-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Üdv.
Megane 1 kombi alá befér a 185/70R14 gumi? Van aki használja is ekkorával? A gyári könyv adatai szerint 185/60R15 megy rá, ez nagyjából váltóméret is vele gumi szempontjából. Viszont nem tudom a két felni ET száma nem-e eltér és kerül beljebb a gumi miatta.
-
#89309696
törölt tag
válasz orosziem81 #61826 üzenetére
B7
Ott van a régi neve is amúgy, nem névcsere történt csak információbővítés, ez csak azt mondja meg hány % a biotartalma az üzemanyagnak. A számok kutanként eltérhetnek, mivel mindig az adott % biotartalmat határozza meg, de a 4 nagy kúton egyformák lesznek valószínű.
A benzinek 5%, a dízelek 7% biotartalmúak alapból. A prémium/sima és oktánszám jelölést meghagyják ugyanúgy. Az XTL ami kilóg a sorból az szintetikus gázolaj (gyanítom, hogy ezek prémiumba mentek eddig mert biztos nem pazarolta semelyik kút sima dízelbe, majd most kiderül melyik kút prémium gázolaja használta ezt vagy az is lehet senki, hanem ezt külön lehetett kapni, ugye ezt eddig nem tudtuk ezért is kellett a jelölés).
Ha jól látom a Shell prémium az B7-es, szóval ők nem. Marad a másik 3 kút, melyiknél voltál ahol volt XTL és sima diesel vagy prémium felirat alatt volt?[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz polonic #61847 üzenetére
Átalakítás nélkül használható, nagyon tisztán képes üzemelni minimális koromképződéssel, viszont az ára miatt tisztán nem kapni legfeljebb kísérleti szándékkal. Kb. annyi, mint a tiszta alkohol a benzinesekben, azt se használja senki és azt sem kapsz, E85 is ritka nemhogy E100.
Annyit ír még, hogy a prémiumokba kevernek belőle valamennyit javítási céllal (magasabb cetán, kevesebb kén), de ezt már 10 évvel ezelőtti cikkek is írták. Mondjuk én valahogy éreztem, hogy valami ilyesmire van ez használva és nem tisztán kapható. Úgyhogy ezt ne keresse senki, mert annyira fog találni, mint 102-es versenybenzint is. Meg kb. annyira nem lenne értelme se.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #61855 üzenetére
OMW-nek a prémium benzine is azt hiszem 1% etanolos az akkor E1 lesz vajon? Vagy az ETBE is bele lesz számolva, mert akkor E5 lesz ugyanúgy.
Amúgy ő szerintem arra gondolt, hogy B7/B10-nél sűrűbb nem lesz itthon a kocsik átlagéletkora miatt, nem pedig lefele. Benzinből is be akarták hozni az E10-et anno, aztán nem lett végül maradt az E5.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #61893 üzenetére
Csak a felnire kentek, az a gumis műve volt. Féket nem ő csinálta.
Ebben amúgy van valami és nem is értem miért azt használnak, ha egyszer van csereanyag helyette. Ők azért kenik rá mert elvileg nem rohad össze az alkatrész tőle. Gyakorlatilag meg a réz eléggé fent van fémtámadási kényszerben a listán, nem találom a táblázatot, de ezen is látni. [link]
Szereti a lemezt, az acélt, a vasat, a horganyzott dolgokat, szóval mindent amiből a gyári felnik vannak meg a kerékagyak, tárcsafékek. Alut különösen, remélem alufelnire nem kenegetik.Ólmot meg bronz, sárgaréz akkusarut nem támadja oda tényleg lehet kenni.
Ha nagyon unatkozom lehet le is szedem a kerekeket és lemosom.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Megane I ph2 az normális, hogy megy az ablaktörlő és ha rálépek a fékre akkor töröl egyet a hátsó ablakon is? Vagy lehet index+fék, nem néztem pontosan. Ez valami fícsör vagy kontakthiba?
Azt tudom, hogy hátramenetbe rakáskor normális, hogy töröl egyet. -
#89309696
törölt tag
Megane 1 hátsó dobféket csak az egy darab pici torx csavar tartja? Ha azt kitekerem akkor simán leüthető hátulról a pereménél vagy kell valami szerszám is hozzá lehúzni? És ha vállas és a pofák beleakadnak akkor hogyan lehet levenni, mi a trükk rá?
-
#89309696
törölt tag
válasz oroszkrisz #62163 üzenetére
Eagle beszélt erről, hogy hulladék a gyári termosztát mert túl alacsonyan tartja a vizet, de neki 2 literes van.
-
#89309696
törölt tag
válasz Predator2 #62244 üzenetére
Ilyet az enyém is csinál hidegen, csak kicsit finomabban. Ez 65 lovas 2004-es dci. Ebben is voltak porlasztók cserélve 350k Km-nél (ömlött a szürke korom belőle szóval gatyáig lettek járatva), de ez a rángatózás semmit nem változott csere után sem, pedig most ereje teljében van és füstmentes, turbó jó, szivattyúnyomás jó, mindent megnéztek amit lehet.
Én nem foglalkozom vele igazából. -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62286 üzenetére
Traktoroknál utánizzítás már 20 éve is volt, egyszerű elő/örvénykamrás soradagolós gépeken, annyira nem modern dolog, azok a gyertyák is tudták. Persze nem olyan precízen, mint a mai kocsikban (nem volt emissziós szerepe), de a lényege ugyanaz volt: a beindulás után az indítózási fordulathoz képest (~400) az alapjárat magasabb (~800), fagyos levegőt szív be ezerrel, kellett az utóizzítás, hogy ne kattogjon, verjen annyira hidegen perceken át. Emissziós lényege az csak mellékes pozitív haszon és csak mára lett jelentős.
Amióta elektromos izzítás van azóta a legtöbb utánizzítani is tud szerintem, mert egyszerűen kell neki (korai példányokat leszámítva, ahol a gyertyák a hosszú üzem miatt hamar tönkrementek így inkább nem használták erre). A gyutacsos megoldás is "utóizzított", amíg el nem parázslott teljesen és ezt utánoznia kellett az elektromosnak is. Szerintem autókban is jelen van a közvetlen befecskendezés óta mindenképp, az meg már 20 éve van, de már az elődeik nagy része is tudta.
Aztán lehet rosszul következtetek, mert a munkagépek meg az autók között elég nagy a különbség, hiába ugyanaz az elvük. -
#89309696
törölt tag
válasz BigBlackDog #62332 üzenetére
Sokat csal. Nekem is jelenség Megane-nál, hogy 50 Km-t megyek és már csak háromnegyedig mutatja aztán a fedcomp szerint kifogyott 4 liter ami a reális is. Lemegy pirosba vagy 16-17 liter benzinnel a fedélzeten. 13 liter körül jelez ki a lámpa és akkor ír ki visszamaradó 70 Km-t ami már szintén irreális, ott már nem számolja pontosan, csak amíg sok benzin van benne.
Nem tudom, hogy ennyire nagy hűtést igényelne-e a szivattyú vagy csak szimplán leszarták a pontosságát. Én akkor tankolok, ha felvilágít, aznap vagy másnap. Így is 10 liter régi benzinre megy rá 50 liter új.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz LamerGyuri #62344 üzenetére
Nálam még olyan sose volt, hogy utána elaludt, ha egyszer felvilágosodik akkor már minden indításnál úgy lesz, akárhogy áll, lejt, dől az autó. Mintha megjegyezné.
Régebbi autóimban viszont ja, ott ahogy mozgott a kocsi villogott a jelző is.
Itthoni autókban a check engine után a második leggyakrabban világító visszajelző lehet.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Megane 1-nél a hátsó dob csatlakozójánál szokása, hogy elrohad vagy van ott tömítés ami kimegy? Egyre hangosabb a kocsi és a dübörgő hang onnan jön. Nem vészesen rozsdás.
-
#89309696
törölt tag
Megane hátsó dobok kompatibilisek egymással kaszni alapján? Szóval elég annyi, hogy 1.4 95 lovasé volt vagy a kombié esetleg másabb alakú? Bontóban 5 ezrekért dobálják, jó tudom az bármikor kilyukadhat, de most nincs 15 ezrem egy dobra, ennek meg egyre ricer-ebb hangja van és ha valamit utálok akkor az az, ha a fél utcát felveri egy ilyen ótvar.
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62487 üzenetére
Köszönöm mester. Közben szétszedtem a csatlakozást és az volt elrohadva, szóval nem a dob rossz. Kívül nem látszott, de miután a bilincseket levettem akkor előjött a hiba.
Szóval a két csővég az egy centire van egymástól és egy vékony hajlékony közdarab van rászorítva a két végén a bilincsekkel, meg a bilincsek alatt is széles alátét.
Ez gyári megoldás vagy már valami utólagos? És ezeket megkapom autós boltban vagy tudom helyettesíteni? -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62494 üzenetére
Oké, akkor holnap körbenézem a boltokat. Jó, hogy van másik autó, nem ezzel kell végigrotyognom a városon. Nem is tudnék, mivel semmi nem tartja a kipuffot, a másik vége a flexibilis csőnél van, sehol semmi rögzítés azon kívül. Remélem most majd az fog ereszteni, mert mozgatva lett.
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62499 üzenetére
Az én fejem nem fog fájni miatta, mert annak ha baja lesz csak szerelő fogja tudni kicserélni, én nem tudok motort kiemelni... Perkálom a zsét akkor, az meg mindenkinél alap dolog aki autót tart, főleg aki 15 év fölöttit, ez van. Ha eddig nem zenélt, akkor most ettől a pár mozgatástól sem fog szétmenni, most meg kap akkor tehermentesítőt aztán remélhetőleg örök élet. Hova is szoktad rakni?
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62509 üzenetére
Ahha. Jó, akkor ha baja lesz majd megcsinálja valaki. Nyugi, nem neked kell.
Gondolom bölcsőt könnyebb leszedni ilyen esetben. Bár visszakeresve a topikban nem valami gyakori hiba ez, pedig gyárilag lóg az egész kipuff, nincs középső rögzítése és ezek szerint bírja. Vagy járnak vele lyukasan, bár kétlem, mert irdatlan hangos lehet úgy, ha a hátsó dobnál is ilyen hangos egy lyuk.
Vagy bekenik valami hőre szilárduló vacakkal, csak onnantól kezdve a szerepét nem látja el a rezgőcső. -
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #62525 üzenetére
Nem egészen. A nitrogén oxidok mértéke nő, de sokszor tényleg csak annyit, hogy Euro szintet nem is ugrik vele az autó és emiatt átmegy műszakin. Én se vagyok híve ezeknek, de itthon ez van... Ha valaki azt a szintet megüti, hogy egy átlag dombon feljutva nem kormol az autó/nem ömlik belőle a szag, az már tiszteletre méltó. Manapság még ez is problémát jelent.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62536 üzenetére
Meglátom mi lesz a boltokban, ha ilyen is van akkor azt veszek. De valószínű nem lesz. Lehet felőlem koncentrátum is. 6 litert ír tartalomra, nyilván 1-2 deci marad benne, szóval 6 liternek elégnek kell lennie.
2 flakon és 4 liter ioncserélt víz nem elég? Azért annyira hidegek nincsenek nálunk, hogy 1:1-be -30-ig kelljen keverni. Vagy ez megromlik és jövő télre csökken a fagyállósága?[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62503 üzenetére
Kicseréltem a csőtoldatot. Amit adtak az jóval vastagabb anyagból van és emiatt nem lapul rá, mint ami rajta volt eredetileg, az egy vékony falú cső volt és a bilincs húzására rálapult a csőre teljesen, lezárva. Na ez nem ilyen, itt az anyagvastagság amiatt picit ki tud fújni az illesztésnél és a kondenzvíz is csepeg rajta. [link]
Szerencsére hangja nincs, csak ha lehajolok akkor hallani. El fog ez tömődni majd trutyival? Kellett volna valami pasztát kenni alá? Igazából nem akarok foglalkozni vele többet, mert hangja nincs, a kipuffot tartja, hővédő lemez is van ott, utastérbe se jut be...Viszont én nem találok semmi normális helyet ahol a középső U bilincset tudnám beakasztani, te hova szoktad rakni az alvázon? Mert amik lennének lyukak, azok egy síkban vannak a kipuffal, azok semmit nem tartanak úgy.
Megnéztem a flexicsövet, az még gyári lehet, de nem látom rohadás vagy rojtosodás nyomait. Szóval mindenképp szeretném óvni is. -
#89309696
törölt tag
[link]
Ez is jó, ha nincs Glacelf? És akkor ebből kajak 4 flakonnal kell 7 ezerért? Én kicsit sokallom ezt fagyállóért. És miért kerül a többi feleannyiba? Igaz azokon nincs Renault Type D minősítés.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
A hűtőventilátor kapcsolóját hol találom? Ő lenne a termosztát mögött a motorblokkba csavarva? (vagy az a motorhőmérséklet jeladó az ECUnak?) Cserélni akarom, mivel kapcsolgat már 70 fokos víznél is a venti random.
Klímás úgyhogy 3 eres kell gondolom. -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62582 üzenetére
Majd meglátom, hogy a trutyi eltömi-e, ha nem akkor majd leszedem és bekenem vele. De nem hangos, csak sziszeg úgyhogy alapvetően nem érdekes. Gondoltam én is a tömítőre, de direkt nem kentem rá, mert nem mondtad.
Én középtájon a második lambda szondánál keresgettem a helyet, de akkor rossz helyen néztem.Venti hőkapcsolóról tudsz mondani valamit? Már mindent betettem kosárba, csak az van vissza. Termosztátot is vettem, Gates. Mert 3500-ért nem drága egyrészt és engem zavar, hogy közép és egyel alatta lévő csíkon mozog a mutató szóval valószínű már átereszt.
Ja és a váltóolaj leeresztő csavar alá milyen alátét kell, ugyanakkora mint a motorolaj leeresztőnél?
-
#89309696
törölt tag
Robiiiiiiii. Hol van a venti hőkapcsoló, amit cserélnem kell, hogy ne kapcsoljon be langyos viznel is? Ő lenne az a termosztát mögött a blokkba tekerve? Vagy az más?
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #62592 üzenetére
Az én szerény szerelői tudásom és tapasztalatom alapján is ott kellene lennie elvégre ha a termosztát kinyitása után sem megfelelő a hőmérséklete a víznek akkor kell a ventilátor addig nem, tehát a radiátor körben kell lennie. De nem találtam pedig kerestem. Vagy egyszerűen csak b&lf#sz vagyok és szerencsétlen.
Robmester fejből tudja a pontos helyét, ezzel az autóval álmodik minden éjjel.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62649 üzenetére
Jó akkor azt kell cserélnem. Szóval ez akkor nem csinál semmi mást, csak kapcsolgatja a hűtőventit?
És ezt kell vennem? [link]
És miért kapcsol már a lírás szerint 77 fokon? Azt tudom, hogy két fokozatú a ventilátor, de 77 foknál még a termosztát se nyitott ki.2002-es, nem tudom milyen felszereltség, hova van írva? A ventiből ami kijön két vezeték az eltűnik egy műanyag kábelcsatornában, nem tudom követni hova megy. Ez ami kijön máshol ugyanolyan vezetékkel, ez valami kütyü lehet a radiátor és a hátsó műanyag takarólemez között, ez nem egy előtét ellenállás?
-
#89309696
törölt tag
válasz Cyborg #62711 üzenetére
Nagy valószínűséggel a generátor ment tönkre.
A tele akku az 12.7V vagy 12.6V, annál kevesebb az már nincs tele. 12V-on kb. félig van.
Ha beindítod a motort alapjáraton 14V körül kell lennie, minimum 13.8V és ha lámpa van kapcsolva akkor 13.7V alá nem kéne mennie. De ezek is már alsó értékek, egy jó generátor ennél többet ad (a maximum az 14.4V).[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #62721 üzenetére
Mivel mechanikusan hajtott és főtengelyfordulattal változik a szivattyú fordulata is, egyértelmű, hogy a nyomás amit előállít sem lesz egyenletes (ahogy az olajszivattyúnál sem pl). Ez már a sor- és köradagolósoknál is így volt (bár a köradagoló érte el a nagyobb nyomást azt hiszem), csak azok max fordulaton tudtak 200 bart vagy annyit se.
Jó persze ezt te tudod, mert szerelő vagy szóval a többieknek szól.[ Szerkesztve ]