi 80km-re már inkább dízelt vennék. de már azzal is havi 30-nál többet csak el fogsz tankolni, reálisan inkább 50-et.
3er amúgy se valami nagy belül, 4db 180cm-es emberből a sofőrt leszámítva a többi feszengeni fog kicsit.
3M környékén már szép és jó B6-os Passatokat lehet kapni, 2009-es facelift utánit kell nézni (az óracsoportról ismered meg), lehetőleg CRTDI motorral. Minden bokorban van hozzá alkatrész, hozza egy BMW működési kultúrájának 80%-át és feléből-kétharmadából életben tartod. -
rbalint88
addikt
válasz kenwood3 #117461 üzenetére
Vedd a G4-et, ha az tetszik legjobban és a keretbe is belefér. Esetleg nézz belőle 1.8T, 2.0 és 2.3 V5 motorost is. Ekkora futásnál pont tök mindegy, hogy 9 vagy 12 litert eszik városban, viszont az utazásnál jó lesz, ha van tartalék egy előzésre vagy tudja tartani a tempót emelkedőn, megpakolva, klímával is.
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #117817 üzenetére
klasszik japán értékeket hordozza egy kicsit puritánabb kiadásban, általában ehhez igazodó árral. amúgy nem bántóan fapad egy vitara. igazából már a splash is teljesen élhető ( az van a családban, csak a hátsó zajszigetelésbe és a hátsó ajtópanelbe tudok belekötni), vasaló stiften tanultam vezetni, az se rossz a maga nemében, sx4 is van ismerősnek, az is vállalható, bár az már ár/értékben nem annyira jó.
az emberek 95%-ának elég az, amit tud, A-B viszonylag kényelmesen, abszolút gond-baj nélkül, az újaknál már biztonságban is. az tény, hogy fillérekből fenntartható és megbízható gépek. és ez pár autóbuzit (topiklakók helló!) kivéve pont elég a legtöbb embernek. -
rbalint88
addikt
válasz Kornel #117824 üzenetére
Ja, hát ez a sóherkedés előfordul, de nem csak náluk, BMW is simán belefutott ilyenbe a 3.0sd vezérműlánccal.
Ugye nem NDN770 a rendszámod? Van itt nálunk egy spoertstift, olyan agybaszó stroboszkópos riasztó leddel, hogy majdnem körberagasztottam kukászsákokkal az autót
-
rbalint88
addikt
válasz ACAB95 #117899 üzenetére
Vehető. Common rail rendszerű, ennek a legtöbb előnyével és alig pár hátrányával. Jobban bírja a kénes gázolajat, mint a legtöbb CR rendszer. Vásárlás előtt a szokásos dolgokat kell ellenőrizni, érdemes lehet gépre rakni az autót, abból kiderül az injektorok állapota, meg ha van bármi hibakód, kiadja azt is.
Nekem 156-osban van 1.9 JTD 16V 140 ló, 288ezer km-nél semmi baja nincs. -
rbalint88
addikt
válasz rwin5 #118283 üzenetére
Mik a szempontok? Amúgy a mindenre jó autó a Prius. Esetedben egy széria végi, nagyon jól felszerelt és megkímélt Prius II. Keveset eszik, nem romlik el és menő, csak máshogy és más körökben, mint az 1-es.
Szomszédék vettek egy 1-est, 1.gen facelift, M-Packett, jól felszerelt, benzines (nincs rajta tábla), fehér színű, jól néz ki nagyon, kívánatos kis dög De az is tuti, hogy a Scénic I és Matiz mellett le fogják pippantani magukat a fenntartásátólbitpork: gyorsításnál bőg benne a motor és messze van a gokarttól a futóműve. és? aki közlekedni akar, leszarja ezeket. motorbőgés ellen még ott a JBL hifi is...
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz rwin5 #118287 üzenetére
2 személyre megbízható autó? Mazda MX-5 és akkor még fun is lesz NB jubi edition, 1.8-as, sperres, mindenszirszarral, amit csak kérni lehet hozzá. viszont ez szigorúan kétszemélyes és biztosan kutyamentes,max valami morzsaporszívó fér el utas lábához, csak az meg összehányja magát, ha szakszerűen van használva a gépjármű.
amúgy ha csak közlekedni kell és második autónak, akkor valami japán vagy koreai szívó benzinnel, innentől kezdve amelyik a legjobban tetszik.fi:zi'k: ja, csöves edisön, tekerős hátsó ablakkal kár érte, pedig a beltér alapján még akár hihető is lenne az óraállás. normális felszereltséggel és a képen látható állapotban 2M-t még adnék is érte.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz rwin5 #118291 üzenetére
egy tip-top 147 megvan ennyiből 2008-2009 évjárat, akár Q2 diffi, BOSE hifi, stbstb, ellenőrizhető múlt, kevés km. de 2,5-ből nagyon szép és jó Alfa GT-t kapni. Technikára 147-156 keverék, nagy csomagtartó és vállalható hely a hátsó ülésen, keret nélküli oldalablakok...
-
rbalint88
addikt
válasz Geri89 #118594 üzenetére
nézd meg a 156-ot is, abból olcsóbban van jobb. futóművük nem szereti a fostos magyar utakat, arra számolj rá évi 50ezret, motorral nincs kimondottan nyűg. a korából adódóan rozsdára kell figyelni, de ha nem osztrák és/vagy nem volt rommá törve, akkor nem különösebben rozsdásodós típus egyik sem. tempomatot utólag kb 40ezerért bele lehet rakni, úgyhogy ez ne legyen szempont a választásnál.
-
rbalint88
addikt
válasz Champ1on #118688 üzenetére
pályán 150-nel nyomva és országúton sokat előzgetve, 4személy+fullos csomagtartó mellett 7,5 liter. de a hangja elég fosch. A4-ből 2.4 V6-ot vennék, BMW-ből pedig E39 525d-t, már az új motorost, facelift verziót. csak abból egy jó darab 1,5-2m. egy m-packettes 530i meg 2+. na de hát álmodni ingyen van
-
rbalint88
addikt
válasz Champ1on #118694 üzenetére
Az önsúly nagyon sokat számít. Volt régi 535-ös bmw-m,12-13liter volt a vegyes fogyasztása, pedig az az "eresszük ki a gőzt" autó volt, ennek megfelelően a gázpedál igen sokszor találkozott a padlólemezzel. Viszont gázadás nélkül lehetett vele 50-ig gyorsítani.
A 2.4 v6 sem eszik többet normál körülmények között, mert 2000-nél el lehet váltogatni, míg az 1.8T-nek ott kezd tölteni a turbója, onnantól lesz ereje.
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #118699 üzenetére
húzta az alapjárat, 4-ig felgangolva lehetett vele így közlekedni sík terepen. 1300(-rozsda) kilóhoz a 3,5 literes moci ereje kényelmesen lehetővé tette ezt, mondjuk nem sokszor használtam így.
ne legyél már ilyen értetlen izéke, nyilván nem 4-esben indultam el vele...joamilestoné: azért az 1.9 döci nagyon messze van egy majdnem dupla akkora szívóbenzinestől... ebben nincs kettőstömegű, meg semmi ilyen úri huncutság. nem fulladozott meg krákogott így használva, míg a v6tdi ugyanezt nem szerette, pedig nyomatékosabb volt papíron.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Pardise #118863 üzenetére
10-15 évre vennék egy pár éves legújabb generációs mazda 3-t, 2.0 G120 motorral, közepes vagy magasabb felszereltséggel és becsülettel karbantartanám. sokan huhognak tervezett avulás és stb témában, de szerintem egyik gyártó se úgy tervezi az autóit, hogy a gariidő végén essen szét. plusz a párás szemmel nosztalgiázás, hogy régen még vót benne anyag is egy marhaság, inkább konstrukció kérdése a dolog. ha sikerült eltalálni, akkor a rendszeres karbantartás mellett 30-40 évesen is egy használható, fenntartható autó a maga korlátai között, ha roszz konstrukció, akkor pedig 5 év alatt elporlad, szétesik akkor is, ha hímes-fabergé tojásként bánsz vele.
és hogy miért ajánlok fiatal használtautót? hosszú távra tervezel, akkor a legjobb konstrukciót válaszd, ne köss kompromisszumot felszereltségben, mert az évek és a kilométerek gyűlni fognak mindenben, az értéke csökkenni fog, de így egy jobb autót tudsz venni azonos összegből és ha mégse találnád meg vele a számításod, kisebb lesz az értékvesztése. ahogy írták is, renault és ford nem a legjobb befektetések ilyen szempontból, sok van belőle, sajnos sokan le is lakják -mert nem annyira tartós a belterük-, emiatt foshugy pénzért mennek. ez főleg 3-5 éves időtávon fog nagyon fájni, ha valamiért cserélni kell.
plusz ha imádsz vezetni, akkor a clio -> mazda 3 váltást minden egyes alkalommal jó szívvel fogod nyugtázni, amikor elforgatod a leszabályozásig a motort -
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #118873 üzenetére
Jo az uj auto nyilvan, de nekem ez addig targytalan, amig nem lesz kb 20 millam egy volvo s80 kategorias autora, mert azt tenyleg megtartanam 10 evre, mert nem hianyzik belole semmi. De egy sima hasznalos autoert sajnalnek kiadni 4-5-6 millat, amikor nincs olyan minosegi ugras, amit egy akar 10 eves, toredekebe kerulo auto ne tudna adni es legalabb nyugodtabban hasznalom, mert tudok venni meg egyet, ha veletlenul onhibabol totalkarra tornem.
Nalunk a csalad tobbi resze is ujauto parti es megtartjak 10 evig, de mivel max harom millat tudnak egy ilyen projektbe beletenni, ezert fapados autoval szenvednek ennyi ideig, ahelyett, hogy vennenek egy par eves hasznaltat az uj ar feleert, ami rendesen felszerelt es normalis motor van benne, mert arra az evi max 10e km-re pont mindegy, hogy 0kmesen vagy 3-5 evesen kerul hozzajuk. Pont ma unokatesom autojaval kozlekedek, mert neki a terde van romon es harom hete nem mozdult meg az astra, ami 12 eves, 90e km van benne es 1.2-es motor a kombi kasztnihoz. Fos ulesek, fos motor, fos mindene, de mi fingtunk bele eloszor, olle. Cserebe eszik 10 litert es egy rendes autobol atulve sirsz benne, de UJ!!!! volt 12 eve... Szoval itt is csak azt tudom mondani, hogy az uj auto a gazdagok sportja, valamint kulon bugyrod tartanek fenn a pokolban a silany termekek gyartojanak. -
rbalint88
addikt
válasz bitpork #118876 üzenetére
Az igaz amit irsz a gyartastechnologiarol, de hozza az anyagtudomany is fejlodott, szoval a vekony anyag is tud ugyanolyan eros vagy erosebb lenni, mint a regi. Ha csak az autok biztonsagi szintjet nezzuk, egy 15-20 eves auto adott kategoriaban kb egy sulyban van egy mostanival ugy, hogy az ujnak sokkal magasabb a komfort es biztonsagi felszerelese is. Ha nem fejlodott volna a gyartstechnologia es az anyagtechnologia, akkor kb dupla sulyuak lennenek a mostani modellek. Ja es ugye valtozatlan fogyasztas mellett lettek masfelszer-ketszer erosebbek. Ehhez kepest nem lettek aranyaiban annyival nyugosebbek szerintem. A fo problema azzal van, hogy -jellemzoen mifelenk es balkanabbra- nem akarjak megerteni, hogy ez a fejlodes magaval hozott par plusz karbantartasi tetelt is. Ebben azert sarosak a szervizek is, lasd 1.6hdi turbo elotti olajszuro tisztitasanak hianya...
-
rbalint88
addikt
válasz runner 125 #118878 üzenetére
Jo, most kifuto az s80, de akkor helyettesitsd be egy xc90-re, az uj es 20 milla belole egy patent darab.
Szerintem hitelre autot venni luxus/butasag, kiveve ha munkavegzeshez kell, de akkor meg ugyanugy ott van, hogy vesz egy par eves darabot, csak mondjuk az uj kisauto arabol nem 5eves premiumot vesz, hanem az osszeg felebol 5 eves kompaktot es akkor talan nem vagy nem annyit kell hitelezni es ertekveszesben is jobban all, ha valamiert coresz van es nem tudja fizetni a hitelt, legalabb jobban fedezi a tartozast a kocsi. -
rbalint88
addikt
egészen elcseszett ergonómiája van*, plusz a futóműve nagyon limbó, de gondolom ez az eurovan után nem lesz para.
* totál random elhelyezett gombok, büszke traktorista ülőhelyzet. két óra után úgy érzed magad, mint egy telefosott zokni.
hobizoli: csak példaként írtam, lehetne a 2.0pdtdi olajpumpáját vagy a pd-elemeket is hozni, vagy bármi mást. de amúgy igazad van, felesleges az a cucc oda.
8th: azért ezt átgondolnád, amikor lent marad az ablak két hétig, ha épp nincs garázsod és/vagy esős időszak van.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz h1ght3chzor #118935 üzenetére
se alfa, se bmw. normálisat nem kapsz ennyi pénzből.
-
rbalint88
addikt
válasz Tsebacsi #118998 üzenetére
Vannak gyárilag is gázos autók _szerintem_ ha kulturáltan van bekötve és elvezetve, nem egy undorító bojler van a csomagtartóban, hanem pótkeréktartály vagy rendes kiegészítő tank, akkor nincs vele probléma. Az igénytelen beépítéseket én sem szeretem, de inkább vennék egy normálisan gázosított vagy gyári gázos autót nagy benzinmotorral, mint egy dízelt azonos üzemanyagköltség mellett. Minden szempontból jobb megoldás a fillérbaszástól eltekintve is.
-
rbalint88
addikt
válasz kolosanyi #119044 üzenetére
Passat B5, 5.5. 1M-ig bezárólag kapsz jót a régiből és egy pici ember még terpeszkedhet mögötted. Arra azért számíts, hogy a korából adódóan (10-18év) kell majd rá költögetni, de fenntartható és jó autó. Mondeo kb ugyanez a kategória. Célszerűbb benzinest keresni, azokban általában csak egy Föld-Hold távolság van, nem kettő, mint a dízelekben
-
rbalint88
addikt
válasz raczger #119253 üzenetére
Nekem is ilyen motoros 156 van. Jo auto nagyon. Szokasos dolgokra kell csak figyelni. Arra azert keszuljetek fel, hogy eloben nagyon fos tud lenni, ami kepeken igy nez ki. Inditasnal figyeljetek, hogy lefut-e a prufung, nem villog az izzitasjel (az izzitas/befecskendezeshibat jelez), mas kulonosebb spec dolog nincs. Ahogy nezem a kepeket, bal eleje, elso negede volt torve de fujva mindenkepp. Arban nagyon jo, foleg igy leszervizelve. Magyar utakon eleg kemenyen feszesen mozog, amit a futomuvesnel majd le is kell adozni, szilentek nem tartosak, de cserebe nem dragak. Sok siker hozza!
-
rbalint88
addikt
válasz #16514048 #119255 üzenetére
1.8, 2.5 V6, 3.2 V6
Nekem a kovetkezo is 156 lesz, csak egy fullos 2.5 V6-os paripa piros borbelsovel.
Amugy alfasok nem beszelnek le a 2.0jts-rol sem, de ott azert be lehet szopodni. 2.0 TS kerulendo, bajos motor. 1.6 147-be jo, de 156-ba kicsi, meg sokat eszik, ezert nem annyira ajanlott igazabol. TS-eknel a vezerlesmodositoval szokott gond lenni, ha dizelesen kerreg a motor, akkor 90%-os esellyel azt kell cserelni.raczger: szivesen! Erdemes lecsapni arra az autora, ha nem volt fruttira torve.
GTK tema: ha nekem nem adjak meg a jobbkezet es kiviszik a qvaritka xenonos fenyszorot, az onmagaban gtk, mert 450e egy pilacs
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Honor Magic V2 - origami
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Stellar Blade
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest