-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
shiNIN
tag
válasz ujskodas #8526 üzenetére
Akkor nincs mit gondolkodni Én nem szeretem a motorféket, gurulni viszont igen, főleg rendes lejtőn, mert enyhén csak Alvaro tudja élvezni az erőteljes lassulást.
Az én motoromon számomra speciel minél halkabb, annál élvezetesebb akusztikailag, kivéve a rendes kigyorsítást... Persze ott sem valami vadállat, kicsi cruiser, de mégis De valószínűleg ott is az enyéb tényezők teszik széppé az életet, nem a hang.Rég nem motoroztam. A hétvégén megyünk strandolni, lesz egy kis bakonyi kanyargás.
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #8533 üzenetére
Miért használnánk a dolgokat úgy, ahogy kitalálták? Akkor nem lennének C64 demók vagy nagyfelbontású képek, ugyancsak C64-re... Régi flashben is poén volt 3dzni...
Ha lehet, s nekünk jó, akkor nyilván nem fogjuk megakadályozni magunkat benne. Azért vettünk motort, hogy élvezzük, nem azért, hogy aggályosan, mások véleménye szerint használjuk.A növények és állatok se arra lettek kitalálva, hogy megfőzzük őket... Az ember ilyen.
(szimpatikus is a nyersevés. de pl. szeretem a krumplit. a hedonisták nem szeretik a túl sok korlátot, azt hiszem.)Amúgy milyen szarakodás? Behúzom a kuplungot, kész.
Ti meg váltogattok összevissza, az sokkal macerásabb, persze az se nagyon.Az első forgalmi órámon nekem is beszólt az oktatóm a szabadon gurulás miatt, mindennemű rendes ok nélkül. Biztos az ő véleménye alapján fogom élni az életem.
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz Integra #8516 üzenetére
Ahogy olvasgattam az idevágó tapasztalatokat, nagyon kevés robogó megy el 1.5 literrel. A legtöbbnél már jónak tartják, ha kicsit többel megy, mint Teresa, aki mégiscsak nagymotor, ha kivételesen alacsony fogyasztású is (valami 3 liter a gyári adat 90-nél?).
Ha Alvaro minimalizálni akarná a benzinfogyasztását, venne egy CBR125-öt, az idei modell úgyis tetszik nekünk. Az elmegy 2 liter alatt és pont ideális bejárásra a kisebb úton, de a 81-esen is elvan, ha épp nincs erős szembeszél[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Mások is érdeklődtek már Szerintem is érdekes, s van egy halom technika, némelyik annyira ésszerű, hogy nem tudnám máshogy csinálni (gyorsítani, csak hogy fékezzek egy nagyot?! kanyargós úton előfordul, de két lámpa közt kiélni magunkat elég szánalmas), mások emberfüggően poénosak, s van, amit én nem használok, mert tönkrevágná az élvezetet. Rengeteg hypermiler van világszerte, akadnak érdeklődő emberek is, meg egy csomó okos, aki abból, hogy hhypermiler technikákat alkalmazunk, sík hülyének tart minket és mindenféle egyéb tévképzetekkel rendelkezik az első pillanattól fogva (veszélyesek vagyunk; spórolni akarunk; beáldozzuk a motorozás élményét). Rám az utóbbi kettő főleg nem áll, mert én nem közlekedem, hanem hobbiból motorozgatok.
A közlekedő hypermiler autósok kemény magja a durva. Ők aztán tényleg lassan mennek, néha az anyjuk is beszól, hogy kifizetem a benzint, fiacskám, csak menjél rendesen... S gyakran emlegetik a pénztárcájukat, könnyen lehet, hogy autónál többet számít, még amerikai benzinárakkal is. Érdekes lesz megnézni, egy autóval milyen a hypermiling, nyilván tökmás, már csak a nagyobb tömeghez társuló kisebb légellenállás miatt is. -
shiNIN
tag
Bükk... A 48 óráson voltam először azokon a szerpentineken, azóta visszavágyom Nekem az úthibák néha nem esnek le először, arról a környékről nekem a Kékestető környéki viharban leszakadt ágak a csuromvizes úton a ködben (gyönyörű volt hajnalban, eső után), valamint a Szentlélek-Mályinka szakasz maradt meg
De utána is voltak szép, ha nem is szerpentines részek, vissza kell majd mennünk.A tegnapi motorozásnak a vége volt kellemes, amikor már nem volt oly meleg. A Teveli-tó, ha a strand maga nem is bűvölt el, ideális célpont, kicsit sem unom magam oda és vissza, a táj szép, az út kanyarog. Az autósok pedig, hát igen. Visszafelé kijutott belőlük. Az előttünk faluban 40-nel tötymörgő (ez érzékenyen érinti a hypermilert, ha épp kikapcsolt motorral gurul) s az a típus is, aki elviseli, hogy faluban még 60-nal se megyek, de amint elérjük a táblát s én kezdek kigyorsítani harmadikban, akkor hirtelen jelzés nélkül elkezd előzni. Megelőzni nem tud, mert annyira nem penge a kocsi, de ott lohol mellettem, amíg észre nem veszem és le nem maradok (mert a huszonkevés Nm se képes csodákra és különben is előttem van Alvaro, no meg nem akarok 120 fölött menni). Alvarót már meg se tudta előzni, mert jöttek szembe. Nem tudom, miért gondolta, hogy falu után lassabban fogok menni, mint ő, vagy miért nem adott egy esélyt, vagy ha előzni akar, miért nem akkor, amikor megy is neki.
De volt dögös sportautó is, azokkal nincs bajom, bármikor, bárhol megjelennek és eltűnnek, bár ez türelmes volt, amíg 80-nal mentem faluban (kivételes eset, Csetény nem látszik elég hamar, mert/és erős lejtővel kezdődik).A motorom végsebessége valahol 130 után van, de kit érdekel, 120-ra még egész normálisan felgyorsul, de onnan már iszonyú lomha. Többel úgyse akarnék menni (csak mennék, ha lehetne, többé-kevésbé véletlenül és nem örülnék neki), s csak a legnagyobb szembeszél lassít le olyan szintre, ami már zavar. Nem érdekel, ki mit mond vagy gondol, a fő, hogy én elvagyok vele Egyébként van, aki ahol lehet, 140-nel közlekedik a sajátjával. Valamit állítottak rajta és ő se nehéz. Én nem szeretném szétpörgetni az enyémet, a 120-at is csak rövid távon használom, főleg előzéskor.
Versenyezni nem szoktam (max. falu után iramodok el, de sose elég hamar, mert kivárom a tábla közelségét, az autósok pedig gyakran nem. de ez nem az én problémám), azt pedig Alvaro mögött megtanulja az ember, hogy semmi nincs abban, hogy kamionok, buszok vagy robogók előznek minket. Bár én személy szerint preferálom a kamion otthagyását, viszont Alvaro átlagsebességével ez nem célravezető a gyorsabbak esetében. Nálam hangulatfüggő, hogy milyen gyorsan szeretek menni, sokat tud változni egyetlen út esetén is.
-
shiNIN
tag
1-2km az gyalogtáv, max. bicikli, még hegyekben is
Ja, ez biciklis tempó, s még rövid ideig is tart, voltaképpen az esélyeket egy picit variálja meg, én nem nézem le, aki ilyenkor engedményt tesz. Én is mentem motorosnadrág nélkül pár km-t a faluba (utasként egyébként), kabát, kesztyű és sisak persze volt rajtam, azokat elég könnyű felvenni. Ezt kivéve mindig mindenhová beöltöztem.
Biciklin ezzel szemben nem viselünk abszolút semmi védelmi felszerelést, én mondjuk ritkán is megyek 40 fölött (nem érzem magam biztonságban biciklin és fékezek, valamint hiányolom a motort), Alvarónak már összejött az 53. Éppcsak kezdődik a Bakony, de azért akad 1-2 lelkesebb hupa De elég kicsi is egy esés esélye, forgalom nem igazán van, állatok is inkább éjszaka. -
shiNIN
tag
Érdemes ezt a topikot olvasni. Lett új, pöpec kabátom
De hőségben motorozni nem nekem való, áttérek közlekedésre, elég lassúra ráadásul, béna vagyopk, bizonytalan és szenvedő. Legalábbis óriási a különbség a manapság normál motorozásomhoz képest.
Olvastam a vitát. Gyakorlatilag stifi véleményét osztom, de nem ússzátok meg ilyen röviden.
Hát nemtom, szerintem elég egyértelmű, hogy az emberek teljesen más kategóriába sorolják a robogókat, mint a normál motorokat, bármit is mondjon a jogszabály. Nem is csoda. Alapvető pontokon különbözni szokott a két kategória, bár persze vannak nem annyira tipikus robogók.
Szerintem van motor, robogó és népszokás (Simson ).
A motor egy érdekes, határon mozgó alcsoportja a trike, quad és egyéb nem 2 kerekű járgányok halmaza.
A Goldwing és társait sem mindig tekintem motornak, az igazából egy félbevágott autó, csak nincs teteje és szélességre nagyobb...Totál nem nézem le a robogókat, csak nem az én műfajom, a robogósokat pedig aztán végképp nem, intek is nekik, ha ők is (rengeteg simán kis városi közlekedő van, akik mit se tudnak eme szokásról, így nem kalimpálok nekik előre, ez van. ugyanez a helyzet a simsonos tatákkal).
Asszem az egyetlen csoport, akit lenézek, az az, melynek tagjai tréleren viszik a találkozóra a csillogó Harleyt, motorozni nem motoroznak vele.
Meg persze nem lelkesedem az ön- és közveszélyes idióták iránt, de az nem lenézés, hanem komolyabb dolog, amiben van harag és aggodalom is. -
shiNIN
tag
Ilyenekre nem emlékszem, amúgyis Alvaro kommunikálta le, valamiért ő volt lelkes s nagyon ráért a munkahelyén
Mindenesetre van és boldog vagyok vele Van benne hely pulóvernek is, szellőzők (az előzőben nem volt), kényelmes nyak (összehúzhatom, nem fojt meg, s így a sisakom bélését sem szedi szét módszeresen a tépőzár), szűkítő pánt meg minden
S az építési engedélyt is megkaptuk, hamarosan lesz motorgarázs.
Az élet néha kifejezetten szép tud lenni egyes pontjain. -
shiNIN
tag
Mi is kibírjuk a melegben motorozást, ha muszáj, igazából panelban rosszabb, mint motoron, full beöltözve, de élvezetmotorozásra nem megyek hőségben, mert csak pénzkidobás lenne. Hangulat, reflex, mindenféle mutatóm leesik... Olyan, mint a reggel. Nyilván akkor megyek el bakonyi kanyargásra, amikor jobb formában vagyok és kedvem van
Plusz melegben nem bírom ki lehajtott plexivel, igénylem a frissebb levegőt és szellőt. Nyitott plexivel tökjó, de ha elkapok egy bogarat, az nem.Az általunk használt nyomás motor- és gumifüggő. Mindig túlfújjuk, gumitől függ, hogy mennyire. Cili gumijait fél bárral, Teresáéit jelenleg csak 0.3/0.2-vel, mert a Heidenau nem tolerál többet. A metzeler Z6-tal 2.9/2.9 volt a nyomás 2.2/2.5 helyett.
-
shiNIN
tag
válasz runner 125 #8961 üzenetére
Kit érdekel, hogy Honda, nem látszik pakolhatónak És ronda is.
Most épp felmerült bennem, mi lenne, ha vennék egy Choinorit Persze a kis íves fajtát, ami kukacra emlékeztet, nem a legószerű SS verziót, az nem tetszik. Akkora poén kis cucc, de nem találtam a közelben eladót és az se kanárisárga volt, pedig az a legjobb belőle. Meg a fekete, de az kevésbé feltűnő és komolyabb kinézetű, ami baj . Azzal járnék boltba és kórusba, ha az idő túl meleg vagy esik Kapna koponyás matricákat és a normál zárt matt fekete sisakomban járnék, sötétített plexivel vagy nem. Győrig még elmennénk érte, aztán hazavonulnánk, én vele, Alvaro Teresával, természetesen tartva az én tempómat
Még csak a nézegetek és röhögök fázisban tartok, komolyság a fasorban se, bár valódi előnyei lennének s a traktornyomvályús kissé meredek földúton még a biciklinél is extrém sportabb lenne lejönni Cili pedig teljesen impresszív hasmagasságúnak tűnne mellette
De melegben is átugorhatnék a közeli falvakba egész gyorsan Van egy pöpec emelkedő az egyik irányba, amit én agyváltós 3 sebességes biciklivel még nem mertem megpróbálni, Alvaro visszafelé 53-mal jött múltkor az ő soksebességesével. Van egy kis lejtése neki. A 40-es végsebessége egészen megváltozna ott
S lehetne hypermilerkedni vele Bár lehet, hogy robogóval nem sokat lehet befolyásolni. Nem bajNem sokszor csevegek robogókról, ennyi offot szerintem elbírtok.
-
shiNIN
tag
Nekem a láncvédőm volt szarból, letört a műszaki előtt 1-2 nappal (meg a tükör is leugrott akkor, de az van a másik motoron is, át tudtuk rakni), ilyen kis gyönge vacak, engem sem szórakoztatott a dolog, szerelő mindig tud embert mindenre, amit ő nem tud megcsinálni, úgyhogy hajtogattak egyet fémből legközelebb, egypár hónap múlva. Nekem sincs türelmem ezekhez a feleslegesen gyönge kis szarokhoz, amik letörnek az első adandó alkalommal.
-
shiNIN
tag
válasz runner 125 #8977 üzenetére
Nekem egyszer lejtőn esett el, szélben, éjszaka. Ahol laktam, csak ott tudtam parkolni s az nem volt elég stabil. Most legalább síkon áll az udvaron, szélvédett helyen (kell is, erre elég nagy szél tud lenni), nem is dől el sosem
-
-
shiNIN
tag
válasz runner 125 #9029 üzenetére
Pontosan, simsonos taták nem integetnek. A városban merőben praktikus okokból közlekedő, motorozás iránt nem érdeklődő robogósok sem. Úgyhogy én se intek robogósoknak alapból. Ha viszont intenek, akkor visszaintek Csak mert valaki alatt robogó van, még lehet motoros, s az se baj, ha egy 50-es robesz az egyetlen járgánya. Én nem szeretem a robogókat, nem tartom őket motornak, de az integetés más
Alvaro gyakran int robogósoknak is előre, legalábbis régebben így volt.Szlovéniában se integettek valami gyakran, úgyhogy ott is leszoktam róla.
Egyébként lelkes gyalogosoknak is intek, tipikusan kiskölykök szoktak lenni, bár egyszer egy útszéli lány is intett Alvarónak, amikor ketten mentünk egy motoron keletre vagy vissza Nagyon aranyosan.
Motort pörgetni nem szoktam kiskölyköknek, visszainteni igen, ha nincs jobb dolga a kezemnek.[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz yodamastah #9041 üzenetére
Hát igen ez egy más világ... Sokszor felmerül bennem, hogy az adott kanyart vajon mennyivel tudja bevenni egy nem profi, de azért tapasztalt kanyarvadász... Ha én bizonytalanabb napjaimon nem merek belemenni 80-nal, az valszeg azt jelenti, hogy 200 fölött még laza egyeseknek, de ez csak tipp.
Éles kanyar pedig az, amit 20-szal veszek be.
{Egyszer meg kéne nézni, meddig dönthető Cili, még sosem ért le rajta semmi egyedül.}Én egy magamhoz képest bátrabban bevett kanyarban már nem szeretem elengedni a kormányt. Nyilván nem okozna semmit, de én ilyen. Egy csomó dolog csökkenti a biztonságérzetemet.
Nekem nem szoktak inteni kanyarban, max. aki eleve lassan megy, inkább villantanak. Szerencsére nem velem van bajuk, egyenesben már integetnek.
-
shiNIN
tag
Miért, a lábat nem viszi el a szél? (Mentem már eleget szembeszélben, így van fogalmam a szélről, csak mert az én menetszelem apró a kisebb sebesség miatt) Nem tudom, normális motoron milyen, az enyémen lábat levenni sokkal macerásabb, valamelyik kezem pedig úgyis ráér többnyire.
-
shiNIN
tag
Teresának gond van a kuplungjával, úgyhogy Alvaro ezen a héten Cilivel járt munkába. Ma van az utolsó nap. Sikerült egyedül leértetnie valamit Cilin.
Holnap úgyis megyünk szerelőhöz, a letört lábtartó egyértelmű, esésnél ez megvan, de a balesetem után kicserélt kipufogó szépségének már megint annyi.
Úgy terveztem, hogy nem esünk vele többet.
De legalább más baja nem lett.Pedig nekem is meg kell egyszer keresnem azt a pontot, amikor leér rajta valami, nem? S mi a franc lehetett az, hogy kisodródott miatta? Túl dinamikusan döntötte át a körforgóban? Persze ezt tőle kéne megkérdezni.
A kipufogó marad, majd ha garázsban lesz a kicsike és odakerül a prioritásban, kap új kipufogót és új tankot is. Nem a szépsége a lényeg, de azért az se lenne rossz, ha nem lenne agyonkarc. -
shiNIN
tag
-
shiNIN
tag
A mi esőruhánk igen olcsó volt és munkavédelmi boltból származik. Tökéletes. Mármint az eső ellen véd (sokszor használtuk), nyilván belefülled az ember melegben, ez sajna ilyen.
Egy belevaló felhőszakadást nem bírnak ki a motoros ruháink, még akkor sem, amikor éppen nincs rajtuk mindenféle lyuk.Más. Elvittük a motorokat a szerelőhöz, Teresa egy időre ott is marad. Ciliegia lábtartóját meghegesztették s hoztuk vissza. Akárcsak múltkor, most is 398-ért tankoltunk. A forró, szélcsendes időnek és a hegyi utaknak hála, éppen kibírta visszafelé az érdi Lukoilig, 501.6 km telt el az előző tankolás óta. Ilyen még nem volt, de fogyasztásban is enyhén ráver az előzőre, bár az már mérési hiba is lehet, nem tudom.
Nem volt valami élvezetes út, oda Teresa állapota miatt, vissza pedig a székesfehérvári célpont miatt a hetest használtuk. Nem áll olyan előkelő helyen az utált listámon, mint a négyes, de azért jobb szórakozást is el tudok képzelni, mint 40-nel menni a Velencei-tónál, bár később is voltak lassú gócok.
Fehérvárról haza jobbára én vezettem. Egyelőre igencsak zavaró ketten menni (ilyen melegben még egyedül sem az igazi), bár szerintem sosem fogom szeretni. Cili eleve visszafogott dinamikájának sem tesz jót a plusz súly, s instabillá válik, ahogy az utas teljesen elcseszi a megszokott alacsony súlypontot. Igen kis sebességnél problémáim vannak az egyenesen tartással, utána OK. Dönteni pedig úgysem lehet, mert azonnal leér valami, ha ketten vagyunk. Persze még így is jobb, mint utasnak lenni s majd belejövök, eddig valami 30 km-t vezettem utassal, rohadt óvatosan. -
shiNIN
tag
válasz Integra #9351 üzenetére
Nemcsak fogyasztás magyarázata van, szabadon gurulni jó Én szeretek.
80 meg 60? Ez rohadtul függ kismillió dologtól... Lehet, hogy 90-nél elkezdesz gurulni, s egy perc múlva, amikor befejezed, 90-nel fogsz menni, ahogy a két pillanat között mindig. Csináltam már olyat. Minek húzzam a gázt, ha semmi nem változik tőle, csak a fogyasztás? Felesleges. Nyilván ez extrább eset, bár én hajlamos vagyok jobbára belevalóbb lejtőn csinálni ezt (Nekem az az extra, ha leállítom a motort, s nem előz meg a mögöttem haladó sportautó a faluban, mert ahhoz azért gyorsan megyek, neki pedig azért még vannak gátlásai az enyhén kanyargós faluban. De ez nem teljesen direkt van, csak trükkösen indul a falu. Az az érzésem, a hardcore fogyasztásra optimalizálók egy csomót gyorshajtanak. Én nem vagyok hardcore, csak fékezni nem szeretek. Néha persze kell, ez evidens. Néha igen nagyot is. Ha az ember hypermiler, akkor eleve kevesebbre van szükség, mert jobban előre néz, mint az átlagvezető. Ez persze jót tesz a biztonságnak.
Bonyolult dolgok ezek, a vitába pedig nem kívánok beszállni, abból nekem semmi jó nem származik, amúgyis Alvaro keveredett bele, de ezeket meg akartam jegyezni. -
shiNIN
tag
válasz Integra #9358 üzenetére
Á, úgyse tudok ellenállni. Mi az, hogy nem gyorsul rendesen? Bár Alvaro tényleg szolidabban csinálja, mint én szeretem, bár ez rohadtul nem zavar senkit, a tipikusan lassan gyorsuló autósokat főleg nem. A dinamikus gyorsítás jót tesz a fogyasztásnak. Különben is poén, de ez inkább engem érdekel.
A hirtelen történéseknél egy jó hypermiler nem meglepődik, hanem, amennyiben nem az előző autó (akinek úgyse vagyunk a seggében teljesen, persze városban valamennyire muszáj, szerencsére ritkán járunk Budapesten) teszi, hanem valami korábbi előzménye van, akkor már előre számít rá s az utána jövőknek inkább kisimítja egy korábban indított lassítással a dolgot.
Feleslegesen nem akarunk fékezni, igen. Elég hülyeségnek tartanánk.Ja ez pedig egy szokásos téveszme. Rohadtul nem arra koncentrálunk, hogy most húzzuk a kuplungot. Ez gerincvelőből megy Könnyű megszokni. Szerintem amikor Alvaro nem tudta behúzni a kuplungot, kevésbé tudott figyelni a többi dologra (a hypermiler különösen figyel mindenre, hisz az erős, de figyelemmel elkerülhető/enyhíthető fékezés nem szerepel a számára okés lehetőségek között. megteszi, ha elnézte a dolgot, de nem örül neki semmiképp).
A kuplung olyan, mint a c64, ha képes valamire, akkor miért ne használjuk ki, ha az nekünk jó. Csak mert esetleg a tervezők nem gondoltak rá...
-
shiNIN
tag
Szar lenne robogóval az Alpok szerpentinjein. Biztos van, aki élvezi, persze.
S nem veszünk külön motort a különböző felhasználásokra. Amúgy egy jóféle 125-ös lenne legolcsóbb bejárni, de ne hidd, hogy azt nem vezetné fogyasztásra optimalizálva. Nem az számít, hogy a bejárós motorja 2 vagy 4 litert eszik, hanem hogy mennyire tudja optimalizálni a körülményekhez képest. Ez sport, NEM a pénzről szól, motornál elég röhejes is lenne, eltörpül a megspórolható pénz a többi költség mellett.[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz Integra #9367 üzenetére
Fenét. Rengetegen fékeznek azért, mert gyíkok, s nem képesek bevenni 60-nal azt a hű de laza kanyart, ami egy még szűkebb után van 200 méterrel, de neki MUSZÁJ volt nyélgázon gyorsítania köztük. Ezzel simán elcseszheti a mögötte haladó kanyarját, azért a pár másodperces gyorsításért, aminek a végére lehet, hogy már megközelítette a 100-at (számokban nem vagyok jó, most azokba ne kössetek bele). Vagy a lámpához csorgót dinamikusan megelőzni, hogy satuzhasson a pirosnál.
Rengeteg ésszerűtlen, idióta fékezés van, ami sokszor még felesleges előzgetésekkel is párosul. Az veszélyes tud lenni. -
shiNIN
tag
Inkább Alvaro tekinti sportnak, én élvezetre optimalizálok, kivéve, hogy apró a motorom, s nem akarom szétpörgetni. Az Alvaróval túrázásnak megvan a maga hatása, ő durvábban nyomja a dolgot, de a logikát én is megláttam benne már az elején. S az tetszett. A motorozás élvezete rengeteg elemből tevődhet össze, ki ilyen, ki olyan.
-
shiNIN
tag
Gondolom, motorfüggő is ez. Nekem nincs összehasonlítási alapom, csak a sajátomat vezettem eddig. De a kanyarban szabadon futásról hasonló a véleményem, mint a Tied. Gázzal sokkal biztosabb az egész (Alvarónak mindegy, nekem egyáltalán nem), így én legfeljebb csak tramparamp lassú kis üzemmódban gurulok szabadon kanyarban, de ahhoz is rendes lejtő kell, hisz lassulni nem akarok Csetényben a hosszú lejtő 80-on tart sebességben levő leállított motornál is, pedig az sokkal jobban lassul, mint a sima sebességben szabadon gurulás (üresben nem szoktam). Sík úton csak akkor használom, ha kifejezetten lassulásra van szükség vagy a jobb kezemet pihentetem, bár a sok kuplungnak köszönhetően ez utóbbi eddig egyszer fordult elő, a 48 óráson, ami előtti héten nyomtam egy bemelegítő osztrák túrát.
-
shiNIN
tag
A hypermiling nagyon gazdag téma, biztos most is előkerült valami új A hypermiler maga is fejlődik, más technikákat alkalmaz, máshogy... Legalábbis velem ez van.
Szeretném visszakapni a motoromat. Mostanság Alvaro jár vele be Fehérvárra autóvezetés órákra, minden nap. Teresa kuplungja nem lesz gond, max. a benzinszint-érzékelő húzódhat el, de anélkül meg lehet lenni, max. szép időben 500, máskor 450 km után tankol, ha kell, ha nem, túléli, hogy nem az utolsó pillanatban. Ha együtt túrázunk, akkor úgyis egyszerre szoktunk, Teresának sosem kell korábban, mint Cilinek.
Ezért is jó lesz az autó, Cili csak az enyém lesz. -
shiNIN
tag
Most összeírogattam, minden kis tanuló korombeli apróságot beleszámítva 13-szor esett Cili. Többnyire nem igazán volt sebessége és semmi baja nem lett. S amennyire emlékszem (1-2 eset homályos), mindig a jobb oldalára esett. Akár én estem vele, akár Alvaro, akár kanyarodtunk épp, akár nem. Arra nem emlékszem, hogy mikor álltában borult fel, akkor mi történt, azért oldalsztenderre letámasztva trükkös jobb oldalára esnie, de ki tudja.
A kipufogói jobb oldalon vannak s valszeg ott ér le könnyebben, de a legtöbb esésnek a leéréshez nem volt semmi köze. -
shiNIN
tag
No igen, kissé döcögősen indult a motorozni tanulás Az eséseim zöme egyébként nem megfelelő állapotban történt, erre már vigyázok, iszom, megállok, ha nem vagyok jól, az utakon pedig nem fogok szűken körözni sokáig, mint amikor tanultam A jogsim óta kétszer estem, ebből az egyik az első telem utáni elejtés, elfeledtem, hogy a kavicsokon (rendes aszfalt, de a szélén kavicsszórással) nem első fékkel kéne fékezni, a másik a nagy balesetem volt. Alvaro ugyanennyiszer dobta el ez idő alatt, pedig az én motorom, ő ritkán jár vele. Sehol nincs a saját motorján tapasztalt magabiztossága, ha az enyémen ül. Nem is szeretem kölcsönadni neki, ő sem rajong a dologért, de néha muszáj.
-
shiNIN
tag
Én biztonsági játékos vagyok, csak Choinorira nem öltöznék be Annyival se megy, mint a bicikli a környékbeli jobb lejtőkön Persze, lehet vele esni, de azért húzzunk már meg valami határt Nyáron veszélyesebb is lenne belesülni a ruhába a menetszél szinte teljes hiánya miatt
A tenyeremet egyébként soha semmi baj nem érte eséskor... Fene tudja, miért. Igaz, a nagy esésekkor nem voltam annyira magamnál, hogy lerakjam.
Úgyhogy (lehetett rajtam protektortalan bőrkesztyű, ujjatlan vagy legelső esetben egy sima kötött kesztyű) soha egy karcolás sem érte a kezem bőrét (csak a csontjaim törtek és repedtek néha, de azon valószínűleg a kesztyű sem tudott volna sokat segíteni).
Akkor ment le az egész tenyeremről a bőr, amikor gyalog estem el -
shiNIN
tag
Ah 20k... Nem kicsinyelem le persze, de eszembe jut Teresa benzinszintérzékelője.
Amivel gond volt, de mind kiderült, csak a kábellel. Ha az érzékelő lett volna a ludas, az biza úgy maradt volna. Nem szükséges a motor működéséhez és a zseniálisak a CS-re úgy oldották meg, hogy egybe van az AC pumpával s csak együtt lehet őket cserélni. 180 ezer forint Megjegyzendő, hogy a CS tesójánál, a GS-nél ezek szétszedhetők, az érzékelő külön is megkapható, nyilván töredék áron... -
shiNIN
tag
A Choinorival van bajod? De az egy fogalom
Egyébként Hyosung GV250, bordó-fekete metál, Ciliegia, röviden Cili.
BMW F650 CS, ezüst - Teresa
Nem várom el, hogy megjegyezd, vagy akár elolvasd rendesen, de leírtamMi mindig kompletten beöltözünk, de protektoros kesztyűje Alvarónak se volt soha. Nekem a 48 órás óta van. Az ujjak hiányának csak előnyét éreztem, de igen nagyon, kedveltem azt a kesztyűt. Abban estem a nagyot is, sőt jégesőben is abban mentem, mert az volt az egyetlen kényelmes kesztyűm. De amióta protektoros van, csak kánikulában veszem fel.
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Engem is, nagyon aranyosan néz ki, s én még tudnám is használni. Extrémsportolásként tepernék lefelé ezen a minimum szolid terepet jelentő földúton. Idén nagyon nyomvályús, s hozzá még meredek is, s van pár kavicsos szakasza.
A faluba bejárni pont jó lenne Kibírom biciklivel is, de melegben brutális és egy kis plusz gyorsaság amúgy sem árt.A hirdetések is humorosak néha, igen. Egyszer valaki elcserélte volna akár egy kis autóra
Van máshogy kinéző is belőle, az annyira nem jön be, csak ez a kukacba oltott pofázmányú Egyesek kosarat raknak az elejére, ami szerintem megbocsáthatatlan. Kosarat lehet rakni hátra is.[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Amennyibe kerül, egy próbát megérne
Én kicsit 20 fölött tudok menni bicajjal (síkon vagy igen enyhe emelkedőn), de ha kánikula van, akkor túlmelegszem és meg kell állnom többször S akkor félóráig tart, míg hazaérek.
Plusz ha kimelegedve érek be kóruspróbára, akkor végig nem kapok elég levegőt, ami az éneklésnek nem tesz jót. Gyalog 2 óra odavissza és szintén meleg. Motorral nem megyek 4-5 km távolságra. Jelenleg párszor haza tudott hozni Alvaro, mert épp arra járt, de már gondolkodtam azon, hogy motorral megyek, csak megyek egy nagyobb kört is hozzá.
Egyes emelkedőkön pedig nem is tudok felmenni a 3 sebességes bicajommal. Nem tudom, a Choinori mit csinálna Az nem baj, ha belassul, de max tolom pár méteren.
Szerintem nem lenne rossz. -
shiNIN
tag
Én sem. De a szolidabb részt biztos bírná. Én pedig a meredeket. Cilinél anno segítettek azon a részen, a többit megoldottam egyedül, ha több, mint 2 óra alatt is. Choinorival nem lenne gond. Ha zavarná egy fűcsomó, akár meg is emelhetném
De van alternatív útvonal (kavicsos és kavicsos széteső aszfalt), úgyhogy ha nagyon nem bírná, akkor sem kéne túl sokat tolni. -
shiNIN
tag
Nem akarok Babettát. Nem tetszik.
Choinorival direkt kihívás az emelkedő, az benne a szép
Szerencsére nincs sok erős emelkedő... Bár a boltból haza lenne egy mindenképp, de ott is van alternatíva, de a Choinorit ott is hagyhatom kicsit arrébb, hogy gyalog intézzem a kis távolságon eloszló nagyobbacska szintkülönbséget.
Jó lenne az. -
shiNIN
tag
válasz runner 125 #9596 üzenetére
Huhh, még egész megúsztad. Amikor én estem, szerencsére sosem volt a képben más jármű... Ennek tudtam örülni.
De mit néztél a műszerfalon olyan hosszan, hogy közben megváltoztak előtted a dolgok? Én csak rá szoktam pillantani, főleg, ha nincs elég nagy követési távolság a forgalom miatt... Nekem speciel a fejemet sem kell elmozdítani hozzá, azt a tükrökhöz kell, legközelebb rövidebb szárút veszek.A beöltözés fontos, én mindig be voltam, Alvaro tudta összehasonlítani a mostani és a legelső esését, igen hasonlóak voltak, most volt rajta rendes ruha s két karc érte, akkor bőrkabát és farmer volt rajta és eltört a kulcscsontja. Persze két esés sosem teljesen egyforma...
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz runner 125 #10281 üzenetére
Ja, az akkora baromság... Néha eszembe jut, hogy ha pár centivel több lennék, most korlátlanom lenne, de hát nem tudom bánni, hogy könnyű és alacsony motorral tanultam, vizsgáztam, motorozom... Pedig azért látszik szegénykén, hogy nagyon ki fogom nőni, ha megyek is motorozni s nem a pénzt rakjuk élére a házhoz, s így is kétesélyes a dolog. Lehet, hogy nyaralni is csak közelre megyünk, illetve voltaképpen kempingezhetnénk is, ha lenne sátrunk, a motorra csak rákötjük valahogy Maga pár nap motorozás az annyira azért nem húzós, napi egy tank benzinnél többet (14 és 15l, úgy 500 km körül, ha szép idő van, hegyekben) nem tudunk elhasználni, ha megállunk fotózgatni, nekem a szervíz sincs közel s az se lesz vészes remélhetőleg, a gumik is sokáig ellesznek még.
Ja igen, ezért sem gond Cili esetleges kinövése, egypár évig bármennyi pénzt lazán bekajál a ház, motort biztos nem fogok venni. Csak Choinorit, nem tudok szabadulni a gondolattól Most van a közelben egy eladó, pöpec dobozzal, de miért világoskék? Ritka béna szín még egy ilyen apróságon is.
Ma nézegettem célpontokat, szállásokat, van egy egész aranyos a Glossglocknernél pl... Még mi is odaérnénk egy nap alatt... Na, az lehet, hogy nem idén lesz. A Fackersee mellett Alvaro ismerősének az ismerőse ad ki házat olcsón... De az alá is tudunk menni éppen, a Mátrában sem voltunk még eleget. Ez majd kialakul, a jövő héten körök a házátépítés körül, majd hétvégén F650 találkozó, ivászat és motorszétszedés, poénnak jó lesz az is[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Én 11 éve nem lakom olyan helyen, ahol van TV, de már korábban abbahagytam a nézését. Amikor egyre szarabb műsorok jöttek meg idióta reklámok.
ON: Újra rájöttem, hogy a Tátra baromira közel van, a szállás olcsó és még sosem jártunk arra... Úgyhogy megvan az idei nyaralási célpont.
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz vendingo #10344 üzenetére
Mi hétfőn próbálunk sátrat szerezni, mert a kinézett Tátra környéki szálláson már nincs hely, kicsit későn kaptunk észbe. Viszont kemping az van Nem tudom, mekkora a sátor, de nyilván felpókozunk mindent, ott vannak a hátsó ülések is. A tanktáskát is megpróbálom odapókozni, mert a mágnesek csak nehezítik, de már 110-nél simán lejön. Kell a hely, mert nem ártana bakancsot vinni.
De rég motoroztam nagyobbat... -
shiNIN
tag
válasz yodamastah #10906 üzenetére
Kinek mi fontos. Vasalót itthon se használok, hajszárítót se, így ilyeneket nem viszek útra sem most a Tátrába ugrottunk el, körbemotoroztuk a Magas-Tátrát, nagyon közel van, 2 tank benzin (Zakopanéban tankoltunk, ott elég jó árú a benzin) s még 1000 km sem volt. 2 éjszakára nem volt nagy ügy pakolni, volt 2 doboz és 2 kis tanktáska (bár az egyik igazából nem az volt, de a CS-en minden kisebb táska tanktáska), plusz felpókozva a sátor, dobozokban a hálózsákok. Nekem még túrabakancs is fért, Alvarónak pedig a komplett fényképezőkészlete a 300-as telével. Az esőruha maradt le, de az nem kellett.
Visszafelé még két plüssbirkát is hoztunk, Zakopane, illetve... fogalmam sincs, mi felirattal, ilyen cseszlovák név. -
shiNIN
tag
Műszaki? Nálunk, pontosabban Alvaro motorjánál nagyon aktuális a dolog. Teresa konstans hullámosféktárcsaságban szenved, használni lehet, csak kis sebességnél fékezésnél érződik, de akkor is fog, műszakin esélytelen, szerelők nem értik. Izgalmas szitu volt, mert a szerelő elment Erdélybe két hétre új hátsót elnyalatni 3.5 ezer km alatt olykor ilyen meredek köves utakon, s csak ma értük el, a műszaki pedig ma jár le. Mindenesetre most nála van Teresa, a műszakin majd átrugdossa, most ott tartunk, hogy kéne egy műszakira rendszeresített pöpec tárcsa a jelenlegi mellett.
Szerencsére ilyen bajaim nincsenek, Cili jól bírja a gyűrődést (az normális egy cruisertől, hogy zörög, rázkódik, de alapvetően fel se veszi a kátyúkat, gödröket, Mályinka-Szentléleket? csúszni hajlamos homokon és nyomvályús murván, de egyébként elvan s én is. Alvaro ilyen gyomorkiugrásokat emleget, én pedig nem értem s szeretnék áttereperni minden vasúti átjárón és építés alatt álló úton sokkal gyorsabban, mint ő), csak eldobni nem kéne többször. Magam miatt már nem aggódom, persze megtörténhet, de Alvaro nem jó e téren. Azért odaadtam neki munkába járni (éjszakásban semmiképp nem játszik a bicikli), de vigyáznia kell rá nagyon. -
shiNIN
tag
válasz zenwalk #10962 üzenetére
Ezt én se igazán értettem, mindenesetre a 25kW-os a jelenlegi korlátozott A határa, az A2-nek pedig 35kW, ha jól tudom. Bírnám, ha A2-vé változna az Akorl jogsim, a hegyekben és kanyargós úton előzéskor azért néha jól jönne egy erősebb motor (bár én vagyok a gyengébb láncszem, nem a motor. mindazonáltal jól jönne) S a fene akar lenyomni egy komplett A-t, mikor pont olyat csináltam, csak valamivel kisebb motorral. Bár nem bántam meg és a motorom csak 20kW és tuningolható... De most épp fordított irányba megyek, áttételt hosszabbíttatok, ami kicsit gyengíti a motort, megjött a fogaskerék
Fene tudja, miért vagyok ma ilyen lelkes. Hagylak benneteket békén most már.
-
shiNIN
tag
válasz Topiccsendőr #11002 üzenetére
Tutis meg azt írta, hogy csak az előtte levőre reagál.
Én speciel nem szeretek fékezni, no meg biztonságosabb is jó előre nézni, úgyhogy én szeretek átlátni az autókon. Egy teherautó vagy kamion mögött brutálisan leszűkül az információ, le is szoktam maradni, hogy többet lássak és simábban le tudjam reagálni a dolgokat. Néha így is fékezni kell, az élet már csak ilyen. No meg az autósok, akik felgyorsítanak, majd erőset fékeznek, hogy gyökketővel bekanyarodjanak jobbra.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest