-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz Steven #64601 üzenetére
A megane-os FB csoportban van egy csóka aki kb minden CC-s poszthoz kommentel, vagy linkelik a nevét, hogy neki van CC alkatrésze, őt keressék.
Ha patent tört, és megvan a letört darab, akkor ragasztasd vissza, csak ezért kidobni, és lecserélni nem érdemes. Én bevallom, pákával hegesztettem vissza a váltótakaró alsó karikájának ABS műanyag füleit, és 3d nyomtatóhoz való ABS filamenttel adtam plusz támaszt neki, és csiszoltam vissza.
Az A oszlop belső takaróján szintén így hegesztettem vissza a füleket, amiket megtaláltam anno a kárpit alatt."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Két kérdés: ha valaki m1-m7 közös szakaszán majdnem állóra fékez elötted nagy tempóról, úgy hogy nincs féklámpája, pontosabban, a középső féklámpa villan fel, majd alszik el azonnal, akkor ki mit csinálna az illetővel?
Ha későbbi videom is is van arról, hogy látszódik, hogy nincs lámpája, azt érdemes / lehetséges valamilyen csatornán valahova eljuttatni, hogy kötelezzék a tulajt a javításra, és ha nem, vonják ki a forgalomból a francba?Bevallom őszintén, ha nem tartottam volna szokás szerint túlzottan nagy féktávot amiért állandóan megy a hiszti, akkor összetörtem volna a francba mindkettőnket, és még a hibás is én lettem volna, mert ott meg nem állapítják utólag, hogy nem égett a féklámpa.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64700 üzenetére
Közben egy közlekedési ismerősöm is reagált.
Ha baleset lett volna, én vagyok a hibás, nem tartottam követési távolságot, ahogy ΞΔGLΞ is írja, mert akár biciklis, banyatankos nagymama, csettegő is lehetett volna, ott nem kötelező a féklámpa, nekem viszont mindenre fel kell készülnöm. A felelősség az enyém, ha van dashcam a balesetről, hogy nem ég a féklámpa, akkor leellenőrzik, hogy tényleg nem működhetett, és ha igaz, akkor 50-50%-ra mérsékelhetik a felelősséget, de csak a biztosító szempontjából releváns.Ha hivatalos keretek közt elküldöm, akkor ha üresjárat van, akkor az illetékes kapitányságról felhívják, hogy amíg nem megfelelő a jármű állapota, ne használja, plusz kap egy jelzést, hogy amikor látják, szedjék ki. Ha forgalomban veszik ki közúti ellenőrzésen, ilyen állapotban, akkor ugrik a forgalmija, és hívhatja a trailert, viheti újra vizsgáztatni, pénzbírság mellett. Amíg nem szedik ki, addig úgy közlekedik vele ahogy akar.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64708 üzenetére
Csak egy kicsit folyik. Jó lesz ez még, legalább nem kell vele dolgozniuk.
Voltam gumit centrírozni, meg megnézetni miért ereszt, valamint rákérdezni ha már ott vagyok, hogy kopog a feneke, nézzenek már rá rázópadon. Látatban mondta, alá se nézett, típushiba, hídszilent, lengéscsillapító, rugó csere, + munkadíj 120e Ft. Ok, köszi, nem ezt kérdeztem.
Grátisz: nevén nem nevezett autósboltban választhattam, hogy gyári dobozos Bossalt kérek, vagy Bossal dobozos Bossalt. Mondtam cikkszámot, mondták, hogy nem az kell bele alvázszám alapján. Biztos? Biztos, ok, akkor azt kérem ami kell bele, nekem a dialogys mást mond.
Hát, nem az kellett bele.
Mindegy, fogja, "csak" 3000 volt, míg belerakom a másikat jó lesz, úgyis pár hetet állni fog a kocsi, a szakadtnál minden jobb.
Kopogás, zörgés megszűnt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Gaaabeeesz #64705 üzenetére
Ha jó fej a rendőr, szerintem azt mondja, hogy ok, akkor cserélj most izzót, de nem ok nélkül LEDes a pót féklámpa. Esélyesen ennél is maga a kapcsoló döglött be, eltört benne a billenő, mert a pillanatnyi felvillanás arra utal, hogy amikor benyomja, meg felengedi, akkor egy pillantra zár. A LED még felvillan, az izzó nem melegszik be.
Azért ne feledjük el, hogy minden jogoísítvány megszerzéséhez vezető vizsga azzal kezdődik, hogy műszaki szemle, berendezések alapvető vizsgálata. Ha ez elmarad, vagy hiányos, akkor buktad. Teljesen jogosan.Nálam 10+ éve az oktató úgy indított, hogy amúgy is párhuzamosan parkolunk a városban elég sok helyen, vagy olyan helyen, ahol mindig látszódik hogy a féklámpa fénye valamit megvilágít. Tapossunk bele, tükörből úgyis látszódik, hogy világít-e vagy nem, még két ember se kell hozzá, kb 1 másodperc. A mai napig így csinálom.
(#64707) polonic
Egyszer szóltam, bár mikor megláttam a sofőrt tudhattam volna mi vár. Válasz: közöd?
Bár nekem is szóltak egyszer, hogy indexeléskor a el-elhalványul a hátsó helyzetjelzőm. Két kézi csavar ki, csati lehúz, megmozgat, utána jó. Azóta lecseréltem csatlakozót, az Amphenolnak pont volt olyanja a mousernél, igaz anyáztam egy sort, mert egyik krimpelő fej sem volt jó hozzá, pont félméret."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64717 üzenetére
Jaja, én is egyből a bólintás gátlóra gondoltam, hogy amikor az más lógott, akkor ez is megsínylette plusz a 10+ év) Még, gondolom akkor köszönt el, amikor a tél elején nagyon baba földútra tévedtünk, ahol 1-esben haladva is a végigjárta a lengéscsillapító a teljes útját. Ez nem koppant le, de a Mondeo alja az kicsit megsínylette. Még szerencse, hogy nagy a Megane hasmagassága.
Jó, hát filléres tétel, csak hát erre is figyelni kell. Olcsóbb ezt cserélni, mint elhagyni fél kipufogót, vagy elszaggatni a rezgőcsövet.
Amúgy nem először járok úgy, hogy azt mondják, hogy alvázszám alapján nem olyan kell valamiből, aztán kiderül hogy mégis. Az offline dialogys is, ha minden adat az utolsó rubrikáig kézzel ki van töltve, pontosan tudja, hogy miből mivel szerelték, az alvázszám kevés.
Más:
Most nézem a videóid között: Milyen LED-es lámpákat raktár a beltérbe, amik bírták a fesz csökkentéses halványítást? Én az Osramét próbáltam bele, de azzal csak kikapcsol, amint a táp lement kapcsolási fesz alá, pedig bíztam benne, hogy a M2 PWM-et használ a beltéri világításhoz.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
Xantomas
őstag
válasz #89309696 #64841 üzenetére
Ezek is. Megoldanak bármit, bármivel. A robogókat a halálból hozzák vissza, a bazárban meg a szamarakat kerülgetik vele.
Hihetetlen. Városokon kívül a falvakban, egy halom 4-es, 12-es, 19-es Renault szaladgál, de bőben vannak 504-es Peugeoutok.
A két sávos utak, forgalomtól, haladási iránytól függően, 4-5 “virtuális” sàvosak.A városok meg tele vannak új Daciákkal. Duster, Logan, Lodgy, amit akarsz. De nem kell félteni őket, pont ennyi Porsche, Merga, BMW van.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #65031 üzenetére
Mondtam én, hogy m2-be a legoptimálisabb méretű motor, általános használatra, az 1.9 dci, 6-os váltóval. Van ereje, ha előzni kell, pályatempón tartja az átlagfogyasztást 6 liter körül, inkább alatt, főúton 4,5l körül.
Viszi is a CC a kombihoz képest is nem pilla bódéját.
Igaz, ha lent a tető, az megdobja rendesen.De akinek majma van, etesse is banánnal.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rayoliviero #65069 üzenetére
10 hozzászólással feljebb
A pillangocsavarrol konnyu felismerni, ha mar alanezel."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Robimester, honnan a megveszekedett pittypangból lehet itthon szerezni 7703602221 kódú gyári csavart, valamint olyan kerékjárati burkolat patentet, ami gumis, rugalmas, nem kemény, amit a két nagy patentboltban adnak? Előbbi a lengéscsillapító átmenő rögzítő csavarja. Kiimádkoztam (bár inkább átkoztam) mind a kettőt, de nem ezekkel akarom összerakni, vagy ne aggódjak, nem fog az eltörni, nyugodtan mehet vissza tisztítás után.
Érdemes összerakáskor végigtolni a menetben tisztításként menetvágót, vagy kifejezetten tilos?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #65531 üzenetére
Akkor úgy lesz, ha kapok gyárit belemegy az, ha nem, akkor milyen bevonatú csavart kérjek? A fotók alapján a gyári új úgy néz ki, mintha ónozott is lenne.
Kipucolom, drótkefével, ro55-tel, majd szappanos vízzel, és megküldöm li zsirral.
Ha kész, akkor megy futómű állításra, meg műszaki vizsgára.
Még mindig nem kaptam egyértelmű választ sehonnan sem, hogy a kb nyolcad menetemelkedésnyit törött hátsó rugó, az bukta, vagy nem. Ha nem akkor használom addig, míg a lengéscsillapító bírja, annak meg semmi baja."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
Xantomas
őstag
Valami a múlt hétvégéről:
Lenyomom a kuplung pedált, fura kattanás, felengedem, megint, de hangosan. Pumpálom kicsit, kattog, zörög, majd egyszercsak egy ilyen esik le a lábam mellé:
[kép]
Úgy gondolta a kuplung pedál biztonsági benyomás gátló rugója, hogy 13 év után megadja magát.
Sanszos, hogy nem akkor tört el, csak akkor esett szét, mert a törésnél látszódik, hogy oxidálódott, a rugó anyag zárványos.Nah, Bécs-Bp táv úgy levezetve, hogy amikor nem nyomtam a kuplungot, akkor lábfejjel húztam, biztos ami biztos.
A Baross utcai rugósnál kaptam hozzá másik rugót, próbáltam betenni a helyére a pedált nem kiszedve, de mikor hanyatt “ülve” a székben, a fejem a pedáloknál, a lábaim a fejtámlánál, vicces mutatvány volt. Lenyomni a pedált fejjel, összenyomni a rugót, betolni a helyére, közben vigyázni, hogy ne vérezzek össze mindent, mert a sorjás acél lemezek azért ott vágnak rendesen. Egy élmény.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz hz0917 #66110 üzenetére
M2 CC-n 1.9 dci motorral.
Igazából, ha benézel alulról, akkor pont a kék pedálkapcsoló mellett benézve látható a rugó.
Ahogy nézegettem a képeket, amiket a gugli dobott ki, vagy 3 féle különböző Megane 2 kuplungpedált számoltam meg, szóval...
Az enyémben ilyen volt:
Ahol meg jelöltem, a kék kapcsolót kiszedve már hozzá lehetett férni annyira, hogy minden a helyére menjen. Aki jót akar magának, az szerelőkesztyűben szereljen, vagy előtte jól tekerje be leukoplaszttal az ujjait. Nem viccelek, nekem 4 napig nyílt szét folyamatosan a seb."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz LamerGyuri #66223 üzenetére
Eddig csak elméleti szinten foglalkoztam vele, de én is m2-be a Citroenes fúvókát néztem, konkrétan ezt:
Kis reszeléssel, farigcsálással bele lehetne mókolni M2-be.
CC-nél ha nincs rendesen beállítva, akkor lenyitott tetővel jön a gyümölcsös zuhany, ha álló helyzetben próbálom a madárlátta ablakot lekapatni.Egy ideig finomszövésű acélhálót feszítettem a fúvókára közvetlenül, de inkább csak habosította.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz gixxergabi #66231 üzenetére
Nah, a bal oldali ugy nez ki mint a M2-é (IS).
Ráguglizva mindig rájövök, hogy drive2.ru-t kell nézegetni, az oroszok mindig mindenre találnak valami hákolást van hogy évekkel elötte, hogy itt elterjed.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Mukucs #66586 üzenetére
Gondolom már késő, de úgy kapcsold be, hogy nyomod egyszerre az 1 és 5 gombokat, majd közben a bekapcsológombot. Ekkor kiírja a precode-ot. M2-ben, a tunerlistnél legalábbis így van, azt nem írtad, hogy melyik clio, melyik rádiója.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #67643 üzenetére
Hogy hatásos-e a részecskeszűrőn, nem tudom. Ezt is kipróbáltam, meg az üzemanyagrendszer tisztítót is. Nekem valami iszonyatmód penetrás, ecetes, kénes szagú lett tőle a kipufogóm, és telefosta az üzemanyagszűrőt takonnyal, ergo, ha más nem, legalább a tank belső feléről, meg a csövekről lemosta a szutykot.
A következő teletank után elmúlt a szag, pedig már attól féltem, hogy tönkre vágta a katalizátort.Regerálni, továbbra sem regenerálja a DPF-et
Egy biztos, 5-ösben padlógázra, autópályán, jobban megindul, és a max pillanatnyi fogyasztása, a korábbi 25,7L-ről felment 31,9 L-re, ergo több naftát tud átpréselni a fúvókákon, és kevesebb megy vissza a tankba, vagy eleve csökkent a rendszer ellenállása, vagy csak fellélegzett a kisnyomású üzemanyagpumpa a mosástól.
Megbontás nélkül a fene se tudja meg."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #67718 üzenetére
Egyszer cseréltem előtte, egyszer fél tank után (ez túl korai volt) valamint fél évre rá, kb.
Az utolsó cserénél kb ugyan olyan volt szűrő, mint újonnan, ez olyan cca 300l átfolyt gázolaj után (ebben volt MOL sima, meg prémium, Shell ugyanez, meg MP), igaz, azóta nem is tankoltam a Balkánon. Feketedés nem volt, szilárd darabkák nem voltak benne.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #68456 üzenetére
Ugyanezen felindulásból leptem meg magam egy LS933-as Purfluxhoz való 76/14F-es olajszűrő leszedővel, hogy mostantól az azzal egyező gyári megy rá, és kész.
Anno amit te tettél fel, teljesen szabványosan, beolajozva a tömítést, rágyógyult rendesen, de úgy, hogy az első próbálkozásra el is szaggatta a lidl-ös leszedőt, a láncos elforgott, a körmös meg csak megroppantotta, végül a csavarhúzót átdöfős megoldással jött le.
Az utolsót már ezzel a “sapkával” szedtem le, elsőre, pöccre, bár kellett hozzá nyomaték bőven.Jelentem, a f@sz kivan a felső-hátsó motortartó kutyacsonttal.
Febi: cca 10 honap alatt kuka.
Gyári, egyik oldalán Renault, másik oldalán Nissan gyári kóddal: 3 hónap alatt kuka.
Hutchinson: detto, bár elvileg ez a gyári is.Nem szakadt el, egész egyszerűen a szabadon mozgó részen a gumi melegen annyira felpuhul, hogy rámelegítve hajszárítóval, lötyög benne, míg újonnan masszívan áll benne. Hidegen jó, melegen nyekken.
Van ennek valami beszerelési trükkje azon kívül, amit a gyári leírás mond? Valahol alá kellene pluszba bakolni a blokkot, váltót valamelyik ponton, és úgy előfeszítve meghúzni a csavarjait, vagy el kéne forgatni valamelyik irányba a mozgórészét? Csak, mert a gyárinak, a Nissan jelzéses oldalán vannak számjelzések, amik pont kiadják azokat a pontokat amennyit mozgatni lehet a vázban, kb 30-30 fokot egyik és másik irányba.
Vagy ez csak egy jel, hogy itt az idő gyűjteni kettőstömegű cserére, mert már nem látja el a feladatát, annak ellenére, hogy effektíve indításkor, és leállításnál nincs hangja.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz #89309696 #68814 üzenetére
Nekem össze volt taknyolva a kormány, az összes ülés, könyöklő bőrápolóval, amik akkor, ha felhevült a kocsi a napon, akkor okádta magából az olvadt gyurma, és égett akrilfesték szagot, amit akkor éreztem, amikor hőlégfúvóval égettem le az ablakkeretekről a régi festéket. Alkohollal, és orvosi kézfertőtlenítővel vastagon jól átitatott ronggyal áttörölgetve a kormányt, az üléseket feltárultak a repedések, a picit málott, kopott bőrkormány, de de kb lemostam a cipőápolót, ill megszűnt a szag.
Nem tudom, ez segít-e.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Nordik #69068 üzenetére
Nemrég flakonos akril festékkel fújtam, és lakkoztam több rétegben. Nem a legtartósabb.
Ha teheted, akkor, inkább valami kétkomponensűvel fújasd le, sajnos akrillal nem fogsz olyan kopásálóságú festést csinálni, mint amit többkomponensű festék tud.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Kérdések:
Termosztát: Gates, Valeo, esetleg más gyártó? Profi4 terméke alteratíva, vagy csak én értettem félre valamit? Túl olcsónak tűnik.
A hőmérő, most akkor a csomag része, vagy nem? [link]
Mi a 3 termosztátház tartó csavar meghúzási nyomatéka?
Mivel érdemes átmosni a hűtőrendszert? Nem öblíteni, rendesen átmostni. És most nem agresszív kemikáliákra gondolok, mert a 10+ éves hűtő a fene tudja milyen állapotban van, és hol lyukadna ki tőle. Most még teszi a dolgát.A miértek:
Eddig 3x vettem észre, hogy lassan melegszik be a rendszer, máskor teljesen normális tempóban. Ezt így az utóbbi hónapban kezdte produkálni, vagy most vettem csak észre. Eddig csak olyat tudtam elkapni és logolni, amikor normális tempóban melegedett, grafikon szerint szépen 92 fokig felment, akkor kinyitott, visszahűlt 87-re és 87-101 között ingázott, és tartotta a hőmérsékletet.
Olyat csak kézzel sikerült elkapnom, hogy indítás után a hűtő felé menő cső is fokozatosan melegedett, nem is terheltem a motort de azóta egyszer sem, ergo indításkor nyitva maradt a termosztát. Amikor végigzötyögtem egy szar úton, akkor, viszont viszonylag gyorsan beállt a rendes hőmérsékletre a mutató, azóta nem produkált ilyet.
Folyamatosan nézem, folyás sehol nincs, túlfogyasztást nem veszek észre, kiegyenlítő tartályban lepedék nincs, a kipufogóba jutó vizet meg úgyis megfogja a dpf, szóval ha lenne, sem látnék fehér füstöt. Azóta normálisan használom, teszi a dolgát.Esetleg mit figyeljek célzottan diaggal? Csak mert ha újra produkálja rá is dugom.
Addig, ha nem muszály, nem ereszteném le a hűtőfolyadékot, szedném ki a termosztátházat, és melegíteném, forró vízben, hogy lássam mikor nyílik.
Még arra is gondoltam, hogy valami szutyok (vízkő, vagy akármi) felakadt a termosztátban, de amikor leengedem, átöblítem, kiöntöm, úgyis ki fog jönni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz molnarpeter #69314 üzenetére
Hűtő alsó csőnél leengedem, cső vissza, majd feltöltöm desztvízzel, légtelenítek, átforgatom alapjáraton, megvárom, míg bemelegszik, hogy mindent átjárjon, majd ezt párszor megismétlem, míg nem tiszta folyadék jön le?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #69316 üzenetére
Nyugodtan töröld, csak kérdés volt, az azt megelőzőt is, mert rossz számokat írtam.
A szenzor adatokat elrontottam, elfelejtettem a bináris adatokból kivonni egy 0x000F-et. Igy ujra nézve a plotot, kb 79-81C között van a medián hőmérséklet.Akkor az valid, hogy valamitől megakadt a termosztát?
Ellenőrzésképpen, a visszaágra, ami a kiegyenlítő tartályhoz megy, lehet betennék valamilyen szűrőt, ami megfogja a dzsuvát, és látható lesz? Ilyen létezik?
Amikor vezérlést cseréltünk, akkor a tartályt kikaptam, ecettel átmostam, mert volt benne vízkőre emlékeztető dolog, de olyan, ami úszott volna, nem volt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #69319 üzenetére
Álltam volna neki a termosztát cserének, húzom le a hőmérséklet jeladó csatlakozóját, azon pedig szép zöld oxidálódás volt, az meg mint tudjuk nem tesz jót az elektromos jelszintnek.
Megpucoltam, belógattam kémiai ónozóba a csatlakozókat, összedugtam, most figyelek, de szerintem csak ennyi volt a baja. Ha nem, hétvégén úgyis olajcsere, amellett az is kijön."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Egy észrevétel, és érdekesség az utóbbi 5 olajcsere utánról: mindegyik olajcsereperiódus nullázás után, friss olajjal, az első 30 km után csinált egy DPF regenererálást, az F9Q-803 motor. Eddig csak feltűnt utólag, de most konkrétan figyeltem is rá.
Renegerálás után nulláztam, és újra regenerált 30 km után, mikor meleg volt a motor.Végülis, valahol logikus. Friss olaj, még jó sok lebegő részecskét tud megfogni, mikor csinálja, ha nem akkor.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Kocsi aljára való üregvédő gumikupakokat hol kapok? Kettő hiányzik, szerintem mosáskor elhagytam/levitte a víznyomás.
7703074604 cikkszámmal találtam rá.
Romix ugyanúgy, vagy zaklassan a Renaultosokat, esetleg ez is megteszi?"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Reggel "Steering not locked" üzenet fogadott. Kitekert állapotban volt a kormány, mert lejtőn parkoltam, kitekert kormánnyal padkának támasztva a kereket. Bevallom, nem csekkoltam, hogy bezárt-e. Mikor később leparkoltam a kocsit, akkor zárt a kormányzár, meg is fogta, mikor indítóztam, akkor kinyitotta.
Van olyan állapota a kormányzárnak, amikor nem tud beakadni, vagy épp köszönget a zár modul? Ha utóbbi, akkor mellé a szervízlámpa is világítana?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Gombinyó #69748 üzenetére
Emellett, kicsit túl van hypeolva, jó a PR, és mellé egy kicsit nagyobb az "önbizalma" mint az szimpatikus lenne. Igyekeztem korrekten fogalmazni.
Robira még egy pont. Robit szeressük, ráadásul olyan mint egy zen budhista. Komolyan mondom, néha terápiás céllal el kell menni hozzá
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz MC Pite #70059 üzenetére
Ehh, fogd meg a söröm : [kép]
Az a baj, hogy nem fotóztam le a bringaszállításaimat, amit igen, az pedig szelfi.
Ugyanilyen módszerrel fért be hátra, három pokróc társaságában egy acélvázas női trekking, meg egy 29-es monti, levett első kerékkel, és elfordított kormánnyal, a csomagtartó pedig koppig pakolva.Jah, épp mostanában költözünk, készülnek durva képek, hogy mennyi fér be a CC-be. Esdig elhordtam már vele fét tonna sittet szép apránként, hoztam haza konyhai munkalapot, hűtőt (mondjuk ahhoz CAN-en át kellett verni a fedkompot, hogy le van csukva a csomagtartó, holott nem volt) két szobányi járólapot, parkettát, stb stb.
Amúgy azt hittem el is tört az egyik első rugóm, mert egy kátyút elkaptam, és baromi nagyot reccsent valami elől, de csak az utángyártott belső sárfogó tört ketté, immár mind a két oldalon. Ennyit ért, bírta fél évig.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Budapest, jobb oldalt elöl hátul érő kátyúkár.
Első felni megrogyott, leeresztett, gumi nem sérült, köszönhetően az extra erős oldalfalú gumi miatt. - görgőzés, centrir, gumi fel-le
hátsó felni, csak horpadt, görgőzés, centrir, gumi fel-le
első futómű:
- axiálcsukló lötyög.
- lengőkar első- belső szilentje kimozdult, deformálódott
- lengéscsillapító meghajlott, olajat engedi
- toronycsapágyon ütés miatt ugranak a golyók a pályán
- plusz amit még közben találnak3 hetes tortúra a közútkezelővel, két szemle, bemérések, fotók, bizonyítások, meg jópár "nem lehetne-e, hogy csak ezt meg azt cserélik, a sérült alkatrész bizonyos elemét cserélik".
Amikor belehajtottam, azonnal rendőrt hívtam, biztos ami biztos, nagyot szólt a kátyú, a kormányt, is kirántotta a kezemből, éreztem, hogy ez nem lesz egyszerű.
Finoman közölte velem a szerv, hogy egy kátyúkár miatt nem kell őket kihívni, elég csak küldeni a fotókat, úgy is téritik a kárt. Szóval legközeleb ilyet ne tegyek. Ahha... Nem...Egyelőre még csak ígéretek vannak, hogy fizeti a munkadíjat, meg az alkatrészek egy részénél teljes, másnál 50%-os anyagdíjat. Kváncsi vagyok, a végére mennyi lesz ebből igaz. Bőven 100+ felett járok költségekben, mert ugye sem én, sem más nem csinálhatja meg okosban, és csak utófinanszírozás van. Végre, ma neki tudtak állni a futóműnek is a szervízben.
A legszomorúbb: Ha nem húzódok az út szélére a kátyúba, fékezés közben, akkor a bringást min 70-el, városban előző parasztba szállok bele frontálisan, vagy a barom löki föl a bringást a tükrével. Dashcam nincs, de nem hiszem, hogy a rendszámtáblából az többet látott volna. Ennek ellenére mindenki továbbment, a mögöttem levők is, senki nem állt félre, hogy kell-e valami. Egy élmény volt a pótkerékért taxizni este 11-kor a város másik végébe, és vissza, mert a CC-be nincs mankókerék. (ugyanitt renault 4 furatos mankókereket keresek
Nézem a jó oldalát, megint egy halom új alkatrész lesz a kocsiban, de mint látjuk, a gyári minőség is van, hogy fél évig bírja.
Gyerekek, vigyázzatok egymásra, akármilyen közlekedő!
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Akkor annyi lesz a többi is. Nekem a téliek lesznek az elsők, amik TPMS-t fognak kapni, csak nem tudom, hogy gyárit, ami lényegében bináris kijelzést ad, vagy valami aftermarket ami nyomásértéket is tud. Kicsit unom a rendszeres szelepsapka le, nyomásmérő rá, szelpsapka vissza, kéztörlés procedurát megcsinálni állandóan. Szabályosan rettegek a peres gumi miatti felni felütés miatt.
A 17-es felniket cserélem tavasszal, de ahogy néztem, a 15-ösből nincs olyan gyári alu, ami elfér a féknyereg körül, 16-os lesz a befutó, de minden alkalommal, amikor emelgetem az acél, meg az alufelnit, rájövök, hogy azért igen durva súlykülönbség van az acél javára."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Nálam hátul Brembo tárcsa, és betét, elöl Textar tárcsa, Ferrodo betét szintén visít, csak az segít pár hétre, ha szétszedem, megpucolom, egyszer végighúzom mind a négy irányba 120-as vásznon, ha van benne kavics, vagy lássam, hogy üveges-e, és betét élein csinálok 45 fokos letörést kb 0.5-1mm-eset. Utóbbi, tudom, nem tesz jót az élettartamának, meg kell pár fékezés mire beáll.
Első tengelyeken az utolsó mérésen is 1600N volt az átlag fékerő, hátsókon 590N 1-2%-os eltéréssel, szóval fékerőben hiány nincs.Bringán a két régebbi AVID fékemmel ez kétheti rutin volt, de ott konkrétan megégettem az első betéteket, azért is visítottak, betét gyártótól függetlenül. Csak az itt-ott "beragadt készletes" aszbesztes, betétek bírták tovább, és teljes csendben.
Tegnap átvettem az autót. Az baj, hogy nem érzek különbséget a "régi" gyári, és az újonnan beletett Monroe lengéscsillapító között? Maradék talperőben 60+%-osok voltak. Két helyen éreztem különbséget: Az M0-n, ahol folyamatosan löknek a betonkockák illesztései és a Hungárián, a Lurdi, és a Groupama aréna között a buckákon, hogy azok finomabbak lennének. A: nem kellene érezni különbséget, mert nincs is, B: ennyire nincs hozzá fülem/érzékem C: megszépültek az emlékek"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz MC Pite #70613 üzenetére
Jah, mindig rá kell, hogy jöjjek, amit gondolok azt nem biztos hogy másnak is egyértelmű.
Szóval, a Diag szerint még nincs TPMS szenzor társítva a kocsihoz, az új téli szettem lesz az első amit megkap, aztán lehet, hogy magamat fogom vele megszivatni.
M2-ben a kijelzés kimerül abban, hogy határérték alatt van-e a nyomás, vagy nem, ezt a négy kerék szimbólum
mutatja. Állítólag a high series műszeregységen, (ahol középen nem a kocsi felülnézeti kis piktogramja van, hanem egy rendes grafikus kijelző) látható a nyomás is, de erről semmi konkrét."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
M2 kormányszalaghoz valami szétszedés, összerakás manual van? Kitekertem egyik végállásba, katt, és surlódó hang. Kitekertem másik végállásba, reccs, katt, és check airbag üzenet. Mindezt parkolás közben.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #70686 üzenetére
Egy ideje keresgélem a CC utódját, még szerencse, hogy nem az az ársáv ami a trophy
Nordik: kicsit későn válaszolok. Reális. Nekem is ilyen 45-50k magasságát mondtak a CC-re anno az alap üvegre, a hővédős anyámkínjára, prémium márkából 90-et, mikor ijesztegettek azzal, hogy a szélvédő lapát befogója által beütött üveg miatt nem fog átmenni a vizsgán. Nem javítható a sérülés, mert, a műszerfal alatt van van. Ugyan olyan mint egy kőfelverődés.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #70682 üzenetére
Szétszedtem, kicseréltem az szalagkábelt, vettem Lomexben, méretre vágtam, és ABS-ből újranyomtattam a vezető, visszahajlás gátló műanyagot, kíváncsi vagyok, mennyire lesz tartós. Én nem hiszem, de majd kiderül. Újra lett zsírozva, alkohollal minden átmosva.
Konkrétan erre az orosz videóra leltem rá, akkor lelkesültem fel, nem kellett nekem megtervezni az alkatrészt.
A biztonság kedvéért rendeltem egy újat, nem hiszem, hogy olyan nagyon tartós lesz ez. Kiváncsi vagyok, hogy az mennyire fog lötyögni, mert ennek a közepe nagyon. Ráadásul az hátsó ablaktörlős karral van, jó lenne, valami plusz funkciót rákötni arra a plusz tekerőre."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Steven #70767 üzenetére
Egy ideje erre a párosra csorgatom:
[link] váltógomb
[link] kormány
tavaly rendeltem egy ilyet, használt, pofátlanul alacsony áron. Végül nem jött meg: [link]esetleg, ha valaki teljesen klasszikus kinézetű, szürke cérnás bőr, jobb-alsó 6 sebességes váltógombot keres, az is van: [link] , de az is kb 40e ft árfolyamtól függően.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen