Új hozzászólás Aktív témák

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz koxkids #66393 üzenetére

    "Akkor a lényeg a hézagolásnál, hogy úgy legyen belőve hogy teljes fordulaton kifusson a szíj a tárcsa tetejétől kb 4mm-ig? Vagy figyelni kell másra is?"

    A jó végeredmény minimum ez, de nem erre kell figyelni. Arra kell törekedni, hogy alaphelyzetben a szíj minél közelebb legyen a csapszeghez, de még ne érjen hozzá. A variátorok úgy vannak megtervezve (mindegy, hogy milyen), hogy ha egészen lenn van a csapszegnél a szíj, de még nem ér hozzá, akkor végsebességnél elméletileg még teljesen összefognak zárni a tárcsák és maximálisan fel fog menni a szíj ameddig az tud. Mert persze zárt tárcsánál is belefog még szólni a dologba a szíj szélessége és hossza. Amikor vannak ezek a 3-5 milliméterek a peremig az a legtöbb esetben nem azért van, mert nem zár össze rendesen a tárcsa, hanem amit már feljebb is leírtam, sajnos nem megfelelő a szíj hossza. Általánosságban elmondható, hogy kb 3mm-től egészen akár 10-12 mm-ig is rövidebbek a szíjak mint amit gyárilag ráírnak. A 3 millimétert azért írtam egészen pontosan, mert találtam egy Doppler szíjat ami csak ennyivel volt rövidebb, viszont a minősége harmatgyenge volt. Hidegen és melegen is egyaránt sz@r tapadása volt, nagyon felejtős. Nem éri meg azt a plusz kb 5-8 km/h-t amit még ad, mert tapadása és minősége katasztrófa, Ráadásul igen gyorsan kopik is. Pedig nem is egy olcsó darab. Ha valaki kíváncsi, akkor megtudom nézni a típusát, mert van még egy belőle.
    Amit vettél Malossi szíjat az egy nagyon jó minőségű szíj. A legtöbb szíjhoz képest egészen lágy, de érdekes módon igen jó kopásállósága van. Ahogy bemelegszik a meghajtás veszít a tapadásából, de nem jelentős annak a mértéke. Van a másik verziója a Malossi Kevlar, na az még jobb. Nagyrobogókról nem tudok nyilatkozni (egyébként azokhoz is van), de kisrobogókhoz megkockáztatom, hogy ez a létező legjobb szíj. Sokan azt hiszik, hogy csak az a különbség a sima és a kevlár változat között, hogy az utóbbi erősebb. De ez nem így van. Amellett, hogy a kopásállósága is nagyobb a sima malossi-hoz képest az a legfontosabb tulajdonsága még, hogy bemelegedve kezd el tapadni igazán. Hidegen nem tapad annyira mint a sima malossi, de bemelegedve viszont egy állandó és egyenletes tapadása van. Ha valaki kedvet kap belelocsolni a robogójába egy kis pénzt (tuning), akkor azon a 8-10 ezer forinton nem érdemes spórolni amennyibe ez a szíj kerül. Nagyrobogókhoz egyébként akár a háromszorosa is lehet az ára.

    (#66394) csongi "Szerintem a szíj, szerviz csere szélességéhez jó állítani a hézagot, Így a ciklus végéig nincs gond, és nem fog a szíj a csapszegen futni időközbe."

    Megmondom, hogy miért nem jó ez az elgondolás, bár már feljebb is leírtam. Ha milliméterekre a csapszeg fölé helyezed el az ékszíjat akkor búcsút mondhatsz a dinamikus elindulásnak, legalább is annak, amit az valójában tudna. Mégpedig azért, mert nagyobb áttételről indul a motor mint ami az optimális lenne. Igen, azok a milliméterek is számítanak rengeteget.
    Sokkal jobban jár az ember ha inkább kihézagolja rendesen, és bizonyos kilométer megtétele után ellenőrizve a szíj kopását kiveszi az ember a felesleges hézagolót és anélkül összerakva mehet tovább még egy darabig. Ez a jó megoldás, mert így nagyjából mindig ugyanazzal az optimális áttétellel indul el a motor. Akik precízek és odafigyelnek erre, azok egy ékszíjnál akár három alkalommal is leellenőrzik ezt és utána hézagolnak annak az élettartalma alatt.

    "Persze ellenőrizni kell, max fordulaton ne érjen a házba szíj."

    Elméletileg ez nem lehetséges ha az adott motorhoz illetve variátorhoz a megfelelő méretű-szélességű és szögű szíjat használod, mivel ha teljesen össze is zárnak elől a tárcsák, akkor is maximum a peremig tud kifutni a szíj. Persze ehhez egy hibátlanul működő, nem megszoruló hátsó tárcsa is kell, mert ellenkező esetben valóban ledobhatja.

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák