-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Valami nem kerek. A gyári acélfelni 14 colon ET36 és 15 colon ET42 a felnis oldalak szerint. Most megnéztem a fotókat és látom, hogy ET42-es a 14-es felnim ami a kocsin van. [link] Ezek szerint kétféle ET-vel is kiadták a 14-es gyári felniket?
És jól tudom, hogy ez ET42 van beljebb? Én meg egész eddig abban a hitben éltem, hogy picit szélesebb vagyok a gyárinál. Nem mintha az a 6+6 mili érne is valamit. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #68549 üzenetére
200-nál olyan légellenállás van, hogy addig tuti nem forgatod el még lejtőn sem. Azzal nem számoltál, hogy a sebességgel egyenesen arányosan nő a motor terhelése is, hiába a hűtés, ha terhelésen sokkal jobban melegszik. Mennyi van megadva maximális konstrukciós sebességnek? A forgalmiban elvileg benne van.
-
MC Pite
veterán
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #68555 üzenetére
Nincs ilyen benne, megnéztem a hátulján a jelmagyarázatot is abban sem szerepel. Szerintem a magyar forgalmik nem tartalmaznak ilyen adatot.
Wiki szerint 184Km/h a top speed ami ugye a váltóáttétel számolással nem lehet (az én autómé a legrövidebb), szóval valószínű, hogy ez egy tényleges légellenállással beleszámolt érték lesz inkább. Bár ha padlón tud ennyit menni az nem jelenti azt még mindig, hogy a hűtővíz nem-e forr el 10 perccel később.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #68558 üzenetére
Akkor a nehezebb kombi a nagyobb légellenállással biztos nem fogja tudni a kisebb motorral. Nem tudom a Wiki honnan szülte azt a 184-et, mert az még szedánnál meg hecsbeknél sem állja meg a helyét az 1.4-es motorral. A tiedre 195-öt ír.
Amit tudunk, hogy 4000-nél 129-cel megy a kalkulátor szerint, 4500-nál 145 és 5000-nél 161. Szerintem itt lehet a reális vége, meg az 5000 is az a fordulatszám tartomány amit még elvileg elvisel megállás nélkül.
Hát nem ezzel fogunk a belsőben büntetni, de a 130-at ami a maximálisan megengedett azt tudja kényelmesen, miliméter pontosan áttételezték 4000-re.
Ha a büntetőhatárig nézzük 145-tel akkor is 4500 ami pont a nyomatékmax púpnak a vége, tehát ez is jó helyen van még. Fölé vinni viszont már tartósan csak kínzás. Fölötte csak előzgetéshez meg kigyorsításhoz szükséges.Megyek majd autókázni vele valamikor a közeljövőben azért számolgatom, hogy mi legyen a kikormolós sebesség.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #68559 üzenetére
A max sebesség egy elméleti dolog szerintem, ha megy is 170et, és németeknél tudsz akár 6-8 percig is menni ennyivel... 1.4 nem annyira szereti, másik hogy az egész autó(futómű, gumik, stb) is mennyire partnerek ebben, mert tippem szerint nem nagyon. Kettes fókát is kollégák óra szerint próbálták erős 170en tartani, az azért lehetett érezni hogy ne is komálja a 101 lovas, meg az egész autó nem erre lett beállítva/méretezve. M6oson 150-160at tartósan még szinte szerette, de ennyi.
Ha számít a jó erőnlét, azért tudsz tenni még (bár nem pont pályán jön ki leginkább).
Ami meg még nem sok az egész autónak, annyival meg simán elmész annyit, hogy te fáradsz el tőle, nem az autó (130 meg 160 között igencsak van különbség M1-el ha tippelhetek). Amiben van olajhőfok, ott annyit látok hogy 100 helyett 110°os; kb ennyit veszek észre a német pályasebességből, szerintem nem hatja meg az autót különösebben 4000-4500-ig, 5000 már autó függvénye, de ott tartósan nem mennék. Kikormolni előbbin (meg nem mindegy hogy 30, vagy 600km-en keresztül).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
Az olajleeresztő csavarhoz adtak két tömítést, de a dobozon lévő ábra szerint ne használjam mindkettőt. Az egyik egy réz karika, a másik meg fém, belül egy gumiperemmel, kb mint a képeken. Melyiket használjam? Nyilván megnézem a bent lévőt majd, csak egyrészt nem feltétlenül bízok benne, másrészt érdekel miért van kétféle.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
Gyárilag a gumis belsejű szokott lenni (elvileg így nem esik le a csavarról) a réz meg az univerzális. Én előbbit szoktam egy pici teflonnal, bár általában a rezet rakják fel.
Ha tudsz, kérhetsz kölcsön nyomatékkukcsot, 20-27Nm körül szokott lenni (Haynes enyémhez 20at ír) az előírás. Sose foglalkoztam ezzel addig, míg a Picasson mások után a csavart kivéve nem jött ki egy spirál is (a menet, valószínű már javítózták).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
A gumis a gyárilag használt, van aki nem szereti. Én azt használok, nincs vele gondom. A másik elvileg roppantógyűrű, az mikor meghúzod szétlapul és úgy tömít.
Alátétből mindig jobb ha több van.Van amúgy harmadiknak sima rézalátét is, az nem tudom mennyire állja meg a helyét.
-
Bass
addikt
Sziasztok a motor mögötti szigetelőt lehet valahogy cserélni? Le van liffenve és ahogy néztem csak középen tartja "csavar" . Esetleg csak szedjem le? Cikkszámát tudja valaki? Megane 2 1.6 16v
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #68565 üzenetére
A Ladánál pedig megoldották alátét nélkül. Nem tudom ehhez milyen felépítés szükséges, de ehhez képest minden csak visszalépés. A négyszögkulcsról nem is beszélve, mikor csillagkulcsossal sokkal egyszerűbb... Tipikus modern autóipar, ha valami túl egyszerű hát csináld meg máshogy.
-
harry
veterán
Köszi, akkor a réz lesz. Saját kép: + négyszögkulcs (valamiért azt gondoltam kisebb kép alapján, de elég masszívnak tűnik, amúgy ez is KingTony - azért nem vettem végül csak fejet, mert kellett volna hozzá 1/2"-os kulcs is szereznem, ennyire meg most nem akartam belemenni).
Más: a felhajtóról beálltam a garázsba, s mielőtt leállítottam a motort, én is tapasztaltam, hogy fent maradt a fordulat 2000 környékén, majd 1-2 gázadásra visszament 1000 környékére (ha hosszabb ideig békén hagyom, visszaáll 700 környékére, vagy mi is a 'normális'). Mindjárt visszanézem mikkel volt gond korábban emiatt. Gyanakodjak valamilyen hibára?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #68568 üzenetére
Jó hát nem mondtam, hogy mindenre jó Terv szerint egy olajcserére kell, de mindjárt neki is látok (nyilván egy alkalommal is szét lehet cseszni, de gondoltam egy próbát megér, mielőtt egy meló miatt szerszámkészletbe ruháznék).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
szabonagyur
félisten
Üdv az Uraknak
Fluence 1.6 benzin 2010 körülről mi a vélemény? Mind a motor, mind az autó érdekelne. Minőség mondjuk egy Meganhoz képest (korabeli), zaj pálya tempónál, stb.
Nem versenymotor ezt tudom, ismerős aki keres hasonló városban használja néha pálya ott meg a 130at tudja tartani úgyis, kérdés a zaj.
Illetve ebből a kinézett automata váltós, vélemény róla?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
FRENK1988
veterán
válasz szabonagyur #68571 üzenetére
Jo auto jo motor, a zajszint kinek mi a megitelese. Nem lesz halk de nem is elviselhetetlen
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
atosan
addikt
Sziasztok,
Izzó rögzíttőt hol lehet szerezni. Ha egyáltalán jól írtam. Első lámpa, Megane 1/2Maine coon
-
Gombinyó
őstag
válasz szabonagyur #68573 üzenetére
Szerintem inkább 4 körül.
-
harry
veterán
Sikerült a folyamat Képek
Vicces de ugyanaz a lég- és olajszűrő volt bent korábban is, mint amiket most vettem (Filtron, ugyanazok a típusok). Az olajleeresztő csavaron a fém+gumi tömítés volt, de most felraktam a rezet, nem izomból rángatva, de azért meghúzva a négyszögkulccsal. Kinyitni kicsit nehezebb volt, de azt fater csinálta, így nincs tapasztalatom. Az olajszűrő szerencsére kézzel, könnyen lejött. Kb. egy fél liter olaj maradt még, így ha minden igaz 4.5l van benne, 4dl még férhet, a pálca is 2/3 - 3/4 körül mutat, de meglátom majd némi használat után.
Légszűrő kicsit bogaras volt, de nem volt holt mocskos, elvileg az is ~1.5 éves volt, mint az olaj.Az egyik C5W kiégett a rendszámtábla felett, cserélve lett. Kissé megégette a műanyag házat is, kellemesen porladni kezdett azon a ponton a műanyag, de nem vészes link
Ablaktörlő lapátok szintén cserélve, Valeo valamire + kapott rendes ablakmosó folyadékot már korábban.
Egyelőre ennyi.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
válasz szabonagyur #68571 üzenetére
Az automatát én gyorsan elfelejteném, mert addig jó amig jó, de utána.....
Amúgy a villág legjobb közlekedő edénye kiforrott konstrukció.Renault power
-
FRENK1988
veterán
válasz szabonagyur #68573 üzenetére
Igen, inkabb 4000 mint 3000. 3000nel olyan 100korül megy
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #68580 üzenetére
Pedig jó dolog, ha volna rá pénzem a büdös életbe nem kéne többet kéziváltó. A mostani Meganeomat is röhögve adnám el és cserélném le egy ugyanilyenre, ha 1.6 automata lenne viszonylag karbantartott állapotban.
Sajnos árban nagyon meg vannak zakkanva, pedig ennek nem luxusnak kéne lennie, hanem a közlekedő emberek háromnegyedénél alapnak. Csak a magyar begyöpösödött, szűklátókörű. Az ezerötös Ladákból nőttünk ki, nem véletlenül nem mernek 1.6 és kéziváltó fölé menni.
Ha van rá anyagi tartaléka és nem zavarja az esetleges kiadás akkor simán vegye meg az automatát. -
#89309696
törölt tag
válasz szabonagyur #68586 üzenetére
Irigy vagyok.
-
emre
veterán
válasz #89309696 #68587 üzenetére
Engem meg már az is zavar ha nem műszerek vannak előttem hanem digitális kijelző, mint a párom twingojában. De hogy még a váltót se kezelhessem olyan nem lesz sose, max ha lesz egy robogóm.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #68585 üzenetére
Igen?
Ezt valahogy beszéld már meg a kocsimmal is kérlek!
Nyugodj bele, az 1.6 16v de még a II es megane is 4000et forog 130 nál.
Aki mást mond az hazudik, és ezt azért merem ilyen sarkosan kijelenteni, mert rengeteget javítottam vezettem és mind 4000et forgott 130 nál.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz szabonagyur #68583 üzenetére
De jó, semmi baj vele, de használt auto, nálam pedig alapszabály, hogy használtautóban automatát nem veszek.
Illetve ha nem zavar, hogy 400-500 ezret rá kell locsolni, ha úgy van, mert az előző gazda egy tufa szakértő volt. Akkor bevállalhatod, a kényelmességét nem vonom kétségbe.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #68590 üzenetére
Ja tényleg a kalkulátor szerint is 5 Km/h a különbség. Akkor rosszul emlékeztem, illetve nem emlékeztem rosszul, a török csávó videóiban az 1.6 Megane többet ment 130-nál, de ki tudja az alatt mi lapult.
Mondtam már, hogy a kéziváltón kívül a benzineseket is rühellem? Egy jó autón csak a gázt kell nyomni és lassan ketyeregve suhan.
-
CactuS
Arcképgyáros
Én us így voltam, de a Priust imádtam, mint közlekedő edény. Automata, de nem esik szét 500k km után sem a váltója, faék egyszerű. Asszonyka hybrid Aurisa is teljesen élhető, de mostanában inkább kirázatom a vesémet a twingoval, pedig abban csak a fordulatszámmérő analóg.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #68593 üzenetére
Váltócserébe még bele is mennék, de az a baj, hogy nálam az semmit se segítene. Így is nehéz megindulni vele. Nálam erő nincs.
Nagyon meg vagyok vele elégedve, de életem végéig zavarni fog, hogy nincstarcsi. Világ életemben erős autókkal jártam, eltelt másfél év és még mindig nem nyugodtam bele, nem is fogok. Hiányzik nagyon a sleeperség belőle. Hogy néha megkúpoljak valakit, finoman, diszkréten. Nem szoktam gyorsan menni, de néha elkenném, mint a vajas kiflit.
Kár érte, hogy az 1.6-ok olyan drágák voltak, meg drágák a mai napig. Bár az se egy erőbajnok, akkor meg azért sírnék miért nem 1.8. Akkor meg azért miért nem a legerősebb 1.9dci. Legerősebb szériamotor egy csiptuninggal abba már talán belenyugodnék. Ez egy életérzés. Unalmas Renault kombi.... Meh. Kuityakonzervekkel tömött csomagtartó. Meh.
Aztán wutututuutut és csak nézne mindenki ahogy a kacat francia csak úgy repül, kapjátok be gyíkok én léptem.
Nah ez az ami nagyon hiányzik belőle. 1.4-gyel azon gondolkozom egy kenyeresautó mögött vánszorogva, hogy vajon megelőzzem-e a kanyar után. Nem élet ez.[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok!
Kicsit OFF , de autóbuzulás és PH így remélem megfér itt is!Idén is lesz márkafüggetlen ph autós tali Balatonon - minden érdeklődőt szeretettel várunk!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #68595 üzenetére
Én a twingoval sem állok bele, mert igazából egy flottás Octavia TSI párban gyorsul vele, az más kérdés, hogy körforgalomban én nem veszem el, mert elfordul. Állítólag ezekegt is chippelik, de nem tudom mennyire tenne neki jót, ilyen melegben néha így is azt hiszem, hogy elolvad a motor, olyan forró a motortér.
Asszonyka múltkor elvitte egy körre, minden lámpánál túráztattak mellette, amikor elől állt, aztán kilőttek, szerencsétlen meg utána jött rá, hogy nem az Aurissal van és azért, ráadásul pont elég volt neki a kuplunggal harcolás az automata után.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gaming notebook topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Sorozatok
- Micro Four Thirds
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Eleglide M2 - pedálszenzorból a maximum
- Gurulunk, WAZE?!
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen