Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shiNIN

    tag

    válasz Integra #17 üzenetére

    Én nem. Minek kanapé? Az ülőbútorokat és az ágyakat kapjuk a házzal, de nem kérjük, minek az, csak foglalják a helyet és beléjük lehet ütközni :P
    Ha lenne egy felesleges szobánk, maradhatna a nappali, de ágy akkor se kéne.

    Nekem tetszik a narancs-szürke CBR, pont kellően feltűnő. Teresa bezzeg a szürkeségével és hangtalanságával szinte észrevehetetlen... Cili legalább króm-fekete-metálbordó, nekem bejön, bár a krómot annyira nem szeretem, még ha cruiser is a jámbor. Ma letörölgettem szegénykét, hogy a karcai ellenére nézzen ki valahogy.
    Mentem ha 25 km-t, hát ilyen időben este már brutális. Kell új plexi, amint lehet. S új kabát is, ez lyukas, a belseje meg szétszakadt s a karjánál folyton elenged a tépőzár, úgyhogy mindenütt befúj a szél. Esőben különösen jó. Alvarónak nadrág kell és sisak, Cilinek pedig ígértem egy tanktáskát az esésünk után.
    Úgyhogy fogunk egy motorosboltot, mielőtt túráznánk, bár most úgyse érünk rá.

    A tompított most jobbnak tűnik, mint volt, majd megnézem sötétben egy emberrel holnap, hogy valóban ez-e a helyzet. A reflektor használhatatlan, mint mindig, tökéletes sötétségben hagyja az utat.
    Holnap érdekes lesz a töksötétben Cili fényeivel és sötétített sisakplexivel, amit fel se hajthatok, mert túl szeles most a motor :)

    [ Szerkesztve ]

  • shiNIN

    tag

    válasz Integra #38 üzenetére

    De nekem van motorom... Alvarónak is. Emiatt csak szimpatizálunk az idei cbr125-tel, de mindig megállapítjuk, hogy nem kell az nekünk, csak a szervízekkor rossz egy motorral, de az többnyire nem tart sokáig. Alvaro kicsit szeretne egy Sportstert is :D
    De ha nekem lenne másik, az olyasmi lenne, mint Teresa, mert az bejön. De belőle minek kettő.
    Szóval egyelőre ez van. Igazából egyelőre túrázni kéne és megtanulni motorozni, arra pedig jó a sajátom is :)

    A fékbetétet nemtom, Ciliegia eszi a féket rendesen, pedig nem is szoktam fékezni, vagy akkoriban még igen...? Hmm. Kicsi felületű van elől, azért kopik. Legutóbb 8 ezret bírt. Alvaro 30 ezrenként cserél fékbetétet. Pontosabban nem ő személyesen, de ez mindegy most.

    [ Szerkesztve ]

  • shiNIN

    tag

    válasz mocsanisi #149 üzenetére

    Ja, legalább a hozzáállásod legyen jó... Én a Pokol egyik kitüntetett bugyrát szánnám a bicikli- és motortolvajoknak... Bezzeg Dante még berakta azokat, akiknek akkora bűnük volt, hogy kifejlett ellentétes nemű ember létükre szexeltek...

    No, visszatért az élet a normális kerékvágásba, két motorunk van :D
    A sötétben hazaút nem volt gond, csak erősen fárasztó és lassú. Az utat sejtettem valahol, meg emlékeztem, hogy Teresa lámpája hol világította meg pár másodperccel azelőtt, de ha szembevilágítottak a kanyarban, akkor akkor is lassabban mentem, ha a seggemben levő busz ezt nem értékelte... Huhh. Azért igyekeztem. A pici utakon már felhajtottam a sisakplexit, ott még a keskeny út felé boruló fák is árnyalták a helyzetet, sok kanyarral és hupával.
    Tankoltunk is. Cili is meg tudja csinálni azt, amit Teresa, 60% kétszemélyes úttal 2.8-at enni.

  • shiNIN

    tag

    válasz doc #151 üzenetére

    Elolvastam, hasznosnak tűnik ;) Majd mi is megyünk arra, de lehet, hogy idén már nem, hiába van közel. De 69-es út és Bled az lesz. Szlovéniában vannak nagyon szép részek, az osztrák és magyar határ környékén is bájos hegyekvölgyek, pontosan nem tudom, hol voltunk akkor, s ott van ugye Bled és a Bohinji-tó, amiért fanatikusan odavagyok és évi többször el akarok menni oda, amíg csak tudok. Most ősszel motorral, télen pedig remélhetőleg autóval jutunk el oda, havasan is szép :) Ljubljana valóban elég snassz, voltam ott városnézni társasággal, oda nem vágyom vissza kicsit sem.

  • shiNIN

    tag

    válasz .mf #237 üzenetére

    Periférikus látás... Nem tudom, mások milyen gondolatokkal közlekednek gyalogosként, én körülnézek, ha az útra lépek, ha járda, ha nem. Tudom, hogy ez nem általános, de miért? Unják az életüket?

    No, átköltöztünk. "Kissé" fáradt vagyok, agyam kb. semmi, szokatlan, hogy egész nap talpon vagyok, könyvesládákat teszek arrébb s kitalálom, mit, merre, hogyan :D Takarítottunk a másik háznál, így egy kis 100km-es kör volt azért tegnap. Kéne több. Még a motor elkészülte előtt kinéztem a Szápár-Várpalota vonalat, rossz út erdőben, táj, nagy lejtő, nekem tetszik :)

    A lányok mostanság a szabadban éjszakáznak, a füvön. Jól néznek ki ott, főleg az enyém. A Face-Out Parking még gyakorolandó, igen sokáig tart, míg a bokrok és fák közt betolatok :D Később a derítő betonjára tervezünk beállni, de most szeretem nézni a motorokat teraszon ejtőzéskor.

  • shiNIN

    tag

    válasz doc #239 üzenetére

    Hoppá. Ilyen direkt lelépővel talán még nem találkoztam... De olyan simán volt, hogy viszonylag forgalmas úton, lakott területen, kanyar után bácsika körülnézés nélkül szép ráérősen bandukol át az úton, ha jól emlékszem, ferdén. Gondolom, ilyen akad a településeken, nekem egyszer is elég volt. De a legjobb a biciklis volt egy kis gyér forgalmú szerpentinen valahol a közelben. Közvetlenül egy éles kanyar után állt a sáv közepén vagy még beljebb.

  • shiNIN

    tag

    válasz ALI_G #386 üzenetére

    A CS-en is gyönge a felni a magyar utakhoz, nem volt nehéz szétverni. Azért van Teresán Kawasaki felni elől.

    Hogy hogy a fenébe lehet eltenni egy láncot, nemtom, de Alvarónak sikerült. Teresa most csak úgy szabadon áll a vizes füvön, a ponyvája sincs itt. Majd szerzünk nekik faházat :)

    Mostanság csak annyit motoroztam, hogy egyszer elmentünk boltba s egyszer az eonhoz, ez úgy 100 km (Fehérvár kétszer). Ezt a kis itteni szerpentint még gyakorolnom kell, fogom. Poénos itt lakni, ahol kanyarok is akadnak nyomban. A balinkai sincs messze :)
    Alvaro visszafelé ki tudja kapcsolni a motort 1.5 km-re, én annyira még nem vagyok képben (de nem is szoktam sűrűn olyasmit cselekedni), csak a háztól gurulok le. Felfelé szórakoztatóbb, szeretek földutakon menni, ha köves is. De legalább nem homokos.

  • shiNIN

    tag

    válasz alvaro #411 üzenetére

    Jó, hát olyan kicsi motornál nem is éri meg... :D Azt már elfelejtettem, mennyi is a kivonatás, de volt valami, hogy az azért nem oly szép és egyszerű, mint papíron...

    Az idei szezon pedig valamikor decemberben ér véget, mint mindig. Persze van, aki 20 fok alatt nem ül motorra, nyilván kihagyja a fél nyarat is, legalábbis sok reggelt, s talán tévképzetei miatt a tavaly novemberi 20 fokokat is... Én úgy 30 fölött szeretem hanyagolni a motorozást, de 35 körül mindenképp. Akkor pokoli. Meg 7 alatt se jó, mert lefagy a kezem. Az eső OK, ha gyorsan lemegy és kisüt a nap, enyhe jégesőbe se haltam bele egyszer se, az van és kész. Walpurgisnachtkor mondjuk tudtuk, hogy esni fog kb. végig, de az időhöz kötött, úgyhogy mentünk. Az új gumik sokkal jobban tapadtak, mint a régiek szárazon, ez a része nem volt gond, csak néha unalmas órákon át ázni. Úgyhogy azt elkerülöm, ha lehet.

    Ha kisüt a nap, elmegyek valamerre :) Ha pedig Alvaro ráér egy pár napra (ez az autósjogsi miatt annyira nem egyszerű), megyünk valami kisebb külföldi túrára most már tényleg...

  • shiNIN

    tag

    válasz Daywalker #414 üzenetére

    Akkor Neked megéri :K Kösz az infókat, még ha engem személy szerint nem is érint, nekem a negyedéves adó+biztosítás kevesebb 2500-nál :D De nem is akarok kihagyni annyit, még ha nem is megyek sokat télen. Egy-két szép nap azért akad, amikor napközben lehet motorozgatni egy picit. Alvaro azokon a napokon bemegy munkába 5-kor, de az már nem az élvezetmotorozás része... Innen érdekesebb lesz, lejtős köves földút meg szerpentin, éjszakai műszak után sötétben hazajönni is élmény, még köd és fagy se kell hozzá.
    Csak mert lesz autója, nem hiszem, hogy télen ne motorozna, ha épp "jobb" az idő.

  • shiNIN

    tag

    válasz doc #428 üzenetére

    Nekem mindig pöccre indult, ha eltaláltam a szivató épp jó állását (Cili besértődik, ha túl sokat kap, de nem indul, ha túl keveset s képes 20 fokban is fázni, ha olyanja van). De hétfőn valami nem volt OK. Nagyon erőtlen volt és egy újraindításkor egyszerűen többször lefulladt. Kellett egy kis szivató, pedig ő azt csak hidegben igényli pár percre. Tekintve, hogy a benzin képes ilyeneket csinálni, mi is arra gyanakszunk. Azért elég gáz, hogy ekkora különbség van köztük :(
    Most nem is tudom, hol fogok tankolni. Van a faluban egy benzinkút, most árulják 40 millióért, azt nem ismerem. Fehérváron ismerünk jót, s elég gyakran járunk arra, de azért fel kell deríteni a környéket. A bakonycsernyeiben dohányoznak, legalábbis ama egy alkalommal azt tették, amúgy a benzin és az ára rendben volt. A csákvári OK, ha épp arra járok. A pátkai s egy érdi már elásta magát indításproblémák miatt. Asszem az etyeki is OK, de az végképp messze van már (ahogy az érdi is, de a szervízekkor s néha máskor is járunk arra). A bodajki van nagyon közel, útban a balinkai kis szerpentin felé, azt majd teszteljük.

  • shiNIN

    tag

    válasz Daywalker #442 üzenetére

    Nem tudom, volt-e olyan hideg, hogy max szivatót kapott volna :D Többnyire egy pici kell neki, de nem mindegy, mekkora pici. Nem szokott menni elsőre, ez ilyen érzékeny dolog. De így is elég gyors, Teresa speciel sokkal nehezebben indul, melegben pl. nagyon nem akar. Ezt nem értem, miért van. Cili épp melegben indul elsőre, mert az oda passzoló nulla szivatót könnyű eltalálni :D

    Kinéztem holnap egy csöpp utat, a sokszor megjárt Bodajk-Szápár vonalról lefordulok Várpalota felé, ott még nem jártam saját motorral, pedig bájos erdő van arra, szar úttal :) Lassan kell menni, nem baj az. Aztán valszeg nem gurulok le Várpalotáig, csak megtekintem a kilátást a fennsíkról, majd visszafordulok és balra el, Bakonynána, Dudar, Szápár, majd szépen vissza, ahol jöttem. Csurgón veszek zöldségeket, ideje már. Így lehet kényelmesen és gyorsan elugrani a zöldségeshez, gyalog a 8 km tovább tartana, mint motorral a 77, azt hiszem.
    A jövő héten veszünk bicikliket.

  • shiNIN

    tag

    válasz shiNIN #445 üzenetére

    Nem, valszeg nem futok rövidebb időt motorral, de ha tudnék motorozni, akkor másképp lenne. Az útvonalon van egy csomó falu és keskeny/rossz minőségű út, hosszú egyenes szakasz pedig talán nem is. A lejtőkön pedig gurulok, mert az jó. Csetény kicsit javítja a helyzetet azzal, hogy hirtelen bukkan fel egy combos lejtővel, én pedig nem szeretek fékezni, úgyis szép egyenes s láthatja, akinek szeme van, hogy jövök, még ha nem is hall.
    De majd kiderül. Guglimap szerint 107 perc, mindig túlbecsüli az időt ilyen terepen. Alvaro tippje 90 perc, az enyém is olyasmi, de majd feljavítom :)

  • shiNIN

    tag

    válasz .mf #501 üzenetére

    Van, ahol év elején kell megmondani a szabadnapokat...
    Alvarónak adnak, ha elegen maradnak a műszakban, én pedig anno bármikor kitalálhattam szerintem, ha épp nem volt sürgős meló (szar ügy, ha te vagy az egyetlen programozó, aki a bannerdesigner is egyben).
    Én is túlóráztam már, de az azt jelentette, hogy 6-7-ig voltam bent, tovább nem, mert ember vagyok, akinek pihenés kell. Hétvégén elvből nem dolgoztam, csak ilyen félórás esett be párévente roppant sürgősen :)
    A végén a ritka sürgős prjecteket kivéve napi 1-2 órát kellett kb. dolgoznom, mégis felmondtam, mert nemcsak kevés, de könnyű is volt, majdhogynem egy betanított epszilon-félmajom is meg tudta volna csinálni... De a zsúfolt levegőtlen iroda és egyes designerek voltak a legdurvábbak. Tudjátok, amikor az, akinek a kezed alá kéne dolgoznia, szarik a munkára és a határidőre, de te tehetsz róla, hogy nem indul a site időben, mert te vagy a programozó. A designerek meg otthon ülnek, nem csinálnak semmit, ha mégis, abban sincs köszönet (az utolsó melónál ez volt) s ők kapják a pénz zömét. Volt persze másféle is, aki után csak 2 napot kellett dolgoznom a designon, amit sok magyarázó levél után küldött 2 hetes csúszással, de amúgy OK emberke volt és szépen dolgozott (kár, hogy lövése sem volt a Flashhez, amiben az oldal készült)... S a közvetlen főnököm is szuper volt, de az kevés. De legalább nem szervezték túl a dolgokat, az még a fejetlenségnél is rosszabb nekem.
    Viszont van egy csomó jó kis sztorim megrendelőkről, menedzserekről, s egy mély tanulság, hogy csak mert valaki "szakember", nem jelenti azt, hogy ért a munkájához vagy érdekli az. Hasznos tud lenni, ha nem hiszünk vakon senkinek, bár ez a hozzáállás korábban is jellemzett.

  • shiNIN

    tag

    válasz Boxer001 #751 üzenetére

    Nemcsak a terep, eleve elöl ülni is másabb érzés... :DDD Igazából hátul egyáltalán nem motorozol és különben is, szar, legalábbis én így élem meg. Bár engem nem vittek 100 fölött sose, max pár másodpercig :D Valszeg félnék, de az én vagyok.
    Nem mintha nekem bármi fogalmam lenne a motorozásról ugye. Ami különböző embereknek egészen mást tud jelenteni...

    Mostanság nem motoroztam, biciklit vettünk. Hegyes terepen egészen mást jelent biciklizni, de majd belejövök. Hiányzott közben a motor, a bicikli olyan kis idétlen. Még jó, hogy leér róla a lábam, de így is sokkal ijesztőbb volt, mint a motorom, amin ülve valahogy helyükön vannak a dolgok és van úttartása is... A motor megnyugtat, biztonságérzetet ad s ezen az összes esés sem volt képes változtatni. Ha még motorozni is tudnék, egészen szuper lenne...

  • shiNIN

    tag

    válasz Daywalker #756 üzenetére

    A normál motorozást én azért nem sorolom a drága hobbik közé... Ha az ember nem cserélgeti a motort, nem pályázik, ilyesmi. Persze ez relatív. Egy fotós fórumon írták, hogy nem, fotózni nem drága hobbi. Antik autókat gyűjteni, az a drága hobbi. S egy objektív is kerülhet annyiba, mint egy motor :D

    De el kell gondolkodni, hogy megéri-e, hogyne. Bár amikor az embernek még nincs motorja, akkor nem biztos, hogy tudja, milyen az. Nekem egyszerű volt, mindig is tetszettek a motorok, Alvaro pedig jogsit szerzett. Innentől egyértelmű volt a dolog s lazán vettem jóval a jogsi előtt motort, mert nem volt kérdés, hogy használni fogom-e. Alvarónak pedig munkába járáshoz kellett, minden élvezeti értéktől függetlenül, de mellékhatásként azért jelentkezett az is.

  • shiNIN

    tag

    válasz Daywalker #763 üzenetére

    Az autó olcsóbb, az tény. Van is majd' mindenkinek. Tudom én ezeket, valamint ugye motorra szinte minden drágább... A sportmotor pedig egy külön téma, ahhoz mondjuk nem értek, csak persze tudom, hogy ha valakinek muszáj egy bestiával menni, akkor az simán elnyalja a gumikat ésatöbbi, de hát ezt akarta, motorozni éppenséggel lehet máshogy is.

    Amúgy arra vettem, amire használom, a spórolás pedig a fasorban sincs, hedonista volnék vagy mi. Egyszerűen kicsi és keveset fogyasztó motorom van, amivel nem igazán lehet nem "spórolósan" menni, hacsak nem pörgetem szét az agyát nyélgázon, de azt nem szeretném tenni vele, több okból sem. Gyorsulni szeretek vele, de az jót tesz a fogyasztásnak, nem tehetek róla :D

  • shiNIN

    tag

    válasz Daywalker #766 üzenetére

    Hát amennyire használom, az évek mit se számítanak... Mindig közbejöttek dolgok, remélem, jövőre jobb év lesz.
    Ja, jó. Tényleg, lehet, hogy nem mindenki tudja alapból az ilyen költségeket, amik mellett egy olcsóbb használt motor ára igazán nem a fő tétel hosszabb távon... (Jó, pontosan én se tudom, de amikor 4 ezer alatt elmegy egy gumi, az azért valami, ha az ember nincs annyira eleresztve). Viszont most beszéltük Alvaróval, hogy egy kisendurót azért vehet a fertőzött páciens, mehet vele terepen is, városban is, éppenséggel a túrázást sem akadályozza semmi :D
    Aztán meglátja.

  • shiNIN

    tag

    válasz Daywalker #766 üzenetére

    Remélhetőleg egyik se lesz szopás, nem roncsot vesz, a fogyasztása valszeg az autónak lesz több, mert télen megy vele... Nem mintha számítana... Viszont a motor szórakoztatóbb így totál hozzá nem értőként tippelve (meg vagányabb -3 fokban :P). De majd meglátja, milyen.

  • shiNIN

    tag

    válasz Djuree #795 üzenetére

    Mi Szlovákiában gondolkoztunk, de attól a kis 38 km-es enyhén hegyi biciklizéstől meg az elmúlt időszaktól még mindig fáradt vagyok, rossz reakcióidővel, inkább majd máskor. De most már tényleg kéne, nagyon elhanyagolom a kicsikét... Még bele kéne jönni, aztán fejlődni s túrázni még kicsit novemberben.
    Közben még nyomunk egy műszakit is, 22-én lejár.

    Ami a félelmet illeti, én nem félek hátul, mármint Alvaro mögött... :DDD Akkor volt ijesztő, amikor még nem ültem elől motoron. Most csak unalmas és roppant idegesítő, hogy nem is látok elég jól előre, meg nincs nálam az irányítás, valamint az élmény és a kényelem is elmarad. Nem szeretek csomag lenni. Az azért izgalmas, amikor olyan különleges kanyar jön, ahol Alvaro erősebben dönt, mert én olyat igen ritkán csinálok még. Persze mi sose fogunk lapon fordulni, főleg én nem a cruiserrel, de sehol sem vagyok a korlátaihoz egy személlyel :(

  • shiNIN

    tag

    válasz Daywalker #948 üzenetére

    Sajna sok dolog ilyen, hogy kint sokkal olcsóbb... :(
    Cilivel egyszerű, mert a Hyosung alkatrészek olcsók - viszont rendelni kell s érkezik hónapokig. Ez van.
    Teresa többnyire utángyártott cuccokat kap (pl. BMW féktárcsa lett volna 60 ezer, 30 ezer az utángyártott. A lábtartó, tükör párezer, jóaz). Már írtam, az a jó, hogy a legfontosabb elemeket kivéve nem kell feltétlenül eredeti BMW alkatrész, felniből pedig eleve jobb kell, mert a BMW-é puha a magyar utakra. 1-2 dolgot rendelt ebayről jó áron (ha a postás kihozta volna, jó is lett volna, ugye... azóta nem ebayezünk), a többit elintézi a szerelőnk. Cilinek is ő rendelt mindenfélét. Elvileg most jön a plexim... Télen jól jönne. 80-90-nél ma is megpróbált lefújni a szél a motorról, de legalább meleg volt.

    Ma terepeztünk picit. Nem terveztük, de egy, a térképeken normál útnak jelölt útról kiderült, hogy földút, de nem akármilyen. Ilyen durván hupás, köves, homokos utat nem talál mindennap az ember. Ami a zártkertbe feljön a házig, az szuper, de az... Főleg a picit mélyebb homok nem jött be nekem :D
    A földutakat különben szeretem, főleg, ha nincsenek tele kővel.

  • shiNIN

    tag

    válasz Ferdzsoo #1011 üzenetére

    Az f650.comon van egy topic, azt firtatva, hogy ki milyen különleges dolgot szállított már motoron, ott volt, aki állítólag meztelen csajt vitt párszáz méteren, fene tudja már, milyen alkalomból, ott direkt felkéredzkedett a csaj :D Az életben annyi minden megeshet ;)

  • shiNIN

    tag

    Én kivárom a jót időt, hogy motorra üljek. Nyilván lesz még olyan, elvégre ősz van, nem tél... :U Kivéve ugye, ha rossz idő lesz a műszaki napján, mégse küldhetem el Alvarót Cilivel...

  • shiNIN

    tag

    válasz Boxer001 #1294 üzenetére

    Az óradíj is más a különböző helyeken... (Az alapösszegen felül pedig mindenféle érdekes dolog bejöhet, Alvaro tudna mesélni arról, mikre képes egy esés. Nekem olyan legalább nem volt, estem és a motorban is esett kár, de az enyém volt és leszartam az esztétikai hibákat.)

    [ Szerkesztve ]

  • shiNIN

    tag

    válasz Djuree #1354 üzenetére

    Ja, meg a miniszoknyák télen... Nem normálisak, csak azt nézik, hogy mennyire szexik per pillanat, kit érdekel, mi bajuk lesz később.

    Hideg van még a házban is (szigeteletlen b30-as nyaraló, no. jövő télre vagy tizedakkora lesz az U értéke a falnak, addig csak kibírjuk :)), motorozni eszembe se jut. Alvarónak már bőven kesztyűfűtést kellett használnia, nekem még igazi téli kesztyűm sincs, csak egy őszi, ami 10 fok alatt kezd meghalni. A héten azért igyekszem menni egy kicsit, főleg, ha melegebb lesz. Itt napok óta 12 fok a max, opcionálisan esővel és persze széllel :( Még biciklin is hideg van.

  • shiNIN

    tag

    válasz TayRol #1530 üzenetére

    Nahát, erről még nem is hallottam :) Az nem zavarja az embert? Lehet, hogy nem, a protektorok sem... De nekem ha lenne víztiszta plexim a sötét mellett (meséltem, a tatabányai motorosboltban nagyon megpróbáltak lebeszélni még a rendelésről is, nincs, nem nagyon lesz, kész. Lehet, jövőre körülnézünk külföldön vagy valami... Berágtam rájuk, amúgyis olyan kis bénák, még kártyaolvasójuk sincs), vinném a dobozt. Ha bármit kell vinnem, viszem a dobozt. Magamon nem szeretem a hátizsák gondolatát sem, pakolóhelyem nincs, hátsó ülésre pedig akkor pókozok, ha betelik a doboz (eddig nem történt meg, pedig egy dobozom van, az se óriási, 37 literes).
    A légellenállásnak már úgyis mindegy, ez cruiser... :U Most pláne nagyplexi nélkül...
    Így ősszel különösen kerülöm a sötétben motorozást, nem lesz olyan. Egyszer hazajöttem Fehérvárról sötét plexiben, de kis, szinte forgalomtalan út, nem volt vészes, de azért lassan mentem és néha felhajtottam, de az a plexitlenség szelében kivitte a szemem. Mindenesetre egy-egy rövidebb szakaszon fel lehet hajtani. De annyira problémás nekem s ezzel a motorral sötétben menni, hogy kerülöm, amennyire tudom. Nem egy nagy korlát, amíg nem akarok egy nap alatt messze eljutni Alvaróval vagy ilyesmi.

  • shiNIN

    tag

    válasz alvaro #1536 üzenetére

    Hozzáfűzöm, hogy Cili és Teresa szervízköltségeit nem igazán lehet összehasonlítani, mivel
    1. Cili még fiatal és semmi komoly nem romlott el benne. Teresa is jobban állna a lánckerék és láncszíj cseréje nélkül, s ezek elkopásához jópárszor tízezer km kellett. Teresa fiatal kora ki is maradt, mivel használtan lett véve (Cili is, de benne alig volt 6 ezer km, Teresában pedig harmincsok).
    2. Teresa első szervíze igen drága volt (188 ezer), ami annak "köszönhető", hogy az előző tulaj cseszett szervízeltetni a kicsikét... Ez igazából jóval több km szervízköltsége volt, mint amivel Alvaro számolt.
    3. Teresa első szervíze egy drágább mesternél történt, bár ez lehet, hogy elhanyagolható, tényleg durva lehet egy elhanyagolt motor...

    Szerintem hasonló lehet a szervízelésük, bár szerintem a BMW-é olcsóbb, mert 10 ezrenként kell, s a picit több olaj (jó, az tényleg elhanyagolható :D) és a ritkán beeső drágább, eredeti BMW alkatrészek (s már ezt is írtam, el kell felejteni a hivatalos importőrt, nagy ívben) nem képesek ezt kompenzálni.
    Megbízhatónak mindkét motor megbízható, amennyire mi tudjuk :) Teresa már bizonyított, Cili még fiatal, s nem hallottam még nagyon sokat futottról, elvégre ritkán mennek egy kis cruiserrel százezreket, nem azért, mert lejár, hanem mert pár év után nagyobb motort vesznek.

    A BMW 1200RT fenntartási költségeiről persze fogalmam sincs. Ez csak a szokásos "BMW? akkor kurva drága a szervízelése" vélemény elleni keresztesháborúm újabb kis felvonása :)

    [ Szerkesztve ]

  • shiNIN

    tag

    Mai "motorozásom" roppant tanulságos volt. Kb. 1200 méter, 2 és fél óra alatt, a fele pár perc alatt, motor nélkül, lefelé, a maradék pedig szintén motor nélkül, felfelé. Cili nem indult, a halk köhintésből eléggé látszott, hogy az indítómotor tuti nem fogja elindítani, s a bumpstarthoz igencsak fel kellett volna tolni, de akkor már inkább befejeztem a felfelé irányuló műveletet. Csak azért sikerült, mert segítettek a legmeredekebb részen, azt egyedül megcsinálni több erő kell, mint nekem volt (=rohadt kevés, még magamhoz képest is. jövőre jobb lesz, itt a boltba elmenni se 3 perc sima úton :) mindazonáltal délelőtt vagyok mélyponton, főleg, ha nem aludtam jól). A helyzetet árnyalta, hogy pár napja még járni is alig tudtam, a gerincem besértődött a biciklizés, homokban s emelkedőn motortolás (mert lefulladt és meguntam/féltem, hogy az akku lemerül, Cilinél nincs benne sok tartalék) s fahordás kombinációjába. Majd lebeszélem az ilyen baromságokról, megszoktam, hogy sosincs bajom. De most már jól voltam, különben is, csak nem hagyom ott Cilit az út szélét a bozótban. A meredekség egy dolog, de ez a fűcsomós, hepehupás, köves földút még laza emelkedőn is elég fárasztó tud lenni.
    Alvaro elment Fehérvárra, ahogy tervezte (én is vele mentem az első 600 méteren...), majd hoz akkutöltőt, mert most épp nincs nekünk. Máskor megpróbálom beindítani a kicsikét még az elején és/vagy bumpstartolok 35-nél.

    Pedig kellemes idő van.

  • shiNIN

    tag

    Nem volt meleg ma. Pedig megvártuk, hogy elmúljon a reggel. Visszafelé viszont szépen ránk sötétedett :) Közöltem Alvaróval, hogy akkor menjünk 50-nel Fehérvártól, úgyis szerpentin, s képes volt komolyan venni... Bár jobbára komolyan mondtam, de néhol azért mehettünk volna gyorsabban is :D A sötét plexit úgyis felhajtottam, szürreális volt lehajtva. Kiderült, hogy a ruházatom hőmérsékletileg gyenge pontja nem a kesztyűm, hanem a kabátom. A lyukak bámulatosak, főleg a múltkori eséskor szerzett nagyméretű a könyökömnél, bélés, pulóver és hosszú ujjú póló mellett is lazán lefagy a felkarom 10 fokban is. Most már muszáj lesz venni újat, bármennyire is próbáltam eddig halasztgatni.
    Érdekes nap volt, a már korábban is problémás láncvédő elem (gőzöm nincs, mi a rendes neve) teljesen leszakadt, s elhagytam a kijárós jobb visszapillantó tükrömet is. A hétfői műszaki vizsgára próbálok kölcsönkérni egyet :)
    A délelőttök már nem motorozós idők nekem. Ez van.
    Ja meg el is tévedtünk a lőtér környékén (át lehet vágni Várpalota felé... lehet, hogy rövidebb, de nem gyorsabb, az hétszentség), s kezdek arra gondolni, hogy Cilit nem nyomvályús zúzott köves földutakra találták ki. De a kicsit mély homokot sem szerette múltkor :DDD
    Talán ezek és a szél miatt evett még 3 liternél is többet, pedig sokszor mentem lassan. Már csak a szél miatt is. 100 közelébe már meg se próbálok menni. De csak megjön a plexi tavaszra...

  • shiNIN

    tag

    válasz alvaro #1759 üzenetére

    Helyesbítek: én nem fáztam. A lábujjaim a végére már majdnem, de ez apróság, a házban sokkal jobban tudok fázni. A bélelt és roppant lyukas kabát alá vettem 4 réteget, nyakamba sál, lábamra két zokni, az egyik bakancszokni, alánadrág... 25 km-t 50-60-as sebességgel kibírtam :D

    Csak enyhe kísérleteket folytattam, de szerintem ha sikerülne direkt (véletlenül kizárt) berakni a lábam utasként a lánchoz, hogy felszeletelje a sarkamat, akkor már megérdemelnék egy Darwin-díjat is. A műszakisok egybehangzóan állították, hogy ez valós veszély, de nem győztek meg. Ott a rugó, ennyi. A kipufogóban sokkal könnyebb lenne megégetnem magam, de valahogy az se szokott megtörténni.
    Úgyhogy motorozhatok, ujjé. Holnapra mondanak jó időt, de szelet is... Majd meglátjuk, még úgyis csak október van.
    Láncvédőt szerezni persze nem egyszerű, majd a harmincezres szervíz keretében tetetek rá valami jóféle fémből valót, ami nem törik le évente, a szerelőnknek van lakatos ismerőse.
    Ja meg tükör is kéne. Nem bánnám, ha fekete lenne, így is sok a króm Cilin.

    Megint megcsodáltuk a Honda szalonban az idei kiscbr-t a bejövős festésével, a kipufogója eddig nem tűnt fel, elég bénácska, de úgyse vesszük meg, mert van már motorunk és nem használnánk. De azért tetszetős s nem is túl magas... Tanktáska kínálatuk aprócska volt, majd másutt, máskor. Ruhanézésre pedig nem értünk rá.
    Téli kesztyűt meg se próbálok venni, sosem volt még olyan motoros kesztyűm, ami illett a kezemre és kényelmes volt, az ujjatlant kivéve, már igen szkeptikus vagyok. Nem muszáj nekem fagyban motoroznom.

  • shiNIN

    tag

    válasz ALI_G #1885 üzenetére

    Én estem csomószor, egyszer nagyobbat is, a sisak mindig szépen a helyén maradt, érezzem magam szerencsésnek? :D Mondjuk amúgyis annak érzem.
    Jövőre talán motorozni is fogok, ez az év, ugye... Bledbe majd elmegyünk autóval, úgyis akartam látni havasan, jól áll neki. Persze aprókat még nyomunk motorral, Révfülöpre se mentünk még el fákat fotózni, pedig tavaly novemberben elhatároztuk... Ha lenne egész nap jó idő s mennénk külföldre, az is Szlovákia lenne, itt van közel, más nem. No majd jövőre. Tervek, azok vannak, rengeteg :D Most látott Alvaro valami megkapó beszámolót egy erdélyi motoros túráról... Persze Szicília rendelkezik a legnagyobb prioritással és múmiákkal is.

  • shiNIN

    tag

    válasz Djuree #1986 üzenetére

    Hajajj... Azt mondod, Alvaro majd kezdjen jó előre keresgélni...? De még az is sokára lesz, ki tudja, mikor lesz rutinvizsgája, azt mondja, iszonyúan nehéz autót vezetni, több dologra kell figyelni, finom mozdulatok lábbal s egy csomó dolog ellenkezik a motoron rögzültekkel... A dimenziók is nehezítenek, ugye, nem érzi annyira, hogy hol a vége és ki se lát rendesen... Szegény :) De csak menni fog egyszer, annyi hülyének van autós jogsija, ő meg nem az.

  • shiNIN

    tag

    válasz boogie84 #2087 üzenetére

    Ahogy írták, 10 fokhoz nem nehéz öltözni. Én is az eső miatt nem ültem motorra, Alvaro pedig különleges élményeket szerzett az esős (szemüveg és sisak egyaránt párás, úgyhogy sokat nem látott), sötét szerpentinen s a meredek, sáros-faleveles földúton felfelé a házhoz. Még túl soká felröppenő béka és tökéletesen láthatatlan, sötétszürkéhez közel álló (ez nemtom hány szó) ruhában kivilágítatlan biciklit toló részeg is volt.
    Mindig megfogadja, hogy legközelebb a 81-en jön haza, nem a szerpentinen, de sose tartja be :D
    Na engem ez nem vonz.
    Holnap, ha jó idő lesz, majd motorra ülök, hogy elmenjünk paintballozni. Illetve mindenképpen motorra ülök, de a sajátomra szeretnék, elöl.

    Egy belevaló finn motorosnak ez még szuper motorozós idő lenne, s még enyhe mínuszokban sem kezdene el gondolkodni azon, hogy most már hamarosan leteszi a motort... Annak azért örülök, hogy nem ott lakom, de azért néha irigylem az olaszokat és a spanyolokat, pl... Tenger, hegy, jó idő... Amikor eszembe jut, hogy nem bírom a meleget, akkor pedig Franciaország kiegyenlítettebb tájaira gondolok. Eh, nekem semmi se jó, ami van :P

    De ez már rég offtopic, de nemtom hova tegyem a taget.

    Síelni pedig sose próbáltam, amúgy a szomszéd faluban, illetve már város, van sípálya, nemtom mekkora, óriási nem lehet :D Ez itt a Bakony széle, kis aranyos vidék.

  • shiNIN

    tag

    válasz doc #2111 üzenetére

    Pedig a bicikli az, aminek mindig szezonja van, már a komoly biciklisták körében... Meg más rétegek körében is :D Falvakban az öregek lazán felpattannak rá fagyban/hóban, én meg csak nézek...

  • shiNIN

    tag

    válasz Integra #2126 üzenetére

    De akkor ki se menj az utcára télen... Lazán elbiciklizni a boltig kb. az a sebesség, mint elkocogni... Ha gyorsabb, akkor meg legalább rövidebb ideig van a fagyban...

    [ Szerkesztve ]

  • shiNIN

    tag

    Tegnap remek motorozós idő volt, mondjuk csak paintballozni ugrottunk el Fehérvárra... Sötétben jöttünk haza, de nem fáztam, pedig nem öltöztem nagyon be s a fekete plexi is fel volt hajtva, mert azért van pár kanyar és elég nekem az országúti sötétség Cili gyengécske lámpájával, nem kell fokozni a szürrealizmust... :)

    De hogy a paintball milyen fájdalmas tud lenni... Pár éve már volt részem ilyesmiben, de az közel sem ütött ekkorát. Elég látványos és színes foltjaink vannak.

  • shiNIN

    tag

    válasz ALI_G #2180 üzenetére

    Én ezt még nem tudom, fene tudja, még nincs 5 éve sisakom, most nyűvöm a másodikat, mert az első nem volt jó. Ezzel estem a nagyot, többek között arcra, remélhetőleg nincs baja, a nyomok alapján egyenesen a plexi közepére estem.
    A csere egy dolog, de a "mennyit ér a fejed?" hülye kérdés, nem fogok milliókért venni sisakot, csak mert számomra nemhogy annyit, de annál is többet ér a fejem, de csak annyi pénzem van... Soktényezős dolog ez, az ár/érték arány is legörbül egy szint fölött, az tuti, ott a bizonytalanság, hogy egy drágább sisak valóban jobban véd-e, s nem utolsósorban az embernek másra is kell költeni, nem csak sisakra.

  • shiNIN

    tag

    válasz Daywalker #2347 üzenetére

    A reggelek durvák, de ahogy elnézem, most már a nappalok sem lesznek kellemesek. (Szerencsére Alvarónak inkább csak négylábú sötétben állatul közlekedők jutnak a hideg mellé :))
    De hogy az F650.hu-sok miért most szombatra szerveztek találkozót, azt nem tudom. Nekünk ugyan 15 km-re van a helyszínül szolgáló Csókakő (bár ahhoz kitérőre is szükség van, ekkora távra nem indítjuk be a motorokat, főleg hidegben nem), de aki Budapest nem innenső végéről jön pl... azt nem irigylem.

  • shiNIN

    tag

    válasz runner 125 #2365 üzenetére

    Ja, ott valszeg a robogót választanám én is. No meg ha pl. Várpalota-Tés között ingáznék. Apró táv, már nem éppen gyalogos, de biciklizzen fel azon a combos emelkedőn (lefelé 90-nel lehet gurulni rajta motorral 0 fogyasztással...s több km-es ez a szakasz) az, akinek hat anyja van :D Persze vannak elektromos rásegítéses biciklik (amik fogalmam sincs, mit csinálnának ott), de robogót valszeg olcsóbban lehet venni...

    Nekünk ez nem téma, a faluhoz jó a bicikli, egyébként pedig a normál motor, főváros kivételével városban teljesen jók és 3 liter alatt fogyasztanak, két emberrel és megpakolva is, legalábbis szép időben. Egy nem túl erős motornál a városi fogyasztás jobb, mint a 80-90-es országúti, feltéve, hogy legalább egy kezdő hypermiler vezeti.

  • shiNIN

    tag

    Gyönyörű idő volt ma :) Szerencsére nekünk elég volt 10 után indulnunk, úgyhogy nekivágtam a kemény 14.3 km-es útnak abban a kesztyűmben, ami nem téli és 7 fok alatt még rövidtávon se jó. Teljesen OK volt, igaz, Bodajkon is megálltunk egy boltnál :) A gs-esek nem fértek a bőrükbe és végülis máshol táboroztunk le, egy kis terepezéssel. Hazafelé is elmentünk terepezni, de mi hamar visszafordultunk, Teresa csúszott a leveleken, Cili inkább a hupákkal nem volt jóban, a leveleken nagyon óvatosan mentem. Simább lankás füves terepen ellenne, a kavics és a homok nem jó neki, meg a combos nyomvályúk és más hasonló igen határozott hupák.
    Jól éreztem magam, kivéve hazafelé, amikor nem láttam hátrafele, meg kell húzni a bal tükröt. A jobbat felesleges, az kiesett régebben, valahol kéne szerezni egy pár tükröt.
    Hmmm... Amit a baleseti szünet után összebénáztam, azután már ott tartottam, hogy majd tavasszal belejövök, most már úgyse megy, de most megint kedvem van motorozni :)

  • shiNIN

    tag

    Nálunk most az jött be a képbe, hogy egy errefelé lakó szerint nem lehet feljönni autóval, ha hó van (meredek földút). Olyannal semmiképpen nem, ami extra keveset fogyaszt. Pedig azzal is lehet hypermilerkedni, csak kisebbek lesznek a számok (az MPG), anyagilag nem számít, alig menne vele, de pont hóban tenné, ilyen időben, mint ma, még véletlenül sem, hisz motorral is lehet.
    Ennek még utána fogunk nézni. Láttam már autót hóban elakadni tök sima sík földön is, elég könnyen megteszik. Viszont az én tudásom az autókat tekintve a nullával lenne egyenlő, ha nem lenne 1-2 dolog, ami a motorra és az autóra egyaránt igaz.
    Laknak itt páran állandóan, majd megkérdezzük őket. Nem tudom, hova lehetne rakni szegény autót az út szélén, ha nem tudna feljönni...

  • shiNIN

    tag

    válasz TayRol #2537 üzenetére

    Itt konstans -4. Fehérvárott tegnap este olvadt, de ez a Bakony, ha a széle is, most épp ez van.
    Alvaro is elment motorral munkába, de realizálta, hogy a jég és a meredek út kombinációja nem nyerő. Szegény Teresa begyűjtött pár sérülést. Felépítéséből adódóan az idomzata sosem sérül egy kósza eséstől, de a kormánya azért el tud görbülni. Hülye ötlet volt elindulni, bár mivel hazajött tegnap este, sok más lehetősége nem volt, hogy beérjen.
    Eh. Gondolom, most napokig nem látom, nem lenne ésszerű hazajönnie, munkás hete van, a rutinvizsgáról nem is beszélve.
    Ez az idióta blokkolt időjárás pedig még eltart egy darabig...

  • shiNIN

    tag

    válasz .mf #2588 üzenetére

    Én se tom, nekem jár, az tuti :D
    Idén volt először, hogy nem vacakoltam a biztosítással, marad ott, ahol van, annyit nem lehet rajta javítani, hogy amiatt a kisujjamat is megmozdítsam (bár a poén kedvéért lehet, hogy azt megtenném). Aztán kaptam a K&H-tól egy levelet, 2500 valami forinttal. Már korkedvezményem is van.

  • shiNIN

    tag

    válasz Djuree #2592 üzenetére

    Alvaro ma vizsgázott, nem motorozott, de reggel hazajön, mert nem bírja tovább :D A jégpáncél eltűnt, a semmiből talán csak nem alakul ki hajnalra, most már nagyon fagypont közeli és nedvesség nincs is sok. Max. deres lesz szerintem.
    Itt semmiféle csapadék nem volt az utóbbi pár hétben. Napfény se, remélem, az holnap megérkezik, persze eső is kéne valamikor.

  • shiNIN

    tag

    válasz F1DO #2604 üzenetére

    Motornál persze bejönnek a magasabb fenntartási költségek, igencsak attól függ, hogy mennyit mennek vele, hogyan, hol s meg is kell venni... De remélhetőleg ez a többségnek eszébe jut. Nem tudhatom, az emberek annyi baromságot csinálnak ész nélkül.
    Persze vannak bizonytalansági tényezők s lesznek még sokkal magasabb benzinárak. Akkor majd elgondolkodunk, hogy vegyünk-e egy kis cbr-t arra a kis időre, ami még hátravan.

    Úgy néz ki, mégis lesz garázs a motoroknak :) A pincére kell egy rendes ajtót vágni, máshová, mint ahol a mostani alacsony kis lyuk van, beáldozni 1-2 tuját és máris be lehet tolni a kislányokat. Ez feldobott.

    Szép időnk van, Alvaro visszatért a motoros munkába járáshoz. Ha még a nap is sütne, az remek lenne, de csak ígérik. Az elmúlt két hétben 3 perc napot láttam, tegnap.

  • shiNIN

    tag

    válasz geree@bl #2734 üzenetére

    Vagy erőlteti és megy 40 órát akár. Gondolom, a motorozás is olyan, mint a rajzolás, nem kell hozzá tehetség, max. kicsit több gyakorlat kell és lesznek nagyon magas szintek, amiket sose fog elérni :D
    Mi se annyi órát nyomtunk semmiből, mint az előírt minimum...
    De amúgy nem kívánok állást foglalni a kérdésben, hogy mi lenne jó és szép és helyes a 125-ös kérdésben. Tudja a fene. Amiatt annyira nem aggódom, hogy tömegesen halnak majd meg csak emiatt, elvégre eddig is rengetegen ültek motorra akár jogsi nélkül...

    Ma kicsit kibuktam az időjárásra, az előrejelzést már meg se nézem, úgyse hiszem el még feltételesen se, itt keményen fagy a ködben nonstop, Alvaro még hazamotorozott (ha ezt a fagyban óvatoskodást annak nevezzük), de holnap busszal megy (3:40-kor kell kelnie, finoman szólva nem lelkes). Vasárnap lesz Mikulás motorozás Fehérvárott, de fogalmunk sem lehet, milyen idő lesz hozzá...

  • shiNIN

    tag

    válasz runner 125 #2738 üzenetére

    A parkolójegy és a kényelem ott van, de amúgy megbízható s jópár éven át sokat használt motor kell ahhoz, hogy esély legyen a spórolásra. 125-ösökkel persze könnyebb, mint egy nagymotorral, bár utóbbival sem lehetetlen. Viszont Alvaro autóval sem fogyasztana háromszor annyit, mert eleve nem zabálósat venne. Nem tudom, neki mi a zabálós, gondolom, szép időben dugótlan városban 4 liter fölötti az már az :)

  • shiNIN

    tag

    válasz runner 125 #2740 üzenetére

    Gondoltam, hogy a szervízköltség nem sok :) A vételár km-re vetítve már sokkal jelentősebb, de sok a bizonytalansági tényező, meddig húzza a motor, megy-e vele annyit az ember, s mennyiért vette, ugyebár... A ruha is ott van.

  • shiNIN

    tag

    válasz geree@bl #2750 üzenetére

    Én is számolgattam. 5 ezer km nem sok, ennél sokkal többet bele lehet nyomni akár csak 25 km-ről munkába járással... (5 hónap alatt megvan az 5 ezer, ha 20 munkanappal számolunk).

Új hozzászólás Aktív témák