-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
shiNIN
tag
válasz Integra #5568 üzenetére
Sokkal kevésbé vagyunk veszélyesek, mint az átlagmotoros (főleg, hogy kis forgalmú utakon járunk de nemcsak azért). Az autópálya pedig különösen biztonságos, elég egyszerű előzni...
Nyilván nem tartjuk fel a forgalmat kanyargós szakaszon, különösen engem motivál, ha mögöttem jönnek, akkor vesztek egy csomó felesleges óvatosságot és sokkal élvezetesebb lesz a motorozás Már ha nem jönnek nagyon belém s akarnak tolni 70-nel lakott területen, azt rühellem. -
shiNIN
tag
válasz boogie84 #5576 üzenetére
Ez bizonyos szempontból igaz (de feltétel a kitolás, mert különben nullával kéne osztani ), viszont a logban nem jelenik meg, mert azt tankoláskor visszük fel
Azonkívül kis távolságnál nem dicső a dolog. Legurulhatok a hegyről és mondhatom, hogy végtelen mpg-t mentem, de ez azért, valljuk be, nem ok az igazi büszkeségreEgyébként sokat toljuk a motort, pár métereket. Főleg, ugye, Alvaro. Biztos írtam anno, hogy egyszer télen költözéskor áttolta a két motort a hóban, emelkedőn az új lakhelyünkre. Azt még értem, nem akarta felzaklatni szegény kis hibernált lányok belső világát.
De soha semmilyen hypermiler szenvedély nem vinne rá, hogy a piros lámpához toljam emelkedőn a motort, mert túl korán állítottam le. De ha épp nincs senki mögötte, nekem nem fáj, ha más teszi.[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Kb. minden motoros gyorshajt, s a többség nem kicsit.
A tailgating egyértelműen veszélyes, idióta dolog, normális ember olyat nem csinál. Jót tesz a fogyasztásnak, már ha túléli az ember. A kamionos nem látja a motorost, a motoros nem lát előre, történik valami és annyi, s még szegény kamionosnak is elronthatja a napját a darwin-díjas halálával.
A szűk, beláthatatlan kanyarokban előzést utálom még majdnem ennyire. -
shiNIN
tag
Akkor balesetveszélyes, ha a janik nem bírnak egy percig lassabban menni Nálunk ilyesmi nem volt, néha találkoztunk egy autóval, annyi. A sávok is szélesek...
De nekem igazából mindegy, én kerülöm az autópályákat, egyszer elmentem Bledbe s egyszer Pécsre, ennyi nekem elég is volt. Bled felé rendesen mentünk, 110-zel, fölötte az én motoromnak már nem jó, szétpörgi az agyát, csak előzésre használom.
Alvaro azt mondja, keletre azért mentünk pályán, mert sokkal lassabb lett volna főúton, a sok lakott terület miatt. Jogos. No meg járt az M7-esen munkába. Reggel 5-kor pl. nem igazán tartott fel senkit. -
shiNIN
tag
válasz Topiccsendőr #5583 üzenetére
Gyorsításnál nagyobb a terhelés, hatékonyabb a motor. Alvaro már nekikezdett mesélni, én nem is fárasztom magam tovább. S ugye, ott van a gurulási fázis is, bár motornál sajna az aprócska tud lenni, kis tömeg, nagy légellenállás... Autóval egészen más.
Tapasztalat, hogy az egyenletes sebesség nem ideális, ezt is írtam már. Sok, sok ember tapasztalata. Nem hiába nem mennek egyenletesen a hypermilerek. -
shiNIN
tag
válasz boogie84 #5816 üzenetére
Az elejét nem ismerem, utána elég unalmas lehet annak, aki nem szeret egyenesen menni... A hetesen pláne lassan. Ott képes forgalom lenni s valahogy mindig akad valaki jóember, aki komolyan veszi a 40-et. Óra szerint.
Mivel mi errefelé lakunk, megvan a kedvenc útvonalunk ilyen esetekre. Ha nem nagyon sietünk, Gánt is benne van, de Nadap mindenképpen. Budapest érintése esetén pedig Csobánka. Budapesttől keletre eső célpontnál lehetőleg Szlovákián át megyünkÉn még annyira nem indultam be, jobbára gyalog mászkálok, azt is kell, a tavaszi virágok megfigyeléséhez (visszavert fény meg minden) jobban passzol. A nagy túrák előtt lezavarjuk a szervízeket, Alvaro ugyan nem akart a 90-es miatt szerelőhöz menni, de a szíj kezdi eldobni a fogait, amivel nem jó viccelni.
-
shiNIN
tag
válasz boogie84 #5834 üzenetére
Igen, gondoltam, hogy céltudatosan mentél, úgy nézett ki az útvonal De mi speciel még akkor is kerüljük a 81-est, főleg Móron túl, ahol rosszabb az útminőség. Szerencsére innen van alternatív, szerpentines út Fehérvárra. Fehérvárcsurgó külterületén lakunk.
Én ismerek olyan 60-as táblát, ahol 90-nel megyek, mert úgy a jó, Söréd előtt. Teljesen rosszul van táblázva, a kanyargós, hupás s amúgyis rossz minőségű úton nincs korlátozás, na ott nem nagyon megyek 60 fölött, a 2 laza kanyar+egyenes részre pedig kirakják a 60-as táblát, pedig a falu előtt olyan szépen le lehet lőni a motort és odagurulni a 81-esig... A hypermilerben szerintem gyakran megvan a hajlam a gyorshajtásra, a fékezés kerülése már csak ilyen. Persze a biztonságra figyelünk.
Én szívesen mennék másokkal néha, ha nem tépnek nagyon s nem akadnak ki azon, hogy én nem vagyok még olyan bátor szerpentinen... De nekem az a jó, ha nem kell rátapadni a többiekre, hanem a saját ritmusomban oldhatom meg a dolgokat (utálok azért fékezni, mert előttem azt teszik). Alvaro egészen speciális, mert ő sosem megy egyenletes sebességgel, az én motorom s az én lelkületem ilyenekkel kevésbé foglalkozik. -
shiNIN
tag
Azt ugye látom, hogy mennyi áll a táblán, az értelmezése és betartása más kérdés. Igazán jóindulatú vagyok, de vannak értelmetlen táblák. Igen, szerintem is egyedül lehet jó tempósan (mit tudok én erről, ugye), hisz akkor az ember igazán nem akar másokhoz alkalmazkodni...
Alvarót vitték iszonyat tempóban egészen mazsola korában, akkor még valamiért hagyta. Engem addig lehet tolni, amíg leomlanak a felesleges gátlásaim, utána nem fogok saját érzésem szerint veszélyesen közlekedni.
Én nem szeretem a féket, kanyar előtt pedig számomra tilos, mert akkor megette a fene azt a kanyart. De ez nem baj, miért mennék két kanyar között gyorsan, amikor a kanyarban szórakoztatóbb? Nem sietek sehova. A motorfékről olvastam már ebben a topikban valamit, sőt, a hátsó fékről is, de nekem az esik jól, ha a gázt húzom a kanyarban. Néha pedig gurulok. -
shiNIN
tag
Mi csak bicikliztünk, de a tó mellett, ahol a legnagyobb a szél, igen hatásos volt... Eleve Magyarország egyik legszelesebb pontján lakunk, mennyire jó lesz, ha lesz szélerőművünk
Én voltaképpen elmehetnék motorozni néha, Alvaro most kicsit problémás, a fogasszíj kezd dezintegrálódni, a sisakja pedig elengedi a plexit valami pöcök letörése miatt... Izmos hónapra készülünk motorozás költségileg, szíj, sisak, nekem kabát, s mindkét kislánynak szervíz. A szíj legalább egy szerencsétlenül járt cs-ből lesz olcsón. Ja, az én kicsikémre kell most már plexi, s nem ártana az áttételt is módosítani, kicsit zavaró, hogy 35-nél kezdődik az utolsó fokozat. Egy ismerős megcsináltatta, azt mondja, nem lesz látványosan gyengébb a motor. Csak mert azzal riogattak, de annyira sosem hittem. -
shiNIN
tag
válasz Daywalker #5904 üzenetére
Nem feltétlenül szopás A mi szerelőnk most már 80-100 km-re van tőlünk (mi a Bakony keleti csücskében, ő Csepelen), teljesen szép arra az út, ha hosszabban megyünk s nem a legrövidebb úton, a hetesen, ami azért annyira nem izgalmas. Nekünk így teljesen jó.
Alkatrész szempontjából pedig a már leírt verzió van nálunk is: megbízható motorok, a gyorsabban kopó apróságok vannak rögtön, egyébként pedig valamennyit várni kell rájuk, de ha nem esünk egy nagyot, akkor azért olyan nagyon meglepően és hirtelen nem mennek tönkre az alkatrészek (itt főleg a BMW-re gondolok, mert a Hyosung még nagyon fiatal az ilyesmihez, csak az alapból szar gyári lánc volt cserés, de abból sem kell origi, isten ments). -
shiNIN
tag
Nem akartam beírni, de akkor nem vagyok egyedül Papír max, de eddig sose mentem ismeretlen utakon útvonaltervvel egyedül, úgyhogy Alvaro papírozik és nyilván kicsit eltéved, én pedig csinos hurkokat csinálok Legalábbis az eddigi egy esetben az volt. Az egy dolog, hogy nem vagyok jó tájékozódásban, de nem is igazán vonz, én csak menni akarok, amerre jön.
De ezentúl a nagyobb túrákra majd viszek én is térképet, mert közös nyaralásnál is sokszor jobb egyedül menni az egyes szakaszokon. Nem azért motorozom, hogy ne úgy menjek, ahogy tudok és nekem tetszik.[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Nem tudom, mennyire lennék aggódó szülő, de a tizenéves lányomra tuti ráadnám a komplett ruhát.... Azt is megkérdezném, hogy tuti robogózni akar-e, ha motorozni is lehet, de remélhetőleg abba nem szólnék bele annyira. Csak elmondanám a véleményemet. Naponta
Anyám anno azt mondta, ne tartsak állatot. Lehetőleg növényt sem. Nem lehet könnyű velem. -
shiNIN
tag
Pedig ezek még apróságok (bár nem tudom, konkrétan Nálad mennyi)... Nekem nagy plexi lesz, Alvarónak szíj, közben még ruhát is kell venni s egyikünk sem most kezdte az idei motorra költést... Cilinek jön a 30-as szervíz, még a túrák előtt. Esni nem fogunk, mert minden pénz kell a házra (meg amúgy se jó az), ahhoz képest nyaralni is megyünk pár országba, mert az kell, persze csak a szomszédosakba röviden. Meg esetleg Csehországba, koponyatemplom és Scarver találkozó
A többhetes szicíliai út majd... jövőre. Én kibírom, csak Bled legyen meg idén, tavaly elmaradt.
Megyünk ilyen osztrák vártúrára, hiperlaza, még jó, hogy egyik nap reggel odamegyünk, másnap este vissza, ez 140 km-rel megdobja azért mindkét napot.Hétfőn megyünk szíjért Pátyra, remélem, nem fagyok le a motorról... Az aznapra jósolt maximum hőmérséklet nekem határeset
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Nekem nem, mert épphogy a legjobb szakácsok férfiak, s amúgyis rengetegen tudnak főzni a nem hivatásosak közül is...
De mi az, hogy beiratod meg mit csinálj vele? Önálló ember, ha motorozni akar, motorozik, vesz magának, amilyet akar és olyan képzésre megy, amit gondol, nem? Én így gondolnám... Persze nem vagyunk egyformák.Részvétem a 3 nap miatt mindenki felé. Mi megyünk túrázni valahova a héten, rég voltunk, Teresa holnap kap szíjat (én nem megyek a cirka 0 fokban, pedig helyes kis utacska lenne és a szíj felszerelése és a pórul járt CS is érdekel Alvaro nem tud magával vinni, mert örül, ha egyedül elviszi Teresa hímestojás üzemmódban).
-
shiNIN
tag
Unalmas is lehet, nekem speciel amíg én kicsit se tudtam vezetni, félelmetes volt, utána pedig többnyire pedig roppant stresszes és fárasztó. Érzékelem az utat és a forgalmat, de nem tudok tenni semmit. Iszonyú. Az első perctől kezdve folyamatosan utálok hátul ülni, bár tavasszal még az is jobb, mint a semmi
Nem tudom, mennyire tehetséges és bátor a hölgy, én kicsit sem voltam az, s a töméntelen óra mellé kellett a jó sok gyakorlás elhagyatottabb helyeken. Mondjuk amikor a hiperkezdő szintről kezdtem visszafejlődni, elmentünk egy tengerparti nyaralásra s utána már felívelt a dolog. Munka után, úgy, hogy évek óta nem pihentem egy igazit, nekem nem ment.
Én sokkal előbb vettem motort, mint ahogy jogsim lett, nekem ez így bejött, a motor kissé sebződött, de ez van. Én nem bántam meg. Igaz, így korlátozott jogsim van, ami kár, de nem akkora probléma. Egy 250-essel már elég jól el lehet lenni országúton, nem érzem, hogy kevés lenne, 125-össel ütköznék problémákba lépten-nyomon... -
shiNIN
tag
Érdekes, hogy 77 centis ülésmagasságot megfelelőnek írnak a 150 centis lánykának (persze a szélesség is számít). Nekem 163 centihez a 69 centi éppcsak telitalpas, a 78 pedig lábujjhegyes. Én nagyon tudom szeretni, hogy rendesen leér a lábam, persze menet közben tökmindegy, de állni kényelmesebb, homokon is biztonságosabbnak érződik meg ilyenek.
Tegnap azon tűnődtem el, hogy ha egy 138 centis japán lány akar motorozni, mit tesz...
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Nem tudom, mi az alacsonyabb fajta, csak hogy rengeteg motor van 77 centi körül.
De egy 150 centis kezdő keres motort s szeretné, ha leérne a lába. Ez 77 centinél vlaszeg annyira nem fog sikerülni.
A 69 centi extra kicsi, igen. Ez;rt van cruiserem, mert kicsi vagyok és minden más magas volt, s kezdőként nem akartam megjátszani.Nekem nagyon jó a majdnem telitalp, én képes vagyok néha úgy tolni, hogy rajta ülök, aztán ugye lehetnek gödrök, nekem homokban menni is megnyugtatóbb úgy, hogy pipiskedés nélkül le tudom tenni a lábam... Felszállni is könnyebb, főleg télen, meg minden. Kényelmesebb állni lámpáknál meg mit tudom én
Nyilván némi tapasztalattal magasabb motorral is el lehet lenni, de ha nem csak normális úton megy vele az ember, akkor jó, ha rendesen leér a láb, azt hiszem.
Sosem ültem más motorom, viszonyítási alapom nulla A biciklimről viszont alig ér le a lábam, ha a nyeregben ülök (de ott az a haladás, mert sokról egyáltalán nem ér le az ember lába, olyanra nem szívesen ülnék). A bicikli amúgyis majdhogynem félelmetes nekem... Nem sokat bicikliztem még és ez a meredek, omladékos út, brrr. Gyalog jobban szeretek menni, motorral pedig egészen relaxált állapotba kerülök. Legalábbis errefelé -
shiNIN
tag
Na olyat sose tudtam csinálni biciklin. Ha magas a nyereg, leszállok teljesen, nálam csak így működik. De a magas nyereg vagy a lábfék hiánya zavarna, azért nem ilyen a sajátom Így legalább fokozatok se nagyon vannak, csak 3, csak bonyolítaná az életet. Ennek megfelelően meredek emelkedőn tolom, de ott úgyse bírnám tekerni. Majd meglátjuk, itt hegyen belejövök-e, sose bírtam az emelkedőket, eleinte még gyalog sem, alföldi gyerek volnék... Aztán jött Kefalónia (apró sziget, nagy szintkülönbségekkel), amit bicajjal jártunk be, ameddig eljutottunk, 35 fokban, egy kicsit mindig fogó fékű bicajjal, ah az feldobta a nyaralást
A sisakproblémát nem értem, azt pont könnyű, vesz az ember egy rávalót (nekem S, van belőle elég) s kész. Előnyöm, hogy sisak nélkül nem vagyok szép, a pöpec kis mattfekete sisak csak jól állhat Egyébként szerintem a pocokarc néz ki rosszul, de az ember úgyis jobbára motorozás közben használja a sisakot, amikor úgyse látják,
A ruha... Nem tudom, hogyan vettem múltkor kabátot (a nadrág max hosszú, megfogja a csizma), most felpróbáltam egy csomót és egy se jó. Márpedig kizárt dolog, hogy mindenki kifejezetten vékony a magasságához képest, aki motorozni akar (némelyik csak mellben volt szoros, de én még téli beöltözést is akarok alá ... S volt egy, amit fájdalmas volt felvenni a könyökhajlatba helyezett merev vackai miatt... Ehhez mondjuk lánynak se kell lenni.Alvarónak is volt problémája, amikor Fehérváron egyszerűen nem talált elég kicsi nadrágot magára... 176 centi, 68kg. Semmi extrém.
-
shiNIN
tag
Nagyon kapós lett
Nekem is kéne tanktáska, igazából Cilinek a tavalyi eséskor ígértem meg...
Olcsóbb, kisebb fajta, elvégre dobozom is van, ha sokat akarok pakolni, de azért jól jönne egy tanktáska is. A térképtartó pozitív pont, de sok igényem nincs, csak ne legyen drága, mert annyit nekem nem ér meg a dolog.
Majd nézelődünk itt-ott, lehetőleg nem Pesten.Ma csak egy fehérvári utacska volt, kiderült, hogy izgalmasabb kanyar is van a közelben, mint amik a Fehérvárcsurgó-Iszkaszentgyörgy szolid kis szerpentinjén leledzenek. Kár, hogy az út olyan rossz, de hát ez van.
-
shiNIN
tag
válasz vendingo #6339 üzenetére
OMG (Ezt most nem tudom frappánsan magyarul).
Majd biztos azért veszek meg valamit, hogy még szenvedjek vele...Kesztyűt soha többé nem fogok olyat venni, ami nem halál kényelmes normál pózban, ahogy a kormány fogom... Nem emlékszem már pontosan, milyen volt a bélelt kesztyűm, mintha egész OK lett volna, tuti nem veszem meg, ha nyom vagy szűk, de nem volt igazán kényelmes s normálisan még so-so, de amikor húzom a kuplungot (ami az én kicsikémen teljesen normális. múltkor meghúztam egy kis cbr-ét, az nevetségesen könnyű, szerintem zavarna ), hosszan, pl. percekig, gyakran, ami nálam teljesen megszokott hegyes terepen, akkor fáj a kezem. S még ha meleg lenne, de nem. 10 fok fölött tudom csak használni kicsit is hosszabb utakra, míg az ujjatlan 13 foknál kezdődik. Az legalább kényelmes. Igazi védelmet egyik kesztyűm sem adott még, a béleltnek van némi vastagsága, annyi. próbáltam protektoros kesztyűket is, de én ujjakkal rendelkező kesztyűből még nem találtam kényelmeset Az első bőrkesztyűmet nem tudom, hogyan sikerült megvenni, az ujjai rövidek, a tenyere nagy volt. Bár az első időkben kisebb gondom is nagyobb volt annál
Jövő őszre/télre veszek másik kesztyűt, de nem tudom, motoros lesz-e, kezdem feladni a dolgot. -
shiNIN
tag
Az én sisakom szerintem normális, de apró lányon még nem láttam. Nekem szélességem van, csak magasságom nem sok
A bicajozás és a motorozás gyökeresen más, nálam a távolság eléggé meghatározza, hogy melyiket választom. Akkor biciklizek, ha gyalogolhatnék is, de valamiért nem.
Fehérvár úgy a határ, kb. 25 km. Az alatt nem ülünk benzinnel működő járműre, sem én, sem Alvaro. Persze biciklivel is működik, de ha nem direkt túrázgatunk s nincs rá okunk sem (pl. haza is kell hozni a megvett bringákat valahogy), akkor nem azzal megyünk. Nem is bírnék eltekerni Gúttamásiig, ami 3-4 km-re van, de elég combos emelkedővel. Idefelé 40 fölött már fékeztem nonstop... Nem vagyok én olyan edzett vagy mazochista, talán majd később.
A biciklizés különben is más élmény. 40-nel gurulni normál nyári ruhában néha poén és elég nagy sebességnek is tűnik az
Motorral az erdőn át és a keskeny hegyi ösvényeken sem akarnék menni (tipikus útvonal a saját, Gúttamásinál messzebb levő falunk és köztünk), főleg a lépcsőt nem szeretném (keresztben, de akkor sem). Mások megteszik, én nem. Biciklivel megy, csak egy rövid szakaszon tolom. A hupás erdei lejtő valami fantasztikusDe motorozni sokkal jobban szeretek. Gyakorlatom is több van benne, de még mindig nem sok. Motorozni kell, nem azért vettem a motort, hogy ne használjam, valamint most még van benzin és nem is olyan drága, mint később lesz. Persze ez a logika nem működne, ha nagyon nem lenne pénzünk, de valamicske azért van. Csak mert a ház mindent visz és benyelne 4 millióval többet bármikor, mint amennyink van, nem fogunk lemondani a túráinkról, az már nem oszt, nem szoroz, legalábbis nem oly sokat. Bizonyos dolgok kellenek, ha megoldhatók, akárhogyan is. Elég sokáig voltunk csórók, akiknek semmijük sincs. Az a 10 év, amíg idegenek lakásában és házában éltem és ha lett volna pénzem motorra, akkor se tudtam volna hova tenni, kicsit sok volt.
-
shiNIN
tag
Ez jó hír... De most nem szaladok keresni és venni, majd.. egyszer.. ha kihevertük a házátalakítás első két lépését és látjuk a fényt az alagút végén Egyelőre ott tartunk, hogy Alvarónak régesrég (nem tudom, hány éve ) szigszalag és gumipók fogja a nadrágját és a zsebei sem működnek, de végtére is jó az még... Már mondtam neki párszor, hogy vazz, állandóan motorral jár, vegyen már egyet. (Inkább kibírnám plexi nélkül, most már úgyis meleg van, csak szembeszélben nem tudok gyorsan menni, a plexi úgyis csak rontja a Kissas fogyasztását, rejtély hogyan, de a tapasztalatok szerint megteszi. Meg a bogarak is jönnek nélküle)
Tényleg tervezem, hogy egyszer veszek egy remek és gyönyörű szett ruhát, Cili kap új tankot a karcos-horpadt helyett, sőt akár új lámpát és indexet is, mert a kicsi karc is karc, ha az ember eléggé el van eresztve ahhoz, hogy észrevegye. És ereszdelahajam lesz. De ahhoz az kell, hogy meglegyen mindenünk.
Addig boldogan elmotorozok én az esésnyomokkal tarkított kedves kicsi motorommal is, az élményt nem az adja, hogy tiptop, rondának pedig nem mondható. Ha vadiúj lenne, akkor se tetszene az agyonkrómozottsága, én sokkal több feketét tennék rá. Nem minden cruiser csupa króm. De különben csinos és teljesen jó nekem. A terepet ugyan nem szereti, de még fogok próbálkozni szolidabb szinten (a hasmagassággal nem lehet mit tenni, de holmi kis mezőkkel nehogy már gondja legyen. A kis kövekért egyikünk sincs oda, azon nem fogunk összeveszni. A nyomvályúkon próbál felborulni, nem sikerül neki, de nem élvezetes. De még nem győzött meg, hogy muszáj neki s nem csak primadonnapóz a tapasztalatlanságom miatt).
Vagy ezt már írtam...? -
shiNIN
tag
válasz vendingo #6404 üzenetére
"bringa nem jó mert délbe mindig hazajárok kajálni"
És? Bocs, de nem értem, ez miért gond. Vagy itt jön be az időre optimalizálás?
Én nem jártam haza enni délben anno Elég volt nekem a 13 km gyaloglás naponta No, azt nem csináltam sokáig, ott már rezgett a léc, főleg, hogy a vége belvárosias voltA robogó tényleg rossz, ha alig eszik kevesebbet egy kocsinál... Rendes autó eszik vagy 4 litert (némely hibrid hypermiler kezekben 2 alatt, de az már tényleg extrém), rendes robogó vagy 125-ös motor pedig 1.5-2-t.
OK, OK, nem mindenkinek a spórolás az első, pl. nekünk sem, csak mondom. Nagyon jó döntés lehet egy kicsit többet fogyasztó járgány, ha az ember kihasználja a pluszt és élvezi, valamint meg tudja fizetni.Te tudod. Alvaro 15km-ről néha tuti bicajjal járna be Az egyébként kellemes is szép időben, csak a 12 órás műszakok tükrében más kicsit.
-
shiNIN
tag
Márciusban, ja, meleg volt. Először úgy gondoltam, szép mennyiség, de kiszámolva nem annyi, hogy egy intenzív hétvége ne tudja elvinni... Hát igen.
Alvarót kérdeztem, mert én alig motorozok, ő kb. 22.5 km-ről jár be, de csak havi kb. 15 napot, mert 12 órázik, havi tízezer alatt van a benzin bejárásra fordított része, ami jelenleg a zöme.Én mostantól tervezek sokat menni, mondjuk a ház miatt nem lesz nagy nyaralás, csak 6-8 országban mászkálunk, ahogy ma összeszámoltam... Lesz 1-2 rendezvény, amire el akarunk menni, ilyenek. De pl. Olaszországnak is csak a csücskét fogjuk meg
Ma megtaláltam a görög tengerparti homokot és a két nagy követ, amit anno hoztam. Kicsit visszavágytam a tengerhez s máris ott tartottunk, hogy kellemes lenne elmenni a horvát tengerpartra, majd Görögország, Fekete-tenger, Duna-delta, pici Erdély s kizárásos alapon Szlovákián át haza a Bakonyba (az Alföld unalmas, Szerbiát nem akarjuk). Álmodozni szabad, nem? S hol vannak még a messzi, de még mindig elég közeli tájak, Európa apró, egyszer el akartam jutni Spanyolországba is... Meglátjuk, mi lesz belőle.
Ezeket már biztos unjátok... Motoroznom kéne, nem dumálni, de hol esik, hol hideg van mostanság, hol más dolgom van...
A 48 órás hegyes túrára viszont jó eséllyel megyünk. Izgalmas lesz, 1450 km, ami esetünkben azt jelenti, hogy pár órát fogunk aludni és sötétben is megyünk, de teljesen kivitelezhető. Amennyiben a Bike Maraton továbbra sem frissíti a honlapját. Ugyanis összekapcsolják a két versenyt, de ha nem kapjuk el az ellenőrző pontok zárását, akkor annyi. Sosem mentem még ilyen sokat egyszerre, érdekel, hogy bírom. Gondolom, menni fog, csak reggel cirka 4-kor kelni lesz valahol a pokolian nehéz és a lehetetlen között.
-
shiNIN
tag
válasz #25954560 #6390 üzenetére
Jah még a stifi esethez akartam hozzászólni. Egyébként részvétem. Én teljesen megértem, ha tudottan, láthatóan nem okoz veszélyhelyzetet az ember, akkor a lelkiismerete lehet tiszta, én a pénz miatt nem ugrálnék, hisz az akkor is jogos, már amennyire a legalitást értjük alatta, 100k szerintem is bőven túlzás, de hát tudjuk, milyen a mai magyar helyzet
A piros lámpát én személy szerint betartom. A stoptábla más, lendületet vesztek tök fölöslegesen, ha világosan látom 20-szal csorogva, hogy tökegyenes úton 1 km-re nincs senki és megállok.
Úgyhogy úgy kezelem, mint a sebességhatárokat.
Ha egyszer megbüntetnek 10-20 év alatt, na bumm, sokkal jobb, mintha minden fölöslegesen korlátozó táblát betartva motoroznék, mi lenne abban az élvezet? -
shiNIN
tag
Az egy dolog, hogy a felesleges lendületvesztés nem szép dolog, de azzal aztán nem lesz jobb az átlagom, hogy tankonként egyszer nem fékezek le 20-ról 0-ra a stoptáblánál Az apró fékekről Alvaro mögött (amikor jobban gurulok, mint ő és beérem, de nem akarok mellette menni hosszan, mert az nem szép) is tudom, hogy nem ront kb. semmit, de zavar.
A stopnál inkább csak hülyén érezném magam picit, hogy megállok, amikor a vak is látja, hogy felesleges.Országúton még 70-nel is meghalnék általában, szerencsére Alvarónak sem annyi az átlaga, csak az alja. Ő állandóan vibrál, mint egy hypermiler. Én csak ha okom van rá. Cilit nem hatja meg ez a technika, Alvaro próbálta.
Hypermilingról már csevegtünk eleget, nem?
-
shiNIN
tag
A cleanmpg-s aláírásom "I ride and hypermile for fun! "
Nekem a hypermiling élvezetesebb, mint bármi más, amit tehetnék vele. Egy erősebb motorral és több tudással vagy egyenesebb utakon más lenne, de az én kicsikémet nem akarom szétpörgetni, így is hiányolom a hatos fokozatot.
Sőt, nem is tudnék máshogy menni, mint a technikákat alkalmazva, annyira logikusak, ésszerűek. Ha sokkal gyorsabban mennék, akkor is alkalmaznám őket, persze ott még kevesebbet ér és ha az idő a prioritás, akkor be is szűkülnek a lehetőségek, de sok esetben még mindig marad valami.
Ez sport, a spórolás motornál úgyis elhanyagolható Egyes technikák esznek egyes alkatrészeket, bár a legtöbb inkább kíméli őket. -
shiNIN
tag
A legjobb fogyasztásúak mennek el annyival. A CBF és a CBR pl. kellemes darabok e szempontból. A 3 liter is teljesen jó fogyasztás, csak vannak jobbak. Én a kivételesen jó darabokra hegyeztem ki mondandómat... A 1.5 pedig a legjobban fogyasztása kellemes időben, megfelelő terepen, technikázva. Alvaro most mondja, hogy az Innova a csoda, ami normál ember alatt is képes 2 alá menni. Nyilván nem rohanva.
250-est vagy 650-est csak 3-4 literes fogyasztásút tudok, ugye a mieink ilyenek. Az F650 CS-nek autópálya tempóban is elég 4 liter, a Kissasról ezt nem tudom, de nem is akarnám szétpörgetni szegénykét.
Az NC700-at is kifejezetten fogyasztásra optimalizálták, no meg kellemes is, hogy lent nyomatékos, ahol használja az is, aki nem pörgeti a motorokat túlzottan. Mert Alvaro speciel sosem használja ki Teresa nyomatékát, egyszerűen soha nem pörgeti annyira. Én már kihasználom a kicsikém lehetőségeit, amikor országúton előzök vagy főúton gyorsan felveszem a forgalom ritmusát.[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Ja, az már nem élvezet szint, hanem bejárás és ajdespórolok... Kicsit túlságosan szeretem a kivételes extrémitásokat, nem tudom, miért rángattam elő ezeket most.
Az Innovát különben megnéztük, van pár elbaltázott pontja (leginkább a nevetségesen apró tank), nem igazán vagyok hajlandó motornak tartani.Nekem a 125-ös pont az a szint, ami még roppant kevés, országúton kiköpi a tüdejét, az előzést felejtsem el, s néha megelőznek a kamionok... Inkább fogyasszon kicsit többet, de legyen olyan, aminél nem ütközöm szinte mindenhol korlátokba. De biztos van, akinek az a jó, főleg városban. Illetve van egy-két erősebb 125-ös, amelyiknek nem 100 alatt van a vége.
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz boogie84 #6443 üzenetére
Alvaro is motorral jár március elseje óta mindig, pedig ő gyakran elkapja a hajnali 5-7 órát, amikor a leghidegebb van.
Van, aki nála is elszántabb és nem ismer olyan körülményt (talán csak a -20 fokot és a síkjeget), amikor nem motorozik. Még magyar is, nemcsak alaszkai
Persze munkába járásnál egyeseknek nincs alternatíva, s akkor is mennek, ha élvezetből nem tennék. A holnapi Con is ilyen, menni kell, bármilyen is az idő. Az eső még hagyján, van esőruha és jó gumik, a nagy hideg az, amihez nem tudok beöltözni. -
shiNIN
tag
válasz Daywalker #6446 üzenetére
Én se bánom, hogy muszáj holnap menni, nagyon sokat kihagytam. Ma egész jó idő volt, de kertészkedni is kellett már. S elkezdtem a tereprendezést egy nagyjából kivágott boróka helyén, nagy a szintkülönbség és ott fog vezetni a garázshoz vezető út, amit saját feladatomnak tekintek Hamarosan átalakítják a pincét és lesz garázs a motoroknak!!!
Mi a probléma a szíj lefújásával? Semmi perc alatt megvan. Rengetegszer olvastam már, hogy jajjjj de macera, de sosem fogtam fel, miért.
A szíjnak is megvan a maga hátránya, Alvaro nemrég írogatott róla. Anno tapasztalatlanokként pedig csak egy nappal szakadt volna el korábban, könnyen lehet, hogy már nem élnénk. Mondjuk ott bármilyen műszaki hibával ugyanez lett volna, de Teresának nincs olyan, a szíj viszont nem bír valami sokat.A takarítás valóban macera, mi úgy évente egyszer csináljuk, így könnyű.
-
shiNIN
tag
válasz runner 125 #6565 üzenetére
Nem struccpolitika, egyszerűen ha valami valakit nem érdekel, s számára nem hasznos, miért áldozza rá az idejét és érezze magát kicsit rosszul?
Én se nézem meg. Elég borzalmat látok gugli képeken, amikor anatómiát tanulok.
Ami a meggondoltságot illeti, nekem egyenesen tilos efféléket nézni, nagyon túlságosan óvatos vagyok így is. Kivéve ugye, amikor elkap a hév, van olyan Szerencsére a motorom épp akkora, hogy elég legyen, nem nagyobb -
shiNIN
tag
válasz Integra #6592 üzenetére
Nagyon vicces.
Majdnem nyelezés sima országúton (amiben semmi veszélyes nincs, de nem akarok 120-szal menni tartósan, de Cili túl jól gyorsul harmadikban) és valamelyest beláthatatlan kanyarban előzés inkább. Utóbbi kétszer volt, mindkét alkalommal jöttek. Mivel nem volt éles a kanyar, s mindig nagyon röviden vagyok a szembesávban, láttam annyit előre, hogy ne legyen baj. De én akkor szoktam előzni, ha 80 alatt mennek előttem és van egy km egyenes út, ahol senki nem jön szembe. Nagyon ritkán előzök, jobb az óvatosság. -
shiNIN
tag
válasz vendingo #6591 üzenetére
Az jó Én hiába tudom, hogy mások 5-ször annyira bedöntik (bár nem látom, én mennyire. nyilván kb. semennyire), az engem így nem sarkall arra, hogy bátrabb legyek. Szerintem majd kialakul, csak mennem is kéne szerencsétlen motorral, egy év telt el a 25 ezres szervíz óta, s még mindig nincs itt a 30 ezres ideje. Tavaly ősszel már bele se jöttem, eddig tavalyelőtt novemberben voltam messze a legjobb. Idén valahogy jobbnak tűnik a helyzet, a saját ház jót tett lelkileg.
A legnagyobb döntéseim véletlenül történnek, illetve amikor már unom a fékezést az éles kanyarok előtt. Ilyenkor a sebességem max. 50, de a kanyar olyan szűk, hogy ez is impresszív. Ilyenkor picit meghűl bennem a vér, de azért jó.
A hypermiling engem bátrabbá tesz, főleg hegyről lefelé. Muszáj bevenni a kanyart az aktuális sebességemmel, amennyiben azt még biztonságosnak ítélem, a felesleges fékezés buta dolog és lelki vívódásokat okoz -
shiNIN
tag
Nekem nem kéne szíj. Véleményem alvaróéval egyezik meg, cool meg különlegesebb, de a lánccal semmi baj nincs és komoly előnyei vannak a szíjjal szemben. Olcsóbb is. Legalábbis az ugyanannyi km-en elhasznált rendesebb láncok a BMW szíjhoz képest, még ha megfelelő helyről veszi is az ember az utóbbit. Alvaro megfogadta, hogy kímélni fogja a jelenlegit. Nem tudom, az a pár bumpstart mennyit árthatott neki... Én a sajátomon gátlástalanul csinálhatom, simán megy és láncom van
S lehet, hogy a láncnak van hangja, én nem szoktam hallani. Teresa szíját olykor igen De nekem a vibráció se tűnt fel, amíg nem figyeltem direkt. Pedig az van mindkét motoron. Viszont nem kell aggódnom, hogy epekövem lesz
Egy rakás motorozáshoz tartozó dolgot nem érzek problémának, amitől egyesek megőrülnek. Pl. a zárt sisak is ilyen. Nulla hátránya van számomra a nyitottal vagy felhajthatóval szemben, előnye viszont akad. Nem tudnék másfélét viselni. -
shiNIN
tag
Nekem is a kesztyű a gyenge pont, nem vagyok télen motorozós, így kesztyűfűtésben egyelőre nem gondolkodom, de egy rendes kesztyű kell. A jelenlegi 10 fok alatt már nem jó, úgyhogy majdnem ott van, mint az ujjatlan, ami legalább kényelmes.
Nekem mostanság 13-15 fok jó, ha megvan, ha sikerül kabátot venni és plexi kerül a motorra, akkor ez azért picit lejjebb megy és beleütközik a kesztyű korlátaiba.
Alig motorozom (elég könnyen el lehet motorozni ezreket, azt inkább összegyűjtöm szép nagy kirándulásokra Alvaróval, illetve néha majd megyek egyedül is, de kertészkedtem, hideg volt, esett, fáradt voltam, majd később), de most már rendesen be fog indulni nálam is a szezon, egyre több fix túra van betervezve, s a 48 órás nehéz lenne, ha nem lennék formában Lehet, hogy így is az lesz. Előtte még elmegyünk északra egy kis egy napos 6-700 km-es túrácskára vagy ilyesmi, hogy szokjam az egész napos kanyargós utakat, a 48 órás is hegyi utakon lesz -
shiNIN
tag
35 vagyok. Elég keveset motoroztam eddig, s ha egyszer találok jó kesztyűt, megveszem. Ha nem, nem tudok mit csinálni. A motorozást nem fogom hagyni, az tuti.
Frontérzékeny még így is lehetek, bár remélem nem, a törött csuklóm bírja már ki azt a 70-80 évet, ami még hátravan... Nem lenne poén, ha fájna. -
shiNIN
tag
válasz vendingo #6683 üzenetére
Az ausztria várasra megyünk is (2 napra. nagyon picike a táv, rádobunk 140-140 km-t ). Én már rég szerettem volna másokkal is menni. Egyszer voltam rövidke együttmotorozáson, nagy élmény volt. Főleg Budapesten száguldozni, de hát így is lemaradtam... Én országúton, szép tájakon szeretek menni, olyan kanyargós utakon, ahol nem is tudok gyorsan Alkalmazkodni mondjuk nem szeretek, bizonyos határok között persze nem gond. Ezért megy az ember olyanokkal, akik valamelyest hasonlatosak hozzá.
Nagy tömegben nekem nem lenne jó, s agyonszabályozott keretek közt sem. De én még mindig jobb vagyok, mint Alvaro, aki mindenütt nagy követési távolságot hagy, a forgalmas budapesti utakon is, valamint egyfolytában vibrál a sebessége 70 és 100 közt. Az enyém sem állandó, de egyenletesebb. De az én motoromat nem is hatja meg annyira a gyorsítás/legurulás, s én is csak akkor szeretem alkalmazni, amikor valamiért különösen logikus számomra.[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Mázlista, én csak vaddisznónyomokat láttam a hóban télen, magát az állatot nem Életemben egyszer láttam egy kocát malacokkal, remélem, ez nem marad így. Most már a Bakonyban lakom, egy vadaspark mellett... Fácán van dögivel, de a vaddisznót jobban kedvelem
Sötétben én sem szeretek menni (gyönge a lámpa, nem látom a tájat, miegymás), az esővel nincs bajom. A felhőszakadás és a jégeső a legszórakoztatóbb (főleg az utóbbi ujjatlan kesztyűben, tavaly Ausztriából vissza volt benne részem), a szupercella viharos erejű széllel, ami a kamionok alá dobja az embert, az nem. A szelet eleve nem szeretem motorozás közben, de kezdem megszokni itt a Móri-árok mellett... Sajnálom, hogy nincs még szélerőművem. Majd egyszer.
-
shiNIN
tag
Vettünk nekem is Magyarország térképet, kellhet idén. Egész jól benne vannak az utak, sok földút is, de azért vannak melléfogások. Valamiért a legszarabb földutat, amin valaha jártam (ami csak kicsit jobb a legrosszabb aszfaltútnál, amit láttam), minden térkép tök normális útnak jelzi. A mély homok csak egy a sok közül, amiért nem kedvelem.
Bezzeg a Fenyőfő-Bakonyszűcs vagy a Zámoly-Pátka földút teljességgel hiányzik róla, pedig azokkal nincs baj. -
shiNIN
tag
Részünkről Gerecse és egy kis Pilis és Budai-hegység, s nem túl kevés eső hazafelé. Az ócska kabátom az eső ellen egyáltalán nem, a szél és a hideg ellen alig véd, úgyhogy jólesett a meleg zuhany itthon. Alvarónak pedig kissé meghűlt a keze.
A Söréd és Csákberény közti utacska valami kriminális nedvesen (nem mintha amúgy jó lenne), csúszkáltam, úgyhogy jóval lassabban jöttem, mint máskor. Jó aszfalton fel se veszem a vizet a még mindig elég kevés km-es gumikkal.
Én valami hihetetlenül béna voltam ma, de még a térdem is befájdult ilyen 3 menetben nyomott 200km-től... Ilyen nem szokott lenni -
shiNIN
tag
Nekem a nagy esésnél, amikor a motor felrepült a levegőbe, majd csúszott jópár métert, csak kiesett a tükör tükör része (bezzeg a műszerfal, a plexi és a kormány bevégezte földi pályafutását s minden jobb oldalon levő cucc összekarcolódott). Igaz, kijárós maradt és egyszer ottmaradt Várpalotán.
Most nagyon kint van a tükröm, lehet, hogy inkább a jelentősen rövidebbet kellett volna választani a boltban.
A hátsófék kb. mindig meggörbül eséskor, sőt egyszer esés nélkül is.
Teresán a (szerintem tök fölösleges) hátsó lábtartó tört le dőléskor.
Egyébként egész bírják az eséseket, Teresa különösen, valahogy olyan kis kompakt, hogy nem sérül meg, igaz, mindig nagyon pici sebességnél történt az esés. -
shiNIN
tag
Végre eszembe jutott megnézni az eü csomagot, amit pár éve vettem egy motoros boltban.
Érdekes. Szerintem a fertőtlenítőknek nem szép a 2007-es lejárat, tekintve, hogy annál jóval később vettem a csomagot és speciel a mull lapok jövőre járnak le... -
shiNIN
tag
Fórumon olvastam, már sok héttel ezelőtt is (csak mindig elfeledtem megnézni a csomagomat), de tökmindegy: nincs ép eü csomagom és mivel most eszembe jutott, pótolom a dolgokat. Ez teljesen természetes dolog. Bemegyek a patikába, annyi.
Nem most bontottam fel, elhasználtunk a gézből a csuklótörésemkor. Akkor is elfeledtem pótolni, de most már legyen rendben pár évre -
shiNIN
tag
De, abban az esetben, ha egy régóta előírt kötelező dologgal kap el, akkor igaza van. A büntetési tételek már más kérdés, főleg, hogy azok nem azért oly magasak, hogy pöpec útjaink legyenek belőle meg ilyesmi. Nyilván vannak bunkó rendőrök és idióta törvények ésatöbbi. De az eü csomag egyszerű és valamelyest jogos cucc (hogy miért jár le a ragtapasz és baj-e a 2 hónapja lejárt géz, azon lehetne vitatkozni, de hát veszek újat és kész), tényleg nem vitáznék róla. Nem érzem magamat megsértve, nem értem, miért kellene, viszont az idegeimnek nem tenne jót a macera. Nálam egyszerű a képlet.
No asszem részemről erőteljesen túltárgyalva a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest