-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz dellfanboy #118592 üzenetére
Hringen mentem kb 9-10e km-t 2004 és 2011 között. Mégis nagyon élvezem pl kakucsot. Kecskemét az mondjuk tényleg határeset nagy motorral, főleg a legutóbbi átalakítás után ahol is az egyetlen gyorsnak mondható kanyart is kivették.
Az persze tény hogy egy nagyobb motort sokkal nehezebb terelgetni a kis pályákon, de mindenhol meg lehet találni azt a kihívást ami élvezeted ad.
-
yodamastah
őstag
válasz zgospel #118599 üzenetére
Ezzel az erővel minden pálya egyhangú (12-16 kanyar és kezdődik elölről )
Ha sokan előzgetnek arra az a megoldás hogy gyorsabban mész Máris van egy cél amivel éveket is el lehet tölteni akár egy pályán is Pl kiszemelsz egy jó köridőt és megtanulsz annyira motorozni hogy megfutod.
Persze a valóság az hogy mindig van nálad gyorsabb
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #118643 üzenetére
"Megint furcsa, hogy a hungaroringre nem mehetsz ki hangosdobbal, de az f1 es wttc siman mehet olyan zajjal, amit sosem fogsz produkalni."
Hringen ha jól tudom zaj kvóta van. Egy bizonyos mennyiségű össz éves zajszennyezéssel gazdálkodnak, és a kiemelt eseményektől (pl F1) ezt nyilván nem veszik el. Máshonnan megy a spórolás, pl motoros pályanapok.
-
yodamastah
őstag
válasz Somatom #119330 üzenetére
Ezt a tart a menetszel hulyeseget ki talalta ki? 130 felett bujsz a plexi moge mert levisz a szel. Meg hangos is.
Sportmotoron ugy kell ulni hogy a csuklodon nincs suly. Tartod magad combbal hattal. Kormanyt sosem terhelni. Legyen az versenypalya lapon a kanyarban, vagy a dugoban a kocsik kozt. Ha jol csinalod nem faj 700km utan se semmi. Faraszto az biztos. Nem puhanyoknak valo.
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #119345 üzenetére
" mondjuk ilyen szakaszon, kanyarban, szerintem is bicskanyitogató"
Milyen kanyarban? Ez neked kanyar? ez baszki 200al is egyenes. Itt meg mennek 70el. Motoros szemszögből nyíl egyenes úton ment 1 keréken 20 métert. Ha indexelt, szerintem semmilyen kresz szabályt nem szegett meg. Életemben nem láttam ilyen szabályosan egykerekező motorost
Nem akarom védeni a fickót, nem tudom mit csinált hogy lekukázta magát, de ezen a videón kevesebb állatkodást látok mint amit minden nap melóba járás közben összehozok bp belvárosban 15+ éve. És még nem öltem meg senkit....
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #119370 üzenetére
Lehet rossz közegben nevelkedtem. Én a 2000es évek elején kezdtem motorozni, amikor még a motorland fórum pörgött a legjobban, a Dodor a superbike magazint írta, mindenki sportmotort vett, egykerekezni tanult meg térden akart fordulni a hungaroringen.
Volt a gsxr fórumban egy Érdi srác, aki panaszkodott hogy elmelegszik a gixxer hátsó féke. Rendszeresen úgy járt haza, hogy az osztyapenkónál felvette kerékre az ezres gixxert, és az m3ason az érdi lehajtónál lerakta az elejét. Bp-n nem telt el egy nap hogy nem láttál egykerekező motorost. Közúton mindenki száguldozott mint állat. Autópályán 200+ tök alap volt.
Engem olyan srácok tanítottak motorozni, akiknek max 2000km bírt a hátsó gumi a sok egykerekezéstől. Mindenhol nyélen mentünk, rendesen odaraktuk a vasakat. Amikor közösen motoroztunk, olyan volt mindig mint egy ghost rider videó
Na ezek a dolgok nem valók közútra szerintem sem. Ha körülnézel most, ez a viselkedés 99%ban kikopott. Nagyon kevesen állatkodnak közúton. Én is azért tmaxal járok mert semmi kedvem már vadállató mód közlekedni közúton. Nem akarok egykerekezni, meg 200+ száguldozni.
De a fentiek miatt a videón látottak számomra nem ütik meg a közúti állatkodás szintjét. Semmi hű de nagyon veszélyest nem látok rajta. Ja igen szabálytalan... hát szerintem ennyit szabálytalankodik mindenki naponta kb 5x. Én biztos!
-
yodamastah
őstag
válasz Predator2 #119536 üzenetére
Tavasszal a 2 éves xmax 300at 12ekm-el az új ár 80%án tudtam eladni. Ezen az áron 2 nap alatt vitték el. A motor új ára nem változott az elmúlt 3 évben.
Nyilván ha nem egy keresett modell, akkor nem ugyanez a képlet, de a yamaha elég jól tartja az árát. Ez a "kitolom a szalonból és azonnal 15-20%ot esik az ára" ... ilyen azért nincs. Szóljatok ha tudtok ilyen yamahákat eladót, veszek azonnal
-
yodamastah
őstag
válasz FeniX- #119566 üzenetére
Ha súlyt raksz kanyar íven belülre (kiülsz a motor mellé, vagy akár csak a segged, vagy a vállad rakod be) akkor ugyanahhoz a kanyarsebességhez kisebb döntési szög kell.
Másik ha súlyt raksz be még a bekormányzás előtt, akkor könnyebb ledönteni a motort abba az irányba. Nagyobb tempónál nem olyan könnyű ide oda döntögetni a motort, ezzel is lehet segíteni a bekormányzást.
Ezek a technikák közúton nem fontosak, mivel elvileg nincs olyan kanyartempó hogy ez kelljen, de valóban így lehet "spórolni" a döntési szöggel, ami pl csúszós úton jól jöhet.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Geresics #119583 üzenetére
5-6 évet akartam írni De azt most nem éreztem volna illendőnek
Egyébként van egy barátom aki nagyon családcentrikus minimum 5 gyereket szeretne, most jött pár hete a negyedik. Van 2 gsxr. Egyik utca másik pálya Persze most nem tolja túl sokat, de nem érzi úgy hogy le kéne rakni a vasakat. Más meg egy gyerkőcnél lerakja örökre... nincs ezekkel gond, mindeni csinálja ahogy ő maga érzi
-
yodamastah
őstag
válasz tboy93 #119676 üzenetére
Azt nem mondom hogy teljesen veszélytelen amit művelt, és hogy sehogy nem lehet összehozni egy balesetet, de tipikusan nem a több sávos, szembe forgalom mentes, nyílegyenes, belátható, bekötő út mentes száguldozásokból jönnek össze a tragédiák.
Az öreg megkapta a megérdemelt büntetést hogy száguldozott, de nemár megint egy ilyenből csináljunk bűnözőt. Komolyan nem láttatok még közúti állatkodást
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz baboss #119721 üzenetére
" Szerintem (nekem) pályán a legkönnyebb motorozni"
Ez mindaddig igaz, amíg meg nem próbálsz - akár csak önmagadhoz képest - gyorsan menni.
Aztán ha megpróbálsz a motorodhoz és a gumidhoz képest is gyorsan menni, na akkor aztán elkezd k*rvanehéz lenni Ekkor kinyílik számodra egy világ, és rájössz hogy milyen béna vagy, és milyen nagyon sokat lehet még tanulni, fejlődni És ez megy hosszú éveken át. Aztán amikor már egész jól mész, felkeveredsz egy pályára VB menőkkel, és rájössz hogy egy béna f*sz vagy valójában, és rájössz hogy még mindig fényévekre vagy attól amit el lehet érni tudásban
-
yodamastah
őstag
válasz baboss #120251 üzenetére
Rakd feljebb a lábtartót, vagy vegyél olyan sportosabb motort aminek nem annyira sportos az ülés pozíciója.
Tegnap kakucson volt kint egy srác egy 1998as CBR 600 F4el (karbis) és olyan szépen ment, bevártam és mentem utána pár kört. [link] Már egy ilyennel is nagyon jókat lehet menni. Az ülés pozíciója ennek messze nem olyan kézenállós mint a mai sportmotoroknak.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #120622 üzenetére
Shoei tapasztalatom szerint az olcsóbb sisakokhoz képest határozottan lassabban amortizálódik, a kezelő szervek nagyon sok használatot bírnak. HJC-k nekem fele idő alatt széthullottak. Valamint bejáratáskor shoeinek nem nyúlik ki nagyon a bélése.
Pályázni bőven jó a HJC. Kicsit kényelmetlenebb, meg hamarabb széthullik, de egyhuzamban max 15-20 percre van rajtam, valamint hetente jutok ki pályára leggyakrabban. Erre jó a kevésbé kényelmes/halk sisak, de amit mindennap használok, esetleg hosszabb távokat is megyek benne, oda csak olyat veszek ami órákon át is kényelmes és jól bírja a strapát, jól szellőzik, nem ázik be, nem nagyon hangos stb.... (kényelem mindig fejforma kérdése is)
Bőrruhákat én is turkálni szoktam jófogáson/facebookon. Legutóbb a perforált Spidi JP3-at 40kért vettem (0esés volt benne). Franc se akar azon stresszelni hogy egy csúszáskor oda lesz a 400ezres szép új ruha
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #120643 üzenetére
NXR-ből még van új. Bár sztem lassan updatelni fogják, ez a legöregebb modellje a shoeinek.
Legutóbb felnyitható sisakot vettem robogóhoz, és ott a végére HJC vs Shoei csata volt (RPHA90 vs Neotec2), megint a shoei nyert. Pedig majd 2x volt az ára. Nagyon szerettem volna a HJC-t, de sokkal kényelmesebb shoei az én fejemre (meg volt pár apróság ami nem tetszett a HJC-n)
HJC zártból RPHA11 amit próbáltam és tetszik, majd veszek egyet jövő szezonra valami akcióban télen. Inkább ezt verem oda, mint mondjuk egy XSpirit 3-at
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #120647 üzenetére
Sisak kényelem az elsősorban fejforma kérdése. Pl Schuberth annyira rossz a fejemre, hogy 10 másodpercig nem birom benne Emiatt gyakran kár is vitatkozni kinek melyik kényelmesebb.
Shoeinél az a poén hogy van személyre szabott finomhangolás. Sajna itthon nem csináljha senki [link]
-
yodamastah
őstag
válasz zgospel #120658 üzenetére
Konkrétan kakucson estem éltemeben a legnagyobbat (kb 120-130nál kivezettek a fűre, függőleges motorral elment az eleje, akkorát estem mint a ház). De rengeteget mentem nagy pályákon is (csak hring kb 9e km minimum), és ott is szempont volt hogy olyan cuccuban menjek amit nem féltek. Motor beleértve.
Úgy nem lehet felszabadultan pályamotorozni, hogy magadat is félted, a motort is, meg a ruha sisak se legyen karcos. Befosva nem lehet jókat menni
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz Horvi #120666 üzenetére
De ez az. Amikor vettem idomok voltak rajta összetörve, meg egy lábtartó minusz, féktartály nem volt meg. Komoly baja nem volt.
Most már egy karcmentes alkatrész nincs rajta, de működik jól. Szerencsére egyik esés sem volt olyan hogy nagyobb tempóval megforgott volna. ILyenből elég egy, és kuka a motor.
Persze féltem valamennyire, nincs esés ingyen.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz jacis #121404 üzenetére
Tempó függő, de amúgy nyugodtan. A road5-el simán térden lehet fordulni. Legutóbb road4el is felmentem [link] , és az jóval gyengébb. A gumi tapadás határnak a közelében nem voltam. Igaz a kanyar tempót itt a középsztender eléggé bekorlátozta
Guminyomást lődd be jól, mert közúthoz képest úgy 2 tizeddel feljebb fog menni. Valamint vezesd lágyan a motort, nem agresszíven. Tmepót szép lassan óvatsoan növeld. ÉS ha sokan előzgetnek, azaz lassabb vagy mint a többiek, akkor ne zárd le az íveket, el tudjanak menni kívül és belül is.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Pályázás ára napi kb 20k-tól a végtelenig tart Tempótól függően.
Kakucs olyan 25-30kból jön ki 1 nap legolcsóbban pályamotorral. Fél napra belépő 7k, gumi melegítés (áram) 1k. 100 kört mész az már acélos mennyiség, az olyan 10l benzin, az 4k. Használt slick volt a motoron amiből 1 pár olyan 25k, elkopik a harmada-negyede, az 7k. Plusz még olyan 5-10k hogy lementél kakucsra teszemazt bp-ről és lehurcoltad a motort is valahogy.
Ha nincs tempó a gumi nem kopik annyira. De a többi kb u.a. Ha van tempó akkor gyakrabban esel, és a motor is többet kap. Meg egy idő után eleve jobb motor kell (pl jobb futómű)
-
yodamastah
őstag
válasz Ferdzsoo #121438 üzenetére
Inkább 3x az. 15 éve is nehezen jótt ki 50k alatt pring Bár volt hogy spórolásból a boxban aludtam Persze ha közel laksz olcsóbb. De bp-ről jobb úgy menni pl hogy ott alszol előtte este. A motort meg akkor is futón vinném, ha rendszámos lenne. Ha rendesen odarakod magad a pályán akkor marhára nem hiányzik mellé 2x200km motorozás.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz JoinR #121458 üzenetére
Pályamotorozás olyan hobbi ahol része a mókának az hogy szerelsz. Ha tökhülye vagy hozzá akkor szép lassan bele kell tanulni legalább az alap dolgokba. Lehetne az hogy fizetsz valakinek sokat, de nem nagyon van ráérő ember aki szerelget neked egyik napról a másikra.
Szóval a pályamotor megfelelő felkészítése az mindenkinek a saját feladata Bizony van hogy pályára menetel előtt 2-3 óra szerelés van.
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz zgospel #121953 üzenetére
Áááh most a hring olyan mint egy biliárd asztal 2005ben a célra rában olyan luk volt hogy nem lehetett rendesen kigyorsítani Sokan estek el azon. Amióta újraaszfaltozták pár éve jobba a tapadás is, gyorsult a pálya 1-1.5 másodpercet.
Huplis részen ha nem tudsz gyorsan átmenni menj más íven. Állj be gyorsabbak mögé és nézd meg hol mennek
Mansellt balra kihúzódva kell előkészíteni. MInél kisebb legyen a bal kanyar előtt a jobbra döntés. És minél később kormányozz be (balra)
-
yodamastah
őstag
válasz etnies #122089 üzenetére
Markolatfűtés + fűtött kesztyű a legjobb kombó. Az ára persze tetemes. Azonban ez tényleg alkalmas arra, hogy 10 fok alatt motorozz. Markolatfűtés mindenképp kell, mert a kesztyűk a tenyeret nem melegítik, és a hideg markolat nagyon sok hőt elvisz. Ha folyamatosan a fékkaron/fékkarokon vannak az ujjaid, akkor a fékkarok is.
A legolcsóbbat ne vedd meg kesztyűből, mert ott valami el lesz spórolva. Ha akkus, akkor mindenképp drága lesz. Eleve egy jó protektoros téli kesztyű drága. Ha a fűtést és az akkut hozzádobod, akkor úgy 65-70e alatt nem jön ki.
A fűtő szál olyan legyen, ami az ujjakat is rendesen melegíti.
Kézzsák csótányul néz ki, de ár/teljesítményben valóban verhetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz etnies #122111 üzenetére
Tudom hogy futárkodsz, ennyire még követem ezt a topicot.
Próbáltam pár akkus kesztyűt, de a legolcsóbb ami megütötte nálam a minimum szintet az a Macna foton RTX volt. De még ezen is keveseltem a védelmet. FŰteni közepesen fűtött, de legalább az ujjakat is melegítette.
A legolcsóbb akkus amit próbáltam az valami tucano urbano kesztyű volt. Az valami 60k körül ment. Azon se védelem, meg nem is fűtött valami jól.
Kerestem egy ideig akkust olcsón, de aztán arra a következtetésre jutottam, hogy vagy meg kell venni egy jobbat (70k+), vagy hagyni az egészet a fenébe. Annak nincs értelme hogy kiadsz 60k-t és nem ér az egész semmit. Akkor inkább legyen 100k és védjen jól meg fűtsön rendesen.
Jelenleg egy Five téli kesztyűt használok markolatfűtésel . A kesztyű kiváló, nagyon jó védelemmel. A markolat fűtés yamaha gyári. Hibátlan. 10 fok alatt már csak meló miatt mászkálok motorral, erre elég ez a kombó. (napi 10-15km max). Nagyobb távokra megvenném a fűthető kesztyűt, de oda már más is kell 5 fokban (lábtakaró, fűthető ülés stb.)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz tboy93 #123185 üzenetére
PR4-el tolom én is (nem raktam még el a tmaxot,). Ez a gumi úgy lett optimalizálva, hogy széles hőmérséklet tartományban legyen hasznáható (Michelin szerint -5 fok felett jó száraz aszfalton, jégre hóra nem ajánlott) és nedves úton jól tapadjon. Cserébe nincs olyan csúcs tapadás mint egy sport guminak. Sokat mentem vele esőben, hideg, nyálkás időben, és nyilván nem tapad úgy mint nyáron 30 fokban, de teljesen jól használható ebben az enyhe téli időben. Most már bízok a gumiban annyira, hogy melóba simán elindulok 2-3 fokban is esőben.
Gondolom a PR5 is hasonló, csak még jobb.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz dellfanboy #124579 üzenetére
Erre sajna nincs jó topic. Ez se nem motor, se nem robogó
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- PlayStation 5
- Elterelik a sofőrök figyelmét a vezetéstámogató rendszerek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Autós topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Formula-1
- iPhone topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen