-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Vasti74
#60138
üzenetére
Az EM10 mk2 néhány szempontból előrébb volt mint a mk3: kicsit masszívabb építés, testreszabhatóbb funkciók, fejlettebb vakuvezérlés, gyári markolat, ilyesmik. Túl közel is került az akkori E-M5-höz, ezért némileg "butították" a következő generációra. De azért a mk3 is kapott újdonságokat, 4k videó (de ezzel együtt is messze volt a korabeli Sony vagy Pana gépektől), több AF pont, új képfeldolgozó processzor és az ezzel járó szoftveres okosságok. Az emberek 99%-ának kábé egyik kimaradt/bekerült funkció sem deal breaker.
A 14-150 viszont szerintem jobb választás, mint mint ugyanez a tartomány két kitobjekítvre (14-42/40-150) bontva. Képminőségre gyakorlatilag ugyanazt tudják (semmi extra, tisztességesek), viszont a 14-150-et sokkal kényelmesebb használni, nem kell objektívet cserélni. A 14-42 mellett egyedül a kisebb méret szól, a 40-150 már gyakorlatilag ugyanakkora mint a 14-150, de az összecsukható felépítés zavaró lehet. Csak akkor gondolkoznék el rajta, ha a tele tartomány tényleg csak minden szökőévben kell, minden más esetben a 14-150 a jobb (de ha már kitobjektív és a méret az elsődleges: a 14-42-től vannak jobb opciók erre bajonettre) -
Tin_Shield
őstag
válasz
secler07
#59945
üzenetére
Az A7-ből a markIII, alatta még elég kiforratlan volt az A7 vonal, nem véletlenül kerül egy jobb APS-C többe, a piac így árazta. Ha már FF és low budget, én szerintem hamarabb vennék valamilyen Canikon csattogósat, meg egy 35/50-est hozzá és addig hajtanám amíg atomjaira nem hullik. Addigra meg lesz szotyiért A7III is...
szerk: igaz a tükrössel meg a videó kínszenvedés, és az is szempont...szóval mégis inkább a MILC, de ahogy Csizmás is írta, inkább egy APS-C+obik. Sanyi vonalon, ha olyanokat veszel, akár tovább is viheted, ha esetleg valamikor kinőnéd a cropot.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
secler07
#59941
üzenetére
Ennyiért sajnos nem kapsz semmilyen másik új gépet. Amúgy nem rossz a G7, anno az egyik első 4k videós váz volt. Sajnos itt még nincs vázstabilizátor, csak az objektívé - ha van. A másik probléma a viszonylag durva lefutású redőnyzár volt, ez bizonyos zársebességeknél hajlamos berázni a gépet, ami enyhén életlen fotókat eredményezhet. A zárat nem cserélte a Pana, csak következő szériákban, de úgy rémlik volt hozzá fw frissítés, ami igyekezett elkerülni a kritikus időket. Amit még feltétlen javaslok az egy fényerős ~normál gyújtótávolságú fix objektív (ennél a rendszernél ez kb. 17-30mm körülit jelent). Akár egy olcsó 3rd party is megteszi, a babához egy darabig nem nagyon kell az AF, ellenben a fényerő az igen, a vaku határozottan ellenjavalt.
Ha esetleg használt gép is játszik akkor nagyobb a mozgástér ebben az árban is.
300k környékén több gyártónak is van gépe (vagy akár kit is), de itt is kalkuláld még hozzá a fényerős objektív árát. -
-
Tin_Shield
őstag
Igen. De egyes gyártó specifikus funkciók - ha vannak ilyenek- pl sync/dual IS, focus stacking, rekeszgyűrű, stb. csak márka azonos vázzal fognak működni, az alap működés rendben lesz. Nekem is van Olympus vázon több Panasonic objektív, abszolút megelégedéssel használom mindegyiket.
-
Tin_Shield
őstag
Jók a Pana üvegek, szinte kivétel nélkül mindegyik, bőven használhatók a kitobjektívek is. Persze - mint minden cserélhető objektíves rendszer - egy minőségibb zoom vagy fix objektívvel kezd el az igazán "élni". A kitobjektív jó lesz kezdésnek, idővel majd kialakul a fotózási/videózási szokásokkal, hogy melyik tartományban akartok feljebb lépni.
-
Tin_Shield
őstag
A színek legyenek legalább Fuji szintén kitétellel kb ki is zártad a többieket
Már ha az OOC jpg képekre gondolsz.
Nyilván a bármelyik gyártó nyers képeiből elő lehet állítani valamennyire hasonlót mint amit a Fuji tud, a kérdés az, mennyi energiát tudsz/akarsz erre szánni.
Ez persze a legszubjektívebb versenyszám, biztos van olyan aki idegrángást kap a Fuji jpgtől, de mondjuk él-hal a Panasonicért vagy a Sonyért. Az iróniát félretéve, ezek sem olyan tragikusnak már, mint mondjuk egy évtizede voltak, a Pana Real Time LUT pl. egész izgalmas, fotóra is. -
Tin_Shield
őstag
válasz
pethob
#59773
üzenetére
Hasonló, csak nálam egy Laowa 10 f2 (ekv 20mm), PanaLeica 25 f1.4, és Oly 45 f1.8 kerül a tatyóba. Tudom a 25 F1.4 és 20 f1.7 elég közeli, de mégsem ugyanaz a kettő. És a 25 f1.4 képi világa különlegesebb. És szégyellem bevallani mennyiért jutottam hozzá, kihagyhatatlan volt, még ha nem is a kedvenc látószögemet adja.
A kirándulós szett egy 20 f1.7 és tarcsiba egy kitzoom, ha valamire nagyon kell a nagyobb vagy a kisebb látószög. A folyamatos cserélgetés ilyenkor nem sokáig opció, hamar elfogy a türelem körülöttem...
-
Tin_Shield
őstag
válasz
pethob
#59770
üzenetére
16-80 párja inkább a PanaLeica 12-60.
A fix objektívvel kezdés is biztos működik, én anno APS-C-n a (kit)zoomok mellett a 35-össel próbálkoztam sokat. Szerettem a rajzát, de valahogy sose éreztem az ekv. 50mm látószögét, el is adtam. Nézegettem sokat az elkészült képeim exif adatait, és a kedvenceim túlnyomó többsége, bár zoom objektívvel, de ekv 35-40mm gyutávon készült. Az MFT-re váltáskor már egyértelmű volt, hogy ide fogok keresni majd valamit. A Pana 20-assal kezdtem, aztán kipróbáltam az Olympus 17 f1.8-at is, de végül a traktor AF ellenére is visszatértem a Pana 20-ashoz, valahogy jobban bejön. Ha csak egy objektívem lehetne, biztosan ez maradna. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Tin_Shield
#59767
üzenetére
Bocs a félregépelésektől itt-ott, mobilról írtam
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Hadeska22
#59766
üzenetére
A felár kb indokolt lehet a 12-45 mégiscsak egy PRO zoom, az más kérdés, hogy neked ez megér-e ennyit. Pár csepp amúgy esőtől nem lesz baja egyik gépnek sem szerintem. A képek minőségtől nem kell tartanod, a nagyobb szenzor miatt a Fuji eleve némi előnyben van, és ha ráérzel az ízére filmszimulációkkal is jól el lehet játszani.
Ezt a három kitet nehéz egy-az-egyben párba állítani. A 35 f2 párja az Olympus 25 f1.8 lenne, az XC15-45-nek nincs M.Zuiko párja, az MFT családban kb. a Panasonic 12-32 a megfelelője. A 12-45-nek pedig direkt Fuji párja nincs.
Nekem Olympus van, de nem beszéllek rá, ez a Fuji nagyon ügyes kis gép, ha tetszik vedd azt nyugodtan. Az választáshoz nehéz direkt tanácsot adni, mert szerintem a zoomok kényelmét és rugalmasságát nem pótolja egy fix minősége, és ugyanez igaz fordítva is. Szóval mindkettő (sőt több is) kell előbb-utóbb
De talán mégis a zoommal kezdenék, amíg ki nem alakulnak a fotózási szokások, amihez aztán megkeresném a megfelelő fix(ek)et. Nálam a kedvenc az ekv 40mm lett, ezért van egy Panasonic 20 f1.7 mindig nálam. -
Tin_Shield
őstag
válasz
pethob
#59763
üzenetére
Pár hónap különbséggel egyidőben jött ki az OM-5 és az XT-30II, ahogy az elődmodellek (E-M5mkIII és XT30) is. A tudásuk is elég hasonló, az OM-5/E-M5 elvileg egy fél polccal magasabbra van pozícionálva mint a XT30 (és fél polccal az egyszámjegyű XT-k alá).
Mindkét gépnek (vagy rendszernek) bőven van annyi pozitívuma, hogy jó választás lehet.#59762Hadeska22
Ha már a kit zoom szóbakerült, egyik MFT kit sem rossz, de az OM-5-nél nagyon nem mindegy, hogy 14-42EZ palacsinta kit, vagy valamelyik komolyabb objektív (12-45 f4, vagy 12-40 f2.8, esetleg a 14-150) van a kithez csomagolva. A 14-42EZ önmagában nem olyan rossz, de inkább a belépő vázakhoz illik, könnyű műanyag objektív, átlagos optikai tulajdonságokkal. A 12-45 és a 12-40 ellenben PRO objektív, a jobb fixekkel is összemérhető képminőséggel, időjárásálló kivitelben, masszív fém házzal. A 14-150 szintén időjárásálló, nagy átfogású túristazoomhoz képest nagyon tisztességes optikai minőséggel. Az időjárásállóságot azért említem, mert az OM-5 is az. Fényerős fixekben a Fujihoz hasonlóan az MFT is jól áll, az olcsó 3rd party manuálisoktól kezdve, a kedvező árú objektíveken át, a méregdrága profi fixekig bőséges a választék. -
Tin_Shield
őstag
válasz
kw3v865
#59652
üzenetére
Az időjárásállóság miatt mindenképp jobb választás az a6300 - ha van/lesz hozzá ilyen objektíved. De azért van még ott más is, jobb az AF, jobb a kereső, a szenzorban is kicsit több a tartalék. A 4k videó miatt mondjuk pont nem annyira, ez is szenved a krónikus Sony nyűgtől, könnyen túlmelegszik.
-
Tin_Shield
őstag
Visszatérve ide, ma hardveraprót böngészve egy Panasonic LX100 jött szembe 135ezerért.
Ez is megfontolandó, ha:
1. Meg tudsz barátkozni a Panasonic jpg motorjával
2. Vagy vállalod a raw macerálást.
3. Elfogadod, hogy "csak" 12MP, a frisebb szenzorokhoz képest némileg kisebb dinamikával és több zajjal.
4. Megelégszel az optika átfogásával és később sem akarsz bővíteni. Tájkép, család, portré témákra egyébként elég.Hasonló optikai paraméterekkel bármilyen MILC kombó a duplájába kerülne.
-
Tin_Shield
őstag
Ez így van, kb 2FÉ-t fog, kb mint az egyszerűbb OIS-ek. A PL-7-től jött a komolyabb E-M10-zel egyenértékű. Ettől még ott van, és egy szódásüveggel is működik.
Nincs leírva a Sony, sőt a 3rd party cuccokkal nagyon ütős rendszer lett a kezdeti bukdácsolások után. De 300EUR max. keretből továbbra sem gondolom, hogy ebből lehetne a legjobb szettet összehozni család-tájkép-portré vonalon. -
Tin_Shield
őstag
Mindegyikben van stabi, a Panasonic kezdte viszonylag későn a vázstabikat, ott viszont a kitobikban van a stabilizátor, ezek persze mehetnek Olympus vázra is.
A kitobi azért kerül szóba mert 300 eurós keretből nem nagyon játszik más. Jó (és drága) objektívek, minden rendszerre léteznek, m43-ra is. Hogy lesznek-e újak, nem tudom, szerintem a meglévő választék is elég bőséges. Már a Sonyra is bőven jó, a Canikon van még lemaradva.
Át lehet petsze rawra, de ez nem nem változtat azon, hogy képélesség az objekívtől függ, ezért nem érdemes a dpreview képeket ebből a szempontjából hasonlítgatni... -
Tin_Shield
őstag
válasz
norbert1998
#59493
üzenetére
A kép "élessége" félrevezető lehet, az csak kis részben függ a váztól, mondjuk a jpg motor élesítő algoritmusa, de az élesség alapvetően az objektívtől függ. A Sonykat pl. egy Zeiss 55 f1.8-cal tesztelték, optimális rekesznyíláson, ez viszont nagyon nem a kitobik ligája. Szóval a dpreview - és hasonló tesztoldalak - képeit "élesség" szempontjából nem érdemes nézni. Színek, zajosodás, mennyire bírja az utómunkák során a korrekciót stb, ilyeneket érdemes hasonlítgatni.
Néhány objektívet tesztelt a dpreview is, de vannak olyan oldalak akiknek konkrétan ez a profiljuk (opticallimits, lenstip, stb) -
Tin_Shield
őstag
válasz
norbert1998
#59490
üzenetére
Nem tudom mit néztél és miben maradt el messze. Van kb. 2/3 EV előnye Sonynak (azonos generációt nézve) a nagyobb szenzor miatt, ami a gyakorlatban azért nem jelentős szerintem, használtam APS-C és m43 gépet is. Főleg úgy nem, hogy az m43 kitobikat nem kell F8-ra rekeszelni az értékelhető felbontáshoz. Nem rossz a Sony, sőt, félre ne érts, de az adott büdzséből, az adott célra szerintem jobb lehet az m43.
-
Tin_Shield
őstag
Ekkora keretből én az m43 irányába indulnék el. Egy kitobjektíves váz (E-PL széria) plusz egy fényerős fix is belefér a keretbe, ez utóbbi a portrézáshoz kvázi kötelező. De kis szerencsével (kivárással, nézegetni kell a hardveraprót és a facebookot) akár egy E-M10 mk1 is megcsíphető kitobi+fix kombőval.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
ANDROID???
#59341
üzenetére
Szerintem az azonnali fotós kérdésekbe inkább , de ha már ide írtál akkor legyen itt.
Szűrőt csak meghatározott célból használj szerintem. A cpl-t konkrét képalkotási szándékkal, állandóra nem való.
Az UV szűrő valamikor tényleg az UV sugarak szűrése céljából készült, erre a digitális gépeknél már nincs szükség, viszont egy plusz optikai elem amivel a drágán megvett objektíved tervezője nem kalkulált. Jó esetben nem ront látványosan a rajzon, nem csillan be ellenfényben stb., rossz esetben igen. Ha csak a frontlencsét védenéd arra van jobb megoldás, az objektívsapka amikor nem használod a cuccot, és a napellenző amikor használod. Persze igazán extrém körülmények között, pl sivatagban, hasznos lehet, ott én is feltenném, de máskor nem.
A Hoyának vannak minőségi és alsópolcos cuccai is, az árcimke árulkodó. A K+F passz. -
Tin_Shield
őstag
válasz
lugosi
#59332
üzenetére
+1
A 12-32-vel "zsebrevágós", a 14-140 meg kb. ugyanazt tudja átfogásban mint a Nikonon a 18-200, csak jobb minőségben és fele súlyban.#59333 elfelejtette
Azt a nagyobb érzékelőt a gyakorlatban nem nagyon vennéd észre, kb 1/2FÉ különbség van közöttük DOF-ban/zajban. Akkor már inkább a PDAF az ami ér is valamit a felhasználástól függően. A kicsi Milceknél az üzemidő karcsú, gyártótól függetlenül, minden villannyal megy, de egy-két tartalék akksi (akár jó minőségű utángyártott is lehet), és problem solved
-
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Plazmacucci
#59305
üzenetére
Jók a Fuji cuccok, az XT30 is az. Az objektívek is rendben vannak, talán nincs is igazán gyenge üveg a jelenlegi palettán, csak jó és még jobb. Ez vonatkozik a kitobjektívekre is. A 18-55 fényerőben és építési minőségben bőven túlmutat a plasztikfantasztik kategórián, a 15-45 pedig az egyik legjobb palacsinta(szerű) zoom. A Fuji autófókusz nem annyira top mint a Sony, de normál felhasználás mellett bőven élhető szerintem, ha kiismered (a Sonyt is ki kell, az sem gondolatolvasó)
-
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
válasz
deny330
#59090
üzenetére
Panasonic 100-300 olcsóbb alternatívája az Olympus 75-300. Kicsit gyengébb a fényerő és nincs OIS. A GX9-ben van 5 tengelyes IBIS, de a tele tartományban az OIS-t jobbnak tartják a hozzáértők.
A Pana FZ1000/2000 jó alternatíva ilyen felhasználásra lehet a MILC-ek helyett, 1", 20MP, f2.8-4, ekv 25-400 -
Tin_Shield
őstag
A ráfordítható összegtől függ. A sokat szidott 16-50 is elég lehet leméretezve fullHD monitorra, mobilra, fészbukra stb, de sokkal több van ezekben a vázakban mint a kitobiban. A nagy előnye, hogy használtan ropiért lehet venni, és annyiért meg is lehet tőle szabadulni ha már kinőtted. Kicsit bővebb keretből ezt a lépcsőt ki lehet hagyni, és a minőségibb cuccok felé elindulni. Értékelhető makrót készíteni az olcsó kitobik általában nem tudnak, lehet kisérletezni előtétlencsékkel, közgyűrűkkel, de ha megfog a téma akkor úgyis makróobjektív lesz a vége.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
-szabi-
#59035
üzenetére
A Panasonic fullframe kitobi elég frankó lett. Egy MFT-ről házon belül felváltó topiktársunk összelőtte egy-két jobbfajta MFT fix objektívvel (pl 20 f1.7) és simán hozta azt a szintet vagy még jobb is. Nyilván ez az objektív felbontására vonatkozik, egyéb jellemzőket nem vizsgált.
-
Tin_Shield
őstag
Milyen (vélt) előny miatt tennéd rá? A legfájóbb hátrány szerintem, hogy a crop miatt bukod a nagylátószöget, kb 42mm (ekv.) gyutávról indulnál ami igen fájó tud lenni sok szituban. Amúgy ez egy olcsó fullframe kitobi, a kisebb pixelsűrűségű A7-en sem brillírozik, a kisebb méretű APS-C-n borítékolható, hogy még annyira sem fog. Az egyedüli pozitívum, hogy a taknyoló szélek a crop miatt "leesnek". Ha esetleg a jövőbeli fullframe tervek miatt fontolgatnád akkor sem igazán érdemes vele foglalkozni, ott is hamar bekerülne a "levélnehezék" fiókba. Szerintem jobban jársz egy APC-C objektívvel. A 16-50 jó szívvel nem, de a 18-55/105/135 bármelyike ajánlható, nem is beszélve a Sigma és a Tamron minőségibb alapzoomjairól. Pár éve még jogosan szidtuk a Sonyt, hogy gyenge az objektív kínálatuk, de ez ma már nagyon nem igaz, lehet válogatni APS-C-re is.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
nikkor
#58966
üzenetére
A különféle "egzotikus" (értsd: kínai) gyártóknál elvben létezik EF-M bajonettes makró objektív (TTartisans, Meike, 7artisans, Laowa stb). Full manual mind, az optikai minőségüket nem ismerem, utána kell nézni/olvasni, de ők is tudnak ám ha akarnak, nekem MFT-re van egy Laowa uwa, az nagyon patent kis cucc.
Vagy marad az adapterezés.
Az EF-M rendszer gyakorlatilag megszűnt, a Canon nem fejleszt már rá, a különböző 3rd party gyártók eddig sem láttak benne nagy potenciált. Ebből a szempontból nézve lehet megéri kiszállni belőle, persze egy váltás meg mindig anyagi bukta. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Pendragon911
#58960
üzenetére
Ha tényleg érdekel mit tudhat az Olympus/OM System, akkor a teddprobara.hu oldalon foglalhatsz vázat és neked tetsző objektívet némi letéti díjért cserébe, amit aztán visszakapsz. Persze pár nap alatt nem lehet egy teljesen új rendszert mélységében megismerni, de azért elég jó kis ízelítőt kaphatsz a tudásáról.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Pendragon911
#58955
üzenetére
A 12-45 Pro objektív, jobb a rajza mint a Sony túristazoomjának. Az más kérdés, hogy ha nem pixelkukkolsz akkor a gyakorlatban ez mennyire számít (Ha a 16-50-ről lenne szó azt mondanám, hogy valószínűleg egy félvak is kiszúrná, de a 18-135 korrekt a saját kategóriájában). Átfogásilag - ahogy írták is előttem -, az Oly 12-100 van hozzá a legközelebb, de az szintén Pro cucc, nem lenne tisztességes összevetni egy budget túristazoomal semmilyen szempontból. M4/3 vonalon az Oly 14-150 és a Pana 14-140 a játszik hasonló kategóriában, kb hasonló a képminőségük mint a Sonynak, annyi előnyük van, hogy a tele vég azért lényegesen hosszabb.
Ha az a6000-rel egyébként elégedett vagy akkor szerintem sem igazán éri meg váltani -
Tin_Shield
őstag
válasz
diogenes82
#58952
üzenetére
Korrekt ajánlat szerintem. Az mft szenzormérettől egyátalán nem kell tartani, a mostani APS-C-dhez képest azt a ~2/3 FÉ különbséget a gyakorlatban nem nagyon fogod megtalálni. Főleg nem a streetfotózásban vagy az utazások során, viszont az mft előnyeit ilyen felhasználásban folyamatosan élvezni fogod. Jó objektíveket kell választani, de ebben sem lesz nehéz dolgod, nagy a választék és kb. nincs is rossz/gagyi cucc a rendszerhez.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
-szabi-
#58919
üzenetére
Pici fém dobozka az LX15, elviekben nem éppen optimalis kialakítású a betonstabil fogáshoz (plusz markolat, bőr féltok, ilyesmi segíthet), de azért 1-2 FÉ-t még így is meg kéne fognia. Szerintem próbálgasd még a stabil géptartást, nem tudom hogy szoktál fotózni, egyből tövid nyomod az expo gombot, vagy először félig és csak hq fókuszt fogott akkor nyomod le teljesen. Kinek ez jön be, kinek az. Ha végül a csere mellett döntesz akkor viszont ne ragadj le a kitobinál, azzal nem leszel előrébb, mint a Panával, nézzél hozzá valamilyen fényerős objektívet, akár fixet is, nem kell tőle tartani, hamar meg lehet szeretni.
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz
-szabi-
#58914
üzenetére
Az LX15-ben is van optikai képstabilizátor. Működik nálad? Nem ismerem a konkrét típust, de azt olvastam a tesztekben, hogy a stabi itt is kb. 3FÉ-t megfog. Szóval elvileg az 1/15 - 1/8-nek nálad is menni kéne nagylátószög állásban. Ehhez viszont elég lenne az ISO100/200 a 800 helyett.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
ragozin
#58904
üzenetére
A Panasonic G7 inkább videós váz, az egyik első 4k-s gép volt az elérhető árkategóriában.
Ha a video nem fontos én elengedném, volt ennek szériának egy gyerekbetegsége, a shutter shock nevű jelenség. Ezt fw-vel megpróbálták javítani, de nem tudom mekkora sikerrel jártak. Lehet persze ezzel élni, főleg ha tisztában vagy a jelenséggel, és hogyan lehet elkerülni/minimalizálni a hatását. A későbbi Pana vázakban megjelent az IBIS, a jpg motoron is sokat reszeltek, és finom lefutású redőnyzárat kaptak, szóval inkább azokból nézegetnék.
Az XT20 frankó gép, ha találsz nem leharcolt eladó vázat akkor biztosan nem nyúlsz vele mellé. Ha kicsi objektívet is szeretnél mellé akkor a 15-45 jól sikerült, csak a villanyzoommal kell megbarátkozni. De igazság szerint nincs is rossz Fuji üveg, csak a pénztárca bírja
Az OM-D gépek bármelyike ajánlható, átlagos felhasználáshoz szerintem ritkán kell a nagyobb tesók többlettudása. Általában van több eladó gép is típusonként, tudsz válogatni. -
Tin_Shield
őstag
válasz
ragozin
#58897
üzenetére
A Fuji nagyon frankó cuccokat gyárt, főleg a belépő kategória felett, de a 150e keret kicsit kevés lesz oda, főleg ha elkap a gépszíj és bővítenél is. MFT vagy Sony APS-C vonalban gondolkodj szerintem, (esetleg ha nem zavar, hogy a Canon bejelentette a megszűnését akkor EOS-M).
Mivel a videó nem szempont, én az Olympus EM10/EM5 gépeket javaslom. Az Oly kitobik is rendben vannak, de méginkább egy Pana 12-32 hozzá. Ez a szett kb. 100-120e-ből megáll, később viszonylag szolíd összegből is bővíthető bármerre. A Sony APS-C (a6x00) vonalnak a követőfókuszban van jelentős előnye, illetve az extrémebb nagylátószög felé bővítésben, az MFT inkább a tele ill.makro vonalon kínál előnyöket. -
Tin_Shield
őstag
válasz
sarkany92
#58893
üzenetére
Az a6400 szerintem, a váz újabb és mindkét hozzá adott objektív jobb.
A 18-105 inkább videós objektív (annak mondjuk korrekt) de a 18-135 kisebb, könnyebb, élesebb. A két 50-es közül is a OSS a jobb, az FE egyetlen előnye, hogy a kisfilmes méretű szenzort is kirajzolja, de minden másban gyengécske darab.
Az árakat nem ismerem naprakészen, nem tudom mennyire jók, ha jár erre Sonys ő majd biztos segít. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Roland861010
#58891
üzenetére
Bár nem vagyok Sony fan, de pl van itt HA-n egy NEX5R kitobival elfogadható árban (lehet még némi alku is belefér). Nem mai darab ez sem, de ez a széria elég jól sikerült, ha kipróbálva is minden rendben van én hamarabb választanám ezt mint egy a5000-ret. Amit a (Sony és Panasonic) jpg motorról írtam nyugodtan tedd zárójelbe, teljesen szubjektív, találsz a neten rengeteg tesztképet (jpg, raw, módosítatlan, megpiszkált stb.) a saját döntéshez.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
yle_greg
#58888
üzenetére
Elfogadom ha valakinek a jpg nem annyira fontos szempont, nyilván raw-ból mindent is meg lehet oldani. Már ha valaki szeret bíbelődni képekkel egyesével, csoportosan, netán preseteket készíteni, stb. Én bevallom ezt a részét egyre kevésbé élvez(t)em a fotózásnak ezért volt számomra kifejezetten fontos szempont (több más mellett) a váltáskor a jpg.
Anno a Nikonon sokat bíbelődtem a jpg beállításokkal, több-kevesebb sikerrel, de nem találtam meg a szent grált, maradt a raw, a CaptureNX, sokkal többet ki tudtam hozni a képekből, mint a jpg beállításokkal. Az Olympuson elégedett vagyok a jpgvel, annyira, hogy alig használom a raw-ot. Oké, itt sem a gyári alapbeállításon használom a gépet, finomítottam a saját ízlésem szerint. Viszont gyakorlatilag mindenre jó nekem, szinte csak a wb-t állítom, ha az automata nem találja el. -
Tin_Shield
őstag
válasz
-szabi-
#58886
üzenetére
Lehet, behatóbban kéne megnézni az R10-et. A Canon jpg színrender elég jellegzetes, meleg tónusú, enyhén túlszaturált, a bőrtónusokkal többnyire jól bánik, hiányzik a régebbi Panákra jellemző szürkés fátyol, vagy a Sonyk zöldesbe húzása. Nem feltétlenül ultrarealisztikus persze, de sokan szeretik ezt a színvilágot. Régebben a zajszűrés és élesítés viszonylag keskeny határmezsgyéjén is elég jól egyensúlyozott.
A mobilos képek térnyerésével (túlhúzott színek, erős kontraszt, túlélesített és egyben erősen zajszűrt képek) a közízlés is alapos változáson ment/megy át, ez valamennyire a megjelenik a fényképezőgépek jpg alapbeállításaiban is. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Roland861010
#58884
üzenetére
Az EM-5 nekem örök szerelem, ezzel léptem át az Olympus táborba. Bár 2012-es modell, de fotós szempontból a mai napig tisztességes teljesítményre képes, videoben viszont akkoriban sem volt top, manapság gyenge, egy jobb mobil simán lelépi. Egy típushibája volt az LCD kerete az első daraboknál elrepedt, garanciában javították anno. A Lumix kitobjektívek korrektek, ez az (ekv 28-400 mm) átfogás kb mindenre elég, esetleg nagylátó irányban lehet bővíteni cserélni. A többi manuális objektív/adapter stb játszós cucc, max. néhány ezrest érnek. Nem az évszázad vétele ennyiért, de ha tényleg minden megkímélt, működik és nincs benne a világ összes expoja akkor működhet. De egy dolgot mérlegelj még, ezeket az öreg gépeket átalányban javítja az Oly márkaszervíz, ha egyátalán. Egy hiba könnyen GTK lehet.
Az E-PL széria inkább P&S gép, a képminőség rendben van, a kezelhetőség inkább a (fél)automata üzemmódoknak kedvez. Szinte minden fontos paraméter beállítható persze, de többször kell a menühöz nyúlni mint a nagytesóknál. A 14-42 nagyon.
pici de tisztességes darab, akár egy kabátzsebben is elfér vele a gép.Ha a teleobjektív is m43-as lenne akkor rábólintanék, de az adapterezett 4/3-os objektívekkel kapcsolatban nekem vannak fenntartásaim a belépő vázakon, egy E-M1-re inkább valóak. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Roland861010
#58882
üzenetére
A korabeli Panasonic gépek szintén nem túl erősek a jpg motort tekintve. A Canon, a Fuji, és az Olympus hagyományosan jók. Persze mint írtam ez szubjektív, és orvosolható is, és a Sony vagy Pana is sokat javult mára.
Én sokáig Nikon DSLR-eket használtam, és szinte minden nyers képet a CaptureNX-szel "pofoztam helyre", nem igazán tetszett a jpg, bárhogy álítottam be a vázakat. Aztán sok éve Olympusra váltottam és a vázak kiismerése/beállítása után 90+%-ban hozzá sem nyúlok a képekhez, elégedett vagyok a jpg végeredménnyel. Csak amikor az extrém fényviszonyok miatt komolyabb expo vagy wb korrekció kell akkor kerül elő a raw. De hasonlókat mondanak a Fujisok is -
Tin_Shield
őstag
válasz
Roland861010
#58880
üzenetére
Point&shoot gépnek végülis nem lenne rossz az a5000 sem, de korábbi NEX5 szériához (N/R/T) is visszalépés, a 20MP szenzor sem jobb mint a korábbi 16-os, sőt. P&S gépként inkább a korabeli Sonyk nem túl kifinomult jpg színvilágával kell megbarátkozni. Ez persze szubjektív, a beállításokkal némileg, de főleg a képek feldolgozásával orvosolható, de az akkor már nem annyira P&S.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
p_adam
#58872
üzenetére
"többiekhez képest jól megépített"
Nem emelném ki ebből a szempontból a M5-öt, persze korrekt cucc, de nem éreztem jobbnak a többinél. Nekem hosszútávú tapasztalatom Olympus-szal van, a legkisebb OM-D is egy tank. De kb. minden MILC tisztességesen össze van rakva, jó anyagokból, nincs újrahasznosított tejfölöspohár érzés, mint némelyik belépő DSLR-nél. -
-
Tin_Shield
őstag
válasz
zaskar
#58854
üzenetére
A fényképezőgép választás - nem kis - részben emocionális kérdés is, nem pusztán a specifikácíókról szól szerintem. Lehet választani persze a speckótáblázatok bogarászása alapján is, minden rendszernek van/lesz erőssége és gyenge/gyengébb pontja. De normál felhasználásra bőven megfelelő bármelyik mai gép, a Nikon Z50 is. Szóval ha van érzelmi kötődésed a márkához akkor nyugodtan választhatod azt, a valóságban többet számít, hogy szeresd használni a gépedet, mint mondjuk pl. 1FÉ képzaj előny vagy ilyesmi.
-
Tin_Shield
őstag
Kicsit bővebb kerettel könyebb dolgod lenne, de ennyiből is meg lehet oldani azért.
1. Valamilyen (minél újabb) Canon xxxD DSLR + plasztikfantasztik 50 f1.8Il (ekv 80mm). Lesz fényerő, háttérmosás (az FZ-hez képeset elég látványos), tárgyfotóhoz lerekeszelve a rajz is korrekt. De valószínűl lesz egy csomó fókuszhibás képed, nyitva azért nem karcol ez az objektív, és minduntalan attól fogsz parázni, hogy következő pillanatban szétesik az egész a kezedben, az FZ érzésre egy tank ehhez képest.
2. Valamilyen olcsó MILC + manuális objektív (adapterezett régebbi, vagy natív kínai új típus). Nem a kapkodó emberek sportja a manuálozás, de MILC-en nem is teljesen reménytelen vállalkozás (az olcsó DSLR-en felejtős). Van belenagyítás, élkiemelés, ezek sokat segítenek. De nyitva ezek sem karcolnak, a nehezebb fényviszonyokat kevésbé tűrik, cserébe lesz bokeh, néha egész érdekes/retros képi világ. Rekeszelve, optimális fényviszonyok mellett pedig a legegzotikusabb nevű kínai is elég tisztességes.
3. MILC+ natív AF. Majdnem mission impossible, hirtelen egy jut eszembe ami beleférhet esetleg. Egy olcsó m43 váz pl. Pana GFx, Olympus E-PLx, esetleg EM10 mk1 + Yongnuo 42.5 f1.7
Ez talán a legkevésbé kompromisszumos, de a legnehezebb is megtalálni/kivárni. -
Tin_Shield
őstag
válasz
nortone580
#58782
üzenetére
Alapvetően ez egy nagyon jó mindenes kombináció, sok célra így-ahogy-van megfelel. De korántsem mindenre optimális, ezzel számolj. Fényszegény környezetre kevés lesz amit ez a szenzorméret + objektív fényerő enged. Lesz egy kellemesen használható enyhe nagylátószöged, de ha pl. mobilok széleslátójához szoktál akkor lehet ez is kevés lesz. De ezek mindegyike orvosolható, ebben a endszerben nem is túlzottan extrém költséggel.
(ugyanezek a korlátok egyébként minden más rendszerben is meglennének egy hasonló nagyátfogású zoom objektív + váz kombó esetén) -
Tin_Shield
őstag
válasz
Sandpa
#58767
üzenetére
Az a5000-et elengedném, a maga idejében sem volt a Sony legsikerültebb modellje, az a6x00 széria jobb választás. 200e körül van több lehetséges irány is elindulni, nyilván hasznát gépekről beszélünk alapvetően, bár a Panasonic GX80 kit talán még újként is beleférhet, ha találsz valahol. A Fuji X és az Olympus gépek különösebb utómunkák nélkül is tetszetős jpg képeket készítenek, a Sony és a Pana képei már több törődést igényelnek viszont fejlettebb a video.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
HollyBoni
#58612
üzenetére
Vannak(voltak) az m43 topikban néhányan akik keményen tolták a montizást, nem rémlik panasz részükről. Persze azért a lehetőségekhez képest óvni kell a felszerelést. Kocabiciklis vagyok, de szerintem egy komolyabb bukás ártalmasabb lehet mint a terepi rázkódás.
Magas ISO-n érezhető az új generációs szenzorok javulása, a régi 12MP-es Pana elég hamar feladta ilyenkor harcot (ISO800 körül emlékeim szerint). Az újak 1600-on bőven használhatók, de én még a 3200-asokat sem szoktam utólag zajszűrni (nyilván ez egyéni ízlés kérdése is). Az utólagos expokorrekciót is sokkal jobban tolerálják az újabb szenzorok. -
Tin_Shield
őstag
válasz
HollyBoni
#58606
üzenetére
A 12-32 abszolút vállalható objektív, a kicsi vázakhoz méretileg is ideális. Az egyeten hátránya, hogy nincs manuális fókuszgyűrű, ez video esetén hiányozhat.
A 20 f1.7 a mai napig a m43 egyik legjobbja ár/értékben. A hátránya sajnos ugyanaz ami kezdetektől fennáll, aránylag lassú és zajos az AF motor, videóra inkább csak kézi fókusz ajánlható
A GX9 a 80-asutódmodellje, újabb és nagyobb felbontású szenzorral, némileg javított jpg motorral. -
Tin_Shield
őstag
Ha a C opció is játszik még:
Extrém kicsi méret: Pana 12-32, 35-100, 20 f1.7
Ár/érték verzió: Oly 14-42, 40-150 (vagy ugyanezek Pana megfelelői), Pana 25 f1.7
Kényelmes opció: Oly 14-150/Pana 14-140 és tetszőleges ekv. 40-50mm fix
A Pana 35-100 ritkaság a használt piacon, többi aránylag könnyen összejöhet. -
Tin_Shield
őstag
válasz
barrasz
#57928
üzenetére
Az Olympus színvilága/jpg motorja a legtöbb embernek jobban tetszik, ha kevésbé érdekli a képek utómunkázása, akkor - főleg eleinte - könnyebben lesz sikerélménye. Persze a raw feldolgozást megtanulni nem haszontalan, ki lehet vele maxolni a szenzor tudását, egyéni ízlésre lehet hangolni a képeket, sokszor "menthetetlennek" vélt kép is menthető, stb Viszont az Oly E-M10 (mk3-ig) videóban kifejezetten gyenge a Panákhoz képest, ezt is mérlegelni kell.
-
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
válasz
gyegyo
#55147
üzenetére
A 45 f1.8 nagyon jó kis objektív és a Sigma 60 is az. Az Artisiansról szerintem itthon keveseknek lesz tapasztalata.
Ezek fix objektívek, zoom-ban nem lesz előrelépés :)
Ha a látószögre gondolsz, a 45 f1.8 és a kitobi tele vége között alig lesz különbség, nem ebben van az előnye a 45-ösnek. A Sigma már érezhetően szűkebb látószöget tud. Hogy ez előny vagy hátrány azt a helyzet dönti el. Ha látványosabb tele képeket szeretnél akkor a kitobi párját keresd (Oly 40-150), vagy duplakitben érdemes gondolkodni. -
-
Tin_Shield
őstag
válasz
SkyLine3000
#54996
üzenetére
Az Olympus budget uwa zoom a 9-18. Vastagabb pénztárcával: Pana 7-14 f4, Oly 7-14 f2.8, PanaLeica 8-18 f2.8-4. Amiből hiány volt sokáig az kicsi és fényerős uwa fix, de kínai barátaink kisegítettek a Laowa 7.5 f2 és 9 f2.8 párossal. De ezek full manuálisak.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Hínár929
#54923
üzenetére
A CDAF már régen nem lassú, az az első generációs MILC-ekre volt jellemző. Cserébe viszont pontos, nem jellemző a DSLR-ek örök mumusa, a front- és a backfókusz. A probléma inkább a követő AF-fel van, a CDAF működési elvéből adódóan. A PDAF-fel kombinált hibrid AF jórészt kiküszöböli ezt a gyengeséget is, simán pariban van tükrösök (talán a PRO gépek kivételével) AF sebességével, csak f/b fókusz nélkül.
Bármilyen MILC-et azért nem, bár terjed hibrid AF, a belépő Olympus és Fuji gépekben egyelőre nincs. A Panasonic pedig különutas, a saját DFD-jét reszelgeti. -
Tin_Shield
őstag
válasz
lugosi
#54830
üzenetére
Tudom. Én hasonlót éreztem amikor 90-es évek közepén a saját Skoda 120L után beültem a céges Swiftbe. Ma meg már kiröhögött és lesajnált autó...
Én amúgy annak a 16 f2.8-nak nem látom a létjogosultságát a 16-50 mellett, pénzt sem adnék érte. Alig fényerősebb mint a kitobi, stabi nincs benne, sokkal kevésbé univerzális mint egy zoom. És hasonlóan gyengén rajzol mint a kitobi a nagylátó végén. -
Tin_Shield
őstag
Szerintem az egész poszt egy olcsó, kicsi és könnyű másodszettről szólt az A7II mellé.
A 16 f2.8 inkább papírnehezék, a 20 f2.8 jobb, de nem fényerős és ahhoz képest drága. A 35 f1.8 pedig annyira sem palacsinta mint az Oly 17 f1.8
A 55-210 pontos használt árát nem tudom, de szerintem nem tévedek, hogy nem az Oly 40-150 30 ezres árában van. Nem mellékesen 1.5-2x nagyobb és nehezebb mint az MFT kittelék.
De az igaz, legalább a bajonett megegyezik, meg az akksi is. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Speeedfire
#54799
üzenetére
Pana 20 f1.7. Ha a kissé traktor AF nem zavar akkor az egyik legjobb üveg a rendszerben a méretét es az árát is figyelembe véve.
A GX800 műanyag, nincs IBIS, nincs EVF, kb ezek a legfontosabbak
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Blintovics
#54797
üzenetére
Ez itt elégé off.
Ha mind a kettőn szeretnéd használni akkor válaszd a nagyobb átmérőjűhöz (49mm), a kisebbhez pedig vegyél step-up gyűrűt. Ha van terved egyéb objektív(ek)re is amiket ND-znél, akkor nézd meg szűrőmenetek átmérőjét és legnagyobbhoz vegyél, a többihez step gyűrű.
Márka: nekem B+W van, ez elég jó, de az ismertebb márkákkal általában nem nagyon tudsz mellényúlni. A vari-ND neccesebb terep. A vicces fantázianevű kínai vackoknak nézz utána, némelyik nagyon el tudja vinni a színeket.
Beszerzés: fotó szaküzlet, e-bay, apróhirdetések. -
Tin_Shield
őstag
válasz
#31733248
#54790
üzenetére
Nem kell igazolnom semmit, szerintem az LX100 a saját árkategóriájában(!) az f/sötét kitobis MILC-cekkel állja versenyt, a koros szenzora ellenére is.
E téren, pontosan. Ez egy darab feature, fontos, de azért nem a mindent vivő Lola-T. Más téren meg alulmarad az a6000. Ez így kerek, van élet a szoniverzumon túl is...
-
Tin_Shield
őstag
válasz
kovsol
#54787
üzenetére
Még szép hogy az Sony A9 veri a Pana G9-et, vicces is lenne ha nem tenné. Egy Nissan GTR is megveri a Mazda MX5-öt. Ettől még mind a kettő jó gép a saját (ár)kategóriájában, megvan a maga felhasználási területe, ahogy a Nürburgringre is inkább a Nissannal mennék, de Dolomitokba szerpentinezni a Mazda kéne.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
#31733248
#54775
üzenetére
Tény hogy öreg az LX100 szenzora (a 16MP-es GX1 szenzorára épül, csak a multiaspect miatt lett belőle 12 MP), de nincs 2 FÉ előnye egyik APS-C szenzornak sem az LX100 árkategóriájában (~170ezer), hogy kompenzálja az objektívet.
Persze egy/több fényerős fix egyértelműen a nagyobb szenzor felé billenti a mérleget, de azért azt sem adják ingyen, azzal együtt még kevesebb gép lesz az LX100 árában. -
Tin_Shield
őstag
válasz
zetorV6
#54612
üzenetére
Szerintem csak a szenzorméret miatt nem érdemes váltani, a Canon APS-C nem annyival nagyobb vagy jobb, hogy látványos legyen képminőség javulása. Ellenben a dual-pixel AF miatt megérheti, ez mozgó témára jobb mint a Pana DFD-je, főleg ha a videó is fontos. Az IBIS általánosságban nagyon jó dolog, de gyerekek fotózásánál annyira nem fontos. Itt a gyors AF számít és a rövid záridő (= fényerős objektív, vagy jó ISO tűrés). Persze ha a videó is fontos akkor rögtön felértékelődik a szerepe.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
9Petya2
#54526
üzenetére
Ha nagy telezoomot szeretnél kedvező áron akkor a márkán belül kéne maradnod, egy Panasonic GX80 kit és egy 100-300 II kis szerencsével beleférhet használtan a keretedbe. Ha lemondasz a Dual IS-ről akkor a korábbi 100-300 is elég lehet, az olcsóbb, akkor egy G80 is szóba jöhet. Alternatívaként az Olympus E-M10 kit és a 75-300 is megfontolandó, de itt a video tudásból engedned kell. Sőt ezek tetszőleges kombinációja is, ugyanazt a bajonett szabványt használja mindkét gyártó.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
-FreaK-
#54488
üzenetére
A Sonynál a fix egyszerűbb, ott a remek és nem is túl drága Sigma 30 f1.4, vagy ha videóznál akkor a stabis Sony 35 f1.8. A zoom viszont fogósabb kérdés, a kitobi nem valami jól sikerült darab, a következő lépcső a Zeiss 16-70, ez viszont drága. Esetleg adapterezni lehet valamelyik Canon seggű tükrösre tervezett objektívet. Hogy mi az ajánlott azt a Sony júzerek megmondják.
-
Tin_Shield
őstag
Én nem voltam tapasztalt fotós, sőt. Egy automata Minolta szappantartó és után jött a digitális korszak. Kitapasztaltam mire képesek a gépeim, és mire nem, és ennek megfelelően használtam. És sosem dőltem a kardomba ha nem minden kép sikerült, bőven kárpótoltak azok amik igen.
Most is azt mondom, vegye azt a kérdező mi belefér a költségvetésébe, bármelyik mai gép megfelel amatőr célra, ha kitapasztalja a használatát. De egy százezres használt E-M10-töl, néhány kör után eljutni az A9-ig vagy a D780-ig... -
Tin_Shield
őstag
válasz
lugosi
#54472
üzenetére
Canon 1DX? Édes istenem, én végigfotóztam egy Pana FZ20-szal az első keresztfiam felcseperedését. Aztán egy Nikon D80-nal és egy Oly E-M5-tel a másikat. Nem állítom hogy minden kép tökéletes lett, és nem kellett törölni. Azt sem, hogy minden egyes másodpercről, minden grimaszról van 15 képem és nem maradtam le semmiről. De több száz, talán ezer jó kép jó is született ilyen alja gépekkel is.
Persze vegye meg a számára elérhetö legjobb gépet, ez nem kérdés. De azért ne csináljunk már úgy, mintha csak M5-ös BMW-vel lehetne felhajtani az autópályára, és minimum egy RS Focus kell ahhoz, hogy ne szoruljon be a kamionok közé...
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Mr.Csizmás
#54430
üzenetére
Bizony ez is nagyon megfontolandó, a Fuji is tud olyat amit semmi más nem...
-
Tin_Shield
őstag
válasz
-FreaK-
#54424
üzenetére
150 ezerért is láttam már hirdetve.
A jó minőségű natív objektívek (egy-két m43 budget cuccot leszámítva) sehol sem olcsók. Némileg segít ezen a 3rd party kínálat, valamint más bajonettes objektívek adapterezhetősége.
A legolcsóbb 4k videóra is képes megoldás használtan és újan is a Pana GX80 kit + 25 f1.7 lenne, nagyon jó a szenzorstabilizátor, de itt a legkisebb a szenzor, és video alatt a követő AF felejtős.
A következő árlépcső a Canon M50, ügyes kis gép, aránylag kevés natív objektíve van hozzá, de ezt ellensúlyozandó milliónyi Canon tükrös objektívet lehet rá adapterezni. Papíron van 4k video, de hátizé... a fullHD viszont korrekt.
A Sony a6x00 család erős, követő AF-ben verik a konkurenciát, normális minőségű alapzúm kivételével gyakorlatilag minden van már hozzá. A legnagyobb hátránya, hogy csak a csúcs gépben van szenzorstabi (ez egyébként a Canonban sincs) -
Tin_Shield
őstag
Persze rendszert több évre veszünk, de annyira lent van a használt A7 ára, hogy kb semmit sem lehet bukni rajta, ha majd lecseréli a vázat amint kell a gyors AF. Első hónapokban szerintem fontosabb a jó ISO tűrés mint a PDAF. Nyilván korlátlan büdzsé esetén van "all in" gép is...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Építő/felújító topik
- iPhone topik
- Óvodások homokozója
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- További aktív témák...
- Eladó Sony 55-210mm f/4.5-6.3 E OSS
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, ( ÚJ / 100 / 115 / 560 / 4200 expoval )
- Canon EOS 550D gépek, objektívekkel és kiegészítőkkel
- Canon EOS 1200D gépek, +objektívek +kiegészítők (6600 / 6960 / 9575 / 14600 expoval )
- Canon EOS 200D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel. ( 3800 / 6400 expoval)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460s - i5-6GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro Max 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3268, 100% Akkumulátor
- Lenovo IdeaPad Slim 3 - 15.6" Full HD - Ryzen 5-7520U - 8GB - 512GB - Win11 PRO - MAGYAR - Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3770, 91% Akkumulátor
- 142 - Lenovo LOQ (15IAX9) - Intel Core i5 i5-12450HX, RTX 4060 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.

