- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bass
addikt
válasz #89309696 #68501 üzenetére
Elektromos,de az a helyzet h amikor pucoltam kiszedtem a két csavart ami a csappantyút tartja. Igaz h az egyik probálkozáskor kézzel zárt pozicioba nyomtam és ugy raktam vissza a csavarokat,akkor is sokat javult,de azota ugye voltam betanitáson. Annyira vigyáztam rá (mint mindenemre) tisztitáskor hát nem gondoltam h ekkora galibát okoz,vagy érzékeny ez a kocsi ilyenre.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
-
rob210
Topikgazda
Ennek egyetlen módja van játszani kell a fojtólappal amíg jó nem lesz.
Illetve élőadatban nézni a fojtószelep állást ott làtaszik, hogyan ejti vissza az alapjáratot.
Diagrammon nem a fordulatszámmérőn ami pontatlan.A másik amit megtehetsz, hogy leveszed a levegő csövet valaki beül indít te pedig közben nézed a fojtószelep mozgását ahogy ő adja a gázfröccsöket.
Tudod egyből írtam, hogy azt a két csavart nem lett volna szabad piszkálni azt a gyárban hézagmérővel állítják pozicióba. Sok türelemmel vissza lehet állítani, de pepecs meló. Kitartást.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
Ha van klíma akkor kétfokozatú a venti, a klímához az egyest használja, illetve a leállított motor után is az egyes fokozat kapcsol be utóhűteni. A kettes fokozat csak járó motornál kapcsol be, az lényegesen gyorsabban pörög, erősebb és hangosabb.
Mai autók nagy része már ilyen, szóval a venti környékén okosan kell nyúlkálni.[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
-
Gombinyó
őstag
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
[link]
Ha valaki unatkozik nézegetheti. -
emre
veterán
Beázik a kocsim valószínűleg az antennánál.Már nem. Gondoltam kikérdem a nagyérdemű véleményét a bontásról, hogy hogyan lehet hozzáférni, de aztán inkább nekiláttam. Egész könnyen szét jött a mennyezeti panel ahonnét levehető a tetőantenna rögzítő anyája. Kapott egy kis tömítő anyagot, mert megöregedett a műanyag perem, remélem most jó lesz.
Illetve ha már megvettem a gégecsövet összeeszkábáltam a szívó oldali részt is. Találtam egy irodai szék teleszkóp takaró szoknyát ami pont a szívó idom mérete volt, ezt egy bilincscsel rögzítettem, majd erre ment a 70-es gégecső. Egy darabra való még maradt is, szóval az angol szívócső rendelés még ráér. Asszem innét látszik a legjobban:
A múltkor újra húztam a jobb oldali ablakmosó tartály csövét, ezt most cserélhetem ki, mert ez az átlátszó vacak megtörik ha le van csukva a motorháztető. Kell néznem hozzá valami rendes gumi tömlőt.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Smith Ügynök
tag
Üdv!
Voltam szerelőnél a Cliommal, kerékcsapágy csere volt. Utána kipróbálta a szerelő, és
azt mondta, hogy 4-esben és 5-ösben vagy egy kis hangja a váltónak, szerinte 1-2 év és tönkremegy.
Valaki el tudja magyarázni, ez mit jelent?
És mivan ha tönkremegy? Beragad és blokkolnak a kerekek, vagy el se tudok indulni?
A kocsi 2003-as Clio, 1.4 16v 98LE, jelenleg 230 000km. Van esetleg tapasztalat, meddig kéne bírnia a váltónak?Köszi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Smith Ügynök #68518 üzenetére
Váltó felújítás lehet szükséges. Azért olajszintre ránéznék, a leírás kicsit úgy hangzik, mintha a "vége" nem kapna elég olajat, bár nem ismerem a konkrét váltó felépítését. Nekünk 100k km alatt ugyanannyira van egy nagyon pici hangja az 5. fokozatnak a Golfban, köszöni szépen Kb 200-nál kaphatott új gyári olajat, most karcolja a 300-at. Nem nagyon van változás, gondolom az is közrejátszhat, hogy ebben a sebességben tölti a legtöbb időt.
-
#89309696
törölt tag
válasz Smith Ügynök #68518 üzenetére
Jellegzetes hiba a korabeli kocsiknál, JB1 JB3 váltóknál legalábbis, egyébként a diffi szokott búgni, de búghat a váltó is. Váltóolajat cserélj benne (egybe van a diffivel), a belevalót vedd meg, ha JB1 vagy JB3 a váltó akkor Elf Tranself NFJ 75W80 kell bele, 3.5 liter körül.
A hang nem fog megszűnni, de itteni tapasztalatok alapján olajcserével lelassul annyira a folyamat, hogy kibírja az autó élete végéig már és nem kell cserélni.
Itt a topikban többen is vagyunk akiknek szintén búg enyhén.
[link] Ebben a videóban mikor másodikba rakja is hallani ahogy huhog pl.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Megcsináltam én is a légcső kicserélését, képek: link
Én 60-as alu csövet használtam, sajnos ezzel is kell ügyeskedni, mert az 'elöl' lévő résznél kb 55mm talán a cső külső keresztmetszete, amire kicsit így nagy a cső (ezért pár helyen bevágtam, rásimítottam, körbetekertem a csövet alu ragasztószalaggal, majd végül egy bilinccsel rögzítettem), míg 'hátul' meg nem elég nagy ahhoz, hogy rámenjen, de bele meg nem fér. Szóval itt is be kellett vágni kicsit, oválisabbra formálni, s betolni a csőbe. Itt inkább körberagasztottam az egészet megerősített szalaggal. Összességében szerintem jó lesz.
Feltételezem a hátsó résznél lévő doboz (nem amibe ez a cső fut) tartja a motor levegőszűrőjét. Holnap megjön az is, hétvégén cserélem (egyelőre ezért nem nagyon tisztítottam ki a környékén, de elég koszosnak tűnt).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
válasz Smith Ügynök #68518 üzenetére
Cseréld ki az olajat a váltóban és nem lesz baja.
Renault power
-
Mukucs
senior tag
Skacok!
A Clio 2/1 és 2/2 ülései megegyeznek? Tehát bele tudom rakni egyiket a másikba, ha úgy van?
-
rob210
Topikgazda
válasz Smith Ügynök #68527 üzenetére
Ha van mibe engedni a használt olajat van egy 8as négyszög kulcsod egy fogód valamint elmész egy autósboltba és 85.- veszel egy roppantógyűrűt akkor simán.
Egy tölcsér és egy darab 10 es slag fog kelleni még, mert gondolom betöltő pumpád nincs így a gravitáció lesz a barátod.Renault power
-
csibor
őstag
Szia Rob!
2001megane 1.6 16v. Most éppen megint nem indul a kocsi. Nem kap benzint, levettem a csövet injektor előtt, indítóztam egy csepp sem jött+ aksi mellet 30A biztosíték elment. Milyen módon tudni kideríteni, mit kell cserélnem?
-
rob210
Topikgazda
válasz csibor #68529 üzenetére
Első körben a biztosítékot
Aztán a hátsó ülés alatt nézd meg az ac pumpa elektromos csatlakozását, mert az előszeretettel eloxidálódik és el is tud olvadni, ilyenkor megnő az ellenállása és caapkodja ki a biztit, hogy ne gyulladjon ki a kocsi.
Nem játék meg vicc még ha annak is tűnik.
Ha ott minden rendben akkor az inercia kapcsolót érdemes még megmérni meg megnyomkodni párszor.Renault power
-
#89309696
törölt tag
Robibá, letekertem a tanksapkát és szisszent egy közepes erősségűt. Azt nem tudom kifele vagy befele-e. Ez normális? Azt hitem van valami szellőztető.
-
#89309696
törölt tag
válasz Smith Ügynök #68527 üzenetére
Kell egy 8-as négyszögkulcs. Egy 24/16-os roppantós alátét vagy gumis belsejű. Egy kis tölcsér amit bele lehet dugni 10-es csőbe, a csőből fél méter. Meg a 4db Elf NFJ 75W80 olaj.
Alul megtalálod a diffi házán a leeresztőt, felül a hűtőradiátor mögött egy fekete műanyag pillangós csavar a váltóház oldalán. Ez feltöltő és szintező. Ha kifolyt a régi és visszatekerted alul, akkor addig töltöd amíg nem kezd el a slag mellett kifolyni, betekered és kész. 3.5 liter körül megy bele, ha jól csináltad.
A váltóház tetején van egy érdekes alakú pöfékelő szelep, azzal nem kell foglalkozni csak túlnyomás elengedésére van.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
-
harry
veterán
-
Mukucs
senior tag
Jövő héten viszem a Cliomat fojtószelepház és alapjárati motor tisztításra, illrtve benzinszűrőt cseréltetni. Nagyjából mekkora kiadásra számíthatok, meg tudnátok saccolni?
-
#89309696
törölt tag
[link]
Itt egy váltóáttétel kalkulátor, ha valakit érdekel. Meg itt van a váltóáttétel táblázat még egyszer. [link]Kikalkuláltattam az én értékeimet.
Mutatók szerint 3000-nél 100-zal megyek, ez a táblázat szerint is rendben van. 3Km/h-t csal a mutatóm.
A 6600-nál van a tiltás, elvileg 213-mal tud menni a kis vakarcs, ha lejtőnek meggurul mivel kétlem, hogy az 1.4-es motor kiforogná magát. 6000-nél a teljesítménymaximum van amit viszont elvileg egyenes úton is el kell tudnia érnie, tehát 194-gyel haladóképes a verda.Az már más kérdés, hogy mondjuk huzamosabb ideig mit reagálna erre. Mert állóhelyben kinyíródik minden motor pár perc alatt hatezres fordulaton, de ott a hűtéshiány miatt forrni kezd és megszorul, törik. 200-nál viszont van akkora menetszél, ami elvileg a hűtést megadja így nem szabadna beállnia. De mondjuk ebben nem vagyok biztos, mert a hűtőradiátoroknak is megvan a hőleadó képessége ami egy bizonyos szint után már nagyon rosszul skálázódik átvitt levegőmennyiségre. Csak nem tudom hol van ez a pont. Nyilván a külső hőmérséklet is számít.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen