-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz DUB Inc. #43374 üzenetére
Esetleg E-M10mIII? Jobb, használhatóbb videót kapott mint az elődök. Elvileg. Mondjuk nem értek hozzá, nem videózok, csak néha pár másodperces emlékeket, arra pedig az én szintemen elég a markI videója is (de azért látom a korlátait, a Sony vagy a Pana videóval szemben)
-
Tin_Shield
őstag
válasz DUB Inc. #43381 üzenetére
Beszélgettem a részlegen dolgozó manussal ő csak annyit mondott: minél nagyobb érzékelő annál jobb. Na puff!
Ez általánosságban amúgy igaz. A másik nagy igazság, hogy minél jobb minőségű az objektív annál jobb. Jelen esetben az egyikben a Sony a jobb (érzékelő), a másikban a Pana (objektív). Feltételezve, hogy első körben kitobjektívet tervezel. Ha más objektívben gondolkodsz a kéöbbiekben, akkor is mérlegelni kell a kínálatot, mert egy-egy objektív megléte (vagy nemléte), ára, minősége stb el is döntheti a kérdést.
Jól tetted, hogy a lehetőségekhez képest kipróbáltad a gépeket, a személyes bemnyomást semmilyen teszt nem tudja pótolni. Az számomra meglepő, hogy az OM-D ezüstben gagyi hatásúnak találtad, mert amúgy a legszebb fényképezőgép építési hagyományokat idézi fel, szerintem ízlésen ötvözve a retrot a modernnel. Persze az igaz hogy ezt a területet a távol-keletiek uralják, szóval végülis nem meglepő a keleti hatás A távmérősre emlékeztető formavilág (a Pana, és kissé a Sony is, bár az inkább csak modern) európaiasabb.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz DUB Inc. #43390 üzenetére
Valamilyen videót láttam régebben az Olyról, úgy rémlik a felső lemez, az alsó lemez, és az előlap fém, a hátlap talán valamilyen kompozit, nincs olyan egybeöntött váza mint mondjuk az E-M1-nek.
A magnézium minőségibb anyag mint az alu. A GX80 nekem kifejezetten meggyőző volt, 200e körül szerintem nincs komolyabb építési minőségű gép.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz DUB Inc. #43395 üzenetére
A Canon EOS-M rendszerbe amúgy sem túl sok értelme lenne beleugrani. Kb. semmit sem tud amit a konkurens gépek ne tudnának (akár sokkal) jobban, rendszerszinten pedig fényévekre le van maradva a többi Milc-től.
Ha vannak EF objektívjeid ami alá kell egy kisméretű váz akkor esetleg, de arra is inkább a 200D szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #43459 üzenetére
Idáig az a6000-ről és a GX80-ról, és egyiken sincs hagyományos mikrofon csatlakozó. A Panán semmilyen, a Sony pedig ez a Multi-Interface. Ezek a speckó csatlakozók (mint az Olympus Accessory Port vagy Sony Multi-Interface) szerintem leginkább felhasználó szivatásnak jók, marha drágán vehetsz hozzájuk korlátozott tudású cuccot. Pl az említett Tascam kb. egy tizessel olcsóbb mint a Sony vakupapucsos mikrofonja, és hát nem ugyanazt tudják.
-
Tin_Shield
őstag
Persze, de idáig 200e alatti gépekről volt szó (E-M10II, GX80, a6000). Az Oly gyorsan ki is esett a videó miatt.
Feljebb lépve már nincs gond, a6300-tól vagy a Pana G/GH gépkben ott a csatlakozó(#43468) Econ
Nyilván egyszerűbb, de ettől még nem tudom eldönteni melyik a nagyobb szemétség, csak simán lehagynia a jacket, vagy aranyáron megvetetni valami saját cuccot.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Az egy jó szet, ajánlott gép a D5300, a képminősége remek. Lehet vele videózni, de ne úgy képzeld el mint egy mobillal, attól kicsit "nyűgösebb". Ha ez fontos szempont inkább MILC-et nézettek azokkal könyebb, egyszerűbb. Járulékos előny (vagy hátrány, nézőpont kérdése ) a kisebb méret.
-
Tin_Shield
őstag
Na igen, MILC fronton uralkodó a retro és/vagy a távmérős dizájn, ami vagy bejön vagy nem (én pl. szeretem a klasszikus formákat).
Talán a Panasonic G/GH széria az egyedüli ami a modern, markolatos DSLR formavilágot kapott.
Persze megtanulható a DSLR videózás, annyi hogy ez élőkép alatt megy, és ott a tükrös gépek (kevés kivételtől eltekintve) nem brillíroznak annyira. -
Tin_Shield
őstag
A Sony SLT rendszer nem MILC, de nem is DSLR. Némi gonoszkodással azt mondanám egyesíti magában a két rendszer hátrányait De persze ez azért így nem teljesen igaz.
Viszont elégé a végét járja, érdemben nem igazán fejleszti már a Sony, inkább a tükörnélküli, azon belül is fullframe szenzoros vonalra koncentrál elsődlegesen.
A G7 egyébként jó gép, a 12-60 ideális mindenes objektív. Egy ismert nyűgje van, bizonyos zársebességeknél hajlamos a "shutter shock" nevű jelenségre, erre adott ki a Pana firmware javítást, ill. elektronikus zár is használható ilyen helyzetekben. De ez már mélyvíz, ha ezt a gépet választjátok a szaktopikban kapsz majd segítséget. -
Tin_Shield
őstag
válasz DUB Inc. #43547 üzenetére
Ezt így a képek ismerete nélkül ember nem mondja meg neked. Ha ugyanakkor, ugyanarról a témáról, ugyanolyan látószöggel és beállításokkal, hasonlóan utómunkázott képeket hasonlítunk össze akkor esetleg. De még akkor is ott van a szubjektív benyomás amire nem feltétlenül van magyarázat.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz DUB Inc. #43553 üzenetére
Ez az ami erősen szubjketív dolog. Szerintem ez a Panás több szempontból - technikailag, kompozíció - sokkal jobb, mint ez a Sony-s, bár az utómunka kissé túl van tolva rajta az én ízlésemnek.
De ezeket a képeket semmi értelme összehasonlítani. És úgy általában sem, egy hosszú záridős nagylátós képet egy teleobjektívessel? Ez így nagyon félre fog vinni, teljesen mások az objektívek sajátosságai, az egyik "nyújtja a teret", a másik meg "összenyomja". És akkor ott van még az utómunka kérdése is, a Flickre felkerült képek szinte mind több-kevesebb beavatkozáson átesnek.
De nyugodtan választhatsz egyéni szempontjaid alapján gépet (ha Sony tetszik akkor azt), egyik géppel sem tudsz mellényúlni. Csak ne az ilyen képekkel magyarázd meg magadnak, mert becsapodod magadat, ez legkevésbé sem a vázakról szól, alapvetően a témaválasztásról és körülményekről, másrészt az objektívről, és nem utolsó sorban az utómunkától.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #43576 üzenetére
Miért szerinted ez a topik arra való, hogy itt cáfoljuk a Sony szemüvegen keresztül látott világodat? És ezt minden alkalommal meg kéne tenni amikor belinkeled a "tukmálódat"? De amúgy tökmindegy ki mit ír neked, eddig sem volt foganatja, akkor is linkelni fogod. És nem csak az mft-sek szóltak már miatta, hanem kábé mindenki, Sony-sok is.
A vicc az egészben, hogy 80%-ban tök rendben van a "tukmálód", csak az a 20% rontja el. Ahogy egy hordó bort is tönkre tud tenni egy pohár szennyvíz.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Biztosan nem segít, sokan itt is hagyták már emiatt a topikot. De mi a megoldás, hagyni, hogy Econ kontrollálatlanul terjessze a szonivallást? Legyártani hasonló hangvételű Canikontaxjipusonic tukmálókat és belinkelni minden kérdezőnek, hogy "neszevazzeeztvedd"? Felvenni a kesztyűt, és vitába szállni vele, mert nem olyan a világ ahogy ő a szoniszemüvegén keresztül látja?
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Econ a6000 tukmálójából 5 perc alatt lehetne szalonképes ajánlót csinálni, de láthatóan nem akar vele foglalkozni, inkább így linkeli (és még ő nem troll ). A másikat viszont tényleg hanygolni kéne, ebben a formában ultragáz, egyáltalán nem egy objektív választást segítő írás, csak egy sima önigazolás.
-
Tin_Shield
őstag
válasz vihartigris #43612 üzenetére
Én anno megírtam miért váltottam Nikon APS-C-ről Olympusra, volt is belőle csörte. Nehéz úgy higgadtnak maradni, ha az egyik "tábor" sértve érzi magát, a másik meg önigazolást lát benne. A mai napig úgy gondolom jól döntöttem, és nem is áll szándékomban váltani belátható időn belül. De ezek az én -szubjektív - szempontjaim voltak, nem gondolom, hogy az mft és azon belűl az Olympus lenne az ultimate megoldás mindenkinek. Ha a legjobb tudásom szerint úgy gondolom, hogy DSLR akkor azt fogom ajánlani, ha MILC akkor azt. Ha több gép is megfelel a kérdezőnek akkor fel fogom sorolni az alternatívákat, ha úgy gondolom valamelyik gép/rendszer valamiért nem jó azt is le fogom írni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz vihartigris #43614 üzenetére
Nem is gondolom, hogy kéne. Igazság szerint az itt kérdezők 95%-ának akármelyik rendszer/gép megfelel, a legkorrektebben akkor járunk el, ha felsoroljuk a lehetőségeket és rá bízzuk a döntést. Akkor kell belemenni tovább a részletekbe, a pro és kontrázásba ha erre valós(!) kérdezői igény van. És még akkor is csínján kéne vele bánni. Előfordul hogy egy-egy júzer hetekig tipródik olyan problémák miatt (mint mondjuk a C-AF, vagy a képsarkok maszatolása) ami pont lényegtelen az ő számára, csak mi nagyítjuk fel, mert kivetítjük a saját szempontjainkat az övére (néha kicsit sajnálom, hogy én is részt veszek ebben...és hány hozzászólást töröltem és/vagy írtam át, mert elszámoltam előtte tízig...)
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #43635 üzenetére
A Sigma olcsó 2.8-as fix sora nem adapterezett, azok E bajonettes cuccok, mégis nyűgös a C-AF.
De már megint ott járunk, hogy ha kell a Sigma sor a mindent vivő Lola-T, de ha video akkor mindjárt nem számít, hogy betliznek, mert van olyan ami nem. Ha tetszőlegesen variálunk egy összehasonlításban akkor bármit (vagy annak az ellenkezőjét is) be lehet bizonyítani.
Az adapterezés amúgy jó dolog, főleg ha nem hiánypótlás hanem választékbővítés. És a szorgos kis mérnökök által visszafejtett kommunkiációs protokoll (az hogy behazudjuk magunkat natív objektívnek) soha nem egyenértékű a gyári megoldásokkal.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz scyllarus #43692 üzenetére
Jó gép, jó a szenzora, sok benne a tartalék. De kitobjektív helyett/mellett valószínűleg szükséged lesz egy fényerős objektívre. Ha viszonylag szabadon tudsz mozogni fényképezés közben akkor fix gyújtótávolságú objektív is jó lehet, ha korlátozott a mozgási lehetőség akkor fényerős zoomra. A Nikon topikban tudnak segíteni mik a lehetőségek, van-e valami bestbuy stb.
És még egy, nem tudom honnét fogsz fotózni, de a gép nem szigetelt, nem szereti a vizet, a túl sok párát, erre figyelni kell.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz martillo #43742 üzenetére
Nippon ajánlója megfontolandó, tényleg jó vétel az a6000 ennyiért.
De kiegészíteném azért annyival, hogy szükséged lesz a gépen kívül egy fényerős objektívre is, a pici babánál a vaku nem játszik, a géphez adott pedig beltérben kevés lesz. Ezek az objektívek általában drága dolgok, de amíg a gyerkőc nem örökmozgó egy adapterezett manuális objektív is elég lehet, ha nem tudsz/akarsz sokat költeni. -
Tin_Shield
őstag
válasz Shodan #43861 üzenetére
+1 a Pana G80-ra, jobb gép
Olympusból megfontolandó az E-M10 markII, állóképben ugyanazt tudja mint a markIII, funkcióban és kezelhetőségben még kicsit jobb is, ezen kívül olcsóbb, plusz az év végéig minden héten más-más akció lesz rá. Egyedüli hátrány a 4k video hiánya a markIII-hoz képest, de ha video számít akkor amúgy sem az Olympus háza táján kell nézelődni -
Tin_Shield
őstag
válasz excalibur36 #43914 üzenetére
Fuji XE2 vagy XT10.
De lehet érdemes lenne a Sony vonalon maradást is megfontolni. -
Tin_Shield
őstag
Értem. Neked kell mérlegelni, hogy megéri-e a kockázatot. Nem egy elromlós gépek ezek, ha nem timelapse-ezett vagy ilyesmi, akkor elég kicsi a rizikó, a számlálót a Nikon DSLR-ekben nem nehéz ellenőrizni (legalábbis a régebbi modellekben, egy ideje nem vagyok nikonos)
Nem olyan régi modell a D3300, ha számla és/vagy a garancipapír megvan, lehet még valamennnyi garancia is van rá.
Én az ár alapján döntenék, nyilván 10-20% miatt nem mondanék le a garanciáról, de mondjuk 40% környékén már elgondolkodnék. -
Tin_Shield
őstag
válasz Peddy789 #44024 üzenetére
A PDAF főleg akkor fontos, ha mozgó (a gyorsan közeledő es távolódó mozgás követése a kritikus) dolgot akar valaki videózni.
A tükör teljesen felesleges a videózáshoz, az az optikai keresőképhez kell a fotózáshoz az ilyen felépítésű (DSLR) gépeknél. A MILC-eknél nincs optikai kereső, így tükör és azt mozgató mechanika sincs.
A Canon 18-55 semmivel sem jobb minőségű mint a Pana 14-42, sőt.
Ha Pana gép mellett döntesz a 14-42X-et részesítsd előnyben, a motoros zoom videóhoz előnyösebb, plusz az X objektívek parfokálisak (zoom közben nem mászik el a fókusz) -
Tin_Shield
őstag
válasz mellov #44133 üzenetére
Videóra macerásabb a DSLR mint egy jó (videós) MILC.
Ha a Nikon szimpatikus bátran válassz közülük, a D5x00 széria jól sikerült, a képminőség a 16Mp-es szenzorral is remek, a 24-es erre még rátett egy lapáttal. Néhány kompromisszumot kötni kell persze, a kereső kisebb és sötétebb mint a D80-é, a váz csak tárcsával rendelkezik, nincs státusz LCD stb, szóval alacsonyabb kategóriás, de elég sok mindenért kárpótol a forgatható LCD. A D80/90 utódja egyébként a D7x00 széria lett, de feljebb is lépett fél kategóriát. Objektívből első körben a Nikon 18-105VR ajánlott, nagyon jól hasznáható optikai átfogás, elfogadható rajz.
A tárgyfotózáshoz szükséged lesz kiegészítőkre: állvány, világítás, fénysátor, távkioldó stb, és ha kis méretűek a tárgyak akkor makró előtétlencse, makro objektív stb. A rendezvényfotózás nem igazán kitobjektíves műfaj, rendszervaku, fényerős objektív kell hozzá. És tapasztalat egy tárgyfotó bármennyiszer megismételhető, de egy adott pillanat nem.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Muerte68 #44160 üzenetére
Az AF és a kitobi sem annyira izgat, van E-M10 és hozzá egy nekem ideális objektívsor, nem szándékozok kilépni a mft-ből. Tényleg csak a manuálozás miatt gondoltam rá, 1 Parcitól érdemben lentebb már úgysem megy az ára, ha nem jön be, - és szobadísznek is megunom - eladom nagyjából bukó nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Zeze94 #44175 üzenetére
Bár nem cserélhető objektíves gép, de próbálj meg annyit pénzt kicsikarni amibe egy Panasonic LX100 kerül. Mindent tud amire szükséged van, fényerős zoom objektív, jó szenzor, jó videó, tisztességes minőségű fémházas felépítés. Ez a kombó bármilyen cserélhető objektíves rendszerből sokkal többe kerülne.
-
Tin_Shield
őstag
A gyors AF és a stabi jó dolog, de vaku nélkül kevés fényben a kitobi nagyon-nagyon kevés lesz, a fényerős objektíveknél is alaposan fel kell tekerni az ISO-t. Én 600 Euroból erre a célra inkább sokkal vennék egy LX100-at mint egy sötét kitobis a6000-ret. Vagy bármilyen cserélhető objektíves cuccot f/setét kitobival.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Zeze94 #44196 üzenetére
Örülök ha segíthettem, de azért próbáld ki valahol ha van lehetőséged az LX100-at. De nem hinném, hogy csalódnál a gépben. Építési minőségre nagyságrenddel jobb mint a tejfölöspohár belépő DSLR-ek, dedikált kezelőszervekben is, a szenzor is simán felveszi a versenyt a Canon APS-C-vel, az optika meg minden téren körberöhögi a kitobikat.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Ha az MM nem szimpatikus mehetsz szaküzletbe is, Fotoplus, Artwork, Digifenykep, 220Volt stb. Nagyobb esélyel még a kérdéseidre is tudnak válaszolni És MM-ből sem mindegy melyik, önálló kereskedelmi egységek, nem ugyanazt tartják készleten, talán a Mammut a legjobb fotós szempontból.
-
Tin_Shield
őstag
A D5300 tulajdonképpen a forgatható LCD-vel tud többet (meg pár aprósággal). Ez egy nagyon hasznos dolog ha szeretnél szokatlanabb nézőpontokból is fényképezni és/vagy makrózni például. Képminőségre egyébként egyformák, az optikák is hasonlóak a közös tartományban. A 18-105 a nagyobb átfogása miatt univerzálisabb, főleg ha nem tervezel másik objektívet.
Én talán az D5300-at választanám, és ha a gyakorlatban kevésnek bizonyulna a 18-55 kb. 20-25 ezerből upgradelhetsz (használtan persze).
De ha eldöntötted a Nikont, akkor nézz be a topikjába is, hátha mondanak olyat ami itt nem jut eszünkbe.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz szbalogh #44271 üzenetére
Próbáld meg a Manuális objektívek... topikot, ott vannak a hozzáértők
-
Tin_Shield
őstag
válasz frizso #44279 üzenetére
A Nikonnak jobb a szenzora, ha utólag húzni kell a képet bármilyen képszerlesztővel akkor több benne tartalék. A 18-105 ajánlható objektív, a 18-200 szerintem nem az igazi, 3rd partyból vannak értelmes és megfizethető alternatívák ha egyben ekkora átfogású objektívet szeretnél. Akármelyik rendszer mellett mellett teszed le voksod a beltéri képekhez jól fog jönni egy fényerős (fix) objektív és/vagy egy rendszervaku. Nikonból a 35 f1.8 ajánlahtó, az aktuális Canon felhozatalt sajnos nem ismerem, a 17-85 felejtős, az már 8Mp-en is gyenge volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony a200 18-70 és 75-300 mm-es objektívvel, valamint egyéb tartozékokkal
- Canon EOS M6 II + EVF
- Canon M6 mk II + EF-M 15-45 mm + EVF-DC2 kereső + EF EOS M adapter
- Tokina AT-X 16 - 28mm f/2.8 PRO FX ultra wide zoom Canon EF
- Vadkamera (A101XS), új, 24MP, fullHD, 940nm nem látható infra, 0,2s kioldás, kijelző/4db AA
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen