Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pocee

    senior tag

    válasz runner 125 #93392 üzenetére

    KTM EXC 400, ez már tuti jó élményfaktorral bír,de sztem várd meg Gabomant,szerintem ő vágja itt legjobban a hardendurós témát,például,hogy rendszámozható e?!
    Yamaha WR400-450
    Most nem nézem meg,hogy pontosan üzemórásak e,ha igen mennyire,de biztos,hogy sűrűbben igényel karbantartást mint egy utcai motor,de kevesebbszer mint egy versenykrossz.Igazából a quadom is üzemórás,pedig nem versenyquad,csak gondolom a kilóméteróra hiánya miatt üzemórában számolnak,vagy azért mert annyit kapar,hogy lehet 1km alatt kettőt megy igazából :DDD
    ez a piac nagyon nehéz tapasztalatom szerint,mert ezeket a motorokat senki nem pötyögésre veszi hanem "ütnivágnikaparniszétbaszni"
    Szóval ide tényleg nagyon jó szerelővel kell menni vagy annak kell lenni.

    Az a baj,hogy 4ütemnél például egy szelep csere annyira drága,hogy azt többnyire elsunnyogják,azt meg nem fogod látni csak ha leszakad mondjuk.nem tudom injektor mennyire kényes téma,nincs szerelési/javíttatási tapasztalatom se utcán se homokon(szerencsére),de gondolom az se olcsó ha elvérzik,takarították e a légszűrőt ez az egyik legfontosabb terepen,mert gyorsan meg lehet zabáltatni homokkal...

    [ Szerkesztve ]

    Mr.Brightside

  • Geresics

    addikt

    válasz runner 125 #93392 üzenetére

    Első körben rákeresnék youtubeon ilyen hangzatos címekre, mint pl. "Best dual sport ever", "Best cheap dual sport", stb.
    Aztán amikor ráunok a sok rizsára, akkor megnézném, hogy mennyibe is kerül egy üzemóra 2T és 4T esetén! Egyrészt, hogy tudjam, másrészt, hogy tudjam miket kell csinálni rajta. (Én pont ez miatt a cikk miatt tettem le az üzemórás motorokról!)

    Nem üzemórás gépek esetén viszont alig marad választás, de azok nagyon jók!
    Örök kedvencem a DRZ400, amit szerettem volna venni egyet. Kedvenc motovloggerem, EveRide DRZ400-asa olyan frankón lett átépítve, hogy tökéletes motor vált belőle arra a célra, amire én használnám. Még Mr. Duhfactor-ék építették át, és egy sorozatot csináltak az átépítésből. Itt a komplett videó-lista (felújítás a 4. videótól).
    Először úgy csináltak, mintha ellopnák, aztán utána kezdődik az átalakítás, az utolsó videóban pedig teljesen "szakszerűen" összefoglalja az átalakításokat! Igazi műszaki nyelven! :DDD
    Sajna valahogy egyre inkább úgy érzem, hogy egyrészt nehéz ez a motor, másrészt nem nagyon találni belőle jó állapotút.

    Később volt egy Yamaha WR450, amit majdnem megvettem SM és enduro szettel. Most is bánom, hogy addig morfondíroztam, míg elvitték - igaz, ezzel nem mentem volna el Isztambulig, de Neked ugye nem is ez a célod...

    Persze azóta "evolválódtam" és elkezdtem a nyálam inkább a KTM 640-re csorgatni, ami mára már átcsapott a KTM 690 (és Husqarna 701) rajongásba, viszont a 690 már túllépi a keretet, amit rá szánsz kivéve talán, ha találsz egy német példányt, amit svájci nyugdíjas nő használt templomba járásra második motorként, és sosem dohányzott benne... pedig ezeknek már az olajcsere periódusa is asszem 10ekm!

    De majd jönnek a témához jobban értők, és megmondják a tutit! :K

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

  • Gaboman

    nagyúr

    válasz runner 125 #93392 üzenetére

    Arra a felhasználásra mit te szeretnél egy XR650R is tökéletesen alkalmas, főleg ha hosszabb távra mentek vele, egy XR650R 145kg körül van megtankolva.
    Amit én ajánlanék még azok a KTM SC/SXC modellek, ezek a típusok nem üzemórásak, átmenetek a könnyű üzemórás és nehéz endurók között.
    A KTM SC620/625 egy végletekig lekönnyített versenyenduró, szárazon 120kg körül mozog, egy EXC450 114kg, tehát a különbség nem nagy, ellenben nem üzemórás, ha odafigyelnek rá bontásig akár 60 ezret is elmehet.
    Nincs aksi, csak berúgós, szóval tényleg a legkönnyebb súly és legjobb teljesítményre törekedtek.
    1.6 liter olaj megy bele összesen, ezt 1000-2000 kilométer között érdemes cserélni, felhasználásfüggő, amit te írsz mire kellene a 2000 is simán beleférhet.
    Jó futóműve, fékei vannak, blokkja erős, nyomatékos, pörgős, alkatrészellátása jó, Almamotor vagy KTM Ócsánál hamar belehet hozzá szerezni mindent.
    A másik a teljesítménye, terepre 50-55 lovas gépnél nem igazán kell több ha ez viszonylag kevés súllyal társul.
    A 620 is pont ilyen, azt amit tud soha nem használod ki, mondjuk ezzel is már másodikba fogsz indulni nem is egyesbe ha megfelelő terepáttétel van rajta, a gyári iszonyat hosszú, 170+ a vége ami terepezéshez hülyeség.

    Egy üzemórás motornál a felújítási költség ha szinte minden cserés 400-450 ezer forint szereléssel együtt.
    A DRZ 400E is ami már az 50 lovas verzió üzemórás, A 400, 450, 520, 525, kategóriában mindegyik az.
    Van azért kivétel ott van az XR400R, de én ezt annyira nem ajánlanám.
    KTM-nek ott van a SXC 625 ami már önindítós is, ezek is nagyon jó motorok.

    A frissen szervizelt egy nagy divat lett nálunk, majd ha elmész egyet megnézni akkor mutasson róla képet, vagy számlát vagy az alkatrészeket.
    Mert nálunk szinte mindenki így hirdeti ami kamu, jól cseng közben semmi, erre ne adj.
    Belelátni a motorba úgy sem tudsz, hacsak nem elviszed szétszedetni, én mindig azt nézem hogy mennyire patika állapotú, meghallgatom a motorhangot, füstöl e ha gázt húzok, váltót végigkapcsolom mente közben, kuplung hogy emel ki, hogy megy a motor, van e erő alatta stb.......

    [ Szerkesztve ]

    Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz runner 125 #93392 üzenetére

    En meg hozzatennem, hogy uzemorast szet kell szedni atomra, es ujra osszerakni. Es ez vonatkozik mindenre. A villara, a himbarendsszerre. Hamar tul mesz a millan. Esetleg olyat tudsz venni aminek epp le van huzva a hengere, es henger-dugo cserere var. Akkor el lehet kezdeni matekozni, hogy azert nem birta a tulaj ezt vegrehajtani, mert nem lehet hozza mar kapni, vagy mert annyiba kerul, mint jelenleg az egesz motor erteke.

    Szerintem a drz xr az potyogesre jo, de ennel konyebb kell, hogy ne furodj arccal a homokba. Ezekkel egy homokos uton nem tudsz vegigmenni csak gyokkettovel. Hiaba nyelezed le, nem tud elkonnyulni az eleje annyira, hogy ne csavarja ki a kezedbol a kormanyt, aztan 100 meteren keresztul vagy 10x a foldon talalod magad, vagy 5km/oraval mesz, aztan kirohog mindenki. Azott agyagon ugyanez. Ugratast hat az megint nem adja ezeknel.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák