Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Messer22

    senior tag

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    HI

    Nos, ha ennyire kezdés előtt állsz, igazából nehéz még jó tanácsokat adni.
    Mint magad is írtad, nem vagy tisztában a dolgokkal..
    Én azt javasolnám, hogy vegyél egy belépő vázat 2 kitobival, amin meg tudod tanulni az alapokat. Hiába lenne profi felszerelésed ha nem tudsz különbséget tenni egy gyenge képességű ultrazoom és egy komolyabb alapzoom között. A felszerelést okolnád saját tapasztalat hiányában.
    (akár régebbi használt gép is jó, ha kinőtted még mindig el tudod adni) A lényeg, hogy az alapokat elsajátítsd! Sokat kell utánaolvasni,fórumok, fotós újságok..és kérdezni is!
    És gyűjteni is lehet közben majd a profi cuccra :)
    Hajrá!

    Messer

  • nesa

    veterán

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    Hmm az obik, aki igazan komolyan gondolja az nemis zoom obit vesz hanem komoly fixeket, ja hogy akkor gyakran kell cserelgetni ...ez van, vagy veszel 3db vazat.
    Ugy szamolj hogy a vaz aranak a sokszorosat fogod uvegre kolteni :K

    Szerintem ne kapkodd el a vasarlast,attol hogy belenyomsz 5-600-800k meg nembiztos hogy jo kepeid lesznek,fogadd meg masok tanacsat es jol jard korbe a temat.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    Ajjajj, úgylátom még az alap technikai tudás is hiányzik. Az f-érték az objektív rekeszét jelenti, minél kisebb, a rekesz annál tágabb (mint a pupilla, minél tágabb, annál több fényt enged át). De nem akarom ezt neked most elmagyarázni, van a neten rengeteg ilyen cikk, vagy veszel egy fótós könyvet.
    Egyébként nem gondolkodsz rosszul, mert a világítás fontos, a legfontosabb az egészben. A stúdiólámpákkal úgy számolj, hogy 200k alatt nem igen úszol meg egy alap szettet.

    A javaslatom a következő:
    Először is vegyél egy fotós kézikönyvet. Ezután én egy d90 + 18-105 kitet javaslok, állványt, sb600-as rendszervakut és egy stúdiólámpa szettet.
    Ezzel szépen fokozatosan megtanulod a témát, a technikai részét gyorsan megtanulod, a stúdiószettel pedig a világításról is könnyen szerzel tapasztalatokat.
    Ezután lesz később értelme beszerezni a célobikat, pl. 85 f1.8-at ami tárgyfotózásra és portrézásra is alkalmas, ill. 35 f1.8-as olcsó fényerős alapobit, egész alakos képekhez.

    A templomban ilyen esetben egyébként felcsavarod az érzékenységet, ill. vakukkal rádiós kioldással koncentráltan világítod meg a főtémát.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    Csak egy gyors válasz, egyetlen felvetett témára:

    Igen, a 18-270-esnek jóval nagyobb a zoomolási lehetősége, mint mondjuk egy 17-50 + 70-200 kombinációnak, ez stimmel. Az előbbinél nem kell az objektíveket cserélni, az utóbbinál igen, ez is stimmel. Viszont az objektíveknek nagy általánosságban van egy olyan fránya tulajdonságuk, hogy minél nagyobb a zoomátfogásuk, annál rosszabb a minőségük. Az ilyen 18-200, 18-270-es objektívek egy EOS 7D, vagy Nikon D300S vázon olyanok, mintha egy combosabb Aston Martinra rátennél egy garnitúra 155/75 R14-es gumit, hozzáillő acélfelnivel, de persze dísztárcsával megspékelve.
    A legjobb képminőséget tipikusan a fix objektívek nyújtják. Tehát azok, amelyekkel egyáltalán nem lehet zoomolni. Egy fix objektív az ő gyújtótávján a létező minden (képminőséget alakító) szempont szerint agyonveri az ultrazoomokat, nem kicsit. Összehasonlíthatatlanok. Geometriai aberrációk, kromatikus aberrációk, felbontóképesség, minden. A kisebb zoomátfogással rendelkező objektívek között is vannak minőségiek, amik vállalhatóak teljesen.

    Egy fontos dolog: a képérzékelőre az objektív rajzolja a képet. A végső képminőség szempontjából épp ezért az objektív gyakran fontosabb, mint a gépváz. Egy belépőszintű vázzal és egy igazán jó objektívvel biztos, hogy jobb képminőséget kapsz, mint egy félmilliós vázzal és egy gyengébb objektívvel. Persze, a magasabb kategóriájú vázak számos pluszt nyújtanak belépőszintű társaikhoz viszonyítva, ez így van. Mégis, ha lehet választani a jó objektívek + kevésbé jó váz, vagy a kevésbé jó objektívek + jó váz variációk közül 10 fotósból szerintem 10 az elsőt választja. Plusz az objektívek időtállóbbak, mint a vázak.

    Lényeg a lényeg: ezeket az ultrazoomos objektíveket felejtsd el. Ha igényes vagy, és a fotózási stílusod megengedi, akkor minél több fixet szerezz be. A fotózásban, már a komoly fotózásban meg benne van az objektívek cserélése - a cserélhető objektíves gépeknek ez a lényegük.

    Szerk:
    Az előttem hozzászólók jó tanácsokat adtak. Mielőtt ennyit költessz arra, amit nagyvonalakban sem ismersz, érdemes elmélyedni a témában. Nem napokat érdemes erre szánni, inkább hónmapokat. Esetleg addig vehetsz tanulás céljából egy belépő váz + dupla kitobi kombinációt, ahogy mondták, akár használtan, úgy keveset fogsz rajta bukni túladáskor, és látni fogod, hogy mi kell neked. Így, hogy ennyire nincsenek meg az alapok sem, nagyon erős az esélye, hogy igen kemény csalódás lesz a vége, ha ennyit beleinvesztálsz, mint amennyit terveztél, ami ennyi pénzért nem kis bukta.

    [ Szerkesztve ]

  • cdl

    senior tag

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    Ezt a könyvet tudnám ajánlani, sokat fog segiteni

    http://www.hungarian-books.com/product_info.php/info/p17662_TIPPEK-ES-TRUeKKOeK---NATIONAL-GEOGRAPHIC-FOTOISKOLA-1---DF-.html

    A 2 objektív, amit ajánlottam, 280000 körül van az ára. Darabja.
    Nagyjából ilyesmire számíts, ha csúcsminőséget akarsz magadnak.

  • rumos14

    nagyúr

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    tényleg minden bántó szándék nélkül mondom (és nekem is volt olyan simerősöm, akinek a pénz nem volt gond, és kb. 0 tudással vett tükrös gépet), de el kellene merülni kicsit a témában. ha neked a 18-250 jobb mint a 17-55 + 70-200, akkor nincs nagyon értelme ennyi pénzt beleölni a kérdésbe.
    megvan a létjogosultsága egy ilyen nagy átfogású obinak is, de csak azt venni egy 7D szintű gépre, hát hogy is fogalmazzak finoman, nagyon visszahúzza az összképet. akkor már inkább egy kategóriával lejjebb nézzél vázat és vegyél drágább obikat.

Új hozzászólás Aktív témák