-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
"ha jól tudom a DSRL gépek viszont nem nagyon brillíroznak videó felvételben"
Ez nincs így. A Canon DSLR-ek még mindig nagyon potens videós gépek, de az utóbbi idők Nikon vázai is jók. Ha meg az SLT is belefér a szórásba, akkor a Sony sem elhanyagolható tényező. Ha komolyan gondolod a videózást, akkor a MILC piacon csak Panasonic és Sony jöhet szóba és mindkettő csak drágán adja a mikrofon bemenetet. Úgy spórolnak rajta, mintha az életük múlna rajta, miközben a DSLR gyártók már a fapados modellekbe is rendszerint beleteszik.
"Azt nem tudom, hogy a DSLR vagy MILC-et érdemesebb venni."
Számít a kompakt méret és tömeg? Ennyire egyszerű a kérdés. Azért azt érdemes figyelembe venni, hogy most egy MILC rendszert kiépíteni eredendően drágább, mint a sokkal régebb óta piacon lévő DSLR rendszerekből valamit összehozni. A MILC piacon még jóval kisebb számban vannak jelen az igazán olcsó, de árukhoz képes jó teljesítményű objektívek.
-
Stauffenberg
nagyúr
Sony NEX-3N egy jó választás. Képminőségben kiváló, videóban szintén elég jó, ráadásul van focus peaking, ami videónál hatalmas nagy előny, mert látod, hogy mi van fókuszban. Plusz fel-le hajtható a kijelző. Ez most 110k pénzért eléggé bestbuy, DE csak akkor, ha a mikrofon bemenetet nem igényeled.
Ebben a kategóriában ami videóban jó és mikrofon bemenete is van az a Canon EOS M. Azt a vázat amúgy is szinte csak videóra merném 100%-ig őszintén ajánlani. Felteszel rá egy eBay-ről rendelt filléres adaptert és bármilyen olcsó, de jó képességű manuális objektív mehet rá. Ez is 110k pénzbe fáj. Ennek viszont hátránya a fix képernyő és nincs gyárilag focus peaking (azt csak a jelenleg még alpha állapotú Magic Lantern firmware tudja).
-
Stauffenberg
nagyúr
A D5300 gyakorlatilag ugyan az, mint a D5200 (leszámítva az OLPF hiányát és a beépített Wi-Fi/GPS kombót). Nézd meg az utóbbinak az árcéduláját és eldöntheted, hogy van-e értelme a D5300 felárát megfizetni. Egyébként jó gépek ezek, de elég elegánsan ugrálsz a kategóriák között.
Előbb azt mondod MILC kell, nem DSLR, aztán itt van a G6 ami méretben és tömegben átmenet a kettő között, most meg már egy DSLR-t nézegetsz.
-
Stauffenberg
nagyúr
Gondolom a Pixinfo ostobaságát olvastad. Nem tudom honnan a fenéből vették, hogy nincs manuális vezérlés videó közben. Olvasd el a világ összes többi tesztjét, ahol a NEX 6-ot a videó minősége és a jó manuális vezérlés miatt méltatják.
De ha csak a videó miatt vennél vázat akkor tök lényegtelen az AF sebessége, ezekkel a gépekkel illik manuálisan fókuszálni (ami a focus peaking miatt gyerekjáték és a magamfajta még szórakoztatónak is tartja). Egyik vázon sem találsz olyan AF-et ami szép eredményt hoz.
Videóban és annak vezérlésében meg az összes NEX váz ugyan olyan, szóval ha csak emiatt vennél egy másodgépet akkor felesleges a NEX 3N-nél drágább gépre költeni. Kivéve persze ha ennél komolyabb feladatot, netán a D90 felváltását is tervezed.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz csibor #17439 üzenetére
Gondoltam egy számra. Mi az?
Viccet félretéve: Jó a használt piac felé fordulni, de több dolgot is érdemes tisztázni.
- Mekkora a keret? Lehet venni használt gépet 50 ezerből, meg 500 ezerből is vagy éppen 5 millióból.
- Mennyire fontos a méret és tömeg? A DSLR és MILC gépek között méretben és tömegnek elég nagy eltérések vannak, mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya.
- Mit szeretne fotózni a fiad? A cserélhető objektíves rendszerek előnye, hogy könnyen feladat specifikussá alakíthatók pusztán a megfelelő objektívek megválasztásával.
- Szeretne videózni is a géppel vagy csak a fotó érdekli?[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #17442 üzenetére
Ez mondjuk autópiaci analógiával pont az az árkategória, hogy hozzáírsz a fényképezőgép árához egy nullát és megkapod, hogy autóban nagyjából minek felel meg.
Egy 500-600 ezres autó már nem vészesen öreg, nem feltétlenül bontószökevény, akár még belefér esztétikailag és motorikusan is a jó állapotról alkotott halmazba. De már új korában is a legfapadosabb felszereltséggel jött ki a szalonból. A dolgát tenni fogja még hosszú évekig, olcsón megúszható az egész balhé, de olyan dolgokat ne várjunk tőle, mint a teljesen új világot jelentő 1 millás (használt fényképezőgépben mérve 100 ezres) küszöböt átlépve. Például egy ezeknél klasszisokkal jobb Nikon D90-től már azért kis kompromisszummal, de már elvárható az "élményautózás".
Persze tudom, gyereknek sem veszünk rögtön 1-2 millás autót.
Én egyébként inkább DSLR felé nézelődnék ha tanulógép kell és olcsón. A Micro4/3 rendszer sem rossz, de ezek a PM és PL szériás Olympusok inkább azoknak valók akik tudják, hogy semmi komolyra nem kell nekik a gép vagy már túl vannak a tanulási-ismerkedési fázison és már tudják jól, hogy mire nincs szükségük. A DSLR gépekhez kiegészítőkből és objektívekből rogyásig van a használt piac.
-
Stauffenberg
nagyúr
A K-500 mint váz egy kicsit időtállóbb. Mikor már teljesen manuális módban ügyködsz, akkor nagyon jól jön a dupla vezérlőtárcsa.
Plusz nézz bele mindkét gép keresőjébe. A Pentax jóval nagyobb és fényesebb. A két gépben egyébként ugyan úgy 16 megapixeles Sony szenzor van, mindkettő jó minőségű. A fotók minőségével nem tudsz mellényúlni bármelyiket választod.
Nézz körül az objektív kínálatban ha már tudod nagyjából mi kell, ez is fontos érv lehet egy adott rendszer mellett.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha jobban teljesítene videóban és lenne mikrofon bemenete, akkor már rég vettem volna egy K-500-at az első szállítmányból, hogy újra elővehessem a Pentax objektíveimet (plusz mellé egy Fujifilm X100 és teljes lenne a boldogság ). De aki csak fotózna, annak egy nagyon jó kis bestbuy darab. Nem hiszem, hogy ennél valaha olcsóbb lesz, mert már így is nagyon jó áron megy.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Már csak négy darab van, régen volt még egy pár, de az utóbbi években egyre kevesebbet foglalkoztam a rendszerrel, mert a K200D vázam mára teljesen elavult. Csak nagy ritkán veszem elő.
Amik még megvannak:
- 18-55mm
- 50-200mm
- M 50mm f/1.7
- Prinzflex 28mm f/2.8Az első kettő sima kit objektív. A telét nem sűrűn használom, nem is kedvelem túlzottan, de amikor vettem akciósan +10k volt a dupla kit ára, ennyit megért. A Pentax-M 50mm f/1.7 egy manuális objektív, imádom a karakterét, gyártása szerint egy 1987-es darab és egy igazi mestermű. A Prinzflex meg egy kalap szar, már a hetvenes években is egy középszerű, olcsó darab volt. Nem is tudom hogyan került hozzám, szerintem egyszer félreütöttem az eBay-en, került nagyjából 3 euróba tokkal vonóval. Egy dologra jó: Mindenféle digitális utómunka nélkül funkcionál vintage filterként, igazi retró hatású lágy, rajzolattal, akkora CA-kat produkál, hogy a fél képernyőt beteríti, nem beszélve a hatalmas fodrokat vető lens flare-ről. Tiszta hetvenes évek.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
A Pentax-A jelű objektívek rekeszértéke vázról is vezérelhető ha az objektíven lévő rekeszgyűrűt "A" állásba fordítod. A Pentax-M objektívek viszont 100%-ban manuális vezérlésűek.
Egyébként egy ilyen Pentax-M 50mm f/1.7 beszerezhető használtan 10-20 ezer forint között, állapottól függően. A Pentax-A verzió már kicsit drágább, de őszintén szólva nekem teljesen mindegy, hogy a vázon tekerem a gombot a rekesz beállításához vagy az objektíven.
Ez egyébként a Pentax egyik nagy előnye, nagyon nagy múltja van a kiváló Asahi-Pentax üvegeknek és a K-bajonett már bő 50-60 éve szolgálatban van. Nyilván modernizálták időközben extra dolgokkal, de a legújabb Pentax vázakra is simán felrakhatsz egy 50 éves objektívet adapterek nélkül. Ezek a régi objektívek meg olcsón beszerezhetők. Érdemes azért teszteket olvasni róluk, nem mindegyik bánik el a modern, hatalmas felbontású szenzorokkal.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #17457 üzenetére
Szoktam is őket használni, de nem mindig a legpraktikusabb. Főleg mikor gyorsan kell dolgoznod az anyaggal, akkor nem mindig van időd összelőni a hangsávokat és sokkal praktikusabb ha rögtön a videó mellé tudod rögzíteni a hangot.
De olyan nagyon nem problémázom a mikrofon bemenet hiányán, mert tényleg megoldható külső felvevővel. Nagyobb gond inkább a Pentax videó minősége.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tisvol #17459 üzenetére
Túl erős a tömörítés foka, sok részlet elveszik és ennek tetejébe még a dinamika is szűkebb a konkurencia (Canon, Nikon, Sony, Panasonic) szintén tömörített anyagaihoz képest. Egyszerűen rosszul van hangolva.
"nincs a keresőben fókuszpont visszajelzés"
Tudtommal van, csak nem a kiválasztott fókuszpont villan fel, hanem egy dedikált indikátor (használd a keresőt, volt erről szó párszor a topikban). De itt a tévedés jogát fenntartom, amikor én kipróbáltam a vázat, akkor nekem fel sem tűnt, hogy valami hiányzik, így ezt konkrétan nem figyeltem meg.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem járnál jobban egy bridge vagy kompakt géppel sem ha arra is csak ennyi pénzt szánsz. Nem a MILC kategóriával van baj, hanem az árkategóriával. Kevés pénzből szeretnél olyat elérni ami kicsit magasabbról indul.
Például a Sony NEX-3N már jól tűri a magasabb érzékenységi tartományokat, de az már 110k pénzbe fáj.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Vizinyenyec #17483 üzenetére
És mégis mi köze van a procinak a fényképek minőségéhez? Az objektív és szenzor minőségén kívül a feldolgozó algoritmus számít leginkább. A jobb proci legfeljebb a feldolgozás idejét gyorsítja. Namármost a D3200 tud elkészíteni egy másodperc alatt 4 fotót, míg a D5200 5 fotót. Ez nem egy eszeveszett gyorsulás.
Azért a D5200-nak vannak előnyei, kérdés, hogy ki tudod vagy ki akarod-e használni. Jobb AF rendszer (D3200: 11 fókuszpont, ebből 1 cross-type, míg a D5200 már 39 fókuszpontot tud és ebből 9 cross-type). Továbbá a D5200 jobb videóban (1080p/60p).
Egyébként képminőségben nagyon hasonlók. Te tudod, hogy a felsoroltak érnek-e annyit amennyit.
A D5100 is jó választás lehet ha fontos a kihajtható kijelző, egyébként a felbontást leszámítva szinte ugyan olyan mint a D3200. A méret problémát meg nem értem, ezek kb ugyan akkorák.
-
Stauffenberg
nagyúr
Sarki fényhez (és más csillagászati fotóhoz) jól jöhet egy UWA objektív, amiből finoman szólva sincs eleresztve az m4/3 rendszer. Kivéve ha nem gond a halszem. Ráadásul ez a szett ekv. 28mm-ről indul.
Szerintem nem gáz ha MILC, de én is az APS-C formátumot jelölném meg minimumként (plusz jól jön a belenagyítás + focus peaking a végtelen megtalálásához, valaki nemrég a Sony NEX topikban méltatta a rendszert csillagfotó esetén, vele érdemes konzultálni).
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #17492 üzenetére
Most jön majd nemsokára a Samyang 10mm f/2.8 szinte minden rendszerre. Nyilván ez APS-C vagy felette jelent tényleg nagy látószöget.
Én mondjuk a Samyang 35mm f/1.4-et kedvelem FF vázon. Kellemes vignettálás (már aki szereti), kellemes kontraszt. Szerethető a karaktere. Csak hát nehéz egy FF DSLR-en a keresőben jól belőni a fókuszt mindenféle segédlet nélkül. De egy Sony A7/A7r mellé alapkellék lesz szerintem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz pook20 #17494 üzenetére
Teljesen jó választás ennyiért a D3200, egy ügyes belépő szintű gép. Ha fontos a kihajtható kijelző, akkor a D5100-ban is lehet gondolkozni (a felbontást meg egy-két apróságot leszámítva gyakorlatilag ugyan az). A 24 megapixeles fotókkal az a baj, hogy sokat foglalnak, ahhoz már izmos számítógép kell amikor feldolgozod, stb. Azért a 16 megapixeles fotók egy kicsit moderáltabbak és azokból is hatalmas méretű printeket lehet készíteni, míg a Full HD monitorok 2 megapixeles felbontását meg így is sokszorosan túlteljesíti.
A Canon vonalat inkább akkor ajánlom, ha azok az ott elérhető objektívek jobban bejönnek (mert végtére is a DSLR esetében nem gépvázban gondolkozunk, hanem komplett rendszerben), illetve a videózásba is belekóstolnál. A Nikonokra alapból 3 év garancia van, míg a Canonokra csak az év végéig tartó akcióban jár a +2 év garancia kiterjesztés.
-
Stauffenberg
nagyúr
A K-500 mellett szól még a liveview + focus peaking, ami nagyban könnyíti az olcsó manuális objektívek használatát, amiből natívan is elég sok elérhető Pentax rendszerre. A 100%-os pentaprizmás, jó nagyítású, nagy és fényes optikai keresőről, dupla vezérlőtárcsáról nem is beszélve. Akinél objektívek szerint járható út a Pentax, annak baromi beytbuy a K-500.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz andris1602 #17503 üzenetére
Mire akarod őket használni?
Mert mindkettő géppel lehet jó minőségben fotózni és videózni is. A szenzorok méretkülönbségét leginkább csak annyiban érzékeled, hogy a G6-ban lévő m4/3 szenzor 30%-kal kisebb, ez pedig kihat a mélységélességre és a crop faktorra. Ha nem vagy mániákus szűk mélységélesség rajongó, akkor semmi zavaró nem lesz a kisebb szenzorban.
A Canon-nak annyi előnye van, hogy általánosságban jobb áron vásárolhatsz hozzá új objektíveket, plusz ha videóznál, akkor nagy könnyítés, hogy van mikrofon bemenet rajta. A G6 előnye meg az EVF kereső, ami videózás közben is használható (szemben a DSLR optikai keresőjével, ami a tükörfelcsapás miatt elsötétül, így csak az LCD marad), de nincs sajnos mikrofon bemenete.
Fotóban meg mindkettő jó a maga módján. Szokás azt mondani, hogy a Nikonok vagy Pentaxok technikailag jobbak fotóra, de őszintén szólva a legtöbb majd úgyis a saját képességeiden meg az objektíveken fog múlni.
Nincs győztes gép, előbb tudni kéne, hogy mire van szükséged, mik fontosak neked.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz andris1602 #17505 üzenetére
Szinte bármilyen DSLR/SLT rendszer olcsóbban kiépíthető az objektíveket nézve, mint bármilyen MILC rendszer. Az egész MILC kategória még annyira fiatal, hogy nincsenek meg azok az olcsó alternatívák, mint a jól bejáratott DSLR rendszerek esetében.
Canon 50mm f/1.8 - 28.000 Ft
Canon 40mm f/2.8 - 64.000 Ft
Nikon 50mm f/1.8 AF-S - 59.000 Ft
Nikon 35m f/1.8 - 58.000 Ft
Pentax 35mm f/2.4 - 44.000 Ft
Pentax 50mm f/1.8 - 50.000 FtMost csak így átfutva néhány üveget 100 ezer alatt.
Meg lehet nézni, hogy ezek kiváltására mik vannak az egyes MILC rendszereken és mennyibe kerülnek. A specializáltabb üvegekről (makró, UWA, fix fényerejű zoomok) és a third party gyártók darabjairól meg nem is beszélve.
Majd idővel remélhetően elsimulnak a különbségek, de aki árérzékeny, az jobb ha megszokja a nagyobb tömegeket és nagyobb méretet, mert egy DSLR rendszer még mindig olcsóbban építhető ki.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz andris1602 #17511 üzenetére
"Vajon mennyire éri meg az időjárásálló K-50et nézni?"
Tök egyszerű a válasz: Akarod pocsék időben is használni a szabadban a gépet?
"Van olyan előnye a MILC-nek a DSLR-hez képest (a méretet/súlyt leszámítva), ami miatt értelme lehet azt venni?"
Például az EVF lehet épp annyira előny, mint hátrány. Én például ilyen szempontból konzervatív vagyok (meg a szemem sem bírja azt, hogy egy fél centire lévő képernyőt kell bámulnia), jobban szeretem az optikai keresőket. Viszont az optikai kereső alkalmatlan arra, hogy megmutassa a kész fotót már exponálás előtt, nem képes megjeleníteni focus peakinget és tükrös gép esetén videózás közben sem megy.
Egyébként olyan nagy különbségek nincsenek, több a hasonlóság köztük mint különbség. Az emberek 98%-ka azért vesz MILC-et mert fontos neki a kisebb méret.
(#17509) jjeahh:
Ne feledkezzünk meg arról, hogy nem minden gyártó tett még le az asztalra igazán potens kontraszt AF-et. Az Olympus meg a Panasonic AF rendszerei alapvetően jók átlagos felhasználásra, de a Sony meg a Fujifilm a fasorban sincs egy legolcsóbb belépő DSLR fapados fázis AF rendszeréhez képest sem. A Canont direkt nem említem, az a kontraszt AF paródiája. Arról nem beszélve, hogy amit már említettek: Követő AF módban még mindig a fázis nyer. Igen fölényesen.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz andris1602 #17513 üzenetére
Miért ne lenne releváns? Ez csak azt jelenti, hogy nem tapasztaltad még, hogy milyen amikor a fázis AF rendszer lacafacázás nélkül egy szemvillanás alatt oda küldi a fókuszt ahova kell. Jó mondjuk a Panasonic MILC-ek kontraszt AF rendszere is egy teljesen más dimenzió (sebességben és pontosságban) a kompaktokhoz képest.
De vannak területek ahol még mindig a fázis AF nyer fölényesen.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz andris1602 #17515 üzenetére
A Canon és a Nikon egyetlen hónap alatt többet költ marketingre, mint a Pentax 5 év alatt. Ennyi a nagy titok ha csak a turistákra meg a többi amatőrre vagy kíváncsi. A profik esetében más a helyzet, sajnos a Pentaxnak nincsenek olyan professzionális vázai (és azokhoz való objektívei), melyek felveszik a legnépszerűbb melós gépekkel (Canon EOS 5D Mark III, Nikon D800) a versenyt.
A másik meg, hogy nem csak a vázat kell nézni, hanem az egész rendszert. A Pentax nem csak a vázak eladásából él, hanem az objektívekből és egyéb kiegészítőből is, amik nem mindig olcsóbbak a konkurenciánál (sőt).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #17518 üzenetére
A másik topikban már megvitattuk, nem szó szerint értettem a fél centit. Ilyen közel még a kereső hátsó üvege sincs a szememhez, ofc. Nálam az a gond, hogy bár látom élesen a tárgyakat amik 10-15 centinél közelebb vannak a szememhez, de nagyon fárasztó ilyen közelre fókuszálnom. Könyvet olvasni sem tudok kényelmesen ha túl közel emelem a fejemhez. Én inkább távolra látok igazán jól.
A tükör más, ott ugye nem a tükör síkjára fókuszálod a szemed.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mondjuk ez is egy olyan dolog, hogy minél előbb megtanulja használni egy fotós az eBay-t, annál előbb kezd megtakarítani. Ott meg aztán csak azt nem találsz Pentaxhoz, amit nem akarsz megtalálni. Ha itthon akarsz vásárolni használt cuccokat, akkor ja, megeshet, hogy nem találsz rögtön meg egy kevésbé népszerű objektívet.
Aki viszont fontosnak érzi, hogy legyen kínálat rogyásig és nem szereti túl sokáig túrni az internetet, az tényleg vegyen Canont vagy Nikont.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz fi:zi'k #17528 üzenetére
Na és most én mit szóljak? Most ugrottam bele a Fujifilm X rendszerbe, jövőhéten jön az új gépem. Újonnan horror áron vannak (az egyébként áruknak megfelelően kiváló) objektívek, használtan meg itthon talán egy darab objektív sincs... De semmi sem megoldhatatlan, ott az eBay, lehet rendelni a világ bármely pontjáról. Sokszor új és bontatlan objektíveket rendelhetsz annyiért, mintha itthon vennéd használtan.
Ehhez képest a Pentax rendszer elkényeztetett amíg azzal szórakoztam.
-
Stauffenberg
nagyúr
Emberek utcai fotózására mondjuk pont a lehető legideálisabb a MILC kategória. Minél kevésbé feltűnősködsz a géppel, annál könnyebb őket fotózni. Ez persze nem jelenti, hogy titokban, tudtuk nélkül kell őket lekapni (ez egyébként törvénybe is ütközik), de egy nagy dög DSLR sokkal könnyebben szül ellenszenvet. Ilyenkor nem jó ha már az utca túloldaláról felhívod magadra a figyelmet egy "Hé fotós vagyok!" felkiáltással.
Persze próbálkozhatsz DSLR-rel, biztos lesz abban is sikerélmény, de teljesen más élmény mikor alig törődnek veled, mert nem egy hatalmas "Fotós Vagyok!" táblát lóbálsz a nyakadban.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz krezna #17572 üzenetére
Mindegy melyiket veszed, egyikkel sem nyúlhatsz mellé. A Pentax előnye, hogy sokkal jobb a kezelése (dupla vezérlőtárcsa), egy sokkal nagyobb és fényesebb keresője van és van focus peaking. A Nikonnak meg az az előnye, hogy nagyobb a használt piac ha esetleg objektívekkel bővülnél.
Ha a dupla kit szóba került, akkor az jobban járnál. A döntés a tiéd. Mint váz a K-500 szerintem a legjobb, de rendszerként (objektívek, vakuk, stb) a Nikon kiforrottabb.
(#17573) kecsetihunor: A D3100 és D3200 között jelentős minőségi különbség van. Azt csak te tudod, hogy megéri-e a felárat. Veheted az olcsóbbat és a pénzt visszafolyatod egy használható objektívbe, azzal előbb csinálsz jobb fotókat mint a szélesebb dinamikával vagy jobb jel/zaj aránnyal.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz redbiro #17597 üzenetére
Videózáshoz nagyon jó szolgálatot tesz a dönthető LCD (a kihajtható lenne az igazi, amit oldalra is ki lehet dönteni, de az már inkább a Panasonic G sorozat és a DSLR-ek kiváltsága), illetve ami nagyon fontos még az a focus peaking. Felbecsülhetetlen értékű társ.
Ha nem telepítesz a Canon EOS M-re egy alternatív firmware-t (Magic Lantern), akkor nem jobb a Sony-nál videóra. Maximum annyiban, hogy van beépített mikrofon bemenete, de ha ez kritikus, akkor egyébként is ott van az olcsón beszerezhető Zoom H1v2 külső felvevő (nagyjából 30 ezer forint).
Összességében én inkább a Sony-t ajánlanám, főleg akkor ha nem akarsz a Canon-ra egy alpha állapotú Magic Lantern-t telepíteni és őszintén szólva nem gondolom, hogy belátható időn belül abból egy stabil mod lesz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz redbiro #17599 üzenetére
Melyik NEX-5? Nem győzöm kihangsúlyozni, hogy használjuk a teljes elnevezéseket, ez a Sony NEX topikban is gyakran gond és így nehéz eldönteni, hogy ki mire gondol.
NEX-5
NEX-5N
NEX-5R
NEX-5TEzek egymás utáni generációk. Mondjuk az 5R ás 5T között nem nagy a különbség, utóbbiban már van NFC (aminek fényképezőgép esetén nem sok értelmét látom, főleg a már meglévő Wi-Fi mellett) és ezzel kifújt. De az azt megelőző generációk között viszont van különbség, nem is kicsi.
A NEX-5R és a NEX-3N egy alomból valók, de nyilván a 3N egy fapadosabb modell. Kevesebb kezelőszerv, semmilyen mód nincs vaku csatlakoztatására (még rádiós kioldásra sem) és kisebb a markolat.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ccs2929 #17619 üzenetére
A NEX-5 vonal (pl: 5R, 5T) a legalsó szint, ahol van lehetőség külső vaku elsütésére. Gyárilag egy bugyuta csatlakozó van csak a gép tetején, de ebbe beletehető egy rendes vakupapucs adapter, amitől mindjárt visszanyeri az identitását az a kiherélt vas. Arra tehetsz rendszervakut vagy rádiós kioldót.
Az Sony SLT gépek sem drágák, az Alpha A58K most 130 ezer a Sony Központi szalonban, szerintem ez kereten belül van. Ráadásul ez nem E-bajonettes mint a NEX amire csak drágán vannak natív objektívek.
Azt már neked kell tudnod, hogy SLT vagy egy NEX MILC lesz belőle. Ha szükséges a külső vaku elsütésének lehetősége, akkor felejtsd el a NEX-3N gépet, azzal semmi mód nincs rá a beépített vaku villogtatását leszámítva (ami nem ér semmit).
Szerk: Focus Peaking és belenagyítós liveview (meg a kettő egyszerre) mindegyik itt felsorolt Sony vázban van. Manuál üvegezésre ennél jobbat nehéz elképzelni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #17621 üzenetére
Normál A-bajonettet használ, mint a régi Alpha A100, így a meglévő objektíveket sem kellene lecserélni. Volt egy barátom aki A100-at használt éveken át M42 menetes objekítvekkel és csak egy gyűrűt kellett adapterként feltekerni (észre sem vetted az objektív mögött). Az még DSLR volt nem SLT, de a bázistávolság nem változott. Az A-bajonettre meg natívan is talál sok manuális üveget, Konica Minoltát biztosan, azokból még AF-es verziókat is és működni is fog az AF, lévén a Sony úgy ásta be magát a piacra, hogy megvette az egész Konica Minolta fotós divíziót.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz uffneked #17653 üzenetére
A D80 és a 40D is jó gépek voltak, mindkettő egykor haladó váz volt.
Ezek egyenes ági leszármazottjai a mai Nikon D7100 és Canon 70D vázaknak. Hasonló árkategória, hasonló tudás.
Tanulógépnek mindegyik jó. Egyébként a legjobban azzal járnál ha gyűjtenél még hozzá egy kis pénzmagot és vennél egy Nikon D90-et. Elnyűhetetlen és a mai napig harapós kis gép.
"állapotot vegyek mint az autóknál?"
Én tuti nem vennék meg egy kevésbé agilis gépet csak azért mert jó az állapota. Na meg ezek a fényképezőgépek közel sem olyanok mint az autók. Nem tud rajtuk annyi minden elromlani és nem is hordoznak magukban annyi rejtett hibát.
A Canon 40D egy jó váz, masszív gép, de egy konstrukciós hiba miatt a zárszerkezet hajlamos idő előtt megdögleni. Ezért érdemes olyat venni amit úgy is hirdetnek, hogy cserélték már benne a zárat, azok már örökké elmennek. Ha nálad pusztul el a zár, akkor annak a cseréje 50 ezer forint, totál csőd.
Egy autópiaci analógia van azért és ezt múltkor is leírtam. Tegyél a használt fényképezőgép árához egy nullát és megkapod, hogy a használt autós piacon nagyjából minek felel meg.
Egy 500-600 ezres autó esetében jelentheti azt, hogy vagy nagyon öreg, de jól karban tartott vagy azt, hogy viszonylag fiatal, de már kitaposták a belét. Sok a fos roncs közöttük, de egy kis keresgéléssel kifoghatók jók. Autóban 1 millánál kezdődnek a tényleg használható vételek, fényképezőgépnél egy nullával kevesebbről.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Edween #17664 üzenetére
Mire szeretnéd használni?
Mindkét gép jó a maga nemében, az A58 egy SLT, míg a D3200 már DSLR.
Mindkettőhöz vannak jó áron, jó objektívek. De azért érdemes előre felvázolni, hogy mit fotóznál, mert inkább az objektívek döntsenek. A Nikonban szintén egy kiváló minőségű Sony gyártmányú szenzor van. Szóval a kiváló képminőség adott.
Ha videóznál is, akkor A58 egy fokkal jobb választás, már csak a focus peaking miatt is (ami egyébként akkor is jól jön ha manuális objektívekkel fotóznál).
De ebben a kategóriában egy másik bestbuy még a Pentax K-500, amiben mit ad az ég, szintén Sony gyártmányú szenzor van, csúcs képminőséggel és maga a váz messze a legjobb ennyi pénzért, de ugye vissza kell kanyarodni oda, hogy mit szeretnél fotózni, mert fontos, hogy milyen objektívekre lesz szükséged. Pentaxhoz is vannak olcsón jó objektívek, de ott könnyebb belenyúlni abba, hogy a célod eléréséhez egy viszonylag drága objektív vezet csak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Edween #17667 üzenetére
Ha videózni is akarsz, akkor az A58 a legjobb. A szép videóhoz nem érdemes az auto fókuszt használni és a focus peaking funkció sokat segít a manuális élességállításban. Meg úgy általában véve is jó a videóminősége. Plusz van hajtogatható kijelzője, ez is jól jön videónál.
35mm f/1.8
50mm f/1.8
85mm f/2.8Ezek mind olcsón elérhető objektívek a Sony A-bajonettre.
A Pentax K-500 ezek között a leggyengébb videóban. A D3200 már alakul, az korrekt, de nem éri el a Sony szintjét funkciókban.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Edween #17669 üzenetére
Ezek mind hatalmas nevek a szakmában. A Sony az egyik legnagyobb fotóipari szereplő, több gyártót is ő lát el szenzorokkal, arról nem beszélve, a saját gépei is sikeresek. Tény, hogy a Canon-Nikon tengely a legerősebb eladásokban és azok árbevételeiből, de ez még nem jelent semmit.
Tudnék felsorolni több olyan Sony, Nikon, Pentax, Fujifilm gépet amiben ugyan az a Sony szenzor technológia ketyeg. Maximum csak a mögéjük rakott szoftverrel tud még finomítani a gyártó, de drasztikus eltérések nincsenek a képminőségben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Robot fűnyírók
- EA Sports WRC '23
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- PayPal
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen