Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz V.Stryker #14495 üzenetére

    Amúgy linkeld már be ennek a Nikon L510-nek az adatlapját, mert sem a Google, sem a Bing, sem a Nikon hivatalos weboldala nem adott találatot rá. Egy fórumot találtam, ahol valaki elgépelte a P510-et és rá is szóltak. De a P510 közel sem 50k.

    Szerk: Vedd meg a Canont. Ha ennyire iszonyod van a Nikontól, akkor felesleges ezen ugrálni.

    De azért linkelhetnél pár olyan borzalmasan szar fotót amit azokkal készítettél. Mert ebben a kategóriában egyik gépnek sincs olyan jó színvisszaadása, dinamikája, stb. Kiugró különbségek meg aztán pláne.

    A probléma az lehetett, hogy egy gyári presetet használtál aminek a színei fakók voltak. A Panasonic kompaktoknál jellemző, hogy eleve valamilyen vivid vagy magas kontrasztú és telítettségű color preset van alapértelmezetten, amitől az amatőr úgy érzi, hogy mennyivel jobb fotókat készít.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz V.Stryker #14499 üzenetére

    Vásárolsz egy olcsó 26x-os zoom átfogású gépet és meglepődsz, hogy szar? Utána olvastál vásárlás előtt? Néztél tesztfotókat? Kikérted hozzáértő fórumozók véleményét?

    A fotózásnak még mindig FŐLEG a fény és az objektív optikai tulajdonságai jelentik az alapjait. Egyébként megnéztem az L810 tesztfotóit és teljesen elfogadhatók kategórián belül. A konkurencia sem készít ennél jobbat. A fotókról lerí, hogy tele vannak színhibákkal, amik annak köszönhetők, hogy hatalmas a zoom átfogás (értsd: így, ebben a formában képtelenség minőségi objektívet építeni).

    Egy objektívnél törekedni kell a minél egyszerűbb felépítésre. A fix objektívek (amik zoomra nem képesek) általában véve a legjobbak, de zoom objektívből is érdemes olyat választani ami ésszerű határokon belül mozog (pl: 24-70mm).

    Tipp: Legközelebb ha nem vagy elégedett a színekkel, akkor nézz bele a gép színbeállításaiba. Nem törvényszerűen van így, de a Nikonok általában alapból fakóbb színekkel dolgoznak, míg a Panasonicok kicsit túlhúzzák már default beállításokkal is. Az egész csak egy baromi nagy parasztvakítás, aminek könnyen lehet, hogy te is bedőltél.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tybsen #14532 üzenetére

    Fordítva akarod megülni a lovat. Te jó fotókat akarsz, de mindezt a pénztárcádra bíznád. Ez így helytelen, mert hiába a jobb felszerelés, semmit sem érsz vele ha közben legalább alapvető ismereteid sincsenek a fényről és az expozícióról. Pedig sokkal egyszerűbb, mint amilyennek tűnik, csak egy kis ráfordítást igényel. Nem a pénztárcádból, hanem a szabadidődből. Interneten számos kiváló írás van a fotózás technikai alapjairól és persze kompozícióelméletről is, de a (jó) fotós könyvekből is annyi van a piacon, hogy követni is képtelenség.

    Sokan bedőlnek a gyártók marketing szarságainak, hogy vedd meg a drága gépet, mert az automata helyetted dolgozik. A frászt! Az automata helyetted mér fényt, helyetted fókuszál, helyetted állítja be az expozíciót... de ez még nem fotózás, csak a gombok nyomkodásának megkerülése.

    Olyan mintha autót akarnál vezetni, de te csak a pedálok, kormány és a váltó használatát akarnád egyedül elsajátítani... mert a többit elintézi a fedélzeti számítógép.

    Szerintem vehetsz DSLR-t, de nem a váz a legfontosabb jelen esetben, hanem az objektív. Sajnos pont olyan feladatokra akarsz gépet, amire nem lesz elég egy alapobjektív. Makróra kell a makró objektív, kosárra és mókusokra a tele objektív és az általános használatra meg egy általános objektív. Ez így kapásból három üveg, amit alsó hangon, ha a legolcsóbbakat vásárolod (tegyük fel, hogy az alapobjektív jön a géppel), akkor is még plusz 150-250 ezres befektetés. A vázon felül.

    Szóval nem a pénzt költeni bűn. Csak ne várd azt, hogy a gép helyetted fog fotózni. Kell hozzá egy kis tanulás is, amit a fotók meghálálnak (sokkal jobban, mint bármekkora vagyon elköltését).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jobbacsabba #14560 üzenetére

    "a jó színvisszaadás"

    Egy kis alapozó: Felejtsd el a JPEG-et, sokkal jobb a RAW és az utólagos digitális hívás, ami nagyjából pár perccel több munka, mint a JPEG-et feldolgozni. Nem árt mellé egy colorchecker, ami referenciaként működik majd. Illetve nem tudom, hogy mi a cél a fotókkal, de egy szűk színtérrel rendelkező monitoron szemlélve biztosan nem lesz megfelelő az eredmény, szóval egy wide gamut vagy azt legalább közelítő monitort is érdemes beszerezni.

    Persze jó kérdés, hogy ezekre tényleg szükséged van-e, nem írtad le pontosan a követelményeket. Színvisszaadás szempontjából nem a fényképezőgép lesz a szűk keresztmetszet.

    Viszont ha csak egy katalógusba kerülnek (nyomtatott vagy online esetén nagyon nagyon eltérőek a követelmények), akkor ott inkább a megfelelő megvilágítás a legfontosabb a színvisszaadás miatt (megfelelő fények + megfelelő színhőmérséklet és ide sem árt egy colorchecker referenciának).

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #14567 üzenetére

    Ugyan úgy, mint a szürke kártyát vagy a fehér papírlapot, de itt nem csak a fehér (szürke és fekete) pontokat lehet megadni, hanem a referencia színekét is. Az X-Rite rendszeréhez például ingyenes Lightroom/Photoshop plugin is jár. Fotósorozat esetén (ahol azonosak a fényviszonyok) könnyen létrehozol rá egy presetet és ráhúzod az összes fotóra.

    Hétköznapi fotósnak felesleges csecsebecse, de akinek a színvisszaadás fontos, annak szinte kötelező. Persze kérdés, hogy a fórumtárs miként értette azt, hogy jó színvisszaadásra van szüksége és mire kellenek a fotók.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #14569 üzenetére

    Az agyonszaturált megakontrasztos szemétért nem a colorchecker hiánya felel, hanem a user aki rászabadul a szoftverben a csúszkákra és addig tologatja amíg valami giccstenger ki nem esik belőle. De ezen a korszakon szerintem minden kezdő átesik (nincs mit szépíteni, pár éve még én is gyártottam agyongyalázott HDR fotókat amikor először lett digitális SLR-em, szerencsére hamar leálltam az ilyesmivel), aztán vagy benő az ember feje lágya vagy nem.

    De colorcheckerhez visszatérve: A legtöbb hobbi fotós embernek semmi szüksége ilyesmire, mert az automata fehéregyensúly mellett is tökéletesen jól elvan. Mondjuk műfényes portrénál, tárgyfotónál és hasonlóknál azért egy szabványos fehér papírlap jó ha van, de ennél több már tényleg csak annak kell, akinek tényleg fontos a fokozott színhűség. Laikus (gyakorlatilag a célközönséged 98%-ka) amúgy meg sem mondaná, hogy melyik egy AWB mellett lőtt JPEG és melyik egy colorchecker referenciapontokra mért, beállított RAW-ból hívott színhelyes TIFF.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jobbacsabba #14574 üzenetére

    Így már világosabb. Valóban, akkor nektek a manuális fehéregyensúly kérdése a legfontosabb a pontos színvisszaadás miatt. Ehhez mindenképpen RAW-ban kellene fotózni, mert akkor utólag is beállítható a fehéregyensúly (kelvin fokban).

    Ha a fotó fontosabb, akkor a már emlegetett Nikon D5100 lenne a nyerő, abban egy elég korrekt szenzor található. Sajnos 150 ezerig csak a 18-55mm-es objektívvel fér bele a keretbe, de a konferenciák megörökítéséhez sokkal univerzálisabb lehet a 18-105mm-es VR (stabilizált) objektívvel, de ez már inkább 170 ezer. Esetleg az alacsonyabb árkategóriájú D3200 (aminek szintén kiváló szenzora van) + 18-105mm VR kombóval lehet spórolni, de az is 165 ezer körül szerezhető be.

    Viszont videóban a D3200 jobb (ez egy újabb modell a D5100-nál), vagy bármilyen hasonló kategóriás Canon (de a Canonok meg a fotó minőség tekintetében vannak picit lemaradva). De azt érdemes kiemelni, hogy a DSLR-el való videózás értő kezeket kíván, nem olyan egyszerű, mint egy kézi camcorderrel, nagyon könnyen lehet vele igazán rossz, pocsék felvételeket készíteni (viszont kis gyakorlással messze lepipálja egy camcorder képességeit).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz zolnagy #14576 üzenetére

    És (#14577) tylerddd:

    Ebben a kategóriában egy DSLR még mindig sokkal kevésbé kompromisszumos funkciók, minőség, csatlakozók, kompatibilitás tekintetében, mint bármelyik MILC. Az olyan MILC-ek, amik már tényleg szinte valamennyi tekintetben kiváltanak egy DSLR-t (funkciók, csatlakozók, univerzális felhasználhatóság), azok rendre 300 ezer forint felett kezdődnek.

    Cserébe a DSLR nagy, ormótlan, nehéz. Ez az egyetlen kompromisszum velük szemben és van akinél ez pont elég ahhoz, hogy egy sor funkcióról lemondjon. Szóval vagy le kell mondani néhány dologról vagy vállalni kell a DSLR-el járó kényelmetlenségeket. Esetleg harmadik opció a keret növelése, de tudom, hogy ez nagyon nehéz tud lenni sokaknak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz McCormik #14585 üzenetére

    Ennyiből már patika állapotú Pentax K200D is kijön a 18-55mm-es kitobjektívvel vagy egy kicsit jobban megjáratott K20D. Alapvetően én is ezt a márkát javasolnám, mert hatalmas mennyiségű rendkívül olcsó manuális objektív érhető el hozzá mindenféle adapterek nélkül (és szintén adapterek nélkül tudja a fókusz visszajelzést).

    Múltkor annyit beszéltünk a K200D-ről, hogy leporoltam a saját példányom. Még mindig imádom az 50mm f/1.7 objektívvel készült fotókat. Meg felmentem eBay-re és hirtelen felindulásból rendeltem egy Pentax K-bajonettes 28mm f/2.8 objektívet ami a véres licitháborúban 4 angol fontért lett az enyém (+7,5 GBP szállítás).

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz McCormik #14594 üzenetére

    "egy olyan gépet szeretnék amit nem kell fél év után lecserélnem ha ténylegesen elmerülnék a dologba"

    Akkor egy teljesen fapados, abszolút belépő MILC nem biztos, hogy a legjobb döntés. Nagyon szegényes (szinte már kompaktos) a kezelése és rengeteg kompromisszum. Azt inkább azoknak ajánlanám, akik már ismerik az igényeiket és tudják, hogy mire nincs szükségük és ennek fényében tudnak dönteni.

    Az E-PM1 és a kategóriatársai még egy legalsó szintű belépő DSLR-t sem tudják megfogni csatlakozók, funkciók, modularitás szempontjából. Képminőségben már igen... de egy ilyen gépet szerintem az vegyen aki nem vágyik többre, mint pár turista fotó vagy már van annyi tapasztalata, hogy tudja neki tényleg nincs szüksége egy DSLR-re.

    Bele lehet ugrani így is, de ha pár hónap múlva kevésnek érzed, akkor megint költeni kell.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz anonymus89 #14607 üzenetére

    Csak használtan, abból is több éves modellek.

    Pentax K200D például levadászható ennyiért a 18-55mm objektívvel. Kicsivel feljebb 80-90 körül már kapható MILC is akár újonnan, esetleg egy Canon EOS 1100D férhet bele. De a 60 ezer elég sovány, csak használtra futja.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz .: JuSzT :. #14612 üzenetére

    És megmondod, hogy hol tudod őket gond nélkül beszerezni? Magyarországon alig kapható 1-2 NX objektív, azok is mocsok drágák. Rendelhetsz külföldről, bizonytalan garanciális háttérrel és azok sem olcsók, főleg ha esetleg a vámon is megfogják és rádobják a vám + 27% Áfa költségét.

    Ez így ebben a formában értékelhetetlen. Magyarországon szinte nem is kapsz Samsung NX objektíveket... ha legalább a Samsung Magyarországnak lenne egy webshopja ahol tudsz rendelni, de az sem... A weboldaluk is csak 7 darabot listáz, amiből kettő kitobjektív.

    A Sony NEX rendszer esetén is ugyan ez van, de ott legalább egy 3 ezer forintos adapterrel olyan objektívet raksz fel amit csak akarsz (ez az NX rendszerre is igaz), de a nagy különbség, hogy a NEX vázakban van egy remek focus peaking, ami még mókának is akkora, hogy AF objektívvel is simán el lehet szórakozni MF módban.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz .: JuSzT :. #14616 üzenetére

    Tudtommal minden NEX vázban alap szolgáltatás a Focus Peaking. De jelenleg a legolcsóbb belépő modell (a kifutókat nem számolva) a NEX-3N ami 130k. Tudom ez sokkal több, mint az NX1000 80 ezres ára, de nem is egy súlycsoport. A NEX gépek tudásban és árban is magasabbról indulnak. A Samu rettentő alacsony ára meg főleg a sikertelenségének köszönhető. Már próbálták úgy is adni valamikor fél éve, hogy Samsung táblagéppel csomagolták egybe (ezt most az NX300-al csinálják), de így sem tudták kiszórni.

    Szerk: "emiatt is felesleges ez alapján összehasonlítani a nex vs. nx rendszert"

    Dehogynem! Ha rendszereket hasonlítunk össze akkor nagyon is! Mindkettőnek vannak hasonló kategóriás gépei. Ha konkrétan az NX1000 és valamilyen másik NEX gép összehasonlítása lenne, az tényleg más. De most rendszerről és objektív ellátottságról van szó.

    (#14615) Mhamster: Örülök, hogy mások is átveszik ezt a funkciót, mert tényleg hasznos. De az NX300 hivatalos magyar forgalmazótól 200 ezerről indul. Ezen a szinten a MILC piacon már van bőven miből halászni. BTW ez egy jó rendszer, jó gépekkel. De a magyarországi objektív beszerzés még mindig körülményes. Én inkább annak ajánlom akinek a kitobjektívek képességei kielégítenek.

    Amit hirtelen találtam az a 18-200mm f/3.5-6.3 zoom objektív röpke 220 ezer forintért. Ilyesmiket a Sigma meg a Tamron árul 60-80 ezer körül.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz .: JuSzT :. #14621 üzenetére

    Nálam otthon sorakoznak a kiváló minőségű (még analóghoz tervezett manuális) fényerős fixek (Asahi-Pentaxok, Minolták, de Zeiss is akad). Ezek egy részét manapság már pár ezer forintokért be lehet szerezni, de akad nekem egy-két olyan ami most is 40-50 ezer forintot ér.

    A főnököm amikor megvette a Sony NEX-7-et, akkor még a Zeiss sem készített hozzá Touit objektíveket, ezért egy pár évvel korábban eBay-ről beszerzett Nikkor 50mm f/1.2 objektívét tette rá egy adapterrel. Ez már egy lassan 40 éves objektív, de még most is 500-600 dollár felett mozog eBay-en az ára (kb 110-130k HUF). Egy ilyet nem hagy veszni az ember. Ez még csupa üveg (lásd a fotót) és fém. Az örökkévalóságnak készült.

    És az NX rendszerre tudsz linkelni 50 ezerért egy tuti objektívet? Én a részemről simán elvagyok a manuális objektívekkel, főleg ha van focus peaking. 50 ezerből egy egész sor fix objektívet is be lehet szerezni manuálisból a nagylátótól a portré objektívig. Aláírom, akinek fontos az AF, annak ez nem alternatíva, de az amatőrök között ki az aki csak kényelmes és ki az akinek tényleg szükséges? Aki mondjuk sportot vagy vadállatokat fotóz, annak meg amúgy sem itt kezdődik az élet.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #14624 üzenetére

    Az az objektív már akkor is móka, ha nem rakod fel a gépre, csak gyönyörködsz abban a rengeteg üvegben! :DDD

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Dr.Burn #14633 üzenetére

    Az a Sony NEX nem tud mikrofont fogadni, így ha esetleg csatlakoztatnál rá, akkor szívás van. Egyébként jó videó minőséget produkál, azzal nincs baj.

    Ezek fényében én a Canon EOS 600D-t venném ha a videó az elsődleges. Idővel egy Magic Lantern firmware is mehet rá, azzal szépen kibővülnek a videós szolgáltatásai.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz StanDoFF #14640 üzenetére

    Ha a videó csak másodlagos, akkor vethetsz egy pillantást a D5100-ra is (ugyan ezzel az objektívvel), az kb 10 ezerrel drágább, de egy kicsit fejlettebb. Alapvetően mindkét gépben kiváló szenzor van, egyikkel sem lehet mellé lőni (a D3200 kicsit jobb videóban), viszont a D5100 kihajtható LCD-vel rendelkezik, ami előny a videózásnál. A döntés a tiéd, hogy melyik fontosabb.

    A Canon vázak alapvetően jobbak videóra ebben a kategóriában, de ha a fotó minőség a legfontosabb, akkor a Nikonokkal jársz a legjobban.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz StanDoFF #14646 üzenetére

    A Digitcam ahonnan linkelted teljesen megbízható. Hivatalos magyar Nikon garanciát adnak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Julot #14648 üzenetére

    Ezt a vázat nem annyira ajánlanám, mert nagyon fapados, ráadásul ezek az objektívek sem túl nagy eresztések. 300mm-es tele végállásban kézből megfogni... hát lehetetlen és még akkor sem könnyű ha stabilizátoros az objektív, de az kétségtelenül nagy előnyt jelent ha van. Én más felállást javasolnék.

    Szerintem ennyiért inkább Nikon D3100 + 18-105mm DX VR. Igaz ekkor nincs tele objektív a pakkban, bár nem tudom, hogy a vonatfotózáshoz szükséges-e.

    Ha igen, akkor ezt érdemes még:

    Nikon D3100 + 15-55mm DX VR
    +
    Használtan egy Nikon 50-200mm DX VR még beleférhet a keretbe.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sideburns #14653 üzenetére

    Ez való igaz, de azért lehetnek olyan élethelyzetek ahol jól jön. De ezt neki kell tudnia, hogy mennyire szokta távolról fotózni a vonatokat.

    Én jó ha évente két alkalommal rászorulok a teleobjektív használatára, szóval el is adtam őket, csak a port fogják.

    De mondjuk ha elmegy a Füstibe vonatokat fotózni vagy pályaudvaron álló mozdonyokat fotóz amikhez oda is lehet menni, akkor szerintem a 18-105mm DX VR bőven elégséges, az egy kellemes átfogást ad a kirándulástól a családi fotózáson át a természetfotózásig (bár a természetfotózásba nem tudom mi tartozik bele az ő értelmezésében. Madarakhoz, őzekhez már kellhet a tele objektív az biztos, ha meg bogarakat és virágokat fotózna, ahhoz meg egy makró objektív az optimális).

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz StanDoFF #14649 üzenetére

    A gyártó általában megadja a termék adatlapján, hogy mennyit bír az akku. 450-től a 950-ig mindenféle számokat lehet látni (ez természetesen az exponálások számára vonatkozik). Általában azért (hacsak nem vakuzol vagy videózol) ezek a számok fedik a valóságot.

    Érdemes lehet pót akkut rendelni ha tartasz attól, hogy bemondja az áramszünetet.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #14656 üzenetére

    Na igen, nekem is ez volt a kérdésem, hogy tulajdonképpen miként fotózná a vonatokat. Mert vannak akik csak a kiállított vonatokat fotózzák, meg a pályaudvarokon a ritkábban látható darabokat. Mások meg dombtetőtől a szemközti falun áthaladókat.

    Én meg repülőgép mániás vagyok, de az én igényeimnek egy 600 vagy 800mm körüli tele felelne meg ha szeretnék a spotterekkel tartani. :D De sajnálnék ennyi pénzt elkölteni rá. Inkább a Fujifilm X-E1-et akarom végre felhajtani egy szép fix sorral.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #14658 üzenetére

    Maximalista vagyok. A Nikon 800mm f/5.6E FL ED VR alá nem adom, ehhez elhozom a céges Nikon D800E-t és teljes az öröm. Az utolsó szétkent vadliba agyveleje is látszani fog a gépen! :D :DDD

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Livio #14662 üzenetére

    Videóban nagyon gyenge az E-PM1, úgyhogy ha ez is számít, akkor inkább a Samsung NX1000 felé mennék, bár arról meg pont a napokban is volt szó a topikban, hogy elég nehézkes hozzá az objektívek beszerzése, mert nem nagyon árul szinte senki (külföldi rendelés attól még játszhat).

    Így 80 ezer körül sajnos eléggé korlátozottak a lehetőségek, itt csak a több éves, jellemzően kifutó modellek vannak a gyártók kínálatának a legaljáról. Fotóra persze teljesen jó az E-PM1, de videóhoz nem ajánlott (vagy csak nem kell sokat várni tőle, nézz pár vele készült videót Youtube-on vagy Vimeo-n).

    (#14663) Byk01: A kerítés mellé tényleg sok lenne már a 800mm, de én például Újpesten lakom és a kertből szoktam figyelni a fel és leszálló gépeket (közben táblagépen megy a Flightradar24). A munkahelyemről is jól láthatók és az iroda tetejéről elég jó kilátás mutatkozik amint a gépek a HHH irányában besorolnak.

    De őszintén szólva nem fogok teleobjektívet venni, főleg nem ekkorát. Szép dolog a spotterkedés, de ekkora anyagi befektetést nekem nem ér.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Julot #14666 üzenetére

    És amit én linkeltem az nem járható út?

    Nikon D3100 + 18-55mm - 115.000 Ft

    És a maradék pénzből még levadászható egy használt Nikon 50-200mm objektív amivel meg tudsz vonatokat is fotózni.

    -----

    Csizmás: Hát most gondolj bele, hogy milyen lehet a tűző napon várni a vonatot és az LCD-t alig látva kell komponálnod. Szerintem ide vagy egy EVF vagy egy optikai kereső azért elkél. Bár ez én vagyok, lehet mást nem zavar az ilyesmi.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Julot #14669 üzenetére

    Persze, tekintve, hogy újonnan is csak 60 ezer, így egy pár éves, de jó állapotú példányért nem igen lehet többet kérni 40 ezernél. Itt a Hardveraprón is árul valaki 1 hónapos példányt 50 ezerért, de 35 és 45 ezerért is akad, aztán ha ügyes vagy még alkudni is tudsz. Nyilván érdemes még pár helyet felkutatni, hátha van jobb ajánlat.

    Egy objektívben nem sok minden tud elromlani, ha a lencsék tiszták (nem az ujjlenyomatra gondolok, hanem a tubusba bejutott szennyeződésre például), a gyűrűk simán járnak és nincs nyoma sérülésnek (leejtés, sziklának csapkodás, stb) akkor sok gond nem lehet velük. Esetleg az AF lehet elcsúszva (nem oda fókuszál ahova kell, hanem picit elé vagy mögé), de az pár ezer forintért kalibráltatható.

    A D3200-ban lévő szenzort nagyon eltalálták, kategóriájában az egyik legjobb, de az nagyon jó kérdés, hogy ki tudnád-e használni azt a pluszt. Ha többet akarsz költeni, akkor már egy D5100 szerintem jobban megérné.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz csoki7 #14671 üzenetére

    Az a 18-105mm nem kifejezetten egy makró objektív. Új objektívből a legolcsóbb talán a Nikon 40mm f/2.8G AF-S DX MICRO, de a 40mm túl széles látószöget ad, ezért túl közel kell menni a témához (nagyon közel). Ez sok helyzetben elég kényelmetlen lehet, ha meg mondjuk pillangót vagy bogarat fotózna, az simán megijed a közelségtől. Nem praktikus.

    Erre egy 80 vagy 100mm feletti makrót ajánlanék, de azok borsos árban vannak (bőven 100 ezer felett). Esetleg érdemes lehet egy régi manuális makró objektívet beszerezni. Azzal nem lesz autofókusz, de sokat lehet rajta spórolni. Másik megoldás egy olcsó 50mm f/1.8G beszerzése amit makró adapterrel teszel fel a vázra. Az AF-re képes adapterek drágák, viszont a sima "toldalékok" fillérekért vannak, de akkor sem lesz AF.

    Így hirtelen ezt tudom csak tanácsolni makróhoz. Persze a 18-105mm is korlátozottan de alkalmas lehet rá. Ha elég nagy az a gomba, akkor azért kitölti majd a képet. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Byk01 #14673 üzenetére

    Még megvan a Pentaxomhoz az 50-200mm, de azt a vázat már nem nagyon használom. Mindenesetre spotterkedni egy K200D-vel is lehet. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Livio #14675 üzenetére

    A képalkotás oroszlánrészét még mindig az objektív végzi, így a jó objektív mindig jó befektetés, mert azt tovább viheted több vázon keresztül is. Nem csoda, hogy mondjuk a Canon vagy a Nikon egyaránt árul olyan objektíveket, melyeket 10-15 éve dobtak piacra és esetleg egy 20-25 éves konstrukcióra épülnek.

    Persze az sem igaz, hogy akkor a gépváz vagy a szenzor nem számít, mert az is számít, de a legfontosabb még mindig az, hogy jó objektívvel fejleszthető legjobban a képminőség, nem egy váz cserével. Az újabb és újabb szenzorok legfeljebb képzaj, dinamika és képi hibákra való hajlam tekintetében fejlődnek és adnak hozzá egy rendszer használati értékéhez (a váz egyéb funkcióit, kezelőszerveit nem is említve). Ezek is fontosak, de azért 2-3 gépváz generáció alatt még nem fordul olyan sokat a világ.

    A Panasonic és az Olympus Micro 4/3 rendszer meg átjárható egymás között az objektívek tekintetében és ezekre a vázakra a 3rd party gyártók m4/3 csatlakozó objektíveit is fel lehet tenni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jobbacsabba #14681 üzenetére

    Attol fugg mennyire regi, mert az SR bajonettes Minolta objektivek nem (mas az atmero), viszont a Minolta A-bajonettes siman felmegy ra, mivel a Sony megvette es a mai napig hasznalja ezt a csatlakozo tipust.

    A Sony viszont nem gyart mar DSLR-t, hanem SLT-ket. Szenzor szempontjabol kivalo (a Nikon szamara is a Sony gyartja a szenzorokat es azok rendszerint a piac legjobbjai), de az SLT rendszerrel sokan nincsenek kibekulve. De azert hobbi felhasznalasra teljesen jo. Foleg ha akad melle par jo Minolta objektiv.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz barrasz #14691 üzenetére

    Pentaxból új példányt ennyi pénzért aligha találsz olyat ami nem több éves, már rég kifutott (discontinued) modell (azok is legfeljebb beragadt raktárkészletek). A K-30 érkezéséig elég nagy volt az állóvíz a belépő szinten.

    Az a D3100 + 18-55mm VR kombó 90 ezerért nagyon nagyon barátságos (ha tényleg ennyi, mert a weboldalon 110.000 Ft, ami viszont a normál ára).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz barrasz #14693 üzenetére

    Ez csak a webes ár, de kétlem, hogy az MM webshop számára hirdetett akcióban bő 20 ezerrel drágább lenne, mint az áruházban. Bár én nem láttam a plakátot, de arra tudok tippelni, hogy amit 90-ért adnak, az nem a VR verziós kitobjektív.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz .: JuSzT :. #14709 üzenetére

    Ahogy gondoltam már a legelején. A képstabilizátor nélküli objektívvel kerül ennyibe, bár így is jobb vétel, mint a Canon EOS 1100D.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Nussi #14717 üzenetére

    Azért az Canon EOS 1100D és a Nikon D7000 között tetemes különbség van. Az egyik totál fapad a másik meg egy erős középkategóriás gép. Én is a D7000-ret hajtom a mindennapokban, nagyon csípem, tényleg jó gép. De azért meggondolandó, hogy inkább egy olcsóbb váz (pl: D5100) és egy jobb objektív hasznosabb lenne-e. Mert a D5100-ban a D7000-ben lévő szenzor van, különbség csak az ergonómiában és a szolgáltatásokban, funkciókban van.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Schuby #14727 üzenetére

    Akkor a D3100 + 18-105mm VR legyen.

    A "kis kompromisszummal mindent fotózni" objektív meg egyszerűen nem létezik, különben mindenki csak olyat vásárolna. A tényleg "mindenes" objektívek inkább hatalmas kompromisszumot jelentenek fényerő és képminőség terén (mindkettőt nagyon nagyon határozottan csorbítja).

    Ha kevés a pénz, akkor érdemes elhagyni az egyik legtöbbek által igényelt kényelmi funkciót, az automata fókuszt és manuális objektívekből olcsón felállítható egy 2-3 darabból álló felszerelés, ezek már sokkal inkább alkalmasak a "mindenes" igényeket lefedni, bár nem írtad le, hogy mire kell, mit szeretnél fotózni.

    Ha a manuális objektívek felé mész, akkor DSLR-ből a Pentaxot javaslom (sajnos most a legolcsóbb még forgalomban lévő gép a K-30, de ez egy kiváló darab, ugyan az a Sony szenzor van benne, mint a Nikonokban), mert kiváló manuális objektívek érhetők el hozzá, adapterek nélkül van fókusz visszajelzés (tekered a gyűrűt és csippan amikor fókuszban van az adott AF mező), esetleg MILC-ből a Sony NEX vázakat, amiken meg remek focus peaking van (megjelöli az élőképen a fókuszban lévő területet).

    Egyébként a Nikon 18-105mm VR objektív egy elég jó, de nem túlzóan hatalmas átfogással rendelkezik, ez a legtöbb hétvégi fotóst kielégíti. De még azért nem nevezném mindenesnek, de épp kétszer akkora tartományt fed le, mint a legtöbb géphez adott 18-55mm körüli darabok.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz I3EI\ICE #14723 üzenetére

    Bocs a dupla miatt, már nem tudtam beleszerkeszteni az előzőbe.

    Csak egy kérdés:

    Mire kell neked ekkora színtér? Az esetek 99%-ban egyáltalán nem indokolt, mert sok wide gamut monitor sem képes megjeleníteni a teljes ProPhotoRGB-t, nem beszélve arról, hogy ha nyomatként végzi a fotó, akkor a CMYK bontásban már az sRGB is elég lehet a gondos előkészítéssel, de ha biztosra akarsz menni, akkor ott az AdobeRGB.

    Mint látszik a ProPhotoRGB kívül esik a CIE LAB tartományán is. Ha pontos átmeneteket akarsz, akkor már a 14 bit is kevés, legalább 16 biten kell tudnod ábrázolni, amire nem nagyon találsz a piacon kamerát, mert ami ezt tudja az már sokszor csak tudományos célokra készül kis szériában.

    A ProPhotoRGB színterű JPEG vagy TIFF nyerhető a RAW állományból is (ahogy sRGB és AdobeRGB is). Az egyetlen eszköz ami tényleg kickass színtér fedéssel bír, az a Sony CineAlta F65 és F55 (de ezek nem fényképezőgépek, hanem 60 és 30 ezer dolláros professzionális videokamerák), ezek már képesek 4K videót CinemaRAW formátumban 16 biten ábrázolni.

    Biztos van ezeken kívül még ilyen képalkotó eszköz, de azok már tudományos célokra készülnek kis szériában és az áruk még a 60 ezer dollárt is meglépi.

    Szóval tényleg érdekel, hogy miért szükséges ekkora színtér. A legtöbb Wide Gamut monitor csak a 100% AdobeRGB-hez képes közelíteni (97% - 99% között jellemzően). Legfeljebb nagyon speciális célokra tudom elképzelni, hogy tényleg indokolt legyen.

    Webre bőven elég (sőt kifejezetten ajánlott) az sRGB, míg nyomdába a megfelelően előkészített AdobeRGB amit egy 14 bites RAW-ból nyersz. De ezt már elég sok gép tudja, de arra érdemes figyelni, hogy például a Nikon D3100 csak 12 bitet tud maximum, addig a D5100 már képes 14 bites RAW-ra is. Ez kell neked.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Schuby #14731 üzenetére

    Csernobil után térj vissza pár fotóval, engem kifejezetten érdekel, mert én is elutaznék oda egyszer-kétszer. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz I3EI\ICE #14734 üzenetére

    Ha van egy 99% AdobeRGB wide gamut monitorod amit még csak be sem kalibráltál és elvagy vele, akkor félek, hogy felesleges azon aggódnod, hogy mekkora színtérben tudsz fotózni.

    De az eredeti feltevésre: Olyan gépet keress ami képes 14 bites RAW-ot fotózni, azzal nem lesz gond az AdobeRGB színtérben dolgozni. A ProPhotoRGB-t meg nyugodtan hagyhatod, azt nem ehhez a szinthez tervezték.

    Szerk: Még egy felvetés a színhelyességhez: Ez leginkább a környezeti fényeken (és az ahhoz megfelelően hangolt fehéregyensúlyon) és az objektíved optikai képességein fog múlni. Persze fontos a szenzor is, de az kiszolgáltatott az objektívnek, hiszen a befogott fényed még áthalad több közvetítő közegen is (ami befolyásolhatja a kontrasztot, polarizáción is átmehet vagy éppen felléphet diffrakció is).

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz k1csi #14736 üzenetére

    Ez egy annyira soktényezős kérdés, hogy nem elég csak megfelelő helyre költeni a pénzt, hanem az első lépéstől az utolsóig helyesen kell eljárni. Nem csoda, hogy a Mesharray-hez hasonló iskolák (persze jó drágán) külön csak arra indítanak fotós képzéseket, hogy a színhelyes munkát megtanítsák. Kezdve a felszerelés megválasztásától az elméleti-gyakorlati kérdéseken át a felszerelés kalibrálásáig. És ahol a legtöbben elbasszák az maga a munka, mikor a workflow-ban nyomnak egy kapitálisan hülye konvertálást amivel az egész nem ért semmit.

    Az én főnökeim például nagyon nagyon oda vannak a színhelyességért (ők egyébként color management szakik, ezért érthető), én ezt kevésbé tartom ennyire fontosnak, mert szerintem feleslegesen túlreagált témakör és én a fotózást amúgy is inkább művészi, mint mérnöki oldalról kedvelem. De azért aki a szakmában dolgozik az jobb ha tudja mi a dörgés (vagy vannak kollégái akik erre gerjednek és szívesen szöszölnek helyetted nyomdai előkészítéssel :DDD ).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz A Zéé #14739 üzenetére

    "Canon Eos-M rendszer vicc"

    Mitől vicc? 130 ezerért gyártói garanciával elviheted a vázat, 18-55mm objektívet meg egy rendszervakut. Picivel drágábban már a teljesen kiváló 22mm f/2 objektívvel is viheted, de 160 ezer körül van a szett amiben már adapter is van, teheted fel rá az olcsó 50mm f/1.8 és hasonló objektíveket. Mellesleg teljesen korrekt szenzor van benne, relatíve magas ISO mellett is jól használható, kezelése pedig az érintőképernyő + fizikai tárcsa kombó miatt elég jó.

    "Pentax K-01 vicc"

    Discontinued. Egy félresikerült próbálkozás volt, azóta sem használja MILC-ben ezt a formátumot a gyártó (helyette a teljesen nevetséges 1/1.7" van, ami tényleg vicc. A Pentax még mindig csak DSLR-ben jó (meg olcsó belépő a középformátum-szerű világba a 645D).

    "Fuji X rendszer nem épp olcsó"

    Ez tény. Cserébe ezek igazi professzionális vasak, nem hobbi gépek, mint a MILC piac 98%-ka. De tényleg piszok drága (nehezen is megy a spórolás rá :D).

    "Sonynak obi téren van nagy lemaradása"

    Nézőpont kérdése. Sok gyártó (Sigma, Samyang, Zeiss, Tamron) készít rá objektíveket vagy jelennek meg a közeljövőben. Lemaradása közel sem a Sony-nak a legnagyobb. Mellesleg a focus peaking miatt a MILC piac legjobb rendszere manuális objektívekhez. Személy szerint imádom, ha mégsem jön össze a lóvé a Fuji X rendszerre, akkor NEX-6 vagy ilyesmi jönne helyette.

    "Ebből a szempontból tényleg a Samsung a legjobban kiépült"

    Linkelj hazai üzletet ahol habzsidőzsi van Samsung NX objektívekből. Még jobb: Linkelj üzletet ahol egyáltalán árulnak Magyarországon Samsung NX objektíveket. Én személy szerint bármikor megrendelem az ilyesmiket külföldről, de sokan iszonyodnak az ilyesmitől.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz A Zéé #14766 üzenetére

    Nyilván a Canon EOS-M rendszerhez addig érdemes csak adaptert vásárolni amíg nincs elég objektív hozzá. Az m4/3 sem pillanatok alatt futott fel, pedig nem csak egy gyártó áll mögötte, az elején ahhoz is ajánlott volt az adapter ha a megszokott 4/3 üvegeidet akartad.

    A Canon látszólag nem akart beleugrani a MILC piacba, de hát ez nem így működik, azt kell adni amire igény van. Ettől függetlenül az EOS-M egy nagyon jól átgondolt váz, jó kezeléssel, jó funkciókkal. Egyedül az AF lassúcska, ez tény. Más vázak meg mástól szenvednek (pl: hasonló árkategóriában kevesen tudnak ilyen jó videót, sztereó mikrofon bemenetet, vakusarut egyszerre). A krónikus objektív hiány meg majd enyhül, de az biztos, hogy sokkal lassabban, mint az m4/3 elején, mert ez a rendszer egyetlen gyártóra van utalva, amely ráadásul nem adott fel minden mást, hogy a rulett asztalnál minden zsetont egyetlen mezőre tegyen fel, hanem még mindig a Full Frame DSLR piacból szívja fel a legtöbb bevételt.

    Azt elismerem, hogy a Sony focus peakingje nem mindenható. Én évekig használtam a Sony professzionális broadcast videokamera rendszereit, azon már megszoktam, villámgyorsan fókuszálok vele. Kontraszt szegény környezetben vagy hatalmas mélységélességnél valóban kicsit pontatlanná válik, de egy átlagos hobbi fotósnak vagy komoly utcai fotósnak az esetek 95%-ban teljesen jól működik manuális üvegekkel. Még mindig ez a legjobb módszer arra ha olcsón akarsz manuális üvegekkel egy rendszert kiépíteni.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Hunner #14768 üzenetére

    Ezt természetesen már olvastam, sőt magam is írtam róla (nem mondom a portál nevét).

    Természetesen ezzel együtt értettem azt, hogy az AF nem áll a helyzet magaslatán. Használható és a legtöbb hobbi fotósnak már teljesen megfelelő, de ez is maximum csak a középmezőnyre elég. Vannak ennél (kategórián belül is) sokkal gyorsabb fókusz rendszerek.

    Nálam személy szerint sokkal fontosabbak az EOS M váz egyéb érdemei, bár ettől függetlenül is inkább a Sony NEX rendszer felé hajlok (a Fuji X felé meg főleg). :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tutis #14771 üzenetére

    A Nikon D3100 megeszi reggelire a Canon EOS 1100D-ét. Én biztosan a Nikon felé mennék és később az olcsó 50mm és 35mm fixeket is be lehet majd újítani mellé.

    Ebben az árban más DSLR nem nagyon akad, talán csak használtan. Viszon vannak MILC gépek még. Olvass vissza kicsit, találsz véleményeket Samsung, Olympus gépekről.

    Pontosan mekkora a kereted?

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz total90 #14785 üzenetére

    Én mindkettőt használom és őszintén mondom, hogy ha magamnak kéne megvásárolnom valamelyiket, akkor képtelen lennék dönteni. Papíron és a gyakorlatban a D800/D800E lenyomja az 5D Mark III-mat dinamikában (ez az én vesszőparipám), míg az 5Dmk3 ezt a hátrányt simán ledolgozza a zajszintben.

    A Canon egy kicsit máshogy kalibrálja a feldolgozó motort, kicsit telítettebbek a vörös árnyalatok, amitől a színei barátságosabbnak tűnnek, de igazából ez könnyen megfordulhat a használt objektív, szűrők vagy éppen az utómunka hatására.

    Én kezelni jobban szeretem a Canont, valahogy jobban kézre áll, de ez szubjektív, mert az is közrejátszhat, hogy én a D7000-hez vagyok szokva (azt a céges gépet használom a legtöbbször) és a Nikon sajátságos baromsága, hogy minden vázon változtat egy picit a kezelésen, így ha egy D800E kerül a kezeim közé, akkor nagyon frusztráló, hogy itt-ott máshogy van valami. Ezzel szemben a 7D, 6D, 5D, stb vonal szinte koppra ugyan az kezelésben, bármelyiket veszed kézbe, olyan mint egy régi ismerős.

    Én is azt tudom mondani: Az objektívek döntsenek. Nézd meg mi kell és mennyibe kerül. Korábban a legnépszerűbb zoom a 24-70mm a Canon oldalon sokkal sokkal olcsóbb volt, de az L II verzió óta már a Canon drágább. De ezt lehetne még folytatni más üvegekkel, hol egyik jobb, hol másik.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz bteebi #14795 üzenetére

    A Canon EOS 700D-ben nem érdemes gondolkodni, mert a 650D-hez képest nagyjából csak a nagy büdös semmi a különbség. Tényleg. Nem vicc, sok tesztoldal lehozta, hogy cop&paste módon bemásolhatnák a 650D-ről írt cikket is, mert nulla különbség van. Ha meg nem fontos az érintőképernyő, akkor az EOS 600D is megteszi, mert az csak ennyivel marad el. Akkor már rögtön más a leányzó fekvése meg az árak, nemde? :)

    Egyébként én is a Pentax K-30-at javaslom, nagyon jó kis váz. A szenzor ugyan úgy Sony gyártmány, mint a Nikon esetében, szóval ha drasztikus különbséget láttál, akkor az leginkább csak placebo. :)

    ---

    (#14806) tylerddd: "Canon EOS M-ről vélemény ?!"

    Ha ezt itt kérdezed, akkor én leszek az egyetlen aki megvédi a gépet. Errefelé senki sem csípi. :D Szerintem egy kiváló váz, de az tény, hogy nagyon nagyon kevés objektív van még csak hozzá. Idővel jönnek még, de jelenleg csak egy normál alapzoom (EF-M 18-55mm STM) egy egészen kiváló általános nagylátó fix (EF-M 22mm f/2 STM) meg egy nagylátó zoom (EF-M 11-22mm STM) elérhető hozzá.

    Mi a célod vele? Most már elég olcsón hozzá lehet jutni és például sokan vannak, akik csak utcai fotóra használják és a 22mm f/2 objektívvel untig elvannak. Ebben az esetben jó vétel. Ha ennél többre kell, akkor inkább Sony NEX vagy egy m4/3 rendszerű gép.

    ---

    (#14807) bteebi: "A Pentax objektívekhez egyébként mekkora szűrőméret kell?"

    Objektíve válogatja, mert mindegyiknek más az átmérője, így eltérő méretek esetén több szűrőt is kell venned. Arra figyelj, hogy kerüld az olcsó gagyi szűrőket, mert bár amire feltalálták azt ő is ellátja, de ronthat az általános képminőségen.

    ---

    (#14805) total90: "Igazából valamiért a talán most 51-49 arányban a Canonon vagyok."

    Akkor vedd a Canont. Egyik géppel sem fogsz mellé lőni. Az 5Dmk3 és a D800 is egyaránt kiváló váz. Szerencsére amíg nem kell sajátot vennem, addig ez a kínzó kérdés engem elkerül. :D Én mindkettőt szívesen használom. Ha megvannak az objektívek amiket szeretnél, akkor döntsön az. Amúgy is azon, meg a saját képességeiden fog múlni a jó fotó, nem a D800 és 5D mark III közötti választáson.

    ---

    (#14799) trippla: "Anyagilag nagyon nem akarok elszállni, viszont a jót szeretnék."

    Ez paradoxon. Sajnos a jól megmunkált üveget meg is kell fizetni. Viszont azt nem írtad, hogy mire fogod használni a gépet, mert az egyes objektívek, adott feladatokhoz készülnek. A Nikon olcsó fényerős fix objektívei (35mm és 50mm) például nem éppen minőségi etalonok, de fényerő van bőven, mosni fogja a hátteret, egy amatőrnek többnyire elég is. De ha meg zoom kell, akkor 18-105mm VR optimális megoldás ha olcsó kell. Kit kiszerelésben jutsz hozzá a legolcsóbban.

    Szerk: Ez jó hosszú lett. Hát na... unatkoztam. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tylerddd #14810 üzenetére

    Azért az FW frissítés utáni AF sebesség sem túl izmos. Jó persze, ez már becsúszik a használható kategóriába, de ez a része a gépnek alapvetően lett elszúrva.

    Amúgy én is csak azért tudom korrekt gépnek tartani, mert az általad linkelt csomagot 130 ezerért el lehet vinni (ez a kezdetek kezdetén volt 270 ezer is, ami tényleg vicc kategória, majd egyik napról a másikra lezuhant az ára, így már teljesen jó vétel). Ennyi pénzért meg az egyik legjobb szenzort kapod, ezt talán csak a Sony NEX gépek tudják, de azok egy hajszálnyit borsosabbak és sem vakupapucs, sem mikrofon bemenet nem lesz, de van helyette focus peaking, kihajtható kijelző.

    Ha elegendőnek érzed a 18-55mm objektív képességeit, akkor jó vétel az EOS-M ebben a kiszerelésben. Én a részemről a 22mm f/2 objektívvel venném, de az lehet neked túl sovány lenne.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tylerddd #14813 üzenetére

    "A lényeg: szerinted jobban járok ezzel, mint egy 60-80 ezres kompakt géppel, akármelyik gyártótól?! Megéri a felárat azokhoz képest?!"

    Abszolút! Már egy 90 ezres Olympus E-PM1 vagy a 80 ezres Samsung NX1000 kit is sokkal sokkal jobban megéri. A kompaktok azoknak valók akik tényleg nagyon apró gépre vágynak és ezért hajlandók feláldozni a képminőség oltárán egy viszonylag nagy áldozati bárányt.

    "Vagy nézzek inkább egy beugró DSLR-t? Canon 600D vagy Nikon D3200?! Ezek alig pár ezerrel kerülnek többe."

    Ezt te tudod, hogy melyik kell. Az EOS-M egyébként az EOS 650D-ből örökölte a szenzort, így mondhatjuk, hogy csak a tükör hiányzik belőle, meg a nagy markolat, egyébként az is "DSLR". Az EOS 600D-ben ugyan nem pont ez a szenzor van, de paramétereit tekintve ugyan azt tudja (zaj, színmélység, dinamika, stb). A D3200 már látványosan jobb szenzort kapott, mint ezek a Canon-ok, de a 24 megapixelhez már illik a jó minőségű objektív, különben nem lesz részletgazdagabb, mint egy 16-18 megapixeles fotó (de rosszabb sem), ellenben a fájlok mérete szépen meghízik.

    Az biztos, hogy DSLR gépekhez sok kiegészítőt és objektívet jelentősen olcsóbban meg lehet vásárolni (nagyobb a piaci előnyük és némelyik (a legtöbb) kiváló objektív már régebb óta van a boltok polcain, mint az egész MILC láz fellángolása). Döntsd el mi kell: Nagyobb, marcona gép vagy apró, kompaktabb gép, előbbi olcsóbban "etethető", utóbbi kicsit költségesebb.

    ---

    (#14812) Livio: Ja, de ahogy előnye is van, úgy hátránya is az EOS-M-mel szemben. Bár a kérdező nem vetette fel, de például aki olcsón akar videóra is kiváló MILC-et, annak a Canon EOS-M az egyetlen értelmes megoldás. Másoknál ennyi pénzért vagy a mikrofon bemenet, vagy a vakupapucs hiányzik, esetleg okádék a videó minősége.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #14817 üzenetére

    "Aztán ha kellenek a különböző feladatokra a különböző obik, akkor bizony zsebbenyúlós játék lesz."

    Ezt bizonyítsd be kérlek! Túrj elő egy pár DSLR-hez tervezett objektívet és ugyan azok MILC megfelelőit. Méregessük kicsit az árcédulákat egymáshoz, mert nem biztos, hogy igaz amit mondasz. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz zolnagy #14830 üzenetére

    Ha most a kezedbe nyomnám az egy millás Nikon D800E vázat meg valamelyik 600 ezres objektívet, akkor azzal is tökéletesen ugyan ilyen fotókat készítenél. Akkor fogsz jó fotókat készíteni amikor már kezded érteni, hogy mi az a fény meg a kreatív kompozíció. Tanulás nélkül nem megy.

    Más példa: Egy Ferrarival sem tudnál mit kezdeni ha közben vezetni sem tudsz. Pedig azokba is raknak már számítógépeket, hogy a Justin Bieberek ne csavarodjanak fel az első fára.

    A fotók minősége megfelelő, csak tanulni kell mellé és meghálálja a géped. :)

    (#14823) Throme: A félreértés abból adódik, hogy a "pár ezerrel drágább" a Canon EOS-M-re és a frlsorolt DSLR gépekre vonatkozott. Nem a 60 ezres kompaktokra.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BiriBum #14842 üzenetére

    A K-500 is érdekes lesz, elvileg csak a vázszigetelést spórolták ki. Kérdés, hogy mire lesz beárazva, lehet a K-30 helyére jön.

Új hozzászólás Aktív témák