-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
Hali,
jelenleg egy '96-os B Corsát hajtok, jön-megy-intézkedik, ahogy szokták mondani. Első autó, elég jó áron jutottam hozzá tavaly (70 ezezért vettem), de bármennyire is szeretem, idén év végén lejár a műszaki és valszeg lakatoltatás nélkül nem is kapna már újat, valamint keresek egy kicsit újabb autót amiben jobb érzés ütközni (azért szegény kis corsa nem elég hogy régi, még rohad is, ütközés esetén azért rendesen hajlana).
Az a helyzet hogy nekem csak alkalmi használatra kéne autó, többször városban mint pályán.HaHu-n beírtam keresőbe az alábbiakat:
- használt / garanciális / új;
- csak fényképes;
- vételár: 200k - 600k;
- évjárat: 2004 - 2012;
- állapot: ami a Normál csoporton belül van;
- benzin / elektromos / hibrid;
- érvényes magyar okmányokkal;
- műszaki érvényes legalább 2019-ig;
- Budapest és Pest megye.Van 179 találat.
Röviden a lista:
- rengeteg Daewoo Matiz illetve Kalos;
- rengeteg Chevrolet Spark, Ford Ka;
- sok Pug 206, Fabia, Chevrolet Kalos / Lacetti / Aveo, Suzuki Alto, Fiat Punto;
- kevés C Corsa, Polo, Clio, Twingo, Thalia, Fiesta, Pug 307, Swift, Ignis, Ibiza, Seicento, Megane, Kia Rio, Hyundai Getz, Dacia Logan, Daihatsu Cuore;
- 1 Cordoba, 1 Opel Agila, 1 Golf, 1 Lupo, 1 Hyundai Accent, 1 Focus, 1 Kia Picanto, 1 Suzuki Liana, 1 Daewoo Tacuma.Az összes talált autó 2004-2006-os.
200-450k-ig:
Cordoba, Cuore, Lacetti, Lupo, Matiz, Kalos, Spark, Seicento, Megane, Ka, Punto, Polo, Liana, Picanto, 206, Alto, Megane.Csak 450k-tól van:
Cuore, C Corsa, Swift, Ignis, Fabia, Golf IV, Fiesta, 206, 307. Ezek 2004-2006-os autók.500k-tól befigyel:
1 Micra, 1 Octavia, 1 Mitsubishi Colt, 1 Focus, 1 Polo, 1 Thalia, 1 Xsara, 1 Picasso, 2 G Astra, 2 307, 2 Citroen C5, 2 Ibiza, 2 Swift, 2 Wagon R+, 3 Fiesta, 4 Ignis, 5 Punto, sok 206, sok Fabia.Arra legközelebb azért figyelni fogok hogy rendesen beférjek a kocsiba. 186 centimmel súrolja a tetőt a fejem, és nem állítható se az ülésmagasság, se a kormány dőlésszöge a kis Corsában.
Legközelebb lehet elmerészkedek 700k-ig.
-
proof88
addikt
válasz LuckyL #161985 üzenetére
Értem, köszi ezt észben tartom! 700 ezerig emelve nem fogom bepipálni.
Megnéztem most 600-ig, szerencsére csak 2 autót zártam ki múltkor a többi feltétellel párosítva, 1 Daewoo Kalos és egy Chev Aveo. Érdekesség hogy ez az Aveo azért kakukktojás mert 2008-as évjárat, szóval a legfiatalabb a talált autók közül. 590 ezer forinttal a lista felső részén helyezkedik el, már motorblokk csere is volt benne.
-
proof88
addikt
válasz proof88 #161984 üzenetére
Folytatva a gondolatmenetet, kiszedtem az érvényes magyar okmányokkal feltételt a szűrésből, valamint módosítottam az ársávot 600-700 ezerre. Nos, 141 találat van csak ebben a szűk sávban.
Az alábbi ugyanazon típusok vannak itt is, hasonló arányban:
itt is van 1 Polo, 1 C5, 1 Accent, 1 Octavia, 1 Wagon R+, 1 Kia Rio, 1 Aveo, 1 Agila, 1 Ignis, 1 Thalia, 1 Logan, 1 Xsara, 1 Chev Nubira, 1 Lacetti, 1 Daewoo Nubira, illetve néhány Stilo, Colt, Pug 206, 307, Clio, C Corsa, Swift, Fiesta, Ka, Fabia, Ibiza, Chev Kalos, Punto, Getz, Megane.Előző ársávhoz képest itt már több Cordoba, Micra, Focus, G Astra, Picasso, Lupo van.
Újak az előző ársávhoz képest (vagyis ezeknek ez az alja):
1 Dodge Neon 2, 1 Yaris, 1 C Vectra, 1 Mazda 6, 1 Kia Cerato, 1 Citroen C2, 1 VW Fox, 1 Astra Classic (tudom ez nem egyenlő a G Astra-val csak hasonlít), 1 Astra Classic II, 1 H Astra, 1 Ford Fusion, 1 Mondeo, 1 Hyundai Matrix, 1 Rover 45, 1 Lancia Ypsilon Y, 1 Pug 207, 1 Corolla, 1 Renault Scenic, 1 Laguna, 1 Modus, 1 Mitsubishi Space Star, 1 Lancer, 1 Forfour, 1 Fiat Idea, 1 Chrysler PT Cruiser, 1 Berlingo, illetve néhány Smart Fortwo, Fiat Panda, Grande Punto, Chev Matiz (tudom előbbi listában volt 1 Matiz de az Daewoo alatt volt), Ford Streetka.
Van néhány Alfa Romeo is (147, 156).Van néhány 2007-2008-as kocsi is az ársávban.
Összességében tehát azt látjuk, hogy 200 és 700 ezer között zömében 2004-2006-os autók vannak, illetve néhány 2007-2008-as. Feljebb már nem fogok menni a keresésben.
-
proof88
addikt
válasz Richard! #162047 üzenetére
Megnézem miket találok.
Integrale: tudom nagyjából mit akarok, Berlingot biztos nem, csak kíváncsi voltam milyen autókat találok és azért írtam a listát. Most az lesz hogy a talált típusokból kiválasztom amik ránézésre tetszenek, aztán megnézem hogy azoknak a típusoknak egyébként mennyi az alja meg a teteje, mert ha kiderül hogy 600-ért láttam valamit ami nagyon szép de egyébként másfél milláért árulják az összeset akkor inkább választok egy másik típust.
-
proof88
addikt
válasz alázógyík #162156 üzenetére
Azon gondolkodtam, 11 kg/LE hogy lehet borzalmasan gyenge?
Korábban azt hittem hogy ha az ember nagyjából tudja a kg/LE arányt egy autónál akkor be lehet lőni hogy mégis kb mennyire gyenge, de már kezdek elbizonytalanodni.
Ugye nekem van egy 850 kilós B Corsám 45 LE-vel, ami majdnem 20 kg/LE. Kb olyan is gyorsulásra mint egy bérgokart ami szintén 20 kg/LE környékén van ha a gokartot 145 kilónak, a benne ülőt 75 kilósnak tekintjük, a motor meg mondjuk 10 LE.
De múltkor vezettem egy D Corsát ami kb 1 tonna, és 90 LE-s motor volt benne, vagyis kb 11-12 kg/LE, de erősen elgondolkodtam hogy a B Corsám a fürgébb vagy ez a D. Pedig majdnem feleannyi ennek a kg/LE aránya. Még mutattam is havernak hogy nézd meg, lepadlózom az autót és csak ennyit gyorsul, na az érzetre tényleg lomha volt.
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
Milyen előnyöket és hátrányokat lehet állítani szerintetek használt autó vásárlás esetén magányszemélytől, illetve kereskedőtől ?
Illetve, van-e előnye ill. hátránya márkakereskedésben venni használt autót szemben random kereskedésből?
-
proof88
addikt
válasz rasotamas #162778 üzenetére
Köszi!
Még amit észrevettem, hogy márkakereskedések is hirdetnek használt autókat.
Pl Opel márkakereskedések C Corsákat is.
Néha nem tudom eldönteni, hogy kb azonos évjáratú C Corsák között is miért van érdemi árkülönbség. Simán láttam 2006-os C Corsát 800 ezezért is, és 1.2 millióért is. Ha jól emlékszem, még a km állás is hasonló volt, bár ezt próbálom általában ignorálni.
Mindenesetre azon is gondolkodtam, hogy vegyek egy késői C Corsát, vagy inkább egy korai D-t.
Összességében egy kisebb autót szeretnék (de azért ne legyen olyan kicsi mint mondjuk egy Daewoo Matiz), lehet C Corsa méretű, lehet kicsit dagibb is pl mint a D, nézegettem Focusokat is, az a forma is bejön.
Az a lényeg hogy viszonylag biztonságos legyen, ha már ezen autók tömege viszonylag kicsi, legalább jól gyűrődjenek és több légzsák is legyen.
Mivel szeretném ha működnének még a légzsákok, ezért is ragaszkodom ahhoz hogy legalább 2005-ös autó legyen, félek egy 2001-esnél már sokkal kisebb az esély hogy rendesen kinyílik ha szükség van rá.
EuroNCAP törésteszteken a C is jól szerepelt (4*), de a D és mondjuk egy 2006-os Focus 5*-ot is megkapott.
Ami még nagyon tetszik, azok a 2006 környéki H Astrák, a forma és a lámpák nagyon bejönnek.Sajnos arra jöttem rá, hogy hasonlóan mint az ingatlan.com-on, hahu-n is nehéz szűrni, köszönhetően a hirdetőknek. Pl van aki csak azt jelöli be, hogy utasoldali légzsák, a vezetőoldalit nem jelöli be. Én meg nyilván próbálok úgy szűrni hogy minél kevesebb találat legyen, próbálok az idővel is gazdálkodni. Volt hogy inkább nem jelöltem be a légzsákokat, hanem az adott autó felszereltségét jelző fantázianév alapján próbáltam szortírozni, pl Opelnél a Cosmo a legnagyobb felszereltség asszem.
Sőt képek alapján is, pl volt olyan hogy kereskedő felrakott C Corsát, bejelölte hogy van oldallégzsák, képek alapján viszont szerintem sima oldallégzsák nélküli ülések voltak a kocsiban, ezért inkább azt a hirdetést nem veszem figyelembe.Szóval most próbálok oldallégzsákos autókat nézni, sőt arra gondoltam hogy a függönylégzsák is jó ha van. Annyi barom van, nem szeretném ha egy nem megadott jobbkezesnél kifejeljem az ablakot.
Örülök, hogy egyre több lufi van az autókban, meg most olvastam arról hogyan is működik a patronos öv előfeszítő, nyilván nem teljesen komolyan mondom de ezekben a modernebb autókban egész laza lehet átélni egy nagyobb csattanást is amikor minden működik, persze senki ne tapasztalja meg![ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz LuckyL #162939 üzenetére
Tudom.
A 2000 környékén gyártott Takata légzsákok 50%-os valószínűséggel nyílnak ki, ezt a tanulmányt vki linkelte múltkor. Ezért kerülném őket, ahogy írtam.
2006-osok is több mint 10 évesek, de azért mégiscsak sokkal nagyobb valószínűséggel nyílnak ki, mint 50%. Sőt, nézegettem 2007-2009-es autókat is, mik férnek bele a keretbe.Laraxior: nem az, hogy annyira tartok tőle, de ami néha belvárosban megy az agyhalál.
von toth: értem, de a 2006 környékiek már egész korrektül gyűrödnek, főleg ha a kasztnit nem eszi a rozsda. Viszont nem nagyon van pénzem egy 2012+-os autóra.
-
proof88
addikt
válasz Laraxior #162950 üzenetére
ejj ...
Jobb is hogy nem nyílt ki, ilyen övvel csak durvább sérülést okozott volna ... bár valszeg ha nyílt volna, akkor az öv is jobban megfog, gondolom akkor mehetett gallyra az öv amikor a légzsák is az előző tulajnál ... Bár az egy dolog hogy az övfeszítő patron nem működött, attól még magának az övnek meg kellett volna fognia, nem? Az egy kőegyszerű mechanikus szerkezet elvileg ...
Az a Lancia Y a háttérben tetszetős, asszem 2006-os modell, de érdekes módon az előző generációból (2000) és a következő generációból (2015) származó modellek is 2-2 csillagot kaptak csak valamiért. A 2000-es autón nem csodálkozok, de a 2015-ös furán néz ki a listában egyedül 2*-osként a többi 2015-ös között.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz Integrale #162958 üzenetére
Én értem, hogy régen egy 5* az lehet hogy ma csak 2*, de mindenképpen 2012 előtti autókat nézegetek, mert ennyi a keret. Azokat viszont jól össze lehet hasonlítani a régi rendszer szerint. Ettől függetlenül értem, hogy egy 2006-os C Corsa ami 4*-ot ért el, ma valszeg nem annyit érne el. Amit látok hahu-n, az alapján árban a határ az valahol a késői C Corsák ill. korai D Corsák környékén van. Amire még jöhet némi szerviz költség, azzal számolok.
A mostani autó, amit vezetek, az egy B Corsa, ami 97-ben ért el 2*-ot.
És azért is nézegetem a törésteszteket, hogy azért legyen nagyjából egy képem arról, hogy melyik autóban mennyi valószínűséggel fog a testemre csavarodni a deformálódó kasztni. Természetesen ezt csak az akkori tesztek alapján.
Azzal meg nem számolok, mi van ha frontálisan ütközök egy kamionnal, mert az ellen a 2 tonnás nagyautó sem véd.
Volvókat sem zárom ki, csak valamiért nem nagyon dobott fel nekem olyan a hahu. Próbálom a keresést változtatni.Igazából vennék én valami keménytetős kabriót is, a függönylégzsák-mániám ezen a héten kezdődött.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz rasotamas #162971 üzenetére
Nos, igazából csak annyi biztos, hogy szeretném lecserélni idén a 22 éves B Corsámat, amit lassan 1 éve elégedetten használok. 70 ezerért vettem. Az elégedettség abban nyilvánul meg, hogy alig volt szervizköltségem rá, a kötelező szervizeléseken kívül kerékcsapágyat kellett csak cserélni - igaz azt mondjuk 2x. Gumival nem spóroltam, szeretném ha tapadna, nem akarok meghalni meg másokat veszélyeztetni.
De ez minden, csak nem biztonságos. Szét van rohadva 1-2 helyen a kasztni, meg eleve nem gyűrődik úgy, ahogy kéne. Ki lehet lakatoltatni, de ez több helyen is rohad, szerintem nem éri meg rá költeni. Eladom majd valakinek, aki meg akarja venni, még fél évig van rajta műszaki, ha másra nem, donornak jó lenne, mert minden működik rajta.
Tehát nyilván bármilyen másik autó amit megvennék, biztonságosabb lenne számomra, hiszen az árkategória amiben keresgélek, ennél többnyire újabb generációs autókat tartalmaz márkától függetlenül, és még a rozsda is kevesebb rajtuk. A légzsák téma egy külön dolog amire csak kitértem a napokban, mert megtetszett.
Ráadásul azért mégiscsak jól jönne néha a klíma, sőt ebben kormányszervó sincs, ahhoz is hozzászoktam már.A keretet nem nagyon tudtam rendesen belőni eddig, mert először azt mondtam, hogy 500-ért veszek egy következő gen. C Corsát, csak aztán szétnéztem és arra jöttem rá, hogy a C-k alja gyakorlatilag az 500, azok is inkább 2001 körüliek, a 2006-osak egészen 1 millióig, vagy annál kicsit többre vannak árazva. Ezért gondoltam, kicsit növelem a keretet, hogy a C generációból kései példányokat is láthassak. Ekkor jött be az elbizonytalanodás, hiszen 1 millió körül van már néhány D is, 2006 körüliek, akkor volt a következő generáció váltás. Gondolkodtam Astrán is (H).
De nem vagyok Opel-függő, csupán tetszik. Meg nekem életem első autója ez a 22 éves kis Corsa, megszerettem.
Sok más autó is tetszik.Szóval a keret valahol 1 millió körül van. Plusz némi szervizköltség. Benzineseket nézek, mert ritkán járok nagy távokra. Többször lenne rövidebb távokra használva. Sőt, bizonyos időszakokban csak hetente venném elő kicsit. Ritkán mennék vele több száz km-t egyszerre. Nem baj, ha nincs 3-4 literes álomfogyasztás, most is 6-10 között van. Nem baj, ha nem utazóautót veszek, már megszoktam hogy kicsit kényelmetlen olyankor, de azt már beállítottam, hogy állítható legyen a kormány meg az ülésmagasság is, azért mégiscsak 186 centi vagyok, egyenes háttal ülve eléri a hajam a tetőt és egyébként is rohadt idegesítő a szemmagasságban lévő tükör.
Valaki írta, hogy nézegessek Volvokat. Valamiért a szűrőmben nem jelentek meg eddig. Hát rájöttem, miért: hahu-n csak annyit beírok hogy Volvo, meg 2005-ös évjárat, meg benzin, és máris csak ~240 találat van, pedig még azt sem állítottam be, hogy az ország mely részén. Van 2 db 500-ért, de azok jobbkormányosok, azokat nem erőltetném. A többi 1 millió körül kezdődik, nagyon szép, nehéz és erős autók, S40-S80 1400-1600 kilóval, erős motorral. Ránézek és az jut eszembe, hogy milyen fasza, mindig is tetszettek a Volvók, de félek nekilendülni ezeknek úgy, hogy kb 1 milliót érzek keretnek magamnak, úgy hogy még legyen 2-300 ft egyéb költségekre. A linkelt blogot még nem nyálaztam át, mentségemre szóljon ezt igyekszem hamar bepótolni.
-
proof88
addikt
Valaki linkelte valamikor korábban azt a weblapot, ahol időrendben (hirdetéskód alapján sorrendbe rakva) lehet listázni a hirdetéseket. Többet akartam írni, de egyelőre ennyi.
-
proof88
addikt
válasz KAMELOT #163346 üzenetére
Én nem értek az autókhoz, de hogy sikerült 3 ezerért darabját venni a guminak?
Én tavaly a B Corsámra 32-ért vettem a 13"-as nyári szettet, 1 évesen, használtan, szóval darabja 8 ezer volt. De az 1 éves és majdnem gyári profilmélységgel.
Téli szettet is hasonlóan vettem, 36-ért.
Gondolom annak a bömösnek nem 13"-as kerekei vannak. -
proof88
addikt
válasz LuckyL #163798 üzenetére
De én most nem a ti témátokra reagáltam, hanem csak bedobtam, mert elbizonytalanodtam - egy csomó 8-12 éves kicsi kocsit másfél millió körül árulnak, pl D Corsa, ez a Colt meg 5 évesen ennyi, 90 LE-vel. Lehet ezzel is meg lennék elégedve? Vannak pl 60 LE-s 5 éves VW Up-ok is ezen az áron, ezzel a Colttal talán kicsit haladni is lehet jobban, magyarázzátok meg, miért vegyek akkor ~10 éves Corsát? Elbizonytalanodtam, ennyi a bajom.
-
proof88
addikt
Sziasztok,
van ez a voltetorve.hu oldal, használtátok már? Én próbáltam egy autóra, de "Erre a járműre nem található kárkalkuláció" üzenetet kaptam, szóval ha megbízhatok ebben, akkor elvileg biztosító társaságnak nem lett jelentve káreset, jól gondolom? Vagy lehet hogy friss a káreset, több hetes átfutási ideje lenne? Vagy lehet nem is lett bejelentve a kár biztosítónak?
Pedig ez az autó szerintem biztosan törve volt. Az eladó nagyon készségesen előre felrakta a rendszámot és az alvázszámot ami alapján kerestem, ráadásul a képek is alapból megtekinthetőek HD-ban. Az első lökhárító, valamint a motorháztető jobb széle alapján mondom hogy itt több elem is javításra szorult.
Valamint még egy dolog, bár ebben nem vagyok biztos: van kép felnyitott motorháztetővel, és nem látom a zárhídon a szokásos feliratokat, ezért gondoltam hogy lehet az is cserélve lett.
Az autó eleinte azért keltette fel érdeklődésemet, mert nem értettem, miért árulnak egy 2013-as, kevés km-es autót olyan áron, mintha 2008 környéki lenne, azaz laza 5 év árkülönbséggel. -
proof88
addikt
válasz grizlisandor #163848 üzenetére
Jogos, ezt figyelmen kívül is hagytam.
-
proof88
addikt
válasz DJGABI #163919 üzenetére
96-os B Corsa-m van, 186 centivel nem igazán férek el benne rendesen, bár nekem City verzióm van, abban se az ülésmagasság, se a kormány nem állítható. Bár nagyon nem is látom értelmét ülésmagasság állításnak, lentebb nem lehetne, feljebb meg csak jobban verném fejjel a tetőt. Állandóan szemmagasságban van a középső tükör, szóval dőlni szoktam jobbra-balra ha zebra felé közeledek hogy tuti lássak mindent.
Szerintem B Corsából nincs olyan változat ahol ezek állíthatóak.
Az ülés számomra nem kényelmes hosszútávon, bár gondolom ki is van már ülve.Általában a B Corsák már nagyon rozsdásak, főleg kerékjáratoknál, hátsó felfüggesztés bekötési pont, amik megtekinthetőek ha csomagtartót felnyitod, akkor vagy egyből látszik, vagy le kell venni az eltávolítható műanyag "ablakot" és látszik ahol csatlakozik a rugóstag a kasztnihoz. Küszöb is rozsdásodik. Random rozsdafoltok ajtók random pontjain felületen, az a kisebbik gond monjduk
Télen gyorsan, pár perc után már fújja a fűtés a meleget, az jó. Nem igazán volt gondom ablakpárásodással sosem, jól lehet szellőztetni.
Szerintem 400 ezerért olyan B Corsát kapsz ami 2000-es évjáratú és már elektromos ablakemelő van hozzá, valamint klíma. De szerintem az is rozsdás lesz, bár lehet hogy jó ha már átesett korábban lakatoláson vagy jobban volt tárolva.
Meg lehet 1 vagy 2 db légzsák is hozzá, bár azok szerintem úgysem fognak már kinyílni 18 év után.F Astra-t találsz hahu-n 94-eset kevés km-rel (~43 ezer körül) elvileg patika állapotban, mondjuk az jóval 400 felett van, csak tegnap pont láttam.
-
proof88
addikt
válasz Coccolino_O #164055 üzenetére
Corsa D-ből próbáltam élőben 2013-as forgalomba helyezésűt, de még nem facelift-eset. Legalábbis a lámpái még FL előttinek néztek ki. 1 tonna a kasztni. Ha jól emlékszem, 63 kW azaz 84 LE volt, 1.3-as motor v 1.4-es motor talán? Megvártam hogy bemelegedjen, vagyis 20-30 percet kocsikáztam vele, majd felmentem M3 bevezető szakaszra hogy érezzem kb mennyire húz. Klíma nélkül teljesen jó, klímát bekapcsolva viszont érezhetően lomhább lett, nagyon lassan gyorsult. Klímával városon belül is türelem kell a gyorsuláshoz, mondjuk én türelmes típus vagyok, bár egy másik énem azért haladna jobban.
Szóval itt számomra egyértelmű lett, hogy ennél gyengébb motorral szerelt Corsát nem szeretnék venni. Innentől kezdve, félek a gyengébb motorral szerelt Corsáktól, pl itt van ez, de elég gyérnek tartom azt a 69 LE-t az 1 tonnához.
Jelenleg egy 845 kilós, 45 LE-s B Corsa tulaja vagyok, 18.7-es kg/LE aránnyal ami elég lomha, na most ez a linkelt 14.8 kg/LE-s Corsa elhiszem hogy jobban húz, de csak addig amíg be nem kapcsolom a klímát. Persze elvan az ember ezzel is, csak én is egy kicsit dinamikusabb járművet keresek.
Mondom mindenzt úgy, hogy ebben a topikban sok embernél a dinamikus közlekedés valahol 10 kg/LE aránynál kezdődik ... -
proof88
addikt
Szép autó, még akkor is ha fehér. Mi a véleményetek a hirdetés szövegéről?
Dokumentumoknál szervizkönyv 2013-nál jegyzi a 48 ezer km-t. Német, ezért gondolom onnan lett behozva. Létezik szerintetek, hogy 2009-es autó 4 év alatt csupán 48 ezer km-t tesz meg Németországban 1.6-os motorral? -
proof88
addikt
válasz Gergőke88 #164151 üzenetére
Ma este megnéztem egy csomó H Astra-t, 1200 kg a cucc, a legtöbb autó 90 LE-s motorral van hirdetve, van néhány 105 illetve 116 LE-s. Simán láttam olyat is ahol egy gomb sem volt a kormányon, meg légzsákból is csak 2 volt. Így összességében ez nem is tűnik olyan fapadnak, bár tolatóradar nincs benne, de szerintem ezt ránézésre az ülés miatt mondtad.
-
proof88
addikt
válasz kalmanchris #164153 üzenetére
Hangban vagy károsanyagban nyom sokat?
sky11: könyöktámasz jó dolog? Nem értek hozzá azért kérdezem. Nem csak dugóban araszolva van értelme?
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
Két szép autót hoztam ma nektek.
Az egyik egy fullos C4. Rögtön a 2. képen a bal hátsó ajtón a gumi csík vége miért áll furán? Ez valami Citroen-tulajdonság? Már nem az első C4-en látom ezt a szabálytalanságot. Aztán hátul miért Edition felirat van amikor ez elvileg Exclusive?
A másik egy sportos Pug 207. Úgy látom a dokumentumok alapján, idén megtörtént Novothnál a dióhéjas koksztalanítás.
Nagyon szépek, el is gondolkodtam ...
-
proof88
addikt
válasz 426os #164499 üzenetére
Igen ezt figyeltem én is csak azért nem érdeklődök mert rövidebb kocsit keresek.
-
proof88
addikt
válasz B-L-A-C-K #164518 üzenetére
Én anno nem értettem hogy ha sport változat akkor miért csak 90 LE és a futóműve is elvileg olyan mint a nem sport ... de mintha olvastam volna valahol hogy a diffiben rövidebb a végáttétel, és ezért jobb a gyorsulása mint a nem sport változatoknak ... amit meg azért nem értek, mert akkor meg a végsebessége nem lesz akkora, pályán az nem olyan kényelmes ... bár lehet nem értek valamit ...
Mindenesetre az alap 86-90 LE-t kicsit keveslem bekapcsolt klímával. Én azt mondom csak a 101 LE-s változatokat nézd.
pont linkeltem párat a minap Opel topikban.
Persze a Corsa nyilván nem a legkisebb kategória, de könnyebb vele parkolni mint egy átlag sedannal.
-
proof88
addikt
válasz IMIIKE1998 #164570 üzenetére
Ha kinézet a fontos, vegyél használt kabriót. Sok mindent nem lehet pakolni bele, de instant jól fogsz kinézni benne, hiszen akkor is látnak amikor benne ülsz. HaHu-n bejelölöld hogy kabrió, és végig böngészed, milyen gyártóknak milyen kabriói vannak. Aztán meglátod melyik tetszik.
A másik meg, ha nem akarod hogy lassú legyen, nézd meg hogy adott típus hány kg tömeggel rendelkezik, nézd meg hány LE-s motorokkal van találat. 20 kg/LE arány garantáltan nagypapis. Ember vérmérséklete válogatja hogy honanntól kezdve nem nagypapis. Általában 10 kg/LE-től lefelé kezd élvezetessé válni gyorsulás szempontjából.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz IMIIKE1998 #164578 üzenetére
500-ban benne van a papírozás is ?
-
proof88
addikt
válasz IMIIKE1998 #164578 üzenetére
Figyu, elmondom hogy én hogy jártam. Tavaly nálam is jelentkezett ez. 4-500 körül gondoltam én is. Alkalmi használatra vettem volna. Pesti vagyok, nem vagyok kocsihoz kötve. Nyáron főleg bringával járok dolgozni. Szerencsére le tudok munkahelyen zuhanyozni ha gázos a helyzet. Most fel van túrva a város, sok a felújítás, ősztől kezdve újra használhatóbb lesz a BKV. Ha kell, azt használom. Télen is szoktam bringával járni, olyankor nehezebb megizzadni, talán még jobb is mint nyáron! Szóval én nekem tényleg nem kell annyira kocsi, de a jelenség hogy azért jó lenne ha lenne néha kocsi, nálam is jelentkezett. Gondolom ha vidéki vagy, ott fontosabb ha kényelmesen el tudsz jutni A-ból B-be vonat vagy volánbusz használata nélkül, meg nincs minden sarkon kis bolt, fontosabb ha van mivel néha bevásárolni.
Végül letettem a kocsi vásárlásról, mert ilyen áron nehéz olyat találni, amire aztán nem kell még ugyanennyit költeni szerintem. Amúgy Totalcar-ék csináltak videót is, asszem hárman választottak 1-1 autót 300 ezer körül és tesztelték őket. Sajnos most nem találom pedig kerestem. Voltak problémák a kocsikkal.
Életem első autóját megvettem tavaly 29 évesen. Az eladó jó barátom, egyben kollégám is. Nem akarta nekem eladni az autót, azt mondta nem akarja hallgatni hogy épp mi romlott el benne. Egy 21 éves B Corsáról volt szó, jó rozsdás, viszont csak 145 ezer km volt benne. Ő 2012-ben vette, azóta ő pakolt bele 30 ezret. Mondtam neki, azért ha tényleg el akarja adni, szóljon nekem mindenképpen. Azt mondta olyan 100-150 körül adná el. Végül amikor odáig fajult a dolog, azt mondta odaadja 70-ért, hogy legalább a következő kocsijának papírozását állja ez a régi autó.
Megvettem tőle 70 ezer forintért!
1 éve van nálam. Minden működik benne, igaz kb semmi sincs benne amire azt mondhatnánk hogy nem az autó mozgatásához szükségeltetik. Kézi ablaktekerő, nincs kormányszervó, se klíma. Viszont az ablakokat és a tükröket szépen lehet kézzel állítani, télen pár perc elteltével fújja be a meleg levegőt a kocsi, levegőztetés jól működik szóval ablakpárásodás télen is gyorsan elmúlik. Az autó mindig könnyen elindul, ablaktörlők működnek. Hidegben kicsit rángat a kocsi 1-esben de pár perc múlva elmúlik. Autópályán jó időben sík úton bírja a 130-140-et hangosan, enyhe emelkedőn nem erőltetem, 100-110 körül megyek, de sokszor sík úton is csak annyival, hogy kevesebb legyen a menetzaj.
Eddig 7 ezer km-t raktam bele, Horvátországba is levitt gond nélkül, haza is jöttünk vele.
Elmondhatom hogy nagyon szerencsés voltam vele.
Kereskedésben nem lehet ilyen állapotú kocsit kapni szerintem 2-300-ért sem. Legalábbis a Totalcar teszt alapján amit sajnos nem tudtam belinkelni, pedig tanulságos!Amiért ezt a hozzászólást írtam, az a fenntartás és egyéb járulékos költségek. Ez alapján még jobban be tudod lőni, hogy biztos most kell-e neked autó?
1.: papírozás mikor megvettem:
- KGFB + baleseti adó 33 000 Ft
- Eredetvizsgálat 17 000 Ft
- Vagyonszerzési illeték 10 000 Ft
- Törzskönyv + forgalmi 12 000 FtEz összesen 72 ezer Ft.
Gépjárműadót nem számoltam, mert azt az előző tulaj már befizette tavalyi évre. Amúgy erre a kocsira csak 4 620 Ft egy évre.
2.: szerviz
- Olajcsere (+szűrők csere) 20 000 Ft
- Új hátsó fékdobok 30 000 Ft
- Kerékcsapágy bal hátsó új 10 000 Ft
- Gumi cserék téli <-> nyári (2) 14 000 Ft
- Kerékcsapágy bal hátsó új 12 160 FtEz összesen 86 ezer Ft.
A hátsó fékek rossz állapota miatt nem fogott rendesen a kézifék sem. Persze el lehet lenni kézifék nélkül, ha fokozatban hagyod az autót, nem gurul el. De a kiállás nagyon nehéz lesz, ha meredekebb lejtőn állsz, és előtted-mögötted közel parkolnak a kocsik, szóval jobb ha ilyenkor is van egy fasza kéziféked. Ezt egyből javíttattam, azért kellett fékdobokat cserélni. Elvileg kerékcsapágyat is kellett volna cserélni, de csak egyik oldalon lett cserélve, a másik át lett téve a másik oldalra. Nem jött be, később újra elkezdett búgni a kerék menet közben. Nem kritikus probléma, el lehet vele járni még egy ideig, de cseréltettem egy idő után, ezért szerepel 2x a kerékcsapágy fent. Valamint ugye szezon előtt/elején gumicsere is kell.
Fontos továbbá hogy sokszor alapvető a vezérléscsere is. Esetemben nem volt rá szükség, hiszen megbízok a barátomban, és ő korábban cseréltette, még bőven nem jött el az ideje a következőnek. De ez további tényező általában amivel számolni kell. A motor bánhatja ha nem történik meg időben.
3.: egyéb
Itt nem sorolok fel mindent amit én beszereztem a kocsihoz, nem számolom bele a láthatósági mellényt, frissített elsősegélydobozt, porral oltó készüléket, vontató kötelet, bika kábelt, jégkaparót, fm transmittert, szivargyújtó usb-s töltőt, szivacsot.
Ami viszont szintén kellett legalább 1x megvenni: mivel a kocsit gyakorlatilag 2 db 7 illetve 2 db 12 éves téli gumival vettem, amiket alkalmatlannak találtam további használatra tehát elkerülhetetlen volt új gumiszettek beszerzése:
- Nyári gumiszett - Fulda, 36 ezer forint volt 13"-as méretben;
- téli gumiszett - Hankook, 32 ezer volt 13"-es méretben;
- ablaktörlő folyadék + fagyálló (vehetsz fagyálló ablaktörlőt is, én a nyárit kevertem fagyállóval) - 4 ezer ft.Ez összesen 72 ezer forint.
Szóval, tankolás nélkül a 70 ezer forintos kocsira költöttem 230 ezer forintot, hogy használhassam, + maga kocsi vételárával ez 300 ezer forint.
Valszeg ezt neked is meg kell tenni ha 500 ezerért veszel autót. Nekem nagy szerencsém volt hogy a felsoroltakon kívül semmi mást nem kellett csinálni az autón 1 év alatt. Mivel egy 22 éves autónál bármi elromolhat bármikor, ez nagy szerencse, meg az hogy barátomtól vettem aki nem kamuzott semmit. Sőt mielőtt megvettem, szerelő akna fölé álltunk a kocsival, megmutatta hogy néz ki az alja, stb. Továbbra is bármikor elromolhat rajta bármi: benzinpumpa, akksi, stb. Most sem patent az autó mert mint mondtam, hidegen kicsit rángat, illetve 1-esbe néha nem tudom berakni csak 2-3. próbálkozásra rutinnal. És ugye nagyon rozsdás. Hátsó kerékjáratnál, küszöbnél, stb. Következő műszakit már nem fogja megkapni, de sok pénzbe lenne a kilakatoltatás, ezért másik autót fogok keresni.
Így 1 év távlatából azt mondom, nagy szerencse hogy így kihasználhattam ezt a kocsit. Tavaly leugrottunk vele Horvátországba, barátom rosszul volt az ötlettől. De mondtam neki, ha megáll alattunk az autó akkor megáll, fiatalok vagyunk, az is buli. Mivel gyerek még nincs, nem olyan para ez. Nyilván gyerekkel sokkal nagyobb probléma lerohadni az út szélén.
Meg ugye, nem is olyan biztonságos ez az autó, újkorában sem volt a biztonság fellegvára, hát még mai szemmel, pláne rozsdásan. Beléd jönnek, összehajlik.
szerk.: most látom, nem is írtam oda, hogy a szervizelés mellett csináltattam egy full tisztítást amiben benne volt az ülések mosós-szárításos tisztítása is, elég koszos volt belül az a kocsi ... 16 ezer volt. Meg az ablaktörlő lapátokat sem írtam le, pedig azok is cserések voltak. Nekem ez a kocsi összesen 800 ezer forintomban van mindennel együtt, ebben van 275 ezer forintnyi benzinpénz, 300 ezer forint amit fentebb leírtam, és 225 ezer forintban az egyéb kiegészítők amit nem részleteztem és a parkolási díjak, matricák, alkalmi mosások amiket szintén nem írtam le.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
Bár nem km-órát veszünk, de azért megkérdezem a véleményt.
Svájcból behozott 2006-os kocsiban óra szerint 220 ezer km van. Felőlem lehetne több is, nem zavar. Viszont alvázszám alapján találtunk svájci márkaszerviz feljegyzést. Ez alapján 2008-ban már 80 ezer km volt benne. Reális esélye van, hogy utána 10 év alatt csak 140 ezer került bele? -
proof88
addikt
válasz Johnny_vT #164701 üzenetére
Svájcból behozott C4. 2007-esként van hirdetve, bár lekérdezés alapján inkább 2006-os. Elvileg 2 tulaja volt, gondolom 1 svájci, és 1 magyar. Azt hiszem 10 évet töltött Svájcban, bár gondolom ott gyakrabban cserélik a kocsikat? Lehet hogy még Svájcban volt több tulaja, mielőtt behozták volna ide.
Na mindegy, igazából csak spekuláltam, igen. Ma nézem meg a kocsit, a mostani tulajánál 1 éve van, elvileg C5-re váltás miatt adja el. -
proof88
addikt
válasz xEon1337 #164709 üzenetére
Ez teljesen másik motor, 2 literes benzin. Az elektromos gondok meg, hát igen azok vannak, látom C4 csoportban néha mik jönnek elő, de azért megpróbálnám. Mivel legalább 200 ezer km van a kocsiban, úgy vagyok vele hogy látott már egyet s mást, javítások stb, hátha ezért lesz jó.
-
proof88
addikt
Ma megnéztem egy kocsit a lakhelyemtől 100 km-re, vezettem is. Először az eladó vezetett, utána én. Húzni jól húzott, meg 90-nél csináltam nagyobb oda-vissza irányváltást, nagyon feküdt a kocsi, meg fura hangja nem volt, bár nem értek hozzá. Klíma ment, működött. Kanyarkövetős xenont külön megmutatta, milyen fasza hogy magától szintez az autó elindításakor.
Szerintetek jók ezek a kiszállós autó felmérős cégek? Akik kimennek helyszínre pénzért, és ott nézik át a kocsit, mielőtt megvásárolnám.
Bár az adott városban van márkaszerviz, ahova szintén be lehetne vinni, az gyakorlatilag az eladó legjobb barátjáé, így annyira nem bízok benne, mert így lehet részrehajló. Az eladó 1 éve használja a kocsit, feljebbváltás miatt adja el elmondása szerint.
Ez az amiről korábban írtam ma, 220 ezer km-rel. Nekem nagyon megtetszett a kocsi, meg facebook csoportban rengeteg hozzászólást találtam erről a példányról, hogy mikor mit csinált rajta, stb, ott vissza tudtam nézni. De jó lenne ha rajtam kívül egy hozzáértő is meg tudná nézni a kocsit. Ezért gondoltam ilyen kiszállós átvizsgálásra. Valaki használt már ilyet? -
proof88
addikt
válasz szőröscica #164765 üzenetére
Igen, de balra-jobbra is nézelődött miközben beállította magát, ez lemaradt. Amúgy meg nem értek hozzá, csak elmondtam amit láttam.
-
proof88
addikt
Sziasztok,
Komáromban tudtok jó helyet, ahol Citroen C4-et át lehetne nézetni megvásárlás előtt?
-
proof88
addikt
Most már biztos vagyok benne, hogy HaHu-n sajnos nem örök a Parkoló. Már korábban is gyanítottam, hogy volt olyan autó benne amit én korábban már kivettem onnan, most viszont tuti vagyok benne hogy ismét kikerült a 70 milliós rolls royce magától, nem én szedtem ki. Ráadásul bekerült egy olyan autó, amit tuti sosem raktam be. Szóval, néha változik, figyeljetek oda.
-
proof88
addikt
válasz B-L-A-C-K #164936 üzenetére
Esetleg ez az Astra? - én megnézném, nagyon szép autó, ránézésre az illesztéseket tekintve nem volt törve, persze ki tudja, de 1 tulaja volt csak, és az átlag H Astra-hoz képest magas a felszereltsége is, nagyon szép belül is, nem véletlenül árulják szerintem 1.6-ért. Ráadásul az 1.6-os motorral szerintem megy is. Mivel van benne extra riasztó, gondolom ez is mutathatja hogy a volt tulaja szerette.
-
proof88
addikt
válasz B-L-A-C-K #164947 üzenetére
C4 - ez szép piros, 1.3-ért lehet odaadják, magányszemélytől, alvázszám ott van, és hétfőn vagy kedden került fel a hirdetés. Pesten van szóval nagyon utazni sem kell a megtekintéshez. Amit furcsállok, hogy tolatóradar nincs megemlítve, lehet tényleg nincs neki?
-
proof88
addikt
válasz proof88 #164742 üzenetére
Gondoltam leírom a sztori folytatása végett, hogy csütörtökön felhívtam a tulajt, hogy továbbra is érdekel az autó, vinném magammal a pénzt, de egy szerelővel mennék, aki még megnézné a kocsit a helyszínen. Ha minden rendben, akkor azonnal meg is veszem. Azt mondta a tulaj, hogy semmi akadálya. Végül vasárnapra beszéltük meg.
Ez olyan autószerelő, aki úgy hirdeti magát hogy vásárlás előtt megnéz helyszínen autókat. Sok ilyen van, kérdeztem hogy mennyire deríthető ki helyszíni átvizsgálással hogy volt-e törve az autó, azt mondta "óóóóó a legkisebb törés ki fog derülni".
Ez nekem nyilván feláras lesz így a vasárnapi kiszállás miatt, de nem baj. Kíváncsi leszek mi lesz. Ha szombat estig nem gondolja meg magát a tulaj, akkor egy teszten már átment. Bár továbbra is bízom abban hogy nem akar átvágni, hiszen 1 évre visszamenőleg átolvastam a facebook csoportban a posztjait a kocsival kapcsolatban. Gondolom ha át akar vágni valakit, akkor nem kezdi előre írogatni a posztokat 1 évvel ezelőtt.Amúgy hozzáteszem, hogy valójában nem is 2007-es, hanem 2006-os kocsiról van szó. Erre én hívtam fel a figyelmét, mikor észrevettem hogy a lekérdezett adatok alapján 1 év különbség van. Nem azért, mert 2006-ban gyártották le és 2007-ben került volna forgalomba: 2006-ban már forgalomba került a Citroen szervizadatok alapján. Az eladó bocsánatot kért, hogy túlgörgette a menüben, hát nekem kb minden eltérés gyanúra ad okot, szóval nem tudom hová tegyem ezt.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz Ironizer #164972 üzenetére
Egyedül biztos nem vennék autót neppertől. Be kell lengetni hogy viszel szerelőt magaddal vagy bevizsgáltatnád a kocsit. Ha nem tetszik neki akkor le kell lépni. Persze ő ránézésre megmondja hogy katalizátor. Addig meg elfelejtette közölni. Gondolom a klíma is feltöltendő.
Mindenkinek szól: a nepper azért van hogy engedjen tesztvezetni. Ha nem veszem meg utána a kocsit akkor meg maradjon csöndben. Nincs ellenvetés.
-
proof88
addikt
válasz LuckyL #164968 üzenetére
Hali,
a történet folytatása, hogy tegnap azaz vasárnap elmentünk szerelővel a helyszínre. Egyébként nekem a szerelő azt mondta hogy kb egy évtizede csinálja a helyszínen átnézős melót, és nagyon sok mindennel foglalkozott autókkal kapcsolatban, pl lakatosként is dolgozott, meg fényezett is, stb. Azt is mondta hogy az országban ő volt az első aki ezt elkezdte csinálni, a többiek őt kezdték el másolni, több-kevesebb sikerrel. Mikor saját műhelyt nyitott, próbált felvenni olyan embereket akik jó ideje dolgoznak a szakmában hogy lehessen tőlük is tanulni mindenfélét, de igazából csalódott. Egyszer lerakott eléjük egy autót, mondta nekik hogy találják meg a 7 hibát a kocsival kapcsolatban, de 2-nél többet nem találtak, és ez szerinte szomorú.
Meg ilyen dolgokat mesélt út közben. Meg hogy őt nem érdekli az autó múltja meg hogy a tulaj mit mond, ő a kocsival fog beszélgetni mert az nem hazudik.Az autó átvizsgálása bő 1 óráig tartott.
Az első 5 percben egyébként csak szemre méregette az autót, majd megállapította hogy mely elemek voltak szerinte újrafényezve.
Minimális szócsata alakult ki közte és a tulaj között:
- ez itt látszik hogy fényezve volt.
- nem volt fényezve.
- de fényezve volt.
- nem volt.Az egyik elemen egyébként konkrétan meg tudta mutatni, hogy honnan látta, úgy már mi is láttuk.
Ezután vette elő a rétegvastagságmérőt, ami egyébként viszonylag vékony értékeket mutatott a kérdéses elemeken is - valszeg csak kisebb sérülésekből adódó újrafényezési munkálatok voltak elvégezve az autón.Utána fel lett nyitva a motortér, ott szétnézett, beindította a motort, nézte, hallgatta, és ezután elővett egy sztetoszkópszerű cuccot, amivel a motor bizonyos pontjain hallgatózott. Azt mondta, nem tetszik neki a hidrotőke felőli hang, bár ezt lehet még anélkül említette. A tulaj azt mondta hogy anno a márkaszervizben azt mondták neki, hogy ez a hang normális, de a szerelő szerint nem ilyennek kéne lennie.
Továbbá azt mondta hogy mintha az egyik görgőt is hallaná.Kocsi átvizsgálása során több ilyen apróbb szócsata is volt a tulaj meg a szerelő között, de a tulaj azt mondta, hogy ő csak azt tudja kommunikálni amit anno neki mondtak a márkaszervizben.
Utána egy másik cuccal megnézte alulról a kocsit - kamera+lámpa, azt mondta hogy régen mindig krokodil emelővel dolgozott, de ezzel a cuccal ugyanazt meg tudja nézni emelés nélkül, gyorsabban. Benézett hátul a pótkerekes rész környékére is.
Ezután beszálltunk és a szerelő vezette a kocsit. A próbaút jó volt. Visszamentünk, rákötötte a diagnosztikára az autót, 1-2 apróbb problémán kívül (mint pl egyik oldali tükörfűtés probléma, stb) nem talált mást.
Végül összegzésként azt mondta, hogy magas fordulaton észlelhető némi olajégetés, minimális egyelőre, de kezdődik egy folyamat amit majd idővel orvosolni kell. Plusz a hidrotőke illetve egy valamilyen görgőnek a hangja amit hallott. Egyébként meg a kocsi nem sérült szerkezetileg, nem is borult még fel, meg azt nyújtja amit egy 12 éves autónak nyújtania kell, meg kb minden működik rajta. Rozsdásodást nem talált.
Kettesben hagyott minket a tulajjal, hogy beszéljük meg az anyagi részét. Megállapodtunk, majd kifizettem a szerelőt, utána elköszöntünk. Utána még elmentünk a tulajjal a téli gumiszettért, és hazajöttem a kocsival.
Szóval megvettem a kocsit, aztán majd idővel foglalkozunk a motorral. Én a görgős hangot megmutatnám minél előbb szervizben, augusztusra kaptam időpontot, azt mondta hogy addig nem lesz vele gond.
Hát kb ennyi. Holnap viszem eredetvizsgára, aztán átírás, aztán meglátjuk. Németül nem értek, úgyhogy most kinyomtattam magyar használati útmutatót, meg ismerkedek még a kocsival. Amúgy baromire tetszik.
-
proof88
addikt
válasz B-L-A-C-K #165157 üzenetére
Én egy 2006-os Citroen C4-et vettem, 2 literes benzinest.
A 96-os Corsa helyére. Bár még megvan az is, egyelőre azzal magabiztosabban közlekedek. Persze ezt is meg fogom szokni, de pl ma legurultam vele mélygarázsba, lefelé sem volt laza, de felfelé tiszta ideg voltam, annyira nem érzem a széleit meg elejét az autónak, fordulásnál néhol olyan szűk, hogy áhh ... mondjuk ezt a "hol az autó határa" dolgot már a D Corsában is megtapasztaltam ...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Linux - haladóknak
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Opel topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Horgász topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gitáros topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...