-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
válasz proci985 #109404 üzenetére
Nem írtad el az árakat?
Egyébként én néznék egy 2 literes szívó benzines Nissan X-Trailt. Szinte teljesen újszerűek beleférnek a most kifutott generációból. Nagyon jó az összkerékhajtásuk, van hasmagasságuk, szóval jó gumikkal bármilyen időjárási körülményekkel hazavisz majd. Ha nem találsz benzinest, egy 2.0 dci is jó lehet, azok is jól sikerültek, és azért a 175 lovasok szedik a pacskert.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz proci985 #109404 üzenetére
X-Trail nem terepjaro, emelt hasmagassagu kombi, jo 4WD hajtással, alváz nélkül.
Pedig a celjaid alapján első körben en is hasonlóban gondolkodnek. Outlander, X-Trail, RAV4 vonal, vagy Subaru.
Ha nem kell SUV, Lexus, Volvo vonalon maradnék. Előbbiek persze hatsokerekesek, de van belőlük AWD verzió is, ahogy a Volvo-kbol is, de itt alapból elsokerekhajtasrol beszélünk. Az S80 egyébként nem túl nagy, kb. 5-os BMW méret. Jo kis T5 benzinnel ha kell a power, vagy akar a 2.4-es szivobenzinnel is vállalható de a D5 motorok is kiemelkedően jo konstrukciók ugy amblokk' a diesel piacon.
Volvo-n belül XC70, S80, S6 - ebben a sorrendben. 8 körül egyébként már lesz új 60-as is: 01, 02"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz proci985 #109416 üzenetére
Másik topikban írtam egy kis hosszab szösszenetet a Legáról.
D4-ből több féle van. Van a rövidített D5 löketű 4 hengeresített (2010-től) meg van egy újabb tisztalapról fejlesztett (2013-tól). De egyikről sem hallani rosszakat de nyilván az 5 hengeres D5 elpusztíthatatlanságát nem fogják hozni.
Akkor az IS250-et is nézd meg közelebbről.
Meg esetleg az alaktrész/szervíz áraknak is utána olvasnék a helyedben ott mennyibe fájnak ezek a dolgok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
runner 125
nagyúr
válasz proci985 #109416 üzenetére
A Volvo dieselek elenevezésén nehéz eligazodni, az 5 hengeres dieseleknél mindig az éppen legerősebb, aktuális 2.4-es 5 hengeres diesel motort hívják D5-nek.
A D4 egy 2 literes, de ugyanúgy a D5 alapokra épített, 5 hengeres blokk. Elviekben a löket hosszának csökkentésével érték el a 2 literes hengerűrtartalmat. (A pár éves Volvo-kban már ez a blokk van, de a korábbi, már a 2. genes S60-ba ugyanúgy belerakták a 2 literes 4 hengeres PSA dieselt, amit ugyanúgy D4-nek hívtak.)
Ezzel tapasztalatom nincs, mivel nagyon új, 1-2 forumbejegyzést olvastam csak róla, amelyek egyelőre meggyőző tapasztalatokról számoltak be. Teljesítményét tekintve a 163 le már elegendőnek mondható az S80-ba.
Az akár 1,5-2m ft-os árkülönbség a klasszik 2.4 D5 javára nem véletlen. 15 éves múlttal rendelkező, az egyik legjobb Bosch rendszerű diesel, nagyon megbízható, üzembiztos, kiforrott, az alapvető szervizperiódusoknál többet nem igénylő blokk. Ha hosszú távra tervezel megéri a felárat, elvégre ez még nem downsizing korban született.
Ott van még az ugyanúgy D5 alapokra épített D3 elnevezésű is, ami pl. XC70-ekben jellemzőbb. Pontosan ugyanaz a 2.4-es blokk, turbo, minden, mint a legerősebb 225 le-s D5-ben, csak sw-rel fojtott.
A D2 pedig a legksiebb, 1.6-os diesel blokk. Vicc, de belerakták az S80-ba is. Tudomásom szerint továbbra is a PSA-konszerntől (HDi) származik, én kerülném.Qru
A rövidített löketű, D5 alapokra épített ugyanúgy 5 hengeres, ez tuti.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz proci985 #109611 üzenetére
1.5x terfogataram igenye van, meg 10 fok alatt nehezebb indul vele az auto, 1-2sec-l tovabb kell oninditozni, 0 fok alatt meg mar qrva szarul indul vele, a 10+ sec koszorules se ritka
ecceruen a gyari 1.5x-ere kell cserelni az injektorokat, azonos szbavynut, EV1/EV6 vagy High-Z/Low-Z nem mind1
meg nemelyik autonal nem art melle az AC-t is vmi rajabbra cserelni, ami meggyozi a nagyobb terfogataramigenyt is a kello nyomassal
de emiatt ugy kell szamolni vele, hogy a literenkenti arat, ami a kutnal ki van irva is 1.5x-l szamolod" To determine the amount of "extra" fuel required compared to straight gasoline at stoichiometric mixtures, simply divide the AFRs. For instance, comparing E85 to 100% gasoline, the extra fuel factor is 14.68/9.87 = 1.49. This will require an alteration to the REQ_FUEL value of 149% (less if the gasoline already contained some ethanol or MTBE - most do - so a value of 146% is more typical).
Note that the fuel flow will increase by 46% under all conditions with E85 versus gasoline, and your fuel pump and injectors must be capable of the higher flow under high load conditions. "
105-s oktanszam, szoval a ECU tobb elogyujtast tud adni vele, amivel a nyomatek es emaitta a leoro nohet, HA(!!) ki tudja hasznalni ezt
ha nem veszi szigorubbra az elogyujast, nem keresi folyamatosan a kopogasi hatart, akkor nem fog tortenni semmi kb[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Declare
őstag
válasz proci985 #109618 üzenetére
Van ilyen a csaladban S40 szemelyeben. Vlszeg ugyan az a motor. Hat szerintem nem egy eltalalt konstrukcio. Sokat eszik es irto lagymatag. Ha etanolt tankolsz meg gyengebb es meg többet eszik....szvsz semmi ertelme inkabb egy erösebb benzines vagy egy dizelt nezegess belöle
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz proci985 #109671 üzenetére
Nyilvan Te tudod, mennyit mesz, milyen körülmenyek között, mennyi az ado/üzemanyag stb....nekem a palyan ingazni az alapbol azt jelenti, hogy dizel es 6 sebesseg.
Tudtommal nem egy problemas motor, szoval az is egy szempont. Az S40 alatt baromi lomha....ellenben 10 litert ugy beveszi, mint a szel, raadasul 5 sebesseges, szoval palyan se jo, de mondom ez s40 nem a c30. Azt a kocsit nem ismerem.
Viszont cserebe nem kell felned a dizel betegsegektöl es a magas szerviz költsegektöl
-
Declare
őstag
válasz proci985 #109964 üzenetére
Azert ha azt nezzük, hogy a mai napig szvsz egy jo kiallasu, komfortos, utazo auto, takarekos es erös dizellel....klassz...mondjuk a linkelt kocsi elhasznalodott feher börülese az nem kellene, de egy szep belsövel....mondjuk azert ennyi km el, ennyi idösen szvsz erre 1M lazan ra lehet tolni (bmw alkatreszek) kb megvasarlas utan nem? (turbo, automatavalto....sok egyeb)...meg lehet, hogy nagyon keveset mondtam? ugy mondjuk mar nem olcso
-
runner 125
nagyúr
válasz proci985 #110052 üzenetére
Kérdés h te hol húzod meg a terepjáró vonalat.
Korábban válaszoltam az X-Trail-es postodra, az nem terepjáró, hanem egy emelt hasmagasságú kombi, 4 kerékhajtással, mint ahogy itt Mo.-n az utakon lévő "terepjárók" 90%-a. A HR-V-t én sem azért vásároltam, mert tanyán laknék. Telente Ausztriában nagy ritkán jól jön a 4WD, de idén pl. ott is enyhe tél volt, Mo.-n meg gyakorlatilag nem volt, de csupán ennyi a 4 kerékhajtás oka. Emellett egyszerűen kényelmes a ki - beszállás, rövid távokra előnyösebb a benzinmotor, könnyebb vele padkát ugrani, vagy pl. ha elmegyünk bringázni, kirándulni, nem kell kínlódni 1-1 erdei úton, hanem magabiztosan be lehet hajtani és így tovább. Haldex rendszer miatt alap esetben csak az eleje hajt, így a fogyi sem ugrik meg aszfalton. Sok előnye van, nagyon bírom."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Declare
őstag
válasz proci985 #109968 üzenetére
Miert?
Egyebkent kisse vicces, ha azt nezzük, mindenki azon sirankozik (elöre, tapasztalat nelkül persze), hogy huuuua tsi motorok ugye azert sz@rok, mert nem mennek el 200k km-t sem, mert tuti felrobban, ugyanakkor egy dizel amiben van 300k km azt mar nem venned meg, mert sok a 300k km...na akkor most mi is van? Miert ne mehetne egy 3 literes dizel motor 4-500k km-t?
-
válasz proci985 #110072 üzenetére
Azért annyira ne legyünk előítéletesek...Domiban is Isten tudja mennyi km van, de simán megfutja a 2000km+ utakat max egy keréknyomást kell igazítani a leterheltség ütemében. Óvatilag használva lett meg vele a 35k km tavaly úgy hogy még az első pár hónapban a Gazsi volt használat alatt. És lett egy kemény féklámpa visszajelző hibám ennyi idő alatt (valami 6k HUF). Szóval az hogy 300k van egy kocsiban alaphangon csak elhanyagolt autónál okoz gondot. Tény hogy öregszik és nagyobb az esélye az öregedés miatti fáradásnak, de emlékeztetnélek hogy új autóknak is vannak igen csak meglepő hibái, akár az első pár kilométeren is...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-