-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tegla80
addikt
Ezert is irtam,h lehet tullihegem es ugy kell neznem,h ami megfelel arban az jo lesz nekem.
sityupityu
Jo akkor az is lehetne,de nincs itt a boltban igy megsem az lesz.
A heidenau k58 es k61 kozott vacilalok most es ugy gondolom,h ezen 2 tipus kozul fogom eldonteni. Helyben van(azaz onnan elhozatom ingyen) es arban is jo ,plusz a suly/seb index is jo(nagyobb,mint a tobbi hasonlo).... szval nekem sztem jo lesz.(ha eldontom vegre,h melyik legyen kozuluk....)Sony® & PlayStation®
-
dellfanboy
őstag
válasz freelanced #66345 üzenetére
nálam a favorit a ktm rc 390
125-ösök között jól írtad a cbr aszem 2 lóval erősebb mint a cbf.
125 kategóriába aszem 15 ló a max limit sok tűzijátékot ne várj...
amúgy a motorozás kva drága.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Ulius80
tag
Sziasztok!
Olyan gondom lenne,hogy nem tölti vissza az aksit a robogó.1 hónapos az aksi,egyszer véletlen -duda csere,meg mókolás- rajta hagytam a gyújtást,így lemerült. Feltöltés után minden ok volt,de mára meg se tekeri..
Laikusként mit nézzek meg? Utána olvasva be kellene mérni a dolgokat,de ez nekem magas...
Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
"A Jurassic Parkban NEM a T-rex üldözte a dzsippet. Chuck Norris üldözte a T-rexet, és a dzsippet!!"
-
Topikgazda
-
freelanced
addikt
válasz dellfanboy #66352 üzenetére
Köszönöm a választ ! A 250-es banditról tudtok valamit? Nagyon necces mert belpiacos? Mármint alkatrész terén? Meg ügye SOR4, kicsit aggaszt.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Ulius80
tag
válasz sityupityu #66354 üzenetére
Szerintem csontra,egész éjszaka úgy maradt.Cellazárlatosan fel tudtam tölteni?Vagy tölteni lehet,csak a motor nem bírja vissza tölteni? Jól értelmezem?
"A Jurassic Parkban NEM a T-rex üldözte a dzsippet. Chuck Norris üldözte a T-rexet, és a dzsippet!!"
-
Topikgazda
-
csongi
veterán
válasz Tegla80 #66351 üzenetére
Akkor inkabb K61. A k58 inkabb murvasabb terepes gumi, aszfalton nem az igazi. Amennyit km menni fogsz vele leoregedni fog, nem pedig lekopni. Az oreg butykos gumi meg igen trefas dolog. Valoszimuleg a K61 hamarabb lesz meleg, de 5km alatt nem sok esely lesz egy uzem meleg gumira, foleg varosi kozegbe. Iletve csendesebb es kanyar stabilitasa is kellemesebb lehet, aszfalton biztosan.
[ Szerkesztve ]
-
dtsdexter
csendes tag
válasz Ulius80 #66356 üzenetére
fel lehet tölteni, de sok értelme nincsen, ráadásul nem is veszélytelen. Azonfelül, hogy menet közben cserben hagyhat, tönkre tehet elektromos vezérlőket, mint CDI, Feszszab, Különböző relék vagy ha másik aksiról akarod tölteni, a másik aksit is haza vághatja. A legtöbb töltő biztosítva van ilyenre de a járművekben ez hiányzik, legyen az motor vagy autó.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz dtsdexter #66360 üzenetére
Javítás: Az autókban többnyire van biztosítás ilyenre, motoroknál nem nagyon /tudom/hiszem, hogy lenne, de direkt csatlakoztatva (aksi + - /aksi + -) simán elrántja a másik aksit is, motornál talán a biztosítéko(t)kat veri ki (kivétel talán a régebbi típusok, ahol alapból 30A-s biztosítékot használtak, holott ez közel sem volt szükséges, cserébe nem is megy ki, inkább tesz kárt a jármű elektronikájában)
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Holzfeller
csendes tag
Sziasztok!
Hátha tud valaki segíteni...
50cc robogóm kb 3/4 gázig teljesen jól megy, viszont ha tövig húzom akkor leáll, egészen addig míg kicsit vissza nem engedem. A levegő csavar teljesen be van tekerve, ha elkezdem kifele csavarni akkor a helyzet egyre rosszabb, tehát már fél gáznál is fulladni kezd. Vadonatúj eredeti karburátor, új eredeti légszűrővel, ki van cserélve a benzin és a vákuumcső is, mindegyik bilinccsel rögzítve.
Ennek ellenére lehet az a probléma, hogy még mindig fals levegőt szív valahol? Ez összefüggésben lehet azzal, hogy teljes gázon lefullad?
Előre is köszönöm a válaszotokat!
Üdv![ Szerkesztve ]
-
gabe_
őstag
válasz Holzfeller #66362 üzenetére
Milyen színű a gyertya elektródája?
Ha sötétbarna, esetleg kormos fekete, akkor sok benzint kap, segíthet rajta a súbertű egy bevágással kijjebb rakása, vagy talán egy kisebb furatú főfúvókaSovány szakácsban sose bízz!
-
Telda
addikt
válasz Holzfeller #66362 üzenetére
Teljesen leáll?
Milyen a gyertya?
Engem viccelt már meg rossz hőértékű gyertya, full gázadása lehorkolt és megállt. -
Holzfeller
csendes tag
Bocs, pontatlanul fogalmaztam, nem leáll hanem ahogy Te is írtad, inkább horkol és teljesen elmegy a húzóereje. Ahogy visszább engedem a gázt, elkezd újra húzni. Gyertyacserén már túlvagyok, az előzővel teljesen megbízhatatlan volt az indítás.
Egyébként a problémám megoldódni látszik, kicseréltem a főfúvókát egy nagyobbra, most nagyon szépen reagál a levegőcsavar állítására, és teljes gázon is húz.
gabe_: köszi a tippet, bár az eredeti problémám már nem áll fent, de a gyertya koromfekete lett. Majd ha lesz kicsit több időm szórakozni vele, akkor beállítom - most legalább már lehet.
Köszi mindkettőtöknek a választ!
-
dellfanboy
őstag
válasz freelanced #66355 üzenetére
az összes belpiacost elfelejteném a helyedben. véres a torka majdnem mindnek. kizártnak tartom hogy ki tudnál fogni egy jó vételt.. (én se megnyugtatlak)
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Topikgazda
válasz Holzfeller #66365 üzenetére
Azok alapján amit leírsz tuti, hogy falsot szív. Ugye túl sok levegőt kapott még betekert csavarnál is (ez már sok mindent elmond), de a nagyobb fúvóka csak megerősíti a dolgot. Az történik, hogy a nagyobb fúvókával szépen ellátod üzemanyaggal a felesleges levegőt is amit szív valahonnan.
(#66363) gabe Ha nyitja a levegőcsavart és tovább romlik a helyzet, akkor nem az üzemanyag a sok, hanem a levegő.
szerk: Akkor nem szóltam, hogy ha valami új konfigurációt raktál össze, de ha tök gyári motornál történik ez akkor ott tuti, hogy nem jó valami.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #66367 üzenetére
Ha a gyertya fekete lett, az inkább túl sok benzinre utal szerintem. Legalábbis ha karburálási probléma van, én a gyertya színéből szoktam kiindulni. (Meg persze ha van, a hibajelenségből)
Szerencsés esetben csak valami apróbb finomhangolásra lesz szükség.[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
Holzfeller
csendes tag
válasz sityupityu #66367 üzenetére
Én is ezért gondoltam a fals levegőre. Viszont csak a fúvókát cseréltem ki, máson nem változtattam most mégis ha teljesen betekerem a levegő csavart, szépen el is kezd fulladni a motor.
-
Topikgazda
Az rendben van. De a fekete gyertyaképet azután írta, hogy megkapta a motor a nagy fúvókát ami a jelek szerint azért kellett, hogy a baromi sok bejutó levegőt ellensúlyozza üzemanyaggal. A rossz gyertyakép már csak plusz egy következmény, a probléma legelejére kell visszamenni ami szerint a fals levegőre irányul.
#66369) Holzfeller "Viszont csak a fúvókát cseréltem ki, máson nem változtattam"
Az nem elég nagy változtatás?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #66370 üzenetére
Igazad van, azt mindenképp ki kell zárni, hogy falsot szívjon valahol, addig tényleg fölösleges finomhangolni.
Valaki írta itt korábban, hogy akár a főtengely szimeringnél is előfordulhat, hogy falsot szívhat a motor. (2T)
Sovány szakácsban sose bízz!
-
Holzfeller
csendes tag
válasz sityupityu #66370 üzenetére
De nyilván, csak furcsállom, hogy hirtelen megszűnt a fals levegőre utaló jel is. Azaz elzárt levegőnél lefullad a motor...
-
Topikgazda
-
KisTé
tag
Az első jogosítvány kiváltása úgytudom ingyenes, csak ügyfélkapun vagy bárhol és hol és hogyan a leggyorsabb kiváltani ingyenesen???
-
Holzfeller
csendes tag
-
őstag
válasz sityupityu #66333 üzenetére
Köszönöm szépen az ajánlatot, már bent is van a motorban. Nagyon jól működik minden. Kuplung is megjavult, alacsony fordulaton kapcsol. Multivario meg egy csoda, érezni a különbséget.
Köszi
-
Topikgazda
-
gabe_
őstag
Én az SPD-től rendeltem még a hét elején, egy kontrasztrugót, meg egy szett műanyag csúszkát a variátorba, de sajnos még beszállításra vár, hétfő-keddre ígérték, hogy átadják a futárnak. Megy azért a motor, de már várom.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
KisTé
tag
Köszönöm mindenkinek! Gogliba nem találtam pontos leírást a folyamatról mert egyik sem az a véleményem szerint persze 20percig kerestem kb. de ha valamit azonnal nem találok meg így hibátlanul leírva az már gáz a mai világban.Na hagyjuk is mert nem idevaló, megoldódott, hétfő okmányiroda azt pár hét múlva juhéé !
-
Because
őstag
sziasztok!
B kategóriás jogsival keresek valamilyen endoru féle motort. mit tudnátok ajánlani? esetleg komárom-esztergom megyében (tatabánya) kereskedőt?
-
Topikgazda
válasz koxkids #66386 üzenetére
A legtöbb esetben maga a szíj miatt nem fut ki rendesen, ugyanis szinte nincs is olyan hosszú szíj mint amilyen gyakorlatilag kellene, mindegyik rövidebb valamennyivel.
Sok szíjat lemértem már, de volt cikk is ami ezzel a problémával foglalkozott. Ez a malossi szíj a rendkívül jó tapadási és egyéb tulajdonságai mellett sajnos egyébként is a "rövidebbek" közé tartozik (természetesen milliméterekről beszélünk csak). Viszont ennél azért sokkal jobban ki kéne futnia, itt tuti, hogy nem oké valami. Amikor azt mondom, hogy szinte az összes szíj rövidebb a kelleténél és nem fut ki rendesen, akkor ott kb 4-5 mm kell érteni a peremtől (már 1 mm is számít), ez viszont baromi sok a videón.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
őstag
válasz sityupityu #66388 üzenetére
Az lehet hogy amiatt, mert nem tettem be a fehér kontrasztrugót? Hagytam bent a gyárit a kuplung szettben. Lehet a fehér puhább..
-
Topikgazda
válasz koxkids #66389 üzenetére
Nem. A fehér a legtöbbször már keményebb a legtöbb gyár kontrasztnál. A kontraszrugót egyébként is úgy választjuk ki, hogy megfelelő legyen a motor menetteljesítménye, elletve megfelelően dolgozzon az első vario ellen. A csapszeghez hogy viszonyul a szíj, hogy állítottátok be? Túllóg rajta, vagy teljesen egy síkban van? Beszerelés előtt nézted a hátsó tárcsát, könnyedén nyitott-zárt? Csökkent egyébként a végsebességed?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
őstag
válasz sityupityu #66390 üzenetére
Ja értem.
A csapszeghez pont hozzáér a szíj. Ahogy emlékezem picit túllóg a csapszeg a szíjon. Hátra a variátor mögé betettem a kis alátétet, de amit adtak csapszeg toldót (kb 4mm) azt nem tettem be. Gondolom az a külső variátor tárcsa belső felére menne, de akkor necces lenne feltenni szerintem a berugókar inditótárcsát..Hátsó tárcsa szépen ment, muszáj volt kicsit megmozgatni a szíj feltételekor, mert nem érte el a kihajtó tengelyt a szíj.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz koxkids #66391 üzenetére
"Ahogy emlékezem picit túllóg a csapszeg a szíjon."
Akkor meg is van a probléma. A szíjat úgy kell kihézagolni, hogy a csapszeggel egy vonalban, illetve 1-2 tizeddel az ékszíj lógjon túl a csapszegen. Kimondott hézagolóalátéttel kell ezt belőni.
Azt a 4 mm alátétet felejtsd el, az nem a csapszeg mögé való ékszíj hézagolásra (szép is lenne hézagolni egy 4mm-es alátéttel),hanem az is a variátor mögé kell (nálad nem). Az nem csapszeg hézagoló, hanem pont az is egy távtartó. Csak bizonyos típusú robogóknál kell a variátor mögé, hogy megfelelő legyen a távolság a berúgóricnihez. Az ékszíj és a viriátor kihézagolása teljesen külön dolog! Ki kell matekozni szépen a kettőt külön-külön.
Viszont akkor ezek szerint nálad hézagolatlanul, alap állapotban is túllóg a csapszeg, tehát nincs mit hézagolni, nem jó az egész. De nem kell megijedni, találkoztam már ilyennel (pont nemrég volt róla szó). Elviszed a csapszeget pl egy síkköszörűshöz és levetetsz belőle mondjuk 1,5 mm-ert (a lényeg, hogy a csapszeg mindenképp keskenyebb legyen valamivel mint a ráhelyezett ékszíj) utána pedig vékony hézagoló alátétekkel szépen belövöd az egészet. Sajnos ez ilyen
Nem csúszott így a szíj, hogy túllógott a csapszeg rajta?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
őstag
válasz sityupityu #66392 üzenetére
Köszi
Szerencsére otthon megtudjuk oldani ezt. Csúszást nem vettem észre, vagyis nem tudom milyen jele van neki. Új vagyok nagyon a robogó témában. Akkor rendelek hézagoló szettet, hétvégén leszek újra otthon, majd szombaton behangolom.
Akkor a lényeg a hézagolásnál, hogy úgy legyen belőve hogy teljes fordulaton kifusson a szíj a tárcsa tetejétől kb 4mm-ig? Vagy figyelni kell másra is?A hiba akkor jelenleg az hogy, túl hosszú a csapszeg, és emiatt a görgők nem tudják annyira közel nyomni a belső tárcsát a "fix" külsőhöz, hogy kifusson a szíj a teljesen.
Amúgy nagyon köszönöm a rengeteg segítséget, nagyon jó kis közösség van itt.
-
csongi
veterán
válasz sityupityu #66392 üzenetére
Szerintem a szíj, szerviz csere szélességéhez jó állítani a hézagot, Így a ciklus végéig nincs gond, és nem fog a szíj a csapszegen futni időközbe. Persze ellenőrizni kell, max fordulaton ne érjen a házba szíj.
De lehet rosszul gondolomkoxkids: Mehet feljebb is, de a deknibe ne érjen bele.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz koxkids #66393 üzenetére
"Akkor a lényeg a hézagolásnál, hogy úgy legyen belőve hogy teljes fordulaton kifusson a szíj a tárcsa tetejétől kb 4mm-ig? Vagy figyelni kell másra is?"
A jó végeredmény minimum ez, de nem erre kell figyelni. Arra kell törekedni, hogy alaphelyzetben a szíj minél közelebb legyen a csapszeghez, de még ne érjen hozzá. A variátorok úgy vannak megtervezve (mindegy, hogy milyen), hogy ha egészen lenn van a csapszegnél a szíj, de még nem ér hozzá, akkor végsebességnél elméletileg még teljesen összefognak zárni a tárcsák és maximálisan fel fog menni a szíj ameddig az tud. Mert persze zárt tárcsánál is belefog még szólni a dologba a szíj szélessége és hossza. Amikor vannak ezek a 3-5 milliméterek a peremig az a legtöbb esetben nem azért van, mert nem zár össze rendesen a tárcsa, hanem amit már feljebb is leírtam, sajnos nem megfelelő a szíj hossza. Általánosságban elmondható, hogy kb 3mm-től egészen akár 10-12 mm-ig is rövidebbek a szíjak mint amit gyárilag ráírnak. A 3 millimétert azért írtam egészen pontosan, mert találtam egy Doppler szíjat ami csak ennyivel volt rövidebb, viszont a minősége harmatgyenge volt. Hidegen és melegen is egyaránt sz@r tapadása volt, nagyon felejtős. Nem éri meg azt a plusz kb 5-8 km/h-t amit még ad, mert tapadása és minősége katasztrófa, Ráadásul igen gyorsan kopik is. Pedig nem is egy olcsó darab. Ha valaki kíváncsi, akkor megtudom nézni a típusát, mert van még egy belőle.
Amit vettél Malossi szíjat az egy nagyon jó minőségű szíj. A legtöbb szíjhoz képest egészen lágy, de érdekes módon igen jó kopásállósága van. Ahogy bemelegszik a meghajtás veszít a tapadásából, de nem jelentős annak a mértéke. Van a másik verziója a Malossi Kevlar, na az még jobb. Nagyrobogókról nem tudok nyilatkozni (egyébként azokhoz is van), de kisrobogókhoz megkockáztatom, hogy ez a létező legjobb szíj. Sokan azt hiszik, hogy csak az a különbség a sima és a kevlár változat között, hogy az utóbbi erősebb. De ez nem így van. Amellett, hogy a kopásállósága is nagyobb a sima malossi-hoz képest az a legfontosabb tulajdonsága még, hogy bemelegedve kezd el tapadni igazán. Hidegen nem tapad annyira mint a sima malossi, de bemelegedve viszont egy állandó és egyenletes tapadása van. Ha valaki kedvet kap belelocsolni a robogójába egy kis pénzt (tuning), akkor azon a 8-10 ezer forinton nem érdemes spórolni amennyibe ez a szíj kerül. Nagyrobogókhoz egyébként akár a háromszorosa is lehet az ára.(#66394) csongi "Szerintem a szíj, szerviz csere szélességéhez jó állítani a hézagot, Így a ciklus végéig nincs gond, és nem fog a szíj a csapszegen futni időközbe."
Megmondom, hogy miért nem jó ez az elgondolás, bár már feljebb is leírtam. Ha milliméterekre a csapszeg fölé helyezed el az ékszíjat akkor búcsút mondhatsz a dinamikus elindulásnak, legalább is annak, amit az valójában tudna. Mégpedig azért, mert nagyobb áttételről indul a motor mint ami az optimális lenne. Igen, azok a milliméterek is számítanak rengeteget.
Sokkal jobban jár az ember ha inkább kihézagolja rendesen, és bizonyos kilométer megtétele után ellenőrizve a szíj kopását kiveszi az ember a felesleges hézagolót és anélkül összerakva mehet tovább még egy darabig. Ez a jó megoldás, mert így nagyjából mindig ugyanazzal az optimális áttétellel indul el a motor. Akik precízek és odafigyelnek erre, azok egy ékszíjnál akár három alkalommal is leellenőrzik ezt és utána hézagolnak annak az élettartalma alatt."Persze ellenőrizni kell, max fordulaton ne érjen a házba szíj."
Elméletileg ez nem lehetséges ha az adott motorhoz illetve variátorhoz a megfelelő méretű-szélességű és szögű szíjat használod, mivel ha teljesen össze is zárnak elől a tárcsák, akkor is maximum a peremig tud kifutni a szíj. Persze ehhez egy hibátlanul működő, nem megszoruló hátsó tárcsa is kell, mert ellenkező esetben valóban ledobhatja.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
őstag
válasz sityupityu #66395 üzenetére
Köszi köszi
Csak ha fent van a külső tárcsa, elég nehezen látni hogy is áll a szij a csapszeghez képest. Van rá valami trükk? -
Topikgazda
válasz koxkids #66396 üzenetére
Nincs spéci módszer.
Amikor még nincs fenn a külső tárcsa akkor a szíjat szorosan nyomd a variátorhoz. Az alsó-keskeny része legyen a csapszeggel kb egy vonalban, illetve pár tizedet lógjon túl a szíj a csapszegen. Ezt nehéz szemre belőni, ezért lehet 2-3 próbálkozás is mire jó lesz.szerk: Bár mondjuk van mégis egy módszer: A szíj nagyjából legyen úgy a csapszeghez viszonyítva ahogy az előbb írtam.Miután ez megvan nyomd össze a hátsó tárcsát, hogy laza legyen a szíj és ne érjen a csapszeghez. Filcezd be a csapszeget. Tedd fel a külső tárcsát és húzd rá. Szépen elkezded kézzel forgatni a főtengelyt (variátort), hogy teljesen megfeszüljön a szíj. Ha ez megvan leszeded a külső tárcsát és megnézed, hogy a filcet elkente-e (hozzáért-e) a szíj. Ez elég biztos módszer.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
őstag
válasz sityupityu #66397 üzenetére
Úgy érzem elleszek vele hétvégén.
Hézagoló szett berendelve, köszi szépen a sok tanácsot -
Ulius80
tag
Sziasztok!
Köszönöm a segítségeteket!
Elvittem a szerelőhöz a robogót,az aksim behalt,ahogy írtátok,visszatöltésem jó.
A hézagoló gyűrűt kintre tettem,így 53 km/h-ról 59 km/h-ra lett a vége,de megkapta hátúlra az új gumit -90/90-10-,így 64 km/h lett a vége,GPS szerint.Ez nekem már megfelel,elég is.
Gőrgők megrendelve,holnap meg is jön.
Szerintetek ha gariztatnám az aksit,rá tudnak valamiből jönni,hogy lemerítettem?
Köszönöm!"A Jurassic Parkban NEM a T-rex üldözte a dzsippet. Chuck Norris üldözte a T-rexet, és a dzsippet!!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 3050 / 3050 Ti (GA107)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- Milyen légkondit a lakásba?
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs