-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
janez89
csendes tag
válasz LamerGyuri #70249 üzenetére
Nagyon szépen Köszönöm! Meg is kukkantom. Itthon is letudom cserélni az olajat, mert azt tudom, hogy cseréltek benne, de hogy milyet tettek bele azt nem tudom. Lehetséges, hogy attól van ez a probléma mert nem megfelelő olajat tettek bele?
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #70251 üzenetére
Ezt így nem tudhatom; mindenesetre a 4 liter olaj nem olyan drága, hogy ne érje meg bizonyosságot szerezni: a cserét-olajat-szintbelövést bénázták el, vagy tényleg döglődik a váltód.
Otthon is elvégezhető, de ugye neked megvan, miképpen történik a csere és a szintbelövés?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
janez89
csendes tag
válasz LamerGyuri #70253 üzenetére
Megvan a matrica de a vezető oldali keréknél már lebontottam mindent ott semmit nem láttam a váltón csak számokat. DPO a többt nem tudom leolvasni. Az olaj cimkére Motul x cass vagy valami hasonló van írva nem tudom elolvasni a kézzel írt matricát. A csere menetéről kb annyit tudok mint a bolygók mágnesetrerének fluxusinverziós együtthatójáról
[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #70254 üzenetére
A matricán sem látszanak a számok? A kerék mögött nekem is csak azért látod olyan jól a képen, mert szutykos ujjal jól megdörgöltem
Tetesd be magad egy képpel az összefoglalóba, hogy legalább azt tudjuk, hol laksz."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
CashGetLow
újonc
Sziasztok. Kis segítséget szeretnék ismét kérni! Izzó csere után valahogy sikerült elcsesznem a jobb oldali fényszóró magasságát. Hogyan tudom manuálisan hozzá igazítani a másik oldalhoz? Köszi
-
harry
veterán
Bekerült az új tartóbak + billenésgátló, és egy új üzemanyagszűrő
Illetve (megint) ki lett cserélve a pollenszűrő, mert elég koszosnak tűnt a bent lévő, annak ellenére, hogy elvileg júniusban cseréltettem (másik helyen, klímatöltésnél), illetve gyártási dátum is 2017/12 Most vagy találtak egy beragadt készleten lévőt, vagy elmaradt a csere, sajnos akkor nem szedtem szét megnézni (előző tulaj elvileg 2018/02-kor cseréltetett pollenszűrőt, szóval gyanús...).
Mindenesetre került bele egy új, ami ráadásul jobban is passzol bele: a régin körben volt egy szivacs csík, ami úgy-ahogy alakult a környezetéhez; a mostanin pedig műanyagkeretes oldalt megvezető sínekkel, alul kivágással a klímacsöveknek, felül egy műanyag pöcökkel ami a helyére szorítja. Ezt csak amolyan érdekességként a hozzám hasonló laikusaknak. Ezeket csak így elmesélés alapján tudom, de majd valamikor kiszedem megnézem.
+ kicsit ki lett pucolva a környéke, alatta voltak falevelek, ott be tud ragadni talán némi víz is, bízok benne, hogy most már annyi szagosodással sem találkozunk, mint korábban (igaz akkor is csak klíma után jött elő, szóval majd kiderül). A kondenzvíz elvezető nem volt eltömődve.Sajnos a dobfékeket még mindig nem tudtuk felszabályoztatni, mert megint szabin voltak a másik műhelyben, de majd valamikor.
Tükörre csak árat kértem, 12k lenne az alkatrész.
Aksira akarok rámérni holnap, meg alá kéne nézni, garázsból kiállásnál bukkanón majd mindig leér valami, pedig nem nagy magasságról van szó, lehet valami rögzítés nem stimmel...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Amarth
aktív tag
Lenne egy kis fűtésgondom.
Az autó 1-es Megane 1.4 Chic.
Termosztát cserélve,légtelenítve.
Nem megy fel az üzemi hőmérsékletig a mutató,miután kinyit a termosztát.
Illetve,ha a fűtést rányomom,ventit bekapcsolom 2-3-as fokozatra,a mutató még lejjebb megy és nem is megy feljebb,még hosszabb távon sem.
Merre keressem a problémát?Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
#89309696
törölt tag
válasz Amarth #70259 üzenetére
De meleget tud csinalni az utastérben? Amugy valoszunu szar az új termosztát is. A feluk újonnan is átenged. Nekem is az új átenged, Ugyanez a baja neki, nem fűtök megyek 40 Km-t es masfellel lejjeb van a mutató vegig. Nyáron jo. En mar leszarom, letakarom a hűtőt felig műanyag lappal telre aztán oldja meg.
-
benvolio
őstag
Sziasztok!
Csak egy gumis kérdésem lenne. Négyévszakos gumiból kettőt néztem ki, Vredestein QuaTrac 5 és Continental AllSeasonContact. Melyiket inkább? Használ itt valaki ilyeneket?
Üdv! -
salieri.
őstag
Sziasztok, Clio 3 ban a kanyarfeny a lámpatestben van,vagy a ködlámpa kellene vilagitson?
-
-
Nordik
őstag
Kuplungot akarok cserélni, ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem.
-Luk kuplungszettbe JH3as valtohoz van kinyomocsapagy, az jó lesz nekem?
-Valto illetve motor oldali szimeringeket érdemes cserélni ilyenkor? Mekkora meló ezeknek a cseréje? Minimális összeg viszont ha nem egyszerű akkor hagyom, ha nincs baja.
-Fekfokyadek ugye kelleni fog és terveztem is cserélni. Mennyit vegyek? 1 vagy 0,5liter? -
válasz forceberg #70266 üzenetére
Keveset ültem benne, de így első blikkre, simán van akkora, mint a laguna, sőt mintha hátul még nagyobb lenne a hely.
A bele, az nagyon perfekt, nekem jobban adja, mint a laguna. Nyilván még csak pár hónapos, de egyelőre nincsenek mindenféle hangok, recsegések. Anyagok jók, az ülés nagyon jó.
A felszereltség Intens + még 1-2 apróság.(#70267) Jaded:
Pont a megane2 az amit felszoktam mindenkinek hozni, amikor beltéri zajokról van szó. Ha valakinek volt megane 2-je, akkor utána mindegy milyen autót vesz, mindenben úgy fogja érezni, hogy semmi zörej sehol.
A laguna 3 is zörgős, de sehol nincs a megane 2-höz, ezért nem is nagyon zavar a dolog.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Jaded
senior tag
A 4-ben a b oszlop takaró és az ajtók nem nyekeregnek, "stabilabb" az egész kaszni ez biztos. De az ajtóbehúzó az gusztustalan módon recseg, a műszerfal akkor ha megy a klíma (mondjuk ez részben oké, mivel a meleg műanyagot hűti a hideg, így valamelyest rendben van hogy hangot ad ki). Egyébként igen, a 2-esnél sokkal jobban össze van rakva (bár kivetnivaló van itt is).
Azokon a felniken gondolkodok én is, de félek, hogy a nem túl acélos futóművet hazavágja. Erről van valami tapasztalatod esetleg?
Renault Megane IV Limited
-
-
MC Pite
veterán
válasz benvolio #70262 üzenetére
Mekkora autóra, milyen futásra? A Quatrac olcsók között jó, bár inkább a Nexent preferálom egy ideje helyette. Ha van rá keret, akkor a Conti vagy Goodyear inkább (utóbbi kicsit olcsóbb és van olyan jó).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
FRENK1988
veterán
válasz diablo1984 #70277 üzenetére
Igen. Hátsó betét és tárcsa elől csak betét
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
harry
veterán
Tegnap mértem párat az aksin, adatok:
VARTA B19 Black Dynamic 45Ah, cserélve 2015.09.01. -> most múlt 4 éves
Mérőműszer: UNI-T UT61e link (nem profi, de nem is ezres kínai...)Beálltam vele a garázsba, majd leállítás után:
11.4: fényszóró, tavolsagi, ventilátor max, gyújtás
12.2: gyújtás, fényszóró
12.4: semmiBeindítás után hosszabb ideig tartotta magasan az alapjáratot, majd visszaállt:
14.37, 1500as "alapjarat", nincs terheles
14.25, 1000, nincs terheles
14.18, 700 "igazi" alapjarat, nincs terheles
Terheléssel:
12.75 fényszóró, tavolsagi, ventilátor, ablak futes
13.9 fényszóró, tavolsagi, ventilátor
12.9 leállítás + pár perc várakozás utánJók lehetnek ezek az értékek, kibírja még ezt a telet? Kint tartott autó.
Kissé talán korrodáltak a csatlakozások, vagy jó ez így? KépekLőttem pár képet a pollenszűrőről, így néz ki egy gyári / belevaló: képek
Ha már itt vagyunk, tartóbak: kép
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
12.4V az egy öregedő akku. Mondjuk ezt úgy kell mérni, hogy ha mentél a kocsival fél órát és leállítod a garázsban, pár órával később rámérsz. Addig nem kapcsolgatsz semmit. De ha ez frissen leállítás meg 1-2 lámpakapcsolás után ennyi akkor öreg.
Terhelés nélküli érték a generátoron jó, 13.9V lámpákkal szintén jó, a 12.75V ablakfűtéssel az nagyon kevés, ott lehet nem nyomtad rá jól a tüskét a mérésnél, mert a többi érték meg jó.
12.9V leállítás után pár perccel is picit kevés 13V fölött szokott lenni és fél óra-egy óra múlva áll be 12.7V-ra.
Ez egy simán megöregedett akku szerintem, nem látok töltésbeli gondot.Ha lehet/kell akkor fel kell tölteni desztvízzel az akkut jelig, fel kell rakni töltőre 12 órát, utána használni a kocsit pár napig és a garázsban pár óra állás után megmérni. Ha megint 12.4V akkor vegyél akkut.
Esetleg az ablakfűtéses mérést meg lehet ismételni, mert a 12.75V az kevés, de a lámpás 13.9V az viszont jó, itt van egy kis anomália. Esetleg megnézni, hogy kétezres fordulaton ablakfűtéssel a 12.75V feljebb megy-e.[ Szerkesztve ]
-
veréb
tag
sziasztok
2015 1.6 16v 81 kw benzin megane 3 grandtour alapjáraton nem egyenletesen jár a motor hidegen és melegen is , ha ráteszem a kezem a szívócsonkra akkor lehet érezni hogy mintha ütne a motor. ha a régi 120l-s Skodám lenne azt mondanám , hogy nem jó helyen van a gyújtás . Lehet , hogy a trafó haldoklik? gyorsításkor nem lehet érezni , hogy kihagyna de olyan furcsán pereg fel a motor , a renault megane 2 kombi 1.6 16 v 82 kw benzines 2007-es sokkal szebben jár
Lehet ez okozza a 3900-as fordulatnál fellépő enyhe vibrációt?
Vagy a vezérléssel van a baj? Gyorsításkor olyan hangos a motor , nekem olyan mintha gyújtással lenne a probléma
Valaki esetleg járt már így?nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
Atesz08
tag
sziasztok ! segítséget szeretnék kérni. lenne egy 2001 -es, megane 1,6 16V.(K4M 700 motorkód). hidegen nehezen indul. üzemanyag, levegő, gyertyák stb rendben van. felső holtponti jeladó ? motorvezérlő elektronika ? mi lehet a probléma? Eddig egyszer előfordult, hogy nyáron egyszer csak megállt a motor és be sem indult. villamosság szerelőhöz behúztuk, délutánra kész volt. semmit nem talált, de kétszer 2 percre levették a motorvezérlő egység csatlakozót és beindult. elképzelhető lenne, hogy ezzel lesz gond ? köszönöm a válaszokat !
[ Szerkesztve ]
-
veréb
tag
Még azt el is felejtettem , hogy első indítás , 1-es elindulok és rálépek a gázra és kihagy , megtorpan ez kb 1-2 perc aztán semmi baja . Gyertyák tavaly októberben cserélve azóta 8 e km van benne
nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
Josi
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy Megane I Ph2 1.4 16V
Fogy a hűtővíz.
Úgy néz ki, hogy a termosztátháznál a tömítésnél megy el.
Ha a termosztáttal egyébként nincs gond, elég a tömítést cserélni, vagy cseréljük a termosztátot is?
Ha termosztát akkor
Wahler, Mahle Original vagy FEBI BIlstein legyen? (ezeket tudom jó áron)
És akkor cserélnénk a hűtőfolyadékot is.
6 liter kell bele, vagy rosszul emlészem?''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
Elég a tömítést, ha biztosan ott fogy.
Amin azért csodálkoznék, mert ez MII betegség ahol már műanyag a termosztátház.
Egyébként én a jobb illeszkedés kedvéért pasztázni szoktam az nem tud elvetemedni, mint a gyári szilikon tömítés.
Ha jó a termosztát akkor én nem piszkálnám.
Ha nem tudod milyen fagyálló van benne és nem tudod ugyanazzal pótolni, akkor kifejezetten ajánlom a hűtőközeg cseréjét és a pici desztvizes öblítést az új közeg betöltése előtt!Renault power
-
#89309696
törölt tag
Ha jó a termosztát benne akkor ne cseréld ki. Az újak fele átenged alapból, nem zárnak rendesen. Köpedelmek. Nekem Febi van benne egyébként, természetesen áteresz új kora óta. Bár már volt róla szó régebben, hogy az egy egész vonalnyi mozgás menet közben az lehet normális. Majd csinálok fotót, ha valamikor mozgóképes lesz.
A gyári hűtőfolyadéka is Febi, van valami Renault specifikációja is, az kell bele, másfél literes fehér flakonban adják. Én azt toltam. De hiába csináltam úgy ahogy Robi mondta még a csövekbe is belefújtam mindenhol és nem bugyogott több ki, csak 4.5 ment vissza, pedig elvileg 6 literes. Nem tudom hol maradhatott benne másfél liter a régiből, de nem foglalkoztam vele, ez nem egy Schaffhausen.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Atti777 #70278 üzenetére
Pontosabban: A diagrammok szart sem érnek, userek pontjaiból jön össze. A ling long és egy top gumi között sincs szinte ezek alapján különbség.
Adott guminál az All Tests aminél látszódnak a méréseken alapuló tesztek. És akkor azon belül az embernek érdemes a részeredményeket figyelnie, mert néha furán súlyoznak, pl itt 9. a(z egyik) legjobb gumi (az ára és a kopás miatt?), amit kisautóknál nem egy fontos szempont.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
hz0917
tag
Jó reggelt! megane2 egyre zajosabb a fűtő ventilátor, ha sor kerül a cserére van valamilyen ajánlott (vagy nem ajánlott) gyártó?
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #70298 üzenetére
Digit és manuál klíma ventije megegyezik ? Enyém is magasabb fordulaton már búg..
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
harry
veterán
válasz #89309696 #70283 üzenetére
Köszi az infókat!
Máshol olvastam, hogy pár percig menjen a lámpa, lekapcs s utána mérjek rá, így is hasonló eredményt kaptam, 12.5.
Ablakfűtés: elvégeztem a tesztet megint, és azt néztem, hogy magasabb feszültségről indul (na ezt már nem tudom, talán 13.3), de folyamatosan esik, 12.5 - 12.6 környékén inkább lekapcsoltam a fogyasztókat. Fordulatot nem emeltem, azt még esetleg meg lehetne nézni.
Elvileg gondozásmentes aksi, de nem néztem jobban.Indítást néztem még, közben nem esett 10V alá a feszülség, amennyire tudom az rendben van.
Szerintem egyelőre hagyom, de azért kinézem az utódját, ha gond lenne
Legyen ugyanilyen? Varta Blue Dynamic esetleg? Bosch S3, S4, Exide?
Paraméterekben meg ahogy látom a fontosabbak:
207*175*190mm méret, 44Ah (bár láttam ekkora fizikai méretben nagyobbat is), indítóáram: 400A, jobb+, saru átmérője: normál, padlóléc B13 (bármi is az)Theoretically, this damn thing oughta work now.