Új hozzászólás Aktív témák

  • gaborka8x8

    aktív tag

    válasz Bukk900 #54397 üzenetére

    Hát tér szempontjából pont ez a baja ennek a felvételnek, a hangszerek közelmikrofonozása.
    Most képzeljen el egy szimfonikus nagyzenakart, ahol a felvétel közel 200 db mikrofonnal készül, majd ugyanannyi sávra. A végén ebből a "katyvaszból" kell a hangmérnöknek teret csinálni úgy, hogy szimfonikus nagyzenekarban a hangszereknek kötött elhelyezkedése van. (Mindig megemelem a képzeletbeli kalapomat előttük.)
    De a legmegdöbbentőbb számomra az volt, amikor valamelyik Shura "prospektusban" a cég egyetlen szóló zongora bemikrofonozását is 7 db, nem tévedés, hét darab mikrofonnal ajánlotta. A képen ott volt, hogy miként ajánlja a mikrofonok elhelyezését. (Horribile dictu, egy mikrofon külön vette a pedálok hangját.) A leírásban pedig ott volt, hogy melyik pozícióba melyik típusú (karakterisztikájú, átvitelű) mikrofonjukat ajánlják.
    Na, az ilyen mikrofonozás következménye az, amikor a hallgató a mély hangokat balról, a magas hangokat jobbról hallja, mint a zongoraművész, aki a darabot játszotta.
    Miközben a koncerteken a zongora szinte mindig keresztben van a színpadon, és már az első sorban sincs meg a valóságban ez a térérzet.

    "A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

Új hozzászólás Aktív témák