Új hozzászólás Aktív témák

  • Xantomas

    őstag

    Kérdések:
    Termosztát: Gates, Valeo, esetleg más gyártó? Profi4 terméke alteratíva, vagy csak én értettem félre valamit? Túl olcsónak tűnik.
    A hőmérő, most akkor a csomag része, vagy nem? [link]
    Mi a 3 termosztátház tartó csavar meghúzási nyomatéka?
    Mivel érdemes átmosni a hűtőrendszert? Nem öblíteni, rendesen átmostni. És most nem agresszív kemikáliákra gondolok, mert a 10+ éves hűtő a fene tudja milyen állapotban van, és hol lyukadna ki tőle. Most még teszi a dolgát.

    A miértek:
    Eddig 3x vettem észre, hogy lassan melegszik be a rendszer, máskor teljesen normális tempóban. Ezt így az utóbbi hónapban kezdte produkálni, vagy most vettem csak észre. Eddig csak olyat tudtam elkapni és logolni, amikor normális tempóban melegedett, grafikon szerint szépen 92 fokig felment, akkor kinyitott, visszahűlt 87-re és 87-101 között ingázott, és tartotta a hőmérsékletet.
    Olyat csak kézzel sikerült elkapnom, hogy indítás után a hűtő felé menő cső is fokozatosan melegedett, nem is terheltem a motort de azóta egyszer sem, ergo indításkor nyitva maradt a termosztát. Amikor végigzötyögtem egy szar úton, akkor, viszont viszonylag gyorsan beállt a rendes hőmérsékletre a mutató, azóta nem produkált ilyet.
    Folyamatosan nézem, folyás sehol nincs, túlfogyasztást nem veszek észre, kiegyenlítő tartályban lepedék nincs, a kipufogóba jutó vizet meg úgyis megfogja a dpf, szóval ha lenne, sem látnék fehér füstöt. Azóta normálisan használom, teszi a dolgát.

    Esetleg mit figyeljek célzottan diaggal? Csak mert ha újra produkálja rá is dugom.

    Addig, ha nem muszály, nem ereszteném le a hűtőfolyadékot, szedném ki a termosztátházat, és melegíteném, forró vízben, hogy lássam mikor nyílik.

    Még arra is gondoltam, hogy valami szutyok (vízkő, vagy akármi) felakadt a termosztátban, de amikor leengedem, átöblítem, kiöntöm, úgyis ki fog jönni.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Új hozzászólás Aktív témák