Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vhiktor

    veterán

    válasz Janaboy #56269 üzenetére

    Ezt most csak a kontraszt arány miatt tettem be, (hogy megmutassam, hogy én is nagyon sok hibátlan Sony géppel találkozom), ami ebben az esetben lazán 10.000:1 felett van, dinamikus írisszel meg ki sem lehetett mérni. :R

    Egyébként meg elég csak a deltaE eltérést nézni, 3 alatt a legtöbb ember már nem látja a színbeli eltérést. :)

    [ Szerkesztve ]

    ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A

  • BIGi75

    senior tag

    válasz Janaboy #56269 üzenetére

    Részben kaptál választ a kérdésre: 11 pontos szürke skála mérést látunk. A projektorral 11 minta kerül vetítésre egymás után a feketétől 9 szürke árnyalaton keresztül a fehér ábráig. Ezek mért adatai láthatóak a grafikonon és a jobb alsó táblázatban. Az a lényeg, hogy a grafikonon egy adott mintánál a piros/zöld/kék oszlop azonos értékű és közel 100% legyen, hogy színhelyesen legyenek megjelenítve a szürke árnyalatok (ez komoly hatással van a színes képekre is). A jobb alsó táblázatban az Y cd/m2 sorban látjuk a mintákhoz kapcsolódó fényerő értékeket (cd/m2 = nit). A "fekete" mért értékét a 0 oszlopban a "fehér" mért értékét a 100 oszlopban látjuk. Az 590-esenél 0,0047 nit fényerőt mért Vhiktor feketére, a 270-esnél 0,0393-at. Ezek szerint a mért 270-esnek bő 8x világosabb a feketéje, mint az 590-esnek, a fehér fényereje meg kb. a duplája. A kontrasztot a fehér fényerő/fekete fényerő arányából kapjuk meg, és így jön ki az 590-es kb. 4x jobb natív kontrasztja Vhiktor mérése alapján. De csak a natívnál, ANSI-nál már ez az előny elveszik, ezért írta Vhiktor, hogy a 270-esnek is brutál jó képe volt film alatt, napi használatban a képi tartalom ugye elég ritkán blackorwhite.

Új hozzászólás Aktív témák