-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
"Nikonnal nem nehéz sárgulni..."
Ez így igaz: elég nehéz eltalálni velük a rendes fehéregyensúlyt.
"...meg hdr-like képeket csinálni.
Canonnal mindez lehetetlen, de azért szép az élet továbbra is. "Valóban? (Elnézést, nincs feltöltve belőle feliratmentes verzióm.)
(#32463) Iomega: Akkor válasz nélkül maradsz, mert ipari hulladékokat nem fogunk nyugodt lélekkel ajánlani.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A 350D óta megszoktam, hogy fölé lövök az aktuális fényviszonyoktól függően, így itt már a bevált rutin szerint tettem meg: úgy fogalmaznám, hogy ami a Nikonoknak alul van meg, az a Canonoknak felül a csúcsfényekben.
Most mondhatnám, hogy "ugye megmondtam"...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
bbkmachine
aktív tag
Egy teljes márka váltás nem egyszerű, főleg ha nagy és drága készülék+kiegészítő parkja van az embernek. Emellett sokan kötődnek "érzelmileg" is egy adott márkához. Én is így vagyok vele. Persze van az a pénz, amiért korpásodik az ember haja. A jelenlegi piaci viszonyokat figyelembe véve viszont inkább kopaszra nyíratnám magam, mintsem a márka váltás mellett döntsek.
-
_seth_
veterán
Nekem is van egy 24-105L, szerintem jó obi, bár gondolkoztam már a cseréjén 24-70 2.8-ra, de igazából annyira jó a 24-105L is, hogy nem sietem el a cserét
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Soká
senior tag
2016-ban azt már nem mondhatom, hogy vegyen egy Szmenát magának, aztán majd meglátjuk, de túl azon, hogy a magam csórósága is benne van a kérdésben: egy kezdőnek, aki éppen csak belekóstolt a fotózásba, annak feltétlenül egy sokszázezres tétel kell ahhoz, hogy jó fotókat készíthessen? Vagy csupán arról van szó, hogy divat a fényképezés, és ha már valami divatosat művelünk, akkor adjuk meg a módját, és jó vázzal, jó objektívekkel biztosítsuk magunknak a kellő felhatalmazást, nehogy kisebbségi érzésünk támadjon.
Olyan ez kicsit, mint a vasárnapi biciklisták, akiken ugyan látszik, hogy kondíció nulla, de azért elsőosztályú bringával, top szerkóban tolják a km-eket. Persze, én elismerem, az önmagában, hogy egy jó felszerelést birtokolhatok, ad olyan örömérzetet, mint másnak az, hogy egy belépőkategóriás géppel fotográfiákat képes alkotni.Ezt azért tisztázzátok. Mert én úgy gondolom, hogy a jó kép nem elsősorban a gépen múlik.
-
copass
veterán
belépő váz bőven elég 50k körül kap 1200D-t 5-10k expóval patika állapotban.
tanuló fázisban mindegy mit használ.
7D-t túlzásnak tartom, nem fogja kihasználni a fókuszrendszerét, szenzora ugyanaz mint a belépőnek. ha sportot akar csak akkor oké."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
*Ropi*
félisten
Így van: egy régebbi masszív váz, pl. a 40D (ha 150-nél többet nem akar rákölteni) + képstabi nélküli Tami 17-50/2.8, vagy ugyanez egy 7D1-el (akkor a váz expószámától függően ha 200-ból nem is, de 210-220-ból meglehet).
Ha vakut is szeretne akkor pl. a kifejezetten kis méretű YN500 (54-es a kulcsszáma és tud HSS-t is).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Fotonhámozó
senior tag
Végigjártam ezt az utat, most is ugyanígy tennék. Tapasztalatból írom, hogy első tükrösnek (használtan vagy újonnan, az most mindegy) 650D-700D-750D közül választanék. Ezek a gépek bőven jók az alapok elsajátítására, viszont az 1200D-vel szemben kihajtható az érintőképernyőjük, fogásra is komolyabbak, STM-et is kezelik. Ha használtan odaadják mellé a 18-55 IS II kitobit, azzal jó ideig el lesz az ismerősöd. Kezdetben úgy sem ez lesz a fejlődésének korlátja. Ha nem jár mellé kitobi, akkor egyből Tami 17-50 non VC-t vennék a vázhoz, később 55-250 IS STM-et (esetleg EF 70-210 f/3.5-4,5 USM-t). Ha nem fellángolásról van szó, hanem komolyan gondolja, akkor ezek a vázak (is) komolyabb obikkal elég jól teljesítenek (éjszakai fotózásnál mindegyik hendikeppes, de ez más téma). Később a komoly obik megtartásával tovább tud lépni FF-re.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
rottenbull
senior tag
En inkabb a jobb gep, es kesobb nehany jobb lencse megoldasra szavazok.
Az volt a tapasztalatom az 1100D-vel, hogy az atlag lencsekkel eleg kozepszar minosegu fotok jonnek ki belole. Ha valaki egy ilyen geppel ugrik neki a vilagnak, az ugysem fog L-es lencseket ratenni.
Siman vennem a jobb gepet, mert lencsebol tul nagy a valasztek es a jobbak nagyon sokba is fajnak.
Semmi ertelme, hogy az egyik kozepfos lencset atlepve egy kicsit dragabb, de ugyanugy kozepfos lencsere koltson, es ezert vegyen gyengebb gepet. Az a tapasztalatom, hogy a vazak sokkal lassabban cserelodnek fotosoknal, mint a lencsek.
Illetve jobb egy komolyabb gepen megtanulni az alapokat, kesobb nem kell mindent ujratanulni, amikor fejlodne. A tanulasi gorbe a legtobb esetben ugy nez ki, hogy az elejen rohadt sokat fejlodik az ember, azutan lelassul, es inkabb egyes funkciok kihasznalasara szukul ra az illeto. Sok ertelmet nem latnam, hogy vegyen egy tok alap gepet, majd fel-egy ev mulva mar ki is ismerte, es valtana feljebb, mert a hatarait is latja. Ha akkor nem lesz hirtelen 200 ezre, lehet le is teszi orokre. -
Soká
senior tag
Tudod, az a baj szerintem, hogy már minden elhangzott, egyedül a legfontosabb nem, hogy a barátod mit és miért szeretne fotózni? Milyen fotós előélete van, ha nincs, akkor milyen fotók hozzák lázba? Én, hasonló helyzetben kérnék a barátomtól 10 fotót, válogasson össze a netről egy csokorra valót, és abból rögtön látszik, hogy mi tetszik neki? Az is, hogy milyen téma érdekli (és az is, hogy milyen az ízlése) Ennek tükrében már lehet ajánlani valamit.
Abból, hogy nem ő maga érdeklődik itt, hanem a barátja, ebből arra gondolok, hogy bármennyire is lelkes, túl sok fogalma nincs a dolgokról. Általában az ilyen ember hiszi azt, hogy a (jó) gép teszi a mestert. Pedig nagyon nincs így. Én még jól emlékszem a 2000-es évek legelejére, amikor digitális gépekből leginkább a kompakt volt elérhető és gyakorlatilag mindenki azzal kezdte. Jól emlékszem, hogy a társaság elég jól leosztható volt: az egyik fele állandóan a jobb és újabb gépek után ácsingózott és mindig a gép volt a szűk keresztmetszet, a technika miatt nem voltak elég jók a képei, és volt néhány elszánt harcos, akik nem éppen jó gépekkel készítették a jobbnál jobb fotóikat. Ma már minden elszántabb kezdő megengedheti magának, hogy vegyen valamilyen dslr-t, és én úgy érzem, hogy aránytalanul sok szó esik a technikáról és kevés a képalkotásról.
Persze, ez egy technikai topik, tehát itt ez a téma. És érdemes megfontolt döntést hozni.
A barátodnak annyit szeretnék üzenni, hogy fontos tudnia: 200.000Ft elég egy jó kompakthoz, de kevés a tükörreflexesek világához. Fotózáshoz nem árt 2-3 zoomobjektív, nehezen kikerülhető egy jó vaku, egy jó állvány, pótakksik, kártyák. -
Soká
senior tag
"Emellett a portréfotózás is nagyon érdekli"
Ha ez érdekli, akkor inkább ebben próbáld erősíteni őt és nem a természetfotózásban. Ha fontos megmagyarázom, de kicsit bántó lesz, mert az emberfotózást (társadalmi szempontból) hasznosabb és időtálóbb tevékenységnek gondolom mint a másikat. Ráadásul nem kell hozzá extra felszerelés.
[ Szerkesztve ]
-
watchfun
tag
Én most vettem egy 40D-t, 122e expóval, 35e-ért, szépen működik. Magnézium váz, 10MP, "ebbenmégvótanyag", annak idején sokan álmodtak vele. Hozzá van itthon egy 28-70 2.8-as Sigmám, nem a csúcs, de azért használható, és ebben is sok a fém, rácsavartam. Ez így alulról nem éri el a 100-at. Ha megunja, kb. ugyanennyiért ki lehet szállni belőle. Jó megfogni, jó vele fotózni, szépek a képei (10x15cm-ben ki szoktam nyomtatni, bőven túl sok a 10MP), gyakorolni tökéletes. De ha a 40D vázhoz vesz egy 17-50 2.8 Tamront, az is befér 100 alá vagy aköré és az nem annyira szűk. A 40D-n is van "zöld kocka", ha nem akar pepecselni, ha viszont igen, arra is van lehetőség.
A szomszédunk gyerekét sikeresen beoltottam a fotózással, egy 30D-t vett az összegyűjtött pénzéből. A múltkor hazahoztam a 650D-met tisztítani, kézbe vette de le is tette hamar, mert olyan műanyag, meg semmi súlya nincs, hát hogy lehet ezzel fényképezni? Pedig lány és nincs is nagy keze. Szépen vett az alapobi mellé egy 50 1.8 STM-et amikor összegyűlt a pénzecskéje és boldogan kattintgat.A 40D megvásárlása előtt konzultáltam egy itt is ismert szakemberrel, nem túl sok-e a 122e expó. Ő erre mondta, hogy volt nála 200e+ expós 40D is, de nem zárhibával Egyre jobban tetszik, olyan helyekre is elviszem ahová az 5D3-t nem, a 40D-t nem féltem annyira - nyilván Capa sem azon agyalt a rocsóban, hogy mi lesz vele, ha vízbe esik a gépe
-
norbinator
csendes tag
Szia!
Én végigszívtam a belépőszinttől az 5d III-ig. Ha komolyabban szeretne foglalkozni a fotózással, akkor nem ajánlanék neki belépőt.
Inkább vegyen használtan egy idősebb gépet.
Egyébként az öreg gépeknek a tanulásban is van előnye. Simán ajánlanék neki egy 40D-t. Nekem még mindig megvan a sajátom. A féle tartalék-tartalék gép (simán elviszem most is esküvőre, persze nem a templom az erőssége)
Valaki írta, hogy a 40D-jét nem cserélte volna le egy 5Dc-re. Hát én megtettem annó és óriási különbség van az 5D javára. Az 5D III mellett jelenlegi is az a tartalékgépem. Az egy brutál gép. Szóval ha belefér a keretbe akkor egy szép állapotú 5Dc maga a menyország. Esküvőkön a 85 1.8 most is ott figyel rajta folyamatosan és aktívan használom. Persze ha megadja magát, akkor már valószínű, hogy egy 6D jön másodváznak, de ettől függetlenül nincs szívem megválni tőle. Ami hátránya van az egy kezdőnek előny lehet. Lassú, nincs pl auto ISO, középső fókuszpontot kell használni, stb... Szóval kicsit jobban oda kell figyelni a fotózáskor. De a legfontosabbakat tudja. Pl: backbuttonfocus-t is be tudtam rajta állítani. Képminőségben meg ver minden apsc-t szerintem a mai napig. A full frame miatt nagyon durva DOF-ot lehet elérni mondjuk egy mezei 50 1.8 fix-szel. Ráadásul még bele is férnek a dolgok nem úgy mint egy APSC-s vázon, ahol az erkélyról kell vele fotózni. A felbontása is bőven elég.
A fix obi szintén nagyon jó tanulóeszköz.
Szóval az én javaslatom sorrendben:
5Dc + 50 1.8 vagy 50 1.4 vagy 35 f2
vagy 40D + 35 f2
Ezekkel elég jól el lehet lenni. És kidobni se kell, ha esetleg profi lenne, mert tartaléknak még mindig használható lesz. Később ha komolyara fordul vesz egy 85 1.8-at és csak pislogni fog mire képes. Szar objektívbe nem érdemes beruházni. A jó zoom-ok pedig drágák.
Egy 35/85 párossal full frame-en szinte bármi megoldható. Persze kell néhányat lépni előre-hátra -
*Ropi*
félisten
Az elején pontosan ezért ajánlottam a 40D / 7D vázakat, mert az 5D egyedül szenzorban jó (tény, hogy abban brutális ereje van mint egy IFA ) viszont minden másban gyengébb a másik kettőnél. De annyira alap dolgokban, pl. hogy az AF rendszere sok esetben rosszabbul teljesít a 40D-énél, vagy, hogy neki még nincsen vakukezelő menüje, így az arra épülő 3rd party vakuk és vezérlők csak korlátozottan tudnak vele együttműködni.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
m3ss
veterán
en mondjuk nem nikonra valtottam, bar a sony elegge hasonlo szenzorilag.
nekem erdekes modon a sonyval sokkal kevesebbet kell utomunkaznom mint 5dkkel, 6dvel. meg laikus ismerosok is akik latjak a nyers kepeket nalam megjegyeztek, hogy mennyivel jobban neznek ki a sony rawok.
sokkal konzisztensebb a fenymeres, es az auto wb is. van par eskuvom ahol hasznaltam canont meg sonyt is egyutt ugyanolyan korulmenyen kozott...tanulsagos libraryben, thumbnailben nezni lightroomban az egyes galeriakat...canonon egyik kep hideg, masik meleg...egyik alexpo, masik tulexpo. sonynal nagyon hasonlo mind. ez jo sok utomunkazast meg tud sporolni. arrol nem is beszelve, hogy canonnal 1 fe alexpo mar nativ ison is elegge lekorlatozta a lehetosegeket...1 fe ide-oda meg a 6d+matrixal inkabb feature mintsem eshetoseg.a sony/nikon szinek viszont tenyleg kevesbe termeszetesek...bar ez inkabb borszineknel hatrany sztem. tajfotozni idealis a sony/nikon is
most vegre elkezdtem par sajat udulos kepet megcsinalni, meg canonos kepek...legjobb dontes volt sonyra valtanom. +100 shadowt nem bir ki zaj nelkul nemelyik nativ isos 6d kep. mondjuk ez zavart legkevesbe canonon. egy random generator sonyhoz kepest komolyan...af, fenymeres, wb minden.
na befejezem a fanbojoskodast...https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
*Ropi*
félisten
Egyetértek a helyes exponálással, bár attól függetlenül vannak olyan helyzetek amikor valóban jól jön a dinamikatartomány - pl. templombelső -, de azt megoldottuk valahogy eddig is.
(#33933) matyi012345: Igen, pontosan ezt írtam a #33932 végén.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
matyi012345
őstag
Nekem is Canonom van és elégedett vagyok vele, de attól még boldog-boldogtalan ezt várja tőlük. És ahogy írtam jobb is lett, de azért a Nikon-t nem érte utol, az erős túlzás. Amúgy meg a másik topikba rendszeresen zajos shadows huzkodott fotokat raktál fel miután Canonos lettél. Többen mondták is. Volt amelyik rendesen szétesett alul. Akkor mi is a helyzet? Ne vedd komolyan, tudom mire gondolsz és egyet is értek alapvetően.
Ropi:
Már látom, fent csak annyit olvastam, hogy felzárkózott mellé. Legalább kiderült mennyi a különbség most.[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
Igen, annyiból nem bánom, hogy majd szeretnék venni egy második 5D3-at, így már az 5D2-t nem is erőltetem tartalékváznak.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
TayRol
veterán
igazából szerintem nekem még a mark2 is jó lenne, csak valamiért félek tőle a kora miatt. pedig nincs okom rá...
azért a 3-as szerintem még jópár hónap, míg beesik a tűréshatárom közelébe. illetve azért azok munkaeszközök, voltak használva rendesen.
szerk: a sötét oldalon az (illetve 610-es tesója) is a képben van, nemrég kérdeztem róla a másik topikban. bár ott is csak 1/4000 van
[ Szerkesztve ]
-
Warton
őstag
Harmadszor, de lehet másodszor a fénytől (mesterséges, természetes) max utána a váz.
4k dolog, próbálok lemenni a blikk szintjére: szerintem ez az egész 4k dolog túldimenzionált. 6dm2 esetében inkább az tűnik zavarónak, hogy a fókusz rendszerét egy APSC kamera adja, így a fókuszpontok a képmező közepén helyezkednek el.
-
wms
senior tag
Köszi a választ!
Eredetileg 760d, 77d volt az elképzelése és hozzá egy minőségi obi, de a sok olvasás után kezdi a kedvét, illetve hitét veszíteni. Bár én milc-es vagyok, de szerintem nem létezik, hogy ennyi a probléma, hiszen a legtöbben még mindig tükrössel fotóznak. Kivéve a telefonosokat.[ Szerkesztve ]
-
Soká
senior tag
Én nem tekintek a dologra csataként, mert nem kell egyikünknek sem felülkerekedni a másikon, amit én írok, az elsősorban a kérdezőnek szól, aki majd eldönti, hogy számára mi a fontosabb a különféle érvek közül.
Értem amit írsz, és természetesen igazad is an abban, hogy a profi váz persze, hogy jobb és többet tud...
az az egy tény sikkad el a diskurzusban, hogy ezek a jóságok egy átlagfelhasználó számára (de egy profi számára is) csak a fotózások töredékrészében kapnak szerepet. Kicsit úgy beszélünk ezekről a dolgokról, ha mindig éjszaka kellene mínusz húsz fokban nagyvadra fotózni
És nyilván értem, hogy egy profinak "kötelező" minden helyzetben fotóznia tudni, de mintha mindig megfeledkeznénk arról, hogy nem egy profi és hivatásos fotós kért tanácsot, hanem valaki olyan, aki hamarabb képes belátni és elfogadni, hogy van az a hely és pillanat, amikor le kell tenni a gépet mert alkalmatlan a pillanat. A profi számára meg nem a pillanat alkalmatlan, hanem a gépe.Ami váz és obi kérdését illeti: egyáltalán nem tettél utalást arra, hogy míg az objektívek többé-kevésbé tartják a műszaki színvonalukat, értéküket, addig a vázak folyamatosan leértékelődnek. Én emlékszem arra, hogy 2002-ben milyen nagy dolog volt egy akkori csúcsvázat kézbe venni, építettségében valószínűleg most is megállná a helyét, de a műszaki beltartalomban ma már egy belépő kategóriás váz is előrébb tart. Miközben egy 15 éves obi, ha nem lett agyonhasználva, ma is kiszolgál egy vázat.
-
Warton
őstag
Kezdőknél szerintem a váz az időtállóbb és az obikat csereberélik sűrűbben. Megveszik a kitobit meg az 50-est, aztán eladják vesznek egy 17-50-est, aztán rájönnek, hogy kéne egy tele, megveszik az 55-250-est, aztán rájönnek, hogy annyira nem jó vesznek egy 70-200-ast, aztán azt is eladják, jön az IS verzió vagy a 2.8 stb. Jönnek mennek az objektívek. Mindeközben a vázhoz nem igen nyúlnak. Persze egy idő után már "muszáj" cserélni azt is.
-
Soká
senior tag
"Na csak próbálj meg egy fénypászmás..."
Mondom, én egyszer próbálkoztam vele, de csekélynek tűnt a hatásossága. De vitatkozni nem szeretnék erről, viszont meggyőzhető vagyok. Ha olyan szituációban vagy, ahol jól tudod szemléltetni a különbséget és hajlandó vagy megosztani egy HTP-vel és anélkül készült RAW képet, akkor szívesen szemügyre veszem. Biztosan mások is.
Arra is kíváncsi lennék, hogy milyen hátránya van a dolognak? Mert biztosan van. Különben az lenne logikus, hogy alapból tudja a gép, csak ugye akkor egyel kevesebb szolgáltatást tudnak ráírni a marketingesek...szerk: (ha még tudom...) most újra olvasva copass szövegét, ez a funkció tk. ha jól értem, azoknak való, akik jpg-be fotóznak és nem akarnak tökölni a RAW konvertálással)
[ Szerkesztve ]
-
Pelican
őstag
A "biztosan kuka" és "nélkülözhetetlen" kifejezésekre reagáltam, amik szerintem túlzóak, erre írtam némi iróniával, mert nem vettem észre, hogy minden tájképem kuka lenne.
Másrészt az "És minden más nagy dinamikájú helyzetben." azt sugallja, mintha a HTP-vel nagyobb dinamikát lehetne elérni...http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
Soká
senior tag
"HTP-vel valószínűleg rendben lenne."
A valószínűleggel nehéz mit kezdeni.
Én az adott képről nem azt gondolom, hogy menthetetlen, meg, hogy HTP-vel mi lett volna, hanem nem értem a fotóst, hogy ha már van egy dslr-e és vissza tudja nézni a kijelzőn azt, hogy mit művelt és választja a hisztogramos megtekintést, akkor ott fog villogni neki a beégett rész. Ennél nagyobb kényelmet már csak az adna ha full automatára állít mindent, akkor talán nem ég ki ilyen rútul a kép (majdnem) közepe.