-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #128275 üzenetére
nem feltétlenül neked szól, inkább mindenkinek, csak te kérdeztél rá, hogy mi értelme van az eü csomagnak, ha valaki nem tudja használni: az eü csomag a "biztonsági háló". akár épp arrajárhat egy biciklis is, akinél nincs, viszont tudja hogy használja. egy baleset helszínére lehet, hogy elsőként egy szabadnapos kiscserkész vagy egy minden nélküli biciklis érkezik, aki tudja hogy kell használni. ha van a járművedben eü csomag, akkor van mihez nyúlni, amíg kiérkezik a mentő/tűzoltó/rendőr. ha nincs, akkor max lapulevéllel és összeizzadt pólóval tudja pl enyhíteni a kárt.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz #56573440 #128371 üzenetére
az eü csomag csak egy része a dolognak. a felhajtható rendszámtábla tartó szerintem jobban kivágta a biztosítékot. az tény, hogy nettó túlkapás van a videón, de én pl ha valami illegális átalakítást végzek a motoron, akkor azt mindig úgy teszem, hogy adott esetben az ülés alatt levő szerszámkészlettel vissza tudjam állítani "gyári állapottal megegyezőbe". gondolok itt még az olyan tényleg apróságokra, hogy pl van csere halogén helyzetjelző izzó is a forgalmi mellett a zsebben nyilván nem az izzóba fognak belekötni, de ha már a többit megtalálják, akkor ezt is meg fogják és ha megkérnek, hogy állítsam vissza vagy ugrik a rendszám, akkor leizzadok és mondom nekik, hogy amíg kitöltik a büntihez a papírokat, addig "street legal" lesz az egész és nekifuthatunk egy ismételt szemlének. ha már a tilosban járok, akkor az a minimum, hogy ne rajtam múljon a pozitív kimenet. mondjuk tény, hogy a kommunikációm is általában olyan, hogy a beszélgetés végén kellemes napot kívánunk egymásnak szerszámkészletezés nélkül.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
tavaly áprilistól idén januárig hirdettem egy motorom, az összes létező kiegészítővel, 2022-ig műszakival, a hahu-s szórás alsó harmadában, mert tényleg útban volt. kb 2 tucat ember "indult azonnal", de sohasem ért ide. aztán januárban eljött egy srác megnézni, száraz idő volt, így ki is tudta próbálni, 1 óra múlva el is vitte. egyszerűen túl hosszú volt a leírás a hirdetésben (melyik kopó alkatrész mikor lett cserélve, mire, milyen "nem kopó szervíz" volt az évek során, körbefotózva dobozokkal, azok nélkül, videó, stb) ... a "jön-megy, teszi a dógát" szlogen előcsalogatja a vásárlót a barlangjából soha nem fogom megérteni, hogy hogyan kerül 7 számjegyű összeg azoknak a kezébe, akik erre az alja hirdetés szövegre gerjednek és hogyan nem kerül azokéba, akik amúgy el tudnak olvasni és értelmezni egy 3+ mondatos leírást szóval neked azt tudom javasolni, amit nekem is javasoltak: ha amúgy nincs nagyon útban, akkor takard le, hogy ne porosodjon és ollózz össze a facebook adok-veszek csoportokból egy olyan nagyon alja leírást hozzá, amilyenre önkéntelenül is fintorogni kezdesz, tegyél bele pár nyelvtani hibát, aztán vegyél nagy levegőt minden ismeretlen számról érkező hívás fogadása előtt és új gazdára talál a motorbicigli
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz BenQhunria #128688 üzenetére
szerintem ebben a topic-ban teljesen ON a kérdésed
ahogy #128692 Debilon írta: kérdezd meg az oktatót, hogy mi az elvárás. amúgy tök szabályos, ha így csinálsz:
1, körülnézel, hogy éppen előznek-e (fej jól láthatóan balra)
2, index balra, mert sávon belül pozíciót váltasz (az autóig ugye jobbra tartottál sávon belül)
3, fej balra fordul látványosan megint, hogy meggyőződj róla még mindig nem előz épp senki
4, elmész a kocsi mellett "ajtónyitásnyi távolságot tartva" a sávon belül
5, az oktató (vizsgáztatóval a jobbján) remélhetőleg tud követni, mert nem folyamatos szembe a kocsisor.oktatáson, vizsgán és majd a való életben is érdemes egyénben ÉS csapatban gondolkodnod (ha többen vagytok), hogy ne szakadjatok szét, mert te mondjuk még átférsz, de az utánad érkező előtt már összezárnak/pirosat kap/eleve villogtat és dudál, mert darázs ment a dzsekijébe.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #128710 üzenetére
"A hátsó fék meg felfoghatatlan számomra, hogy emberek szerint miért csak dísz?"
én eddig akárkivel találkoztam, aki nem használja a hátsó féket, mindenkinek a jogsi szerzés óta csapódott le, hogy "inkább ne használd, mert meg fogsz csusszanni" és ez rögzült mondjuk évek alatt. pl bennem is rögzült x éve, amikor a szívbaj rám jött egy rendes hátsó kerék kitörésnél esőben, full (újra)kezdőként, majd a rá következő tréningen (talán a hungaroringes lehetett, nem emlékszem) is azt javasolták néhány embernek, akik tényleg ész nélkül taposták, hogy először tanult meg az első féket használni magabiztosan, aztán utána kezdj el kísérletezgetni a hátsóval. simán ez is tud rögzülni az emberekben, aztán nem veszik a fáradtságot, hogy gyakoroljanak tréning után. na meg van egy elég széles réteg, aki amúgy is falábú, motoros csizmában meg főleg az és esélytelen elvárás a "nyomd le érzéssel", ezért inkább te is azt mondanád neki, hogy "tudod mit? használd az elsőt"
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Ursache #128733 üzenetére
#128725 martonx, #128726 blackrulz: de meg ám nyilván aki nem tud fékezni, az ne essen be a kanyarokba, meg első ránézésre is necces szitukba. szintén nyilván akkor derül ki, hogy nem tud fékezni, amikor "de jó lett volna, ha tudok rendesen lassítani"
#128728 Somatom: kézzel sokkal finomabban tudja adagolni az ember a féket, mint lábbal. kezdőként ez hatványozottan igaz. ha megcsusszan a hátsó, akkor onnan nem igazán fogja megfogni egy kezdő, mert tök ismeretlen lesz neki az érzés, hogy akkor most merre kormányozzak? merre tegyen a testhelyzetet? még a hátsó féket is eresszem fel egy picit? tele van a youtube csúszó hátsó kerékkel karambolozó vagy simán eltaknyoló motorosokkal. az ilyennek milliószor egyszerűbb elmagyarázni, hogy hogyan adagold kézzel az első féket és ha megcsusszanna, akkor szorítsd a combjaiddal a tankot és hogyan egyensúlyozz. mivel mindenki más képességekkel érkezik a motorozás világába (valaki előtte pl bmx-en első/hátsó keréken is kényelmesen egyensúlyozva tud gurulni, a másik meg csoda, hogy egy helyben állva nem dől fel letett lábakkal), ezért első ránézésre meg lehet állapítani, hogy "ezt te még semmiképp se csináld", aztán elmarad a delikvens agyában a "még" és úgy marad a következő 10 évre
#128733 Ursache: nekem évente minimum 1 olyan van, amikor tényleg keményet kell fékezni, amúgy én is direkt "kattogtatom" az abs kockát, hogy gyomorból érezzem hol avatkozik be mindemellett bevallom annak ellenére, hogy tudom a hátsót használni, relatíve ritkán használom (főleg amikor lámpához csorgok vagy csak simán, amikor a folyó forgalom tempójában megyek csak simán azért, hogy "kopjon az is". finomabban tudom adagolni a motorféket, mint a hátsót, pedig azt is lehet lábujjal simogatni. kanyarokhoz meg trail brakinget használok, amit speciel abszolútte nem ajánlok annak, aki nincs tisztában az alatta levő motorral)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz bacus #128760 üzenetére
#128748 tboy93: tuti nem ugyanarra gondoltunk amikor függőleges a motor és megcsusszan a hátsó, azt egy zsák krumpli is megfogja. én az olyan esetekre gondoltam, amikor vészfékeznek a kezdők, kikerüléssel, pl amiket #128758 vlevi is linkelt.
#128754 blackrulz: mivel én csak azt írtam le, hogy szerény tapasztalataim szerint miért van olyan sok ember, aki az életben nem nyúl a hátsóhoz, én is max erre tudok gondolni, hogy ezért mondják élesben nekik, mert ha műr esni fog, akkor inkább lowslide, mint highslide legyen
#128760 bacus: ezen is segít picit a trail braking, mert nem 0-ról ugyrik 1-re a fékezés. nem védhető ki minden. ha valaki bepánikol, akkor meg főleg nem védhető, mindegy, hogy amúgy labor körülmények között az ember úgy kerüli ki a bóját, mint a kisangyal.
minden esetre rájöttem a kommentek alapján, hogy látatlanban tényleg nem szabad senkinek sem semmit tanácsolni, se ajánlani, mert másra gondol, mások az élményei, más útfelületen nem biztos, hogy ugyanazt tanácsolnám, más az össz tapasztalata, épp szezon eleje van=szeon vége van, satöbbi.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #128908 üzenetére
személyes észrevétel: reggelente az m7 kb tárnokig/érdi emelkedőig teljesen túlélhető 200 körüli tempóval (3 sáv, a legbelsőben általában az autósok is 130-230 között közlekednek). időnként nyilván lassít az ember, meg látja a bizonytalan autósokat. sima főúton más a helyzet, ahol őzikék, traktorok és biciklisek tarkítják a sofőrök mellett a veszélyességi palettát.
ettől még én sem tapsikolok a beláthatatlan helyeken (relatív) gyorshajtóknak, de tényleg kikészít, amikor motoros csoportokban/fórumokon olvasom a végtelen álszentséget, hogy valaki pontról pontra betartja a szabályokat. legalább magunknak ne hazudjunk
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz #31733248 #128972 üzenetére
bevallom én is a kerékpár sáv bal szélén szoktam "egyensúlyozni" a felfestésen, hogy ne a kerékpár sávban haladjak és ne nyomjon fel valamelyik begőzölt agyú kamerás, akit amúgy nem zavarok, meg nem is veszélyeztetek. igazán lehetett volna akár 20 centivel jobbra is festeni azt a bicós sávot, akkor talán tök legálisan elférnének a bicósok is a sávjukban + a robogós/motoros a "fél sávon", mellettünk meg lehet ücsörögni a dugóban. ehelyett ha be akarnám tartani a KRESZ-t, akkor ott ácsoroghatnék én is az autók között, ahol nem szokás a sáv szélére húzódni. szóval ez akármennyire is van értelme hosszú távon a kiszorítósdninak, egyelőre nem úgy néz ki, hogy legálisan minden kétkerekűvel közlekedőt segítene, hanem csak és kizárólag a bicikliseket. esküszöm még annak is nagyon örülnék, ha ki lenne rakva a "biciklis" piktogram mellé egy 45 km/h korlátozással a motor + smkp, hogy ténlyeg külön válasszuk az ácsorgókat a haladóktól
nem mindig egyensúlyoztam a kocsisor és a bicikli sáv közti 20 centin, hanem amikor nem volt bicós, akkor bizony belecsúsztam a tilosba tötymörgés és tükör leverés helyett. vajon van valami hovatalos kontakt, ahol ötletként be lehet dobni megfontolásra egy ilyesmit? már csak azért is, mert megszüntetni nem lehet mindenhol a motorost/robogóst a bicósávban, akkor inkább próbálják mederbe terelni.#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz #31733248 #128989 üzenetére
jó, hát én is idézőjelben írtam az "egyensúlyozok" dolgot, mert nem tk-ra akarom törni a motort, meg magamt, hanem igyekszek a bicikli sáv bal széle felé tendálni, hogy mégse a bicó sávban rongyoljak végig, mert az tényleg felhívás keringőre az igazságosztók felé
inkább úgy mondanám, hogy "kiegyenlítem" a bicóúton haladás idejét némi felezővonal felé tartással, hogy ne 100% biciklisek között toljam.
amúgy ezzel, hogy a tömegközlekedésben nem történt tényleg akkora ugrás, mint amennyivel lenyesegették az egérutakat az elmúlt évtizedekben én is úgy vagyok vele, hogy színtisztán tömegközlekedve kb 100-120p az otthon-iroda táv, autóval dugótól függően 50-90, motorral 35-40. ezek mellett nem kérdés, hogy fel sem merül bennem a tömegközlekedés, mint opció és abban a 3 téli hónapban én leszek, aki pl heti 1 napon egyedül ülve fog araszolni a dugóban.#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz FeniX- #129061 üzenetére
semim gond nincs vele télen sem, ha fel vagy öltözve (mivel eddig is használtad ilyenkor a meglevőket, így gondolom van ruha/cipő/kesztyű/nyakmelegítő/akármi). megszokja az ember, hogy mekkora gázt és féket adagolhat, valami olyasmi gumit válassz, amit #129063 tboy93 is írt (nyáron a hegyekben is előfordul ilyen felszíni fagypont közeli hőmérséklet, kb erre fejlesztették ki ezeket). amíg száraz az idő télen, addig nincs túl nagy kockázat. nedves időben érdemes kihagyni a motorozást, ha pl már sötétben fogsz hazaérni és kisebb az esély, hogy előre lásd a nedves (esetleg felfagyott) részeket. kicsit távolabb kell előre tervezni és kisebb dőlésszög + kisebb fékezések + kisebb gázadások, mint nyáron. ha mégis megcsusszan, akkor meg nem szabad kalimpálni, de ez ugyanaz, mint 30 fokban
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #129132 üzenetére
akartam kérdezni, hogy melyik scorpion sisak lesz az? mert nekem az exo1400 eléggé halk. habár a szélzaj attól is függ, hogy milyen magas vagy, milyen a motor, satöbbi. ugyanaz a sisak lehet, hogy bejön egy 165 centis embernek lehet, hogy pont tök zajos, így egy 190-esnek tök jó ugyanazon a motoron. nincs egy darab egyetemes igazság sisakkal kapcsolatban
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz bacus #129164 üzenetére
ezt akartam írni, hogy a db killer nélkül városban magas fordulaton tépni neki valóban csak egy vegytiszta kinyilatkoztatás a mikropénisz tényéről, viszont az időpont választás simán lehet azért, mert napközben dögmeleg van vagy csak simán dolgozik. városon kívül meg nem fog menni, mert mondjuk már hallot őzikés és rókás rémtörténeteket.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz martonx #129151 üzenetére
még egy ok az éjszaka belvárosban motorzásra: elfelejtett napközben tankolni, holnap korán reggel indul és nem akar emiatt akár csak 6-7 perccel korábban kelni és leizzadni a kútnál true story, habár nem hallottam, hogy bárkit is zavart volna a zaj, mert nekem bent volt a füldugó
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz fattyu #129220 üzenetére
tegnap tuti meleg rekordok dőlhettek, mert délután hazafele a menetszél konkrétan égette a kezem és az arcom. a blokk felől hűvösebbnek tűnt a levegő
mindemellett továbbra is hirdetem az attgat mantrát, de nincs az az isten, hogy pólón és rövidgatyán kívül többet vegyek fel, ha csak a városon belül nyuggerkedek
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Methionyl #129277 üzenetére
a gyártók nem túl magas "ajánlott" nyomást szoktak ráírni a villára, hanem "legnagyobb nyomást hidegen"-t. a 2.5-2.9 nem azt jelenti, hogy annyira kell fújni, hanem "maximum annyira szabad". ezektől felfele semmiképp, ezektől lefele nyugodtan, ameddig kezesbárány marad.
ettől még a tiednél az 1.9-2.2 tényleg irdatlanul alacsonynak tűnik, de tényleg ennyit ír rá a gyártó. itt viszont nem tudom elképzelni azt a szitut, hogy ez lenne a maximum próbáltad már alacsonyabb vagy magasabb nyomással őket? egyedül szokál rajta járni mindenféle nehéz cucc nélkül?
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz fattyu #129400 üzenetére
vegyük ki a képletből a diszkópatkányt, aki letarolja a megállót. dohányoztál? repül is a bünti. ha esetleg meghaltál vagy hónapokig keresőképtelen leszel, akkor a büntit ráterhelik a házadra/lakásodra és eladják, mire hazamennél.
mindazonáltal ha egy ilyen után rendszám és hitelesített mérőműszer nélkül meghúzkodják a kamerázó motorost, az nem a legjobb üzenet azok felé, akik pl saját felvétel alapján feljelentenék a tényleg közveszélyes közlekedőket. mi van, ha az órája csal egy keveset felfele? esetleg sokat? esetleg 80-nal ment valójában, az audis meg 100 körül? nyilván nem, de itt is jól látszik, hogy nem a gyorshajtás a veszélyes, hanem a relatív gyorshajtás, meg az agysejtek hiánya
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz baboss #129467 üzenetére
felelőtlen fiatal fejjel (najó, akkor is elmúltam már 30) voltam kukaccal javított gumival pályázni a pannóniaringen. sok gumis nem mer/akar motor gumit javítani. ha ez a hátsó, akkor simán megéri kukaccal próbálkozni. vagy tényleg másik gumishoz vinni, aki belülről betapasztja. kukacnál arra figyelj, hogy ne lógjon ki a gumi futófelületéről, mert úgy viszont az aszfalt ki tudja rántani a kukacot egészben
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #129543 üzenetére
lefordítom szerintem mire gondolhatott: az ABS engedte gurulni a kereket, ergó nem lassult annyira, mint amennyire tervezte. tanult belőle és legközelebb nem markol rá hirtelen. az abs nem feltétlenül enged elmenni a határ közelébe sem. picit feljebb zgospel az abs "utcai módja" és "pálya módja" közti különbségről: a pálya mód picit tovább hagy garázdálkodni.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Madwe #129597 üzenetére
tök jó, hogy téged nem zavar, hogy pl a város szélén kell majd bérelned egy garázst, de mennyivel fogja megdobni egy ilyen mondjuk a napi ingázási időt? otthon a belvárosi garázsodból kitolod a villanyos kávé darálót, elcsoszogsz vele a város szélére, ott csere valami másra, amit mondjuk nem kell a munkahelyeden/ügyfélnél töltőre dugni (bocsánat, megharcolni a többiekkel a véges számú töltő aljzatért), ha pl nem az agglomerációban laksz, hanem 50-60km-ről jársz be.
a másik szivatás része: világjárás közben autóval sokszor el sem szoktam gondolkodni, hogy XY városba benézzek-e túristáskodni a dugó miatt (parkolás nem gond, rengeteg helyen van elég mélygarázs kifizethető áron, csak az idő, amit az araszolás elvisz az eléggé zavaró). ha motorral vagyok, akkor gondolkodás nélkül be szoktam menni pl a történelmi belvárosokig, aztán végig bóklászni a helyeket. ha kitiltják, akkor azért eléggé zavarni fog. sőt! kihagyom. tudom, hogy eléggé kis szegmense vagyok a túristáknak (a motoros mini szegmensen belül meg főleg), de így tényleg hazavágják a motoros túrázásokat. hacsak tényleg a tiltásokig nem árasztja el a piacot minden gyártó kellően erős (utassal és pl csomagokkal ne kelljen már vért izzadni egy 5%-os emelkedőn + ne essen le a hatótáv a negyedére), kellően gyorsan "tankolható" (max 10p alatt tök üresről maxra feltölthető, mert nem mindenki azzal tölti a túrákat, hogy 1-1 tankolásnál 2 cigi + kávé + szendvics, hanem a tankolás az tankolás, aztán megy tovább), terhelve is minimum 250-300 km hatótávú motorokkal. keleti blokkos zsebbel is megfizethető áron szóval tök jó meg minden, de épp az itt fórumozók lába közül rúgják ki az ilyen nyugati túrákat, mint értelmes nyaralás opció.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Madwe #129605 üzenetére
az iránnyal egyet értek belvárosiként, nekem addigra lesz is valami, ami megfelel majd az XY szabályoknak, de azért gyanítom, hogy az új motorok árai miatt megcsappan majd a túrázó társaim száma szóval nem magam miatt zavar ez a dolog, ahogy nyugaton szépen "kiszorítják" a kevésbé tehetőseket, aztán majd átveszik itt keleten is ugyanezt a rendszert és mindenki szépen visszaül az euro6d csodájába ücsörögni a dugóban, mert a nyamvadt euro4/euro5 motorján kapásból megbírságolnák. (és most képezlj ide egy mindmeghalunk letargiát najó nem, de tényleg ez is egy szimpla kiszorítósdni, mivel a motorosok/robogósok annyira kevesen vannak, hogy úgysem fognak elég sokan panaszkodni ahhoz, hogy picit a logikát is segítségül kelljen hívni a látszólag random intézkedések helyett )
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Madwe #129700 üzenetére
a mai délután eléggé rossz volt, időnként igazi trópusi menetszéllel, de teljesen élhető a dolog rövidgatya + póló kombóban természetesen továbbra is mindenkinek a lelkére kötöm, hogy öltözzön fel rendesen! ha leesik 30 fok környékére, akkor visszajön a nyári dzseki és nyári nadrág kombó. amikor másik városba is el kell menni, akkor ilyen időben is felveszek egy nyári textil dzseki - nadrág kombót (farmer eszembe sem jut, abban megfőznék mindent deréktól lefele) és tök élhető, ha nem engedi az ember sokszor 100 alá a tempót. esetleg ugrándozok egyet valamelyik céges locsoló előtt. úgyis megszáradok, mire kiérek az m7-re
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz yodamastah #129725 üzenetére
kb 20 éve még én is érkeztem ki olyanhoz, aki asszonyverő - kisgatya - papucs kombóban amortizálta le magát, szóval tudom, hogy mekkora különbséget jelent akár csak egy mezei utcai farmerban hempergés vs csupaszon ugyanez. ezért is javaslom mindenkinek, hogy öltözzön be. én városon belül kvázi vakon ismerem azt az 5 útvonalat, amit így be szoktam járni, így belátható kockázat, hogy nem öltözök be hozzá. amelyik részeken el lehetett esni, azokon már megtettem az elmúlt években nálam nem a parti sétányon a nonfig tetkók mutogatása miatt kerül le menet közben a dzseki, csupán semmi kedvem a 7-10 perces utak miatt 2-2 perceket öltözködni az unalomig ismételt vonalakon. ettől még elhiszem, hogy felelőtlennek tűnik a dolog.
#129731 F1DO: a garázsból kitolás idejére ebben is ugyanúgy leömlik rólad a duna, még a 20-30 körüli tötymörgés közben is. afölött van érezhető haszna. egyszer kaptam kölcsön, de végül ezért is nem vettem magamnak, mert az út első és utolsó 2 percében inkább segíti az izzadást, mint meggátolja. a kettő közt valamennyit tud segíteni (nakeden sokat is). ugyanakkor nem biztos, hogy mindenhol kapsz 2-3 deci deszt vizet (kúton tipikusan 1L a minimál mennyiség), szóval érdemes egy kis flakonban tartani valamennyit, ha azt akarod, hogy folyamatosan segítsen egy hosszabb úton is. amikor ennyire meleg van és nem puccba végva kell megjelenni valahol, hanem pl hazafele megyek, akkor viccen kívül meg szoktam magam öntöztetni pl parkok öntözőrendszereivel. az elég gyorsan elég sokat tud hűteni a felsőtesten és a sisakon is.[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Methionyl #129819 üzenetére
egy gopro magic arm még akár az állad elé is elviszi tökéletes vízszintben a kamerát az ilyen millió irányba homorú és domború sisakokon is (vagy épp a felnyitható sisakokon). egy ilyen flexi karral gyakorlatilag tök mindegy, hogy hol és milyen szögben találsz neki egy felfogató talpnyi helyet az oldalán/elején.
a gopro gyári ragasztója meg simán fent tudja tartani a kamerát, csak ragasztásnál eléggé fel kell melegíteni a felületeket is és a ragasztót is (pl hajszárítóval). ha a hajlított gopro talp nagyon eláll a sisaktól, akkor meg érdemes picit reszelni (szó szerint) rajta. elég vastag ahhoz, hogy közelíteni lehessen a formával#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
ha ebből indulunk ki, akkor tényleg sehova sem szabadna felrakni semmit sem, max egy matricát. a fotó (kb 2 éve lőttem, messenger archívból szedtem elő) nem adja vissza, hogy ez nem pont elöl van középen, inkább az állkapocs résznél. ettől nem szobanövény lesz az ember, csak egy ideig grízt fog enni szívószállal, ha beüt a krach az első nyuszifogak meg lehet, hogy még meg is maradnak. tényleg csak azért linkeltem, hogy nyugodtan rugaszkodjanak csak el az emberek a szigorúan derékszögben összerakható gopro karoktól. (a nagy kézzel csavarható gopro csavarokat meg le lehet cserélni kevésbé szélben fütyülő imbusz fejú csavarokra, hisz elég csak egyszer belőni a szöget és meghúzni az összes illesztésnél. ha mégis kéne, akkor az az imbuszkulcs meg úgyis ott figyel a gyári szerszámos tasakban az ülés alatt)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #129843 üzenetére
mit csinálunk másként a szemüveggel? az összes sisakomba (zárt vagy nyitható) pont ugyanolyan könnyen dugom be a szemüveget?
0, a szemüveg szára nem kanyarodik le teljesen a fülem mögé. igen, én is lecseréltem a korábbi keretemet, amikor rájöttem, hogy csak szopnék vele
1, felveszem a sisakot, becsatolom (a zárhatót lecsukom)
2, bedugom szemből a szemüvegetugye nem úgy veszed fel a sisakot, hogy a szemüveg már a fejeden van közben?
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Topiccsendőr #129941 üzenetére
a generátor forgórészre nem volt (legalábbis ivanics szerint). nem szórná most el mindenki a 300 eurokat, ha lett volna csupán annyi történt, hogy a 2015-ös évjáratra yamaháék már a lemezes megoldással szállították ezeket volt a sima ragasztott helyett.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Topiccsendőr #130051 üzenetére
bocs eredetileg fz1-gyel kapcs jött fel ez a forgórész. ott a legutolsó gyártási évtől szerelte az új darabbal a yamaha (2015) és arra nem jött eddig hivatalos álláspont, hogy mitől lazulnak le némelyik modellnék 7-8 évesen, másiknál 14 évesen, futásteljesítménytől függetlenül (valahol 30e km után, valahol 100e fölött sem). kicseréltem pár ilyet, a külföldi és hazai fórumokon is fejvakarás megy, mert nincs egyértelmű pattern. és fz1-re nem volt visszahívás. még az usában sem.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Topiccsendőr #130064 üzenetére
ja, akkor én nem figyeltem minden esetre rohadjanak meg, hogy annakidején spórolni akartak 2 grammot, meg 3 centet és spóroltak is!
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #130068 üzenetére
az oktató valószínűleg ezt hallotta valakitől, ahova a tanulómotorokat hordta javítani, aki valahonnan hallotta
mindegyiknek a service manualjában leírják, hogy hogy kell (egyikbe se írják, hogy ülj rá és csináld úgy, mert nem életszerű, egy ilyen minimál karbantartást is két emberesre írnak meg. esetleg 1 ember + állvány + 2 zsák cement)
a naked/sport motorokra tipikusan azt írják, hogy oldalsztenderre állítva legyen akkora a lógása, mert gyárilag nincs rajtuk középsztender. az összes többinél hacsak a manualt fordító embernél nem szabadult el a ctrl-c ctrl-v, akkor középsztenderre állítva írják. és azután is ez lesz a gépkönyvébe, ha a 25. oktató/szerelő/youtuber azt mondja, hogy mindenképp ülj rá. így adák meg a gyártónál az ideális középértéket, ami mindenhez jó lesz.
gondolja csak bele: ha ráülve kéne állítgatni, akkor minden alkalommal nekiállnál csavargatni az anyákat, amikor utast viszel/utas leszáll/pakolsz a dobozva/doboz nélkül jársz/irdatlanul elhízol/satöbbi?
szerk: szerintem inkább erre a kérdésre adtam választ, nem is a legelsőre: #130077 tboy93
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #130500 üzenetére
egy kis lengyel metállal neki tudsz állni a króm részeknek
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Predator2 #130515 üzenetére
a hosszabb (1 bevágásos) a térdnél szokott lenni (sípcsont elé leér, hogy a csizma tetejétől biztosítva legyél) ---> a könyök és térd protektorok adott ruhán belül cserélgethetőek általában.
a váll protektor kisebb és flexibilisebb (a vállad és felkarod több irányba mozog, mint a térd vagy a könyök 1 iránya) típuson belül.ha elkezded a váll zsebébe betuszkolni a könyök protektort, akkor érezni fogod, hogy a "protektor zsebbe" nem fog beférni teljesen és rossz helyen lesz. ha a könyökhöz próbálod berakni a váll protektort, az meg előre csúszik az alkarhoz és rohadtul kényelmetlen lesz, mert a könyöködnél már véget és és védelem helyett inkább csak zavar. így általában hamar felcserélni az ember őket, mert az első dugásnál kiderül, hogy rossz lyukba ment
#metszéspontok
-
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #130895 üzenetére
ha már fillérbaszás, akkor arashi tárcsából 60 ezerért megkapja mindkettőt
a leírásod alapján ez max 1.3m és akkor is 2m lesz a vége, mire az új gazda nyugodtan elkezdheti használni (beleszámolva akár a szervíz, akár a saját szabadidejét forintosítva, amit szereléssel tölt)
gondolom a random lefulladással olyan helyen nem járt, ahol debugolni is tudnák, nem csak tippelgetni#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz zgospel #131100 üzenetére
tényleg gyorsabb pálya, mint a hungaroring. nekem is hiányoznak az aszfaltozott bukóterek, mert így motorral még kevésbé feszegeti a határait az ember, mint autóval, mert nekünk garantált a perec, amint lemegy az ember a pályáról. ugyanakkor ha nagy sebességgel száll el az ember, akkor a pannónián sokkal nagyobb a bukótér bukfencezni, mint a hungaroringen.
2 éve voltam utóljára, akkor is már szép repedések voltak, javarészt keresztbe és most, hogy mondod: tényleg nagyjából azok határozták meg, hogy melyik kanyarban kezd előzni az ember és melyikben nem. ezek szerint ez nem változotta többi része sajnos bármelyik pályára igaz, ahol bronz/kezdő csoportba kerül az ember, mert ezekbe kerül mindenki, aki először van pályán és pl az eligazításon már nincs ott fejben és meg sem hallja, hogy hogyan kéne viselkedni, mert csak az insta story-kon jár az esze, amikkel teleszórja az internetet a következő hetekben.
én személy szerint nagyon szerettem ezt a pályát (nekem ez volt az első "nem gokart" pályám és szerencsére az első napomon nem volt még esés sem de én is olvastam, hogy rendszeresen szedi az áldozatait a pálya. na meg elég messze van pl budapesttől időben ahhoz, hogy az ember inkább valamelyik közelebbi pályára menjen ki pl lassabban feszegetve a határait.
szerk.: "Nem értem ezt hogy nem veszi saját magán észre valaki?" --> már hallottam, hogy "én vagyok a leggyorsabb, mert én vagyok a sor elején" és kiderült, hogy az egyén nem ironizált, hanem komolyan is gondolta, mert 4x évesen még nem jött rá, hogy a kialakult konvojokat nem a leggyorsabbak szokták "összehozni"
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz dellfanboy #131107 üzenetére
van fim és fia is. ezért nem lehet már váltogatni a "jobbra forgunk/balra forgunk" között, hanem egyirányúsították pár éve. pedig mindkét irányba élvezhető és gyors volt.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Madwe #131200 üzenetére
bármittől, ami hátulról rögzíti az esetet úgy, hogy kivehető a rendszámod is (útszéli mérő, civil autó, véda)
a véda folyamatos felvételt készít, amin bizonyíthatóan látszik, hogy a szemből érkező gyorshajtó az ugyanaz a jármű, amit hátulról már szabályos tempóban kaptak le
rendőr trafival nem fog utánad fordulni magyarországon ausztriában annál inkább, de ott a kézben tartott mérővel úgyis szemből néznek, aztán ki is intenek egyből.magyarországon szemből mérésnél egyedül akkor kell tartanod motoron gyorshajtás miatt, ha helyben ki is vesznek a forgalomból. akkor a 15km/h-nál kevesebb túllépés miatt is jön a bünti
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
azon a 15-20 méteres szakaszon (pont onnan, ahova a táblát kiteszik) csinál fotókat szemből, amire rögzíti a sebességet, majd oldalról, végül hátulról, amin látszik a rendszám. igazad van, nem videót csinál, de így bizonyítható a dolog akkor is, ha a gyorshajtásnál még nem látszott a rendszám.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
korábban szerintem én is kommenteltem a témában szomszédos megyeszékhelyről jártam dolgozni. naponta 26-30 buszjárat ment, általában tömve, amiket megvágtak egy picit és maradt 8 (!!!) járat/nap, amit nemrég felemeltek 25%-kal (lett 10. a legutolsó 16 körül megy). mindezt azzal az indoklással, hogy az emberek használják inkább a mávot az utóbbi 2 hónapban összesen 1 alkalommal sikerült úgy megugrani az ingázást, hogy nem az lett, hogy otthon a kocsit lerakom a vasútnál, aztán felmegyek vonattal, mert egész egyszerűen mindig késett 30-60 perceket. az IC is. szóval volánnal nem számolok, mert fizikailag nincs, a mávval szintén nem, mert 20 éve az akkor korombeli fiatom megbízhatóbb volt.
ahova járok, ott nem kifogás, hogy "elfagytak a sínek". marad az, hogy bármilyen díjat bevezetnek, azt továbbszámlázom és ezt viszont nem kell magyarázni. nálunk helyben is amúgy viccesek a parkolási díjak (ha ide szól az állandó lakcímed): 1. autó 5000/év, 2. autó 2000/év, 3. autó 250000/év, 4. autó: fizeted a 400ft/óra díjat, 4 óránként megújítva szerencsére annyira sokan nem lakunk ezen a címen, hogy érintsen, de körülöttünk a nyugdjas szomszédok "befogadtak" a lépcsőházunk másik lakásaiból fiatalokat, akiknek elköltözni még nincs pénze, de autó meg kell a munkához#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
én azért nem örülnék neki, ha épp mellette mennék el és az arcomba durrantana egy ilyen patront a mesterséges intelligencia, miközben a motoros lehet, hogy enélkül is kimozogta volna a minimál csúszást
korábban már láttam párszor ezeket a demó anyagokat és a "láthatatlan kézen" kívül mindegyiket el tudnám viselni az unalmas részeken (autópálya, napi ingázás). autón imádom, amikor dugóban araszol helyettem. egyedül akkor zavaró, amikor tényleg bebambulok és nem veszem észre, hogy fokozatosan lelassít pl 110 környékére a pályán, amikor utólérek egy ráérős delikvenst igazán jelezhetne, hogy "a beállított max sebességnél tartósan lassabban gurulunk már egy ideje. nem akarod kikerülni az akadályt?"
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz fattyu #131472 üzenetére
dettó amikor városon belül "elszaladok a dolgozóba", akkor sisak + kesztyű, amit húzok a rövidnadrág-póló-deszkáscipő mellé.
ha már egy ilyen intruderrel kapcs merült fel a kérdés, akkor ott a sípcsont helyett a krómozott vascsövek fogják érinteni a tereptárgyakat, a felsőtest sem kap túl sok szelet-kavicsot-fél literes flakont, szóval kb így ruházkodnék fel:
sisak (enélkül kiszednek elég hamar) > kesztyű > nadrág > motoros cipő/bakancs > protektoros dzseki, aztán ehekhez lehet a téli/nyári aláöltözőket venni, meg a cserélgetni a vízálló/nyári szellős cuccokat.sőt! ha ilyennel járnék, akkor valószínű valami kényelmes kesztyű, farmer, bokavédős motoros cipő, random bőrdzseki protektorokkal, mert nagyjából csak a bogaraktól és a felpattogó kavicsoktól kell megvédeni magamat. ezzel esőben úgysem jár az ember
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz bajnokpityu #131586 üzenetére
ha nem nyitott dobbal mész és nélkül, akkor semennyire. pont, mint itthon vagy bárhol máshol azt hittem, hogy ez tök egyértelmű
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz bajnokpityu #131591 üzenetére
nagyjából, amit a többiek is írtak ne üvöltsön, te pedig ne donor üzemmódban közlekedj és nem is foglalkoznak veled. a led izzóval is max akkor foglalkoznak, ha messziről elvakít mindenkit, de gondolom nappal mész.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz beholder00 #131598 üzenetére
ha nem tervezel a vacogós hidegekben is járkálni, csak az őszi és tavaszi időszakban, amikor reggel munkába menet még nagyon hideg van, délután már oké, akkor legegyszerűbb valami téli (vízálló) kesztyű és cipő/bakancs, meg a szokásos ruhádra felhúzni akár egy esőruhát (akár külön alsó-felső részest, nem is feltétlenül overált). az reggel megvéd a széltől, ha alatta normálisan fel vagy öltözve + egy nyakmelegítő, hogy a ruha és a sisak között ne találjon meg a torokgyulladás. egy ilyen szett megvéd a menetszéltől, ami miatt reggelente konkrétan fagypont közelinek tűnik az idő és kb 3 perc alatt kibújsz belőle a munkahelyeden/ügyfélnél.
ha huzamosabb időre gondolod a hidegben motorozást, akkor valami túra nadrág + dzseki, amiket össze is tudsz cipzárazni gyakorlatilag bármelyik nevesebb márkától. én spec szerintem 7. éve egy bering goretex szettet nyúzok a nyarat leszámítva. márkát és típust azért nem írnék, mert úgyis az ízléseden múlik. ha van elég tárolóhelyed ahhoz, hogy legyen téli, átmeneti és dögmelegre nyári ruhád is, akkor érdemes olyan szettet nézni, amiben a vízálló-lélegző membrán laminált és emellett kivehető a téli bélése. ezek így elég kényelmesek és könnyűek, aztán ha nem akarsz a hóesésben is offroadozni a prérin, akkor téibélés nélkül valami síaláöltözővel mindenre elegek és max picivel nehezebb/merevebb, mint egy utcai farmer.
szerk: bering alias a szettem. tényleg elnyűhetetlen. fogalmam sincs mi az utódja. így ősszel ki lehet fogni az ilyesmiket szettben bőven 200e alatt. főleg, ha mázlista vagy a méreteiddel.[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Projektor topic
- Nintendo Switch
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen