Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #86322688

    törölt tag

    válasz Rapid136 #46058 üzenetére

    Mintha az A7 olyan kicsi lenne, fogtam a kezemben, plane adapterrel meg canon obikkal.
    Epl sorozat olympustol, az kicsi.

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Rapid136 #46058 üzenetére

    Itt az elektronikus kereső minősége a döntő. Igazából jól hangzik amit írsz, csak két észrevételt tennék. Egyrészt a tükör felcsapása annyira kis időkülönbség, ami a legtöbb fotós reakcióidejénél jóval kisebb. Csak igen nagy sebességű sorozatnál számít. Másrészt azért ne mondjuk azt, hogy ugyanazt a képet látod az evf-en, mint a kész kép. Ha egy húsz megapixeles képről van szó mondjuk, azt azért nem egy az egyben tudod megnézni az evf-en, még ha húsz megapixeles lenne az evf, akkor is képtelenség olyan kis méretben az emberi szem miatt. Már írtam régebben is, hogy videóban nyilván jobb a milc a tükör miatt, de normál fotózásnál ezek elméleti előnyök. Az elektronikus zárnak is vannak nyilvánvaló korlátai sőt bizonyos záridő alatt már az érzékelőnek is, persze a filmnek is volt.
    Az evf hátrányait akkor fogod majd érezni, ha romlik(öregszik) a szemed. A kijelző síkjára nehezebb fókuszálni. A tükrösön még nem kell használnom a dioptriakorrekciót, míg az evf-en kellett. Ennek igen egyszerű oka van. Fordíts magaddal szembe egy kijelzőt, amin a kamera képe van, ami Téged vesz, tegyél mellé egy tükröt és nézd meg a két kép között a különbséget. A kijelzőn, ami lehet akár 4k felbontású is, (bár nem tudom van-e evf ilyen felbontással) a kép egy síkon jelenik meg, a tükörben teljes mélységben érzékelsz. Persze egy szemmel nem látsz 3D-ben, (a dupla nézőkés tükrösök meg még nem léteznek ;] ) de egyik szemed behunyva is más lesz a két képen a fókuszsík. Tehát nyilván a legjobb evf jobb, mint a rosszabb tükrök, de azért a drágábbaknál még van különbség. A technikai fejlődés oda mutat, hogy olcsóbb kijelzőt gyártani, mint tükröt és prizmát, tehát ilyen értelemben aláírható, hogy a dslr az olcsóbb kategóriában mindenképp kihal majd előbb-utóbb. Azonban vannak most is a Tesla idejében is igen drága és komoly benzines autók, sőt, némelyiket be sem lehet szerezni, csak nagyon jó kapcsolatok révén... Sőt a lovaglás és a fogathajtás sem halt ki, a mechanikus órákról nem is beszélve, amiknek időmérés céljából szinte semmi értelme...

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

Új hozzászólás Aktív témák