-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dssport
tag
válasz gergo5991 #69950 üzenetére
tanulni/tanítani a páromat gondoltam ezzel. Az elmélet az volt, hogy ha elakad itt-ott érintőre vesz egy fát vagy oszlopot parkoláskor akkor nincs dráma. Én lassan 14 éve nap mint nap vezetek.
Munkába járásra (ha megbízhatóan jön megy indul megáll a városban) azért lenne ez opció mert nyilvános utcai parkolót használunk jelenleg is és ezt szintén nem annyira sajnálnám ha reggelre éri valami.
Plusz jelenlegi TDI városban pikk pakk televeri a DPF-et korommal és unok pályára járkálni vele. Meg unom, hogy nem lehet 2 percenként leállítgatni ha úgy van dolgom. Hiába nem fogyaszt, mindenhova körgyűrűn megyek... (belvárosban élek, nem vagyok autó függő amit lehet gyalog vagy biciklivel intézek, de esőben hóban cipekedés közben nem akarom szívatni magam ha nem muszáj)
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz dssport #69952 üzenetére
kezdőként ha ezeket a szempontokat nézzük, tökéletes, mármint egy ilyen kocsin nem fájna az embernek ha koccan vagy esetleg neki mennek stb, surlódik horpad. Nekem is azt mondták hogy első kocsi olyan legyen amit nem fogok soha sajnálni, meg ha összetöröm fillérekből rendbe lehessen hozni.
-
#89309696
törölt tag
Szerintem is. A Clio is egész biztonságos, semmi köze a Swift féle alufóliákhoz. Ennek a példánynak magas a felszereltsége, van ABS, van oldallégzsák is. Ez teljesen korrekt, kezdőautónak. Csajautónak pláne, 1.4 is jól viszi városban, közben takarékos. Simán jó.
Egyetlen hátulütője az lehet, hogy nyomatékszegény a konstrukció, szóval sokszor lefog vele fulladni. De majd megszokja.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz gergo5991 #69950 üzenetére
Clionál előbb volt a váltás, itt már van utascella, élhető a passzív ütközés védelem, nem gyűri rád a kasztnit a motor. Swiftnél ugye csak a vasalóval jött be 2005ben, de az nem ez az ársáv.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
dssport
tag
válasz #89309696 #69954 üzenetére
Az a baj, hogy van 1000 szempont amit figyelembe lehet/kell venni.
Én azt is értem amit emre írt. Egy új autó nagyobb, magasabb több biztonságérzetet és ilyen szempontból több magabiztosságot ad átláthatóbb a forgalom. Sokban van lefulladás gátló, visszagurulás gátló, puhább a kuplung és ott fog ahol kell, könnyebb a szervó stb stb...
Ugyan akkor pont azért mert új, jobban is félti az ember. És amit féltünk azzal mindig történik valami.Lefulladás... lényegre tapintottál. Az alap koncepcióm az, hogy automata jobb lenne neki. (ez sokak szerint rossz ötlet de én ismerem). Nem szégyen az, pusztán egy lépcsőfok. Amivel megtanulja a forgalom ritmusát. Hol fér be, hogy kell parkolni, hogy kell a forgalomban előre legalább 3 autót figyelni, mások mozgásából olvasni, hogy mire számíthatunk tőlük, stb stb... Ha ezek mennek ösztönből, szerintem rá lehet menni a technikai részre is aztán váltós kocsit venni/próbálni.
~4-5 éve lett sok próbálkozás után jogsija. Megutálta. 400 métert vezetett azóta egy TDI-vel. 400 méter = 2 lefulladás, mert ilyen távlatból az nem volt meg technikailag, hogy ha felkapcsolunk másodikba, akkor nem engedünk el a kormányon kívül minden mást.
Lehet, hogy nem is jó ötlet ez a családon belüli oktatósdi. Lehet, hogy keresünk egy JÓ oktatót aztán utána meglátom, hogy milyen kocsit veszünk.Ha akkor éppen lesz. ((pl. automata ebben az ársávban ((nem a lerúgott 530d vagy E merci)) mondjuk millió alatt olyan mint a fehér holló)) + automata benzinesek fogyasztása városban huhhúúú mint ha lyukas lenne a tank Egyszer rám akartak melegíteni egy Focus CC-t 2.0 benzin ~140 ló nyitható tető miatt mint egy ólomdoboz, olyan nehéz. 30 fokban klíma nélkül országúton (nem kimondottan vertem neki mert nem volt üzemmeleg és más autójával sem vagyok bunkó) ~20 km alatt sem ment vissza 13 liter alá az átlagfogyasztás............
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #69957 üzenetére
Igen, 2004től még változtattak rajta pár apróságot, de élhető.
dssport: Vagy maradhat is automata váltónál. Azért nem a 90-es éveket éljük, manapság egy jobb váltó gyorsabban kapcsol, mint az emberek 99%-a, esetleg fokozatmentes a cucc. Nem ciki, kényelme és már rég nem a 3-4 sebességes automaták korszakát éljük. Pl: városba egy hybrid/plugin hybrid simán jó választás HSD-s toyoták meg fokozatmentes automaták és megbízható szerkezetek.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
harry
veterán
válasz dssport #69958 üzenetére
Ha necces a helyzet / nagyon rég nem vezetett, lehet érdemes egy oktatóval kezdeni, főleg azért, mert bele tud nyúlni ha kell. De ha a járműkezelés rendben van / lesz, biztos inkább magam tanítanám. Külföldön több helyen a jogsiszerzés is eleve így zajlik (vezethet forgalomban ha van mellette valaki jogsival, már a tanulás alatt). Jogsival meg aztán főleg nem kérdés. Akkor és addig mentek amikor akartak, biztos nem egy türelmetlen ember mellé kerül aki miatt megint megutálná a dolgot (vagy hát ez tőled függ ), azon a kocsin tanul amin amúgy is vezetni fog, ti találjátok ki mikor-mire akartok jobban figyelni, mehettek este kis forgalomban, és nem húznak le kegyetlen sok pénzzel...
MC Pite: gondoltam egy 16 éves kocsira nincs akkora választék Erről van szó: link Valeo Compact, ha jól látom. Jó gyanítom az alapmodell, na de akkor is. Akkor már inkább Sct 1k-ért amit rob mondott. Bár nem tudom, hogy azért mert mind szar, és akkor legalább legyen olcsób és évente dobjam ki Vagy ár-értékben jó, és működik ameddig.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
dssport
tag
Egyébként most rákerestem HAHU-n és akad pár automata benzines Clio, Megane, Laguna is. ~2007-ig Korábbról esetleg Scénic. Gondolom ezekben még valami régi 4 sebességes van. Ilyenre érdemes lehet ráröppenni, vagy problémás szerkezetek?
Gondolom ilyen korban már leginkább azon múlik, hogy rendesen karbantartották-e.
Japán automata kortársak kizárva. Elvétve lehet még Golf IV, Focus I, Astra G, Ignác vagy vasaló Swift is alternatíva. (Mondjuk vasaló swiftre úgy emlékszem, hogy amikor vezettem, nem tudtam eléggé hátratolni a vezetőülést.)
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz dssport #69961 üzenetére
Én elengedném az automata kérdést, a manuálist is lehet tanulni nyugisabb környezetben (este, parkoló, kis forgalmú utak / külváros stb), és ha az megy, lehet kicsit nagyobb forgalomba menni (vagyis fordítva, mint ahogy korábban említetted a gondolatmeneted). Nyilván ahogy jobbnak látod, csak azt gondolnám, hogy nagyobb a manuális választék (illetve én az állapotukban is jobban bíznék).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
válasz dssport #69961 üzenetére
Vezetni tanulni + automata váltó? Az örökre el lesz baltázva akkor.
Plusz ebben az ársávban nem sanszos, hogy normálisan karbantartották a váltót.Rob: Elismerte legalább?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
Majd töltök fel képet jobb körülmények között.
A klímagáz elment, megfeszült a hűtő és mivel színezett gáz volt benne látszik is, hogy hol pattant el.
A tartófülnél az egyik gerinccsőnél.
A lámpákat szerencsére nem érintette és a zárhíd is egyben maradt.
Egyedül a motorháztető, meg a lökős ami le lett nullázva.
Normális volt a srác, meg igazából nem hatotta meg, céges kocsi.
Elnézést kért megírtuk amit kell, de már most látom, hogy nem lesz egyszerű a dolog.
Ilyen színben bontott nincs.
A fényezést és az új elemet, meg nem fogja kifizetni a biztosító
100e felett van a kár , kb. 50e ajánlattal fognak betámadni.
Renault power
-
harry
veterán
válasz rob210 #69968 üzenetére
Én kevertettem már carcolor-ral flakonos festéket focushoz + megane-hoz javító festéket, szerintem teljesen jó, és magad is helyrehozhatod, így 20-30k ból megáll saját fényezéssel. A focusrol tudok majd loni kepet, szerintem meg lehet csinálni szépen, árban meg törekéde, mintha mással csináltatanád.
1 festék + 400ml 2 komoponensű lakk 10k link, ha jól láttam neked is bordó (?) megane-od van, ahhoz a színkód amit kértem NV713 (Rouge Cerise Met / piros), bár ezt gondolom úgyis tudod; + glett, alapozó, csiszoló papírok, maszkoló stb.Vagy nagyon meg lett nyomva a fedél, és sokat kéne alakítani rajta, csak nem látszik? Kép alapján csak a karcolást látom, nem tudom mennyire deformálódott. Mondjuk szerintem nem feltétlenül baj az, bár nyilván bántja az ember szépérzékét.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
Igen ezért írtam, hogy képet majd lövök.
Olyan mint ha befejelte volna egy motoros bukósisakkal.
Nagyon meg lett nyomva ezt nem lehet kihúzni és a galvanizáció is sérült, sajnos.Ez sajnos egyedi szín nagyon kevés van belőle.
Fahéj barna gyöngyház metál.
Az országban 18 db és 2 már elbontottak[ Szerkesztve ]
Renault power
-
dssport
tag
válasz rob210 #69968 üzenetére
Ne fogadd el. Nem vagy köteles. Szerintem ha nem is a teljes árat (utánajárás bosszúság kiesett munkaidő) de 100 körül minimum ki lehet belőlük sajtolni. Ha jönnek szemlézni akkor is hozzáértő módon elmagyarázni hogy ez így úgy amúgy, nézted nincs bontott stb stb...
Valahol megértem a biztosítót is.
Menj be pl szélvédőt cserélni egy átlag autóra: 35.000,-
Menj be úgy, hogy van cascod ugyan az 135.000,- lesz.
Az ügyfélnek egy aláírás, a szélvédős kaszál.Csak az ilyen visszaélések miatt a normális ember szív... Akinek kicsapnak sztenderd 30-50 ezret ami még a nettómutyi javításra sem elég. Csak mert nem mai az autó.
Most volt egy Ducatónkon oldalajtó csere, mert nekitolattak. 650 nettó. Úgy, hogy kilincsekből, belső panelből, görgőkből gyanítom visszament az eredeti mert semmi nem sérült és sima fehér az autó. Márkaszervizben. Ez van. 4 éves hiteles autó így intézik.
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #69971 üzenetére
Megvárom a szemle utáni értéket és jelzek köszi.
Bár van itt fent pesten egy fényező srác a kérdés csak az mikor ér rá.Talán ezen látszik a legjobban, hogy gyűrte meg.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz dssport #69958 üzenetére
Oktatót lehet keresni, ha sikerült találni türelmeset. Mivel most már nem forog kockán a jogsija mint annak idején, így könnyebben tudja talán csinálni, egyel kevesebb ok amivel foglalkoznia kell. Meg azóta eltelt pár év is.
Automatát nyugodtan vehetsz, mert ahogy jönnek a hibridek, elektromosak úgy is eltűnnek a kéziváltók, szerintem főleg mivel saját célra autózik csak, az se baj ha sose tanul meg kuplungolni.
Viszont 400ezer Ft-ból, mint a Clio amit mutattál elég necces automatát venni. Nagy valószínűséggel működni fog még egy ideig, de magasabb a kockázata. Ha automata kell akkor ennek az árnak a duplájáért inkább.Kéziváltóval ez az 1.4 tanulóautónak főleg ha lefulladós problémák vannak akkor nem ajánlanám. Maga az autó nagyon jó városi rohangálós, de meg fogja utálni mert minden sarkon lefullad vele majd. Ha marad a kéziváltó akkor valami egyszerűbb dízelt kell keresni.
A Clioból amit mutattál van az 1.5dci a 65 lovas az ilyen célra jó, abba még nincs semmi kütyü ami érzékeny volna ezekre és egy akkora kocsit jól is mozgat főleg városban. -
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #69976 üzenetére
Már feladtam 2 hete az eladást, mert amit itthon kapni lehet 1.5 millióig az nem autó, illetve semmivel se jobb mint ez.
Na és miután úgy döntöttünk megcsinálom rajta azt a pár apróságot ami van, ezek után zúzzák le.
Elkeserítő.
Pont azt beszéltük a párommal, hogy még az a szerencse, hogy nem a versoval voltunk, vagy, hogy nem cseréltem le és a pár napos / hetes autót zúzza le.Renault power
-
CactuS
Arcképgyáros
Skacok, azt honnan lehet tudni, hogy kell-e fantomtáp az antennának? Beugrottam hazafelé, egy autohifi boltba, megnézték és adtak valami fost, nem átlátszó zacskóban, amit barkmira rá sem megy, mert nem Fakra csatlakozóhoz való...
Visszamenni már nem volt kedvem, meg addigra bezárt volna, majd kapnak egy szép google+ értékelést.
rob210: Sajnálom. Hülyék vannak ma az utakon. Lámpánál majdnem átrajtoltam a piroson, mert mögöttem valaki 2 sáv között csúszkálva/cikázva próbált megállni a taknyos aszfalton a kiváló abroncsain...
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #69978 üzenetére
Sajnálom, hogy így jártál.
Ne aggódj, drágábban sem találni jót, pláne fiatalt, én is nézegetem, hogy ha véletlen eladnám a skodát, akkor 3 milláig mit tudnék venni, ami fiatal és egyszerű, de jó, hát szinte semmit! Nagyon érik bennem az elhatározás, hogy marad a skoda, mert ha az ára a kezemben lenne, akkor vagy egy új autóba pótolnék bele még 2 skodányi árat amit nem ér, pláne, hogy a kombi most ünneplős, a yarist csapatom mindenhol és próbáltam az új 1,5TSI octaviát, ami tényleg ment mint a disznó, de tekintve hogy 6-7 millió között van az ára és minőségre nem jobb mint az én 7 évesen, csak más a dizájnja(ami nem is feltétlen tetszik), de cserébe kegyetlen drága, arra rájöttem, hogy ilyenem nem lesz, mert 2 évesen is 5 fölött kérnek érte, ami újban ez alatt van az a suzuki üdvöskéi vagy a dacia, de azok minőségben jóval az enyém alatt vannak, elég csak a csomagtartóba benézni, ami műanyag bevonatos kopogó szar.
Szóval én is csak azért árulom a kombit, hogy ha valaki megveszi, akkor egyenlőre kibírjuk a maradék 2(3) autóval, ami a kertben van, de ha elvinnék, akkor max lespájzolnám a lóvét, mert nem tudnék jót-jó áron venni, a hirdetésekből is sokról lerí, hogy egy átcseszés, sok szar külföldi óratekert rom, ami fiatal és jónak tűnik, az meg az újtól párszázzal olcsóbb, akkor meg inkább az első puki érzése....
De borzasztóan gyíkok jöttek autót nézni, a kiírt árból úgy jönnek autót nézni, hogy a pofám leszakad, hibátlan az autó, nem tudnak belekötni és eljön és egy 25%-al kevesebb árat, amitől azonnal csukom az ajtókat és mehet is, akinek nincs pénze rá, ne lopja az időmet, inkább vegyen lefutott taxit, aminek visszatekerték a km óráját, mert az olcsóbb..... -
MC Pite
veterán
válasz diablo1984 #69981 üzenetére
Hasonló 2 éves keresgélés után vettem a Meganet végül (2014.10). A jobban felszerelt C4P főleg xenonnal rikta, és 4essel kezdődik az ára még az 5-6 éves is. Ceed SW-ből ami már 1.6 normálisabb felszereltséggel, másfélszer annyiba kerül mint a fapados 1.4esek; 308SW hasonló cipőben jár. M3-ból is Bose ill GT Line volt ami leginkább tetszett, de drágák. Amiért még értelmes pénzt kértek, az végül egy Limited lett.
Bár a mostani felhozatalban is egy hasonló (1.6) benzines +navi +napfénytető -20k km és 1mFt-vel drágább, amit megint sokallnék érte.Az meg hogy 1 milláért is még milyen bontószökevényeket (bármiből) árulnak helyenként, az vérlázító. Jó, mondjuk egy olyan országban ahol a műszaki egy rossz vicc, sajnos nem csoda
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
atosan
addikt
Most hogy már hűvösebbek a reggelek, miután beülök az autóba és elindítom nagyon bepárásodik a szélvédő belülről, meg az esőben is észrevettem. Jobban mint az eddigi autóim és nehezebben is fújja le. Mi lehet a gond?
[ Szerkesztve ]
Maine coon
-
CactuS
Arcképgyáros
Ahogy írtam, tegnap kapott új fejegységet a twingo, mert a gyárit már nagyon untam, reggel meghálálta az autó a fejegység cserét, megszorult levegő keringető valahol és nem lehet átváltani belső keringetésre. Robi, szerinted lehet a kettőnek köze egymáshoz? Vagy csak véletlen az autó időzítése? Középkonzolt kicsit mozgattam nyilván, de semmi komolyat nem műveltem vele.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MC Pite
veterán
válasz atosan #69984 üzenetére
Pollenszűrőd mikor volt cserélve?
Ha nagyon gáz, és van valami szag ami nem volt, könnyezhet a fűtőradiátor is.Más: rob210/többiek: megane 3 fékvezérlő modul merre lehet M3-ban? Kolléga 1.5 dci-jénél nem enged automatikusan ki a kézifék, kuplungpoti miatt. Az cserélve, de úgy tűnik kevés a táp, ezt szeretné megmérni a csatlakozásoknál.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #69991 üzenetére
Ilyen a panel:
És az alsó kart nem bírom ebbe az állásba áthúzni, mert jobb oldalon van, majdnem középig sikerül. Fent hallom, hogy valamit matat, de nem merem jobban tépni a kart.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #69994 üzenetére
Próbáltam alá benézni, de én nem látom, hogy merre kellene ennek a résznek lennie, alul a rádió "dobozában" van maga a szellőző motor, azt látom, de azok közel sem érnek egymáshoz, elég nagy tér van köztük (illetve erősen nem is feszegettem, amikor bontottam az alsó részt egy picit), én meg csak azt fogtam. YT sem barátom, nem találok ezzel kapcsolatban semmi.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
atosan
addikt
válasz MC Pite #69992 üzenetére
Pollennszűrő nyár elején lett cserélve, semmi fura szagot nem érzek.
Bocsánat a rossz linkért, facebookhoz nem igazán értek, csak copy paste. Úgy tudom nem zárt csoport, Renault Megane facebook csoport az, keresőbe beírtam, hogy párás. Első találat volt.
[ Szerkesztve ]
Maine coon
-
LamerGyuri
senior tag
Renault Passion for life
70000
Bocs fiúk, ezt vittem.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."