-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
Üdv a tisztelt tulajoknak,
csatlakoznék Hozzátok . Vettünk mi is egy 2002-s évjáratú megane classicot). A vezérműszíj és néhány trafó már volt cserélve 4 éve, de biztosra mennék, így a következő szervíz alkalmával kicsit belenyúlnánk a dolgokba és segítségért folyamodnék
- 1.4 16V-hez milyen vezérműszíj és hosszbordásszíj készlet javasolt (Gates, SKF)?
- cserélnénk mind a 4 trafót Berura, milyen gyertya lenne mellé az ideális választás?Amit észrevettem, van némi remegés alapjáraton, illetve a fordulat picit egyenetlen, 720-780 között mozog. Ezt okozhatja valamelyik trafó, vagy inkább alapjárati motor, esetleg lambdaszonda hiba lehet a dolog mögött?
Előre is köszi a segítséget
-
dj79
senior tag
Alku után 600e. 2002 decemberi, törésmentes Alizé , 97e km új korától végig dokumentálva az összes számlával, alkatrészszámlával, szervízkönyvvel, az összes műszaki vizsga dokumentációjával - tehát a nem létező magyarországi használtautó . Bónuszban kaptunk hozzá téligumit lemezfelnin.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz berbatov2 #44207 üzenetére
Szép darab. Nem egy versenyautó, de ezzel a motorral is lehet tartani a forgalom ritmusát. Ha nincs susmus, szerintem minden olyan adatot kiadnak róla, ami alapján le tudsz kérdezni mindent.
Ha ezzel megvagy és minden stimmel, érdemes bekocogni egy hivatalos szervizbe az autóval egy kis átvizsgálásra, szvsz megéri azt a kis pénzt.
-
dj79
senior tag
Üdv mesterek!
A családi állapotom megérett az autócserére . Épp nézegetem a scenic II kínálatot, tapasztalatok alapján melyik a legjobb variáns az 1.9 dci motorból? Vagy esetleg a 2.0dci lehet a megfejtés?
-
dj79
senior tag
válasz Sanyi19 #44323 üzenetére
Megane II-be kipróbáltam az 1.4 16v-t, hát elég halovány. Mindenképp 1.6.
Ilyesmi trafókat érdemes azonnal beletenni, illetve ha már kártyás, azoknak az összes funkcióját többször végigpróbálni. Okoskerék már szóbakerült.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz n0k0m_ #44357 üzenetére
A Scenicet anyósom szereti, kényelmes és elég megbízhatónak is bizonyult nála.
A korai 1.9dci-ről sok infót lehet találni, az összkerékhajtásról L:http://totalcar.hu/magazin/technika/4x4_1x1/2/]itt olvashatsz.Ha a motor és az összkerék jó, szerintem vállalható, a fogyasztás várhatóan az általad írtak alatt marad.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz feco6512 #44436 üzenetére
Lehet ilyen olcsó, bár a bal elején mintha nem találták volna el az árnyalatot (lehet, hogy csak fénytörés). Csomagtérajtó sincs a helyén, jobboson Grand Canyon, bal oldalon jónak tűnik .
Erre szokták azt mondani, hogy egy kőműves/favágó/egyéb kétkezi munkás autója, csak hétvégén használta. Mivel érdes a tenyere meg sok a bütyök, minden kopottabb a kelleténél a beltérben
-
dj79
senior tag
Üdv minden tisztelt márkatársnak!
Tegnap 3 év PSA birtoklás ismét visszatértem a Renault tulajok klubjába ezzel a jószággal.
Majd biztos jövök pár kérdéssel
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Tisztelt Topiklakók!
Úgy néz ki, utolért a légzsákszalag átok (m2 ph1)
Komárom-Esztergom megyében esetleg tud valaki szakembert ajánlani, vagy marad BP?
Köszi előre is a válaszokat
-
dj79
senior tag
Üdv Mindenkinek!
Megane II-ben tegnap egyszercsak elment nyaralni az utastéri fűtés. A középkonzol szemből nézve jobb oldalán egy erőteljesebb kézrátétel után elindult, majd ismét kikapcs, Még egy kézrátét, újra indult, viszont mindkét esetben csak legmagasabb fokozatban.
Előtétellenállás, kontakthiba vagy fűtőmotorcsere lehet így első olvasásra?
Köszi a tapasztalt kollégák szaktudását előre is
-
dj79
senior tag
válasz LamerGyuri #63084 üzenetére
Az a baj, hogy abban se működik már.
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
Sziasztok! Nos, a fűtőventillátor márkaszervizes ára 74ezer (Valeo), a csere munkadíja 132ezer. Elég vastagon fog a ceruza sajnos.
Tegnap megvettem a bárdiban a valeo ventit (18ezer kedvezménnyel), ma pedig délelőtt kicseréltem. Kicsit szivatós meló, ahogy Rob is mondta[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Sziasztok!
Jó régen jártam erre, eddig megyegetett a gép , most tervezek egy nagyobb ráköltést, na de most történt némi furcsaság. (Megane II ph1, 2004, 1.4 16v, K4J730 , 162e km)
Valószínűleg trafó gond (is) lesz (Hitachik megrendelve), viszont van egy érdekes hibajelenségem: nagyobb terhelésnél egy nagyon erős búgás jelentkezik (ha mélyre nyomom a gázpedált). Gyertyák és szívósor tömítés cserélve lett már fél éve, illetve akkor a fojtószelep is rendbe lett rakva.
Hétvégén kicsit megkergettem pályán, óra szerint 150 környékén huzamosabban mentem és egyszer csak elkezdett villogni a check engine, kb 30 másodpercig.
Persze azonnal visszalassítottam, a villogás azóta sem jött elő, ez mitől lehet? Nagyobb terhelésnél áthúz a trafó talán?Másik kérdés: mivel még pár évig megtartom a gépet, kicseréltetném a motortartó és váltótartó bakokat (korábbi renaultos tapasztalataim alapján ideje lesz), illetve a váltóolajat.
Ezekkel annyira nem vagyok tisztában, ennél a motornál ezekből mennyi bak is van, illetve mennyire macerás a váltóolaj-csere?Esetleg ha tudtok ajánlott szerelőt itt Tatabánya környékén, tippeket szívesen fogadok.
Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Szép estét!
Van egy kis rumlim és abban reménykedem, hogy ki tudtok segíteni egy-két tippel:
Megane2 ph1, 1.4 16v. Az elmúlt két hónapban elvégzett apróságok: gyertyacsere (hézagok rendben), fhp jeladó csere, szívósor-tömítés csere, benzinszűrő-csere, pillangószelep tisztítás.
A gépben 164e km van, végig szervizelt és dokumentált előélettel.Nos, ugye most ilyen remek időjárásunk van és ma minden előjel nélkül úgy döntött a jármű, hogy nem hajlandó üzemmelegen elindulni. Indításra teker, aztán szépen ledagog nullára némi puffogás közepette. Fél óra pihentetés után pöccre indult többször is, trafó- és fhp csatlakozásokat átnéztem. Utána ismét ugyanez történt, ez lehet a párás környezet miatt?. A trafók beruk, áthúzásnak nyoma nincs. Az elmúlt egy hétben feltűnt, hogy koppra nyomott gázpedálnál bizonyos fordulatszám-tartományban búg, visszább engedve a pedált a búgás csökken.
Csütörtökre kaptam is időpontot a szerelőmnél (gép van), már csak az a kérdés, hogy merre induljak el? (tudom, a bontóba )
Köszi mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat
UI: ugyanitt megkímélt járművem eladó
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Sziasztok!
Scenic 3 1.6 benzin mennyire kényes jószág? A motor meg a váltó gondolom ugyanaz, mint a faceliftes kettesnél. Asszonynak keresek valami gyerekszállítót, aztán utamba került 1-2 példány.
A szokásos Renault dolgok mellett mire érdemes figyelmet fordítani?[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz CactuS #68764 üzenetére
Szia!
Én ezt egy Yatour cuccal oldottam meg.
Ezen a linken keressed ki a fejegységet, aztán láthatod a variánsokat
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #70179 üzenetére
Lehet, hogy van, én mindenesetre hozzá fordultam. Teljesen másképp oldotta meg a forrasztást, mint a gyár,. Konkrétan nem emlékszem, de valahol 22e környékén megállt a teljes mutatvány.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz rob210 #71698 üzenetére
+1
Vagy kivársz és türelmesen keresgélsz és meglehet a beülszésmész érzés. Nekem 8 hét keresgélés lett meg a mostani, hasonló árkategóriás autó, akkor átnézettem, minden rendben volt, de a motor típusára való tekintettel elvégeztettem rajta egy ajánlott karbantartást, mely a vételár 7 százaléka.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz diablo1984 #71706 üzenetére
Igazából a km rögzítések időpontjai sokat segítenek, hiszen eddig három műszaki vizsgának kellett lennie 4,6 és 8 éves korában, ehhez képest egy kicsit katyvasz a dátumozás.
Az első műszaki 2014 májusában volt, a következő 2016 júliusában, az utolsó meg 2018 augusztusban, az első kettő közötti hónapeltérés érdekes.Ahogy néztem az eredetvizsga és műszaki időpontokat, három rögzített km állás alapján én így elsőre négy tulajra tippelek (ehhez még jön két finanszírozó aztán meg is vagyunk):
2012.10.30., 2014.03.27., 2018.04.10. -
dj79
senior tag
válasz diablo1984 #71721 üzenetére
Vagy nem ért rá a kasztnis, hogy háromból összerakjon egyet
Mindegy, alaposan át kell nézni, minden lehetséges felületen lekérdezni.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz mdav88 #72465 üzenetére
Hmm, engem a k4j ugyanígy szivatott esős, párás időben.
Annyi volt a történet, hogy leszedtem a trafók csatijait, kiszedtem a trafókat.
Az egyik trafónál a gumigyűrű el volt deformálódva, lehet, hogy bepárásodott, fene tudja.
A csatlakozókat megpucolgattam, az fhp-n is végigtoltam egy alkoholos kendőt.
Utána megszűnt a jelenség.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Hobby rádiós topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Autós topik
- Politika
- Autóhifi
- Milyen program, ami...?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Motoros topic
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- További aktív témák...
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron