-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #22009 üzenetére
Ezen én is morogtam régen, de mindegy, túl sokat nem lehet tenni ellene. Mindenesetre ez a csomag még 12,5 EUR havidíjért is simán nagyon jó, sőt, nagyon nagyon kiváló!
Lightroom CS5 - 33.200 Ft
Adobe PS CS6 - 260.500 Ft (utolsó forgalmazott ár)A CC csomag évente 150 euró, így a dobozos szoftverek árából 6,5 évre elegendő előfizetést vehetsz. Csakhogy ennyi idő alatt kijön legalább három új főverzió, CC esetén meg nem számít, mert folyamatosan kapod az új funkciókat a frissítésekkel.
Eddig lehetett joggal fikázni, hogy az Adobe letojta azokat akik csak hobbi mellé keresnek szoftvert, de ez az érv már elszállt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Lassú Víz #22015 üzenetére
Nem kell folyamatos internetkapcsolat hozzá. Az Adobe ID-val ugyan be kell jelentkezni, de működik offline is. A szoftverek sem a felhőben futnak, ugyan olyan letölthető, telepíthető kliensek mint eddig.
Azért néha kell neki netkapcsolat, például az előfizetés állapotát néha ellenőrzi, ha jól emlékszem ez 30 naponta történik meg (először csak figyelmeztet, hogy itt az idő egy kis internettel megetetni, nem tilt le azonnal).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Attól függ mit szeretnél, képminőségben a Sony NEX 3 vagy NEX 5 gépek messze jobbak, mint a Nikon 1 S1. Viszont ezek a kis Nikonok piszok gyorsak, nem olyan lomha dögök, mint a Sony gépei. De azért joggal mondható ezekre a Nikonokra, hogy picit kompaktos a képük.
Szerintem jobban jársz vele, ha a kettő között félúton valamilyen MFT gépre újítasz be.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Thuglife #22071 üzenetére
Nem lenne rossz gép az EOS M, csak szegény a legelső a sorban (mármint Canon MILC-ek között), ennek minden gyermekbetegségével együtt, aztán a Canon jól szarik is az egészre magasról. Jelenleg eléggé halottnak tűnik a rendszer, én nem nagyon fordítanék rá egy vasat sem.
Az imént említett Olympus E-PL5 dupla kit sokkal jobb vétel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #22087 üzenetére
Azt érdemes megemlíteni, hogy az EOS M bár lassú, de nem használhatatlan. Aki hozzászokott egy Panasonic vagy Olympus sebességéhez, az kitépi tőle a haját, de lehet ezzel is fotózni, csak mondjuk nem egy ugráló gyerek mellé venném ezt a gépet.
Ami azt illeti ez a cammogós tempó sokkal elterjedtebb a MILC-ek között, mint az Oly-Pana páros sebessége. Na meg a gyorsnak tartott gépeket is visszafogja egy lassú objektív (pl: 20mm f/1.7).
Az egész EOS M rendszerrel van baj, nem csak ezzel az egy szál géppel. Az AF olyan amilyen, nem túl izmos, de sokaknak megfelelő lehet. Az már nagyobb probléma, hogy láthatóan a gyártót a legkevésbé sem izgatja a téma. Új objektívek éppen csak csöppennek néha, de azok is főleg csak Ázsiában jelennek meg, az M2 váz koppra ugyan az, mint az M, csak egy ázsiai belpiacos változat, szóval az új gépek sem igazán jönnek és nem úgy tűnik, hogy fognak még jönni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz GrooveHero #22139 üzenetére
A Pentaxban ugyan úgy Sony szenzor van, mint a Nikonokban (illetve még néhány márka a teljesség igénye nélkül: Panasonic, Olympus, Fujifilm, Phase One, Hasselblad). Ma már lassan csak a Canon nem Sony szenzoros.
-
Stauffenberg
nagyúr
Inkább csak placebo. Nekünk van egy D800E, ezt egyszer összemértük egy sima D800-al és nagyon kellett kukkolni azokat a pixeleket, hogy érdemi különbséget fedezzünk fel, de az is lehet, hogy csak azért láttuk, mert tudtuk, hogy melyik fotót melyik géppel készítettük.
Egy átlagos fotós soha nem fogja meglátni a különbséget. Egy kicsit erősebb a moiré hajlam AA szűrő nélkül, de ezt rendszerint szoftveresen szűri a váz. Szvsz baromira mindegy, hogy van-e OLPF vagy sem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #22155 üzenetére
És aki 200mm mellett fotóz tájakat? Nem csak széles látószöggel lehet tájfotózni, ez az egyik legnagyobb tévhit a fotózásban. Persze erősen javallott egy ilyennek a megléte, ez kétségtelen tény. Na de mennyibe kerülhet pótolni a kitobjektívet? Kb. 15-20k használtan.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sza.sa #22295 üzenetére
Most amit PEN-ből kapni lehet az a PM2 és a PL5, most már mindkettő olcsó, de azért az E-M10 mégis csak egészen más szint, ha már eleve szóba jöhet, akkor mindenképpen azt venném. Szóval ha jön majd a PL5 utódja, annak nagyon nagyot kell dobbantania, hogy 200k körül labdába tudjon rúgni.
Én is teszek +1 pontot az E-M10 mellé.
Illetve itt jegyezném meg, hogy imádom a Fujifilm X-A1 felpattanó vakuját. Nem is volt még szükségem rá, hogy vásároljak rendszervakut, mert pont elég arra a fénye, hogy beltérben egy átlagos nappalit mennyezetről bevilágítva bedurrantsak, mert nem csak felpattintós, de hátra is lehet hajtani (persze kézzel tartani kell).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Obnoxious #22298 üzenetére
A Nikon 1 rendszer valóban nem a mélységélesség mániásoknak készült, ha tovább akarsz lépni, akkor két irányt érdemes fontolóra venni:
a.) Ha MILC kell, akkor Micro4/3, ehhez van a legnagyobb objektív kínálat és a használt piaca is ennek a legnagyobb. Az említett E-PL5 teljesen jó választás, csak a kitobjektívektől ne nagyon várj szűk mélységélességet (háttér mosást), szükséged lesz majd fényerős fixekre.
b.) Nyergelj át DSLR-re, ami jóval nagyobb lesz méretben és tömegben, de objektív árakban egyik MILC rendszer sem tudja velük felvenni a versenyt (na jó, azért mondjuk nem véletlenül drágábbak a MILC üvegek, rendszerint jobbak is, mint a fapados DSLR objektívek).
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ElGatto #22322 üzenetére
Bevallom sosem olvastam ilyen könyveket, én még az iskolai fotószakkörön tanultam az alapokat, ahol volt szinte minden ami kommersz analóg fényképészet (digitális még újdonság volt és nagyon drága). Csak a laborálás maradt ki.
Szerintem meg mindegy milyen könyvet választ az ember. Lapozzon bele, nézze meg, hogy kellően érthető-e (definíciók, ábrák, illusztrációk). Azzal egyetértek, hogy minél több kép van benne magyarázószöveggel, annál könnyebb elképzelni a száraz fizikát a gyakorlatban.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz masterful87 #22357 üzenetére
Panasonic G6:
- Fogásra is jó
- Hajtogatható kijelző
- A lehető legjobb minőségű videó ebben az árkategóriában
- Van vakupapucs
- Van kereső (elektronikus, de így legalább működik videózás közben is, nem úgy egy DSLR esetében)
- Hozza képminőségben az árkategória DSLR gépeit, ettől sem kell tartaniÉs akkor az sem egy valóságtól elrugaszkodott dolog, hogy később veszel hozzá egy apró Olympus PEN vagy Panasonic GF/GM másodvázat használtan, fillérekért.
Szerintem ez a piacon kapható legjobb átmenet a DSLR és MILC kategória között. Ott van még a GH sorozat, de azok kicsit izmosabbak, azok már inkább valódi DSLR alternatívák (főleg a GH4 az új AF rendszerével).
A felsorolt mítoszokra, hogy miben rosszabbak a MILC-ek meg nem reagálok, a nagy része teljesen alaptalan vagy típusfüggő (tehát nem a kategória határozza meg), esetleg a gyakorlatban nem jelent semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz masterful87 #22368 üzenetére
A MILC piac a negyede a DSLR piacnak, már csak a nagy számok törvénye miatt is olcsóbb a jól bejáratott DSLR rendszerekhez gyártani a nem ritkán több mint 10-15 éve forgalomban lévő objektíveket. Ráadásul ezek sok esetben 30 éves konstrukcióra épülnek (nem egy közöttük a nyolcvanas években került piacra, a modern verzió csak az AF-ben és modern csatlakozókban különbözik).
A MILC-ek meg leginkább az MFT (Micro 4/3) rendszer megjelenésével jelentek meg a piacon, ez egyébként most 6 éves. A többi gyártó rendszere egy-két évvel fiatalabb.
Túlzás, hogy újdonság felár van (ennyi idő alatt ez már lecseng), egyszerűen ezek újabb objektívek, rendszerint nem csak drágábbak, de jobbak is, mint a DSLR-ekhez kapható fapados üvegek. Érdemes az objektíveket minőség és nem csupán árcédula alapján összehasonlítani és gyorsan kiderül, hogy DSLR-hez sem olcsóbb semmivel ilyen minőségű objektíveket venni, sőt!
Persze érthető, hogy a kispénzű amatőröknek ez fájó pont, de semmi logika nem lenne abban, hogy szándékosan tervezzenek rossz minőségű objektíveket csak azért, hogy fel tudják venni az árháború ütemét.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tomiee85 #22372 üzenetére
Ezeknél SOKKAL jobban járnál egy Sony NEX-6 vázzal. Sajnos egyre kevesebb helyen kapható, mert már van utódja (A6000). Van most rá 250 USD kedvezmény a B&H-nél, így 399 USD a váz önmagában. Ez még akkor is baromira megéri, ha csak itthon veszel hozzá használtan egy kitobjektívet (és így a bénácska 16-50mm PZ objektívet is megúszod ami alapból jár hozzá, veszel egy 18-55mm-t és képminőségben is jobb). Ezen már van kereső (EVF) és vakupapucs is, nem mellesleg nem belépő, hanem már középkategória.
Ha megoldható az USA-ból behozatal, akkor mindenképpen ezt, mint az előbb említett típusok.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tomiee85 #22377 üzenetére
A 16-50mm PZ teljesen átlagos képminőséget produkál, de egy hajszálnyival gyengébb az elődjénél, cserébe nagyon kompakt. Jóval kisebb, mint a Sony által korábban alkalmazott 18-55mm OSS kitobjektív. Csak egy bibi van vele a minőség mellett: Engem például az őrületbe kerget az elektromos zoom. Pont olyan, mint a kompakt fényképezőgépeken, csak itt az objektíven van a pöcök, amit egyik vagy másik irányba hajtva zoomolsz. Itt még szarul is van megcsinálva, lassú, lomha, lassan reagál, kifejezetten idegesítő. Nem tudom elképzelni sem, hogy ezzel komoly fotós hogyan tud rendesen dolgozni.
Az 500 dolláros keretbe meg simán beleférnél egy akciós NEX-6 váz + használt 18-55mm kombóval, ez utóbbiakat 100 dollár alatt ki lehet fogni, keveset használtak, sőt sokat sosem használtak, csak kapták kitben, mert sok piacon a belépő vázakat nem lehet máshogy csak kitben vásárolni, szóval valaki váltott mondjuk NEX-3-ról egy NEX-5R-re és máris kétszer van meg az üveg, hát feldobja eBay-re.
Ha megveszed kitben a NEX-6 + 16-50mm PZ-t, akkor az biztos, hogy több lesz, mint 500 USD. Én is akartam tavaly év végén venni gy NEX-6-ot, de már a vásárlás előtt elkezdtem szervezni a cserét egy fekete 18-55mm OSS-re. Persze nem akarlak róla lebeszélni, ha fontos neked az objektív kompaktsága, akkor vedd meg, ez tényleg egy nagyon kicsi üveg zoom létére. Vannak akik meg tudták szokni, de én például nem, utcán fotózva állandóan csak elszalasztottam a pillanatot.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Viszlát #22400 üzenetére
Szerintem most már várd meg a szeptembert, mert lesz Photokina, minden gyártó ott fogja eldurrantani az összes puskaport és tömegével jelentenek be újdonságokat. Ha tényleg jön a 7D Mark II és tényleg olyan lesz ahogy azt pletykálták, akkor kemény egy vas lesz annak ellenére, hogy marad az APS-C formátum, de ez a 40D miatt ismerős lesz.
A 6D vs 5D Mark III kérdés végére könnyen pontot lehet tenni ha tudod, hogy mit fotóznál. A 6D is remek Full Frame gép, a legolcsóbb a Canon kínálatában, de azért fapados. A legfontosabb különbség az AF rendszerben van, az 5Dm3 jóval komolyabb (41 kereszt-típusú fókuszmező, ezzel szemben a 6D csak egyetlen ilyennel rendelkezik). Szerintem a 6D főleg portréfotósoknak meg táj/épület/enteriőr/csillag fotósoknak lett kitalálva, szóval akik nem olyan mozgalmas témákat fotóznak. Az 5D Mark III meg sporton kívül szinte mindenre jó, egy hangyafasznyit univerzálisabb.
Nem ugyan az a szenzor van bennük, de annyira kicsi a különbség képminőségben, hogy ha valaki vakon meg tudja mondani, hogy egyik vagy másik fotó melyik gépből esett ki, annak leteszem a hajam.
Magamnak inkább 6D-t vennék és a megspórolt pénzen meg eggyel több objektívet. De csak mert nem fotózok szaladgáló gyerekeket.
A fél órás limit sajnos mindig ott lesz. Nem tudom amúgy mihez kell az ennél hosszabb snittek rögzítésének lehetősége. Mi sokat videózunk ezekkel a Canon vázakkal (főleg inkább 5D Mark III-al), de még sosem okozott gondot.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én még sosem próbáltam, de a 2.3-as ML dokumentációja szerint nem oldja fel a 30 perces limitet. De a helyzet ennél spártaibb, mivel van egy 4 GB-os fájlméret limit is, ezt magas bitrátával 12 perc környékén éri el.
Hiába na. Azt hiszik sokan, hogy mivel sok profi videózik ezekkel a gépekkel, ezek már profi videókamerák is. Nem, ezek nem azok. Ezek fényképezőgépek, amik tudnak valamennyire videózni is. Aki látott már testközelből igazi professzionális videokamerát, az tudja miről van szó. Egyébként meg ott van a Canon Cinema-EOS sorozata (C100, C500, stb). Nem feltétlenül jobbak képminőségben, de már rendelkeznek azokkal az interfészekkel amikkel integrálhatók egy stúdió workflow-ba és ilyen-olyan szoftveres limitációk sincsenek.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz imibogyo #22456 üzenetére
Fényerős objektív kell neked. A Sony SLT rendszerében a fényerő veszteség 1/3 - 2/3 EV között van valahol a mérések szerint, ezt simán ki tudod korrigálni egy picivel tágabb blendével és egy picivel megemelt ISO-val.
Ha nem akarsz ISO 800 fölé menni, akkor vaku és csutkára kinyitott blende kell. Anno az egyetemen bulifotózással csináltam egy kis mellékest. Szarfos kit zoom objektívvel (f/3.5-5.6) meg egy 36-os kulcsszámú vakuval ISO 200 a legtöbb esetben elég volt. Ez egy olyan váz volt, amin az ISO 1600 volt a maximum, de kb csak mutatóba, mert ISO 800 is már bőven bajos volt zaj szempontjából, így ISO 400 fölé nem akartam merészkedni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rudeee #22483 üzenetére
Általában én képviselem itt a "Nem Pixelkukkolók Világszövetségét", szóval egy kicsit azért megvédeném a Canon EOS 700D-t. Szerintem jó gép, az érintőképernyője telitalálat, nagyon sokat segít a kezelésén. A szenzor a DxO szerint elavult, ezáltal a legtöbb fórumharcos szerint is, de a gépet még sosem használták. Nálam volt a tökéletesen ugyan olyan elődje (650D) két hétig, én kedveltem, egyáltalán nem tudom rá azt mondani, hogy nem lehet vele fotózni. A dinamikája relatíve szűk (az újabb Sony szenzorok amik a Nikon, Pentax gépekben is vannak tudnak 13,5 EV dinamikát), az EOS 700D a DxO szerint tud 11,2 EV-t, vagy éppen a legkedvencebb DSLR-em a Canon EOS 5D Mark III is csak 11,7 EV-re képes. Ez egyszerűen annyira szar, fos, undorító, használhatatlan, hogy az Associated Press, World Press Photo, Reuters, Getty Images, Flickr statisztikák szerint a szakmában egyik legelterjedtebb típus. Ők bizonyára mind hülyék, akik azt sem tudják mit csinálnak vagy mit vesznek.
Szóval alaposan túl van ez reagálva. Vannak a fotózásnak olyan területei ahol ki lehet hozni a 13,5 EV-t tudó szenzorok előnyét, de általános, hobbi, amatőr felhasználás mellett ez inkább csak a pixelkukkolókat érdekli. Arról nem beszélve, hogy sokan jobban kedvelik a Canon által nyújtott dinamika látványvilágát, ami egyébként még így is az analóg film + fotópapír felett van. Én biztos vagyok benne. hogy a Canon szándékosan tartja ezen a szinten a dinamikát, nem mindenki szeretne feljebb menni.
Ennek ellenére a felsoroltak közül én sem őt venném az első helyre. A Nikon belépő gépei az utóbbi időben jobban szoktak sikerülni, ettől függetlenül alaptalannak érzem a 700D fikázását.
MILC-ek közül:
Sony A6000 - Nagyon jó kis váz. Pont. Ennyi az előnye. Objektívek terén harmatos a felhozatal. Én akkor venném ha az ember nem riad vissza a régi manuális objektívek használatától, nagyon jól használható focus peakinget tud.
Felvenném még a MILC listára:
Fujifilm X-E1 - Kifutó darab azért férne be a keretbe, a kitobjektíve (18-55mm f/2.8-4.0) egyszerűen világklasszis, leveri minőségben a DSLR-ek olcsó fixeit. A képminőség szintén kifogástalan. Objektívek drágák, de nagyon minőségiek.
Olympus OM-D E-M10 - Egy svájci bicska (by madgie), ez most az egyik legkedveltebb MFT váz, nagyon egyben van. Objektív kínálat van bőven, olcsóbb is mint a Fujinál, de azért ez sem az olcsóságáról híres (ahogy egyik MILC rendszer sem).
DSLR-ek közül:
Pentax K-50 - Ajánlott gép, főleg ha az ember sokat van a szabadban még szar időben is, mert időjárásálló, bírja a strapát. Objektív kínálat bőséges, de a használt piac kicsit kisebb mint a Canon-Nikon vonalon.
Nikon D5200 - Nem éri meg a D5300 a felárat, főleg ha nem nagyon videózol. A benne lévő szenzor még a DxO vallás híveit is letaglózza. Objektív kínálat az egyik legnagyobb, használt piacon bőség van, olcsóságra sem lehet panasz.
Canon EOS 700D - Én csípem őt, a szenzort már kifejtettem korábban, az objektívekre meg ugyan azt lehet mondani mint a Nikon esetében. Azért figyelembe kell venni, hogy az olcsó fixek minőségben fel sem vehetik a versenyt a MILC-ek fix üvegeivel, nem véletlenül drágábbak azok.
Ez nem rangsor volt, amit itt leírtam azok az általam ajánlottak, amit kihagytam, azok nem biztos, hogy neked a legjobb vételek lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #22489 üzenetére
Ami azt illeti én a belépő Nikonok anyaghasználatától sem vagyok elájulva. A kezelésüket meg egyenesen rühellem belépőtől a top kategóriáig, pedig velük dolgozom már két éve. A D800E után kézbe venni egy EOS 5D Mark III-at olyan, mintha angyalok csókolgatnák a mancsomat.
Én nem a belépő Canon-ok anyaghasználatára vagyok kiakadva, azok mindig is ilyen műanyagok voltak, sokkal gázosabb amit a xxD vonallal műveltek. A 40D, 50D után a 60D nagyon lelombozó.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #22491 üzenetére
"Ez a MINDENT KIHÁNYUNK A BURKOLATRA ÉSZ NÉLKÜL -nem nagyon jön be."
A Canon vázak kezelését főként azért szeretik, mert nincs feldíszítve mint egy karácsonyfa. A legfontosabbakat a mutatóujj alá tették, mutatóujjal lenyom, hüvelykujjal teker, boldog. A Nikon ezzel szemben a gép minden zugába tárcsákat, gombokat, pörgettyűket tesz és ezek látszólag szisztéma és fontossági sorrend nélkül vannak felhányva.
Az 5Dm3 kezelésénél inkább érzem, hogy olyan fotósoknak tervezték, akik tényleg fotóznak. Nagyon sok fotóriporterrel, műtermi fotóssal, tájfotóssal, utcai fotóssal beszélgettem már és jellemzőbb, hogy a Canon-ok kezelését tartják logikusabbnak. Ez persze teljesen szubjektív, vannak akik már annyira megszokták a Nikont, hogy el sem tudják képzelni hogyan lehet normálisan kezelni egy Canont.
"Második tárcsát bezzeg jusztazért se raknak fel soha, csak a tekercselős palacsintát."
Nem tudom miről beszélsz. Két tárcsa van, egy mutatóujjnál, egy hátul hüvelykujjnál. Ha a belépő gépekről van szó, akkor meg az összes Nikon is csak egyetlen tárcsás, semmivel sincs előrébb, de cserébe még érintőképernyő sincs, ami kiváltaná a második tárcsát (mert képes rá, tapasztalat).
"Csomó olyan gomb van aminek még értelmét is sok Canon fan vitat a nevesebb darabokon is, a pozíciójuk meg dettó..."
Mint például?
(#22493) bogyo112: Nálam ezért kezdődik ott egy géppel való ismerkedés, hogy tudom-e full manuális módban rendesen kezelni. Ilyen szempontból a szintén kicsi Fujifilm X-A1-em nagyon jó. De NEX-nél maradva meg a NEX-5 vonal volt az ami dupla tárcsát kapott már. NEX-3-at (bármelyik verziót) pont ezért nem vettem volna soha magamnak.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #22495 üzenetére
Régebbi vázakon volt ilyen, de az is egyetlen gombra volt téve emlékeim szerint. Ez olyan sok? Mára meg amúgy is felszívódtak vagy bekerültek valami más alá másodlagos funkciónak.
Persze ezek mind erősen szubjektív dolgok. Én nem csípem a Nikon logikát, mert nem látok benne logikát. Egyes vázakon az ISO gombját behányják az LCD képernyő bal oldalára a nagyító ikonok mellé, ami nem a legszerencsésebb, megint más vázakon meg a felső tárcsa tetejére, ahol meg még az előzőnél is rosszabb helyen van, mert még nehezebben érhető el. Az AF funkciókra és a WB-re is igaz ez. Canon-on ezeket oda csoportosítják mutatóujj alá.
Nekem így logikusabb, másoknak meg amúgy. Történet vége.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #22497 üzenetére
Dehogynem, úgy hívják Fn.
Amúgy meg mást vár el az ember egy kicsi MILC váztól meg egy pro FF tükröstől. Nagyon leegyszerűsítve nálam a legfontosabb a blende, záridő, ISO vezérlés a lehető legjobb összhangban. A Fujit utcai fotóra tartom, ott meg eleve Auto ISO-val nyomulok meg rekeszprioritással, így az Fn gombra a mérési módok vannak beprogramozva, ha viszont portrézok, akkor visszaváltok full manuálba és egy mozdulattal visszaállítom az Fn-re az ISO-t.
(#22498) k1csi: A 70D-nél már én sem tartom létfontosságúnak az érintőkijelzőt, de a belépő szinten jól jön. Ha már a gyártó olyan smucig, hogy direkt lespórolja a normális kezelőszerveket, akkor "ha nincs ló, jó a szamár is" alapon remek szolgálatot tesz. Nekem anno a 650D kezelése tetszett, de azért nem cserélném el a xxD-től felfele megtalálható kezelést.
Azzal meg én is így vagyok, hogy belépő szinten már nem vágyom DSLR-re (oké, őszintén szólva semelyik másik kategóriában sem). De attól még érthető számomra az az érv, hogy ahhoz legalább vannak olcsó objektívek. Ez egy kegyetlen hobbi tud lenni anyagi oldalról nézve és van aki megelégszik egy Canon 50mm f/1.8 II minőségével is. Van aki igénytelenségből, van aki meg azért mert nincs többre pénze.
(#22502) Throme: Mint többször leírtam ez szubjektív vélemény. Nekem a Canon-ok kezelése sokkal jobban kézre áll. A Nikonok ergonómiája számomra disszonáns. Nem történt katasztrófa, nem mondtam, hogy más nem szeretheti.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rudeee #22510 üzenetére
"A Panasonic DMC-G6 számomra mennyire lenne jó választás? Van rajta auto mód ha arra lenne szükségem?"
A G6 egy nagyon jó gép, de érdemes RAW-ot használni ha mindent ki akarsz hozni belőle (ez mondjuk szerintem a Canon-Nikon vonalra is igaz, ők sem világelsők JPEG minőségben). Videója meg egyszerűen mesés (sokan csak videózni vásárolják).
"Olvastam hogy a Canon 700D esetében az AF segédfényt a felnyíló vaku "villogása szolgáltatja", ez valóban így van? A használat során ez mennyire zavaró?"
Pont ugyan annyira, mint a normál segédfény. Ez is telibe villantja a célpontot, hogy kapaszkodót találjon. Szerintem mindegy milyen megoldást használ egy kamera, zavarónak mindkettő zavaró, leginkább az alany számára.
"Lehet tudni hogy milyen felbontású és minőségű a 700D és a D5200 EVF-e? Nem nagyon írjnak sehol a minőségről csak a hátsó kijelzőt reklámozzák."
Nincs is mit reklámozni ezen. A 700D-ben és D5200-ban nem EVF, hanem OVF, tehát optikai kereső van. A tükörnek a képét látod benne, ezért nem lehet felbontásról beszélni.
"A Pentax-K50 és Pana G6 modellt hol lehet kézbe venni?"
Panát szerintem bármilyen Media Marktban, de Pentax csak a fotós kereskedésekben lesz (MM nem is forgalmazza). Fotoplus a hazai márkaképviselet, így az ő bemutatótermükben 100%, hogy lesz. Másokat érdemes felhívni emiatt ha mondjuk azok közelebb vannak.
-
Stauffenberg
nagyúr
Attól függ. A D800 egy remek gép amit imádnak a pixelkukkolók, minden megvan benne amitől professzionális egy fényképezőgép. De azt jó lenne tudni, hogy mit vársz a géptől, mire használnád, mert az D800 egy igásló, a melós ember fényképezőgépe, az X-T1 meg egy kiváló utazós, utcai fotós gép.
Azt meg merem kockáztatni, hogy az XF 16-55mm f/2.8 objektív minőségben ráver majd a Nikon 24-70mm f/2.8-ra, átfogásban meg eléggé hasonlók.
Nem egy szint a D800 meg az X-T1, de ha betárazol mellé még egy XF 56mm f/1.2-t, akkor már tényleg nagyon kell akarni azt a fúlférmet, hogy a D800 mellett dönts, mert már DOF-ban sem igazán lesz lemaradásban. Még a zajszint lehet kényes, de az X-T1-el is simán jó vagy ISO 3200-ig vagy ha nem zavar a finoman szemcsézett zaj, akkor ISO 6400-ig is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha nem használod ki a D800-ban lévő extra potenciált, akkor felesleges azt tartani. Drágább, nagyobb, összetettebb, több munka is van a RAW-okkal. A D800 mellé kell egy megfelelő lelkület, hogy szeressen az ember molyolni vele.
Javaslom menj be a szalonba, vedd kézbe az X-T1-et, nézd meg bejön-e. Ha van már Fujifilm tapasztalatod, akkor tudod milyen jó Jpeg-et köpködnek. Egy ideje már a Lightroom is támogatja a Fuji színmódokat amiket így már a RAW-okra is rá lehet tolni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #22563 üzenetére
+1 az A6000-hez, ha még később vesz egy pörgősebb telét mellé, akkor semmi gond nem lesz vele. Ráadásul ez a váz nagyon jó árban van, váz 200k, 16-50 PZ-vel 240k a szalonban.
Érdemes ezt is elolvasni MILC + sportfotózás témában. Egyre csak fogynak az érvek, hogy miért jobb a DSLR.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Eszterrr #22570 üzenetére
Neked igazából egy Panasonic G6 lenne a nyerő, de sajnos túllépi a keretet. Én is olyan típus vagyok, aki a racionális érvek mellett az "érzésre" is ad. A G6 tökéletes azoknak akik a DSLR és MILC kategóriák között örlődnek, emellett videóban is igen erős kütyü.
Azonban akár DSLR, akár MILC lesz a választás, ezekkel videózni igényel némi gyakorlatot, de ha ez megvan igen jó anyagokat össze lehet velük hozni.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rudeee #22617 üzenetére
Semmiről nem maradsz le, hogy videó közben nincs AF. Amúgy is ugrál, elmászik, vadászik, egyszerűen gáz az egész. Általában ezt a kijelentésemet tömény hitetlenkedés fogadja, de sokkal könnyebb megtanulni a manuális fókuszt használni, mint szenvedni az AF-el, meg azzal, hogy pont akkor, pont azt szarta el a félrefókuszálással meg keresgéléssel amit nem kellett volna.
De egyébként ha fontos a videó akkor G6. A Pentax K-50 és a G6 között ég és föld a különbség ezen a téren. A K-50 sereghajtó a DSLR-ek között, neki van a leggyengébb videója (tiszta moiré és aliasing gondokkal is küzd), míg a G6 meg abszolút a kategória királya videóban, abszolút immunis a legtöbb képi hibára (amiket előbb is említettem), részletgazdagságban a millió forintos vázakra (pl: 5D Mark III) is ráver.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy egy DSLR-en fizikai képtelenség videózás közben a keresőbe kukucskálni, ez a G6 esetében adott (erős napfényben nagyon jól jön) és a G6 mellett szól a kiforgatható kijelző is.
Egyébként a K-50 is nagyon jó gép, de azt érdemes csak fényképezőgépnek tekinteni, annak viszont kiváló.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz nyissz #22623 üzenetére
Nem tudom, hogy mit értesz az alatt, hogy a Fujifilm X-M1 + 27mm már túl nagy beltérben.
Ekvivalens 40mm körüli látószöget ad, ami nem sokkal szűkebb, mint a kedvelt ekv. 35mm széleslátószög. Ez az objektív az egyik leggyorsabb AF-re képes az X-rendszerben, igaz azt hozzá kell tenni, hogy azért így is vannak gyorsabb kombók más márkáknál. Fényerőben csak f/2.8, de nem hinném, hogy ez mondjuk a Panasonic 20mm f/1.7 mellett probléma lehet, hiszen mélységélességben a nagyobb szenzor miatt hasonlóak, de a 27mm f/2.8 kicsit szebben (lágyabban) is mossa a hátteret, plusz AF-ben is gyorsabb, ráadásul azt a kevés fényérték különbséget bőven tudod kompenzálni az érzékenység emelésével (ebben a Fujiban van a valaha készült egyik legjobb jel/zaj aránnyal rendelkező APS-C szenzor, bőven bírja a strapát). És azt se felejtsük el, hogy dupla kitben annyira olcsó a 27mm f/2.8, hogy ennyi pénzért simán megérdemli a "best buy" jelzőt.
Ha viszont az Olympus E-M10 is szóba jöhet, akkor már lehet azt vinném inkább. X-M1 vs. E-PL5 kérdésben ha előbbit a dupla kitben vennéd, akkor inkább a Fuji, az nagyon jó áron van (esetleg X-A1-el spórolhatsz kicsit, nekem is az van, nincs drasztikus eltérés a két váz között, régen még 80k volt a különbség köztük, most meg 15k). De azért az E-M10 más. Mondjuk drágább is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lakkusjj #22645 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem tudja mit akar. Már lassan két hete jár ide, nagyon sok ajánlatot kapott már, de igazából egyiket sem fogadta meg. Szerintem már lassan senki sem érti, hogy mit akar kihozni ebből az egészből. Gondolom ugyan az lesz, mint az összes többi "nem tudok választani" kezdő fotóssal: Elhozza az első útjába kerülő belépő Canon-Nikon vázat kitobjektívvel, aztán elszórakozik vele évekig míg megveszi az első fényerős fixet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz nyissz #22658 üzenetére
Tapasztald ki a meglévő gépeden, nem tudom mivel rendelkezel most, gondolom DSLR (a kereső miatt). Számold át ekvivalens gyújtótávolságba, úgy érdemes összehasonlítani. A kitobjektíved tekerd a megfelelő látószögre és próbálgasd, hogy tetszik-e.
Az E-M10 egy nagyon jó mindenes gép, de nekem személy szerint a benne lévő EVF nem tetszik. Persze verőfényes napsütésben jól jöhet, de én nem tudnám megszokásból használni. Javaslom vásárlás előtt nézz bele és döntsd el, hogy így, ilyen minőség mellett valóban van-e rá szükséged. Mindenképpen egy jó pont ha van, akkor is ha csak ritkán nyúl hozzá az ember, de én személy szerint előbb vállalnék be +1 fix objektívet, mintsem egy ilyen extrára költsek.
Az újabb, modernebb EVF-ekre már azt tudom mondani, hogy azok tényleg megérhetik a felárat. De az E-M10 esetében mindenki döntse el magának, van aki fele ilyen jó EVF-el is simán kibékül.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #22663 üzenetére
Nem megmondtam az előbb? Elmegy és megveszi az első útjába kerülő alsó kategóriás gépet amin egy híres márka logója van. Aztán persze még mi vagyunk a hülyék, akik felidegesítettük azzal, hogy sokféle tippet kapott. Bármelyiket megfogadhatta volna, de nem, inkább azt vette meg amit senki nem ajánlott.
Tipikus. Nem értem, hogy akkor miért kell ehhez segítséget kérni. Ez ment volna anélkül is, hogy 2 hétig idejár kérdezni és mindenre ellentmondani.
Mellesleg ezzel járt most a legjobban. Az ember inkább alkosson, mindegy, hogy mivel, de inkább alkosson, ahelyett, hogy fórumokon cseszi el az időt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz berzerker83 #22679 üzenetére
Ezekkel a vázakkal nem is az szokott lenni a gond, hogy nem bírnak ki 100 ezer vagy akár több expót, hanem egyszerűen rettenetesen fapadosak. Persze tény, hogy ettől még fotózni lehet velük, sőt nagyon jó fotókat is lehet velük készíteni, sőt továbbmegyek, akár fotópályázatot is nyerhetsz a fotókkal. De ez nem változtat azon a tényen, hogy szolgáltatásokban nagyon visszafogott, anyaghasználatban gyenge és nagyon oda kell figyelni rá, hogy ne a DC jelű kitobjektívekkel vásárolja az ember, mert azok az üvegek egy fabatkát sem érnek.
De nem kell bizonyítani, hogy egy 1200D-vel is lehet fotózni, mert senki sem mondta, hogy nem. Csak elhangzott egy fél tucat egyéb tipp is más típusokra és márkákra, melyek valamilyen szempontok alapján jobbak lehetnek. Persze ebben az árkategóriában nem kell csodát várni, nincsenek markánsan sokkal jobb gépek, így majdnem (de csak majdnem) mindegy, hogy ki mit vásárol, inkább csak eltérő "ízvilágokkal" találkozik az ember.
A kérdező legnagyobb baja az volt, hogy maga sem tudja mit akar (mi nem voltunk kisegítve igények megjelölésével, hogy jobban leszűkíthessük a számba vehető gépek számát) és nem tudta megérteni, hogy nem létezik olyan gép amit 10-ből 10 szaki egyöntetűen ajánlani fog. Mivel többféle tippet kapott arra, hogy mit vásároljon, ezért megsértődött és inkább megvette dühében ezt. Legyen így, rosszul nem járt ezzel sem, csak így felesleges segítséget kérni egy fórumon.
-
Stauffenberg
nagyúr
Előbb vennék valami normális kompaktot, mint ezt. A Pentax előbb kiadta a K-01-et, ami továbbra is egy DSLR volt, csak tükör nélkül (teljesen értelmetlen koncepció), ezt lefikázták az emberek, erre kiadott egy valóban kompakt gépet... de megint átesve a ló túloldalára. Szegény Pentax nem igazán érti ezt a MILC dolgot. DSLR-ben (úgy értem igazi DSLR-ben) viszont erősek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Windows 10
- Xbox Series X|S
- Nyomtató topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- BestBuy ruhás topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- FUJINON XF 10-24MM F/4 R OIS OBJEKTÍV
- Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink eladó (standard kit)
- Canon EOS R6 - ÚJ, 3 év garancia! - (kérhető mellé 2x128GB ill. EF adapter)
- Canon EF 50mm f/1.4 USM - újszerű, alig használt
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen