-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fandango
veterán
-
.DLL
veterán
k1csi, azt hittem ezt olvastad: [Link]
Kipróbálták állványról, egy videóból kimentett képkocka kicsivel kisebb látószögű, mint egy változatlan beállításokkal készült fotó. Így ha a fotó faltól-falig kihasználja a szenzort, akkor a videó nem, és Philip Bloom is beszámolt róla, hogy nem olyan éles, mint várta, igazából nem jobb a Mark II-nél. Csak az All-I miatt jobban utómunkázható, beleértve az élesítést is, mert a minden frame megvan elmentve, nem kiszámolgaás után kell maszatolni rajtuk. Ezért lehet csak élesebb a Mark III videója, de csak utómunka után.
Persze lehet hogy lemaradtam valamiről, és kiadtak egy firmware frissítést, amivel kihasználja a szenzor teljes felületét videónál, mert tényleg csak szoftveres kérdés az egész, a hardveres lehetősége adott, ez tény.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Szerintem ha pont megegyezne a fullHD háromszorosával a kiolvasási méret, akkor az pont erősítené a moirè-t, és a recés éleket, mert nagyon pontos lenne, tehát lehet, hogy épp emiatt a kis crop miatt csökkent le a moirè, meg valószínűleg az AA szűrő is erősebb picit. Ha belegondolunk úgy nem nehéz moirè-t csökkenteni ha eleve ellágyítjuk a képet. Szerencsére utómunkában jól élesíthetők a részletek az All-I-nek köszönhetően.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Azt hittem eddig is, hogy értem, a cikkekből, innen-onnan elkapott félinformációkból.
Oké, a moirét a sorkihagyás okozza. A pixel összevonást eddig is értettem, de ezt akkor továbbra sem értem:
"A bejelentéskor nagyon örültem, hogy a szenzor felbontását úgy alakították ki, hogy a FullHD videó 1920 pixel szélességének pontosan 3×-osa a szenzor horizontális felbontása. Ez szebb, élesebb videókat eredményez…ne. Sajnos csak eredményezne, mivel a videófelvétel nem a szenzor teljes szélességével dolgozik, egy aprócska képkivágást eszközöl a gép. Ez azonban elég is ahhoz, hogy a vízszintes felbontás 1920 egész számú többszörösének előnye egycsapásra elvesszen."
Ez alapján a következőket gondolom:
1.) vagy nem végez pixel binninget az 5D III
2.) vagy a pixel binninghez nem az 1920 egész számú többszörösét használja fel, tehát hol 3x3, hol 2x2 vagy 2x3-as blokkokat von össze.(P.H.)
-
Winne
nagyúr
Köszönöm, ez mindkettőtöktől több, mint kimerítő válasz volt nekem.
Természetesen nem a fél milliós kategória lesz az enyém, nem ebből élek, csak gondolkozom ehy kompaktot leváltani egy tükrösre a képminőség miatt. Ahol én használni fogom a gépet, oda sanszos, hogy bőven elég lesz egy 18-55-ös objektív is, max ha valami jó árban találok egy "messzebb látó" objektívet, akkor ez bővülhet. Apropó hogy álltok az "utángyártott" obikkal? Valami Sigmát láttam valahol egész jó árban, ha jól emlékszem a nevére, de valami olyasmi rémlik, hogy műanyag és nem üveg, ezért sokan nem hisznek az időtállásában.
A vakut lehet állítani fel/le, de lehet igazad van és inkább el kellene adnom azt is és akkor szélesebb körben nézelődhetnék. A Nikonokat most nagyon sokan "promózzák", na de lehet, hogy ez csak a közelmúltban sok "médiában" megjelenő reklámnak köszönhető...
@(#15483) *Ropi*: "Kategóriák közötti különbségekre gondolsz?"
Igen, tulajdonképpen olyan dolgokra gondolok egy helyen összegyűjtve, hogy a kisebb számú típus miben jobb, mint a nagyobb, vagy hát melyik mit tud. Egy példa: az egyik mondjuk 720p felbontású videót tud, a másik már tudja a fullhd felbontásút is, az egyikben ilyen képstabilizátor van, a másikban meg amolyan. Ilyesmire gondolok.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
*Ropi*
félisten
Jogos, az tényleg az 500D.
"A 650D is kilóg némileg a sorból, mert bár képminőségben nem fejlesztették, ez a Canon első szenzora ahol a képalkotó szenzorba is tettek fázis AF pontokat."
Kizárólag a "megagixer-szám" és a pixelsűrűség / pixelméret miatt írtam.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
kiskornel
addikt
-
cOxeR
Ármester
Szerintem meg a feldolgozás a titka minden végeredménynek...
Lehet bárkinek bármilyen felszerelése... ha nem tud mit kezdeni a nyers képekkel...
Aki tud mit kezdeni a képekkel, az meg tudja mi az a minimális felszerelés, ami kell ahhoz, hogy a nyers képeket kellő szintre tudja hozni. -
kiskornel
addikt
Nem manuális. AF obi. Utána néztem, bár kell valami átalakító, hogy az újabb gépeken is legyen AF... Tudod a Nikon híres arról, hogy megőrizte kompatibilitását a régi objektíveivel
De a második linkben már nem 1988-as obik vannak... azok valamivel frissebb kiadásúak. Canon 500 / F4-ast múltkor láttam, 1 milla használtan.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
fattyu
veterán
és a gh3 melyik árkategóriában is versenyez? ott azért már igen nagy világos kereső van ám a canon tükrösökön is.
pl5 semmivel nem versenyez. nincs kereső.
rx1 is mibe kerül? se kereső se semmi.
ezzel az erővel mondhattál volna lejka m10et is.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
-
*Ropi*
félisten
"...Szerintem csak a *Ropi* szelektíven olvas. Volt ott pl. Nikon D7100 is legjobb igényes amatőr dSLR fényképezőgép kategóriában..."
Nem olvasok szelektíven: azért írtam, hogy nyerjenek csak amatőr kategóriában.
Bár így elgondolkozva valami kavarodás lehet, mert ha nálunk a legjobb igényes amatőr tükörreflexes fényképezőgép a 6D, akkor hogy lehet az a D7100 is?
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Ed Parker
nagyúr
Vagy csak igényesebb a hobbijára es az élményeit jobb minőségben szeretné megőrizni.
Na most ha valaki többet áldoz valamire,az nem biztos hogy rossz.
Autóban sem csak az olcsó fogy,pedig ott sem mindenki pro
Ahogy valakinek jó a 15"-os kerék,van akinek meg a 19"-es jó.
Sztem két objektívvel simán lehet mászkálni,ráadásul nekem a 70-200 F4IS van,ami ultra könnyű.
Ez még mindig hasznosabb es jobb hobbi,mint elfüstölni vagy elinni az árát -
Greg1234
csendes tag
Szia!
Szó sem volt adaptálásról, csak a kollega kérdezte, hogy milyen optikáim vannak Természetesen Canonra Canon bajonettes optikákat használnék.
Ha esküvőfotózással foglalkozol (vagy tervezed) saját magadnak el kellene tudni dönteni neked mi fontos.
Nikon rendszerem van, Canont csak elvétve használtam, talán nem szégyen kérdezni, gondolom a profiknak sem minden evidens (mármint nem magamra gondoltam).
Ma a legtöbb esküvőfotósnak csak a váza többet ér mint amit a teljes felszerelésre szánsz.
Az általad említett fórumozóknak sem volt mindig 5dmk3-ja, gondolom Végigcsináltam már én is néhány fotózást a Nikonos cuccokkal is (meg kölcsönbe még volt egy D7000, meg 1-2 optika), pár esküvőt is, de most mindenképpen fog kelleni még egy váz, és ezért gondolkoztam el a dolgon. A pozícionálás szót biztosan ismered, én egy hobbista vagyok, aki igyekszik igényes fotókat kihozni annyiból, amennyije van, aztán majd ki tudja mit hoz a jövő.
"sejtésem szerint ma magasabban vannak az igények mint akkor amikor ezeket a cuccokat kihozták"
Igény szerintem a jó fotókra van, az pedig nem csak ezen múlik. Az általam felsorolt négy optikával milyen feladat az, amit ne lehetne elvégezni?
"Az 5D-nek nagyobb a háttérmosása, de ennyi."
Köszönöm, ez érdekelt, ezért is írtam Ha csak ennyiben jobb, akkor persze nem éri meg a váltást.
[ Szerkesztve ]
-
Fandango
veterán
-
Dr V
őstag
Köszi, ehhez már volt szerencsém, reméltem, hogy megjelent vmi igazi teszt is...
Viszont valamit nem értek: ismerem a fókuszát, értem, h hogy működik, de az a netes források után nem tiszta, h a a követő fókusz videónál minden objektívvel működik vagy stm kell hozzá? A demó videóban nem csak stmmel fókuszált szépen... Azért érdekel leginkább, h ha le fogom cserélni a 40d-t akkor a 17-55 szeretném megtartani... -
Tin
veterán
igaz, hogy ezek a képek még nem mérvadóak, mert egyrészt jpeg, másrészt elvileg nem a végleges géppel készültek.
ami látszik szerintem, hogy jobb a JPEG motor, de RAW nélkül erről nehéz nyilatkozni, lehet, hogy a RAW is jobb. a +2MP ellenére a kép nem rosszabb semmivel. a kép szélén a részletesség problémákat szerintem is inkább az obi okozza.
érdemes megnézni összehasonlítás nélkül a stúdió tesztképeket is, szépen végigmenve az egyes ISO értékeken (itt megvan mind, három különböző képpel).
nekem így szemre úgy tűnik, hogy 1-el feljebbi ISO is viselhető még, tehát a szemüveges plüssbabán is teljesen jól megvannak a részletek még 6400-as ISO mellett is.
egyébként a másik kérdés, hogy ez a dual pixeles szenzor a melegedést mennyi zajjal fogja kezelni.
szerintem amúgy az új szenzor semmiképp sem rosszabb az előzőnél a 2x annyi pixel ellenére, így a jpeg alapján még azt mondanám, hogy végre jobb, ami a 7D óta nem fordult elő. az viszont tény, hogy nem sokkal jobb, tehát a gyakorlatban valószínűleg ugyanazt fogja hozni, mint az elődök. szerintem.
-
Tin
veterán
nem ismerjük az "összevont" képalkotás módszerét, szerintem izgalmas, hogy később azzal majd tudnak még játszani firmware-ből, mert van lehetőség az értelmezésre a szomszédos pixeleket nézve is. ettől még ugyanúgy 40MP-es az érzékelő fizikailag, összevonással vagy anélkül. de király lenne egy ML verzió, ami tudna 40MP outputot, kváncsi lennék, mi jön ki belőle
a videós átlagolást tekintve ugye ott az 5D3, ahol pont 3x3 pixel tesz ki 1 pixelt a full hd felbontáson, itt viszont csak 2.85, ami nehezíteni a számításokat. szóval szerintem sima line skipping megoldás van, főleg, hogy tudja a 3-10x movie digital zoom-ot is a készülék, tehát kétlem az átlagolást.
azonban, ez a videó meg egész jól mutatja, hogy mennyire moire-s a kép videónál.
.DLL: így van, ha a dynamic range javult volna, akkor nem reklámoznák a HDR módot
-
copass
veterán
-
Morgal
tag
Jó gondolatok, annyit még hozzátennék hogy még ott van a fixek lehetősége is, főleg ha tudja pontosan mire fogja használni. Én pl épp a nehéz cucc cipelése miatt cseréltem le a zoomokat fixekre. Nekem túrázás közben egy 17-40 f4+70-200 f4 is nehéz volt a többi kiegészítővel, másrészt sosem tudtam kihasználni a 200-as végét - így lett 20 f2.8 - 35 f2 - 50 f1.4.
-
nagyúr
Köszönöm!
"normális követő AF videóban 70D alatt nincs"
Tehát a 70D-től fölfelé gondolkozhatok csak? Az már 350 körül van árban, annyiért egy (számomra) nagyon jó videókamerát kapok..... Hmmm..... Hát nem tudom. Lehet, hogy el kell felejtsem a projectet? A 350D-vel fotó-szinten semmi bajom, tehát azt önmagában nem cserélném, csak a videó miatt jár az agyam, hogy összekombinálom a két funkciót.
A 70D-ben lévő video-AF bármilyen objektívval működik? Az alap 18-55-össel is? Meg van egy fix 50-es 1.4 us-es objektívem, azzal is menne?
A 700D leírásában szerepel ilyen a HD videónál, hogy "hibrid AF technológia". Ez mit jelent?
Ja, és még valami! Videónál van LCD-s élőkép a 70D-ben? És fotónál?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"Nem tudom kezded-e már érezni, hogy ez nem eseményvideózásra lett kitalálva még kiegészítőkkel sem"
Persze, már az első válaszaitokból is kiéreztem, valószínűleg lukra futottam a funkció-összevonó tervemmel.
Ja, egyébként mindkét obi-m szerepel a linkelt kompatibilitási listában, köszönöm! Még a legalapabb alapobjektív is benne van, az EF-S 18–55mm f/3.5–5.6 II. Persze ez most nem vigasztal, sajnos sok videós negatívumot említesz, amik felülírják az optikáim 70D-hez használhatóságának felhőtlen örömét.
"azt nem tudhatjuk neked mi elfogadható és mennyiért"
Nekem a jelenlegi, halódó Sony DCR-HC14E videókamerám által megszokott általános képminőség már elfogadható lenne, pedig az SD. Viszont nem elfogadható a nem fókuszált, életlen téma, nem elfogadható a felvétel hangjába behallatszó optika, nem elfogadható egy jó videókamerát meghaladó ár, pláne, hogy az alapgépen kívül még megannyi kiegészítővel lehetne csak megfelelő minőségűvé tenni a videózást. Tudomásul kell vennem, a DSLR fényképezőgépek HD-videó felvételi lehetőségét nem az én felhasználási célomra találták ki, legalábbis egyelőre.
(Az én nem túl drága és elég régi videókamerámon a fókuszálás követi mindig a témát, csak extrém gyors kamera-elmozdulásnál lehet látni a keresgélést egy ideig. Ott hogyan oldják meg vajon?)
"jobb kompaktok pl. Panasonic LX7 már bőven ilyen célra használható videót tudnak"
Ez a gép nagyon tetszik, de mennyiben lenne jobb, videó terén? HD, az rendben van, de a DSLR-eknél felmerülő problémák ennél a kompaktnál nem jelentkeznének? (AF-probléma, optika hangja a felvételben, színzaj stb.)
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
"...aki meg inkább hobbizik vesz egy régi gépet és megkockáztatja az átalakítást (és ugye innentől nincs gari)..."
A régi gépekre már amúgy sincsen gari.
(#17913) Khelben: 1Ds3-ra vennéd az üveget? Olyan vázon nézd az összehasonlítást, amire vennéd! Vagy, ha nincs a listában, akkor legalább a szenzorméret ugyanaz legyen (APS-C)! Teljesen máshogy viselkedik egy üveg FF / APS-C / APS-H vázon!
[ Módosította: radi8tor ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
nagyúr
"Persze sokan camcorder helyett szeretnének DSLR-t. Az azért még erősen kompromisszumos."
Folyamatosan olvaslak benneteket, mióta én is elgondolkoztam egy camcorder kiváltására is használt DSLR vásárlásán, és tanácsot kértem tőletek. Örülök, hogy mostanában sokat beszéltetek a videózásról, mert szépen letisztult bennem amit az elején is írtatok, hogy alapvetően nem családi, esemény-videózásra van ez kitalálva. Bár a képminősége biztosan vetekszik egy középkategóriás camcorderével, de a praktikussági, ergonómiai kompromisszumok, a követő fókusz hiánya azért erősen a videó-céleszköz felé billenti a mérleget, de ez nyilván természetes. Arról nem is beszélve, hogy igazán jó képminőséget és nagy zoom-átfogást (ami esetleg megközelíti egy camcorder 10-30X-os optikai zoom-ját.) csak nagy fényerejű és nagy átfogású obikkal lehet elérni, az meg aranyáron van. Akinek eleve megvan a videózásra is alkalmas, nagy fényerejű, nagy átfogású obi-parkja, annak ez nagyon ideális, profi videókat tud csinálni DSLR-el, főleg manual-fókusszal. Mert egészen biztos vagyok benne, hogy az az igazi, ha az ember maga állítja rá az élességet az adott témára, az automatika (pláne DSLR esetén) biztosan tévedhet. Csak sajnos az óvodai ballagás esetén erre nemigen van lehetőség.
Száz szónak is egy a vége, mindenre a célhardver a legjobb választás. Úgyhogy megrendeltem, ma érkezik meg egy Panasonic HC-X800-as videókamera, remélem jól döntöttem. A régészeti ásatások során előkerült 350D pedig természetesen megmarad az alap és egy 50/1.4 obival, ez nekem most kielégíti a fotós igényeimet. (Persze de jó lenne például egy kihajtható LCD, meg egy gyorsabb sorozatfelvétel, meg a nyilván jobb képminőség, úgyhogy biztos beújítok előbb-utóbb, csak most elköltöttem a házi képrögzítés technológiai fejlesztésére szánt pénzemet. )
Köszönöm nektek!
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
egyetértünk, pl. a 700D képminősége lényegesen az 550D alatt volt, nem értem, miért.
a Canon lassan fejlődik, de iszonyat sokan veszik, nincs is értelme fejleszteniük. még nem gázos a szenzoruk annyira, és hidd el, ahogy a CMOS AF-el, egyszer csak kijönnek valami más elven működő hatalmas előrelépésű szenzorral, aztán megint átveszik a helyet.
-
Tin
veterán
nekem volt mindkettő. a 700D képminősége nekem visszalépésnek tűnt, persze nem a jpeg engine-t nézve, mert az jobb volt. érzékenységben láthatóan jobb volt az 550D.
hát igen, a szűrők, és amit még olvastam, az érzékenység analóg erősítője is a gyengesége a Canon szenzoroknak, de nem akarnak lemondani róla.
másrészről viszont a háttérben nem kis fejlesztések folyhatnak, hiszen egy lényegében 40MP-es szenzort épített a Canon, ami még ha picivel is, de jobb minden tekintetben az előd 18MP-esnél.
szerintem a szenzor tekintetében is lesz egy nagyobb előrelépés a Canonnál, de az interjúkból úgy tűnik, nincs kész. már a klasszikus aps-c dslr végét is belengették, de kétlem, hogy komolyabban fókuszálnának az alsóbb szegmensre.
én inkább arra tippelek, hogy több irányban folynak a fejlesztések, de most náluk az elsődleges a CMOS AF volt, ebben most hirtelen az élre is ugrottak. lehet, hogy a 7D2 nagy újítása ugyanez a szenzor lesz más szűrőkkel, esetleg másféle erősítővel, abból talán többet tudnának kihozni.
-
Zozzer888
addikt
Majd ha már az összes Canon forumban " Nikon Dxyz-t vegyél" a válasz mindegyik milyen gépet vegyek kérdésre, majd akkor gurítanak valamit
(egyrészről ezt szerintem nem lenne bölcs döntés megvárni, másrészről, már lassan itt tartunk)ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
Zozzer888
addikt
Indexen volt hirdetve, teljesen korrektül és többet is láttam elég olcsón elmenni.(Eddig ez volt a rekorder).Most rakott fel valaki egy 550-est,markolattal, +akksival 115ért és írták neki, hogy ha elakarja adni, akkor nyugodtan hirdesse 25-30%-al olcsóbban.
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
Tin
veterán
köszönöm a részletes leírást, hasonlókat olvastam, de ennyire nem mentem bele, így viszont értem a miérteket is
a marketing részével teljesen egyetértek. abszolút jó példa rá a movie digital zoom a 600D-ből, ami aztán a 70D-ben landolt. nevetséges, pedig tök jó dolog, de a közbenső 4 vázba (650D, 700D, 100D, M) sem került bele. pedig a pre-prod firmware-ben még benne volt...
csacsi77: én is akkor néztem, amikor hazavittem a 700D-t, és már nagyon alacsony iso értéken is látszott a zaj. előszedtem az 550D-s képeket, aztán látszott.
a másik, ami az 550D-ben király volt, hogy automatikus videózás közben be tudtál állítani fix iso értéket, a többit meg ő állította utána. ez a 650D-től nincs, van a full automatikus, meg a manuális mód. oké, hogy 24p-hez 50 körüli záridő, fix alacsonyabb iso kell, és a blendével lehet játszani mint egyetlen paraméter, de néha az a félmanuális üzemmód igenis jól jött.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest