-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
Whatever, eddig megúsztam, most meg már ráfogjuk, hogy 135+ (ha kihúzza magát, kb annyi is). De azért az abszurd, hogy 12 évesen még ilyesmiben üljön. Az öv alsó részét egyébként át szokta(m) húzni az ülés kartámasza alatt mindkét oldalon, az öv meg simán jó helyen megy neki (nem a nyakát fogja, hanem a vállát), és van (illetve volt, mert nemrég levette magának) rajta egy tépőzáras övszélesítő párna, hogy ne nyomja véletlenül se.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Dorien
veterán
Annyit szerintem nem spórolsz egy adagolós dízellel egy normális benzinessel szemben. Inkább 1-2 liter az. Persze vannak elcseszett benzines konstrukciók (pl. Chevrolet Lacetti), de ne ezekhez hasonlítsunk.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 95.000Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Predator2
addikt
"abbol is valami régi adagolósba"
Nem vagyok egy nagy autó szakértő, de gondolom az csak "öreg" autóban van, amivel azért már több a probléma is. Nálam viszont a fogyasztás mellett a megbízhatóság fontos szempont.
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Bati0501
őstag
Első autónak ábrándozom róla.A HGT-ről meg álmodozom.
Am városban használnám,de a 8v és a 16v között van vagy 30le különbség,az azért elég sok.Am nem lesz (ilyen) autóm,nem tudnánk feltartani.:/ Pedig sokszor jól jönne,ha nekem is lenne autó.
Ezért gondolkoztam motorban (robogóban),~500e-ből (ennyi kellene egy ilyen Puto-ra) meglenne a jogsi (mert mocira nincs),a felszerelés és maga a motor is,és ennyiért már sztem normálisabb kategória kijönne mind motorból,min bukóból.
-
Dorien
veterán
Régi benzines Swift 1.0 / 1.3 is beéri 5-6 literrel.
Mondjuk magamnak csak végszükség esetén vennék ilyen autót."Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 95.000Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
Ingázásról beszéltünk meg 3 literes fogyasztáskülönbségről, ne keverd ide a hátsó lábteret meg a súlyt.
Neked nem egy kategória a két autó, nekem meg az. Hatalmas szakadék, LOL"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 95.000Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
1.9 dízel Berlingót vezettem 8 évig, most 1.4 benzines Focus Mk1 van.
A Berlingo 6 l körül evett városban, a mostani Focus 7 l körül. Országúton nyugis tempóval fél literrel kevesebb a fogyasztás mindkettőnél."Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 95.000Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
!Overdose!
őstag
A vásárlás óta az összes üzemanyagszámlám megvan, úgyhogy az önámításra talán nem én vagyok a legjobb példa. Volt dízel autóm és lesz is még. Úgy gondolom, hogy van annyi rutinom, hogy tudjam hogy kell vezetni egy benzinest, ahhoz hogy jól fogyasszon, de mégse érjek oda később, mint szeretnék. Abban a dízelnek tagadhatatlan előnye van, hogy tiporva nem ugrik meg annyira a fogyasztása, mint egy benzinesnek. Ahhoz viszont továbbra is tartom magam, hogy átlagos körűlmények között a 3 literes különbség túlzó, de megfelelően hosszú távon már 1-1.5 liter is tetemes összeg.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
parandroid
nagyúr
Németeknél ez úgy megy, hogy a kereskedő lemásolja a jogsidat magának, aláirat veled egy nyilatkozatot, hogy ha hülyeséget csinálsz, akkor a tiéd a felelősség, és a kezedbe nyomja a kulcsot, hogy viszlát egy óra múlva. Azért abba elég sok minden belefér. Próbáltunk így használt és új autót is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
AMD Power
titán
Sajnálom!
Mint látod én sem feszegetem az anyagi korlátaimat. 14 éves Astraval. Sok szerencsétlen meg bedőlt annak a tetves hitelnek. Hála Istennek én annyira vagyok bejelentve ,hogy új autót lazán vehetnék bármikor. De autót hitelre?
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Mágus2
Közösségépítő
Ez csak a mechanikus adagolósokra igaz. Az elektronikus már keményen belenyúl a keverékbe és dúsít, szegényít, amikor kell. A TDI már nem ilyen.
Nekem az adagolós is dúsított hidegen. 0,4 l/h helyett 0,9 l/h fogyasztott alapjáraton is, az több mint a duplája!!!. És a fordulatszám akkor is 903 volt, úgy, mint melegen. A CR dízelt ne is említsem ugye, ami 1,1 l/h val ketyeg 5 fok alatt, melegen 0,5 liter per óra.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Konkrétan többet fogyaszt és ezt többlet ü.a. nélkül csak a szöggel nem lehet elérni. Dúsít.
Liter per órában méri a fogyasztást alapjáraton, de az alapjárati fordulat nem változik, akkor hogy kerül be az a nafta, ami hiányzik a tankból?
TDI-nél a dinamikus előbefecskendezés nagyon picikét mozog csak, viszont a motorvezérlőben látszik, hogy a befecskendezési mennyiség hidegen a kétszerese a meleg értéknek. Hidegen 7mg/str, melegen 3,4 mg/str. Az érték miligramm per ütem.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
Az autóvezetők 90+ %-a (köztük én is) nagy ívben szarja le, hogy pontosan mi történik a gépházban (nyilván alapvető összefüggésekkel illik azért tisztában lenni), egyszerűen csak egy kényelmes, és jól vezethető, de mindenekelőtt megbízható autót akar a pénzéért, amivel az éves kötelező szervizeken kívül egyáltalán ne kelljen foglalkozni.
Nyilván mindig lesz olyan, akinek az autó hobbi is egyben, nincs ezzel semmi gond, meg azzal sem, hogy ők szívesen szöszölgetnek vele, de ez egyrészt egyre ritkább, másrészt a folyamatos technológiai fejlődés miatt egyre nehezebben megvalósítható...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
TaaT
veterán
"megnezed vateran is a regiokat hatalmas szakadekok vannak"
Anno elbontottam egy C2D gépet, most nemrég meg egy 1150-es gépet. Békés megye szintén fekete lyuk ilyen téren, alig van kínálat. Na mondom majd itt helyben lecsapnak a cuccokra az emberek. Hát nem, itt kereslet sincs. Majdnem az összes alkatrészt postán vitték el.
Give them hell Ukraine!
-
Kornel
veterán
mondjuk kíváncsi lennék, hogy az mondeo mk3 tddi-nél a vp44 helyére hogy raknál mechanikus adagolót.
ezt még soha sem hallottam, pedig nem kis guruk vannak a mondeo.hu-nmod: nálam meg az ecu csinál amit csinál, de a vp44 a lényeg, saját hibatárolóval, stb.
egy rendes diagot még egy ford márkaszervizben sem tudnak csinálni, mivel a hibakódok nagy részét nem is látja az ECU.
szóval egy ilyen bonyolult rendszert nem hiszem, hogy üzemszerűen tudnál üzemeltetni mással, mint ahogy tervezték.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
akkor kérek szépen elérhetőséget, aki ezt bevállalja, úgy, hogy garanciát is vállal rá, hogy működni is fog, mert hallottam meg láttam már mesemondó kóklereket, akinek minden jó, csak fizessen az ügyfél.
(#108121) hobizoli:nincs ilyen cucc a márkaszervizekben se sajnos, futottam egy kört ezzel.
ha rossz az adagoló, akkor elküldik ők is valamelyik specialistához, ahogy a csúcsokat is.az adagolón kívül amit említettél, mindent ki lehet olvasni az ecubol, légzsáktól kezdve még az automata klímát is az vezérli, olyan szinten, hogy kb. 20 féle hibát is tud tárolni csak a klímáról, azt is tudja, hogy ha az anyósülésbe a súlyérzékelő szerint nem ül ott ember, akkor nem nyit a jobb első légzsák, megspórolva egy műszerfalburkolatot meg egy lufit, stb.
ezt így oldották meg gyárilag, elég kóklerül.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
erre azt tudom mondani, hogy egs.
nem akarom feszegetni a témát, mert nagyon eltérünk a tárgytól, és kapunk a fejünkre majd, de ha ez valóban járható út lenne, akkor valamelyik guru már megcsinálta volna a mondeo fórumon. ha valami 350k a dieselgödöllönél, nem hiszem, hogy valaki más ugyanezt megcsinálja 50-ért, az ember két szép szeméért. -
!Overdose!
őstag
-
!Overdose!
őstag
Nézd, mindenki úgy tartja karban az autóját, ahogy szeretné. Én például lengéscsillapítót biztos, hogy párban cseréltem volna a helyedben. Levegőszűrőt is gyakrabban cserélek. És ahogy olvasom a topiklakók hozzászólásait a legtöbben így tesznek. Ergo nem feltétlenül az autóink megbízhatatlanabbak vagy kérnek több kopóalkatrészt, hanem más szisztéma szerint tartjuk karban. Az is lehet, hogy mi visszük túlzásba, ez már hit vita. A 240k km-es szerviznél például lecseréltettem a 40k km-t futott hibátlan gyertyákat és az üzemanyagszűrőt is, mert ez a gyári előírás. Szerintem legalább kétszer ennyit is kibírnának, de valószínűleg inkább még többet. És bár ezeket én is ki tudtam volna cserélni otthon az olajjal együtt, de mégis inkább kifizettem azt a 4k munkadíjat azért, hogy fel legyen emelve az autó a csápossal és alaposan át legyen vizsgálva. Még egyszer mondom: nem állítom, hogy autót csak így lehet karbantartani, de én törekszem a 100%-os műszaki állapotra, ami nyilván többe kerül, mint "csak" életben tartani egy autót. Ezt magamnak csinálom, soha senki nem fogja megfizetni.
Kettétört a lengéscsillapító? Akkor gondolom az sem volt még csereéretté rohadva?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Kornel
veterán
ja, gondolom sok vp44-ed volt
mondom, a ford fórumokban minden hónapban akad egy vagy több páciens, akinek akár minden előjel nélkül hal meg, változatos módon. amit te mondasz, az mechanikus hiba esetén előfordulhat pl.a taxis üzemmódról annyit tudok mondani, hogy 90%-ban sose hűlnek ki a motorjaik, ketten, hárman hajtanak egy autót, az egyik éjszakázik, a másik nappalozik, járó motornál cserélnek, legalábbis itt bp-en ez elég gyakori. emellett amíg egy régi dízel még jól bírta a városi üzemmódot is, addig az újabbakról ez már nem mondható el, ld. DPF, amit kifejezetten tönkre vág, kettőstömegű se nagyon szereti az 1-2-1-2-1-2-1-1-1-2 váltogatásokat, főleg ha valaki még falábú is hozzá. erre rátesz még egy lapáttal, hogy belehazudják a 30 ezres olajcserét, kisbetűvel megemlítve, hogy város esetén 10.000 mondjuk, ezzel is csökkentve az élettartamot, ld. dci, tdci, stb., amik szépen térdelnek le az extrém olajcsere periódusoktól.
emellett ha szétnézel bp-en, ami gyakorlatilag az egyetlen város mo-on, ahol városinak mondható a forgalom, egyre több autós vált hybrid-re, mivel nincs "kedvük" a fent említett költségeket finanszírozniuk.
-
Dorien
veterán
Akkor a gép nyilván túl van már néhány költséges szervizen. Hosszú távú használatnál a dízel általában visszahozza az árát az üzemanyagon, rövid távon nem biztos. Sok ember 3-5 évre vesz autót, kemény 8-10e km / év futásra. Na erre igazi lutri egy sokéves CR dízel.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 95.000Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
mdani01
aktív tag
156-os regen nekem is tetszett, aztan elmult a varazsa. Volt igazgatomnak 166-sa volt (facelift elotti) szvsz az egy nem hu de szep auto (szamomra kifejezetten ronda). Fianak 159 kombi volt az viszont mar tetszett formara es belsore szep, olyannal jarnek szivesen Csajoknak biztos bejovos a szivdogleszto olasz desing
iPhone 6S SpaceGray
-
Dorien
veterán
Hát hogy neked mit sugall, az a te dolgod. Én is dízel Focust vettem volna a jobb fogyasztás és a gyorsan ébredő nyomaték miatt ha nem lenne ott az adagoló / turbó / CR alkatrészek rizikója. A benzines meg csendesebben, simábban jár, és nagyobb fordulatszám tartományon lehet használni. Ezt is meg lehet szeretni.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 95.000Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
!Overdose!
őstag
Az első generációs dízel Mazda 6 egy betegágy, ha bántja az elvakult dízelpárti szemedet, ha nem. Persze én elhiszem, hogy van egy taxis ismerősöd, aki már millió km felett jár egy ilyennel és kétévente 30k-ból tartja karban, de a többi ember tapasztalata azt mutatja, hogy ilyet még újonnan sem szabadott volna venni, nemhogy használtan.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- E-roller topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen