-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz Squirrel #46888 üzenetére
Ha Nikon akkor inkább a 18-105/140 kit. Telét akkor vegyél amikor úgy érzed, hogy szükséged van rá, és olyat amilyet szeretnél. Ha beltérben, gyengébb fényviszonyok között is szeretnél gyerekeket fotózni akkor jó eséllyel hamarosan a fényerős objketívek és/vagy a külső vakuk árlistáit fogod böngészni.
Az a6300 ugyanarra a 24Mp-es szenzorra épül, mint a Nikon, képminőségben érdemben nem leszel vele előrébb. Sajnos nincs kitben objektív választék, van a 16-50, eszi, nem eszi, nem kap mást. A Sonysok szeretik mert kicsi és videóra jó, de optikailag nem túl acélos darab. Ha tovább akarsz lépni a nagyobb optikai zoom és a jobb minőség irányában akkor itt is van 18-105 átfogás, a Nikonétól sokkal komolyabb és sokkal drágább. Illetve a tükrös gépekre gyártott objektívek adapterezése jöhet még szóba. A fényerős objektívek és a vakuk árlistáit a Sonynál is érdemes tanulmányozni.
Ha komolyabb videózást is tervezel akkor a Sony jobb választás, ha a fotózás az elsődleges akkor érdemes mindkét gépet a kezedbe venni, hogy el tudd dönteni a DSLR vagy a MILC kialakítás fekszik neked jobban.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Squirrel #46914 üzenetére
Annyira azért nem is jó az a 16-70, mint amilyen drága. Bár én nem vagyok annyira híve az adapterezésnek, de inkább egy Canon seggű Sigma 17-70 C és egy MC-11
Szerk:
Nincs ultimate legjobb gép, minden az igényeidtől függ. A Sony nagyon jó videóban és autófókuszban, de a natív APS-C objektív kínálat szűkös. A Fujinak nagyon átgondolt és jó minőségű az objektív kínálata, az X-Trans szenzort is nagyon lehet szeretni, de a rendszer nem olcsó, és nem annyira a tájképezés az erőssége. Az mft gépekhez nagyon jó kis méretű fixek és zoomok vannak aránylag kedvező áron, minőségi optikákban sincs hiány, ellenben a szenzor ~2/3FÉ hátrányban van az APS-C-vel szemben. És videó szempontjából külön kell választani az Olympus és a Panasonic vonalat.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #47112 üzenetére
Érdekes, nekem ez bármilyenszínű tukmáló nélkül is sikerült. Ajánlottam már privátban Fujit, Sonyt, m43-at, DSLR-t, prémium kompaktot. Ami szerintem adott esetben a legjobb választás, nem azt ami nekem van. Tisztában vagyok a saját rendszerem előnyeivel és hátrányaival, tudom miért választottam ezt, objektív és szubjektív indokaim is vannak, de nem akarom mindig és mindenkire rábeszélni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Leginkább azon, hogy így ennek (almát a körtével, úgy megválasztott peremfeltételek, hogy az én igazamat támassza alá) semmi értelme. Olyan mintha önigazolást keresne állandóan ezzel a Sony a6000 überalles tukmálóval.
De nem véletlenül állította le a moderáció sem, hogy minden idetévedő gyanútlannak linkelgesse, akármit is szeretne a kérdező.Szerk:
Az XT20 objektíven nézve gyakorlatilag mindenben paraméterben jobb és modernebb, csak olyan csúnyácska szegény. Az XT1 sokkal szexibb, jobb érzés kézbe venni és használni. Manuálozni szerintem ezt venném.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #47141 üzenetére
De ezeket a gyakran keresetteket te válogattad össze, a saját szempontjaid alapján. Továbbá tetszőlegesen mosol benne össze natív objektívet, 3rd partyt és adapterezettet. Vagy éppen f1.8-at f2.8-cal . És kimaradtak elég fontos objektívek, talán nem véletlenül pont azok ahol a Sony (APS-C) nem virít.
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #47148 üzenetére
Azért az Oly 12-40 vagy a Fuji 16-55 csak szerinted egy kategória az adapterezett Sigma 17-70-nel. Vagy a Pana 15 f1.7 a Sigma 19 f2.8-cal.
Az a6000 fejlettebb autófókusza nem vitás, de én elégedett vagyok az Olympuséval, számomra elég gyors és pontos, és tudom mikor gyengélkedik. Ennek függvényében vagy ajánlom vagy nem.
A GF7-et idekeverni nem korrekt, az egy belépő gép, az a5000 a párja, azzal viszont bátran össze lehet mérni, akár AF-ben is. -
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #47157 üzenetére
Semmi bajom sincs a Sigmákkal, de ezek nem natív objektívek, mindkettő tükrösre tervezett és Canon kommunikaciós protokollt használó objektív. A szorgos Sigma mérnökök persze visszafejtették (tudommal nem nyílt az EF protokoll) és "összehegesztették" az E bajonettel. Jó ez, többé-kevésbé használható is, örülök, hogy van, nélküle még gyengébb lenne a Sony az APS-C vonalon. A Sigma ügyes volt, jól ráérzett arra amit a Sony kihagyott. De ez semmilyen szempontból nem egyenértékűegy natív egy megoldással.
Amúgy speedboosterrel vagy anélkül mft-re is feltehetők Canon bajonettes objektívek ha valakinek nem lenne elég a mostani kínálat. A Fujit nem tudom, mondjuk el nem tudom képzelni a nagyon penge üvegeik helyett miért akarna bárki is adapterezni.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #47189 üzenetére
"Nálam az MFT-gépek eleve kiesnek"
Ehhez képest vettél anno egy Pana GX7-et, amit utána perverz örömmel fikáztál lelkesen itt. Azóta állítólag van egy GF7-ed, meg egy OM-D géped is 12-40-nel. Komolyan kérdezem, miért akadt be nálad az MFT? Milyen frusztrációdat akarod ezzel kompenzálni?
-
Tin_Shield
őstag
A Sonyban is használt 10MP-es CCD alap érzékenységen nagyon jó, de az érzékenység emelését nem nagyon bírta, ISO800 körül már csúnyácska. A Canon akkor már CMOS szenzort rakott a gépeibe, ezek egy kicsit jobban bírták magas érzékenységet. Persze a mai szenzorokhoz képest megmosolyogtató amit tudnak, és az idő más szempontból sem nekik dolgozik, fizikálisan is elörednek, nem tudják már azt amit új korukban tudtak.
Az A200 egyébként egy egyszerű belépő DSLR, a Canon kétszámjegyű vázai sokkal magasabbra voltak akkor pozícionálva. -
Tin_Shield
őstag
válasz ReSeTer #47243 üzenetére
Nehéz ezt két, nem azonos körülmények között készült, nem azonos optikával rögzített, nem azonos videós által beállított géppel, nem azonos módon feldolgozott videó alapján eldönteni. Van előnye a nagyobb szenzornak, de az inkább lowlightban jön elő.
De ez részemről csak fotelszakértés, a Video DSLR topikban vannak a hozzáértők[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Bazsee71 #47266 üzenetére
Az átlagsötét APS-C f3.5-5-6 nem fogja megváltani a világot, azonos fényerő mellett kb. 2/3FÉ előnye van DOF-ban, ez még messze nem a bokalefosós kategória, ekkora különbség a valóságban sokszor alig szembetötlő.
A Fujinak van egy 18-55-ös kitobjektívje, ez valamivel fényerősebb, itt a fényerőkülönbség és az APS-C méret már látható eredményt hoz, de fényerős fixhez képest még így is karcsú. A Fuji jpg amúgy nagyon jó, de a 18-55-ös kitobis gép csak használtan, esetleg szürkén lenne meg a keretedből.
A legkézenfekvőbb megoldás egy-két fényerős fix lenne az E-M10-re (akár olcsó is, nem kell a pro), azzal már lenne DOF játékra tered. De ha nem akarsz fixeket és elégedett vagy a gépeddel akkor a rendszerváltás helyett inkább vegyél egy f2.8-as Oly12-40-et vagy Pana 12-35-öt (használtan, szürkén), jobban jársz szerintem, ezekkel a kitobihoz képest bőven érezhető játékod lenne lenne a mélységélességgel.[ Szerkesztve ]
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz KDavid17 #47285 üzenetére
Nagy átfogású túristazoom van minden rendszerre, sok esetben kitben is elérhető, kedvezőbb áron mint önállóan, böngészd az árlistákat.
A makrózásba belekóstolni egy közgyűrűsor is megteszi egy olcsó fix objektívvel, vagy egy jobb minőségű makró előtét lencse. Aztán ha megfog a dolog lehet feltörni a malacperselyt[ Szerkesztve ]
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz Ubulhun #47296 üzenetére
Ha a Sony féle Multi Interface csatlakozós akkor igen, de ez szerintem nem olyan.
Ebben az árkategóriában a GX80 az egyik bestbuy, az a6000 a másik, amenyiben fotós és videós célú gépet keresel. Egyik sem tökéletes, de mindkettő élhető. A főbb különbségeket már leírtuk, a tesztek is kivesézik. Ha van ezek között számodra dealbreaker akkor egyértelmű a döntés, ha nincs akkor egy t
"tapipróba" segíthet.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Piftuka #47310 üzenetére
Hiszen írtátok itt többen, hogy a hozzá adott gyári objektív szinte használhatatlanul rossz.
Ez így természetesen nem igaz. Szerintem is méltatlan a 16-50 ahhoz a géphez, de azért ismerve a gyengéit (kellő rekeszeléssel és a megfelelő gyújtótávolságra állítva) technikailag nagyon jó fotók készíthetők vele.
Ha csak nem fűz érzelem a Sony-hoz érdemes a többi gyártó kínálatát is átnézni, mindegyiknek vannak erősségei(#47311) Snooker147
Gyártótól és típustól függ. Van jobb és gyengébb darab is. Ha pro zoomoktól eltekintünk (ezeket is meg lehet venni kitben, sokkal olcsóbban mint külön) akkor a Fuji 18-55 pl felfelé kilóg a fényerőt és építési minőséget tekintve is. A Pana 12-32 a kis méretet és a jó rajzot nézve. És vannak lefelé kilógó darabok is, pl az Oly 14-42EZ vagy a topikban oly sokszor emlegetett Sony 16-50.
Ha fényerő "ekvivalenciát" számolunk akkor a jobb csúcskomapktok (RX100mk3-tól, Pana LX100 és LX15, Canon G7Xmk2) kb a kitobjektíves APS-C gépnek felelnek meg. De azért a valóságban nem ennyire egyszerű és lineáris a dolog, hogy akkor egy átlagsötétkitobis MILC-cel ugyanolyan jó/rossz leszek kevés fényben mint egy fényerős objektíves csúcskompkattal.
Az átlagos fényviszony is elégé megfoghatalan dolog. A szélesebb végén a kitobjektívek általában f3,5-ről indulnak, ez némi ISO emeléssel még használható záridőt adhat, valamint statikus témáknál a képstabilizátor is sokat segíthet. A tele végén kapott f5,6 már leginkább felejtős. -
Tin_Shield
őstag
válasz Potyka03 #47336 üzenetére
Bármelyik nagyzoomos MILC jó lehet, kettőt már említettek, ezeken kívül a Panasonic G80/GX80+14-140, vagy Olympus E-M10mkII/mkIII+14-150 is kifejezetten kellemes kombináció. Kicsit kisebb a szenzor mint az APS-C gépekben, cserébe az egész szett is kisebb és könyebb.
Vagy alternatívaként megfontolandó egy nagyszenzoros-nagyzoomos prémium kompkat, az SX410-hez képest ezekkel is nagyságrenddel előrébb leszel képminőségben, és megmarad a nagy zoom plusz relatíve kellemes fényerőd is lesz. Ilyen gép a Panasonic FZ1000/2000 és a Sony RX10 család -
Tin_Shield
őstag
válasz scream #47398 üzenetére
A legnagyobb natív - MILC-re tervezett - objektív választéka az MFT-nek (Olympus, Panasonic) van. A Fuji erősen jön fel, nagyon jók az objektívek, de még itt-ott foghíjjas a választék. A Sony nem töri magát az APS-C-vel, de viszonylag egyszerű és olcsó adapterezni a tükrös rendszerek objektívjeit - ezek többé-kevésbé működnek is -, a natív fullframe vonaluk ellenben szépen fejlődik. A két nagy eddig nem sok energiát fektetett a MILC-ekbe...
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz scream #47406 üzenetére
Az a 4/3 volt, kár érte, nagyobb potenciál volt abban a rendszerben...
(#47404) Throme
A Canont is pletykálják. Ha ügyesen megoldják az átjárhatóságot a tükrös rendszerek felől, a marketigesek sem butítják le, és Sonyval is tudnak versenyezni árban akkor szép jövő előtt állnak szerintem. -
Tin_Shield
őstag
válasz scream #47410 üzenetére
Egy az egyben használhatók, de előfordulhat, hogy néhány funkció csak a saját vázzal megy, pl hybrid képstabi.
Ha Olympus érdekel akkor a teddprobara.hu weboldalt ajánlom. A Panasonicnak is volt egy Try&Buy programja, nem tudom él-e még.
Szerk: bocs most látom, hogy használt (is) érdekel. Az index adok-veszek fórumát is érdemes követni.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
A NEX5 széria (N/T/R) beleférne kitobival, talám még egy olcsó 50-es adapterezett manuális is, portrézni. Jó kis gépek, a szenzor mai napig megállja a helyét, de nincs rendes vakupapucs csak speckó adapter, EVF sincs, és a kitobi sem acélos darab. Ha kifogsz egy NEX6-ot a kereteden belül az nem rossz gép.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz scream #47453 üzenetére
Mft szenzor + f1.8-2.8-as zoom + 4k video. Rakj össze bármiből hasonló konfigot és nézd meg az árát. A Fuji 18-55 nem tud akkora DOF játékot, sem ekv 24-et, Sony vicces kitobiját meg inkább hagyjuk. Igaz nem cserélhető az objektív, de a kérdezőnek nem is volt ez feltétel, a 20-80-as ekv. gyutáv tartományhoz elég közel van.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Janaboy #47459 üzenetére
A Canon előnye, hogy adapterrel mennek vele az EF/EF-S obik, hátránya, hogy ezek azért nagyok, és nem olyan mint a natív, EF-M-ből pedig kevés van. A régebbi EOS-M gépek szenzorban nem jobbak mint az MFT.
Az Olympus/Panasonic akkor jó irány ha kicsi és relatíve olcsón bővíthető gépet, keresel, képminőségben pici hátrányban van a Sony/Fuji APS-C-hez képest.
A Sony kitobi gyengébb darab, de azért használható, és az E bajonettre - a Sigmanak hála - aránylag egyszerűen és elfogadható funkcionalitással lehet adapeterezni elég sok tükrös Canon obit (persze ezzel félig el is dobod a MILC egyik előnyét, a kis méretet)
Én meggondolnám azért az LX100-at, ha kapásból nem akarsz ultranagylátózni, telézni, makrózni. Semmivel sem elavultabb mint ami tudást annyiért MILC-ből kapsz, sőt, objektívben bármelyiket kétszer körberöhögi. És ugyanúgy el lehet adni mint egy kinőtt vázat vagy kitobit.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #86322688 #47479 üzenetére
De a tükrös objektívek alá miért akarna bárki EOS-M-et venni?
Ha valakinek van egy jó Canon objektívparkja és keres egy kicsi másodvázat, még csak-csak érthető, de nulláról nem biztos, hogy annyira nagy ötlet az EOS-M-be belevágni, vannak sokkal kiforrottabb MILC rendszerek.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #86322688 #47482 üzenetére
A Canon EOS-M-mel pont ugyanakkora öröm (vagy szívás) a manuálozás mint bármelyik másik tükörnélküli rendszerrel.
Három tudatosan felépített/építkező MILC rendszer van szerintem, a Sony fullframe, a Fuji APS-C, és az MFT.
A Canon eddig semmi olyat nem tett le tükörnélküliben az asztalra amit a többiek legalább olyan jól (vagy jobban) meg nem csináltak volna már. -
Tin_Shield
őstag
válasz SkyS1gn #47486 üzenetére
A Sony a6300 az egyik legjobb videós tudású váz. Hasonlóan erős videós képességei a komolyabb Panasonic vázaknak vannak (kisebb szenzorral, de túlmelegedés nélkül és nagyobb objektív parkkal). A legutolsó vázaikkal a korábban hírhedten gyenge videós képességű Fuji és Olympus is elég jelentőset lépett előre. Felfelé a Sony A7 családban vannak komoly videós tudású vázak.
És persze a DSLR-ekkel is lehet élőképes üzemmódban videózni. -
Tin_Shield
őstag
válasz hibavissza #47496 üzenetére
Nem tudom, engem annyira nem hoznak lázba a 6.3-as végű napfényzoomok. Két izgalmas darab van összesen, az egy szem natív fix a 22 f2 és a 11-22 zoom.
-
Tin_Shield
őstag
válasz hibavissza #47500 üzenetére
Semennyivel. Annyira nagyon nem is izgatnak ezek a zoomok mft-n sem, van egy 12-32-m, az legalább pici ha már sötét...
De az EOS-M-re nincs is más, azért mft-re vagy Fujira van egy rakás elég jó natív fix mindenféle gyutávval, 2.8-as zoomok ultranagylátótól a középteléig. Persze mehetnek az EF/EF-S objektívek, de azok alá én inkább tükrös vázat tennék.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Az E-M1 kitobija tudtommal a 12-40, talán nincs is mással, de a kistesók (az E-M5 biztosan) is léteznek gyárilag így csomagolva.
Persze a Fuji 18-55 jobb egy átlagos f3.5-5.6 kitobitól, de nem is annyiért adja Fuji kitben sem mint a műanyag 16-50-et. Az Oly 12-40 meg ettől is jobb és drágább.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz lugosi #47564 üzenetére
Nem egyszerű a Pana szisztémája, amikor úgy tűnik kezd kialakulni valami rendszer akkor mindig jön egy modell ami felborítja ezt
Nagyvonalakban
GH széria: videos csúcsvázak.
G széria: univerzális felhasználásra szánt vázak, elég komoly, de nem csúcs videós tudással.
GX (egy és két számjegy): kb. mint a G vázak, csak távmérős jellegű formában.
GX (három számjegy, korábban GF): egyszerű belépő gépek.
GM: kifejezetten kisméretű gépek.Kompakt
LX: csúcskompaktok, nagy szenzorral fényerős objektívvel
FZ: nagyzoomos gépek, két számjegy - kis szenzorral, három számjegy - fényerős objektívvel, négy számjegy - 1" szenzorral.
TZ: Kis méret, nagy zoom, a három számjegyesek 1" szenzorral.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Gaming notebook topik
- EAFC 24
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- RAM topik
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- GoPro Topic
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs