-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Ha a bőrszínekre gondolsz, akkor 2/3 vagy 1 Fé-vel föléexponálsz, majd szgépen visszahúzod a rawot. Lightroomban HSL szaturációt visszaveszed a vörös csatornában -35-re, a narancsban meg -25-re.
Vázon csak globálisan tudsz szaturációt visszavenni, azzal minden elmászik.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
kiskornel
addikt
Ez nálam is előfordult a 450D-mel. Persze az csak beugró szint...
Én a CameraRaw ACR kiigazító ecsetét használtam, és a pirosságot meg lehet szüntetni a problémás helyeken. (színárnyalt 45 és a telitettség 12.) Én ugyan most leszedtem, de azt hiszem volt valamennyi pirosító is a hölgy arcán.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
*Ropi*
félisten
Alapból kicsit alexpós volt a kép, az nagyon el tudja húzni pirosba. Nomeg a fehéregyensújy sem stimmelt, az is számít...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
k1csi
senior tag
Igazából arra lettem volna kiváncsi, hgy ez a túl szaturált piros szín normális-e?
Igen is meg nem is.
Viszont kérdés, hogy a rendelkezésre álló fény mennyire volt normális. A normális fény olyan, hogy a spektrumában minden szín megtalálható. A színhőmérséklet csak azt befolyásolja, hogy a hidegebb vagy a melegebb színeknek megfelelő komponensekből van több. Pl. az izzó fénye olyan, hogy több meleg szín van benne, de a többi is megtalálható kisebb mennyiségben.
Hogy érthető legyen amit akarok mondani kerestem egy linket ahol minden megvan:
http://www.pixiq.com/article/white-balanceMesterséges megvilágításnál nagyon sok olyan fényforrás olyan, hogy csak néhány szín található meg benne ("vonalas a spektruma").
A fenti linken érdemes megnézni a low pressure sodium (kisnyomású nátrium) lámpa spektrumát. Egy szín található meg benne, azaz monokromatikus (ez egy extrém példa).Gyanítom, hogy az esetedben is az volt a gond, hogy a fényforrásnak ami a fényt szolgáltatta vonalas volt a spektruma, azaz nem minden szín volt meg benne.
Na itt jön be a képbe a metamerism (nem tudok magyar szót rá). A lényeg, hogy bizonyos fényforrásnál nem vagy nehezen tudsz két színt megkülönböztetni.http://www.wisegeek.com/what-is-metamerism.htm
A fényképezőgép szenzorának sincs könnyű dolga. Az elemi pixelek érzékelője lényegében színvak, csak az elé tett szűrő az ami miatt különböző színeket érzékelnek. Amikor a fényforrás csak néhány színt tartalmaz, akkor ez az egész dolog kezd gázos lenni. A szenzor azt érzékeli, hogy a téma azt a néhány színt ami megtalálható a fényforrásban hogyan veri vissza. Viszont, ha a fényforrás spektrumából hiányzik az a szín amit a téma legjobban ver vissza, akkor az érzékelő hamis képet fog kapni a téma szinéről.
A különféle szenzorok színszűrőjében van némi árnyalatnyi eltérés, pl:
http://www.maxmax.com/spectral_response.htm
Viszont a probléma ennél jóval nagyobb, minthogy némi színszűrő finomhangolással megoldható lenne.Kérdés akkor mit lehet tenni? Opciók:
-Vakuval elnyomni a meglévő vonalas spektrumú fényt (indirekt vaku, nem beépített). Kis ISO, kis záridő nagy villanás (a rekesz ugye a vakut is ill. a meglévő fényt is befolyásolja azaz ezzel inkább a mélységélességet érdemes állítani).
Ez ugye akkor választható, ha nem kell a hely hangulatát megőrizni, ill. a bevilágítandó tér elég kicsi (indireket vakuzáshoz). Lakásban ez nem gond, nagy belmagasság/nagy tér esetében már nem.-Vakuval annyi fényt becsempészni a meglevőhöz, hogy kicsit visszabillentse a dolgokat. Viszont itt a vakut színezni kell, hogy hasonlítson a meglévő fény színéhez. Kiindulásként a gép szín histogramját lehet megnézni. A dolog akkor kezd gázos lenni, ha már eleve kevert fényforrás van pl. ablak+mesterséges megvilágítás fénye. Ha van lehetőség rá, valamelyiket meg kell szüntetni.
-Programból utólag helyrehozni. SW-el, sok munkával, mindent meg lehet oldani.
Szerintem érdemes arra törekedni, hogy ne utólag legyen ez megoldva...
Visszatérve az alapkérdésre, hogy normális-e a túlszaturált piros szín? Bizonyos fényforrásoknál sajnos igen.
Viszont ha valakinek van erre egyszerű megoldása, igazán megoszthatná.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
*Ropi*
félisten
Igen, el kell nyomni, vagy színmódosító fóliával hozzá kell igazítani a derítő fényforrást.
Az LR3 és a CS5 ugyanaz képfeldolgozó motort tekintve, de inkább az LR3-at ajánlom, mert azt direkt tömeges képfeldolgozásra készítették. Nem mellesleg csodákat tud tenni zajszűrés tekintetében...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
HSM
félisten
Egyetértek, az "ideális" obi nekem is valami 15-85 F2.8 lenne, persze a 17-55 képminőségével... Csak sajnos ilyen nincs. Amit meggondolnék a helyedben, hogy nem-e lenne zavaró, hogy a 24mm alatti tartományhoz mindenképp obit cserélned kell! Én főleg "általános" célokra használom a sima 18-55 IS obim (többek közt olyasmikre, amiket te is felsoroltál) és nagyon hiányozna a 18-as vége, ha nem lenne, vagy csak obicserével lenne elérhető. A tele nem használásából arra következtetek, hogy annyira mégsem hiányzik az 55+ tartomány, vagy nem vacakolsz vele, épp az obicsere, vagy a plussz obira vigyázás miatt...
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
Nekem a 55 mm - 70 mm közti szakaszban nincs semmim, nemrég fotóztam egy rendezvényt, ahol pont az a rész kellett volna...Utólag vágtam a képekből, dehát az nem az igazi, tudtuk eddig is. Vagy legalábbis nem egy relatíve kis szenzoron: mondjuk 5D2 21MP-ből bőven maradt volna 10MP ebben az esetben (nem tekintve azt, hogy nem megy fel rá a 17-55).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
k1csi
senior tag
Érzésem szerint téged inkább a kiváncsiság mint konkrét igény vezérel mivelhogy van egy nagyon jó vázad ill. két nagyon jó obid amivel szinte minden megoldható, bár tény, hogy azt csak te tudhatod mik a szokásaid, neked melyik gyutáv (és milyen fényerő) a fontos.
Hacsak nem poszterméretben szeretnéd nyomtatni 18 MP-ből azért vsz. kivágható az a 55-70mm különbség... (személy szerint ennél sokkal durvábbakat szoktam csinálni).
Fix obinál eleve erre játszok. A közelebb/távolabb megyünknek (a fizikai korlátokon felül) lehet egy gondja: a távolsággal változik a perspektíva is.A 15-85 nagyon gyorsan elveszti a fényerejét. 15-17mm f/3.5, 17-24mm f/4. 24mm felett meg már rögtön f/4.5-től indul és tovább csökken.
Te mint átlagos felhasználló a 7D-vel, ugye ezt nem mondod komolyan. Melyik országban élsz, mert itten egész jó fotósok ennél szerényebb felszereléssel nyomják hivatásszerűen az ipart?
A fényerő nemcsak arról szól, hogy alacsonyan maradhasson az ISO, hanem a háttér elmosása (azaz, hogy ki tudd emelni a témát).
Meg ugye az ISO emelésével a beeső fotonok száma nem változik. Durván fogalmazva ami változik az az, hogy hány fotonnál mondod azt, hogy valamelyik szín értéke 255. Ergo csökken a dinamika, romlik a jel/zaj viszony (merthogy néhány foton alapzaj mindig van).Ez még akkor is igaz ha tökéletesen ki van exponálva a fotó (ennek fontosságát kevés helyen láttam annyira jól kiemelve mint most te tetted, mert ugye az ISO emelésével a határ a zaj és a színcsatorna maximuma között kevesebb mint alacson ISO-nál azaz hamarabb zajosnak látszik a fotó).
A 15-85 vsz. akkor lehet érdekes, ha 1 obival akarod a teljes zoomátfogást megoldani. Mivel láthatóan legalább két obiban gondolkodsz én is azon a véleményen vagyok, hogy a fényerő csökkenését utólag megbánhatod. Persze lehet neked mindig nagy mélységélesség kell azaz, ha mindig f/5.6 alá rekeszeled a jelenlegi obikat akkor tényleg nem gond.
A 24-105 crop-os vázra inkább kültérre jobb. Ha neked ez az optimálisabb gyutáv és nem kell annyira a tele rész akkor megértelek. Viszont én sajnálnám erre cserélni a 70-200 f/4 IS-t ami a Canon egy nagyon jól sikerült obija és vsz. azon a gyutávon amin osztozik a 24-105-el jobb. Az IS-e is jobb.
Személy szerint nem rajongok az UWA obikért (meg a téma közelsége miatti perspektíváért), de tény, hogy ha kizárólag 24mm indulód van az zavaró lehet különösen beltérben vagy amikor szűk helyen kell nagyobb dolgot fotózni. Viszont ha nem gyakran kell lehet a 17mm stiching-el (több fotót összeillesztve) elég lehet. De tényleg te tudod. Láttam már hotel kacsaúsztatóját akkorának láttatni mintha rendes medence lenne UWA obival...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
.DLL
veterán
Szerintem ha megteheted nyugodtan kísérletezz, max. visszaálssz ugyan erre, vagy a tapasztalatok alapján megint másra.
Az első hozzászólásodban említett 10-22 helyett alulra inkább egy 16-35 L-t ajánlanék (ha megjelent a II akkor azt), beltérre tökéletes, megkapod a megszokott 2.8 fényerőt és még egy kis +nagylátószöget is. Kültérre pedig a 24-105L. Pont ott ahol a 17-55-öt cserélni kellett volna, a 24-105 jól lefed mindent. 24mm alatti obicserére szerintem már fel tud készülni az ember, elvégre ezért használunk DSLR-t.Szerk: saját szemeddel viszont azt látod, hogy nem jó. Ha rendesek, akkor becserélik értékegyeztetéssel egy vékonyra.
Cokin P-ből is érdemes a sim tartót venni, de a legegyszerűbb, ha viszed a géped és felpróbálod az obira a boltban.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
pcMANiac
aktív tag
-
*Ropi*
félisten
"Csak az a gáz, hogy ahol vettem fotós szaküzlet, váltig állították, hogy nem kell rá a slim!!!"
"A" megoldás: az eladó lusta volt utánanézni és face to face lehazudta neked a csillagos eget is annak a reményében, hogy náluk költöd el a pénzedet - amit meg is tettél, tehát bejött neki.
"B" megoldás: szimplán nem értett hozzá + "A" megoldás.
Melyik volt ez az üzlet?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Pedig volt akinek "igen"...
Egyik ismerősömnek régebben az 5D prizmaházába költözött be egy hangya. Fotózás közben lehetett látni, ahogy sétafikált a keresőben. De sehogy sem tudta kicsalogatni, napokig bent bulizott...A végén éjszakára levette az obit és kitett egy adag kenyérmorzsát a váz elé az asztalra...Reggelre ott dorbézolt benne a kis életművész.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
-
kiskornel
addikt
-
Sza_Sa
senior tag
Neked is 7d van ha jól emlékszem. Nálad is jelentkezik tele állásban a kereső "mattulása" ? Nem találok rá igazán kifejezést, olyan mint mikor nem áll fókuszba az objektív, és a mattüveg jellegzetes érdességét látod, csak nem annyira erősen.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nem vészes, csak meglepő. Csak tele állásban észrevehető, és élességállítás után is egy picit megmarad. Nem hinném hogy ez egyedi jelenség lenne, max csak az én szemem nem szokott még hozzá.
pcMANiac: ne gondolj erős mattulásra, inkább olyan a dolog mint mikor kiveszed az akkut a gépből és belenézel a keresőbe. Sok kis apró sötét pöttyöt látsz, mivel az lcd nem lesz átlátszó. Na kb ezt látom telénél is, csak persze közel sem ennyire erősen, de ezt a kicsit pöttyös karaktert. De halványan látható szinte csak nagyon erős, napfényes időben vehető észre.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Az utolsó egy d7000 volt. Az első benyomásomat nagyjából leírtam, tényleg más világ. Még a zoomgyűrű-fókuszgyűrű sem arra forog amerre megszoktam. Állítanék telére nagylátóról, és azt veszem észre hogy szinte letöröm az obit a vázról, de nem mozdul Nagyon sok dolog van ami számomra szokatlan, már-már zavaró. Ebből van ami könnyen megszokható, és van ami nagyon nehezen. Nekem a Nikon -mások szerint átláthatatlanul bonyolult- menüje szerethetőbb.
A képminőségről egyelőre nem tudok nyilatkozni, de az tény hogy a homogén kék ég már iso100-on is szemcsés. De azért vannak pozitívumok is: pontosabb fénymérés, pontosabb élesség, kézreállóbb váz."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
pcMANiac
aktív tag
Rögzítés raw vagy jpg egy videónál? MOV-ban rögzít mindent, a raw meg jpg a fotó formátumra vonatkozik csak. Rekesz előválasztás, kicsi iso, záridő nyilván nincs, mert folyamatosan nyitva van. Illő egy fix fényerejű obi, amin ha zoomolsz, nem változik a rekesz.
Vágás abobe premiere, formátum ami neked kell, avi vagy mpg.
[ Szerkesztve ]
Az agy egy csodálatos szerv. Elkezd dolgozni amikor felkelünk, és meg sem áll addig, míg be nem érünk a munkahelyünkre.
-
.DLL
veterán
Erre gondolsz: http://prohardver.hu/tema/videozni_dslr-el/friss.html? Csak mert itt nem láttam tőled hozzászólást, és ez a releváns topik, ide válaszolok neked holnap reggel.
(P.H.)
-
pcMANiac
aktív tag
17-55 nagyon jó obi. 24 vagy 25 frame csak a szabványokban játszik, szemmel nem veszed észre. Normál felvételhez bármelyik jó. Tud 50-60 frame/sec-et is kisebb felbontáson. Ez akkor jó, ha valami gyors mozgást akarsz filmezni, vagy később lassítást akarsz ráküldeni mint effekt.
Az agy egy csodálatos szerv. Elkezd dolgozni amikor felkelünk, és meg sem áll addig, míg be nem érünk a munkahelyünkre.
-
ziggi_zug
aktív tag
Javaslom az Adobe oldalát
Neked az Elements is elég lesz elsőre. Amúgy a zársebességet valóban állítja a gép folyamatosan, hiszen a mozgókép nem más, mint gyorsan egymás után érkező állóképek.
A 24/25 fps kérdésre a választ neked kell megadnod, attól függően min fogod nézni a végeredményt. A 24 az a "mozi" a 25 pedig a PAL norma. Nem mennék itt bele a részletekbe, az már nagyon OFF lenne.
Amúgy ezer+1 lapot találsz a témában a rétoromántól a magyaron át az angol nyelvűig.Még fejlődöm... csak azt nem tudom, hogy előre vagy vissza
-
.DLL
veterán
Értelem szerűen minden fel- és lecsapódással használódik a zár.
Videó módba belépés és kilépés az egy exponak, LiveView módban egy kép elkészítése (kontraszt AF esetén) két exponak számít a zár élettartama szempontjából.Közeledünk...
http://pixinfo.com/hu/blog/2011/09/19/nikon-10-100-mm-f45-56-vr
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
*Ropi*
félisten
"Datacolor Spyder3 Express monitor kalibráló"
Jobb a Deákné vásznánál, de nem az igazi.
"Az 1db monitor kalibrálás alatt mit ért a gyártó?"
Azt, hogy a mostani licenszeddel 1 géphez csak 1 monitort enged kalibrálni.
Csak a szoftvere licenszének bővítése után tud több monitoros üzemmódot, azaz amikor egy gépre 2 (vagy több) monitor van kötve és mindegyiket kalibrálni akarod.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Igen, amennyiben nem változtattak a programján, hogy online authentikációval ellenőrizzen (holnap meg tudom nézni, fejből nem emlékszem). A Spyder 2 még ilyen volt, meg ott az egy bizonyoscsoportba tartozó szériaszáma alapján ment az express hardver a pro sw-vel is.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Megnéztem:
A Spyder 3 Pro-val korlátlan számú monitort lehet korlátlan számú gépen kalibrálni, de egy gépen csak egy monitort, tehát több monitoros rendszereket nem tud.
A kollégának Spyder 3 Elite-je van, azzal korlátlan számú monitort lehet korlátlan számú gépen kalibrálni - de csak ezzel lehet egymáshoz az egy gépre kötötteket (több monitoros felállások).
Tehát megvehetitek a barátoddal, tudtok majd egymástól függetlenül kalibrálni.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Vezetékes FEJhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Macska topik
- Politika
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...